abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 21:17:18 #201
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184884458
registreer om deze reclame te verbergen
Tjezus, was het (bijna) gratis ? _O_ :o
pi_184885996
Dat is wel echt heel veel om in een keer te kopen :+

Wat is er de reden van dat je zoveel in een keer koopt?

En waarom in godsnaam Makita :+ :+
pi_184886773
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Makrolon het volgende:

Geld te veel :P .
Was iets met zakelijk geld dat op moest geloof ik. Zei hij in het gereedschaptipstopic.
pi_184886807
maareh, ben ook wel benieuwd wat je klusplannen zijn, freak1! wat wil je er zoal mee gaan doen? Of wat klus je zoal?
pi_184888674
Niks mis met makita hoor ! Stelletje Bosch adepten:p🤣😋😘
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 06:20:50 #206
92034 crew  Vonkenboer
pi_184889978
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 00:02 schreef Cybersijp het volgende:
Niks mis met makita hoor ! Stelletje Bosch adepten:p🤣😋😘
Met de kleur is niks mis vind ik :p
pi_184890109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:57 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

kolere ! bleef er nog wat over in de winkel qua wat je wou aan elektrisch gereedschap ? Das eh ..... heel veul om in een keer te kopen.

doe je goed, en nu maar een mooi plekkie er voor knutselen :)
genoeg volgens mij.. nog veel dingen die ik wil maar niet kon betalen..
idd, iedere keer als ik een nieuw huis vind glipt het door de vingers.. komt goed.. tot die tijd lekker huidige huis "afmaken"

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:41 schreef -niemand- het volgende:

[..]

huh wat :+
Heb je het hele makita assortiment gekocht ofwat :D
nee hoor, procentueel gezien zelfs minder dan 2 procent.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Tjezus, was het (bijna) gratis ? _O_ :o
voglens de accountant wel :)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:21 schreef Makrolon het volgende:

wat bleiblei zegt.. iets met uit de hand gelopen hobby, eenmanszaak, en of dit kopen of zwaar belasting betalen over geld wat uit een "hobby" komt en ik niet nodig heb om van te leven want gewone baan ernaast.

en waarom Makita?
in mijn ervaring niet te verslaan qua combinatie service vanuit Makita, kosten bij eventuele reparatie, garantietermijn, kwaliteit machines en assortiment. en zeker met de combi 18V en 36V machines (2X18) kan alles draadloos.. van de afkort tot aan de stofzuiger.. en bij elke accu machine nu een gratis accu dus heb 20 accu's ofzo nu....

heb ook dewalt, bosch blauw enzo geprobeerd, maar ik vind dewalt niet fijn in de hand liggen en vind t wat goedkoper aanvoelen, machines zijn voor mijn gevoel net wat kleiner, cirkelzaag bijvoorbeeld, en bosch blauw vind ik de reparatiekosten hoog liggen als iets buiten de garantie valt en vind ze zeikerig over garantie en service.. tja.. ieder zijn eigen ervaringen.. voor mij is Makita t totaalpakket.. dit moet weer 10 jaar mee..

quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 22:48 schreef bleiblei het volgende:
maareh, ben ook wel benieuwd wat je klusplannen zijn, freak1! wat wil je er zoal mee gaan doen? Of wat klus je zoal?
spielerij :)
nee het plan is om dit jaar nog te verhuizen, of binnen nederland, of buitenland, liefst een woonboerderij met opknapwerk..
heb zelf t huidige huis ook gedaan (met Makita 14.4!) en ik ben klaar voor de Nieuwe stap ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 06:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met de kleur is niks mis vind ik :p
boh, en die mooie hybride machine heft zelfs een vonkenboerstand waarin je op het juiste aandraaimoment een electrokast kan volschroeven..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_184906924
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:39 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik vind het toch niks, heb m een paar keer gebruikt maar vind het niet fijn dat ie gaat draaien als je drukt.

En hij is heel snel leeg
I5zTVc7W37b6UCB4irP-gQa_gDNw7Wj9JnNMj2rofWC8dLDOVojRuZDZKwje0Uz4pSWlGGmxCpaveDiSSDIQHz1HjUH31f0LNoci5oEuZGmGwx_EAxhERaCD8w99TrIt89l4WFseVzqcLV-Q1GobRJ_GyveUCp5wMS9L_a_EG8umchTWVfj3FGuunbzAcYjvoshHmOg_vxK7QrmEMZt-Cx329xu1_k7wBLRJgGX_7O_AMa3n7fuVdYwuVsJbLRsqYjP47DMWyLMDrJFTHIcXCeI3wAjBF3506vo_5vYKf171BD45yet2Ge1-vxU9zMdGphX9Si-OdpDhilTM-CCpTOh_bNu3Qy0mzEdOpUVa3b80_k3ZeMMAUydohkzPd58Z9joTpuRUrMwVCILdn5kFL3FH43_Saa-HJJyEx1ZCF_-nH-WjwBeQsjlvA8-RGLvNE1BaYMpbzTTF-hpbcpn3tSQo8ik5kdHOTC05-1OsG9XtBZoyQQTuLx-iEhFPQIgSD0TY3BMq2etOpyvVuiJy9pqkgmcg2H1rU1xCIcNXnABBL6dX9arsQKUuXx6achm06IEeO9tycKXwXdr6O6T_DXK3EiyXPedfcaKfUH24wQJTb3SI5RiFWnbHaN6bvkMrM7KSLpUxnXQE_cDIbdom-S8NEfU4EogL_Xy2kR9saMemLkKp9g6gBgonhBTY7WcGZ1oscMZYkI-ZBmUwrLkjqQt2NA=w452-h603-no
Ik vind het toch wel een ideaal ding, gebruik hem om kasten te maken maar ook om schakel materiaal af te monteren
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_184909639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 23:33 schreef densmee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind het toch wel een ideaal ding, gebruik hem om kasten te maken maar ook om schakel materiaal af te monteren
Smaken verschillen :9 dat doe ik toch liever met m'n wiha speed -e of bij heel veel schroef werk gewoon met m'n 12v schroeftol.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 08:36:50 #210
80382 manny
30 is best veel
pi_184910316
Ah. Dat Makita spul. Die foto. Net 45 minuten van mijn leven besteed aan die website, en de uitleg filmpjes van ene meneer Ike. Brabander.

Nu wil ik kopen. Alles. Maar geen geld.

By the way: hier (Noorwegen) wordt ook veel gewerkt met de spulletjes van Festool. Niet zo zeer thuis, maar als ik wel eens bij de lokale timmerman ofzo kom dan zie ik bijna altijd van die Festool kisten staan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 9 februari 2019 @ 09:29:17 #211
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_184910939
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 08:36 schreef manny het volgende:
Ah. Dat Makita spul. Die foto. Net 45 minuten van mijn leven besteed aan die website, en de uitleg filmpjes van ene meneer Ike. Brabander.

By the way: hier (Noorwegen) wordt ook veel gewerkt met de spulletjes van Festool. Niet zo zeer thuis, maar als ik wel eens bij de lokale timmerman ofzo kom dan zie ik bijna altijd van die Festool kisten staan.
Dat komt omdat dat écht gereedschap is itt. dat blauwe spulletje van andere merken }>
  zaterdag 9 februari 2019 @ 10:23:41 #212
80382 manny
30 is best veel
pi_184911642
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat komt omdat dat écht gereedschap is itt. dat blauwe spulletje van andere merken }>
Voor de echte prof dus. Mijn volgende project is een hondenhok maken voor in de tuin, dus dat gaat prima met blauwe spulletjes... :)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184919853
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 08:36 schreef manny het volgende:

links of rechtsom, die tips van ike, briljant.
laatst een keer een dag me boos zitten maken op meubelpaneel.. zit er gewoon een knop op om mee te ritsen en zo je meubelpaneel niet te verneuken. van Ike geleerd!
en ja.. ik ken het gevoel.. zo ben ik wat doorgeslagen..

mbt Festool.. tja.. ik heb het gevoel dat of je nu Milwaukee, Festool, Makita of DeWalt koopt.. en volgens sommigen Bosch Blauw, het maakt allemaal niet meer zoveel uit. eigen voorkeur. persoonlijk vind ik dat Festool soms wat beter nadenkt over accessoires, maar verder is het vooral kopieerwerk.
voorbeeld : die MBoxen van Makita zijn identiek aan Festool, maar waar Makita naar inzetbakjes grijpt, gaat Festool een tandje verder en hebben ze ook mooie schuifbakjes in de Mbox. briljant. maar dan komt er wit in mijn blauwe toren ;)
ik heb zelf het gevoel dat Makita completer is, van alle markten thuis, terwijl Festool zich meer richt op hout en houtwerkzaamheden en daar dieper in gaat, dus ook mobiele werkplaatsen, betere opslag van machines e.d.
verder is het vooral kopieerwerk van elkaar heb ik het gevoel. ik zou blind niet het verschil tussen een Festool en een Makita invalcirkelzaag voelen. zelfs de knoppen zitten tzelfde.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

idd, bosch blauw.. brrrrr.. weet niet waarom maar daar heb ik altijd een slecht gevoel bij.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:23 schreef manny het volgende:

[..]

Voor de echte prof dus. Mijn volgende project is een hondenhok maken voor in de tuin, dus dat gaat prima met blauwe spulletjes... :)
zeker als je zou moeten boren of iets anders wat Festool niet heft;)
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_184919953
Ach. Uiteindelijk gaat het er om wat je er mee maakt hoor ;)

Je kan nog zulk mooi spul hebben staan, maar als 't alleen om 't merkje gaat geef je jezelf maar op voor een 'wie heeft de langste' wedstrijd. Want dan moet je blijkbaar wat compenseren.
pi_184920081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:00 schreef FranticDJ het volgende:
Ach. Uiteindelijk gaat het er om wat je er mee maakt hoor ;)

Je kan nog zulk mooi spul hebben staan, maar als 't alleen om 't merkje gaat geef je jezelf maar op voor een 'wie heeft de langste' wedstrijd. Want dan moet je blijkbaar wat compenseren.
T is ook maar net waar je om wat voor reden dan ook mee begint, en dan vind ik t wel mooi om alles van t zelfde merk te hebben.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zaterdag 9 februari 2019 @ 19:09:47 #216
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_184921401
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 17:56 schreef freak1 het volgende:

[..]

laatst een keer een dag me boos zitten maken op meubelpaneel.. zit er gewoon een knop op om mee te ritsen en zo je meubelpaneel niet te verneuken. van Ike geleerd!

mbt Festool.. tja.. ik heb het gevoel dat of je nu Milwaukee, Festool, Makita of DeWalt koopt.. en volgens sommigen Bosch Blauw, het maakt allemaal niet meer zoveel uit. eigen voorkeur. persoonlijk vind ik dat Festool soms wat beter nadenkt over accessoires, maar verder is het vooral kopieerwerk.
voorbeeld : die MBoxen van Makita zijn identiek aan Festool, maar waar Makita naar inzetbakjes grijpt, gaat Festool een tandje verder en hebben ze ook mooie schuifbakjes in de Mbox. briljant. maar dan komt er wit in mijn blauwe toren ;)
ik heb zelf het gevoel dat Makita completer is, van alle markten thuis, terwijl Festool zich meer richt op hout en houtwerkzaamheden en daar dieper in gaat, dus ook mobiele werkplaatsen, betere opslag van machines e.d.
verder is het vooral kopieerwerk van elkaar heb ik het gevoel. ik zou blind niet het verschil tussen een Festool en een Makita invalcirkelzaag voelen. zelfs de knoppen zitten tzelfde.

[..]

idd, bosch blauw.. brrrrr.. weet niet waarom maar daar heb ik altijd een slecht gevoel bij.

[..]

Het maakt echt wél uit, maar het is idd een kwestie van smaak veelal, een schroefje indraaien kan met elke schroefmachine, en een gaatje boren ook. Pas als je wat meer specifieke dingen gaat doen ga je verschil merken.. Ik vind bijvoorbeeld de elektronische torque limiter van Festool helemaal geweldig.. Nooit meer een schroefje te diep wegschroeven als je dat niet wilt, en echt allemaal perfect en allemaal gelijk op diepte _O_

Het echte verschil ga je pas merken als je echt hout gaat bewerken, of als je buurman weer een nieuwe Makita heeft gekocht, terwijl jouw Festool nog net zo strak is als toen je hem 10 jaar geleden kocht.
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 19:41:57 #217
92034 crew  Vonkenboer
pi_184922057
Zullen we stoppen met discussie over de merken onderling. En gewoon weer klus aanschaffen gaan melden ? Bij voorbaat dank ! :)
pi_184923458
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:41 schreef Vonkenboer het volgende:
En gewoon weer klus aanschaffen gaan melden ?
Goed plan ^O^

Bij deze:

Bosch_GGS18V-Li.jpg

Bosch_GSS18V10.jpg

Bosch_GST25M.png

:D
pi_184924041
Schattig apparaatje dat schuurmachientje :)

En juist een decoupeerzaag zou ik op accu willen (mits ik geen stofafzuiging zou gebruiken) :@
Gekocht vanwege 't chroom, maakt 'm extra snel :P?
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:56:23 #220
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_184924074
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 17:56 schreef freak1 het volgende:

[..]

[..]

[..]

je weet dat beide voorbeelden die je noemt (systainerachtige koffers en invalzagen) innovaties vab festool zijn? :P .

(sorry Vonk O-) )
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:59:42 #221
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_184924166
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:55 schreef FranticDJ het volgende:
Schattig apparaatje dat schuurmachientje :)

En juist een decoupeerzaag zou ik op accu willen (mits ik geen stofafzuiging zou gebruiken) :@
Gekocht vanwege 't chroom, maakt 'm extra snel :P?
Zo kan je makelijk zien dat deze voor staal te zagen is. Maar ik denk als je er een houtzaagje inzet hij ook best wat hout kan doen. Deze is overgens gewoon met een snoertje zo te zien.
pi_184924210
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:59 schreef StupidDutch het volgende:

[..]

Zo kan je makelijk zien dat deze voor staal te zagen is.
ah! weer wat geleerd.
  Moderator / FP / PTA's redder in nood zaterdag 9 februari 2019 @ 21:14:31 #223
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_184924586
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Zullen we stoppen met discussie over de merken onderling. En gewoon weer klus aanschaffen gaan melden ? Bij voorbaat dank ! :)
:*

f3CsG67.jpg

1Ycw4vL.jpg

Ik had ze nog niet officieel gepost :P

De C18 van de O+kerstvrouw O+, evenals de dopadapter en de metalen boorkop die op de PDC zit.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_184962466
labor-betonboor-sds-max-400-x-920-mm-4-snijder-en.jpg

Sds max betonboor 25 mm 1 meter lang.
Had al meter boren voor sds plus maar nog niet voor de grote machine, en ze zijn echt ideaal om een gat de kruipruimte in te boren.

Alleen jammer dat ecotools ze niet heeft en hij daarom best duur is voor een boor. (Vind ik)
pi_185157149
Beide als nieuw, via MP.. Foto van google:

Stanley 4C schaaf (geribbelde zool):
StanleyNo.4cPlane1-Big.jpg

Stanley 130 schaaf (gladde zool, tevens is dit ook een neusschaaf):
06ed618a13.JPEG
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')