abonnement Unibet Coolblue
pi_188615841
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja ik werk nog steeds, maar niet in de IT, na verhuizing moest ik iets en werk nu als baliemedewerker.

Wat voor soort bedrijf maakt me echt niks uit, ik moet gewoon werk/geld hebben. Ik heb bijna 10 jaar PHP/SQL gedaan, oldschool, alles zelf schrijven in Notepad++, maar tegenwoordig vragen ze overal kennis van Frameworks, tijdje met Laravel bezig geweest en vind dat echt verschrikkelijk, maar je zal wel moeten tegenwoordig volgens mij.

Of ik moet misschien een cursus gaan volgen in een totaal andere richting.
Heb je geen connecties die als kruiwagen kunnen dienen? Kans is groot dat ik binnen 5 jaar ook mijn branche uit wil, ben het flexibele meer dan zit. Ik zit al op m'n 8e tijdelijke contract en deze werkgever gaat minimaal nog een 9e geven. Ligt ook niet per se aan mij, de branche is gewoon overspannen. Teveel stakeholders en onze producten liggen gevoelig. Regelmatig gaan hele mensenmassa's naar de concurrenten omdat de aandeelhouders daar ineens het geld heen sturen. Tegelijkertijd zijn reorganisaties waar 25% van het complete personeel weg moet niet vreemd meer. Er gaat ook steeds meer naar lage lonen landen; ook hoogopgeleid werk. De branche als geheel krimpt ook, volgens het UWV van 2010 tot 2016 met maar liefst 10%.

Aan de andere kant ben ik mede dankzij de turbulentie wel behoorlijk snel gegroeid, veel mensen kunnen het me niet nadoen en/of zijn al afgehaakt. Ik heb veel bijscholing gedaan. Ik heb ook veel keukens gezien en weet goed wat wel en niet werkt binnen m'n branche. Dat had zonder de flexibele sfeer niet gekund. Ook qua salaris heb ik het nooit slecht gehad. Eerst werd ik goed betaald vanwege bereidheid om in ploegendienst te werken, later vanwege m'n kennis en ervaring. Ook heb ik een gigantisch netwerk om me heen gebouwd zodat de impact van ontslag/ contract niet verlengd zoveel mogelijk beperkt blijft. Ik heb steeds vaker dat het juist een betere baan oplevert.

Desondanks klaag ik nog wel eens over de flexibiliteit en nu hebben inmiddels meer mensen al aangeboden om me via een aanbeveling de IT binnen te helpen. Daar staan behoorlijke bonussen op, soms wel 1000,- bruto. Ze weten dat ik voldoende in huis heb om me de stof toch eigen te maken, door al dat baangewissel zal ik waarschijnlijk snel kunnen aarden en ze kijken ook mee naar het type werk dat ik in mijn eigen branche deed, en of daar overlap in zit. Zo kan je misschien ook nog kijken.
pi_188617074
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:46 schreef JDx het volgende:

[..]

Gaat het nu al die kant op? Vroeger gewerkt in de 3D visualisatie (3D Studio MAX/Vray), dat bedrijf is toen kapot gegaan door outsourcing naar India.

Ik vind het trouwens heel leuk hoor, achter de balie, verdient niet eens zo slecht, heel gezellig, veel contact met mensen, altijd leuke gesprekken, maar ik kan niet genoeg uren maken.
Security Host niks voor je?
Ze hebben nu ook betaalde trajecten voor deze functie bij bijv. Trigion.

IT zou ik niet doen met jouw achtergrond, tenzij je bereid bent/ financieel de mogelijkheid hebt om jezelf in een specifieke richting bij te scholen en dan is het nog geen garantie op succes ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188622797
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Security Host niks voor je?
Ze hebben nu ook betaalde trajecten voor deze functie bij bijv. Trigion.

IT zou ik niet doen met jouw achtergrond, tenzij je bereid bent/ financieel de mogelijkheid hebt om jezelf in een specifieke richting bij te scholen en dan is het nog geen garantie op succes ...
Garantie op succes is er nooit. Ik vraag me ook af wat de doorgroeimogelijkheden zouden zijn als beveiliger.
pi_188623463
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:14 schreef Daboman het volgende:

[..]

Garantie op succes is er nooit. Ik vraag me ook af wat de doorgroeimogelijkheden zouden zijn als beveiliger.
Nee, inderdaad. Alleen kun je dat in sommige branches beter inschatten.

Teamleider/ coördinator en dan houdt het wel op.
Meestal zitten de teamleiders wel op hbo niveau, itt de beveiligers die mbo 2 niveau hebben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:36:49 #130
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_188624308
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:41 schreef JDx het volgende:
Wat voor soort bedrijf maakt me echt niks uit, ik moet gewoon werk/geld hebben. Ik heb bijna 10 jaar PHP/SQL gedaan, oldschool, alles zelf schrijven in Notepad++, maar tegenwoordig vragen ze overal kennis van Frameworks, tijdje met Laravel bezig geweest en vind dat echt verschrikkelijk, maar je zal wel moeten tegenwoordig volgens mij.
Gewoon kijken of je ondanks het gebrek aan frameworks wel ergens aan de bak kan. Als je code snapt, kan lezen en schrijven is er niks wat je tegenhoudt om een willekeurig framework te gaan begrijpen. Als ze het goed hebben geschreven (MVC) kan je de code in elk framework plakken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_188624563
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:36 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Gewoon kijken of je ondanks het gebrek aan frameworks wel ergens aan de bak kan. Als je code snapt, kan lezen en schrijven is er niks wat je tegenhoudt om een willekeurig framework te gaan begrijpen. Als ze het goed hebben geschreven (MVC) kan je de code in elk framework plakken.
Dat klopt helemaal.
Het is eigenlijk alleen maar makkelijk geworden met frameworks. Er hoeft minder code worden geschreven. Verder zijn microservices en big data erg hot momenteel.
Check it out
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:24:11 #132
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188647227
Einde middag een gesprek bij een bedrijf waar mijn vader mij heeft aangekaart (want vaag bekende van hem)
Gelukkig een vrijblijvend gesprek, want er is geen officiele vacature en voor mij is de functie ook niet geheel duidelijk nog.

We zullen het wel zien :+
pi_188650739
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:14 schreef JDx het volgende:
Ben een tijdje uit de IT geweest en heb me zelfs gratis aangeboden bij bedrijven die al maanden vacatures open hebben staan. Als soort van stage, om weer bij te leren en daarna eventueel in dienst te komen. Maar blijkbaar hebben ze het liever druk en maakt iedereen overuren dan dat ze iemand aannemen.

Net als jij ben ik op zoek naar een baan in de IT. Ook ik mis nog de relevante ervaring. Daarom heb ook ik me gratis aangeboden. Bij mij ging men echter wel meteen akkoord met een tijdelijke leerplek/stage.

Ik had me toen echter wel al verdiept in een framework (Angular).

Dus misschien maken die frameworks dan toch het verschil? Misschien alsnog de moeite waard om er in te duiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jake_Skywalker op 27-08-2019 15:14:37 ]
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:32:41 #134
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188654662
Gesprek was positief bevallen bij mij, hopelijk bij hen ook.
Ze gaan me deze week nog bellen.
Al wel een salaris indicatie aangegeven, ben benieuwd wat ze daarvan vinden :+

Achja, hopelijk komt er sowieso nog een tweede gesprek.
pi_188655575
Vorige week een eerste sollicitatiegesprek (teamleider in een magazijn) gehad sinds 2012. Dat was wel weer even wennen.

Had het gesprek met de manager en nog iemand die wellicht mijn directe collega zou worden.
Rode draad van het gesprek was toch wel de drukte, stress en soms chaos die op de werkvloer aanwezig is en hoe ik ermee om zou gaan.

'Je hebt weinig tijd om beslissingen te maken.'
'Als je niets te doen heb, dan doe je iets fout.'
'Heb je weleens stress ervaren in je huidige functie?'
- tegen elkaar- 'Ja, de druk geeft ons juist energie.'

En zo ging het nog even door. Ondanks al de drukte, stress en chaos op de werkvloer hadden ze samen wel de tijd om meer dan een uur een gesprek met mij te voeren. Al met al begon ik erg te twijfelen of ik er wel wilde werken. Voelde de klik ook niet met mijn evt. toekomstige collega. Uiteindelijk ben ik afgewezen op het feit dat ik ze niet genoeg heb kunnen overtuigen dat ik wel tegen de drukte/stress kon. Ben ik niet rouwig om, hoewel een afwijzing krijgen nooit leuk is.

Gisterenavond weer verder gekeken en een nieuwe sollicitatie de deur uitgedaan. Werd ik vandaag terug gebeld dat de vacature vandaag van de site is gehaald omdat hij al ingevuld was. Maar omdat ze mijn CV wel interessant von ^O^ den ben ik uitgenodigd voor een vrijblijvend gesprek
pi_188687292
Net gebeld en afgewezen voor een leuke functie in de marketing om iemand die weggaat te vervangen.
Wel onverwacht, want na de sollicitatiebrief kon ik direct langskomen voor een gesprek (alles binnen 2 werkdagen) want ze hadden echt wel haast om een vervanger te vinden.
Voelt ook wel heel naar, want ik had zelf echt het idee dat ze blij waren met mij als sollicitant.
Maar iemand anders had meer/betere ervaring dus helaas.

Achtergrondinfo; Sinds een paar maanden thuis nadat het bedrijf failliet is gegaan, eerst in de WW gezeten en op een rijtje gezet wat ik zoek in een nieuwe baan, vakantie gevierd en nu aan het solliciteren. Had zelf verwacht dat het makkelijker zou zijn als je zo alle nieuwsberichten hoort over het personeelstekort, maar valt mij vies tegen! -O-
pi_188710579
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 14:26 schreef Morodeepdelver het volgende:
Net gebeld en afgewezen voor een leuke functie in de marketing om iemand die weggaat te vervangen.
Wel onverwacht, want na de sollicitatiebrief kon ik direct langskomen voor een gesprek (alles binnen 2 werkdagen) want ze hadden echt wel haast om een vervanger te vinden.
Voelt ook wel heel naar, want ik had zelf echt het idee dat ze blij waren met mij als sollicitant.
Maar iemand anders had meer/betere ervaring dus helaas.

Achtergrondinfo; Sinds een paar maanden thuis nadat het bedrijf failliet is gegaan, eerst in de WW gezeten en op een rijtje gezet wat ik zoek in een nieuwe baan, vakantie gevierd en nu aan het solliciteren. Had zelf verwacht dat het makkelijker zou zijn als je zo alle nieuwsberichten hoort over het personeelstekort, maar valt mij vies tegen! -O-
Ik zit nu 2 maand in de WW, ook vakantie gevierd en had ook gedacht dat het wat makkelijker zou gaan. Het heeft ook wel met het moment te maken gehad; vakantietijd. Dan schiet het allemaal niet echt op. Men is op vakantie waardoor terugkoppeling langer duurt etc.

Laat je niet ontmoedigen! Ik ben zelf een starter met (+/-) 2 jaar ervaring en heb het ook al regelmatig afgelegd op ervaring. Gewoon doorgaan, next! Kan ook geen kwaad om concreet om feedback etc te vragen na een afwijzing; wat deed je goed? Wat misschien iets minder? Verder, zorg dat je in de flow blijft. Bij mij viel het op een gegeven moment allemaal een beetje stil en ik merk dat ik dan gedemotiveerd raak. Ben op een gegeven moment ook wat minder selectief geworden en op dingen gaan reageren waarvan ik niet direct heel enthousiast werd, omdat het op het eerste oog niet compleet aan mn ideaalplaatje voldeed. Maar daardoor blijf je toch een beetje in een flow, doe je ervaring op en soms word je nog positief verrast ook. De realiteit/praktijk wil regelmatig nog best wel verschillen van de vacaturetekst of het idee dat je in je hoofd hebt over de functie en organisatie.

Nu heb ik laatst gesolliciteerd op een junior functie (maar wel met goede voorwaarden, want publieke organisatie), gister 1e gesprek gehad en zojuist gehoord dat ik volgende week een dag mag meedraaien :) Vind het wel fijn, kan ik zelf ook aanvoelen of het me bevalt. Er zou nog 1 ander in de procedure zitten. Ben benieuwd!

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefanovich op 30-08-2019 18:03:21 ]
pi_188710794
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:32 schreef Cue_ het volgende:
Gesprek was positief bevallen bij mij, hopelijk bij hen ook.
Ze gaan me deze week nog bellen.
Al wel een salaris indicatie aangegeven, ben benieuwd wat ze daarvan vinden :+

Achja, hopelijk komt er sowieso nog een tweede gesprek.
En? :)
pi_188710909
Ik ben inmiddels ook alweer twee maanden in de ww en aan het zoeken. Ik ben ondertussen ook nog mijn PhD aan het afronden (PhD was nog niet af maar geld wel op).

Valt mij ook tegen hoe makkelijk het is om een baan te vinden. Ik heb gesolliciteerd op functies van beleidsmedewerker bij de overheid en gemeentes, waar ik afgewezen word ivm geen ervaring in beleid. Ook gesolliciteerd op functies van onderzoeker, daar ook afgewezen. Al meerdere keren gehad dat er 70+ sollicitaties op één vacature binnen waren gekomen.. en dat ik dan nét niet op gesprek mocht komen (nagebeld voor feedback en dat ze aangaven dat ik op de twijfel stapel lag en als ze er niet uitkomen met de nu uitgenodigde kandidaten dat ze me dan wel graag uitnodigen).

Gelukkig komen er wel ook steeds nieuwe interessante vacatures online, dus het komt ooit vast een keer goed.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:32:38 #140
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188711141
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:01 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

En? :)
Owja!
Hij belde vandaag en ik mag 18 september op tweede gesprek komen (hij is nu 2 weken met vakantie en de dag van terugkomst mag ik ook komen, dus wel netjes)

Dan met Hr erbij
pi_188711150
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben inmiddels ook alweer twee maanden in de ww en aan het zoeken. Ik ben ondertussen ook nog mijn PhD aan het afronden (PhD was nog niet af maar geld wel op).

Valt mij ook tegen hoe makkelijk het is om een baan te vinden. Ik heb gesolliciteerd op functies van beleidsmedewerker bij de overheid en gemeentes, waar ik afgewezen word ivm geen ervaring in beleid. Ook gesolliciteerd op functies van onderzoeker, daar ook afgewezen. Al meerdere keren gehad dat er 70+ sollicitaties op één vacature binnen waren gekomen.. en dat ik dan nét niet op gesprek mocht komen (nagebeld voor feedback en dat ze aangaven dat ik op de twijfel stapel lag en als ze er niet uitkomen met de nu uitgenodigde kandidaten dat ze me dan wel graag uitnodigen).

Gelukkig komen er wel ook steeds nieuwe interessante vacatures online, dus het komt ooit vast een keer goed.
Wat voor feedback krijg je dan als ik vragen mag?
pi_188711183
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Owja!
Hij belde vandaag en ik mag 18 september op tweede gesprek komen (hij is nu 2 weken met vakantie en de dag van terugkomst mag ik ook komen, dus wel netjes)

Dan met Hr erbij
Mooi! Wel vervelend dat je weer even moet wachten. Heb er zelf geen probleem mee dat ik nu 2 maand in de ww zit (vermaak me wel, het weer zit dan ook wel mee) maar het is wel belangrijk dat ik steeds perspectief heb.
pi_188711313
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:33 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Wat voor feedback krijg je dan als ik vragen mag?
Ik krijg meestal een mail met een versie van "andere kandidaten pasten beter binnen het gestelde profiel" en ik bel dan op om te vragen wat ze binnen mijn profiel misten waardoor ze mij niet hebben uitgenodigd, zodat ik daar aan kan werken omdat dit wel echt het werkveld en de soort functie is waarbinnen ik aan de slag wil. Soms krijg ik dan alsnog vrij algemene feedback (dat ik de indruk krijg dat ze mijn profiel er helemaal niet bij gepakt hebben), maar soms pakken ze echt mijn sollicitatie er weer bij. Vanmorgen kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat ze mijn CV en brief erg interessant vonden, maar dat er 77 reacties binnen waren gekomen die ook echt kwalitatief goed waren en dat ze dus een zeer ruime keuze hadden. Ze gaf aan dat ik in mijn brief goed mijn ervaring had toegelicht en dat de koppeling met de gevraagde kennis duidelijk was. Ook gaf ze aan dat de motivatie van andere kandidaten net wat sterker naar voren kwam, dus dan weet ik dat ik daar volgende keer in mijn brief goed naar moet kijken. En ze gaf aan dat ik wel heel erg dichtbij zat en dat ze mijn sollicitatie ook heel graag bewaren en dat als er geen match is met de nu uitgenodigde kandidaten dat ik dan alsnog uitgenodigd wordt.

Soms kan ik dus eigenlijk niet zoveel met de feedback die ik krijg, maar met die zoals van vanmorgen kan ik dus zorgen dat ik een volgende keer mijn brief nog een keer nakijk zodat hij niet alleen goed aangeeft waarom ik inhoudelijk aansluit bij de vacature, maar ook het enthousiasme en de motivatie wat duidelijker naar voren komen.
pi_188711322
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Owja!
Hij belde vandaag en ik mag 18 september op tweede gesprek komen (hij is nu 2 weken met vakantie en de dag van terugkomst mag ik ook komen, dus wel netjes)

Dan met Hr erbij
Fijn! Spannend. Misschien ook wel lekker dat je dan ruim de tijd hebt om je goed voor te bereiden?
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:05:27 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188725044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:45 schreef vlindertje89 het volgende:

Fijn! Spannend. Misschien ook wel lekker dat je dan ruim de tijd hebt om je goed voor te bereiden?
Vind ik zelf juiste niet fijn. Wil juist doorpakken. Maargoed geen probleem, want heeft goede reden, dat scheelt ook wel.

Qua voorbereiden, idd even kijken wat ik kan doen
pi_188725072
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 19:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vind ik zelf juiste niet fijn. Wil juist doorpakken. Maargoed geen probleem, want heeft goede reden, dat scheelt ook wel.

Qua voorbereiden, idd even kijken wat ik kan doen
Hmm, dat kan ik me ook wel weer voorstellen ja. In elk geval fijn dat je wel op tweede gesprek mag komen, en inderdaad het heeft in elk geval wel een goede reden. Succes alvast iig!
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:17:42 #147
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188725205
Ben er ook zeker blij mee!

Ze kennen allemaal mijn vader en lopen met hen weg. Dus ergens heb ik een enorme lat om te halen!
Al zal het ook wel juist een positief punt geven
Tja...
pi_188798498
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:42 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ik zit nu 2 maand in de WW, ook vakantie gevierd en had ook gedacht dat het wat makkelijker zou gaan. Het heeft ook wel met het moment te maken gehad; vakantietijd. Dan schiet het allemaal niet echt op. Men is op vakantie waardoor terugkoppeling langer duurt etc.

Laat je niet ontmoedigen! Ik ben zelf een starter met (+/-) 2 jaar ervaring en heb het ook al regelmatig afgelegd op ervaring. Gewoon doorgaan, next! Kan ook geen kwaad om concreet om feedback etc te vragen na een afwijzing; wat deed je goed? Wat misschien iets minder? Verder, zorg dat je in de flow blijft. Bij mij viel het op een gegeven moment allemaal een beetje stil en ik merk dat ik dan gedemotiveerd raak. Ben op een gegeven moment ook wat minder selectief geworden en op dingen gaan reageren waarvan ik niet direct heel enthousiast werd, omdat het op het eerste oog niet compleet aan mn ideaalplaatje voldeed. Maar daardoor blijf je toch een beetje in een flow, doe je ervaring op en soms word je nog positief verrast ook. De realiteit/praktijk wil regelmatig nog best wel verschillen van de vacaturetekst of het idee dat je in je hoofd hebt over de functie en organisatie.

Nu heb ik laatst gesolliciteerd op een junior functie (maar wel met goede voorwaarden, want publieke organisatie), gister 1e gesprek gehad en zojuist gehoord dat ik volgende week een dag mag meedraaien :) Vind het wel fijn, kan ik zelf ook aanvoelen of het me bevalt. Er zou nog 1 ander in de procedure zitten. Ben benieuwd!
Ja inderdaad, ik ben nu ook wat minder kieskeurig aan het worden qua vacatures.
Maar ik vrees gewoon heel erg voor een functie waarbij ik 'onder mijn niveau' moet gaan werken, dat lijkt me echt killing. Uiteindelijk is daar ook wel een mouw aan te passen natuurlijk, als zij zien dat ik meer kan willen ze mij misschien ook wel meer taken geven. Maar liever kom ik ergens terecht waarbij ik ook mijn ervaring goed kan inzetten.

Kreeg zojuist een afwijzing van een sollicitatie van 5 augustus, had überhaupt geen reactie meer verwacht _O-

Heb jij al een dag meegedraaid bij de organisatie waar je gesolliciteerd had?
pi_188802836
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 11:40 schreef Morodeepdelver het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik ben nu ook wat minder kieskeurig aan het worden qua vacatures.
Maar ik vrees gewoon heel erg voor een functie waarbij ik 'onder mijn niveau' moet gaan werken, dat lijkt me echt killing. Uiteindelijk is daar ook wel een mouw aan te passen natuurlijk, als zij zien dat ik meer kan willen ze mij misschien ook wel meer taken geven. Maar liever kom ik ergens terecht waarbij ik ook mijn ervaring goed kan inzetten.

Kreeg zojuist een afwijzing van een sollicitatie van 5 augustus, had überhaupt geen reactie meer verwacht _O-

Heb jij al een dag meegedraaid bij de organisatie waar je gesolliciteerd had?
Valt mij ook op dat veel organisaties laks zijn in hun communicatie. Erg slecht! Ik had eind juli een eerste gesprek, daarvoor moest ik naar het midden van het land(centraal kantoor, ik woon ergens anders, werklocatie zou in de buurt zijn). Gesprek was positief. Ze gaven aan half augustus meer te laten weten (kwam me wel goed uit, toen kwam ik net terug van vakantie). 22 augustus nog niks gehoord. Mailtje gestuurd, waarna ik direct teruggebeld werd dat ze graag een tweede gesprek met mij willen (goed nieuws), maar ze hadden ook slecht nieuws, ze willen de vacature pas aan het einde van het jaar opvullen. Mooi kut dus, maar ik gaf aan wel graag een 2e kennismaking te willen, dat was OK en ik zou binnen 3 werkdagen gebeld worden. Inmiddels niks meer vernomen. Zo ga je toch niet met sollicitanten om....en dan publiceerde Indeed laatst een artikel dat werkgevers steeds vaker met ''ghosting'' te maken hebben en niks meer horen van sollicitanten. Pot --> ketel. Ze maken er zelf vaak nog een potje van!

Vandaag had ik die, uitgebreid met m'n potentiële directe collega's gesproken en 1 vergadering bijgewoond. Volgende week hoor ik meer. Ben zelf niet heel enthousiast helaas... er is al een paar jaar een structuur en cultuurverandering gaande en dat botst intern nog behoorlijk, veel politiek en gepraat. En dan ook nog veel vrouwen....maar dit heb ik nog niet zo benoemd. Laat het nog even bezinken. Heb verder niet heel veel concreet op het moment, dus ben helaas niet in de positie iets zo af te wijzen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stefanovich op 05-09-2019 17:12:33 ]
pi_188803000
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik krijg meestal een mail met een versie van "andere kandidaten pasten beter binnen het gestelde profiel" en ik bel dan op om te vragen wat ze binnen mijn profiel misten waardoor ze mij niet hebben uitgenodigd, zodat ik daar aan kan werken omdat dit wel echt het werkveld en de soort functie is waarbinnen ik aan de slag wil. Soms krijg ik dan alsnog vrij algemene feedback (dat ik de indruk krijg dat ze mijn profiel er helemaal niet bij gepakt hebben), maar soms pakken ze echt mijn sollicitatie er weer bij. Vanmorgen kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat ze mijn CV en brief erg interessant vonden, maar dat er 77 reacties binnen waren gekomen die ook echt kwalitatief goed waren en dat ze dus een zeer ruime keuze hadden. Ze gaf aan dat ik in mijn brief goed mijn ervaring had toegelicht en dat de koppeling met de gevraagde kennis duidelijk was. Ook gaf ze aan dat de motivatie van andere kandidaten net wat sterker naar voren kwam, dus dan weet ik dat ik daar volgende keer in mijn brief goed naar moet kijken. En ze gaf aan dat ik wel heel erg dichtbij zat en dat ze mijn sollicitatie ook heel graag bewaren en dat als er geen match is met de nu uitgenodigde kandidaten dat ik dan alsnog uitgenodigd wordt.

Soms kan ik dus eigenlijk niet zoveel met de feedback die ik krijg, maar met die zoals van vanmorgen kan ik dus zorgen dat ik een volgende keer mijn brief nog een keer nakijk zodat hij niet alleen goed aangeeft waarom ik inhoudelijk aansluit bij de vacature, maar ook het enthousiasme en de motivatie wat duidelijker naar voren komen.
Inderdaad, dat laatste is best belangrijk. Ik heb gewerkt als recruiter en 9 van de 10 keer ontving ik brieven waar men alleen aangeeft waarom zij goed zouden zijn en niet waarom ze graag bij het bedrijf willen werken in functie X. Maar goed, uiteindelijk is een CV het belangrijkste....werkgevers geilen erg op opleidingsniveau en daarna op werkervaring. Als dat goed/matcht, boeit de brief al niet eens. Maar bij vacatures waar veel reacties op komen, met veel soortgelijke CV's, kan de brief dus wel onderscheiden. Dus toch belangrijk!

Pro tip: ik heb op mijn CV onder een kopje ''persoonlijk profiel'' kort en bondig vermeld wie ik ben, waar ik goed in ben en wat ik zoek, met daarnaast een foto van mezelf. Aangezien CV het eerste en belangrijkste is wat recruiters zien, moet je zorgen dat je die goed op orde hebt. Verder heb ik weinig toeters en bellen, gewoon een strak en informatief CV. Tenzij je reageert op een functie zoals grafisch vormgever of iets in marketing, dan verwacht men wel wat meer creativiteit ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefanovich op 05-09-2019 17:19:32 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')