SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Make love, not war ☮
Geen idee of dat lekker is.quote:Op zondag 23 december 2018 21:51 schreef livelink het volgende:
Buffelvlees zou ik best eens willen proberen eigenlijk.
Is niet zo heel spectaculair, vrij pezig...quote:Op zondag 23 december 2018 21:51 schreef livelink het volgende:
Buffelvlees zou ik best eens willen proberen eigenlijk.
Ik vind de kerstdagen de 2 ergste dagen van het jaar. Als ik dan toch bij de familie moet zijn, breng ik ze het liefst in de keuken door. Daar vermaak ik me dan meestal wel.quote:Op zondag 23 december 2018 21:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien, natuurlijk. Zolang alleen inderdaad niet eenzaam is, is het prima.
Een beetje buffel is natuurlijk ook één bonk spieren, ja.quote:Op zondag 23 december 2018 21:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is niet zo heel spectaculair, vrij pezig...
Dat heb jij vast gedaan.quote:Op zondag 23 december 2018 21:57 schreef Diaan73 het volgende:
Zowel Twan als Lennon vertelden net allebei los van elkaar dat ze erg zin hebben in de Kerstdagen.![]()
Lennons kamer is ook versierd met lampjes en sfeerlichtjes.
![]()
quote:Op zondag 23 december 2018 21:57 schreef Diaan73 het volgende:
Zowel Twan als Lennon vertelden net allebei los van elkaar dat ze erg zin hebben in de Kerstdagen.![]()
![]()
Oh, dat is leuk ja.quote:Op zondag 23 december 2018 21:57 schreef Diaan73 het volgende:
![]()
Probeer dan vooral de Buffalo Bil...quote:Op zondag 23 december 2018 21:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Een beetje buffel is natuurlijk ook één bonk spieren, ja.
Maar mocht ik een keer de keuze hebben, ga ik het toch eens proberen.
Ja maar hij heeft het uitgezocht. Uit zichzelf. We liepen gisteren samen in de winkel en zag leuke dingen. Daar ben ik wel voor te porren. Hij wil bijna nooit iets.quote:
quote:Op zondag 23 december 2018 21:59 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft het uitgezocht. Uit zichzelf. We liepen gisteren samen in de winkel en zag leuke dingen. Daar ben ik wel voor te porren. Hij wil bijna nooit iets.
oudjaar vind ik de vreselijkste dag. Met kerst werkte ik meestal, nu doe ik een beetje mijn best omdat Symph kerst wel leuk vindtquote:Op zondag 23 december 2018 21:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vind de kerstdagen de 2 ergste dagen van het jaar. Als ik dan toch bij de familie moet zijn, breng ik ze het liefst in de keuken door. Daar vermaak ik me dan meestal wel.
Ik vind kerst echt leuk en gezellig. Voelt ook nooit als een verplichting. Met oud en nieuw heb ik veel minder.quote:Op zondag 23 december 2018 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
oudjaar vind ik de vreselijkste dag. Met kerst werkte ik meestal, nu doe ik een beetje mijn best omdat Symph kerst wel leuk vindt
Je eet wel vreemde dingen als toetje. Kerstbomen en kerstballen.quote:
quote:Op zondag 23 december 2018 22:06 schreef peaceman het volgende:
Toetjestijd:
Crowded House - Chocolate Cake
oh en ga wat verlengen...![]()
Wat een verrassing.quote:Op zondag 23 december 2018 22:06 schreef peaceman het volgende:
Toetjestijd:
daar was ik al op aan het wachten, goed toetjequote:Op zondag 23 december 2018 22:06 schreef peaceman het volgende:
Toetjestijd:
Wij altijd met kerst. En chocolademousse. En ijs.quote:Op zondag 23 december 2018 22:07 schreef livelink het volgende:
Ik heb liefst gewoon ijs als toetje. Of bavarois, maar dat eet volgens mij niemand meer sinds de salmonella-paniek.
Oudjaar vind ik dan meestal wel weer leuk. Overdag mijn moeder haar verjaardag vieren, 's avonds naar vrienden en in het verleden ook nog naar leuke vage themafeestjes in Vera geweest.quote:Op zondag 23 december 2018 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
oudjaar vind ik de vreselijkste dag. Met kerst werkte ik meestal, nu doe ik een beetje mijn best omdat Symph kerst wel leuk vindt
Lekker met chocoladesaus en slagroomquote:Op zondag 23 december 2018 22:07 schreef livelink het volgende:
Ik heb liefst gewoon ijs als toetje. Of bavarois, maar dat eet volgens mij niemand meer sinds de salmonella-paniek.
Fruitsalade is ook inderdaad erg lekker als toetje. De slagroom en chocoladesaus hoeven van mij dan weer niet.quote:Op zondag 23 december 2018 22:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lekker met chocoladesaus en slagroomOf ananas met slagroom.
Ik vind tiramisu tegenwoordig ook erg lekker.
Cranberry cheescake is toch wel mijn favoriet denk ik.quote:Op zondag 23 december 2018 22:07 schreef livelink het volgende:
Die panna cotta klinkt inderdaad ook prima. Een beetje machtig alleen.quote:Op zondag 23 december 2018 22:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Cranberry cheescake is toch wel mijn favoriet denk ik.
Al vond ik de panna cotta met rum en steranijs in combi met koffie-ijs die ik vorig jaar gemaakt heb ook erg goed te doen.
nopequote:Op zondag 23 december 2018 22:17 schreef livelink het volgende:
Ben je inmiddels al wat verder met de gedichten, peaceman?
Je moet ze ook niet te groot maken. En wat gemengd rood fruit of een frambozencoulis erbij (beide is nog beter) doet het ook altijd goed.quote:Op zondag 23 december 2018 22:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Die panna cotta klinkt inderdaad ook prima. Een beetje machtig alleen.
Ik vind slagroom zooo lekkerquote:Op zondag 23 december 2018 22:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Fruitsalade is ook inderdaad erg lekker als toetje. De slagroom en chocoladesaus hoeven van mij dan weer niet.
Weet niet of dat zo'n goede combinatie isquote:
Ach jawel, bij morfine kan alles wel.quote:Op zondag 23 december 2018 22:21 schreef brother52 het volgende:
[..]
Weet niet of dat zo'n goede combinatie is
word je lekker mellow vanquote:Op zondag 23 december 2018 22:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach jawel, bij morfine kan alles wel.
quote:Op zondag 23 december 2018 22:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Die chocolade kan dan beter ook bij de panna cotta...quote:Op zondag 23 december 2018 22:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb liever perziken uit blikquote:Op zondag 23 december 2018 22:25 schreef peaceman het volgende:
Eventueel kan er ook gekozen voor fruit als nagerecht:
Zita Swoon - The bananaqueen
oquote:Op zondag 23 december 2018 22:25 schreef peaceman het volgende:
de Hairy Bikers hadden pas een eigen versie van een bananasplit gemaakt, man, dat zag er heerlijk uitquote:Op zondag 23 december 2018 22:25 schreef peaceman het volgende:
quote:Op zondag 23 december 2018 22:28 schreef peaceman het volgende:
Presidents of the United States of America - Peaches
Maar ik moet ook wel zeggen dat je in die keuze niet helemaal geslaagd bent.quote:Op zondag 23 december 2018 22:30 schreef livelink het volgende:
Nou, ik ben eruit hoor.
Voorgerecht: ham met meloen
Hoofdgerecht: buffel met knolraap en prei
Toetje: ice-cream met fruitsalade
Drank: red, red wine en champagne
Helemaal na: espresso
De drank moest ik dan wel helemaal zelf verzinnen, dat was wel jammer.
dan had ik een uitzending moeten maken van 4 uurquote:Op zondag 23 december 2018 22:30 schreef livelink het volgende:
Nou, ik ben eruit hoor.
Ik sta open voor suggesties.quote:Op zondag 23 december 2018 22:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar ik moet ook wel zeggen dat je in die keuze niet helemaal geslaagd bent.
niet eens de rode wijn voor je echtgenote, tsjongequote:Op zondag 23 december 2018 22:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
dan had ik een uitzending moeten maken van 4 uur
quote:Op zondag 23 december 2018 22:30 schreef livelink het volgende:
Nou, ik ben eruit hoor.
De rode wijn sla ik wel over. Die vind ik niet zo lekker.quote:Op zondag 23 december 2018 22:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
niet eens de rode wijn voor je echtgenote, tsjonge
Hij had wel een kerstliedje van Elvis, dus dat maakt wat goed.quote:Op zondag 23 december 2018 22:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 december 2018 22:30 schreef livelink het volgende:
Nou, ik ben eruit hoor.
quote:Op zondag 23 december 2018 22:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 december 2018 22:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
De rode wijn sla ik wel over. Die vind ik niet zo lekker.![]()
Espresso zou ik vervangen voor thee.quote:
Nee, dan houd ik het toch bij mijn eigen keuze.quote:Op zondag 23 december 2018 22:34 schreef Melting het volgende:
[..]
Espresso zou ik vervangen voor thee.
En rode wijn voor gewoon water. (Ik lust geen rode wijn)
Ik lust helemaal geen wijn.quote:Op zondag 23 december 2018 22:34 schreef Melting het volgende:
[..]
En rode wijn voor gewoon water. (Ik lust geen rode wijn)
Chocokoffie met slagroom en een flinke scheut drank erdoorquote:Op zondag 23 december 2018 22:34 schreef Melting het volgende:
[..]
quote:
Die kerstbalquote:Op zondag 23 december 2018 22:38 schreef livelink het volgende:
Die kerstballen en kerstbomen staan nog wel op mijn reservelijst van de toetjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iets te veel werk alleen.
quote:Op zondag 23 december 2018 22:38 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dan had je vorige week moeten beginnen, denk ikquote:Op zondag 23 december 2018 22:38 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, dat vrees ik ook. Ik wil morgen nog wel proberen om een kerststal in koekjes te bakken. Ik heb ooit van die vormpjes gekocht.quote:Op zondag 23 december 2018 22:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
dan had je vorige week moeten beginnen, denk ik
quote:Op zondag 23 december 2018 22:43 schreef peaceman het volgende:
Annie Schilder & Kinderen voor kinderen - Eeuwige Kerst
Daar gaat heel veel tijd in zitten om dat te maken.quote:Op zondag 23 december 2018 22:38 schreef livelink het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kon het maar altijd....quote:Op zondag 23 december 2018 22:43 schreef peaceman het volgende:
Op 3e kerstdagquote:Op zondag 23 december 2018 22:43 schreef peaceman het volgende:
Vroeger vond ik kerst echt geweldig. Daar kon ik me het hele jaar op verheugen. Gek genoeg is dat overgegaan toen ik kinderen kreeg en er zelf voor moest zorgen dat Kerst leuk werd.quote:Op zondag 23 december 2018 22:45 schreef brother52 het volgende:
Eeuwig kerst? Moet er niet aan denken...
quote:Op zondag 23 december 2018 22:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Vroeger vond ik kerst echt geweldig. Daar kon ik me het hele jaar op verheugen. Gek genoeg is dat overgegaan toen ik kinderen kreeg en er zelf voor moest zorgen dat Kerst leuk werd.
Daarvoor zag ik het altijd als de verantwoordelijkheid van mijn ouders om mij een leuke kerst te bezorgen en vooral mijn moeder is een meester in het creeëren van sfeer en gezelligheid. Ik bleek dat niet geërfd te hebben. Gelukkig gaan wij 1e kerstdag nog steeds naar mijn ouders.
Hier in een buurt vlak bij waar wij wonen zouden ze er anders heel blij mee zijn, als ik naar de bizarre hoeveelheid kerstversieringen kijk. Dat bekende Slayer-huis op Youtube is er niks bij!quote:Op zondag 23 december 2018 22:45 schreef brother52 het volgende:
Eeuwig kerst? Moet er niet aan denken...
Koken kun je ook veel meer bijsturen. Bij bakken gooi je het in de oven en je hoopt er maar het beste van. Qua bakken heb ik heel veel geleerd van de programma's van Rudolph op 24 kitchen.quote:Op zondag 23 december 2018 22:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Koken kan ik prima, maar bakken niet, koekjes zijn me nog nooit gelukt en de rest waag ik me maar niet aan
quote:Op zondag 23 december 2018 22:49 schreef peaceman het volgende:
Band Aid - Do They Know It's Christmas?
Hierna nog 4 liedjes (niet allemaal kerstliedjes).
Wat is er gebeurd ondertussen?quote:Op zondag 23 december 2018 22:39 schreef peaceman het volgende:
Dit is de laatste..
hierna nog 3 kerstliedjes
ow plannen gewijzigdquote:Op zondag 23 december 2018 22:50 schreef Melting het volgende:
[..]
[..]
Wat is er gebeurd ondertussen?
Jij bent echt goedquote:Op zondag 23 december 2018 22:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Koken kun je ook veel meer bijsturen. Bij bakken gooi je het in de oven en je hoopt er maar het beste van. Qua bakken heb ik heel veel geleerd van de programma's van Rudolph op 24 kitchen.
Alleen zelf bladerdeeg maken wil bij mij maar niet lukken.
quote:Op zondag 23 december 2018 22:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Vroeger vond ik kerst echt geweldig. Daar kon ik me het hele jaar op verheugen. Gek genoeg is dat overgegaan toen ik kinderen kreeg en er zelf voor moest zorgen dat Kerst leuk werd.
Daarvoor zag ik het altijd als de verantwoordelijkheid van mijn ouders om mij een leuke kerst te bezorgen en vooral mijn moeder is een meester in het creeëren van sfeer en gezelligheid. Ik bleek dat niet geërfd te hebben. Gelukkig gaan wij 1e kerstdag nog steeds naar mijn ouders.
met mij erbij wel.quote:Op zondag 23 december 2018 22:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
Bij mijn ouders is het ook altijd sfeervol en gezellig. Ik neem het op mijn eigen manier over. Ik denk dat het bij ons ook sfeervol en gezellig is.
Of 2 op elkaar leggen als je dikker bladerdeeg wil.quote:Op zondag 23 december 2018 22:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Jij bent echt goed![]()
En zelf bladerdeeg maken is toch ook nergens voor nodig. Daar hebben ze die mooie pakjes voor. Nog wat extra uitrollen om het wat dunner te maken en klaar is kees.
Ja, maar jij hebt dat volgens mij ook echt in je. Het is een gave.quote:Op zondag 23 december 2018 22:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
Bij mijn ouders is het ook altijd sfeervol en gezellig. Ik neem het op mijn eigen manier over. Ik denk dat het bij ons ook sfeervol en gezellig is.
quote:Op zondag 23 december 2018 22:56 schreef peaceman het volgende:
Fay Lovsky - Christmas Was a Friend of Mine
Het komt steeds meer. Ik heb het nog niet zo als mijn moeder. Zij is daar echt een kei in. Maar ik heb wel wat meer kitsch denk ik. Gekleurde lampjesquote:Op zondag 23 december 2018 22:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dat volgens mij ook echt in je. Het is een gave.
quote:Op zondag 23 december 2018 22:56 schreef peaceman het volgende:
Fay Lovsky - Christmas Was a Friend of Mine
quote:Op zondag 23 december 2018 22:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik ben nooit gezellig geweest, daar gaat het al mis
[..]
[..]
[..]
De aanloop naar de kerst heb ik altijd veel leuker gevonden dan kerst zelf. Het heerlijke ongedwongen niets hoeven en samen met mijn pa de nationale wetenschapsquiz en de kerstpuzzels maken. En uiteraard een planning maken voor in de keuken waar ik me tot het 5e glas wijn ook altijd prima aan kon houden. Daarna liep het altijd uit. Heel raar...quote:Op zondag 23 december 2018 22:47 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 december 2018 22:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
De aanloop naar de kerst heb ik altijd veel leuker gevonden dan kerst zelf. Het heerlijke ongedwongen niets hoeven en samen met mijn pa de nationale wetenschapsquiz en de kerstpuzzels maken. En uiteraard een planning maken voor in de keuken waar ik me tot het 5e glas wijn ook altijd prima aan kon houden. Daarna liep het altijd uit. Heel raar...
Het staat al een tijdje stabiel op 23.10quote:Op zondag 23 december 2018 23:00 schreef Melting het volgende:
Blijf je aan het verlengen, peaceman?
Ik wil eigenlijk mijn bed opzoeken.
Net stond het nog op 23.05.quote:Op zondag 23 december 2018 23:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Het staat al een tijdje stabiel op 23.10
Valt wel mee hoor. Vind het gewoon leuk om te doen en het gaat me best aardig af. Het is vooral een kwestie van niet te bang zijn dat het kan mislukken. Doe het alleen veel te weinig de laatste tijd.quote:
Klopt maar ik wilde gewoon kijken of het me lukte om het te maken.quote:En zelf bladerdeeg maken is toch ook nergens voor nodig. Daar hebben ze die mooie pakjes voor. Nog wat extra uitrollen om het wat dunner te maken en klaar is kees.
Bij jullie is het altijd wel gezelligquote:Op zondag 23 december 2018 22:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
Dankjequote:Op zondag 23 december 2018 23:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bij jullie is het altijd wel gezellig
quote:Op zondag 23 december 2018 23:07 schreef peaceman het volgende:
Het is het einde van het jaar inderdaad en dit is mijn laatste uitzending van dit jaar.
Die moet ik met een plaat eindigen die ook wel een boodschap heeft. Ik heb m al vaak gedraaid. De man leeft helaas niet meer, maar wat een strot![]()
Zo'n nummer zou niet misstaan in de top 250 van de top 2000.
Bedankt voor het luisteren het hele jaar en hele fijne dagen gewenst!
Mij zul je hier na morgen nauwelijks tot niet zien, omdat ik bij de buren van de Top 2000 zit....
Charles Bradley - Change for the world
![]()
![]()
![]()
![]()
Geen idee nog. Heb me ook nog helemaal niet met de top2000 bezig gehouden.quote:Op zondag 23 december 2018 23:00 schreef peaceman het volgende:
brother ga je eerste kerstdag je nog begeven in het top 2000 topic?
de rest van het jaar ja... maar dat is niks anders dan andere jarenquote:
Je hebt morgen nog....quote:Op zondag 23 december 2018 23:07 schreef peaceman het volgende:
Het is het einde van het jaar inderdaad en dit is mijn laatste uitzending van dit jaar.
Die moet ik met een plaat eindigen die ook wel een boodschap heeft. Ik heb m al vaak gedraaid. De man leeft helaas niet meer, maar wat een strot![]()
Mij zul je hier na morgen nauwelijks tot niet zien, omdat ik bij de buren van de Top 2000 zit....
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeg, niet overdrijven hoor...quote:Op zondag 23 december 2018 23:06 schreef peaceman het volgende:
Brother kan uitstekend koken weet ik uit ervaring.
Dank je wel peaceman voor alle shows van het afgelopen jaar. Ik heb het ontzettend gewaardeerdquote:Op zondag 23 december 2018 23:07 schreef peaceman het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 23 december 2018 23:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Dank je wel peaceman voor alle shows van het afgelopen jaar. Ik heb het ontzettend gewaardeerd![]()
Had je er vroeger ook al niks mee?quote:Op zondag 23 december 2018 23:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph vroeg me pas of we thuis vroeger nooit wat deden aan de feestdagen, omdat ik er helemaal niks mee heb dacht hij dat ik er niet mee opgegroeid was
Dank, ook jullie hele fijne dagenquote:Op zondag 23 december 2018 23:07 schreef peaceman het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |