Hoe wordt dat dan nagetrokken?quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, het zegt vooral wat over het sentiment dat leeft in de samenleving jegens uitkeringsgerechtigden.
Veel tips worden uiteraard nagetrokken en vaak komt het voort uit kinessinne en is het vermeende feit niet aan te tonen / totaal uit de lucht gegrepen.
Afhankelijk van de verdenking wordt iemand op gesprek uitgenodigd, wordt er een huisbezoek afgelegd (of meerdere), worden sociaal rechercheurs ingeschakeld enz.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe wordt dat dan nagetrokken?
Je mag in de bijstand toch ook maar 5000 euro aan totaal (spaar)geld hebben ofzo?quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Afhankelijk van de verdenking wordt iemand op gesprek uitgenodigd, wordt er een huisbezoek afgelegd (of meerdere), worden sociaal rechercheurs ingeschakeld enz.
Veelal vind ik persoonlijk de inzet nogal overtrokken. Maar het wordt in ieder geval erg serieus genomen.
Ik heb ooit van een uitkering geleefd ja. Maar ik werk nu weer sinds 2 jaar (en voor mijn uitkeringsperiode heb ik ook 8 jaar gewerkt bij diverse werkgevers).quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:19 schreef luxerobots het volgende:
En het sentiment over uitkeringsgerechtigden, je leeft zelf van een uitkering. Non?
1. Kijken ze ook echt je bankaccount in? Of is dat afgeschermd?quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je mag in de bijstand toch ook maar 5000 euro aan totaal (spaar)geld hebben ofzo?
Dus kun je wel bijklussen, maar je kunt niks opbouwen.
Dat je last hebt van het stigma.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb ooit van een uitkering geleefd ja. Maar ik werk nu weer sinds 2 jaar (en voor mijn uitkeringsperiode heb ik ook 8 jaar gewerkt bij diverse werkgevers).
Je punt is?
Dat eerste wel, volgens mij. Je moet echt van alles verantwoorden in de bijstand, ook als je op vakantie gaat, als je auto rijdt etc.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
1. Kijken ze ook echt je bankaccount in? Of is dat afgeschermd?
2. Geld of bezit in een ouwe sok kan natuurlijk ook altijd.
Bankrekeningen (en de gegevens van de Belastingdienst) worden gecheckt inderdaad.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
1. Kijken ze ook echt je bankaccount in? Of is dat afgeschermd?
2. Geld of bezit in een ouwe sok kan natuurlijk ook altijd.
Wel gehad ja, maar nu niet meer.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat je last hebt van het stigma.
Ik vind dat er wel grotere problemen zijn op deze wereld dan het stigma van uitkeringsgerechtigden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel gehad ja, maar nu niet meer.
Al vind ik het nog steeds onrechtvaardig voor alle lotgenoten die dat momenteel moeten ondergaan.
meer import dan maarquote:Op zaterdag 22 december 2018 18:13 schreef riazop het volgende:
Het Nederlandse geboortencijfer ,met een TFR jarenlang tussen de 1.7 en 1.8 viel de laatste jaren terug, maar valt nu bijna onder het Duitse geboortencijfer. 1.59
Hollandse vrouwen houden steeds minder van kinderen krijgen.
Niet dat het in andere Europese landen veel beter is....
[ afbeelding ]
Nou, er hangen veel dingen aan vast die daardoor een neerwaartse spiraal inzetten.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel grotere problemen zijn op deze wereld dan het stigma van uitkeringsgerechtigden.
Door populistisch gelul neemt het draagvlak voor ons sociale stelsel af?quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, er hangen veel dingen aan vast die daardoor een neerwaartse spiraal inzetten.
Doordat het sentiment onterecht zo negatief gekleurd is neemt het draagvlak af en uiteindelijk zorgt dat weer voor het verder inperken van ons sociale stelsel, onder druk van populistisch onderbuikgelul.
Veelal is het populistisch gelul ja.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Door populistisch gelul neemt het draagvlak voor ons sociale stelsel af?
Of zullen de populisten misschien toch gelijk hebben? Dat door de toevloed van niet-westerse uitkeringstrekkers er steeds minder draagvlak en, belangrijk, geld voor is?
Of Nederlandse vrouwen hebben in de gaten dat thuis zitten met kinderen minder leuk is dan een baan hebben, misschien moeten die kerels eens thuis gaan zitten en de maaltijd klaar hebben als zij thuis komt zodat zij op zondag het grootste stukje vlees kan hebben , plus de afstandsbediening ,een schoon bed en mooi gestreken kleding, zo was het immers jarenlang voor die mannen? De vrouw van nu heeft geen zin meer in die onbetaalde thuisbaanquote:Op zaterdag 22 december 2018 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee Nederlandsee vrouwen moeten perse fulltime werken om twee auto s te hebben en dik in de schulden voo reen huis
vroeger was een salaris voldoende om te huren en te kopen en de kinderen die waren bij hun moeder thuis
ik begin nu een beetje begrip te krijgen voor die moslimsquote:Op zaterdag 22 december 2018 22:46 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Of Nederlandse vrouwen hebben in de gaten dat thuis zitten met kinderen minder leuk is dan een baan hebben, misschien moeten die kerels eens thuis gaan zitten en de maaltijd klaar hebben als zij thuis komt zodat zij op zondag het grootste stukje vlees kan hebben , plus de afstandsbediening ,een schoon bed en mooi gestreken kleding, zo was het immers jarenlang voor die mannen? De vrouw van nu heeft geen zin meer in die onbetaalde thuisbaan
quote:Op zaterdag 22 december 2018 19:28 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
[..]
Dag Magistraler, je hebt dit bericht ook al op het skyscrapercity forum geplaatst?
quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:46 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Of Nederlandse vrouwen hebben in de gaten dat thuis zitten met kinderen minder leuk is dan een baan hebben, misschien moeten die kerels eens thuis gaan zitten en de maaltijd klaar hebben als zij thuis komt zodat zij op zondag het grootste stukje vlees kan hebben , plus de afstandsbediening ,een schoon bed en mooi gestreken kleding, zo was het immers jarenlang voor die mannen? De vrouw van nu heeft geen zin meer in die onbetaalde thuisbaan
Voor een baas werken is leuker dan je bloedeigen kinderen opvoeden ?quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:46 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Waar kan ik tekenen?quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:46 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Sja...klein voorbeeld van de 100den denk ik...quote:Op zaterdag 22 december 2018 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij dan ook om de bewering dat 'Mohammed' werd voorgetrokken. Als jij als autochtoon ook lekker op kosten van de staat wil leven, dan moet je lekker in de bijstand gaan zitten. Je krijgt dan dezelfde 'voordeeltjes' als Mohammed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |