abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183976899
Wat sneu al die zieke kindjes met kerst.
Aure, fijn dat Jip iets lijkt op te knappen hopelijk was die andere antibiotica het keerpunt.
Tink, fijn dat de pcm helpt. Sneu dat ze zoveel last heeft. Als het inderdaad krampjes zijn zou probiotica dan kunnen helpen? (nog een goedbedoelde tip waar je er vast al veel te veel van hebt gehad dus als je er niets mee kan leg het dan vooral naast je neer!)

Hier een geweldige eerste kerstdag gehad O+ L heeft zich super vermaakt en heel veel gegeten! 1ste (achter)kleinkind aan die kant dus hij kreeg alle aandacht.
Ook heel fijn dat familie mee ging in onze manier van opvoeden waardoor ik alles makkelijk uit handen kon geven. Bijvoorbeeld geen opmerkingen dat hij in bedje (dat speciaal was klaargezet) moest slapen maar aanbieden om een stukje met hem te gaan wandelen. L sliep al voordat ze de hoek om waren dus dat werkte perfect.

Vandaag 2e kerstdag met de andere kant van de familie. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
pi_183977506
Wij vieren het niet, maar ik wens jullie allemaal fijne Kerstdagen toe! O+ En een goed, gezond en gelukkig 2019!

Nog even een O+ voor alle leuke foto’s en O+ voor alle zieke baby’s.

U. heeft een derde tandje! De vierde is onderweg.
Daarnaast is hij eenkennig geworden en is weer ziek. Gelukkig heb ik 2 weken vakantie, dus we kunnen lekker plakken.
Protège moi de mes désirs.
pi_183977962
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 11:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij vieren het niet, maar ik wens jullie allemaal fijne Kerstdagen toe! O+ En een goed, gezond en gelukkig 2019!

Nog even een O+ voor alle leuke foto’s en O+ voor alle zieke baby’s.

+1 ! ;)

Aure hopelijk gaat het nu de betere kant op met Jip! Wat fijn dat ze je hebben laten slapen, vooral nu heb je je slaap hard nodig! Het is niet niks als je baby in het ziekenhuis ligt. Zorg goed voor jezelf! :*
pi_183982733
Beterschap voor alle zieke kindjes ! Hier heeft Tijn een hele leuke babyborrel gehad en 2 fijne drukke kerstdagen, hij is nu faan het bijslapen :)

Met mij ging het even wat minder... ik kreeg namelijk een flink allergische reactie op ibuprofen. Eerst uitslag op handen, daarna op mijn gezicht en alles werd vuurrood, waarbij ik gisterenochtend uiteindelijk met compleet opgezwollen gezicht wakker werd. Had maandag wel al de assistent gebeld van m'n dokter en die gaf aan dat ik een cetirizine moest nemen als anti-allergie middel, maar blijkbaar was dat niet voldoende.. we zaten nog bij mijn familie in België dus uiteindelijk rond de middag pas terug in NL en meteen naar de hap. Ik kreeg een sterker middel waarbij gelukkig de grootste zwelling verminderde (mijn ogen zaten bijna helemaal dicht namelijk). Nu nog wat opgezwollen maar al veel beter dan gisteren. De jeuk is echter echt verschrikkelijk :( we blijven vandaag maar thuis en ik hoop er snel weer vanaf te zijn... volgende week maar de huisarts bellen en vragen om de injecties tg ziekte van Quervain, geen zin meer in alternatieve middelen na zo'n reactie :{
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183986229
Aure, fijn om te lezen dat er wat van een stijgende lijn in zit! Hoe was het Kerstdiner?

Ik zag allemaal leuke, lieve Kerstbengels O+

OT, nee, wat naar! Hopelijk inderdaad wat afleiding door vrolijke kindergezichtjes.

Wij hadden vandaag lekker 'vrij' aangezien het diner met de schoonfamilie zondag al was en gisteren mijn familie waren we vandaag met zijn 4tjes. Thuis gekeuteld en vanmiddag nog even naar G.eertjes Hoeve gegaan. Geiten gekeken, B vooral veel gerend en gespeeld en Juul keek verwonderd rond.
Juul is ineens veel bewegelijker, zo leuk om te zien.

We keken vanochtend in B zijn schriftje voor het KDV, hij ging ook voor het eerst toen hij 6 maanden was. We wilden even kijken hoe zijn eetritme ook al weer was. Nou volledig anders dan in ons hoofd en ook anders dan die van Juul _O-
Wat ze wel gemeen hebben, is het veel en gulzig eten en boos zijn als iets op is of niet snel genoeg wordt aangeboden.
Zo mooi om al die verhalen van het KDV weer te lezen van B. Een aantal bladzijdes aan hem voorgelezen, hij vond het erg grappig. Het was (en is) een enorme boef, maar wel een erg lieve boef.

En in de spoiler een verlate BFD van onze 2 Kerstbengels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183986670
Och exode, wat een lekker stel O+
pi_183988794
Exode wat een leuke kerstbengels! O+

Priem wat waardeloos :{w En wat loop je er al lang mee rond! Goed dat je (weer) naar de HA gaat.

Casper is nog steeds ziek, er zit weinig verbetering in. Morgen ziekgemeld bij het kdv en als het nog steeds zo is als nu even een check-up bij de huisarts, al is het voor mijn gemoedsrust. Ik ken hem zo helemaal niet, er kan amper een lachje af ook ;(

Vandaag bij m’n schoonouders geweest. Ze hebben nu een schommel in de woonkamer en een tof slaaphoekje voor hem. Jullie zijn over 2 weken van ons af dus ik spam gewoon nog wat foto’s van Casper :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183989715
Ah gossie Fleur.. Zeker naar de huisarts gaan hoor, al is het inderdaad maar voor je gemoedsrust :*

Wat een leuk huis lijken je schoonouders te hebben! En de aap :D gaat die nu overal mee naar toe?

Kerstdiner gisteren was gezellig en vandaag ook! Ik heb vanmiddag thuis snel twee paddestoelenpreitaartjes gebakken O+ Ik hou echt van koken en dit uurtje in de keuken was gewoon pure ontspanning :D even je gedachten ergens anders op enzo.

Jipje is vandaag een beetje van hetzelfde gebleven, wat prima is, want dat betekent dat het niet zo erg meer is als afgelopen weekend! Hij is ietsjes vaker en langer wakker, maar wel weer snel moe. Hij slaapt dus nog steeds veel. Hij hoest ook nog veel en kan dat ook echt lang volhouden. Zo sneu, want hij raakt er helemaal uitgeput van.

Zuurstof afbouwen wordt denk ik toch morgen, ze gunnen hem nog wat rust vandaag en afbouwen kost weer energie. Ze gaan wel langzaam afbouwen dus we zitten hier sowieso nog wel een paar dagen. Volgens mij bouwen ze af met 5% per keer maar ik heb eigenlijk geen idee hoe lang hij dat goed moet volhouden om weer 5% af te bouwen. Goede vraag voor morgen! Morgen komt ook de fysio langs om te kijken of die het slijm in zijn long er uit kan kloppen of zoiets.

Nou goed volgens mij zitten we in het heeeeele laaaaangzame herstelproces. Ben benieuwd of we oud en nieuw thuis gaan halen :D
pi_183990992
Wat fijn om alle mooie kerstfoto’s te zien O+

:* voor de zieke baby’s met hun eerste kerst ;(
Vooral voor Aure natuurlijk, kerst in het ziekenhuis is gewoon stom! Ik weet dat ze in dat ziekenhuis heel streng zijn (zelf 2x baby/peuter daar gehad, en wat kennissen) maar dat het ook opeens heel snel kan gaan (Ow moest 48 uur alle flessen leegdrinken, maar na 12 uur dat te hebben gedaan mocht ik al komen voor rooming in. Js moest na het eindigen van de antibiotica ook nog 48 uur blijven, maar mocht ook al na 20 uur weg). Dus ik ga duimen voor je dat je met O&N thuis bent :* . Ik ben wel benieuwd of je bij mij in de buurt woont dan ;)

Wij zijn terug van een heerlijke vakantie. Li heeft het super gedaan, maar begint wel steeds meer van zich te laten horen als ze het ergens niet mee eens is ;) ook slaapt ze nog steeds zeer goed en hebben we de bv afgebouwd en krijgt ze nu alleen nog ‘s avonds en ‘s ochtends een paar slokken. Zij blij, ik blij O+
Nu nog anderhalve week vakantie en dan begint het echte leven weer ;(

Nog even mijn meisje in haar kerstoutfits O+
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 27-12-2018 08:45:44 ]
pi_183993294
Wat is ze leuk Loj O+

SPOILER
pi_183993429
Phi is heel erg verkouden en zit helemaal dicht. Daardoor kan ze haar favo slaapinstrument, De Duim, niet inzetten. Ze kan dus niet slapen, terwijl ze wel keimoe is, arme pop. Iemand tips? Ik heb al van die pipetjes met zoutoplossing, luuf onder de voetjes en op de hydrofiel onder haar hoofdje, zelfs de onovertroffen doorgesneden ui is van de partij waardoor de hele bovenverdieping naar frikadel speciaal ruikt :')

Verder krijgt ze tanden, ik denk alle twintig tegelijk. Tandvlees is totaal bobbelfest en ze kwijlt als een malle en kauwt op alles (en iedereen ;( )

Aure, ik heb zo met jullie en Jip te doen. Hopelijk gaat hij gauw vooruit. Fijn dat jij even kon relaxkoken.

Loj, wat is Li een moppie :) Heerlijk dat ze zo goed slaapt, ik kan me van mijn lurkertijd heel andere berichten herinneren over met name Ow. Toch makkelijker om te genieten als je gewoon slaapt ‘s nachts.

Speaking of which, jagär, hoe gaat het met jullie en O’s slapen? Hoe was de kerst met de familie en hun oordelen?

Fleur, wat ziet tukkieCasper er sneuig uit. Beterschap!
pi_183995625
Vooruitgang O+
SPOILER
Werkt dit überhaupt?

En Jentin volgens mij doe je nu al alles. Ik heb niet meer tips dan dat in ieder geval. Je zou uitzuigen nog kunnen proberen met zo'n peertje of setje met slangetje enzo, kan je beide bij de drogist halen. (Oké dus toch een tip misschien :') )
pi_183995830
Ik kan niks zien Aure :P Oh en mijn schoonouders hebben inderdaad een tof huis, ze hebben een huge boerderij gekocht en zijn nog bezig met verbouwen. Maar de woonkamer was de deel (met paardenstallen) en nu dus hun woonkamer. :)

Arme Phi! Volgens mij doe je alles al :)

Loj wat een schatje heb je daar O+!

Nou na de afgelopen nachten hebben we best redelijk geslapen geloof ik. Ik zit nu best fris en fruitig op mijn werk nouja ik kan ook overdrijven :')

[ Bericht 17% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 27-12-2018 08:18:49 ]
pi_183995846
Jeej voor je mannetje Aure! Ik zie 'm hoor, wat fijn! O+
pi_183996145
Jip speelt O+

Je kunt volgens mij nog wel zien dat hij erg veel energie kwijt is? Nou duimen voor een doorgaande verbetering :*

Jentin, geen tips meer, je doet alles al, beterschap :*
pi_183996852
Ik zie het filmpje ook, lieve Jip. Wat goed dat je af en toe even naar huis gaat Aure. Goed op jezelf blijven letten.

Jentin, nare verkoudheid! Het enige wat ik nog zou doen is stomen met eucalyptus (heb je mij weer). Wij hebben op de kinderslaapkamers geurstenen en in de badkamer indien nodig een aromastomer. Die zetten we aan als ze douchen of in bad gaan en verkouden zijn. Bij Juul nu nog niet, omdat ze nog geen 6 maanden is.

Juul is nog steeds elke nacht even wakker. Dan ligt ze te kletsen en te lachen. Meestal rond 03:00, vannacht ook om 05:15 nog even. Dan is het speen erin en weglopen en ze slaapt meteen weer. Maar pffff, zal blij zijn als deze fase weer voorbij is (en dat voelt best stom, want ze is verder zo ontzettend makkelijk)
pi_183997016
Oh dat is gaaf Fleur! Hoe is het nu met Casper? Ietsjes beter?

Ja het kost hem inderdaad nog wel veel energie. Na een half uurtje spelen in bed is ie meteen weer knock out.

Uitslag van het kweekje is binnen, het is echt alleen RSV waar hij goed ziek van is en niet nog een ander iets gelukkig. Artsen zien oud en nieuw thuis als twijfelachtige optie, dus ik ga maar uit van niet. Dan kan het altijd nog meevallen ;)
  donderdag 27 december 2018 @ 10:39:57 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183997795
Ik kan het filmpje niet zien, maar wel heel fijn dat hij even gespeeld heeft. Ik duim voor je oud en nieuw!

Wat een toffe schommel! Mijn familie woont allemaal in piepkleine huisjes, maar wel genoeg bomen in de tuin voor schommels gelukkig :D

Jentin, wat naar! Geen tips, maar wel beterschap gewenst.

Prul was gisteren vanaf een uur of acht in de huilmodus, maar na de voeding van half een sliep ze tot zes uur. En na de voeding van zes uur tot half tien. En nu slaapt ze weer, heeft duidelijk wat in te halen. Maar zo lang ze goed eet, is het alleen maar prima als ze slaapt.

Als ik het vanmiddag zie zitten, gaan we even wegen op het cb. Dan weet ik iig zeker dat ze niet verder afgevallen is (of wel en dan ga ik de kinderarts weer bellen, maar dat scenario wil ik nog even niet over nadenken).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183997860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik kan het filmpje niet zien, maar wel heel fijn dat hij even gespeeld heeft. Ik duim voor je oud en nieuw!

Wat een toffe schommel! Mijn familie woont allemaal in piepkleine huisjes, maar wel genoeg bomen in de tuin voor schommels gelukkig :D

Jentin, wat naar! Geen tips, maar wel beterschap gewenst.

Prul was gisteren vanaf een uur of acht in de huilmodus, maar na de voeding van half een sliep ze tot zes uur. En na de voeding van zes uur tot half tien. En nu slaapt ze weer, heeft duidelijk wat in te halen. Maar zo lang ze goed eet, is het alleen maar prima als ze slaapt.

Als ik het vanmiddag zie zitten, gaan we even wegen op het cb. Dan weet ik iig zeker dat ze niet verder afgevallen is (of wel en dan ga ik de kinderarts weer bellen, maar dat scenario wil ik nog even niet over nadenken).
Is ze ‘s avonds niet aan het clusteren? Of is het een ander huiltje? Ik probeer maar wat mee te denken hoor, maar zie al een aantal keer dat je schrijft dat ze vooral in de avond huilt.
pi_184000523
Jentin Kruidvat merk heeft zeep wat goed tegen verkoudheid is. Soortvan stomen maar je doet het in het badje waar ze in zit, het ruikt heel erg naar eucalyptus (soort Luuf) en het werkt werkt hier heel goed. Beterschap :*

Jip O+
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 12:54:14 #121
382129 crew  Donna
pi_184000586
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 00:32 schreef Jentin het volgende:
Phi is heel erg verkouden en zit helemaal dicht. Daardoor kan ze haar favo slaapinstrument, De Duim, niet inzetten. Ze kan dus niet slapen, terwijl ze wel keimoe is, arme pop. Iemand tips? Ik heb al van die pipetjes met zoutoplossing, luuf onder de voetjes en op de hydrofiel onder haar hoofdje, zelfs de onovertroffen doorgesneden ui is van de partij waardoor de hele bovenverdieping naar frikadel speciaal ruikt :')

Verder krijgt ze tanden, ik denk alle twintig tegelijk. Tandvlees is totaal bobbelfest en ze kwijlt als een malle en kauwt op alles (en iedereen ;( )

Awww wat zielig alles tegelijk. Onze G. is ook super verkouden en hoest enorm. Sinds vanochtend antibiotica want ze krijgt het niet los en het moet geen keelonsteking worden. Gisteren super moe en overstuur waardoor ze moest overgeven. Grote spletsch slijm in de woonkamer, toen kon ze tenminste slapen zonder te hoesten. Maar man wat zielig.

Ik zuig haar neus ook uit, gewoon met m'n mond. Ik kan echt helemaal niks met die peertjes.
pi_184000748
Beterschap voor G, Donna. Dat klinkt ook echt supersneu zeg :{

Dank voor de tip, Bella. Ik ga straks gelijk even kijken. Stoomapparaat heb ik ook, even zien wat daarmee kan.

Ik herken me zo vaak in wat je schrijft, exode. Hier ook: omdat ze zo verkouden is, zijn de avonden en nachten onrustig. Daar baal ik dan van, terwijl ze er helemaal niks aan kan doen en ze al maanden gewoon tussen 18.30 en 19.00 naar bed gaat en dan heerlijk slaapt. En ook verder is ze zo lief en makkelijk en meegaand. Als ik dan mopper omdat ik voor de vierde keer in twee uur terug naar boven moet, schaam ik me een beetje :@
pi_184002395
Jentin, het is nu zo'n 1,5 week standaard raak. Dat is best even wennen omdat ze daarvoor eigenlijk niet wakker werd. We verdelen de nachten, ik was afgelopen nacht de sjaak.
Het is niet zo raar ook, ze ligt om 19:00 te slapen, 03:00 is dan 7 uur later, dan heeft ze best een ruk gemaakt. Ze valt daarna dus ook meteen weer in slaap maar je moet er toch even uit. Ik ben blij dat B zo'n vaste slaper is, want ze fabriceert best wel wat geluid. Enorm hard kraaien en kletsen.

Wat betreft groentehap gaat het zo goed, ze smult er echt van en is echt boos als het bakje leeg is. We starten komend weekend met fruit in de ochtend. Ook het poepen gaat gewoon nog goed. Ze krijgt nu bijna 2 weken groente en haar stoelgang is wel wat veranderd maar ze lijkt er geen last van te hebben.

Donna, ah nee, nog een verkouden baby. Vervelend!

Tink, Juul heeft vanaf week 2 tot week 14 elke avond gehuild, dat varieerde van een uur tot 2 uur huilen. Ze werd alleen rustig van wiegen en rondlopen. Ze had ook enorm veel last van darmkrampjes. Het was letterlijk van de een op de andere dag over. Vanaf week 14 slaapt ze vanaf 19:00 in haar eigen bedje zonder gehuil. We hebben er niets aan gedaan behalve er aan toegeven. Ik heb dus 12 weken met Juul in de relaxtstoel gehangen en veel tv gekeken in die periode.

Gelukkig is het 'alleen' RSV, Aure, ik blijf duimen voor een snel herstel.
pi_184002486
Er is al afgebouwd van 55% naar 40% en dat gaat vooralsnog goed.

Wat wel echt sneu is, is dat zijn billen nu helemaal kapot zijn door het vele poepen van de antibiotica. Dus elke keer met verschonen moet ie zooo hard huilen. We smeren met calendula, thuis helpt dat goed. Ik hoop dat het nu ook snel weg is.
pi_184002824
Aure, wat ontzettend fijn dat het beter gaat met Jip en dat de stijgende lijn is ingezet! Inderdaad sneu dat zijn billetjes helemaal kapot zijn! Ik duim toch stiekem voor een thuiskomst met Oud&Nieuw :*
  donderdag 27 december 2018 @ 14:51:08 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184003579
Jeeeeej, net gaan wegen op het consultatiebureau en ze weegt 3640 gram, da's op 5 gram na 200 gram meer dan maandag

Dit geeft goede moed om de huidige werkwijze door te zetten :D
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184003967
Wat fijn Tink! Groei maar lekker Prul! *O*

:* voor Aure. Fijn dat het in principe beter gaat maar wat sneu van de kapotte billetjes ;(

Hier eigenlijk weinig nieuws. :') Ik geniet nog even van mijn laatste anderhalve week verlof door veel te knuffelen, vanochtend bijvoorbeeld nog even een uurtje samen gedut in bed. De kerstdagen is Welpje goed doorgekomen, alleen gisteren had hij wat moeite met alle indrukken en kwam hij moeilijk in slaap - toen het uiteindelijk lukte maakte hij meteen een flinke ruk. Hij had er duidelijk behoefte aan, menneke. O+
pi_184007895
Ah Aure, dat is heel sneu. Arme Jip. Maar wat fijn dat er afgebouwd wordt. Stijgende lijn te pakken.

Juul krijgt duidelijk tand nummer 3. Geen idee nog waar, kwijl, kwijl, kwijl, kwijl, op alles bijten, dunne stinkpoep en rode wangen.

Nog lekker even genieten Luna, voor mijn vrouw is het ook het laatste deel van haar verlof. Ze is wel toe aan een andere omgeving en ander praatje.
pi_184009786
Herkenbaar Luna! Hier ook de laatste 1,5 week verlof. Ik vind het nogal dubbel; enerzijds heb ik wel zin om mijn werk weer te doen. Maar zo lang bij Bollie weg zijn vind ik minder leuk.. Nouja, ik weet van W. dat ik daar even doorheen moet.

Januari en februari werk ik 24 uur, vanaf maart komt daar een dag opleiding bij. Zal een drukke boel worden.. En dan ook nog verhuizen in mei. 2019 wordt een jaar vol uitdagingen. :o

Kerstdagen gingen hier goed! Wij hadden kerstavond viering met mijn familie en gisteren met schoonfamilie. Eerste kerstdag waren we gewoon met zn 4tjes thuis. En dat was prima. Zo konden peuter en Bollie opladen en uitgerust weer 2e kerst in. En stiekem vond ik het heel fijn, ik heb wat lekkers op tafel gezet, na het eten met zn 4tjes lekker warm op de bank bij de kachel boekjes lezen O+
  donderdag 27 december 2018 @ 20:49:59 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184012197
Even binnenvallen met een vraag:
wij hadden vandaag een kennismaking met een gastouder. Ging prima, maar ze vertelde op een gegeven moment dat zieke kindjes ook wel bij haar gebracht mochten worden. Ik vroeg hoe ze daarmee omgaat omdat ze bij het kdv wat strenger daarin zijn. Ze vertelde dat bij een lichaamstemp. tot 39 graden prima was. Daarboven wordt de ouder verzocht het kindje niet te brengen of op te halen. Ook kinderen met waterpokken bijvoorbeeld, daar deed ze niet zo moeilijk over. Krentenbaard vond ze wat minder. Maar bij andere kinderziekten vond ze het geen ramp en waren ook die kindjes welkom. Is dat gangbaar? Het voelt een beetje gek, maar ik heb werkelijk 0 ervaring met gastouders en zou I. ook niet brengen als er iets met hem was.
pi_184012828
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 20:49 schreef Helsinki het volgende:
wij hadden vandaag een kennismaking met een gastouder. Ging prima, maar ze vertelde op een gegeven moment dat zieke kindjes ook wel bij haar gebracht mochten worden. Ik vroeg hoe ze daarmee omgaat omdat ze bij het kdv wat strenger daarin zijn. Ze vertelde dat bij een lichaamstemp. tot 39 graden prima was. Daarboven wordt de ouder verzocht het kindje niet te brengen of op te halen. Ook kinderen met waterpokken bijvoorbeeld, daar deed ze niet zo moeilijk over. Krentenbaard vond ze wat minder. Maar bij andere kinderziekten vond ze het geen ramp en waren ook die kindjes welkom. Is dat gangbaar? Het voelt een beetje gek, maar ik heb werkelijk 0 ervaring met gastouders en zou I. ook niet brengen als er iets met hem was.
Hier op het kdv is de stelregel koorts >38 is thuisblijven. Maar met waterpokken zonder koorts etc mogen ze gewoon..
pi_184013352
quote:
wij hadden vandaag een kennismaking met een gastouder. Ging prima, maar ze vertelde op een gegeven moment dat zieke kindjes ook wel bij haar gebracht mochteln worden. Ik vroeg hoe ze daarmee omgaat omdat ze bij het kdv wat strenger daarin zijn. Ze vertelde dat bij een lichaamstemp. tot 39 graden prima was. Daarboven wordt de ouder verzocht het kindje niet te brengen of op te halen. Ook kinderen met waterpokken bijvoorbeeld, daar deed ze niet zo moeilijk over. Krentenbaard vond ze wat minder. Maar bij andere kinderziekten vond ze het geen ramp en waren ook die kindjes welkom. Is dat gangbaar? Het voelt een beetje gek, maar ik heb werkeijk 0 ervaring met gastouders en zou I. ook niet brengen als er iets met hem was.
Bij ons op het KDV geldt ook: temp tot 39 is ok en kinderziektes zijn in principe geen probleem, mits het kindje gewoon lekker speelt en zich goed genoeg voelt. Als een kindje koorts krijgt of zich echt ziek gedraagt (en één op één aandacht nodig heeft) worden de ouders gebeld. Bij onze GO was de aanpak ook hetzelfde :)
Make your own kind of music.
pi_184013591
Het zijn moeilijke dagen hier..

Snotverkouden kindje (best te overleven nog) die ons continu in ons gezicht hoest en niest. Maar wel echt hoesten als een kettingroker, klinkt niet even geweldig. Ze is er wel met vlagen erg benauwd bij. De nacht van eerste op tweede kerstdag hebben we als gezinnetje op de bank doorgebracht waarbij ons Spookje steeds 10-30 minuten sliep en dan half stikkend wakker werd. Overeind heisen, laten hoesten en door.. Dat gaat nu gelukkig veel beter. Maar nu ineens rode vlekken..
SPOILER
Hoop dat het tijdelijk even wat is.. Wasmiddel is al neutral. Nexium lijkt wel een beetje aan te slaan, dus hoop niet dat het een reactie daarop is..

Verder ook gewoon leuke foto's!:

Met mijzelf erbij:

pi_184013984
Tink, fijn dat ze is aangekomen! Dat stelt toch weer wat meer gerust.

En nog een tandje voor Juul, wat gaat dat hard zeg. Tenminste vergeleken met Jip. Die heeft nog steeds geen tandjes :D

En een :* voor alle verkouden baby's, zo naar.

NJ wat een leuke baby heb je daar! Wel raar van die rode vlekken. Als het zo blijft misschien toch even laten checken?

Mijn baby heeft 10 minuutjes aan mijn borst gedronken O+ Het kost hem nog veel energie dus langer mag niet, maar het was zo fijn! *;

Hij zat in een enorme hoestbui en ze wilden hem eigenlijk heel eventjes uit de fles laten drinken om te kijken of de hoest weg zou gaan, maar hij raakte compleet overstuur en ging dus nog erger hoesten. Toen mocht ie bij mij en stopte ie uiteindelijk met hoesten :D

Kom ik wel op het volgende probleem :') We hebben al vaker geprobeerd om hem een slokje uit de fles te laten nemen, maar hij wordt dus helemaal hysterisch als de speen ook maar bij zijn mond in de buurt komt. Er gebeurt nu natuurlijk heel veel in zijn gezicht wat hij niet fijn vindt zoals zijn neus spoelen, uitzuigen en druppelen. Er zit een zuurstofmasker op hem geplakt, er loopt een sonde door zijn neus etc. Toen hij de sonde nog niet had gingen de antibiotica en pijnstilling ook via een spuitje zijn mond in en bij alles van dit wordt ie helemaal gek. Dus op zich niet zo raar dat hij die fles ook niet in zijn mond wil. Maarja ik kan niet eeuwig vrij nemen straks en hij zal toch een keer weer naar het kdv moeten en daar dus uit de fles moeten drinken. Wij gaan straks thuis dus elke dag maar voorzichtig oefenen met flesdrinken... Ik hoop echt dat dat goed gaat komen :o

Verder niet zoveel nieuws, behalve dat de licht stijgende lijn door lijkt te zetten. Het gaat nog steeds goed met minder zuurstof, morgen gaan ze weer een beetje afbouwen. Als het zo door gaat dan is oud en nieuw thuis misschien nog wel haalbaar.
pi_184014358
Awh NJ, wat sneu dat ze zo ziek is. Hopelijk gaat het snel beter! Wel superleuke foto's in de badcape en onder de douche!

Een hoop toeters en bellen aan z'n lijf, Aure, dat lijkt mij ook niet fijn. Ik duim mee dat hij snel opknapt en oud en nieuw thuis gevierd kan worden.

Net werden wij tijdens het in bad doen van J. volkomen uit het niets getrakteerd op een schaterlach. Naast dat dit in de top 5 komt van mooiste momenten uit m'n leven, was het op ook op een haar na de eerste keer dat ik in mijn volwassen leven in m'n broek had gepiest. _O- :')

Nog precies een week en dan weer aan het werk! Wel een beetje gemengde gevoelens inmiddels, ik kijk erg uit naar werken maar J. wordt verdorie steeds leuker en dus wordt het wat dat betreft ook steeds moeilijker weer aan de slag te gaan O+
pi_184014577
@Aure: vandaag de huisarts willen bellen, maar we kwamen er niet doorheen.. Ze lijkt er vooralsnog geen last van te hebben, maar vind het toch gek.. De vlekken zijn er vaak ook maar ~ een uurtje ofzo, dan trekt het meestal al wel weg. Maar kan nog geen oorzaak aanwijzen..

Ze heeft trouwens ook de volumeknop gevonden. Allemachtig. Is ineens aan het schreeuwen enzo. _O- Nog niet gillen, maar ik kon haar buiten horen. :9
pi_184014692
Fijn Aure! Kleine jompel alvast *O*

En ook voor het gewicht van Prul *O*

Wat een gekke vlekjes NJ. En een prachtig mooi meisje O+

Klinkt als een fijne kerst Sillie!

En al jullie laatste verlofweken, jullie baby’s zijn toch pas gisteren geboren? :{w :P

Gezien de kinderziektes wat Casper al op heeft gelopen bij het kdv (waterpokken en 6e ziekte) geloof ik dat ze gewoon gebracht mogen worden :'). Koorts weet ik niet precies, wij hebben hem vandaag voor t eerst thuisgehouden maar dat was vanwege het algehele plaatje. Geen idee wat het beleid daarin is..

Casper is iets opgeknapt. Hij had weer energie genoeg om de tv weer bijna van het tv-meubel te draaien :'). Maar zit nu ook weer te plakken bij mij na een flinke hoestbui en ik plak graag terug vanavond O+. Of hij wil gewoon Matilda met mij meekijken.. :P

Oh en er is een nieuwe tand door *O*
pi_184015535
quote:
wij hadden vandaag een kennismaking met een gastouder. Ging prima, maar ze vertelde op een gegeven moment dat zieke kindjes ook wel bij haar gebracht mochten worden.
Is best normaal, bij onze GO mogen ziekige kindjes ook komen als ze wel vrolijk spelen. Het voelt misschien wat contra-intuïtief, maar bij veel kinderziektes zijn ze toch al besmettelijk voordat ze echte symptomen vertonen, dus die kinderen weigeren heeft dan eigenlijk weinig zin (om besmetting te voorkomen dan - of het voor het zieke kindje zelf fijn is moet je natuurlijk zelf beoordelen).

Ik heb Ketel ook regelmatig gebracht als hij zich niet 100% voelde en mijn ervaring is dat (met eventueel een paracetamol) het spelen met de andere kindjes juist een fijne afleiding is.
pi_184024451
Lieve foto's NJ! Wel erg vervelend dat Spookje zo verkouden is.

Aure, ja Juul doet de tanden in recordtempo denk ik. We vermoeden dat ze ons hoorde zeggen dat B bij 6 maanden al tand 5 kreeg. Ze wilt niet achterblijven. :D
Hoe gaat het vanochtend met Jip? Goede nacht gehad? Fijn om te lezen dat hij 10 minuten aan de borst heeft gedronken. Dat is een mooie vooruitgang!

Vannacht had mijn vrouw de 'nachtdienst', slaapt Juul gewoon door he. En dan heeft de ander altijd de babyfoon van B. 3 keer raden...die was dus wakker vannacht vanwege een nachtmerrie. Alsof het afgesproken was, B wordt zelden wakker 's nachts.

We gaan zo lekker U.trecht in met zijn 4en. Grote Kerstboom kijken en misschien nog even naar Kerstival.

Ons oude KDV (die van B dus) had ook de regel bij 39 graden of ziek voelen/zijn ophalen cq niet brengen. B is wel eens gegaan met koorts omdat hij verder nergens last van had. En hij heeft daar inderdaad al zijn kinderziektes, buikgriepen etc opgelopen. Dat kan je toch niet tegengaan.
B is niet vaak thuisgebleven omdat hij ziektes netjes in weekenden, op feestdagen en in vakanties plande....
Overigens moet ik dan altijd oplossen, mijn vrouw staat voor de klas dus die kan niet zo makkelijk thuisblijven.
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:31:07 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184024611
Prul sliep vannacht van 1 tot 4 en na de voeding vervolgens tot 7:15. Ze heeft nog steeds wel buikpijn, maar is niet meer urenlang ontroostbaar. Zelf in slaap vallen lijkt en hoeft nog niet, ze is wel moe, maar is dan haar speen kwijt, dan heeft ze kramp, dan hoort of ziet ze iets, dan schrikt ze ergens van... Troosten en terugleggen werkt dan niet en aangezien ik op dit moment vind dat slapen, eten en groeien het belangrijkste zijn, is het prima zo.

NJ: hoe is het met de vlekken?

En exode (autocorrect vindt je 'dode'): dat zul je altijd zien... _O-
pi_184024737
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 27 december 2018 21:26 schreef NicolasJoy het volgende:

NJ: dit lijkt op ringworm. Had mijn A ook. Precies dezelfde vlekken (en nee, niks met beestjes te maken) ;)

Even een zalfje halen bij de HA. Is het binnen een paar weken over!

En Aure: zo fijn dat het beter gaat met Jip! *O*
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:44:06 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184024867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:23 schreef exode het volgende:
Lieve foto's NJ! Wel erg vervelend dat Spookje zo verkouden is.

Aure, ja Juul doet de tanden in recordtempo denk ik. We vermoeden dat ze ons hoorde zeggen dat B bij 6 maanden al tand 5 kreeg. Ze wilt niet achterblijven. :D
Hoe gaat het vanochtend met Jip? Goede nacht gehad? Fijn om te lezen dat hij 10 minuten aan de borst heeft gedronken. Dat is een mooie vooruitgang!

Vannacht had mijn vrouw de 'nachtdienst', slaapt Juul gewoon door he. En dan heeft de ander altijd de babyfoon van B. 3 keer raden...die was dus wakker vannacht vanwege een nachtmerrie. Alsof het afgesproken was, B wordt zelden wakker 's nachts.

We gaan zo lekker U.trecht in met zijn 4en. Grote Kerstboom kijken en misschien nog even naar Kerstival.

Ons oude KDV (die van B dus) had ook de regel bij 39 graden of ziek voelen/zijn ophalen cq niet brengen. B is wel eens gegaan met koorts omdat hij verder nergens last van had. En hij heeft daar inderdaad al zijn kinderziektes, buikgriepen etc opgelopen. Dat kan je toch niet tegengaan.
B is niet vaak thuisgebleven omdat hij ziektes netjes in weekenden, op feestdagen en in vakanties plande....
Overigens moet ik dan altijd oplossen, mijn vrouw staat voor de klas dus die kan niet zo makkelijk thuisblijven.
Hier (nou ja een soort van) hetzelfde, ollie sliep tot 2:30 wat echt zo goed als nooit voorkomt, is oudste zoon voor die tijd al 3 x wakker geweest _O- die wordt normaal echt zelden tot nooit wakker s nachts :')

Ik vind 4 maanden echt een heel toffe leeftijd vanwege de interactie en het feit dat alles wat je doet leuk is, maar het is ook wel intensief he. O wil van alles maar kan nog niks van wat hij wil (zelf blijven zitten, staan, omrollen naar zn buik) en hij begint dus ook direct te piepen als ik m even ergens wil laten liggen. Hij wil continu contact en rechtop (wat ik ook wel weer snap) wat best lastig is als je eigenlijk meer te doen hebt dan een baby op je schoot laten staan / op je arm te dragen

En dan juist het moment dat het handig is als hij alleen met mij contact wil, tijdens het voeden, vindt ie alles interessant behalve mij :'). Dus hij drinkt effectief 3 minuten en daarna is het 3 minuten elke paar tellen loslaten en weer klaar.
pi_184026395
Exode, ja een goede nacht gehad! Wij allebei!

Vandaag worden de liters ook een beetje afgebouwd. De arts van vandaag denkt dat we met oud en nieuw thuis zijn *O*
pi_184026955
oh aure dat is goed nieuws O+ Ik hoop het echt voor jullie :*

Hier de allerlaatste officiële verlofdag :o
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184028347
Aaah nee Priem, laatste verlofdag? Je bent toch pas bevallen? Wat gaat de tijd snel hè? Zijn jullie de Kerstdagen samen fijn doorgekomen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Aure, yes! Wat een fijn nieuws. Wat super dat Jip weer opknapt.

Haha Spees, jouw verhaal over het drinken aan de borst beginnen wij ook te krijgen hier. Of hij valt binnen 2 min in slaap of hij laat om de paar sec los. Heel frustrerend en tijdrovend. Maar, wel O+ voor de ontwikkeling.

Exode, balen dat B nu ineens veel wakker was. Zal je net zien ja. Veel plezier in de stad :)

Over opvang als kinderen ziek zijn: manlief en ik staan beide voor de klas. En met het huidige lerarentekort zal het een mooie boel worden als M heel ziek is en niet naar de opvang kan. Gelukkig hebben we wel een opa en oma in de buurt die hopelijk af en toe kunnen inspringen.
We zullen M eens gaan inschrijven trouwens :') Wordt ook wel tijd, haha.

Nog even een O+ voor de foto's van NJ. Wat teder.

Hier gaat het momenteel zo fijn O+ M heeft de kerstdagen prima doorstaan, veel gelachen, goed geslapen.. Kssst FOK-wet :D
pi_184033426
Hoi :W
Ik ben niet meer actief in het topic, maar hoop dat jullie wat advies kunnen geven over het slaapschema van mijn zoontje (acht maanden).

We hebben altijd op verzoek gevoed en laten slapen bij elk slaapsignaal en dat ging prima. Ook al is het nooit volgens schema gegaan. Maar nu we over zijn gegaan op vast voedsel naast zijn flesvoeding is het wel handiger als er een patroon inzit. De laatste weken is het echt een rommeltje met vaste voeding en komen we ook niet goed uit met avondeten. Dan heeft hij geen trek doordat we een uur geleden een fles tussendoor hebben gegeven }:|

Maar mijn vraag is, hoe pakken we dit aan?
Dit is het schema van vandaag, die van gister is weer compleet anders

17.45 uur: slapen :z
21.15 uur: fles (die hebben we de laatste maand erbij gedaan omdat hij anders om 3.00 / 4.00 uur kwam. Als we m weglaten komt hij om 23.00 uur, maar vraag me af of hij het nog echt nodig heeft. Soms drinkt hij 210 ml..)
6.00 uur wakker en en beetje honger. Normaal gaven we dan pap maar hij eet dan amper dus flesvoeding
7.00 uur: slapen tot 09:00 uur
09:00 uur pap
10.45 uur slapen tot 12.30 uur
12.30 uur appel en banaan + flesvoedingen
16.00 - 17.00 uur slapen
17.45 uur naar bed

Hoe krijgen we orde in deze chaos, zonder dat de hysterie bij hem losbarst? :o Het enige constante wat we zien door het bij te houden, is dat hij overdag 5 uur slaap nodig heeft.

Hoor graag jullie tips :)
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 16:53:09 #147
382129 crew  Donna
pi_184034104
G is bijna 9 maanden DG, maar haar schema is als volgt al een hele tijd;

-18:30/19:00 slapen met een fles van 180 of 210
-tussen 7:00 en 9:00 wakker en ontbijten met een fles van 180, daarna meteen weer naar bed en slapen
-tussen 10:00 en 11:00 wakker en fruithap met water of sap
-12:00 boterhammetje en daarna een fles, meestal van 150 of 180 en dan slapen meestal 1.5 uur.
-15:00 sap of water met een tussendoortje
16:00 slapen, soms met een flesje van 90
17:45 avondeten met groente en aardappel etc.
En dan dus daarna de fles voor op bed.

Ik weet niet hoe je in een goed schema komt maar ik vond het wel makkelijker toen ze duidelijk ging aangeven dat ze moe was. Ze krijgt een fles op haar bedtijden en dan slaapt ze ook heerlijk. Het is echt een slaapkont.
pi_184034411
Dank voor het delen Donna. En fijn dat je ook een slaapkopje hebt! Ik maak me daar nog wel eens zorgen over, omdat hij nog zoveel slaapt :D

Maar jij geeft dus ook geen pap in de morgen? Heb je daar een speciale reden voor of is het gewoon zo :)
pi_184034473
Günther heeft nog nooit van z'n elfmaandige leven pap op, volgens mij! Is dat zo gek dan? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184034637
Ik zie het eigenlijk altijd langskomen dus vandaar dat ik dacht dat het standaard was :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')