abonnement Unibet Coolblue
pi_183976974
Sinds april 2018 werk ik in als ggz als verpleegkundige. Daarvoor altijd in de reguliere zorg gewerkt.

Nu heb ik een aantal weken thuis gezeten ( niet werk gerelateerd) en heb ik tijd gehad om me te bezinnen. Ik heb ook met een carrière coach gesproken op aanraden van mijn psycholoog.
Uit deze gesprekken kwam naar voren dat ik eigenlijk niet gelukkig wordt van mijn huidige werk. Ik mis de hectiek en werk ver onder mijn niveau.

Ik heb gesolliciteerd naar een veel meer passende functie. En had verwacht hier half januari meer over te horen.
( ik ben per 7 januari beter gemeld)
Maar ik werd binnen 15 minuten na het gesprek gebeld dat ze me een vast contract willen bieden.

Maar nu komt het. Ik moet dus voor het eind van het jaar mijn ontslag indienen.

Gelukkig heb ik al een afspraak met mijn leidinggevende komende vrijdag.
Kun je je ontslag indienen als je nog ziek gemeld bent?

Tijdens het gesprek bij mijn nieuwe werkgever is er niet naar gevraagd En heb ik niets verteld over mijn ziek zijn. Het is immers niet werk gerelateerd.

Mag mijn oude werkgever dit vertellen mocht mijn nieuwe om een recensie vragen?

Ik twijfel of ik niet nog een gesprek met mijn nieuwe werkgever moet aanvragen om eea uit de doeken te doen. Want netjes is het natuurlijk niet.

Ik had niet verwacht dat alles zo snel zou gaan en weet even niet goed wat er mee te doen.

Wat is jullie advies?
pi_183977230
Ik zeg: DOEN!
pi_183977321
Kun je je ontslag indienen als je nog ziek gemeld bent?
Ja

Mag mijn oude werkgever dit vertellen mocht mijn nieuwe om een recensie vragen?
Nee

Wat is jullie advies?
Oude baan is niet relevant. Je bent dan weer beter, dus je kan gewoon instappen.
pi_183978384
Gaan met die banaan.
pi_183983265
Heb je je nieuwe contract al getekend? Wel regelen voor je je oude baan opzegt.

Succes!
pi_183984562
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 16:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Heb je je nieuwe contract al getekend? Wel regelen voor je je oude baan opzegt.

Succes!
Nog niet. Dat doe ik in de eerst3 week van januari. Maar dat komt wel in orde.
pi_183984918
beter melden en dan direct ontslagbrief indienen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183984936
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:10 schreef Vinty het volgende:

[..]

Nog niet. Dat doe ik in de eerst3 week van januari. Maar dat komt wel in orde.
:N pas ontslagbrief indienen na tekening nieuw contract!!!! met oneindig veel uitroeptekens

Als je nieuwe werkgever je wilt per 1 februari dan moeten ze daar maar moeite voor doen.

Ik heb het ook gehad een keer en ik weigerde pas mijn ontslag in te dienen nadat mijn nieuwe contract was getekend. Ze hebben toen de directeur van zijn vakantie terug laten komen.

Als je nieuwe werkgever zich terugtrekt, wat ze gewoon mogen doen, dan heb je geen inkomen meer, zowel geen ww als bijstand ivm verwijtbaar werkloos.
En je nieuwe werkgever kan dit gewoon doen, je toch niet aannemen.
Je hebt zowiezo het risico dat je je proeftijd niet doorkomt, maar dat zit vaak wel goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183984987
Ik heb wel al een schriftelijke bevestiging gekregen van de nieuwe werkgever.

En ik heb 2 maanden opzegtermijn. Zou per 1 maart beginnen.
pi_183985028
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:34 schreef Vinty het volgende:
Ik heb wel al een schriftelijke bevestiging gekregen van de nieuwe werkgever.

En ik heb 2 maanden opzegtermijn. Zou per 1 maart beginnen.
zonder contract heeft dit geen waarde.
je moet het zelf weten, mar je zult niet de eerste zijn waarbij de werkgever zich toch terugtrekt. Ik heb dit een keer van dichtbij meegemaakt bij een naieveling en hij werd toen later dakloos omdat hij niet binnen een paar maanden nieuw werk had, en spaargeld verdampt zonder inkomen.
ontslag indienen zonder nieuw contract te hebben is verwijtbaar werkloos. Je proeftijd niet doorkomen is niet verwijtbaar werkloos en dan heb je in ieder geval nog ww.

Werkgevers moeten maar moeite doen hiervoor ipv het risico geheel bij de werknemer te leggen. Ik vind het echt schandalig dat ze dit uberhaupt vragen en toen dit bij mij 4 jaar geleden ter sprake kwam heb ik ook echt gezegd dat ik, omdat ze dit vroegen, langer moest nadenken om te tekenen omdat ik niet bij zulke aso's wil werken.
maar uiteindelijk toch getekend... maar ze schrokken er wel van.

succes met 2 maanden te internetten en uit je neus te eten. Veel koffie drinken helpt daar wel tegen. Ik heb een keer in die tijd een slaapkamer compleet nieuw ontworpen en in 2en gesplits via een cad tekening *O* Dat scheelde veel met de verbouwing.

[ Bericht 15% gewijzigd door sjorsie1982 op 26-12-2018 18:42:31 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183985156
In de crisis was dit een methode om van mensen af te komen. Via je kenissenkring iemand een nieuwe baan aanbieden en dan daarna in de proeftijd deze man ontslaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183986430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
In de crisis was dit een methode om van mensen af te komen. Via je kenissenkring iemand een nieuwe baan aanbieden en dan daarna in de proeftijd deze man ontslaan.
Joke I hope?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_183987195
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2018 20:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Joke I hope?
nee helaas niet. Ik ken 2 mensen waarbij dit gebeurd is, maar wel zonder bewijs dat dit een vooropgezet plan was, maar wel de waarschijnlijkheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183990370
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
In de crisis was dit een methode om van mensen af te komen. Via je kenissenkring iemand een nieuwe baan aanbieden en dan daarna in de proeftijd deze man ontslaan.
Niet van toepassing. Ik heb zelf gesolliciteerd. Maar wel een smerige zaak zeg.

Plus dat er in mijn werkgebied met mijn ervaring veel banen aangeboden worden. Worst case ben ik zo ergens aan de slag.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vinty op 26-12-2018 23:28:20 ]
  Redactie Frontpage woensdag 26 december 2018 @ 23:46:20 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_183992146
Je bent toch ZZP'er? dan kun je toch gewoon je contract uitzitten en klaar?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Redactie Frontpage woensdag 26 december 2018 @ 23:46:53 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_183992170
quote:
7s.gif Op woensdag 26 december 2018 20:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Joke I hope?
Jezes, dat zou echt een kutstreek zijn.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_183995726
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 23:46 schreef Innisdemon het volgende:
Je bent toch ZZP'er? dan kun je toch gewoon je contract uitzitten en klaar?
Ik ben geen zzp. Gewoon in loondienst.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 08:09:21 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183995823
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:34 schreef Vinty het volgende:
Ik heb wel al een schriftelijke bevestiging gekregen van de nieuwe werkgever.

En ik heb 2 maanden opzegtermijn. Zou per 1 maart beginnen.
Is ergens wel rechtsgeldig denk ik... Wellicht ff juridisch loket bellen? En anders bij de nieuwe werkgever op je strepen gaan staan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 27 december 2018 @ 08:18:34 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183995875
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Is ergens wel rechtsgeldig denk ik... Wellicht ff juridisch loket bellen? En anders bij de nieuwe werkgever op je strepen gaan staan.
Als de schriftelije bevestiging er is, waarom nemen ze dan niet de moeite van het opmaken van het contract? Kennelijk zijn er nog dingen niet in orde of niet bevestigd door de juiste personen..
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 08:21:32 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183995895
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als de schriftelije bevestiging er is, waarom nemen ze dan niet de moeite van het opmaken van het contract? Kennelijk zijn er nog dingen niet in orde of niet bevestigd door de juiste personen..
Of zoals bij mij was toentertijd, HR was in de tussentijd niet aanwezig. Ik ben toentertijd met een schriftelijke bevestiging akkoord gegaan, vanuit de afdelingsmanager. Dit betrof weliswaar een overheidsorgaan maar dan nog. Er zijn redenen waarom een contract er nog niet kan zijn...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 27 december 2018 @ 08:23:41 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183995913
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:22 schreef Vinty het volgende:
Maar nu komt het. Ik moet dus voor het eind van het jaar mijn ontslag indienen.
Je kunt toch niet je ontslag indienen zonder dat jij het nieuwe contract kan zien?
quote:
Kun je je ontslag indienen als je nog ziek gemeld bent?
Ja hoor.
quote:
Mag mijn oude werkgever dit vertellen mocht mijn nieuwe om een recensie vragen?
Ja, mag. Edit: weet ik niet, dus waarom zeg ik zomaar zoiets?

Maar je nieuwe werkgever gaat niet zomaar bellen. Ik heb in het verleden nooit mijn manager, maar altijd een collega of teamleider gegeven als men per sé iemand wilde spreken hierover. Maar inmiddels geef ik dat eigenlijk niet meer. Ik zeg dan gewoon dat mijn CV voor zichzelf spreekt.

quote:
Ik twijfel of ik niet nog een gesprek met mijn nieuwe werkgever moet aanvragen om eea uit de doeken te doen. Want netjes is het natuurlijk niet.
Wat is er niet netjes aan? Dit zijn gewoon privé zaken, die hoef je niet te vertellen toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door Hallmark op 27-12-2018 10:09:26 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_183996259
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:23 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je kunt toch niet je ontslag indienen zonder dat jij het nieuwe contract kan zien?

[..]

Ja hoor.

[..]

Ja, mag. Maar je nieuwe werkgever gaat niet zomaar bellen. Ik heb in het verleden nooit mijn manager, maar altijd een collega of teamleider gegeven als men per sé iemand wilde spreken hierover. Maar inmiddels geef ik dat eigenlijk niet meer. Ik zeg dan gewoon dat mijn CV voor zichzelf spreekt.

[..]

Wat is er niet netjes aan? Dit zijn gewoon privé zaken, die hoef je niet te vertellen toch?
Natuurlijk kan en mag iemand wel een contract opzeggen zonder het nieuwe contract gezien te hebben.

Dus de oude werkgever mag volgens jou vertellen over het ziekteverleden? En vervolgens zeg je dat TS het niet hoeft te vertellen omdat het privézaken zijn?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 27 december 2018 @ 10:08:19 #23
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183997224
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:59 schreef baskick het volgende:
Natuurlijk kan en mag iemand wel een contract opzeggen zonder het nieuwe contract gezien te hebben.
Beetje vaag geformuleerd van me. Ik wilde eigenlijk uitdrukken dat TS wel gek zou zijn om haar contract op te zeggen, zonder de nieuwe gezien te hebben. Je geeft feitelijk al je slagkracht qua onderhandeling op, plus er kunnen ineens details in staan waar je niks meer aan kunt doen (zoals non-concurrentie beding, waar elke week wel een nieuw topic over is).

quote:
Dus de oude werkgever mag volgens jou vertellen over het ziekteverleden? En vervolgens zeg je dat TS het niet hoeft te vertellen omdat het privézaken zijn?
Edited. Ik weet het eigenlijk gewoon niet, geen idee ook waarom ik dat antwoord gaf.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_183997278
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 26 december 2018 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:[/b

Ik heb het ook gehad een keer en ik weigerde pas mijn ontslag in te dienen nadat mijn nieuwe contract was getekend. Ze hebben toen de directeur van zijn vakantie terug laten komen.

Als je nieuwe werkgever zich terugtrekt, wat ze gewoon mogen doen, dan heb je geen inkomen meer, zowel geen ww als bijstand ivm verwijtbaar werkloos.

Hahaha de directeur komt eerder terug van zijn vakantie? Right :')

En je tweede punt klopt niet. Als je op schrift (mail) het eerste aanbod van de baan hebt, is dat voldoende voor ww.
Alius aliud dicit
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 11:32:10 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183998809
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:11 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Hahaha de directeur komt eerder terug van zijn vakantie? Right :')

En je tweede punt klopt niet. Als je op schrift (mail) het eerste aanbod van de baan hebt, is dat voldoende voor ww.
ook dat idd

En een werkgever mag niet je ziekteverleden bespreken als referent

quote:
Wat mag je niet vragen bij een referentie inwinnen?

Je mag formeel niet informeren naar het ziekteverleden van de sollicitant, maar je mag wel vragen naar zijn aanwezigheid en prestaties op het werk. https://www.personeelsman(...)referentie-inwinnen/
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage donderdag 27 december 2018 @ 12:05:28 #26
38148 crew  Innisdemon
pi_183999607
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 07:44 schreef Vinty het volgende:

[..]

Ik ben geen zzp. Gewoon in loondienst.
ok. Weet niet hoe ik daar dan bijkom
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_183999695
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:34 schreef Vinty het volgende:
Ik heb wel al een schriftelijke bevestiging gekregen van de nieuwe werkgever.

En ik heb 2 maanden opzegtermijn. Zou per 1 maart beginnen.
Zegt weinig, laat ze meer per direct een contract opstellen, dat vandaag per koerier bezorgd wordt. Anders hebben ze pech en wachten ze maar een maandje.

Willen ze niet wachten, zijn ze ook niet serieus met je.
.
pi_184000598
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:08 schreef Hallmark het volgende:
Beetje vaag geformuleerd van me. Ik wilde eigenlijk uitdrukken dat TS wel gek zou zijn om haar contract op te zeggen, zonder de nieuwe gezien te hebben. Je geeft feitelijk al je slagkracht qua onderhandeling op, plus er kunnen ineens details in staan waar je niks meer aan kunt doen (zoals non-concurrentie beding, waar elke week wel een nieuw topic over is).
Als ik de nieuwe werkgever was zou ik dan het salaris halveren en take it or leave it.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184000612
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Zegt weinig, laat ze meer per direct een contract opstellen, dat vandaag per koerier bezorgd wordt. Anders hebben ze pech en wachten ze maar een maandje.

Willen ze niet wachten, zijn ze ook niet serieus met je.
_O_
zo hard speelde ik het ook en de directeur werd bij mij teruggehaald van vakantie omdat hij moest tekenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184000948
Arbeidsvoorwaarden zijn via cao geregeld. Salaris is al besproken tijdens het eerste gesprek.
Zou er sowieso op vooruit gaan. Zowel in basis als ort.

Het ging mij er idd om of ik in het allerslechtste geval toch een vangnet (ww) zou kunnen krijgen. Heb net via de mail een intentieverklaring ontvangen en een bevestiging van de besproken punten.

Met die dagen is hr er pas weer vanaf 2 januari. Maar omdat ze vanwege veranderde wetgeving een tekort hebben willen ze snel handelen.
pi_184001236
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:12 schreef Vinty het volgende:
Arbeidsvoorwaarden zijn via cao geregeld. Salaris is al besproken tijdens het eerste gesprek.
Zou er sowieso op vooruit gaan. Zowel in basis als ort.
Dus je hebt je contract al? Ik dacht van niet?
Als je nog niet getekend heb dan halveren ze je salaris gauw en schuiven ze dat onder je neus. Ze lachen zich de ballen uit hun broek als je al ontslag heb ingediend zonder nieuw contract. Ik zou er zekersteweten misbruik van maken van die naiviteit.

quote:
Het ging mij er idd om of ik in het allerslechtste geval toch een vangnet (ww) zou kunnen krijgen. Heb net via de mail een intentieverklaring ontvangen en een bevestiging van de besproken punten.
Nee heb je niet vanwege verwijtbaar werkloos.
quote:
Met die dagen is hr er pas weer vanaf 2 januari. Maar omdat ze vanwege veranderde wetgeving een tekort hebben willen ze snel handelen.
dan moeten ze maar mensne terug halen van vakantie....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 13:27:20 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184001358
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus je hebt je contract al? Ik dacht van niet?
Als je nog niet getekend heb dan halveren ze je salaris gauw en schuiven ze dat onder je neus. Ze lachen zich de ballen uit hun broek als je al ontslag heb ingediend zonder nieuw contract. Ik zou er zekersteweten misbruik van maken van die naiviteit.

[..]

Nee heb je niet vanwege verwijtbaar werkloos.

[..]

dan moeten ze maar mensne terug halen van vakantie....
uwv zal vragen te procederen tegen de nieuwe werkgever om de verwijtbaarheid bij de nieuwe werkgever te leggen. Al met al ben jij als persoon in deze situatie niet verwijtbaar wanneer een werkgever duidelijk laakbaar is. In mijn optiek zou ts wel gewoon recht hebben op ww.

En anders uwc ff bellen. Geen idee of het callcenter hier iets op kn zeggen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184001368
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

uwv zal vragen te procederen tegen de nieuwe werkgever om de verwijtbaarheid bij de nieuwe werkgever te leggen. Al met al ben jij als persoon in deze situatie niet verwijtbaar wanneer een werkgever duidelijk laakbaar is. In mijn optiek zou ts wel gewoon recht hebben op ww.

En anders uwc ff bellen. Geen idee of het callcenter hier iets op kn zeggen.
hoezo laakbaar? Ik heb iets soortgelijks meegemaakt in mijn omgeving en ook met een rechtzaak kreeg het uwv gelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 13:33:17 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184001522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hoezo laakbaar? Ik heb iets soortgelijks meegemaakt in mijn omgeving en ook met een rechtzaak kreeg het uwv gelijk.
Onjuiste voorstelling van zaken? Ik vind het nogal ver gaan anders. Dan zou ik de verwijtbaarheid 50/50 zetten. Maar goed, de wereld is kut.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184001547
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Onjuiste voorstelling van zaken? Ik vind het nogal ver gaan anders. Dan zou ik de verwijtbaarheid 50/50 zetten. Maar goed, de wereld is kut.
welke voorstelling? Er is niks getekend.... maar wat doe je als de nieuwe werkgever in 1x het salaris halveert? Niet tekenen is dan ook verwijtbaar werkloos....
deze extreme naiviteit telt ook mee, want gezonde weldenkende mensen doen dit niet.
Wellicht kan TS het gooien op geestelijke verwardheid waardoor TS niet wist dat hij/zij deed?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 13:36:55 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184001619
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welke voorstelling? Er is niks getekend.... maar wat doe je als de nieuwe werkgever in 1x het salaris halveert? Niet tekenen is dan ook verwijtbaar werkloos....
Ja, maar met een intentieverklaring en dergelijke vind ik dat een werkgever dan fraude pleegt wanneer hij TS niet in dienst neemt. Dat is een onjuiste voorstelling van zaken en intenties. Wanneer er een loos mailtje komt met 'joe ik neem je aan ok ok groetjes' snap ik het. Maar een intentieverklaring met een handtekening van een bevoegd iemand met daarin de voorgestelde afspraken vind ik niet dat iemand als TS volledig afgerekend mag worden als verwijtbaar. Dan mag je het wel 50/50 stellen. https://www.advocatenkant(...)nkomst-rechtsgeldig/ .

quote:
Verplichte gegevens bij mondeling arbeidscontract
Ondanks dat een mondelinge arbeidsovereenkomst bindend is, is de werkgever wel verplicht om een aantal zaken op schrift te stellen binnen één maand na ingangsdatum van de overeenkomst. Denk daarbij aan:

de gegevens van de werknemer,
het aantal uren dat gewerkt wordt,
een taakomschrijving, en
het salaris van de werknemer.
De werknemer kan bij de bewijslast op deze vastgelegde informatie terugvallen, maar dan moet de werknemer wel de beschikking hebben over (een kopie van) deze gegevens of hier inzage in hebben.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184005417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus je hebt je contract al? Ik dacht van niet?
Als je nog niet getekend heb dan halveren ze je salaris gauw en schuiven ze dat onder je neus. Ze lachen zich de ballen uit hun broek als je al ontslag heb ingediend zonder nieuw contract. Ik zou er zekersteweten misbruik van maken van die naiviteit.

[..]

Nee heb je niet vanwege verwijtbaar werkloos.

[..]

dan moeten ze maar mensne terug halen van vakantie....
Of fix gewoon een getekende scan door een bevoegd persoon; het origineel met de natte handtekening komt dan na de vakantie wel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184196156
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:48 schreef Vinty het volgende:

[..]

Plus dat er in mijn werkgebied met mijn ervaring veel banen aangeboden worden. Worst case ben ik zo ergens aan de slag.
Welke sector is dit, als ik vragen mag?

Hoe staat het nu? Alles getekend of nog niet?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184207674
Ik ben verpleegkundige met een berg ervaring in mijn zak. De keuze is reuze :)

Alles is in kannen en kruiken. Het is allemaal prima verlopen.
  Moderator vrijdag 4 januari 2019 @ 21:35:08 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184207993
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 21:18 schreef Vinty het volgende:
Ik ben verpleegkundige met een berg ervaring in mijn zak. De keuze is reuze :)

Alles is in kannen en kruiken. Het is allemaal prima verlopen.
top :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')