Heb ik ook een beetje doorgelezen maar velen zijn bezig met cal. in en cal out.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je kan beter in het Dieet-topic komen denk ik. Daar zijn meer mensen
Als je daar last van hebt, moet je er inderdaad wegblijven.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:01 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Heb ik ook een beetje doorgelezen maar velen zijn bezig met cal. in en cal out.
Misschien zelf een topic openen voor Keto en carnivor diet/leefstijl.
Goeie vraag, in mijn ogen wel, het verschil is dat minder koolhydraten nog steeds inname van koolhydraten is en daarmee blijf je suiker verbranden, het Keto principe is om inplaats van suikers vet te verbranden door koolhydraten en suikers te schrappen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als je daar last van hebt, moet je er inderdaad wegblijven.
Ik heb de indruk dat er daar wel veel mensen bezigzijn met minder koolhydraten eten, en dat is toch ook wat jij doet? (Jij wellicht wat extremer, maar maakt dat uit?)
Ik ben daar iig niet mee bezig: ik ben gewoon over gegaan naar gezonder eten. Daarbij schrap ik niet persé iets (behalve snoep / koek / gebak enz) maar eet wel minder koolhydraten dan eerst (liever soep dan brood tussen de middag bijvoorbeeld). Dus in basis hetzelfde maar minder extreem denk ik.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Goeie vraag, in mijn ogen wel, het verschil is dat minder koolhydraten nog steeds inname van koolhydraten is en daarmee blijf je suiker verbranden, het Keto principe is om inplaats van suikers vet te verbranden door koolhydraten en suikers te schrappen.
Er zitten in dieet wel een aardig aantal met low/no carb ervaringen (en waarschijnlijk ook wel tips), dus laat je daar niet door tegenhouden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:01 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Heb ik ook een beetje doorgelezen maar velen zijn bezig met cal. in en cal out.
Misschien zelf een topic openen voor Keto en carnivor diet/leefstijl.
Daar wacht ik ook op. Kou is echt niet mijn ding. Hoe beter het weer, hoe meer ik ga fietsen, hoe makkelijker ik af val.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 12:40 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik merk dat ik in het weekend beter in het gareel moet blijven en niet gaan snoepen, dat ging ff goed mis ... En wil weer meer gaan sporten, hoop dat het snel beter weer wordt (wat warmer vooral ...)
Ja, dat is bij dus ook. Ik wil gaan trainen voor de triatlon in juni, en zwemmen gaat wel maar doe ik ook niet iedere week (want dat gaat mij makkelijk af) maar fietsen en hardlopen moet toch echt buiten en ik haat kou en regen ...quote:Op dinsdag 21 januari 2020 13:26 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar wacht ik ook op. Kou is echt niet mijn ding. Hoe beter het weer, hoe meer ik ga fietsen, hoe makkelijker ik af val.
Heel herkenbaar , ondanks de relatief hoge temperatuur voor januari blijft het koud en regenachtig.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 12:40 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
En wil weer meer gaan sporten, hoop dat het snel beter weer wordt (wat warmer vooral ...)
Je sport iig een hoop meer dan ik! En je gaat langzaam maar gestaag online weer!quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:30 schreef UIO_AMS het volgende:
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 20 minuten op de fiets van en naar revalidatiecentrum (5 km)
• 1 uur low impact krachtoefeningen
• 12 minuten op de hometrainer (5 km)
• 30 minuten fietsen van en naar kantoor (7,2 km)
Nieuwe meetwaarden
• 23 januari 2020: 84,6 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt)
• Afname t.o.v. voorgaande meting hier op FOK!: 0,1 kg
• Toename t.o.v. start (02 januari 2020: 84,4 kg): 0,2 kg
• Nog te gaan tot doel (19 mei 2020: 79,9 kg): 4,7 kg
Ik had wel een enorme trek na het sporten en kon me niet inhouden met brood en beleg daarna. Dus dat heeft niet veel zoden aan de dijk gezet.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:59 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Je sport iig een hoop meer dan ik! En je gaat langzaam maar gestaag online weer!
Ow, lijstjes! Zal ik vanaf vandaag weer eens gaan doen! Denk dat dat wel goed werkt, kan ik wat beter overzicht houden van wat ik eet ...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Terug van weggeweest: het innameoverzicht!
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 15 minuten wandelen tijdens de pauze
• 30 minuten fietsen naar kantoor en naar huis (totaal 7,2 km)
Inname na laatste meting
• Hele dag door veel water.
• Half stokje (wit) filet americain en een gekookt eitje. (L)
• Appel. (T)
• Afhaal: Gefrituurde Koreaanse kip met rijst en gefrituurde asperges en bloemkool. (D)
• Glas suikervrije limonade. (D)
• Paar eetlepels tompoucekwark. (D)
• Kop thee met half schepje suiker. (D)
• Twee sneetjes roggenbrood met oude kaas. (O)
• Twee sneetjes volkorenbrood met rookvlees. (O)
• Kop thee met half schepje suiker. (O)
Nieuwe meetwaarden
• 24 januari 2020: 84,6 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt)
• Afname t.o.v. voorgaande meting hier op FOK!: 0,0 kg
• Toename t.o.v. start (02 januari 2020: 84,4 kg): 0,2 kg
• Nog te gaan tot doel (19 mei 2020: 79,9 kg): 4,7 kg
Jaar gehad met veel stress + bijbehorende buik-kilo's. Doel is hetzelfde (bereiken en behouden behouden). Kijken of het buikvet eraf wil met keto.quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:57 schreef loveli het volgende:
Schop. Onder de 70 hier en dat is goed. Onder de 66 is beter, dus dat is het doel voor de lente.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |