abonnement Unibet Coolblue
pi_184003725
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 14:56 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, en mooie koopjes op de beurs...
Koopjes? Permanente opruiming 😅
pi_184004189
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Naast GvE deelt Collin ook een beetje in de malaise het project van de paardenman https://www.collincrowdfund.nl/prins-de-veluwe/ staat sinds vanochtend open en is nu voor iets minder dan 80% gefund. In hoogtijdagen was binnen een uur de 400K in de knip voor een project met 1 ste hypotheek en 7% rente..
Daarnaast staat er nog een ander project van 800k met 66% op de teller open.

Zouden de CF beursen leeg zijn bij de investeerders?
Ik vraag me toch af of er nog een addertje onder het gras zit bij Prins de Veluwe. Hij gaat gedurende de looptijd maar 150 van de 400k aflossen. Normaal gezien doe ik dat niet projecten waar het grootste gedeelte op het einde nog betaald moet worden (omdat je dan vaak afhankelijk bent van een herfinanciering wat een groot risico geeft in mijn ogen). Nu vind ik hem wel interessant (o.a. Door de hypothecaire zekerheid) echter twijfel ik nog (en in principe is mijn regel bij twijfel niet doen) omdat ik het raar vind dat als er 100k huurinkomsten in privé gemaakt worden en er nog een loon betaald wordt uit je BV, waarom je dan maar 150k van een 400k lening a 7% in 5 jaar wil afbetalen?
pi_184004815
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:17 schreef MT10 het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af of er nog een addertje onder het gras zit bij Prins de Veluwe. Hij gaat gedurende de looptijd maar 150 van de 400k aflossen. Normaal gezien doe ik dat niet projecten waar het grootste gedeelte op het einde nog betaald moet worden (omdat je dan vaak afhankelijk bent van een herfinanciering wat een groot risico geeft in mijn ogen). Nu vind ik hem wel interessant (o.a. Door de hypothecaire zekerheid) echter twijfel ik nog (en in principe is mijn regel bij twijfel niet doen) omdat ik het raar vind dat als er 100k huurinkomsten in privé gemaakt worden en er nog een loon betaald wordt uit je BV, waarom je dan maar 150k van een 400k lening a 7% in 5 jaar wil afbetalen?
Waarom nemen sommige mensen een aflossingsvrije lening op OG?
150K aflossen op een lening van 400K in 5 jaar is meer aflossen als bij annuitaire lening over 15 jaar. Voor OG lijkt me dat een redelijke tot goede aflossing.
Vraag me eerder af wat er achter de lage D&B score ten grondslag ligt. Daar had ik wel wat over willen lezen.
Afijn ik denk dat ik door het eerste hypotheekrecht hier niet veel op kan verliezen als het uiteindelijk niet goed gaat. En als het goed gaat, die kans acht ik groter, heb ik een leuke rente van 7%. Dus per saldo niet zo'n slecht project mede ook door de gespreide huurinkomsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-12-2018 16:03:41 ]
pi_184005145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Waarom nemen sommige mensen een aflossingsvrije lening op OG?
150K aflossen op een lening van 400K in 5 jaar is meer aflossen als bij annuitaire lening over 15 jaar. Voor OG lijkt me dat een redelijke tot goede aflossing.
Vraag me eerder af wat er achter de lage D&B score ten grondslag ligt. Daar had ik wel wat over willen lezen.
Afijn ik denk dat ik door het eerste hypotheekrecht hier niet veel op kan verliezen als het uiteindelijk niet goed gaat. En als het goed gaat, die kans acht ik groter heb ik een leuke rente van 7%. Dus per saldo niet zo'n slecht project mede ook door de gespreide huurinkomsten.
Ik ben zelf aangesloten bij Graydon en daar heeft de bv een gemiddeld risico. Ik kan wel zien dat zien dat de jaarcijfers 2017 laat zijn gedeponeerd bij de kvk.
pi_184005440
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Waarom nemen sommige mensen een aflossingsvrije lening op OG?
150K aflossen op een lening van 400K in 5 jaar is meer aflossen als bij annuitaire lening over 15 jaar. Voor OG lijkt me dat een redelijke tot goede aflossing.
Vraag me eerder af wat er achter de lage D&B score ten grondslag ligt. Daar had ik wel wat over willen lezen.
Afijn ik denk dat ik door het eerste hypotheekrecht hier niet veel op kan verliezen als het uiteindelijk niet goed gaat. En als het goed gaat, die kans acht ik groter heb ik een leuke rente van 7%. Dus per saldo niet zo'n slecht project mede ook door de gespreide huurinkomsten.
Dat laatste heb je helemaal gelijk mee, het risico valt erg mee door het hypotheekrecht.

5 jaar is ook wel een korte periode voor OG alleen de rente is wel erg stevig waardoor iets meer aflossen mij logischer lijkt met deze inkomstenstroom. Aan de andere kant weerhoud niks hem ervan om het na een aantal jaar weer gunstiger te herfinancieren als het eenmaal loopt.. Ik ga er nog even over nadenken maar wellicht dat er toch nog wat naartoe gaat.
pi_184007382
Restaurant met 3e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-parck/
pi_184007603
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:21 schreef djh77 het volgende:
Restaurant met 3e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-parck/
Het zal een courant object zijn de nood aan de man is... 1.8 miljoen voor een woonhuis :)
pi_184007916
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:21 schreef djh77 het volgende:
Restaurant met 3e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-parck/
Tijdens het lezen van de pitch duizelde het mij van de schulden, constructies, herfinancieringen, prognoses enz. enz.
Het zal vast allemaal goed komen maar mij veel te onoverzichtelijk en te ondoorzichtig. Daarnaast is Knab er bij betrokken wat ook niet direct een pluspunt is gebleken. Ik laat deze op de valreep van 2018 graag aan andere.
pi_184009171
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Waarom nemen sommige mensen een aflossingsvrije lening op OG?
150K aflossen op een lening van 400K in 5 jaar is meer aflossen als bij annuitaire lening over 15 jaar. Voor OG lijkt me dat een redelijke tot goede aflossing.
Vraag me eerder af wat er achter de lage D&B score ten grondslag ligt. Daar had ik wel wat over willen lezen.
Afijn ik denk dat ik door het eerste hypotheekrecht hier niet veel op kan verliezen als het uiteindelijk niet goed gaat. En als het goed gaat, die kans acht ik groter, heb ik een leuke rente van 7%. Dus per saldo niet zo'n slecht project mede ook door de gespreide huurinkomsten.
Normaal pak ik hem mee door de zekerheden echter ik zie niet hoe hij van kringloop, ontruimingen etc. iets agrarisch kan maken.
Hij kan er denk ik ook niet officieel permanent gaan wonen, dan moet hij een deel afbreken.
pi_184009967
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tijdens het lezen van de pitch duizelde het mij van de schulden, constructies, herfinancieringen, prognoses enz. enz.
Het zal vast allemaal goed komen maar mij veel te onoverzichtelijk en te ondoorzichtig. Daarnaast is Knab er bij betrokken wat ook niet direct een pluspunt is gebleken. Ik laat deze op de valreep van 2018 graag aan andere.
Helemaal mee eens. Lijkt.me dat de man veel te veel hooi op de vork neemt.

Die broer heeft een project recent gehad bij VoordeGroei.
Pecunia non olet
pi_184010004
Dubbel☺
Pecunia non olet
pi_184017092
Ben ik de enige of gaat er iets ernstig fout hij Lenders&spender. Ik krijg volgens hun overzicht de 27e, 4x de verwachte betaling waarbij 75% rente is.

Eindejaarspresentje?

Edit: mail verzonden.

[ Bericht 8% gewijzigd door investeerdertje op 27-12-2018 23:16:46 ]
pi_184017640
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:46 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Normaal pak ik hem mee door de zekerheden echter ik zie niet hoe hij van kringloop, ontruimingen etc. iets agrarisch kan maken.
Hij kan er denk ik ook niet officieel permanent gaan wonen, dan moet hij een deel afbreken.
De GVE gemeentewerf heb ik meegenomen, HY plus de forse aflossingen door de J&S meneer beperken het risico, Ben je adviseur / administrateur 'vergeet je je eigen pensioen, om het maar zo te zeggen. *O* w/ evenwel succes.

De Veluwe meneer twijfel ik nog over, nu nog maar 31k te gaan, dus komt wel vol, met of zonder mij, maar de beperkte aflossing staat me nu nog tegen
pi_184022831
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 18:46 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Normaal pak ik hem mee door de zekerheden echter ik zie niet hoe hij van kringloop, ontruimingen etc. iets agrarisch kan maken.
Hij kan er denk ik ook niet officieel permanent gaan wonen, dan moet hij een deel afbreken.
Ik ga er vanuit dat hij hierover heeft nagedacht en zijn voorbereidingen gedaan heeft. Basisinleg durf ik wel aan.
Pecunia non olet
pi_184023141
quote:
12s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:21 schreef peterc het volgende:

[..]

De GVE gemeentewerf heb ik meegenomen, HY plus de forse aflossingen door de J&S meneer beperken het risico, Ben je adviseur / administrateur 'vergeet je je eigen pensioen, om het maar zo te zeggen. *O* w/ evenwel succes.

De Veluwe meneer twijfel ik nog over, nu nog maar 31k te gaan, dus komt wel vol, met of zonder mij, maar de beperkte aflossing staat me nu nog tegen
Beperkt is een relatief begrip. De Veluwe meneer lost nu 7,5% per jaar af en dat is bij onroerend goed niet weinig. Na 5 jaar resteert 250.000 bij een investering van meer dan 500.000. Dat risico zie ik niet. Natuurlijk kan hij veel meer aflossen, maar ik denk dat Collin haar product ook moet verkopen. Als de aflossing bijv 80.000 per jaar zou zijn, dan zal de ondernemer zich een stuk minder comfortabel voelen. Nu heeft hij de ruimte om tegenvallers op te vangen en andere investeringen te doen. Hoge aflossingen zijn leuk om snel tot een lage LTV te komen, maar er is een hoger risico dat de verplichtingen niet kunnen worden nagekomen. Bij een woningbelegger zal het allemaal wel meevallen, maar bij een ondernemer kan dat een beklemmend gevoel geven.
pi_184023994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:58 schreef rechtsbackje het volgende:
een relatief begrip. De Veluwe meneer lost nu 7,5% per jaar af en dat is bij onroerend goed niet weinig. Na 5 jaar resteert 250.000 bij een investering van meer dan 500.000. Dat risico zie ik niet. Natuurlijk kan hij veel meer aflossen, maar ik denk dat Collin haar product ook moet verkopen. Als de aflossing bijv 80.000 per jaar zou zijn, dan zal de ondernemer zich een stuk minder comfortabel voelen. Nu heeft hij de ruimte om tegenvallers op te vangen en andere investeringen te doen. Hoge aflossingen zijn leuk om snel tot een lage LTV te komen, maar er is een hoger risico dat de verplichtingen niet kunnen worden nagekomen. Bij een woningbelegger zal het allemaal wel meevallen, maar bij een ondernemer kan dat een beklemmend
Ik denk dat het voor ons als investeerders alleen maar positief is als er niet te veel wordt afgelost, want hoe meer geld er uit blijft staan, des te meer rente er onze kant op komt.

Ik heb deze bij nader inzien ook meegepakt, en ben ook ingestapt bij een aantal recente GvE projecten. Daarnaast weer wat ETF's aangeschaft, want het aandeel crowdfunding wordt wel erg hoog bij mij.
pi_184024023
Bij CCF een vervroegde aflossing na 18/60 maanden. Blijkbaar doen de ondernemers het evenals voetbalclub Emmen goed.

[spoiler]Beste investeerder,

Via deze weg willen wij u informeren over de vervroegde algehele aflossing van de lopende lening van Beltona met leningnummer 26749. Dit betekent dat u naast de volledige aflossing van uw openstaande bedrag, ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt conform onze algemene voorwaarden versie 2.0 d.d. 01-10-2016

Wij zullen dit bedrag vandaag op uw rekening-courant bijschrijven.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,



Bas Denissen

[spoiler

[ Bericht 18% gewijzigd door Rush-2112 op 28-12-2018 10:10:12 ]
pi_184024495
De laatste betalingen voor 2018 van WvjG binnengehad, met nu ook de eerste aflossingen van de villa op Kreta. Nu nog wachten op FNC.
pi_184024627
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:00 schreef Rush-2112 het volgende:
Bij CCF (Beltona) een vervroegde aflossing na 18/60 maanden. Blijkbaar doen de ondernemers het evenals voetbalclub Emmen goed.
Prima toch, mooi rendement zo. Overigens denk ik eerder aan een herfinanciering maar dat mag de pret niet drukken.
Pecunia non olet
pi_184025826
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 23:03 schreef investeerdertje het volgende:
Ben ik de enige of gaat er iets ernstig fout hij Lenders&spender. Ik krijg volgens hun overzicht de 27e, 4x de verwachte betaling waarbij 75% rente is.

Eindejaarspresentje?

Edit: mail verzonden.
En het was wederom een bug. Komt door het terug trekken uit L&S.
pi_184027373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:58 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor ons als investeerders alleen maar positief is als er niet te veel wordt afgelost, want hoe meer geld er uit blijft staan, des te meer rente er onze kant op komt.

Ik heb deze bij nader inzien ook meegepakt, en ben ook ingestapt bij een aantal recente GvE projecten. Daarnaast weer wat ETF's aangeschaft, want het aandeel crowdfunding wordt wel erg hoog bij mij.
Ik herinvesteer geld dat terug komt ook vrij vlot waardoor ik standaard gewoon een portfolio heb wat X groot is waar rente op terug komt dus of een ondernemer dan aflost of niet maakt weinig verschil omdat ik toch altijd mijn hele portfolio +/- een klein deel wat weer wacht op nieuwe projecten uit heb staan.

Het nadeel van niet aflossen is in mijn ogen dan weer dat je altijd afhankelijk bent van een herfinanciering op het einde. Lukt dat niet, dan krijg je je geld niet terug en ook vaak een groot percentage daarvan. Hier is dat risico natuurlijk een stuk kleiner omdat het voor OG is en er een hypotheek aan gekoppeld is. Dat zijn ook de enige momenten dat ik een groot deel aflossingsvrij accepteer omdat ik normaal gezien het risico van het moeten herfinancieren wel erg groot vind voor wat je er voor terug krijgt.
pi_184028067
Ik zie net dat 14953 Stael (project CCF) conform afspraak weer is gaan aflossen na 6 maanden alleen rente betalingen. Ik had er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat dit nog goed zou komen. Dus nog even *O* zo aan het eind van het jaar.
pi_184028089
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:58 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Beperkt is een relatief begrip. De Veluwe meneer lost nu 7,5% per jaar af en dat is bij onroerend goed niet weinig. Na 5 jaar resteert 250.000 bij een investering van meer dan 500.000. Dat risico zie ik niet. Natuurlijk kan hij veel meer aflossen, maar ik denk dat Collin haar product ook moet verkopen. Als de aflossing bijv 80.000 per jaar zou zijn, dan zal de ondernemer zich een stuk minder comfortabel voelen. Nu heeft hij de ruimte om tegenvallers op te vangen en andere investeringen te doen. Hoge aflossingen zijn leuk om snel tot een lage LTV te komen, maar er is een hoger risico dat de verplichtingen niet kunnen worden nagekomen. Bij een woningbelegger zal het allemaal wel meevallen, maar bij een ondernemer kan dat een beklemmend gevoel geven.
heb je gelijk in, ook heb ik enige twijfel of een kringloop wel loopt in een buitengebied, midden in Apeldoorn komt vanzelf veel aanloop, , dus mijn inziens moet het vooral van de overige zaken komen. Ook twijfel als je in je B&B zit, met een kringloop met traffic naast de deur..
Ook de turnover 182k & 223k, met in 2018 een volwaardig ondernemersloon,is nog geen 1k per werkdag, moet denk vooral van het samenspel van van het gehele gebeuren komen, huur, B&B, paardenboxen, kringloop & partijenhandel.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 28-12-2018 13:30:22 ]
pi_184028205
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:17 schreef peterc het volgende:

[..]

heb je gelijk in, ook heb ik enige twijfel of een kringloop wel loopt in een buitengebied, midden in Apeldoorn komt vanzelf veel aanloop, , dus mijn inziens moet het vooral van de overige zaken komen. Ook twijfel als je in je B&B zit, met een kringloop met traffic naast de deur..
Deze pitch vond ik ook een lastige. Uiteindelijk meegenomen omdat er én een eerste hypotheek gevestigd wordt én de lopende huurpenningen van zowel de woning, het vakantiehuis en de bedrijfsmatige verhuur verpand worden. Al met al is de rentebetaling waarschijnlijk grotendeels verzekerd door de huurpenningen en dan is er nog als extra zekerheid het OG. Zelfs als zijn handeltje het niet redt en er een executieverkoop komt, is een aanzienlijk deel van de inleg verzekerd door het hypotheekrecht. Dus ik schat het risico relatief klein in.
pi_184029261
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 13:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Deze pitch vond ik ook een lastige. Uiteindelijk meegenomen omdat er én een eerste hypotheek gevestigd wordt én de lopende huurpenningen van zowel de woning, het vakantiehuis en de bedrijfsmatige verhuur verpand worden. Al met al is de rentebetaling waarschijnlijk grotendeels verzekerd door de huurpenningen en dan is er nog als extra zekerheid het OG. Zelfs als zijn handeltje het niet redt en er een executieverkoop komt, is een aanzienlijk deel van de inleg verzekerd door het hypotheekrecht. Dus ik schat het risico relatief klein in.
Na overwegingen deze meegepakt, het diverse, B&B huur bedrijfspanden & woning, paardenboxen, kringloop en partijenhandel, maken het minder kwetsbaar als er iets met een van de activiteiten gebeurt. Dit met de verpandingen van de huuropbrengsten & hypo, geeft de doorslag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')