abonnement Unibet Coolblue
pi_185524584
Ik heb wat advies nodig; mijn cirkelzaag is er mee opgehouden. Nu gebruik ik hem niet vaak, maar net te vaak om zonder door het leven te gaan. Er moet dus een nieuwe komen, maar ik heb eigenlijk geen zin om de hoofdprijs voor een top merk uit te geven.

Welk merk/type raden jullie aan? Veel meer dan zo nu en dan een stukje plaatmateriaal zal er niet mee gezaagd worden.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 19:11:31 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185524695
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik heb wat advies nodig; mijn cirkelzaag is er mee opgehouden. Nu gebruik ik hem niet vaak, maar net te vaak om zonder door het leven te gaan. Er moet dus een nieuwe komen, maar ik heb eigenlijk geen zin om de hoofdprijs voor een top merk uit te geven.

Welk merk/type raden jullie aan? Veel meer dan zo nu en dan een stukje plaatmateriaal zal er niet mee gezaagd worden.
Is een invalzaag dan niet wat?
Die van Scheppach schijnt erg veel waar voor z'n geld te bieden
https://www.toolnation.nl(...)0-mm-koppelstuk.html

Wil je een stapje meer zou ik voor een Bosch GKT55 gaan :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_185526538
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:02 schreef XanderH het volgende:
[..]

Mja. Ik weet hoe fijn dergelijk accugereedschap is. Ik heb een bus van het werk voor de deur staan waar vanalles in zit, ook een accuboorhamer met stofzuiger (weliswaar van Milwaukee dan).

De pest is, dat is niet van mij, en als ik een paar weken vrij neem bijvoorbeeld omdat ik serieus thuis wil gaan klussen dan moet ik die bus meestal inleveren en heb ik geen boormachine meer. :+

Dus op zoek naar spullen voor mezelf... Dit wordt niet professioneel gebruikt, het wordt ook niet veel gebruikt. Bij machines op netspanning durf ik er wel op te gokken dat het merendeel over 30 jaar nog prima werkt, zeker met mijn gebruik. Bij machines op accu zijn a) de aanschafkosten hoger, heb ik b) tegen die tijd al zeker 3x nieuwe accu's moeten kopen en c) als die accu's op een moment niet meer leverbaar zijn kan ik 5 machines weggooien... Ik vind de meerprijs en nadelen voor thuisgebruik niet tegen de voordelen opwegen.

Bedankt voor je posts, ik ben er door gaan nadenken en heb besloten dat ik maar eens moet stoppen met twijfelen. Dus zojuist ook maar eea besteld:

[ afbeelding ]
GST150CE

[ afbeelding ]
GBH2-28F

[ afbeelding ]
GOP40-30

[ afbeelding ]
GKT55

En nog wat toebehoren (zaagblaadjes, boren, beitels). Oh, en deze klemmen:
[ afbeelding ]

:)
Nee dan snap ik je overweging wel! T scheelt ook een hoop geld natuurlijk.

Mooie aankopen!
pi_185528957
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:42 schreef akatar het volgende:
[..]

Mooie aankopen, je heb grote plannen?
Ga over een tijdje verhuizen. Moet uiteraard wel eens een gaatje boren, moet een vloer gaan leggen, ga een keuken zetten. En ik wil op zolder een HSB scheidingswand zetten en deze met hout + gips afwerken dus heb dan ook groter plaatmateriaal te verzagen. Tja, dan heb ik dit alles natuurlijk hard "nodig". :+

Wil later ook wat met meubelpaneel gaan knutselen (ombouw / werkblad bij de wasmachine bijvoorbeeld).

Zat nog naar een afkortzaag te kijken voor de plinten en de balkjes in die HSB wand maar die laat ik maar even zitten denk ik. :P Plinten moeten maar met een verstekbak en handzaag, die balkjes pak ik de decoupeerzaag maar voor. Niet ideaal maar ik voorzie in de nabije toekomst geen andere projecten waar het ding handig is en het neemt opgeborgen ook wel een hoop ruimte in beslag...

quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]

Bam, dat zijn geen halve maatregelen, mooi spul.
Een eenmalige investering waar ik hoop een behoorlijke tijd lol van te hebben. :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik heb wat advies nodig; mijn cirkelzaag is er mee opgehouden. Nu gebruik ik hem niet vaak, maar net te vaak om zonder door het leven te gaan. Er moet dus een nieuwe komen, maar ik heb eigenlijk geen zin om de hoofdprijs voor een top merk uit te geven.

Welk merk/type raden jullie aan? Veel meer dan zo nu en dan een stukje plaatmateriaal zal er niet mee gezaagd worden.
Wat zoek je precies? Een cirkelzaag of liever een invalzaag? Heb je behoefte aan een geleidingslineaal?

quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]

Is een invalzaag dan niet wat?
Die van Scheppach schijnt erg veel waar voor z'n geld te bieden
https://www.toolnation.nl(...)0-mm-koppelstuk.html

Wil je een stapje meer zou ik voor een Bosch GKT55 gaan :)
Had eerst de Scheppach in mijn winkelmandje zitten, op het laatst toch maar de Bosch besteld. Voornaamste reden? Dan heb ik alles van hetzelfde merk. 8)7 Scheelde wel ¤250 maarja op de totaalprijs van de bestelling viel dat mee. :X

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:23 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Nee dan snap ik je overweging wel! T scheelt ook een hoop geld natuurlijk.

Mooie aankopen!
Ik denk dat accumachines vooral nuttig zijn daar waar ze regelmatig gebruikt worden en waar de machine met enige zekerheid is afgeschreven voordat je je druk hoeft te gaan maken of de accu's nog leverbaar zijn.

Voor menig hobbyist is het denk ik overkill. Dat wat ik nu heb gekozen misschien nog steeds wel. Ik had met Bosch groen of zelfs Parkside of 2Force spul voorlopig ook wel uit de voeten gekund. Maarja, nu heb ik het in één keer goed en kan ik het mentaal een beetje bij mijn verhuiskosten wegmoffelen. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door XanderH op 10-03-2019 21:48:13 ]
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 21:47:46 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185529114
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:41 schreef XanderH het volgende:

Voor menig hobbyist is het denk ik overkill. Dat wat ik nu heb gekozen misschien nog steeds wel. Ik had met Bosch groen of zelfs Parkside spul voorlopig ook wel uit de voeten gekund.
Ach ja, op een fiets van ¤700 kom je ook van A naar B, genoeg mensen die er meer aan uitgeven.
Door oordopjes van een paar honderd euro klinkt kutmuziek nog steeds kut.

Het is ook een beetje hobby. Geld moet rollen, anders waren euro's wel vierkant geweest.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_185529325
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:41 schreef XanderH het volgende:
[..]

Ga over een tijdje verhuizen. Moet uiteraard wel eens een gaatje boren, moet een vloer gaan leggen, ga een keuken zetten. En ik wil op zolder een HSB scheidingswand zetten en deze met hout + gips afwerken dus heb dan ook groter plaatmateriaal te verzagen. Tja, dan heb ik dit alles natuurlijk hard "nodig". :+

Wil later ook wat met meubelpaneel gaan knutselen (ombouw / werkblad bij de wasmachine bijvoorbeeld).

Zat nog naar een afkortzaag te kijken voor de plinten en de balkjes in die HSB wand maar die laat ik maar even zitten denk ik. :P Plinten moeten maar met een verstekbak en handzaag, die balkjes pak ik de decoupeerzaag maar voor. Niet ideaal maar ik voorzie in de nabije toekomst geen andere projecten waar het ding handig is en het neemt opgeborgen ook wel een hoop ruimte in beslag...[..]

Een eenmalige investering waar ik hoop een behoorlijke tijd lol van te hebben. :)[..]

Wat zoek je precies? Een cirkelzaag of liever een invalzaag? Heb je behoefte aan een geleidingslineaal?[..]

Had eerst de Scheppach in mijn winkelmandje zitten, op het laatst toch maar de Bosch besteld. Voornaamste reden? Dan heb ik alles van hetzelfde merk. 8)7 Scheelde wel ¤250 maarja op de totaalprijs van de bestelling viel dat mee. :X[..]

Ik denk dat accumachines vooral nuttig zijn daar waar ze regelmatig gebruikt worden en waar de machine met enige zekerheid is afgeschreven voordat je je druk hoeft te gaan maken of de accu's nog leverbaar zijn.

Voor menig hobbyist is het denk ik overkill. Dat wat ik nu heb gekozen misschien nog steeds wel. Ik had met Bosch groen of zelfs Parkside of 2Force spul voorlopig ook wel uit de voeten gekund. Maarja, nu heb ik het in één keer goed en kan ik het mentaal een beetje bij mijn verhuiskosten wegmoffelen. :P
Klopt ja! Al heeft Bosch net een serie nieuwe accu's uitgebracht die hier op passen dus dat blijft echt nog wel een tijd. :)

Maar zakelijk is het ook goedkoper om gereedschap te kopen natuurlijk. En als ik 10 keer geen verlengsnoer hoef te pakken heb ik een uur uitgespaard, dus t verdiend zichzelf uiteindelijk terug.
Dat doet t voor de doe het zelver niet.
pi_185529481
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:47 schreef derLudolf het volgende:

Het is ook een beetje hobby. Geld moet rollen, anders waren euro's wel vierkant geweest.
^O^

En dit past mooi bij het spul wat ik al heb. :P Een GSR18V-85 C (beest van een schroefmachine), GLL3-80P (al jaren in bezit maar nog steeds erg fijn :9~, wel jammer dat ik de revolutie van de groene lasers gemist hebt maar daarentegen zit ik nu tenminste niet aan een proprietary accu vast :P) en een GLI18V-1900.

[ Bericht 0% gewijzigd door XanderH op 10-03-2019 22:37:52 ]
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 22:07:56 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185529832
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:59 schreef XanderH het volgende:
[..]
Een GSR18V-85 C (beest van een schroefmachine),
Heb de voorloper, GSR18VE da's ook een beest ja.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 maart 2019 @ 09:05:17 #284
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_185534767
Die 85C is echt een beest. Ik ben er ook erg blij mee.
Laat die handjes wapperen!
pi_185535709
voor diegene die woodpeckers willen bestellen.. ik ga zelf daar binnenkort wat bestellen.. dus meeliften kan?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  maandag 11 maart 2019 @ 12:06:56 #286
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185537774
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:17 schreef freak1 het volgende:
voor diegene die woodpeckers willen bestellen.. ik ga zelf daar binnenkort wat bestellen.. dus meeliften kan?
Oeh! Tempting! Waar woon je ergens? In welke regio?
pi_185539348
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]

Oeh! Tempting! Waar woon je ergens? In welke regio?
Utrecht. maar de post komt ook hier he ;)
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_185539388
Mini blokhaak.. Om te checken of m'n zaagtafel recht staat


Swanson Savage verstelbare winkelhaak


En nog wat olieen om hout af te werken :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_185561474
Een Leica Lino L2G-1:


en de (tromgeroffel) welbekende GBH 2-28F + GDE16 Plus:
pi_185601276
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 21:41 schreef XanderH het volgende:
[..]

Wat zoek je precies? Een cirkelzaag of liever een invalzaag? Heb je behoefte aan een geleidingslineaal?[..]
Heb altijd een cirkelzaag gehad tot nu toe. De paar keer dat ik halverwege moest beginnen heb als als een idioot met gevaar voor eigen vingers gewerkt :P
Maakt me eigenlijk verder niet heel veel uit welke van de 2.

Lineaal erbij zou wel top zijn. Scheelt een hoop tijd en gekloot met een eigen geleiding dingetje maken. :)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_185601295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 07:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]

Heb altijd een cirkelzaag gehad tot nu toe. De paar keer dat ik halverwege moest beginnen heb als als een idioot met gevaar voor eigen vingers gewerkt :P
Maakt me eigenlijk verder niet heel veel uit welke van de 2.

Lineaal erbij zou wel top zijn. Scheelt een hoop tijd en gekloot met een eigen geleiding dingetje maken. :)
Ik zou echt een inval zaag halen met lineaal. Als het voor af en toe is die scheppach die eerder genoemd werd.

Anders natuurlijk de Bosch gkt 55
pi_185601311
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 07:49 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Ik zou echt een inval zaag halen met lineaal. Als het voor af en toe is die scheppach die eerder genoemd werd.

Anders natuurlijk de Bosch gkt 55
Ik zou willen dat ik de Bosch aan mezelf kon verantwoorden O+

Maar de scheppach wordt het dus maar. Thanks voor het advies ^O^
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_185602283
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 07:49 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Ik zou echt een inval zaag halen met lineaal. Als het voor af en toe is die scheppach die eerder genoemd werd.

Anders natuurlijk de Bosch gkt 55
ik zag dat je een tikfoutje maakte, je bedoelde uiteraard de Makita DSP600.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_185602857
en omdat ik dom was.. mijn Nieuwe boorhamer was een SDS max..
dan zou je die kunnen terugsturen..
of er eentje bijkopen..
dus heb een DHR283ZWJU erbij gekocht..
https://www.makita.nl/boo(...)u-2x18-v-combihamer/

geloof dat ik nu wel even uitgekocht ben..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_185608128
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 09:30 schreef freak1 het volgende:
[..]

ik zag dat je een tikfoutje maakte, je bedoelde uiteraard de Makita DSP600.
Klopt inderdaad, GKT moet in hoofdletters, stom van me.

Ik zie dat autocorrect bij jou van Bosch GKT 55 iets met Makita heeft gemaakt. :')
pi_185608149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 07:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]

Ik zou willen dat ik de Bosch aan mezelf kon verantwoorden O+

Maar de scheppach wordt het dus maar. Thanks voor het advies ^O^
Daar moet je nog aan werken dan.

Ik ben al een pro, ik kan alles wat ik wil aan mezelf verantwoorden :9
pi_185608266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 15:27 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Daar moet je nog aan werken dan.

Ik ben al een pro, ik kan alles wat ik wil aan mezelf verantwoorden :9
Met mezelf bedoelde ik natuurlijk het hoofd inkoop. Ik probeer der al jaren af te zetten, maar haar positie wankelt niet eens :'(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator donderdag 14 maart 2019 @ 16:08:49 #298
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185608957
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 10:15 schreef freak1 het volgende:
en omdat ik dom was.. mijn Nieuwe boorhamer was een SDS max..
dan zou je die kunnen terugsturen..
of er eentje bijkopen..
dus heb een DHR283ZWJU erbij gekocht..
https://www.makita.nl/boo(...)u-2x18-v-combihamer/

geloof dat ik nu wel even uitgekocht ben..
Mooi machientje hoor, stofafzuiging erop ^O^ :)
pi_185609248
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 15:26 schreef Makrolon het volgende:
[..]

Klopt inderdaad, GKT moet in hoofdletters, stom van me.

Ik zie dat autocorrect bij jou van Bosch GKT 55 iets met Makita heeft gemaakt. :')
gek, hier veranderd het in festool ts 55
pi_185613987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 16:22 schreef tupper het volgende:
[..]

gek, hier veranderd het in festool ts 55
Enige juiste antwoord (als je geen Mafell mag kopen van je vrouw).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')