Mooie namen.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 09:39 schreef Books1 het volgende:
Hier ook een christelijke achtergrond en midden in de biblebelt.
In onze familie zijn het zeker bijbelse namen maar dan van:
Ruth, Eva 2x, Laura, David, Aaron, Judith, Esther, Adam, Thirza en zo meer.
Dankje. Een van de Eva's is van ons 💕quote:Op vrijdag 4 januari 2019 11:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Mooie namen.De Turkse versie van Adam (Adem) stond ook op mijn lijstje voor U.
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 16:02 schreef Books1 het volgende:
[..]
Dankje. Een van de Eva's is van ons 💕
De Adem/Adam vind ik ook mooi dat was de jongensnaam Adam maar we kregen meisjes en tussen onze meisjes kwam er een neefje Adam dus was goed dat had toch iets anders geworden dan. De tweede Eva kwam na de onze en is een achternichtje die heel lief kwam vragen of wij het erg zouden vinden om haar dochter ook de naam Eva te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 18:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh echt? Hier werden vrijwel alle namen met een v afgeschoten door mijn man, omdat zijn familie het met een w zou uitspreken. "Vive" (één van mijn favorieten voor een meisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) zou dan bijvoorbeeld "Wieweh" worden.
![]()
Dat is juist wat wij willen, met een Turkse uitspraak.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 18:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh echt? Hier werden vrijwel alle namen met een v afgeschoten door mijn man, omdat zijn familie het met een w zou uitspreken. "Vive" (één van mijn favorieten voor een meisje) zou dan bijvoorbeeld "Wieweh" worden.
Ah zo. Het meisje heeft dan wel wat uit te leggen steeds.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 18:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dat is juist wat wij willen, met een Turkse uitspraak.
Heb ik ook altijd. Na twee keer kennen ze het.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 20:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ah zo. Het meisje heeft dan wel wat uit te leggen steeds.
Als een lelijke ' mag, mag dubbel hoofdletter ook wel.quote:Op maandag 7 januari 2019 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tweeling met de namen M.iQiana en M.iQiano gespot. Mag dat eigenlijk, 2 hoofdletters in een naam? Of zou dat er voor de sier staan ofzo.
Deze namen hebben dan een dubbele bonusquote:Op maandag 7 januari 2019 20:23 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Als een lelijke ' mag, mag dubbel hoofdletter ook wel.
D'ylan-o Hans, ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2019 21:47 schreef Gevalletje het volgende:
Kan wel, mijn vriend heeft een 3 dubbele bonus: 2 hoofdletters (2e wel na een spatie), een ' en een leesteken
Mooiquote:
Bij de naam van m'n vriend? Kan em best dm-en als je wilquote:Op dinsdag 8 januari 2019 06:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan me er echt niks bij voorstellen eigenlijk.
quote:Op woensdag 9 januari 2019 10:52 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Bij de naam van m'n vriend? Kan em best dm-en als je wil.
Hij gebruikt de originele spelling zelf nooit, denk dat hij daarom ook twijfelde aan de leestekens. Maar zó moeilijk is het nou ook weer niet, ik kan het best onthouden!
Maargoed, mede hierom wilden we voor Q geen ingewikkelde naam.
Grappig, vind het meer andersomquote:Op woensdag 9 januari 2019 22:11 schreef Mrmime het volgende:
Ik vind Lize wat meer Frans aandoen, en Lise Nederlands. Tis maar net wat je mooier vindt.
Ik denk overigens wel dat je gelijk hebt over de uitspraak.quote:Op woensdag 9 januari 2019 22:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Grappig, vind het meer andersom
Ik ken er wel meer zoquote:Op maandag 7 januari 2019 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tweeling met de namen M.iQiana en M.iQiano gespot. Mag dat eigenlijk, 2 hoofdletters in een naam? Of zou dat er voor de sier staan ofzo. Of is dit een domme vraag
Eensquote:Op woensdag 9 januari 2019 22:49 schreef klaprooss het volgende:
Lize! Lise vind ik net wat te meutig persoonlijk.
Het is een zachte lieve naam en Lise maakt het voor mij tè! Lize is lieflijk stoer.. snap je m
Geen vernoeming.quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Nu ben ik ook benieuwd gevalletje.
Peetjur Kan beide. Lisa/liza vind ik mooier met een s. Maar bij jullie naam geen voorkeur. Is het een vernoeming? Naar bijv lizelot/liselot? Oid
Zeg maar dat Fok! het ook vindtquote:Op donderdag 10 januari 2019 06:40 schreef Peejtur het volgende:
Dank jullie wel allemaal. Meesten zijn voor Lize. Vind hem zelf ook stoerder. Nu mijn vrouw nog zien te overtuigen
quote:Op donderdag 10 januari 2019 08:54 schreef Jentin het volgende:
Met een -s doet het mij denken aan tante Harriët (‘Zeg maar Jet, wijffie’) op zo’n SBS6-familiecamping die vertelt dat zoon Mettjoe een ‘auto gaat liese’.
Maar ja, ik ben dan ook niet helemaal goed snik
oudste heet zo, met een Z, en elke reclame op de radio over leasen zegt ze 'ze hebben t over mij!quote:Op donderdag 10 januari 2019 08:54 schreef Jentin het volgende:
Met een -s doet het mij denken aan tante Harriët (‘Zeg maar Jet, wijffie’) op zo’n SBS6-familiecamping die vertelt dat zoon Mettjoe een ‘auto gaat liese’.
Maar ja, ik ben dan ook niet helemaal goed snik
Ah, ik heb er overheen gelezen dat het voor een jongen is. Ging er eigenlijk vanuit dat het voor een meisje is. Vind het ook eerlijk gezegd een echte meisjesnaam.quote:Op donderdag 10 januari 2019 10:26 schreef June. het volgende:
Ik zou Lise/Lize niet snel kiezen voor een jongen, maar ik vind met een z net wat stoerder.
Je hebt gelijk! Ik dacht al, Lise/Lize voor een jongen, wat weird. Maargoed, zoiets zeg je dan uiteraard nietquote:Op donderdag 10 januari 2019 10:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Het is ook niet voor een jongen. De jongensnaam is al gekozen, de naam voor een meisje nog niet
Misschien omdat Elise/Elize wat meer gangbaar is?quote:Op donderdag 10 januari 2019 11:10 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik heb zowel bij Lise als lize het idee dat er *iets* mist, maar weet niet zo goed wat dus heb je niks anSucces met het overtuigen van je zwangere vrouw
![]()
Jongensnaam staat hier eindelijk vast!Hetzelfde verliefde gevoel dat ik had bij de meisjesnaam dus nu ‘hoop’ ik natuurlijk op een jongen
‘t wordt de naam die een vriendin op het kaartje schreef tijdens m’n babyshower
Had zelf een andere versie van die naam in m’n hoofd, maar daar miste ook *iets* aan.
Hormonen
Of Lieze?quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:24 schreef Peejtur het volgende:
Wij zijn het eens over de naam voor een eventuele jongen maar over die van de eventuele dame nog niet.
Ik:Li.ze
Vrouw: Li.se
Wat vinden jullie het mooist?
Dochter van een vriendin heet ook zo. Ik ben eraan gewendquote:Op donderdag 10 januari 2019 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben dus echt 100% Lise.
Lize ziet er Vlaams uit.
Ik zag laatst zelfs een Lieze op een geboortebord
Ik Had idd al aangegeven dat FOK! vooral Lize koos. Ja en? was het antwoordquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |