abonnement Unibet Coolblue
pi_184230191
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Verklaar je nader
Je gaf aan; het is te dichtbevolkt in Nederland voor de wolf. Gezien de beschikbare natuurgebieden en een eventuele onderlinge verbinding daarvan zie ik het niet te dicht bevolkt zijn.

Verder; honden en wolven hebben de gelegenheid helemaal niet om te paren? Hoe groot is de kans nou dat een hond 1. wegloopt, 2. Ver wegloopt, 3. In wolventerritorium komt, 4. Een wolf tegenkomt, 5 de hond niet gesteriliseerd is en 6. Daadwerkelijk zwanger wordt?

Dat de genen van wolven in vorige generaties gemixt zijn met honden zegt helemaal niets over een hedendaags risico.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 23:25:24 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184230580
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:07 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Je gaf aan; het is te dichtbevolkt in Nederland voor de wolf. Gezien de beschikbare natuurgebieden en een eventuele onderlinge verbinding daarvan zie ik het niet te dicht bevolkt zijn.

Verder; honden en wolven hebben de gelegenheid helemaal niet om te paren? Hoe groot is de kans nou dat een hond 1. wegloopt, 2. Ver wegloopt, 3. In wolventerritorium komt, 4. Een wolf tegenkomt, 5 de hond niet gesteriliseerd is en 6. Daadwerkelijk zwanger wordt?

Dat de genen van wolven in vorige generaties gemixt zijn met honden zegt helemaal niets over een hedendaags risico.
Juist met zo'n lone wolf is dat gevaar groot.Die is nu dus ook gezien op plekken dichtbij mensen (en dus honden) Zo 'n beest zoekt een partner om te paren.
Ik vraag me nu op mijn beurt af in watvoor bubble jij leeft. Heel veel honden zijn geholpen maar heel veel ook niet. Je zal de honden de kost moeten geven (reutjes) die er op uittrekken omdat ze een loopse teef ruiken (op enorme afstanden).
2 weken terug kwam ik met de uitlaat nog een hond tegen die alleen op sjouw was, Heb hem meegenomen en terug in z'n tuin gedaan. Hoefde niet eens de eigenaar te waarschuwen omdat ik weet dat hij dat vaker doet.
Ik weet niet waar jij woont maar hier buiten de bebouwdekom is op het platteland geen aanlijnplicht. De herder van 2 huizen verder komt hier bijvoorbeeld buurten bij mijn hond. Gebeurt ook dat hij over het hek spring en mijn hond gaat zoeken als ik die aan het uitlaten ben. Gaan ze gezellig in het water spelen en ik neem hem dan weer mee terug. Hij gaat dan weer voor z'n huis liggen en z'n baas weet niet eens dat hij weggeweest is.
pi_184230784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Juist met zo'n lone wolf is dat gevaar groot.Die is nu dus ook gezien op plekken dichtbij mensen (en dus honden) Zo 'n beest zoekt een partner om te paren.
Ik vraag me nu op mijn beurt af in watvoor bubble jij leeft. Heel veel honden zijn geholpen maar heel veel ook niet. Je zal de honden de kost moeten geven (reutjes) die er op uittrekken omdat ze een loopse teef ruiken (op enorme afstanden).
2 weken terug kwam ik met de uitlaat nog een hond tegen die alleen op sjouw was, Heb hem meegenomen en terug in z'n tuin gedaan. Hoefde niet eens de eigenaar te waarschuwen omdat ik weet dat hij dat vaker doet.
Ik weet niet waar jij woont maar hier buiten de bebouwdekom is op het platteland geen aanlijnplicht. De herder van 2 huizen verder komt hier bijvoorbeeld buurten bij mijn hond. Gebeurt ook dat hij over het hek spring en mijn hond gaat zoeken als ik die aan het uitlaten ben. Gaan ze gezellig in het water spelen en ik neem hem dan weer mee terug. Hij gaat dan weer voor z'n huis liggen en z'n baas weet niet eens dat hij weggeweest is.
Ik woon bijna in de uiterwaarden omringd door boerderijen en ik kom dat hier gewoon niet tegen. Maargoed, het gebeurt blijkbaar. Oké.

Maar hoe zit dat in Duitsland dan bijvoorbeeld? Daar hebben ze hetzelfde probleem neem ik aan? En daar hoor je nooit iemand over?

Ja het gebied is groter, minder dicht bevolkt, maar wat weerhoudt die beesten er dan van niet een paar kilometer extra te lopen?

Kijk, dat de wolf terugkomt geeft problemen, dat zien we allemaal. Ik zie alleen geen problemen ontstaan die niet opgelost kunnen worden. Mensen die roepen: “afschieten is de enige optie” want het kan “gewoon” niet in Nederland, moeten echt wat verder kijken. Het lijkt wel alsof ze uit een angsttrauma reageren ofzo.

Het vee bijvoorbeeld. Knoop 3 schapen in de kudde een zender om en laat een alarm afgaan als ze ‘s nachts spontaan gaan rennen. Dan is er blijkbaar wat aan de hand.

Of voorkom überhaupt dat wolven zich vergrijpen aan schapen (of honden); laat het gebied waar ze vandaan komen aansluitend maken op Nederlandse natuurgebieden en isoleer deze.

Afschieten kan altijd nog. Laten we eerst eens nadenken over alternatieven.
  zaterdag 5 januari 2019 @ 23:38:37 #79
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184230921
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:33 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik woon bijna in de uiterwaarden omringd door boerderijen en ik kom dat hier gewoon niet tegen. Maargoed, het gebeurt blijkbaar. Oké.

Maar hoe zit dat in Duitsland dan bijvoorbeeld? Daar hebben ze hetzelfde probleem neem ik aan? En daar hoor je nooit iemand over?

Ja het gebied is groter, minder dicht bevolkt, maar wat weerhoudt die beesten er dan van niet een paar kilometer extra te lopen?

Kijk, dat de wolf terugkomt geeft problemen, dat zien we allemaal. Ik zie alleen geen problemen ontstaan die niet opgelost kunnen worden. Mensen die roepen: “afschieten is de enige optie” want het kan “gewoon” niet in Nederland, moeten echt wat verder kijken. Het lijkt wel alsof ze uit een angsttrauma reageren ofzo.

Het vee bijvoorbeeld. Knoop 3 schapen in de kudde een zender om en laat een alarm afgaan als ze ‘s nachts spontaan gaan rennen. Dan is er blijkbaar wat aan de hand.

Of voorkom überhaupt dat wolven zich vergrijpen aan schapen (of honden); laat het gebied waar ze vandaan komen aansluitend maken op Nederlandse natuurgebieden en isoleer deze.

Afschieten kan altijd nog. Laten we eerst eens nadenken over alternatieven.
Ik heb dus een aantal jaar terug daar al over gelezen. Het ging toen over de situatie in Duitsland en Italie waar na het wegvallen van het ijzerengordijn ineens wolven heentrokken. Hier is het veel dichter bevolkt en zal je dat dus nog veel sneller meemaen

Dat laatste zou, denk ik, een oplossing kunnen zijn. Aan elkaar koppelen en afsluiten.
pi_184231052
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik heb dus een aantal jaar terug daar al over gelezen. Het ging toen over de situatie in Duitsland en Italie waar na het wegvallen van het ijzerengordijn ineens wolven heentrokken. Hier is het veel dichter bevolkt en zal je dat dus nog veel sneller meemaen

Dat laatste zou, denk ik, een oplossing kunnen zijn. Aan elkaar koppelen en afsluiten.
Hhm, oké. Weer wat geleerd dan. Had nog nooit van dit probleem gehoord. Kon me er ook niets bij voorstellen aangezien je er in Duitsland niets van meekrijgt.

Maar ja, dat lijkt mij ook het proberen waard. Als ik me niet vergis lag er in Den Haag ook een plan om de Oostvaardersplassen te koppelen met de Veluwe, maar is daar ineens de stekker uit getrokken. Ik meen dat er mensen zijn die een petitie zijn gestart om dit alsnog voor elkaar te krijgen. Lijkt me een prima oplossing. Eventueel nog naar de Utrechtse Heuvelrug.
pi_184231201
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet. Maar we moeten natuurlijk geen extra bedreigingen gaan faciliteren.
Lol, we slachten in Nederland op jaarbasis meer dan een half miljoen schapen (dat is 6 schapen per uur, 24/7), en jij maakt je druk om 3 schapen die door wolven worden doodgebeten?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 6 januari 2019 @ 00:50:09 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184232800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 23:00 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

Ga maar lezen kindjes
Dit is al veel langer bekend maar toevallig, terwijl ik net zoek, vandaag een artikel er over

https://www.nu.nl/wetensc(...)aak-met-honden-.html

[..]

Dus naast dat je de soort verziekt door er dna van honden doorheen te laten zorgt het ook voor gevaarlijke situaties
Denk je serieus dat je opgegeten gaat worden door die dieren?

Zou mss wel beter zijn dat we met iets minder volk komen te staan. Beter voor moeder aarde. Dus ga jij je Duitse wolfshond maar uitdagen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 januari 2019 @ 01:34:38 #83
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184233642
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 00:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Denk je serieus dat je opgegeten gaat worden door die dieren?

Zou mss wel beter zijn dat we met iets minder volk komen te staan. Beter voor moeder aarde. Dus ga jij je Duitse wolfshond maar uitdagen.
Ik ben helemaal met je eens dat de mensen populatie zou moeten krimpen maar daar helpen aanvallen door wolven, die minder bang zijn voor mensen doordat ze met honden gekruist zijn, niets aan. Ik voorspel geen jagende roedels wolven over de Lijnbaan of Keizersgracht maar encounters in buitengebieden waarbij huisdieren prooi kunnen worden of kleine kinderen serieus gewond kunnen raken.
We hebben hier, maar ook in andere landen, de problemen kunnen zien met vossen en herten die te dicht bij de menselijke leefgebieden komen. Een loslopende hond op de snelweg wordt afgeschoten omdat die te veel gevaar voor de mensen oplevert maar dan moeten we wel dit soort fratsen op ons nek halen? Denk eens nuchter na en vergeet het wensdromen. Als de wolven echt in hun elemant zijn zul je ze nooit zien dus waar hebben we het sowieso over?
pi_184233684
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik ben helemaal met je eens dat de mensen populatie zou moeten krimpen maar daar helpen aanvallen door wolven, die minder bang zijn voor mensen doordat ze met honden gekruist zijn, niets aan. Ik voorspel geen jagende roedels wolven over de Lijnbaan of Keizersgracht maar encounters in buitengebieden waarbij huisdieren prooi kunnen worden of kleine kinderen serieus gewond kunnen raken.
We hebben hier, maar ook in andere landen, de problemen kunnen zien met vossen en herten die te dicht bij de menselijke leefgebieden komen. Een loslopende hond op de snelweg wordt afgeschoten omdat die te veel gevaar voor de mensen oplevert maar dan moeten we wel dit soort fratsen op ons nek halen? Denk eens nuchter na en vergeet het wensdromen. Als de wolven echt in hun elemant zijn zul je ze nooit zien dus waar hebben we het sowieso over?
Hallo, we hebben hier in de wijk ook een vos, in Rotterdam. Geen probleem hoor, die zie je overdag niet.
  zondag 6 januari 2019 @ 01:38:03 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184233703
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik ben helemaal met je eens dat de mensen populatie zou moeten krimpen maar daar helpen aanvallen door wolven, die minder bang zijn voor mensen doordat ze met honden gekruist zijn, niets aan. Ik voorspel geen jagende roedels wolven over de Lijnbaan of Keizersgracht maar encounters in buitengebieden waarbij huisdieren prooi kunnen worden of kleine kinderen serieus gewond kunnen raken.
We hebben hier, maar ook in andere landen, de problemen kunnen zien met vossen en herten die te dicht bij de menselijke leefgebieden komen. Een loslopende hond op de snelweg wordt afgeschoten omdat die te veel gevaar voor de mensen oplevert maar dan moeten we wel dit soort fratsen op ons nek halen? Denk eens nuchter na en vergeet het wensdromen. Als de wolven echt in hun elemant zijn zul je ze nooit zien dus waar hebben we het sowieso over?
Als er ook maar een kindje aangevallen zal worden door een wolf als nu met schapen gebeurt , dan breekt volledig de pleuris uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 januari 2019 @ 01:41:54 #86
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184233770
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hallo, we hebben hier in de wijk ook een vos, in Rotterdam. Geen probleem hoor, die zie je overdag niet.
Totdat er rabiës onder jullie katten of Pitbull populatie uitbtreekt...... (oh daar had je nog niet aan gedacht)
  zondag 6 januari 2019 @ 02:05:44 #87
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184234052
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 01:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Totdat er rabiës onder jullie katten of Pitbull populatie uitbtreekt...... (oh daar had je nog niet aan gedacht)
Er is sinds de jaren '80 geen rabies meer geconstateerd bij vossen in Nederland, dus de kans daarop is ook verwaarloosbaar klein.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184234372
Dit zijn er teveel, laten we er op zijn minst 8 afschieten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184234749
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 02:42 schreef Hathor het volgende:
Dit zijn er teveel, laten we er op zijn minst 8 afschieten.
Ik zeg 9.
pi_184236245
Gisteren weer een reportage op 1Vandaag. Ik heb het al zo vaak gezegd, de boeren moeten Anatolische herders (kangal, malakli, boz, akbash) inzetten). Ze verdedigen al duizenden jaren kuddes tegen wolven en beren.

Zijn er geen Nederlandse fokkers die hier brood in zien?

Herdershonden uit de Pyrineen zijn gewoon niet goed genoeg.





[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 06-01-2019 11:51:17 ]
pi_184237418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet. Maar we moeten natuurlijk geen extra bedreigingen gaan faciliteren.
Je kunt gewoon voorzorgmaatregelingen nemen.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:16:38 #92
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184238039
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En dus? sinds wanneer zijn schapen heilig geworden?
schapen / lammetjes / kippen zijn eigendom van iemand , zijn / haar spaargeld

de overheid die vergoed de schade, ,marktwaarde , bij kinderen is dat onmogelijk
maar een paar dode lammetje is voor de eigenaar en hun kinderen ook een trauma

Hoe meer wolven hoe brutaler ze worden en er meer gevallen van agressieve wolven zullen komen
Vergeet niet vroeger stond er een beloning op als er wolven gedood waren , dat was niet voor niets
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184238118
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

schapen / lammetjes / kippen zijn eigendom van iemand , zijn / haar spaargeld

de overheid die vergoed de schade, ,marktwaarde , bij kinderen is dat onmogelijk
maar een paar dode lammetje is voor de eigenaar en hun kinderen ook een trauma

Hoe meer wolven hoe brutaler ze worden en er meer gevallen van agressieve wolven zullen komen
Vergeet niet vroeger stond er een beloning op als er wolven gedood waren , dat was niet voor niets

Wat een onzin verkondig je nu weer zeg. Als er voldoende wildvlees is voor wolven gaan ze helemaal niet achter vee aan.
pi_184238142
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

schapen / lammetjes / kippen zijn eigendom van iemand , zijn / haar spaargeld

de overheid die vergoed de schade, ,marktwaarde , bij kinderen is dat onmogelijk
maar een paar dode lammetje is voor de eigenaar en hun kinderen ook een trauma

Hoe meer wolven hoe brutaler ze worden en er meer gevallen van agressieve wolven zullen komen
Vergeet niet vroeger stond er een beloning op als er wolven gedood waren , dat was niet voor niets

Je eigendommen moet je beschermen, maar daarvoor hoef je geen dieren af te schieten.

Je zorgt er maar voor dat de wolven niet bij je schapen kunnen komen.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:25:57 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184238226
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:20 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat een onzin verkondig je nu weer zeg. Als er voldoende wildvlees is voor wolven gaan ze helemaal niet achter vee aan.
lammetjes en schapen zijn erg weerloos en een erg makkelijke prooi
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184238357
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

lammetjes en schapen zijn erg weerloos en een erg makkelijke prooi
Nogmaals; als er genoeg wildvlees is gaan ze niet achter vee aan.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:14:49 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184239084
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:33 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nogmaals; als er genoeg wildvlees is gaan ze niet achter vee aan.
Ga jij ze dat vertellen ?
we moeten eens ophouden met een maakbare wildernis te ,maken , rare hobby
we hebben nu gezien wat er gebeurt
drama na drama


wie nu nog steeds hier een wildernis wil maken moet zich laten opnemen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184239357
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ga jij ze dat vertellen ?
we moeten eens ophouden met een maakbare wildernis te ,maken , rare hobby
we hebben nu gezien wat er gebeurt
drama na drama


wie nu nog steeds hier een wildernis wil maken moet zich laten opnemen
Er is niks maakbaars aan de komst van wolven naar NL.
Ze worden niet 'kunstmatig' geherintroduceerd, maar enkel niet afgeschoten of tegengehouden aan de grens.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:31:56 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184239401
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:29 schreef FYazz het volgende:

[..]

Er is niks maakbaars aan de komst van wolven naar NL.
Ze worden niet 'kunstmatig' geherintroduceerd, maar enkel niet afgeschoten of tegengehouden aan de grens.
nogmaals zodra er kinderen aangevallen worden en dat gaat een keer gebeuren dan breekt de pleuris uit met dit spelletje

Wolven zijn indertijd expres afgeschoten en niet voor niets ,
zijn wolven , geen honden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 6 januari 2019 @ 13:34:22 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184239449
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:33 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nogmaals; als er genoeg wildvlees is gaan ze niet achter vee aan.
Alsjeblieft, reageer niet op die gast. Er zijn twee mogelijkheden:
1) Hij is te dom om te poepen.
2) Hij is een vervelend trolletje.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')