Als blijkt dat ik geen garantie meer heb schroef ik m effe los inderdaad!quote:Op zondag 17 maart 2019 08:53 schreef blomke het volgende:
[..]
IS er intern een verbinding losgeraakt? Ik heb wel eens een pack gerepareerd: bleek door de grote stromen, een verbinding op de pool van een ceel. losgesmolten.
Kwam een van je collega kraanmachinisten tegen met een klapband.. Aardige onderneming om dat te vervangen op een 4 baans weg zonder vluchtstrook..quote:
Jeh, ook een paar keer aan de hand gehad. Dan ben je niet blij; doe je ook niks aan zonder hulptroepen, je hebt namelijk geen reservewieltje in de kofferbak liggenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:51 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kwam een van je collega kraanmachinisten tegen met een klapband.. Aardige onderneming om dat te vervangen op een 4 baans weg zonder vluchtstrook..
Yes, hij stond al gestempeld met z'n haakje erboven.. Zooi auto's met van die mooie knipperlichtjes er omheen..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, ook een paar keer aan de hand gehad. Dan ben je niet blij; doe je ook niks aan zonder hulptroepen, je hebt namelijk geen reservewieltje in de kofferbak liggen
Heel vaak heb je nog een shitload aan collateral damage; luchtleidingen, olie, koelers, het dek.. Hoop geweld zo'n bandje wat aan vellen in de rondte slingert. Als je hem eraf moet halen is het meestal één grote kluwen staaldraad.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 17:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Yes, hij stond al gestempeld met z'n haakje erboven.. Zooi auto's met van die mooie knipperlichtjes er omheen..
Ja dat geloof ik graag.. Zelf 1x met m'n allereerste auto gehad..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 18:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heel vaak heb je nog een shitload aan collateral damage; luchtleidingen, olie, koelers, het dek.. Hoop geweld zo'n bandje wat aan vellen in de rondte slingert. Als je hem eraf moet halen is het meestal één grote kluwen staaldraad.
En dan stelt zo'n bandje nog niks voor in vergelijking. Es gezien wat een klapband bij een caravan doet, gaat dwars door de wielkast en bodem heenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 18:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik graag.. Zelf 1x met m'n allereerste auto gehad..
Sleurhuttenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En dan stelt zo'n bandje nog niks voor in vergelijking. Es gezien wat een klapband bij een caravan doet, gaat dwars door de wielkast en bodem heen
Meestal gaat die andere door de knal ook. Met samengeknepen billen rustig terug naar de zaak zeg maar?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:06 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Sleurhutten
Heb ook 1 binnenband op de vrachtwagen gehad, op de dubbellucht as..
Toch nog door kunnen rijden tot de zaak
Luchtbalg liep langzaam leeg.. Daar zat ik meer mee in m'n maag..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meestal gaat die andere door de knal ook. Met samengeknepen billen rustig terug naar de zaak zeg maar?
Die was gesneuveld door de knal?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Luchtbalg liep langzaam leeg.. Daar zat ik meer mee in m'n maag..
Zie het al helemaal voor me !quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:32 schreef FranticDJ het volgende:
Mooiste wat ik meegemaakt heb is nog wel een kapotte versnellingsbak. Nog voor ik bij klant 1 was. Had 20+ klanten die rit.
En een andere koel/vries wagen was niet beschikbaar om in over te laden. Dus ben heel de dag van klant naar klant gesleept
Men noemt dat 'koffieklappers'.. lekker stukkie rijden, beetje zwaar, dan loopt de temperatuur goed op; beetje dik in de ankers en dan stilzetten... dan heb je nog wel eens dat de ramen van de koffietent een beetje trillen.. je loopt ook bij voorkeur minimaal een paar meter bij de wielen vandaan, en dan nog word je er niet bepaald knapper van als 4 - 5 cm dik rubber ploffff doet met 10 bar druk erin als je er per ongeluk voor loopt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 18:42 schreef derLudolf het volgende:
Maar dat gebeurde toch vrij regelmatig, klapbanden aan het eind van de dag bij kranen, SD?
sleepstang he, dat kan wel hoorquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:47 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Interessante aangelegenheid om achteruit door smalle straatjes te moeten..
het kan wel, maar het is heel interessant met sommige bochtjes Zeker met een klapjosti die gaat zweten als ie minder dan 1m aan weerszijden heeft.. Terwijl je op sommige plekken 5-10 cm heb tquote:
Bakwagen wil wel. Een trekker oplegger lijkt me wel interessantquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
het kan wel, maar het is heel interessant met sommige bochtjes
https://imgur.com/a/McZNs7Oquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
het kan wel, maar het is heel interessant met sommige bochtjes Zeker met een klapjosti die gaat zweten als ie minder dan 1m aan weerszijden heeft.. Terwijl je op sommige plekken 5-10 cm heb t
Jij wellicht niet sleeptosti's welquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/McZNs7O
Ik zweet niet zo snel
Gelukkig niet, je bent zo ontvlambaarquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/McZNs7O
Ik zweet niet zo snel
Joah, heb wel eens gelachen toen ik met pech op de Utrechtse baan stond op een maandagochtend om 06.30..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Jij wellicht niet sleeptosti's wel
Ik heb wel eens mijn momentjes.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Gelukkig niet, je bent zo ontvlambaar
mooie dingen..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Joah, heb wel eens gelachen toen ik met pech op de Utrechtse baan stond op een maandagochtend om 06.30..
Had net met een ouwe Terberg trekker een trailer ballast opgehaald in Scheveningen (60 ton ballast + nog een groot hijsblok van een ton of 5, 8-assige trailer van 27 ton leeg en mijn trekker van 12 ton.. ploft er een verstuiver uit de kop op de Utrechtse baan in Den Haag in het diepe deel, DH uitgaand richting Kleinpolderplein.. ikke gestopt daar in die tunnels want op een pit minder kom ik daar echt niet tegen het verkeersplein op met dik 100 ton, een spuitende brandstofleiding en een roodgloeiende turbo Komt er zo'n gele aan (wegbeheerder) die ging me wel effe laten wegslepen. uhhuh.. die sleepheld was binnen 5 minuten weer weg met zijn dikke 5 assige kermisbak; meer dan 50 ton ging hij niet trekken natuurlijk, en al helemaal niet het holletje op
Uiteindelijk heel Den Haag verstopt, om een uur of 9 kwam er een andere trekker die ervoor mocht en konden we omkoppelen en ik worden afgesleept door een collega
Dan ben je je vermogen wel nodig...quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Joah, heb wel eens gelachen toen ik met pech op de Utrechtse baan stond op een maandagochtend om 06.30..
Had net met een ouwe Terberg trekker een trailer ballast opgehaald in Scheveningen (60 ton ballast + nog een groot hijsblok van een ton of 5, 8-assige trailer van 27 ton leeg en mijn trekker van 12 ton.. ploft er een verstuiver uit de kop op de Utrechtse baan in Den Haag in het diepe deel, DH uitgaand richting Kleinpolderplein.. ikke gestopt daar in die tunnels want op een pit minder kom ik daar echt niet tegen het verkeersplein op met dik 100 ton, een spuitende brandstofleiding en een roodgloeiende turbo Komt er zo'n gele aan (wegbeheerder) die ging me wel effe laten wegslepen. uhhuh.. die sleepheld was binnen 5 minuten weer weg met zijn dikke 5 assige kermisbak; meer dan 50 ton ging hij niet trekken natuurlijk, en al helemaal niet het holletje op
Uiteindelijk heel Den Haag verstopt, om een uur of 9 kwam er een andere trekker die ervoor mocht en konden we omkoppelen en ik worden afgesleept door een collega
Die laatste 50pk nekken hem natuurlijkquote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:32 schreef FranticDJ het volgende:
Je moet er dan ook een FH16 750 voor zetten
Meer paardjes is altijd goedquote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die laatste 50pk nekken hem natuurlijk
https://www.nijwa.nl/volv(...)29-jawiflo-b-v-peest
Klopt, maar dan ging je niet bij ineens met 88 omhoogquote:
Mooi krap bij die biogas instalatiequote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/McZNs7O
Ik zweet niet zo snel
En dan 180gr draaien .quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/McZNs7O
Ik zweet niet zo snel
Ja, en nou de garp; dit was toen ik weer weg ging in de middag; ik was er 's ochtends in het donker achteruit ingeredenquote:
Je kruipt tussen 4 van die silo's in, in het midden is er precies genoeg ruimte voor een 70 tonner om onderhoud te kunnen doen aan de installaties.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En dan 180gr draaien .
Staat je ballast een halve meter ín de loods .
Aan het aantal assen te zien gaat dat nooit meer wegen dan 40 ton. Daar heb je geen PK-pakhuis voor nodig, dat loopt prima op 350 Pk ofzo..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ben je je vermogen wel nodig...
Ik kwam deze laatst tegen in Sauerland. Met die machine knipt oude spoorrails in kleine stukjes.
Zo'n FH16 haalt dan ook geen 70km/u...
[ afbeelding ]
maar vloeken daarentegenquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
https://imgur.com/a/McZNs7O
Ik zweet niet zo snel
Ok, ik verschuil me achter internetwijsheid, maar ik kom zwaarder uit volgens deze link.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aan het aantal assen te zien gaat dat nooit meer wegen dan 40 ton. Daar heb je geen PK-pakhuis voor nodig, dat loopt prima op 350 Pk ofzo..
Laat staan de manier waarop 't verdeeld is Die rups unit is hooguit 2.5 ton ofzo..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Aan het aantal assen te zien gaat dat nooit meer wegen dan 40 ton.
Ik doe effe mee met wat aanvullende internetwijsheid; het zijn natuurlijk maar puur details enzo, maarrehhh..quote:Op zaterdag 23 maart 2019 17:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ok, ik verschuil me achter internetwijsheid, maar ik kom zwaarder uit volgens deze link.
https://www.evofenedex.nl(...)asten-van-voertuigen
Die achterassen zijn al 19 ton, met de vooras erbij zegge 28 ton.
En 24 ton voor de assen onder de oplegger
Das 52 ton max. Ken een oud werknemer, die had het inderdaad over 'ruim 50 ton'
Boeit helemaal geen fuck wat voor assen je eronder bouwt; tis gewoon 40 ton max. De rest is ontheffing.quote:. In Duitsland mogen vrachtwagens alleen 44 ton wegen als de geladen goederen een deel van de rit per spoor of over water afleggen. Voor puur en alleen wegvervoer geldt een maximum van 40 ton en dat blijft nu gehandhaafd om milieuvriendelijker vervoer per spoor en over binnenwateren te stimuleren.
20 nov. 2018
Uiteraard, maar het die zullen ze dan wel hebben Hoop ik voor ze.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 17:13 schreef Sounddragon het volgende:
Boeit helemaal geen fuck wat voor assen je eronder bouwt; tis gewoon 40 ton max. De rest is ontheffing.
Mwah, misschien 5-7 voor een midi, maar die achterste as ga je niet makkelijk vol belasten idd.. Als ze je snaaien ga je per as op de brug als ze 1.80m uit elkaar staan, anders wordt het nog een beetje lastiger.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 17:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Laat staan de manier waarop 't verdeeld is Die rups unit is hooguit 2.5 ton ofzo..
Dat is dan idd een prima oplossingquote:Op zaterdag 23 maart 2019 17:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het die zullen ze dan wel hebben Hoop ik voor ze.
Bij m'n oom komen veel NL'ers veen laden, net over de grens. Rijden met bakwagen en aanhanger. Eerst de aanhanger vol. De grens over, afkopplenen en terug rijden. Die 10 ton extra zullen ze meenemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |