abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183999607
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 07:44 schreef Vinty het volgende:

[..]

Ik ben geen zzp. Gewoon in loondienst.
ok. Weet niet hoe ik daar dan bijkom
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_183999695
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 18:34 schreef Vinty het volgende:
Ik heb wel al een schriftelijke bevestiging gekregen van de nieuwe werkgever.

En ik heb 2 maanden opzegtermijn. Zou per 1 maart beginnen.
Zegt weinig, laat ze meer per direct een contract opstellen, dat vandaag per koerier bezorgd wordt. Anders hebben ze pech en wachten ze maar een maandje.

Willen ze niet wachten, zijn ze ook niet serieus met je.
.
pi_184000598
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:08 schreef Hallmark het volgende:
Beetje vaag geformuleerd van me. Ik wilde eigenlijk uitdrukken dat TS wel gek zou zijn om haar contract op te zeggen, zonder de nieuwe gezien te hebben. Je geeft feitelijk al je slagkracht qua onderhandeling op, plus er kunnen ineens details in staan waar je niks meer aan kunt doen (zoals non-concurrentie beding, waar elke week wel een nieuw topic over is).
Als ik de nieuwe werkgever was zou ik dan het salaris halveren en take it or leave it.....
pi_184000612
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 12:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Zegt weinig, laat ze meer per direct een contract opstellen, dat vandaag per koerier bezorgd wordt. Anders hebben ze pech en wachten ze maar een maandje.

Willen ze niet wachten, zijn ze ook niet serieus met je.
_O_
zo hard speelde ik het ook en de directeur werd bij mij teruggehaald van vakantie omdat hij moest tekenen.
pi_184000948
Arbeidsvoorwaarden zijn via cao geregeld. Salaris is al besproken tijdens het eerste gesprek.
Zou er sowieso op vooruit gaan. Zowel in basis als ort.

Het ging mij er idd om of ik in het allerslechtste geval toch een vangnet (ww) zou kunnen krijgen. Heb net via de mail een intentieverklaring ontvangen en een bevestiging van de besproken punten.

Met die dagen is hr er pas weer vanaf 2 januari. Maar omdat ze vanwege veranderde wetgeving een tekort hebben willen ze snel handelen.
pi_184001236
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:12 schreef Vinty het volgende:
Arbeidsvoorwaarden zijn via cao geregeld. Salaris is al besproken tijdens het eerste gesprek.
Zou er sowieso op vooruit gaan. Zowel in basis als ort.
Dus je hebt je contract al? Ik dacht van niet?
Als je nog niet getekend heb dan halveren ze je salaris gauw en schuiven ze dat onder je neus. Ze lachen zich de ballen uit hun broek als je al ontslag heb ingediend zonder nieuw contract. Ik zou er zekersteweten misbruik van maken van die naiviteit.

quote:
Het ging mij er idd om of ik in het allerslechtste geval toch een vangnet (ww) zou kunnen krijgen. Heb net via de mail een intentieverklaring ontvangen en een bevestiging van de besproken punten.
Nee heb je niet vanwege verwijtbaar werkloos.
quote:
Met die dagen is hr er pas weer vanaf 2 januari. Maar omdat ze vanwege veranderde wetgeving een tekort hebben willen ze snel handelen.
dan moeten ze maar mensne terug halen van vakantie....
  donderdag 27 december 2018 @ 13:27:20 #32
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_184001358
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je nog niet getekend heb dan halveren ze je salaris gauw en schuiven ze dat onder je neus. Ze lachen zich de ballen uit hun broek als je al ontslag heb ingediend zonder nieuw contract. Ik zou er zekersteweten misbruik van maken van die naiviteit.

[..]

[..]

uwv zal vragen te procederen tegen de nieuwe werkgever om de verwijtbaarheid bij de nieuwe werkgever te leggen. Al met al ben jij als persoon in deze situatie niet verwijtbaar wanneer een werkgever duidelijk laakbaar is. In mijn optiek zou ts wel gewoon recht hebben op ww.

En anders uwc ff bellen. Geen idee of het callcenter hier iets op kn zeggen.
 | <3 Triquester...
HET IS RENÉ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_184001368
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

uwv zal vragen te procederen tegen de nieuwe werkgever om de verwijtbaarheid bij de nieuwe werkgever te leggen. Al met al ben jij als persoon in deze situatie niet verwijtbaar wanneer een werkgever duidelijk laakbaar is. In mijn optiek zou ts wel gewoon recht hebben op ww.

En anders uwc ff bellen. Geen idee of het callcenter hier iets op kn zeggen.
hoezo laakbaar? Ik heb iets soortgelijks meegemaakt in mijn omgeving en ook met een rechtzaak kreeg het uwv gelijk.
  donderdag 27 december 2018 @ 13:33:17 #34
72712 Renesite
pi_184001522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hoezo laakbaar? Ik heb iets soortgelijks meegemaakt in mijn omgeving en ook met een rechtzaak kreeg het uwv gelijk.
Onjuiste voorstelling van zaken? Ik vind het nogal ver gaan anders. Dan zou ik de verwijtbaarheid 50/50 zetten. Maar goed, de wereld is kut.
 | <3 Triquester...
pi_184001547
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Onjuiste voorstelling van zaken? Ik vind het nogal ver gaan anders. Dan zou ik de verwijtbaarheid 50/50 zetten. Maar goed, de wereld is kut.
welke voorstelling? Er is niks getekend.... maar wat doe je als de nieuwe werkgever in 1x het salaris halveert? Niet tekenen is dan ook verwijtbaar werkloos....
deze extreme naiviteit telt ook mee, want gezonde weldenkende mensen doen dit niet.
Wellicht kan TS het gooien op geestelijke verwardheid waardoor TS niet wist dat hij/zij deed?
  donderdag 27 december 2018 @ 13:36:55 #36
72712 Renesite
pi_184001619
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welke voorstelling? Er is niks getekend.... maar wat doe je als de nieuwe werkgever in 1x het salaris halveert? Niet tekenen is dan ook verwijtbaar werkloos....
Ja, maar met een intentieverklaring en dergelijke vind ik dat een werkgever dan fraude pleegt wanneer hij TS niet in dienst neemt. Dat is een onjuiste voorstelling van zaken en intenties. Wanneer er een loos mailtje komt met 'joe ik neem je aan ok ok groetjes' snap ik het. Maar een intentieverklaring met een handtekening van een bevoegd iemand met daarin de voorgestelde afspraken vind ik niet dat iemand als TS volledig afgerekend mag worden als verwijtbaar. Dan mag je het wel 50/50 stellen. https://www.advocatenkant(...)nkomst-rechtsgeldig/ .

quote:
Verplichte gegevens bij mondeling arbeidscontract
Ondanks dat een mondelinge arbeidsovereenkomst bindend is, is de werkgever wel verplicht om een aantal zaken op schrift te stellen binnen één maand na ingangsdatum van de overeenkomst. Denk daarbij aan:

de gegevens van de werknemer,
het aantal uren dat gewerkt wordt,
een taakomschrijving, en
het salaris van de werknemer.
De werknemer kan bij de bewijslast op deze vastgelegde informatie terugvallen, maar dan moet de werknemer wel de beschikking hebben over (een kopie van) deze gegevens of hier inzage in hebben.
 | <3 Triquester...
pi_184005417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Of fix gewoon een getekende scan door een bevoegd persoon; het origineel met de natte handtekening komt dan na de vakantie wel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184196156
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:48 schreef Vinty het volgende:

[..]

Plus dat er in mijn werkgebied met mijn ervaring veel banen aangeboden worden. Worst case ben ik zo ergens aan de slag.
Welke sector is dit, als ik vragen mag?

Hoe staat het nu? Alles getekend of nog niet?
pi_184207674
Ik ben verpleegkundige met een berg ervaring in mijn zak. De keuze is reuze :)

Alles is in kannen en kruiken. Het is allemaal prima verlopen.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 21:35:08 #40
72712 Renesite
pi_184207993
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 21:18 schreef Vinty het volgende:
Ik ben verpleegkundige met een berg ervaring in mijn zak. De keuze is reuze :)

Alles is in kannen en kruiken. Het is allemaal prima verlopen.
top :7
 | <3 Triquester...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')