abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 december 2018 @ 01:01:33 #1
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183911207
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_183912661
Helsinki, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn volgens mij wel kinderdagverblijven die flexibel zijn. Misschien meer dan een gastouder?

Ach Aure en Jip :* Ik hoop dat je toch nog bent gaan slapen tegelijk met Jip! Beterschap, ik duim voor hem!
pi_183912758
Ik ben uiteindelijk ook gaan slapen, maar ik moet nu steeds kolven voor zijn voeding dus langer dan 2 uur slaap in één stuk zit er niet in. Hij heeft elke 3 uur een verzorgingsronde waarin we dan van alles doen, waaronder hem zijn melk geven. Maar goed op zich was ik weinig slaap gewend, hoewel het hier toch net wat zwaarder valt. Vandaag moet ik ook even naar buiten van de verpleging, want ik zit eigenlijk al sinds donderdag alleen maar bij Jip :@

De melk via de sonde geven is wel beter merk ik aan zijn plasluiers. Verder is het nog een hoopje sneue baby. Ik hoop zo dat hij vandaag wat opknapt.
pi_183912882
Ach Aure, dat klinkt zwaar.
Ook al ben je weinig slaap gewend, ik denk dat je in je eigen bed en in je eigen huis toch wat beter slaapt dan in een ziekenhuis slaapstoel, terwijl Jip aan de snoertjes ligt. Pittig dat je nu ook zoveel moet kolven maar wel goed dat je aan de plasluiers ziet dat er meer melk in gaat. Ik duim dat vandaag een goede dag voor Jip wordt!
pi_183912953
Aure, wat een narigheid toch. Dat stomme RS. Wat kunnen ze daar toch ziek van zijn. Ik hoop voor jou dat Jip snel wat opknapt!

En pm/dm me gerust, Twix heeft ook RS gehad (en daardoor kantje boord gelegen) dus been there, done that. :*
pi_183913459
Wat naar toch Aure. En ik snap heel goed dat het megaintensief is, niet thuis zijn, elke paar uur moeten kolven en je mannetje zo te zien. Ik vind écht dat je je nog vrij sterk houdt :*
  zondag 23 december 2018 @ 09:16:57 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183913558
Aaah, Aure da's ook wel echt heel erg naar. For what it's worth: er brandt vandaag in huize Tink een kaarsje voor Jip.

Mijn baby slaapt nog... en ik zit wakker op de bank.
Gisteravond was hopeloos (voeding om 23 u, toen met geen mogelijkheid willen slapen: gillen, kreunen, persen...maar niet poepen :( ) Manlief is met haar beneden op de bank gaan zitten, omdat ik kapot was. Daar heeft ze uiteindelijk een uur geslapen in de periode tot 3 uur. Toen heeft ze bij mij in bed gegeten en kon ik haar wél wegleggen. Ze slaapt nu dus al 5,5 uur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183913582
Dat was ook geen fijne avond Tink!

Mijn baby :{w. Ik zat ‘m vanaf de bank te bekijken en dacht ‘zo groot is ie toch helemaal nog niet?’. Bij nadere inspectie :')

pi_183913710
Flinke groeispurt gemaakt vannacht Fleur :D

Arme prul, zo vervelend als ze daar zo'n last van hebben!

Jullie zijn allemaal lief :* het is fijn om het hier van me af te schrijven. Ik ben toch een beetje beperkt tot de digitale wereld :P ik heb alleen het personeel en mijn vriend om tegen aan te praten :P bezoek houden we erg rustig.
pi_183914125
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 06:51 schreef Aure het volgende:
Ik ben uiteindelijk ook gaan slapen, maar ik moet nu steeds kolven voor zijn voeding dus langer dan 2 uur slaap in één stuk zit er niet in. Hij heeft elke 3 uur een verzorgingsronde waarin we dan van alles doen, waaronder hem zijn melk geven. Maar goed op zich was ik weinig slaap gewend, hoewel het hier toch net wat zwaarder valt. Vandaag moet ik ook even naar buiten van de verpleging, want ik zit eigenlijk al sinds donderdag alleen maar bij Jip :@

De melk via de sonde geven is wel beter merk ik aan zijn plasluiers. Verder is het nog een hoopje sneue baby. Ik hoop zo dat hij vandaag wat opknapt.
Ah, arme Jip. En wat ben jij sterk! :*
pi_183914192
Ach Aure, die arme Jip en jij! Wat is dat ellendig je kindje zo te zien hè. Heel veel sterkte, ik duim voor een snel opknappende Jip! :*
pi_183918461
Oh nee Aure wat rot allemaal, arme Jip ;(. Ik voel echt met je mee. En het is ook slopend voor jou met zo'n ritme. Heel veel sterkte :*.

Helsinki, ik zit bij een kdv dat best flexibel is, ze starten ook al vroeg voor ouders die in de zorg werken. Je moet dan 4 weken van tevoren de dagen + uren voor die maand doorgeven geloof ik, ze noemen het vaak ook flexibele opvang. Je zou eens kunnen googlen op flexibele kinderopvang [plaatsnaam], hopelijk komt er dan wat uit.
pi_183918928
Hier is inderdaad ook flexibele opvang mogelijk op het kdv. Wellicht iets om uit te zoeken, Helsinki. Hopelijk vind je iets wat goed voelt.

Aure, wat sneu en naar allemaal. Jullie hadden je Jips eerste kerst vast heel anders voorgesteld. Gelukkig krijgt hij meer binnen. Ik hoop dat hij gauw een stijgende lijn te pakken krijgt!

Phi is een beetje knorrig vandaag. Ze sliep weer zo goed vannacht: 18.45 tot 7.30 Ik mocht uitslapen en hoorde mijn man om 9.00 alweer naar boven komen met haar. Ik dacht voor een verschoning, maar nee: ze ging maar bed. En ze sliep vervolgens tot 12.15 :') Volgens mij was ze ook toe aan vakantie :+
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 15:40:04 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183920740
Ok, even een vraag hier of mensen hier ervaring mee hebben. Wij hebben de huisartsenpost al gebeld (vooral voor mijn vrouw want zij is erg ongerust). De HAP belt ons zo terug want wachttijd was wat lang.

Hoe dan ook. Onze dochter van iets ouder dan 5 maanden spuugt sinds een 2 uur veel. Ze heeft in deze tijd nu 4x overgegeven, maar niet gewoon 'een mondje terug', maar echt serieus 'veel' (voor zover dat kan bij een baby).

Daarnaast ziet ze een beetje witjes, en is wat huilerig. Dit is pas tegen de middag begonnen, want vanochtend was er helemaal niets aan de hand, en was ze gewoon haar vrolijke zelf. Gisteren ook niets aan de hand. Ze heeft momenteel geen koorts. Ze krijgt alleen borstvoeding. Ze reageert op aangesproken worden, en ze lacht ook wel, maar flauwtjes, niet zoals ze normaal doet.

Zijn er mensen hier die dit herkennen van hun kind/baby? Ik zit hier bij de telefoon te wachten tot de HAP terug belt, maar ik dacht, hier zit bij mekaar veel ervaring, dus ik zal er eens een post aan wagen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183920849
Heeft onze zoon ook wel eens gehad. Dat was gewoon een smerige griep. Dat ze niet voluit lacht, klinkt me niet vreemd in de oren als ze zo beroerd is. Desalniettemin zou ik in jullie plaats vermoedelijk ook wel even de hap gebeld hebben voor zo'n pukkie. Beterschap!
pi_183921213
Jip zijn eerste kerst in het ziekenhuis was niet wat ik in gedachten had toen ik al die leuke rompertjes met vlinderdasstrikjes kocht :D maar we vieren nu echt wel definitief beide kerstdagen in het ziekenhuis helaas.

Hij ligt wederom heel veel te slapen, hij was echt op, dat merk je aan alles. Soms gaan zijn oogjes even open en dan tukt ie weer verder. Wat we nu doen is bijvoorbeeld om 12 uur verzorgen als hij wakker is, met alle dingen die we niet kunnen doen als hij slaapt. Bij de verzorging om 3 uur doen we dan alleen alles wat kan terwijl hij slaapt, zoals voeding en medicatie via de sonde. En dan wachten we tot hij wakker wordt om de andere dingen te doen of tot de volgende verzorgingsronde van 6 uur. Alles om hem zo lang mogelijk te laten slapen om bij te komen. Ik mag/moet in de verzorging veel zelf doen, dat is wel fijn. Verschonen, temperaturen, zetpil geven, vernevelen dat soort dingen. Voelt het toch nog een beetje alsof ik iets kan betekenen.

Zuurstof afbouwen zit er geloof ik nog even niet in. Ik denk zelfs dat we morgen pas een beetje verbetering gaan zien. Volgens mij is hij nu echt aan het bijkomen.

Het is inderdaad echt ellendig om je baby zo te zien. Hij heeft nu ook zo'n hekel aan alles wat er in/rondom zijn gezicht moet gebeuren. Snap ik ook wel, want daar moet ook steeds iets (neus uitzuigen, neus druppelen, zuurstofbril, eerst ook medicatie via spuitje in zijn mond). Maar ik merk nu ook dat ie hysterisch wordt als ik hem een kus op zijn hoofd wil geven dus dat doe ik maar niet meer, maar echt mijn hart... ;( ik hoop dat dat weer goed gaat komen als hij weer een tijdje thuis is. Zal misschien wel wat tijd nodig hebben.
pi_183921264
Dat heeft Jip een paar maanden terug ook gehad CG. Dat bleek toen een griepje te zijn. Ging ook gepaard met ranzige diarreeluiers :r
pi_183921515
och aure, wat sneu voor jip. En voor jullie. :* Kan ik wat voor jullie betekenen?
pi_183921618
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, even een vraag hier of mensen hier ervaring mee hebben. Wij hebben de huisartsenpost al gebeld (vooral voor mijn vrouw want zij is erg ongerust). De HAP belt ons zo terug want wachttijd was wat lang.

Hoe dan ook. Onze dochter van iets ouder dan 5 maanden spuugt sinds een 2 uur veel. Ze heeft in deze tijd nu 4x overgegeven, maar niet gewoon 'een mondje terug', maar echt serieus 'veel' (voor zover dat kan bij een baby).

Daarnaast ziet ze een beetje witjes, en is wat huilerig. Dit is pas tegen de middag begonnen, want vanochtend was er helemaal niets aan de hand, en was ze gewoon haar vrolijke zelf. Gisteren ook niets aan de hand. Ze heeft momenteel geen koorts. Ze krijgt alleen borstvoeding. Ze reageert op aangesproken worden, en ze lacht ook wel, maar flauwtjes, niet zoals ze normaal doet.

Zijn er mensen hier die dit herkennen van hun kind/baby? Ik zit hier bij de telefoon te wachten tot de HAP terug belt, maar ik dacht, hier zit bij mekaar veel ervaring, dus ik zal er eens een post aan wagen.
Er heerst echt een nare buikgriep. Hier hebben we hem allemaal gehad, baby Bollie ook. Bij peuter duurde het lang, een ruime week, wij waren er met 2 dagen vanaf. Bollie heeft 1 dag veel gespuugd, toen nog een tijdje diarree luiers.
pi_183921648
Lief jagär maar ik zou niet zo goed weten wat. Er wordt erg goed voor ons gezorgd al O+ Ik vind het fijn dat ik hier gewoon alles van me af kan typen, dus dat jullie hier digitaal zijn voor mij is al genoeg O+
pi_183921705
Ach Aure, wat ontzettend vervelend voor jullie allemaal. Is je ziekenhuis (in de buurt van) Utrecht? Dan kom ik persoonlijk met kerst wat lekkers voor jullie langsbrengen.
Ik hoop dat jullie snel verbetering zien bij Jip
  Moderator zondag 23 december 2018 @ 16:22:39 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183921858
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 16:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Er heerst echt een nare buikgriep. Hier hebben we hem allemaal gehad, baby Bollie ook. Bij peuter duurde het lang, een ruime week, wij waren er met 2 dagen vanaf. Bollie heeft 1 dag veel gespuugd, toen nog een tijdje diarree luiers.
Nou, volgens HAP is er ook nog niet zoveel aan de hand. Veel vragen gesteld, maar allemaal de 'juiste' antwoorden op kunnen geven zeg maar. Inmiddels heeft ze wel tijdens dat telefoongesprek 2x overgegeven maar omdat alles er al uit was was dat vooral water.

We moeten wel regelmatig drinken aanbieden ivm uitdroging. Verder heeft ze gisteren voor het laatst 2x gepoept en ook al is dat normaal, en werd dat bevestigd door de HAP, maak ik me daar ergens toch wel zorgen over, maar dat is vooral omdat ik soms nogal wat kan doordraven als het op haar aankomt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183921884
Lief OIT maar dat is niet nodig hoor :* we zitten in Rotterdam (SFG) dus da's ook niet in de buurt :P
pi_183921976
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 16:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, volgens HAP is er ook nog niet zoveel aan de hand. Veel vragen gesteld, maar allemaal de 'juiste' antwoorden op kunnen geven zeg maar. Inmiddels heeft ze wel tijdens dat telefoongesprek 2x overgegeven maar omdat alles er al uit was was dat vooral water.

We moeten wel regelmatig drinken aanbieden ivm uitdroging. Verder heeft ze gisteren voor het laatst 2x gepoept en ook al is dat normaal, en werd dat bevestigd door de HAP, maak ik me daar ergens toch wel zorgen over, maar dat is vooral omdat ik soms nogal wat kan doordraven als het op haar aankomt.
Het is met zo’n kleintje ook gewoon lastig.
Maar zolang ze maar wat blijven drinken, is er over het algmeen niet echt wat ernstigs aan de hand. Blijven aanbieden maar dus. En weer aan de bel trekken bij de HAP als je er geen vocht meer inkrijgt...
pi_183921983
Aure ik leef met jullie mee. :* O+

Is het nog gelukt om even naar buiten te gaan? Ook goed voor jezelf blijven zorgen hoor. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')