Dan zit er maar 1 ding op: nog meer woordenboeken downloadenquote:Op dinsdag 3 december 2019 01:43 schreef CarloV het volgende:
[..]
Wat heb je ook aan een woordenboek en statistieken als ze er bij de teaser italiaans door heen gooien en bij de kerstbomen latijn.
Van vraag 42 negeer ik vooralsnog het bestaan.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:49 schreef QIXL het volgende:
Ik ben even nieuwsgierig... Zijn er al forumleden die opgave 42 tot een goed einde hebben gebracht?
Als beginnend puzzelaar is het goed om bekend te geraken met de meestgebruikte versleuteltechnieken. De puzzelmakers geven het volgende rijtje in de inleiding van het document: Bacon, Braille, Morse, Vigenère, Substitutie, Caesar. Maar dat lijstje is zeker niet volledig. Zie bijvoorbeeld https://en.wikipedia.org/wiki/Outline_of_cryptography voor een doorverwijspagina, of https://en.wikipedia.org/wiki/Substitution_cipher voor wat meer algemene info. Veel puzzelplezier!quote:Op donderdag 5 december 2019 15:56 schreef mat33333 het volgende:
Zijn er toevallig mensen met tips voor een beginnend puzzelaar die zelfs niets vindt na de eerste gegeven stap van opgave 33?
Vraag 42? Welke vraag 42?quote:Op donderdag 5 december 2019 16:00 schreef xmichellekex het volgende:
[..]
Van vraag 42 negeer ik vooralsnog het bestaan.
Ja totdat ze alleen het begin deel in het nederlands zetten en daarna doorgaan met een substitutiesleutel of een vigenere encryptie. Dan moet je wel! En dit is trouwens eerder gebeurd! Maar toen loste dus ook niemand de vraag opquote:Op donderdag 5 december 2019 13:10 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Dan zit er maar 1 ding op: nog meer woordenboeken downloaden
Ik kan het me nog goed herinneren! Maar we zijn daardoor wel mooi op dat soort 'grappen' voorbereid (als het goed is).quote:Op donderdag 5 december 2019 20:06 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja totdat ze alleen het begin deel in het nederlands zetten en daarna doorgaan met een substitutiesleutel of een vigenere encryptie. Dan moet je wel! En dit is trouwens eerder gebeurd! Maar toen loste dus ook niemand de vraag op
Ja, maar niet als je daarvoor speciaal allerlei woordenboeken gaat downloaden, dan ben je voorbereid op het verkeerdequote:Op donderdag 5 december 2019 21:27 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Ik kan het me nog goed herinneren! Maar we zijn daardoor wel mooi op dat soort 'grappen' voorbereid (als het goed is).
O ja, dat was mijn eigen redeneringquote:Op donderdag 5 december 2019 21:43 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja, maar niet als je daarvoor speciaal allerlei woordenboeken gaat downloaden, dan ben je voorbereid op het verkeerde
Volgens mij heb jij er ook al veel michelleke. En dat als west vlaming 😉quote:Op vrijdag 6 december 2019 14:24 schreef xmichellekex het volgende:
ben nu eens aan het werken op 18. Voorlopig nog geen opening gevonden, al doet die me denken aan de teaser van de Nederlandse van vorig jaar
edit, gevonden. Mooie opgave!
De landen lijken nou niet echt een logisch verband te hebben, misschien de letters wat husselen bedenk ik me nuquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:05 schreef MarianneS het volgende:
Tja 19a en b ik zoek nog ook steeds. Betrap me er zelf op dat ik steeds zoek naar WAT, ipv wie...
Ben nu wel heel nieuwsgierigquote:Op zaterdag 7 december 2019 12:42 schreef De_Escalatievogel het volgende:
Ik heb 19a gevonden, maar 19b is een compleet raadsel. Heb al van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Inmiddels de handdoek in de ring gegooid
Heel herkenbaar, maar ik geef het nog niet op.quote:Op zaterdag 7 december 2019 12:42 schreef De_Escalatievogel het volgende:
Ik heb 19a gevonden, maar 19b is een compleet raadsel. Heb al van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Inmiddels de handdoek in de ring gegooid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |