quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:11 schreef Argento het volgende:
wat is precies je verwachting als je "geheel vrijblijvend" out of the blue tegen een vrouw zegt dat je dr mooi vindt?
Het is wel vrijblijvend, want ik heb daarna niet dat ik denk van ''jezus waarom nou'''. Het is meer zo leer ik omgaan met afwijzing?...dat ik denk dat het mij leert om te gaan met approach anxiety...meer zelfvertrouwen helpt opbouwen. Mijn therapist raadde mij dat ook aan namelijk, voel me nog wel nerveus als ik die dingen zeggen.. En ik doe het alleen bij vrouwen die ik oprecht mooi vind. Of is dit dan wellicht vreemd? Want stel je hebt zelfvertrouwen, dan zou dat er ook automatisch toe leiden dat je zomaar vrouwen kunt aanspreken? Moet je zoiets niet leren..?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:11 schreef Argento het volgende:
wat is precies je verwachting als je "geheel vrijblijvend" out of the blue tegen een vrouw zegt dat je dr mooi vindt?
Wat moeten ze daarmee dan? Waarom zouden ze aanbiddend aan je voeten vallen omdat jij ze mooi vindt?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:07 schreef Gregor1994 het volgende:
Hi leden,
Ik ben 24 jaar oud en tot op heden nooit succes gehad met vrouwen. Altijd mijn waarde opgehangen aan de bevestiging van vrouwen en sinds ik mezelf ken was ik altijd verliefd op een vrouw, zoals aantal van jullie weten. Na het debacle met het laatste meisje weet ik dat niemand me gelukkig kan maken. Inmiddels ook in therapie vanwege ziekte start ik in januari weer..
Voor het eerst in mijn leven voel ik me ''normaal'', niet verliefd en geen behoefte om creepy ass dingen te doen. Gewoon dat ik denk...eindelijk, rust. De afgelopen maand heb ik een boek gelezen over het aantrekken van vrouwen door middel van eerlijk/kwetsbaarheid. Vandaag en vrijdag heb ik vrouwen aangesproken (2) en hen verteld wat ik van hen vind overdags. ''Hi, ik doe dit niet vaak, maar ik wilde zeggen dat ik je mooi vind''...Op beide keren een nee gekregen omdat ze allebei een vriend hadden. (wellicht hadden ze dit, maar soort van defense mechanisme).
Ik stelde me kwetsbaar op, ik wilde eigenlijk niks van hen. Gewoon dat tegen hen zeggen....en ja, niks meer eigenlijk, ik weet niet eens wat ik wilde. Maar omdat ik nog nooit succes heb gehad bij vrouwen, dacht ik van moet het toch proberen. Enerzijds lees ik dat ik het moet proberen en om moet leren gaan met afwijzing. Wat denken jullie? De afwijzing zelf maakte mij niet echt uit, maar wel dat ik tijdens het aanspreken mezelf toch nerveus voelde. Klinkt wellicht vreemd, maar als je al zolang geen ervaring hebt dan geloof ik niet ''dat het vanzelf komt''. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet eens waarom ik het doe.
Ik weet dat er een topic is over vrouwen versieren en zo...maar vraag me af hoe je dat in godsnaam doet, hoe kan je een conversatie gaande houden als je iemand nog nooit heb ontmoet en zomaar die persoon aanspreekt? Wellicht dat vrouwen dit creepy vinden, vraag me alleen dan af hoe je in vredesnaam je eigen datingleven bepaalt. Dan ontmoet ik dus nooit meer iemand? Enerzijds moet je van jezelf houden en anderzijds moet je over je approach anxiety komen...
Maar hoe kan ik iemand compliment geven over diens innerlijk/persoonlijkheid als ik die persoon niet ken? Weet je wat het is. Enerzijds willen vrouwen denk ik wel dat een leuke man hen aanspreekt, anderzijds vind ik het zeer lastig om over iets anders in te gaan (zoals dat ze bv aan het lezen is) terwijl het eerste wat me aantrok haar uiterlijk was. Moet ik dan niet eerlijk zijn? Vind wel jammer dat het als ongemakkelijk wordt opgevat uiteraard..kan me dat voorstellen, maar heb dacht van als ik direct eerlijk ben dan is het zo..quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat moeten ze daarmee dan? Waarom zouden ze aanbiddend aan je voeten vallen omdat jij ze mooi vindt?
En wat zegt uiterlijk over iemand?
Ik krijg liever complimenten over mijn innerlijk/persoonlijkheid iig.
Zoals? Stel ze is gewoon aan het leren of zit op haar telefoon...? Of moet ik gewoon zeggen ''hey, wilde je ontmoeten''. Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk wel dat vrouwen intuïtief zijn en goed weten welke kant het op zal gaan.,..quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:16 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou eerder iets specifiek zeggen wat je opvalt of proberen bepaalde interesses naar boven te krijgen dan puur over het uiterlijk te beginnen.
Het boek vertelde dat...dat kwetsbaarheid goed is en dat je over angst voor afwijzing moet komen. Hoe pak jij het dan aan als man? (mocht je man zijn)quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:17 schreef Argento het volgende:
Geen idee of je zoiets moet leren maar het komt mij zo voor dat een dame vanuit het niets met haar uiterlijk complimenteren wellicht in theorie romantisch is maar in het dagelijks leven op de eerste plaats ronduit ongemakkelijk is. Voor haar dan.
Chitchat en leren kennen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:32 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar hoe kan ik iemand compliment geven over diens innerlijk/persoonlijkheid als ik die persoon niet ken? Weet je wat het is. Enerzijds willen vrouwen denk ik wel dat een leuke man hen aanspreekt, anderzijds vind ik het zeer lastig om over iets anders in te gaan (zoals dat ze bv aan het lezen is) terwijl het eerste wat me aantrok haar uiterlijk was. Moet ik dan niet eerlijk zijn? Vind wel jammer dat het als ongemakkelijk wordt opgevat uiteraard..kan me dat voorstellen, maar heb dacht van als ik direct eerlijk ben dan is het zo..
Interesse tonen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Het boek vertelde dat...dat kwetsbaarheid goed is en dat je over angst voor afwijzing moet komen. Hoe pak jij het dan aan als man? (mocht je man zijn)
Maar dit snap ik dus niet, hoe wil jij dan ooit aangesproken worden? Overigens is het niet op straat, ene was bij een meisje tijdens college en de ander in de bieb...quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:37 schreef Miss-X het volgende:
Ik vind het vreselijk als iemand me op zo’n manier aanspreekt, zeker zomaar op straat. Oh en als ik aan leren/lezen/e-mailen ben, dan zit ik er al helemaal niet op te wachten als ik heel eerlijk ben.
Nee. Me willen leren kennen is beter dan een "je bent zo mooi schatje"quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:37 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
En dat vind jij niet doorzichtig?
Cliche mooi-gezeik. En niks beters hebben terwijl je prio's hebt op dat moment. GA.WEG.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:37 schreef Miss-X het volgende:
Ik vind het vreselijk als iemand me op zo’n manier aanspreekt, zeker zomaar op straat. Oh en als ik aan leren/lezen/e-mailen ben, dan zit ik er al helemaal niet op te wachten als ik heel eerlijk ben.
Nou gewoon normaal gedag zeggen bijvoorbeeld en “hoe is het”quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:38 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar dit snap ik dus niet, hoe wil jij dan ooit aangesproken worden? Overigens is het niet op straat, ene was bij een meisje tijdens college en de ander in de bieb...
Creepy ook. En ik ben ah studeren. Rot op.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:40 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Nou gewoon normaal gedag zeggen bijvoorbeeld en “hoe is het”
Maar als iemand begint met: ik vind je mooi. Dan voelt dat vooral ongemakkelijk en geforceerd.
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Me willen leren kennen is beter dan een "je bent zo mooi schatje"
quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Cliche mooi-gezeik. En niks beters hebben terwijl je prio's hebt op dat moment. GA.WEG.
Wat? Jouw tentamens hadden prio -100?quote:
Oke..ik ben dus creepy overgekoen. Maar oke, ik denk alsnog van tja..dan werkt zo'n route niet. Heb het gewoon geprobeerd, wereld draait nog rond.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Creepy ook. En ik ben ah studeren. Rot op.
Ik vind het heel vaak niet fijn aangesproken te worden. Ik ben druk met mijn werk, ga weg... Maar als er oprechte interesse is (in mij als persoon, niet in mij als neukobject) dan kan die irritatie weggenomen worden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:44 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Oke..ik ben dus creepy overgenomen. Maar oke, ik denk alsnog van tja..dan werkt zo'n route niet. Don't know, in dat boek dat ik lees staan zoveel herkenbare dingen, en ik denk dan van als ik commentaar ga geven op wat ze doet dan voelt dat geforceerd juist. Maar niet dus? Maar eerlijk, vinden jullie het altijd niet fijn om aangesproken te voelen? En daarnaast, worden vrouwen overdag vaak aangesproken?
Het is niet zo dat ik creepy wil overkomen, maar goed, soms gebeurt het. Zoals de laatste twee keer dus![]()
Mijn beste vriendin zei namelijk van ''snap echt niet dat mannen nooit zomaar naar me komen en zeggen dat ze me mooi vinden, waarom doen guys dat niet''..maar goed.
Op dezelfde wijze zoals ik dat doe?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:49 schreef Miss-X het volgende:
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken hier, ik word inderdaad wel op straat aangesproken overdag en vind dit altijd irritant en soms ook wel creepy.
Was ze erbij dan?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:49 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Op dezelfde wijze zoals ik dat doe?
Uhh bedoel meer van of die mensen haar aanspreken zoals ik dat deed bij dat meisje. Maar goed, jullie zeggen dus creepy en anders aanspreken als je wil aanspreken. Of is z'n geheel niet meer aanspreken? Het is zo counterintuitive. Enerzijds wil ik vrouwen ontmoeten, anderzijds willen sommige nooit worden aangesproken. Het is frustrerend..quote:
Tuurlijk wel aanspreken. Maar niet zo cliche en geforceerd.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Uhh bedoel meer van of die mensen haar aanspreken zoals ik dat deed bij dat meisje. Maar goed, jullie zeggen dus creepy en anders aanspreken als je wil aanspreken. Of is z'n geheel niet meer aanspreken?
Dit geprobeerd..krijg nooit iemand die echt terugkijkt. Er is niks om op te bouwen zeg maar als ik om me heen kijk, waardoor ik out of the blue geneigd ben dingen te doen..maar goed wellicht daar meer gebruik van maken..quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
Haal je ogen van je smartphone en kijk eens om je heen, oogcontact. Zo simpel, lach eens naar een leuke dame, dan ben je al op de helft.
Ga dan ergens heen waar vrouwen mannen willen ontmoeten, een singles avond, speed daten, noem het maar op. Daar kan je dan gelijk wat oefenen in een beetje relaxt babbelen met vrouwen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Uhh bedoel meer van of die mensen haar aanspreken zoals ik dat deed bij dat meisje. Maar goed, jullie zeggen dus creepy en anders aanspreken als je wil aanspreken. Of is z'n geheel niet meer aanspreken? Het is zo counterintuitive. Enerzijds wil ik vrouwen ontmoeten, anderzijds willen sommige nooit worden aangesproken. Het is frustrerend..
Zeker weten, zo ben ik aan al mijn vriendjes gekomen. Digitale tijdperk maakt het niet makkelijk voor mensen met een leuke, goede uitstraling maar misschien wat ongemakkelijker op andere gebieden. Geef het niet op, blijf kijken.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:55 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Dit geprobeerd..krijg nooit iemand die echt terugkijkt. Er is niks om op te bouwen zeg maar als ik om me heen kijk, waardoor ik out of the blue geneigd ben dingen te doen..maar goed wellicht daar meer gebruik van maken..
En hoe zou jij aangesproken willen worden? Ook niet cliche dus?quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:00 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zeker weten, zo ben ik aan al mijn vriendjes gekomen. Digitale tijdperk maakt het niet makkelijk voor mensen met een leuke, goede uitstraling maar misschien wat ongemakkelijker op andere gebieden. Geef het niet op, blijf kijken.
Dat gaat iemand als TS echt niks opleveren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
Haal je ogen van je smartphone en kijk eens om je heen, oogcontact. Zo simpel, lach eens naar een leuke dame, dan ben je al op de helft.
Dat maakt me niks uit, first contact is het belangrijkst en dat is met de ogen. Vrouwen zien jou al veel eerder dan jij denkt. Ninja'squote:Op dinsdag 18 december 2018 01:01 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
En hoe zou jij aangesproken willen worden? Ook niet cliche dus?
Want?quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:05 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat gaat iemand als TS echt niks opleveren.
Ja ik snap je..maar dan zou ik alsnog direct kunnen zeggen dat ik haar mooi vind dus?quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:06 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat maakt me niks uit, first contact is het belangrijkst en dat is met de ogen. Vrouwen zien jou al veel eerder dan jij denkt. Ninja'sZorg dat je goed in je vel zit en hoe dat is, dat maakt niet uit, als jij je er maar goed bij voelt. Dan komt er vanzelf een vrouw die dat aantrekkelijk vindt in jou, jij hoeft je niet aan te passen want zij kiest voor jou "as is". Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Na het oogcontact en wat algemeen geklets wel ja.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:10 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ja ik snap je..maar dan zou ik alsnog direct kunnen zeggen dat ik haar mooi vind dus?
Als ik het zo lees dan heeft TS echt 0 verstand van vrouwen ‘versieren’. Stel ze lacht terug, dan verneukt hij het alsnog. Die jongen heeft geen idee wat hij moet doen. Dat los je niet even op met een advies van 3 regels.quote:
quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:14 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Als ik het zo lees dan heeft TS echt 0 verstand van vrouwen ‘versieren’. Stel ze lacht terug, dan verneukt hij het alsnog. Die jongen heeft geen idee wat hij moet doen. Dat los je niet even op met een advies van 3 regels.
True...moet wel toegeven dat ik dat soort dingen echt niet snap. Maar heb ook drama ervaringen gehad...geen voorbeelden. Maar denk alsnog dat ik op mijn bek moet gaan etcquote:Op dinsdag 18 december 2018 01:14 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Als ik het zo lees dan heeft TS echt 0 verstand van vrouwen ‘versieren’. Stel ze lacht terug, dan verneukt hij het alsnog. Die jongen heeft geen idee wat hij moet doen. Dat los je niet even op met een advies van 3 regels.
Dan typ je 4 regels, Casanova.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:14 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ach welnee, luister niet naar hem. En dan loop je een blauwtje, so what. Gewoon doorbikkelen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
[..]
True...moet wel toegeven dat ik dat soort dingen echt niet snap. Maar heb ook drama ervaringen gehad...geen voorbeelden. Maar denk alsnog dat ik op mijn bek moet gaan etc
quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:24 schreef Gregor1994 het volgende:
Dus elke vrouw hier zegt:
Benader me normaal, ook overdag, zonder direct te zeggen hoe mooi ik wel niet ben etc. Dus gewoon aangeven wat ze aan het doen is en zo?
Yeah, I fuckud up big time. Beter om complimenten direct weg te laten...heel dom achteraf gezien.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
In mijn ervaring: Complimentjes over het uiterlijk zijn prima, maar liever specifiek dan algemeen, dus mooie ogen, lach, haar etc. bovendien doet het complimenteren van haar 'uitstraling' het meestal beter dan zeggen dat ze mooi is, kledingstijl complimenteren is ook een goede.
Een conversatie gaande houden doe je door vragen te stellen en in te gaan op de antwoorden die ze geeft. Grapjes maken, observaties doen, je eigen licht erover schijnen, zodat het niet te veel een interview wordt. Probeer een beetje aan te voelen of zij het nog leuk vindt en blijf niet te lang hangen. Na een kort gesprekje dat goed voelt kan je voorstellen dit binnenkort nog eens voort te zetten en gegevens uitwisselen. Of je kunt gaan voor een instant date, maar dat heeft een hogere moeilijkheidsgraad.
Ik zou ook geen gesprek beginnen met een uitleg over wat ze aan het doen is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:24 schreef Gregor1994 het volgende:
Dus gewoon aangeven wat ze aan het doen is en zo?
als je een meisje in de bied aanspreekt zou ik over het boek wat ze aan het zoeken/lezen is beginnen (of iets anders willekeurigs), heb je een veilig onderwerp en kan ze even rustig de kat uit de boom kijken, meteen beginnen over haar uiterlijk kan nogal bedreigend overkomen, ook al is het positief.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:24 schreef Gregor1994 het volgende:
Dus elke vrouw hier zegt:
Benader me normaal, ook overdag, zonder direct te zeggen hoe mooi ik wel niet ben etc. Dus gewoon aangeven wat ze aan het doen is en zo?
Welk boek lees je?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Het boek vertelde dat...dat kwetsbaarheid goed is en dat je over angst voor afwijzing moet komen. Hoe pak jij het dan aan als man? (mocht je man zijn)
Models. Heeft wel echt dingen veranderd in mijn leven. Hoe vreemd ik ook op die meiden kwam, ik had nooit tegen iemand mezelf zo durven opstellenquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:15 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Welk boek lees je?
Ik vraag het voor een vriend. ;-)
Ja kan, maar ja. Ook al knoop je uit het niets een gesprek aan, is altijd verdacht tochquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:14 schreef BlackMolly77 het volgende:
Kun je niet gewoon over iets onschuldigs een kort gesprekje aanknopen?
Dus ook als ze studeren is? Dan vraag ik dat ook naar het boek?quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:07 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
als je een meisje in de bied aanspreekt zou ik over het boek wat ze aan het zoeken/lezen is beginnen (of iets anders willekeurigs), heb je een veilig onderwerp en kan ze even rustig de kat uit de boom kijken, meteen beginnen over haar uiterlijk kan nogal bedreigend overkomen, ook al is het positief.
als ze geconcentreerd zit te werken/leren zou ik niet storen, grote kans dat ze je afwimpelen zoals je hier voor al gelezen hebtquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:31 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Dus ook als ze studeren is? Dan vraag ik dat ook naar het boek?
Dit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:37 schreef Miss-X het volgende:
De vrouw weet dat je iets van hen wilt.. Alleen weten ze niet precies wat, dus ze zullen vooral achterdochtig zijn en van het ergste uitgaan.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:28 schreef Gregor1994 het volgende:
Ja kan, maar ja. Ook al knoop je uit het niets een gesprek aan, is altijd verdacht toch
Pijnlijke waarheidquote:Op dinsdag 18 december 2018 01:14 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat niet. Ik ga gelijk weg dan. Ik bedoel meer dat het een defense mechanisme kan zijn, wat aantoont dat wat ik doe heel vreemd is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Het is gewoon een zoveelste variant op "psst pssst hee meisje...."
Daarbij gaat TS er al vanuit dat het een verdedigingsmechanisme is dat de dames al een vriend hebben.
Dat maakt het helemaal creepy, want eigenlijk neemt hij hun "ik heb al een vriend" dus kennelijk niet serieus.
Valt wellicht ook mee..ik stap er wel op af snap je..dus toch overwin ik die angst, alleen manier waarop kan andersquote:
Blijft lastig, met name omdat je haar aandacht plots moet trekken door een grap en als dat niet lukt...blijft lastigquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:40 schreef Roellie80 het volgende:
Je versiert vrouwen niet door te complimenteren. Wat beter werkt is onverwachts grappig uit de hoek komen.
Probeer haar te lezen. non-verbale signalen zeggen een hoop. Afhankelijk van de locatie en de signalen die je van haar en de omgeving krijgt probeer hier iets grappigs mee te doen. Maar denk hier niet te lang over na, het moet spontaan overkomen.
Zorg dat je er netjes en verzorgd uitziet, je hebt maar 1x de kans een goede eerste indruk te maken
Nee andersom. "Past, hé meisje" is een zoveelste variant op wat de mensheid al sinds haar ontstaan doet: interactie tussen de geslachten die voortkomt uit voortplantingsdrift.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Daarbij gaat TS er al vanuit dat het een verdedigingsmechanisme is dat de dames al een vriend hebben.
Dat maakt het helemaal creepy, want eigenlijk neemt hij hun "ik heb al een vriend" dus kennelijk niet serieus.
Je stelt je inderdaad kwetsbaar op, wat goed is want hier leer je van.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:27 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Models. Heeft wel echt dingen veranderd in mijn leven. Hoe vreemd ik ook op die meiden kwam, ik had nooit tegen iemand mezelf zo durven opstellen
Thanks want ergens denk ik ook..hoe oneerlijk ben ik tegen mezelf als ik iemand mooi/intelligent eruit vind zien en vervolgens er niets mee doe omdat het niet appropriate is om aan te spreken...Dan kan ik nog 25 jaar wachten om iemand te ontmoeten..quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:48 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee andersom. "Past, hé meisje" is een zoveelste variant op wat de mensheid al sinds haar ontstaan doet: interactie tussen de geslachten die voortkomt uit voortplantingsdrift.
Flirten, complimenteren, indruk maken, afgeschoten worden, interesse wekken etc. etc. gebeurt al sinds mensenheugenis op de meest uiteenlopende plekken en daar is helemaal niks mis mee. Als het hem niet wordt, wordt het hem niet, maar een jongen die net de moed vindt om uit zijn comfortzone te treden en zich te voegen bij iedereen die hem voorging in het liefdesspel bestoken met redenen waarom hij dat niet zou mogen doen en hij eigenlijk al een viespeuk is, omdat hij het überhaupt wil, lijkt mij nou weinig verheffend.
Ik zou TS adviseren zich niet gek te laten maken door dat soort reacties en zelf uit te gaan vinden wat goed voelt, zowel voor hem als voor haar.
Juist op die manier benaderen is daar een platte variant op.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:48 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee andersom. "Past, hé meisje" is het zoveelste variant op wat de mensheid al sinds haar ontstaan doet: interactie tussen de geslachten die voortkomt uit voortplantingsdrift.
Flirten, complimenteren, indruk maken, afgeschoten worden, interesse wekken etc. etc. gebeurt al sinds mensenheugenis op de meest uiteenlopende plekken en daar is helemaal niks mis mee. Als het hem niet wordt, wordt het hem niet, maar een jongen die net de moed vindt om uit zijn comfortzone te treden en zich te voegen bij iedereen die hem voorging in het liefdesspel bestoken met redenen waarom hij dat niet zou mogen doen en hij eigenlijk al een viespeuk is, omdat hij het überhaupt wil, lijkt mij nou weinig verheffend.
Ik zou TS adviseren zich niet gek te laten maken door dat soort reacties en zelf uit te gaan vinden wat goed voelt, zowel voor hem als voor haar.
quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Thanks want ergens denk ik ook..hoe oneerlijk ben ik tegen mezelf als ik iemand mooi/intelligent eruit vind zien en vervolgens er niets mee doe omdat het niet appropriate is om aan te spreken...Dan kan ik nog 25 jaar wachten om iemand te ontmoeten..
The Fonz! "Eeeeeeeeeey"quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist op die manier benaderen is daar een platte variant op.
Flirten, interesse wekken enz, is allemaal veel subtieler dan gelijk een "wat ben je mooi".
Daarbij toont dat werkelijk interesse, terwijl een eerste opmerking over uiterlijk niets meer is dan oppervlakkigheid, en met oppervlakkigheid ga je geen verkering krijgen.
Tenzij je een soort Fonzie-achtige persoonlijkheid hebt, maar als je dat hebt dan hoef je geen topics te openen op FOK! over hoe te versieren.
Wacht jij las hem ook? En ja ik snap je, maar toch had ik geen verwachting, hoe vreemd het ook klinkt. Alleen dacht ik van ‘is dit dan jezelf kwetsbaar opstellen, creepy overkomen volgens omgeving’’. Het is meer zo dat ik twijfelde. Heb inmiddels Mark Manson gemaild en hij gaf aan dat ik haar ‘normaal’ moet aanspreken. Maar goed je hebt wel echt gelijk ja.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:51 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je stelt je inderdaad kwetsbaar op, wat goed is want hier leer je van.
Wat je echter niet doet is communiceren zonder intentie. Je denkt dat je door eerlijk te vertellen wat je van iemand denkt een chick te kunnen scoren, maar als dat niet werkt open je een topic hoe het dan wel moet.
Dan heb je er dus wél een bepaalde verwachting bij. Je hoopt namelijk dat het succes oplevert, en ik denk dat de vrouwen dit ook ruiken. Als het je echt niet uitmaakte, had je gewoon gezegd dat je haar mooi vond en was je verder gegaan met je leven, zonder een verwachting dat het zou werken. Dit is wat dit boek bedoelt met 'non-neediness'.
Maak gewoon rustig een praatje, puur omdat iemand je interessant lijkt en omdat je oprecht iets hebt wat je haar wil vertellen. Zonder enige verwachting om haar te versieren.
Eruit ziet of zo bedoel ik. Nu ik het lees klinkt het ook als bullshit ja, either way, gewoon iemand die er leuk uitzietquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij kunt aan iemand zien of ze intelligent is?![]()
![]()
Hoebedoel je krampachtig, manier van aandpreken, wat moet ik dan doen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
The Fonz! "Eeeeeeeeeey"![]()
TS, dit gaat niet werken. Je bent hier veel en veel te krampachtig mee bezig.
Nee zo heb ik bijna alle vrouwen in mijn leven versierd, gewoon beginnen met iets kleins zoals vragen hoe laat het is, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:28 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ja kan, maar ja. Ook al knoop je uit het niets een gesprek aan, is altijd verdacht toch
Je had wel een verwachting, want je komt hier om te vragen hoe je dan wél een chick krijgt. Je bent er teveel mee bezig, omdat je perse een iemand wil hebben. Dit schijnt door, omdat je meteen complimenten uitdeelt. Dan denken die vrouwen ook 'hij zegt het alleen maar omdat ie me in bed wil'quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:53 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Wacht jij las hem ook? En ja ik snap je, maar toch had ik geen verwachting, hoe vreemd het ook klinkt. Alleen dacht ik van ‘is dit dan jezelf kwetsbaar opstellen, creepy overkomen volgens omgeving’’. Het is meer zo dat ik twijfelde. Heb inmiddels Mark Manson gemaild en hij gaf aan dat ik haar ‘normaal’ moet aanspreken
Ahh okee dank je wel!quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:00 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je had wel een verwachting, want je komt hier om te vragen hoe je dan wél een chick krijgt. Je bent er teveel mee bezig, omdat je perse een iemand wil hebben. Dit schijnt door, omdat je meteen complimenten uitdeelt. Dan denken die vrouwen ook 'hij zegt het alleen maar omdat ie me in bed wil'
Je gebruikt eerlijkheid nu als een techniek, om vrouwen te versieren. Dat is nog steeds manipulatie.
Wat een toffe serie was datquote:
Nou ja, je kunt op zich best iets van iemand vinden zonder dat je dat móét vertellen. Maar inderdaad, de vrouwen gaan zich niet vanzelf op je stoep melden, daarvoor moet je zo nu en dan het heft in eigen hand nemen. En zo nu en dan op je bek gaan, maar nog veel vaker situaties die met een sisser aflopen, horen daar nou eenmaal bij. Van die ervaringen leer je ook.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Thanks want ergens denk ik ook..hoe oneerlijk ben ik tegen mezelf als ik iemand mooi/intelligent eruit vind zien en vervolgens er niets mee doe omdat het niet appropriate is om aan te spreken...Dan kan ik nog 25 jaar wachten om iemand te ontmoeten..
Het zijn misschien wel platte varianten, maar het is lastig om subtiel charmant te zijn (laat staan subtiele signalen op te pikken), als je vooral bezig bent met hoe klam je handen zijn, of je niet voor lul staat, of je stem niet raar klinkt etc. Het punt van 'gewoon aanspreken' is juist dat je leert dat het niet zo eng hoeft te zijn en dat, ook als je niet het perfecte zegt en/of er niks noemenswaardigs uitkomt, je er niet slechter uit bent gekomen en er eigenlijk niet zoveel aan de hand is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist op die manier benaderen is daar een platte variant op.
Flirten, interesse wekken enz, is allemaal veel subtieler dan gelijk een "wat ben je mooi".
Daarbij toont dat werkelijk interesse, terwijl een eerste opmerking over uiterlijk niets meer is dan oppervlakkigheid, en met oppervlakkigheid ga je geen verkering krijgen.
Tenzij je een soort Fonzie-achtige persoonlijkheid hebt, maar als je dat hebt dan hoef je geen topics te openen op FOK! over hoe te versieren.
Kom je nooit vrouwen tegen die je er mooi/intelligent uit vindt zien in je eigen omgeving waar je wel reden hebt om een gesprekje aan te knopen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mijn doel was om vrouwen aan te spreken die ik er aantrekkelijk uit vind zien. Zo bang altijd geweest voor afwijzing, maar moet eerlijk toegeven dat ik me er niet onzeker door heb gevoeld. Wel dat ik dacht..oke dan stoot ik hen af. Maar dus dan moet ik ook niet opzoek gaan of..allemaal zo counterintuitive. Enerzijds moet je hef in eigen handen nemen, anderzijds weer afwachten en anderzijds het niet je doel maken. Maar als je vrouwen wil leren kennen..dan moet het toch ook ergens je doel zijn?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat een toffe serie was dat![]()
TS, je doel is 'een meid'. Als dát je doel is van je handelen, dan hoef je er helemaal niet aan te beginnen, want op die manier gaat het gewoon niet werken, tenzij je iemand als de hier aangehaalde 'The Fonz' bent, waarbij je overloopt van het zelfvertrouwen en een womanizer bent, want dan is het geen trucje maar ben je gewoon jezelf.
Jij probeert een trucje toe te passen.
Begin eerst bij de lelijkste vrouwen, als dat goed gaat kun je naar de beter bedeelde dames overstappen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mijn doel was om vrouwen aan te spreken die ik er aantrekkelijk uit vind zien. Zo bang altijd geweest voor afwijzing, maar moet eerlijk toegeven dat ik me er niet onzeker door heb gevoeld. Wel dat ik dacht..oke dan stoot ik hen af. Maar dus dan moet ik ook niet opzoek gaan of..allemaal zo counterintuitive. Enerzijds moet je hef in eigen handen nemen, anderzijds weer afwachten en anderzijds het niet je doel maken. Maar als je vrouwen wil leren kennen..dan moet het toch ook ergens je doel zijn?
Lelijke vrouwen zijn de fietsen met zijwieltjes?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Begin eerst bij de lelijkste vrouwen, als dat goed gaat kun je naar de beter bedeelde dames overstappen.
Vrouwen versieren is nooit het doel. Lees dat boek nog eens wat je begrijpt het niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mijn doel was om vrouwen aan te spreken die ik er aantrekkelijk uit vind zien. Zo bang altijd geweest voor afwijzing, maar moet eerlijk toegeven dat ik me er niet onzeker door heb gevoeld. Wel dat ik dacht..oke dan stoot ik hen af. Maar dus dan moet ik ook niet opzoek gaan of..allemaal zo counterintuitive. Enerzijds moet je hef in eigen handen nemen, anderzijds weer afwachten en anderzijds het niet je doel maken. Maar als je vrouwen wil leren kennen..dan moet het toch ook ergens je doel zijn?
Ik zou dit niet doen. Buiten de ethische implicaties (vrij respectloos naar die 'lelijke vrouwen') kan het je zelfvertrouwen flink schaden, als je verwacht dat een meisje dat zo beneden jouw league is makkelijker is en het toch niet lukt. Bovendien maak je op die manier van mooie vrouwen een onbereikbaar ideaal, terwijl het juist belangrijk is om te realiseren dat ze ook gewoon mensen zijn, met hun eigen persoonlijkheden, bijzondere eigenschappen en onzekerheden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Begin eerst bij de lelijkste vrouwen, als dat goed gaat kun je naar de beter bedeelde dames overstappen.
Maar oke, stel ik volg dat op. Dan alsnog zou je niet aangeven dat je een vrouw mooi vindt? Of zou het dan sterk zijn als je zo’n persoon bentquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:30 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Vrouwen versieren is nooit het doel. Lees dat boek nog eens wat je begrijpt het niet.
Wat daar staat is dat je je levenswijze moet verbeteren om het maximale uit jezelf te halen. Dat doe je o.a. door je kwetsbaar op te stellen in allerlei situaties (dus niet alleen met vrouwen). Dat je leeft naar wie je wil zijn. Dan gaat de kwaliteit van vrouwen die je tegenkomt in je leven omhoog.
Vervolgens staat hoe je je goed kan uitdrukken richting vrouwen, door middel van eerlijkheid. Dat wil NIET zeggen dat vrouwen je hoofddoel moeten zijn, zoals jij het gebruikt. Dan ben je je eerlijkheid aan het inzetten met als doel er iets voor terug te krijgen. Dat maakt het compliment wat je geeft ook nep, en ja dat is zo doorzichtig als wat.
Neem nog steeds initiatief, maar zorg dat je focus in je leven op je carriere/sport/whatever ligt en spreek vrouwen aan puur om een praatje te maken, niet om ze in bed te lullen.
Je hoeft ze niet meteen te trouwen ofzo, maar gewoon om te oefenen, zodat je leert om zelfverzekerd over te komen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. Buiten de ethische implicaties (vrij respectloos naar die 'lelijke vrouwen') kan het je zelfvertrouwen flink schaden, als je verwacht dat een meisje dat zo beneden jouw league is makkelijker is en het toch niet lukt. Bovendien maak je op die manier van mooie vrouwen een onbereikbaar ideaal, terwijl het juist belangrijk is om te realiseren dat ze ook gewoon mensen zijn, met hun eigen persoonlijkheden, bijzondere eigenschappen en onzekerheden.
Wildvreemde vrouwen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mannen die in "beneden mijn league" denken en op hun 24ste nog nooit een relatie gehad hebben zitten meestal niet in de league waar ze denken te zitten....quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. Buiten de ethische implicaties (vrij respectloos naar die 'lelijke vrouwen') kan het je zelfvertrouwen flink schaden, als je verwacht dat een meisje dat zo beneden jouw league is makkelijker is en het toch niet lukt. Bovendien maak je op die manier van mooie vrouwen een onbereikbaar ideaal, terwijl het juist belangrijk is om te realiseren dat ze ook gewoon mensen zijn, met hun eigen persoonlijkheden, bijzondere eigenschappen en onzekerheden.
Nou, ik ben 52 en heb een kont zo breed als de Titanic, maar een man die in het wild een knipoog geeft is altijd het soort man waarvan ik denk vanquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet meteen te trouwen ofzo, maar gewoon om te oefenen, zodat je leert om zelfverzekerd over te komen.
Ik weet het, ik zou dat dus niet doen, vanwege genoemde redenen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet meteen te trouwen ofzo, maar gewoon om te oefenen, zodat je leert om zelfverzekerd over te komen.
Mee eens. De charme van zowel een man als vrouw gaan verder dan hun uiterlijk. Als je ze op basis daarvan gaat opdelen in wie je wel en niet kan bereiken, dan kan je van een koude kermis thuiskomen. Bovendien was TS zijn doel juist om vrouwen aan te spreken, zonder dat daar iets uit hoeft te komen. Dus dat kan dan prima met vogels van diverse pluimage zijn. Dan ontdekt hij vanzelf wat er leuk aan iemand kan zijn behalve haar uiterlijk.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen die in "beneden mijn league" denken en op hun 24ste nog nooit een relatie gehad hebben zitten meestal niet in de league waar ze denken te zitten....
Want je kunt dat wel beperken tot uiterlijk, maar zo werkt het niet, het draait om uitstraling, en je hoeft helemaal niet enorm aantrekkelijk te zijn om wel een hele aantrekkelijke uitstraling te hebben.
Maar dan wel aanspreken op een minder creepy manier.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zou dat dus niet doen, vanwege genoemde redenen.
[..]
Mee eens. De charme van zowel een man als vrouw gaan verder dan hun uiterlijk. Als je ze op basis daarvan gaat opdelen in wie je wel en niet kan bereiken, dan kan je van een koude kermis thuiskomen. Bovendien was TS zijn doel juist om vrouwen aan te spreken, zonder dat daar iets uit hoeft te komen. Dus dat kan dan prima met vogels van diverse pluimage zijn. Dan ontdekt hij vanzelf wat er leuk aan iemand kan zijn behalve haar uiterlijk.
Als er niets uit dat aanspreken hoefde te komen, dan had hij dus juist niet moeten beginnen met een "wat ben je mooi", want daarmee beginnen is een verkapt "Neuken?!".quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zou dat dus niet doen, vanwege genoemde redenen.
[..]
Mee eens. De charme van zowel een man als vrouw gaan verder dan hun uiterlijk. Als je ze op basis daarvan gaat opdelen in wie je wel en niet kan bereiken, dan kan je van een koude kermis thuiskomen. Bovendien was TS zijn doel juist om vrouwen aan te spreken, zonder dat daar iets uit hoeft te komen. Dus dat kan dan prima met vogels van diverse pluimage zijn. Dan ontdekt hij vanzelf wat er leuk aan iemand kan zijn behalve haar uiterlijk.
Ik zou eerder iets specifieks gebruiken, zoals 'wat zit je haar leuk vandaag' of 'ik vind dat je een leuke lach hebt'.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar oke, stel ik volg dat op. Dan alsnog zou je niet aangeven dat je een vrouw mooi vindt? Of zou het dan sterk zijn als je zo’n persoon bent
Wat een kutadvies!quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dat is het paard achter de wagen spannen...quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:07 schreef Gregor1994 het volgende:
Altijd mijn waarde opgehangen aan de bevestiging van vrouwen
quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:30 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Vrouwen versieren is nooit het doel. Lees dat boek nog eens wat je begrijpt het niet.
Wat daar staat is dat je je levenswijze moet verbeteren om het maximale uit jezelf te halen. Dat doe je o.a. door je kwetsbaar op te stellen in allerlei situaties (dus niet alleen met vrouwen). Dat je leeft naar wie je wil zijn. Dan gaat de kwaliteit van vrouwen die je tegenkomt in je leven omhoog.
Vervolgens staat hoe je je goed kan uitdrukken richting vrouwen, door middel van eerlijkheid. Dat wil NIET zeggen dat vrouwen je hoofddoel moeten zijn, zoals jij het gebruikt. Dan ben je je eerlijkheid aan het inzetten met als doel er iets voor terug te krijgen. Dat maakt het compliment wat je geeft ook nep, en ja dat is zo doorzichtig als wat.
Neem nog steeds initiatief, maar zorg dat je focus in je leven op je carriere/sport/whatever ligt en spreek vrouwen aan puur om een praatje te maken, niet om ze in bed te lullen.
Dus maw, complimenten nooit zomaar geven, maar pas als je iemand echt ken? Denk ook dat omdat ik nu wat meer in de bieb ben ik er wat meer aan denk en zo..quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:46 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ik zou eerder iets specifieks gebruiken, zoals 'wat zit je haar leuk vandaag' of 'ik vind dat je een leuke lach hebt'.
Daarnaast kun je dit wel doen, maar alleen als er geen verwachting achter zit. Een compliment is alleen 'echt' als dit het geval is. Denk daar maar eens over na.
Jij geeft het nu aan haar en hoopt vervolgens dat er een gesprek onstaat of iets dergelijks. Jij verwacht iets terug van haar. Dan is je compliment dus nep, want je gebruikt het om iets te bereiken.
Beter om zoiets te zeggen als je haar al kent en oprecht meent dat ze er leuk uit ziet. Én dat je dus niks wil bereiken hiermee behalve het geven van je compliment. Als dat geval is kun je alles zeggen, aangezien het nooit vanuit een manipulatief oogpunt komt.
Check je ware intenties voordat je zoiets zegt.
Nee, complimenten geven zonder intentie, en alleen als je het echt meent. En dus niet inzetten om een chick aan te spreken. Want dan is het niet zonder intentie (= manipulatie of een trucje gebruiken)quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:56 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Dus maw, complimenten nooit zomaar geven, maar pas als je iemand echt ken? Denk ook dat omdat ik nu wat meer in de bieb ben ik er wat meer aan denk en zo..
Waarom? Dat is niet erg geschikt om je sociale vaardigheden richting vrouwen aan te slijpen.quote:
Snap ik..maar als ik dat zie dat mensen me teruglachen moet ik hen dan aanspreken..? Om eerlijk te zijn ben ik best oke met mezelf, ondanks dat ik momenteel geen hobbies en vrienden heb. Voel me emotioneel niet afhankelijk....ja ik ben paar keer afgewezen. Maar heb ook nog nooit iemand aangesproken in mijn leven, wist ik veel..quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is het paard achter de wagen spannen...
zolang jij je waarde enkel laat afhangen door een positieve bevestiging door anderen, geef je aan zonder hun bevestiging eigenlijk jezelf niet zoveel te vinden en dat is gewoon geen goed verkoopargument.
Misschien moet je je eigen instelling veranderen...
Zorg dat je zelf tevreden bent met wat je bent en doet (als je dat nu niet bent, met wat je nu bent of doet, verander dan jezelf, werk aan bepaalde eigenschapen voor jezelf en je eigen 'oordeel')..
Stop verder ook met het idee dat je 'wildvreemden' moet gaan aanspreken, maar kijk dan eerder naar contact maken, dat kan ook gewoon een blik zijn of iemand die je toelacht.
probeer erop te letten dat je een vriendelijke en open uitstraling hebt, dat je zelf ook lacht naar anderen en anderen direkt aankijkt zonder te 'direkt' te werken (dat kan bedreigend overkomen).
Het criterium waarop je je veel beter nu kunt richten is of anderen mensen je aardig vinden, je een open en vriendelijke uitstraling hebt...
zie het als en 'succes' als iemand daarvan een bevestging geeft, initieel mischien als ze blikcontact hebben en teruglachen ... mogelijk kan het ook snel dat mensen jou dan ook eerder aanspreken.
Maar het kan dus wel zonder intentie om iemand zomaar op die manier aan te spreken als je true confidence bent? Sorry, vraag veel, maar klopt dat?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:02 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Nee, complimenten geven zonder intentie, en alleen als je het echt meent. En dus niet inzetten om een chick aan te spreken. Want dan is het niet zonder intentie (= manipulatie of een trucje gebruiken)
Naja, bedoel niet op staat, wel in de bieb/ov bv.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:03 schreef Chia het volgende:
[..]
Waarom? Dat is niet erg geschikt om je sociale vaardigheden richting vrouwen aan te slijpen.
En met wildvreemd bedoel ik: de gemeenschappelijke context is heel beperkt. Bijvoorbeeld dat je alleen op dezelfde plek bent op dat moment, zoals in de supermarkt of op straat. Op hetzelfde feestje zijn of lid zijn van dezelfde sportvereniging maakt al dat er een veel grotere gemeenschappelijke deler is, ook al heb je onderling nog nooit een woord gewisseld.
Ik zou beginnen met vaker een praatje maken met mensen in het algemeen waarbij er wel een gemene deler is. Een gemeenschappelijke deler waar gemeenschappelijke kennissen ook deel van zijn is het makkelijkst.
Nee, je moet ophouden te denken dat een 'doel' is dat _zij_ je bevestiging geven.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:05 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Snap ik..maar als ik dat zie dat mensen me teruglachen moet ik hen dan aanspreken..?
Ja, maar dan heb je geen intentie ermee. Je geeft het compliment dan omdat je niks van haar nodig hebt. Je bent tevreden met je eigen leven je hebt haar niet nodig. 'True confidence' komt niet van vrouwen, maar van je eigen leven dat op orde is (carriere, je eigen persoon etc)quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:06 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar het kan dus wel zonder intentie om iemand zomaar op die manier aan te spreken als je true confidence bent? Sorry, vraag veel, maar klopt dat?
Ja dat is ook gewoon wildvreemd. Op dit moment kansloos en je zult er ook weinig van leren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:06 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Naja, bedoel niet op staat, wel in de bieb/ov bv.
Dit moet je dan ook 's avonds doen wanneer ze alleen zijn, al fluisterend van achteren. Gegarandeerd succes.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:07 schreef Gregor1994 het volgende:
overdags. ''Hi, ik doe dit niet vaak, maar ik wilde zeggen dat ik je mooi vind''...
Vrijdag 1x en gister 1x, 2x in mijn leven valt toch wel mee..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:11 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja dat is ook gewoon wildvreemd. Op dit moment kansloos en je zult er ook weinig van leren.
Bovendien stond je bij je vorige poging gewoon te liegen 'Hi, ik doe dit niet vaak, '. Nou je deed het afgelopen vrijdag nog meermaals, dat noem ik wel vaak.
2x in 4 dagen tijd is wel vaak..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:20 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Vrijdag 1x en gister 1x, 2x in mijn leven valt toch wel mee..
Hmm, wel vreemd, want heb dat gevoel namelijk niet man. Snap wat je bedoelt van ‘je wil ze krijgen zodat je jezelf goed voelt’. Dat heb ik lange tijd gehad inderdaad. Nu merk ik dat mijn waarden belangrijk zijn en dat afwijzing normaal is (ook in vriendenkring onlangs na jaren). Maar wellicht dat ik meer in mezelf moet investeren dan dat ik denk dat ik al doe. Ik ben opzicht best tevreden, maar heb geen hobbies en sociale activiteiten gaande. En spreek nooit vrouwen aan, twee keer dus..dus heb daar ook onzekerheden (die wellicht gewoon normaal zijn). Maar tbh, als een vrouw zomaar zou zeggen ‘ik wil seks met je blabla’. Dan nee, moet haar eerst kennen denk ik dan oprecht. Ook bij die vrouwen die ik aansprak en ja ik vond hen mooi en het kwam wellicht creepy over en denk van ‘dammit je wil ook geen creep uithangen’. Denk ergens dat het ook normaal is. Maar volledig investeren in mezelf is wellicht inderdaad het beste. Denk dat ik dat niet helemaal heb gedaan, maar tot op zekere hoogte. In januari begin ik ook weer met therapie en zo.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:09 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je geen intentie ermee. Je geeft het compliment dan omdat je niks van haar nodig hebt. Je bent tevreden met je eigen leven je hebt haar niet nodig. 'True confidence' komt niet van vrouwen, maar van je eigen leven dat op orde is (carriere, je eigen persoon etc)
Dit staat haaks op wat jij doet. Je zoekt bevestiging bij andere vrouwen, je wil ze krijgen zodat je jezelf goed kan voelen.
Jij voelt ook niet vooraf aan dat er 99% kans is dat men jou als creepy gaat ervaren, dus ik zou niet blindvaren op je eigen gevoel.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:25 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hmm, wel vreemd, want heb dat gevoel namelijk niet man. Snap wat je bedoelt van ‘je wil ze krijgen zodat je jezelf goed voelt’. Dat heb ik lange tijd gehad inderdaad. Nu merk ik dat mijn waarden belangrijk zijn en dat afwijzing normaal is (ook in vriendenkring onlangs na jaren). Maar wellicht dat ik meer in mezelf moet investeren dan dat ik denk dat ik al doe. Ik ben opzicht best tevreden, maar heb geen hobbies en sociale activiteiten gaande. En spreek nooit vrouwen aan, twee keer dus..dus heb daar ook onzekerheden (die wellicht gewoon normaal zijn). Maar tbh, als een vrouw zomaar zou zeggen ‘ik wil seks met je blabla’. Dan nee, moet haar eerst kennen denk ik dan oprecht. Ook bij die vrouwen die ik aansprak en ja ik vond hen mooi en het kwam wellicht creepy over en denk van ‘dammit je wil ook geen creep uithangen’. Denk ergens dat het ook normaal is. Maar volledig investeren in mezelf is wellicht inderdaad het beste. Denk dat ik dat niet helemaal heb gedaan, maar tot op zekere hoogte. In januari begin ik ook weer met therapie en zo.
Geen hobbies zeg je?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:05 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Snap ik..maar als ik dat zie dat mensen me teruglachen moet ik hen dan aanspreken..? Om eerlijk te zijn ben ik best oke met mezelf, ondanks dat ik momenteel geen hobbies en vrienden heb. Voel me emotioneel niet afhankelijk....ja ik ben paar keer afgewezen. Maar heb ook nog nooit iemand aangesproken in mijn leven, wist ik veel..
Wellicht nog meer focus op mezelf en dit ‘vrouwen aanspreken’ als zij-ding zien. Niet als hoofddoel. Ik zie het nu als hoofddoel..dat ik denk hierdoor verbeter ik mezelf ook. Snap je?
Ja dit dus.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:54 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Geen hobbies zeg je?
Pak gerust het boek Models er weer bij. Op blz 229 staat beschreven level 1 hoe je de basis legt, een hobby hebben wordt genoemd als een van de eerste vereisten.
Ja klopt inderdaad, ik las het. Maar dacht van als je jezelf ‘normaal’ voelt (wat ik voor jaren niet heb gevoeld) dan kan dat ook..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:54 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Geen hobbies zeg je?
Pak gerust het boek Models er weer bij. Op blz 229 staat beschreven level 1 hoe je de basis legt, een hobby hebben wordt genoemd als een van de eerste vereisten.
Ah snap ik inderdaad op die manier dan. Mijn leven is nu inderdaad saai. Maar toch is het vreemd want heb niet gevoel van ‘oh nee ben afgewezen dammit why’. Maar goed. Beter mijn eigen leven meer inrichten inderdaad.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:02 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ja dit dus.
TS, hoe verwacht je een mooie vrouw in je leven te krijgen als je zelf geen leuk leven hebt?
Daar begint het mee natuurlijk. Door een leuk leven ontmoet je 'als vanzelf' mooie vrouwen, en hoef je ze ook niet als doel te stellen. Vervolgens kan je er ook makkelijker mee te praten want je hoeft niks van ze (immers, je leven is ook leuk zonder haar).
Nu zie je vrouwen als een manier om je leven op te leuken, maar zo werkt het niet. Andersom.
Hmm..true. Moet wel toegeven dat ik deze manier van aanspreken uit Models had gehaald. Maar verkeerd begrepen hoe het werkte..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:30 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij voelt ook niet vooraf aan dat er 99% kans is dat men jou als creepy gaat ervaren, dus ik zou niet blindvaren op je eigen gevoel.
Je bent aan het cherry picken. Er staat precies uitgelegd hoe het zit. Maar jij pakt 1 ding en gaat het vervolgens als trucje inzetten, maar je negeert de rest.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hmm..true. Moet wel toegeven dat ik deze manier van aanspreken uit Models had gehaald. Maar verkeerd begrepen hoe het werkte..
Op die manier werken zelfhulpboeken idd niet.... het is alles of niets, en als je niet alles doet wordt het dus niets.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je bent aan het cherry picken. Er staat precies uitgelegd hoe het zit. Maar jij pakt 1 ding en gaat het vervolgens als trucje inzetten, maar je negeert de rest.
Ik heb dat boek wat ik las verkeerd geïnterpreteerd...jaaa wel fuckud up. Maar goed, hoort erbij denk ik dan. En daarnaast, weet nu ook dat er niks gebeurd als ik iemand aanspreek. Dat de wereld niet vergaat en zo, dat alles oke is, ook om afgewezen te worden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Jij spreekt willekeurige vreemde dames aan en vat het als afwijzing op als daar niet positief op gereageerd wordt? Echt waar?
Ik ben meestal wel in voor een praatje, waar dan ook en met wie dan ook, maar op de een of andere manier komt jouw aanpak heel creepy op mij over en dat voelen mensen.
Wat is er mis met gewoon oefenen met met een open blik rondlopen, mensen aankijken, een knikje geven, de kassiere en buschaffeur groeten, een deur voor een willekeurig iemand openhouden en zeggen: alstublieft. Dat soort dingen lijkt me een stuk zinvoller om te leren ‘mensen aan te spreken’ en soms ontstaat er dan een praatje. Maar wel zonder bijbedoelingen. En niet alleen maar op mooie dames gericht.
Nou dat dus.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Jij spreekt willekeurige vreemde dames aan en vat het als afwijzing op als daar niet positief op gereageerd wordt? Echt waar?
Ik ben meestal wel in voor een praatje, waar dan ook en met wie dan ook, maar op de een of andere manier komt jouw aanpak heel creepy op mij over en dat voelen mensen.
Wat is er mis met gewoon oefenen met met een open blik rondlopen, mensen aankijken, een knikje geven, de kassiere en buschaffeur groeten, een deur voor een willekeurig iemand openhouden en zeggen: alstublieft. Dat soort dingen lijkt me een stuk zinvoller om te leren ‘mensen aan te spreken’ en soms ontstaat er dan een praatje. Maar wel zonder bijbedoelingen. En niet alleen maar op mooie dames gericht.
Bedankt. Jullie hebben volledig gelijk.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op die manier werken zelfhulpboeken idd niet.... het is alles of niets, en als je niet alles doet wordt het dus niets.
Is niet iedereen het mee eens...quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:34 schreef 2NutZ het volgende:
Wel ironisch van al die mongooltjes hier dat ze in elk topic bij de autisten zeggen dat ze mensen aan moeten spreken etc. etc. en dan doet een keer iemand dat uit zichzelf en dan is het weer allemaal gezeur
Ik vind het wel goed dat TS daar in elk geval al in oefent en niet, zoals ik kan lezen, als een totale creep overkomt.
Om eerlijk te zijn dacht ik ook in eerste instantie ik moet die dingen doen. Maar dacht van kwetsbaarheid etc, vertellen dat je iemand mooi vind...etc. Maar goed, gewoon niet goed geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:23 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je bent aan het cherry picken. Er staat precies uitgelegd hoe het zit. Maar jij pakt 1 ding en gaat het vervolgens als trucje inzetten, maar je negeert de rest.
Heeft ook te maken met het dat het hier met tekst wordt uitgelegd. Dan komt het altijd anders over dan het misschien daadwerkelijk overkomt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:34 schreef 2NutZ het volgende:
Wel ironisch van al die mongooltjes hier dat ze in elk topic bij de autisten zeggen dat ze mensen aan moeten spreken etc. etc. en dan doet een keer iemand dat uit zichzelf en dan is het weer allemaal gezeur
Ik vind het wel goed dat TS daar in elk geval al in oefent en niet, zoals ik kan lezen, als een totale creep overkomt.
Ja true...want zeggen dat je iemand mooi vindt in het echt vind ik althans niet vreemd. Kan gewoon denk ik dan, no harm..maar ja manier waarop het gebeurd etc is van groots belang dan...quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met het dat het hier met tekst wordt uitgelegd. Dan komt het altijd anders over dan het misschien daadwerkelijk overkomt.
(of niet, dat weten we niet)
True! Dat wordt ook in dat boek aangegeven, om mensen aan te spreken, spontaan die je niet kent. Thanks!quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:05 schreef Lokasenna het volgende:
Weet je wat ook helpt om de interactie meer natuurlijk te maken, gewoon zo veel mogelijk mensen aanspreken, niet alleen de mooie vrouw rond jouw leeftijd maar ook de bejaarde meneer die tegenover je in de trein zit. Zo leer je hoe het spontaan gesprekjes voeren in elkaar zit zonder alle verwachtingen.
Natuurlijk kan het gewoon, maar het is ansich wel vreemd als een wildvreemde, waar je nog geen oogcontact mee hebt gewisseld ineens uit het niets zegt dat hij je mooi vindt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:17 schreef Gregor1994 het volgende:
Ja true...want zeggen dat je iemand mooi vindt in het echt vind ik althans niet vreemd. Kan gewoon denk ik dan, no harm..maar ja manier waarop het gebeurd etc is van groots belang dan...
zomaar uit het niets mij aanspreken dat ik mooi ben, nou nee, dat kan in mijn ogen niet zomaar out of the blue en vind ik erg vreemd en de enige reactie van mij die je dan zou krijgen is dat ik je negeer. Ga toch weg.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ja true...want zeggen dat je iemand mooi vindt in het echt vind ik althans niet vreemd. Kan gewoon denk ik dan, no harm..maar ja manier waarop het gebeurd etc is van groots belang dan...
Dus complimentjes wil je liever niet? of alleen van leuke knappe mannen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
zomaar uit het niets mij aanspreken dat ik mooi ben, nou nee, dat kan in mijn ogen niet zomaar out of the blue en vind ik erg vreemd en de enige reactie van mij die je dan zou krijgen is dat ik je negeer. Ga toch weg.
zomaar uit het niks zoiets tegen mij zeggen vind ik erg vreemd en het maakt uiteraard niet uit wie dat zegt, diegene gaat genegeerd wordenquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:26 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dus complimentjes wil je liever niet? of alleen van leuke knappe mannen?
Maar waarom dan? of ga je er dan vanuit dat ze meteen meer willenquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
zomaar uit het niks zoiets tegen mij zeggen vind ik erg vreemd en het maakt uiteraard niet uit wie dat zegt, diegene gaat genegeerd worden
jij loopt langs mij in de supermarkt en zegt zomaar: ik vind je mooi. Dat vind jij gewoon een complimentje geven? Ik vind dat een gevalletje: je hebt niet helemaal begrepen hoe sociale omgangsvormen in elkaar zittenquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:30 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar waarom dan? of ga je er dan vanuit dat ze meteen meer willenals iemand over komt als een normaal persoon wat is dan het probleem?
wat een wereld leven we in eigenlijk....
zelfs complimentjes geven mag niet meer... sick
Omdat het voor mensen als ongemakkelijk en raar wordt ervaren. Kan me het wel voorstellen, maar goed, films en zo waar dit gebeurd klopt niet echt. Achteraf denk ik van zal nooit meer iemand zo zou bejegenen...quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:30 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar waarom dan? of ga je er dan vanuit dat ze meteen meer willenals iemand over komt als een normaal persoon wat is dan het probleem?
wat een wereld leven we in eigenlijk....
zelfs complimentjes geven mag niet meer... sick
Is het zo zwart wit dan?quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
jij loopt langs mij in de supermarkt en zegt zomaar: ik vind je mooi. Dat vind jij gewoon een complimentje geven? Ik vind dat een gevalletje: je hebt niet helemaal begrepen hoe sociale omgangsvormen in elkaar zitten
Dit is wat ik bedoel, als ik het zo lees is er niks aan de hand tbh. Lees maar wat je schrijft, iemand zegt dat je mooi bent, prina. Maar in het echt..dan is het anders..quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
jij loopt langs mij in de supermarkt en zegt zomaar: ik vind je mooi. Dat vind jij gewoon een complimentje geven? Ik vind dat een gevalletje: je hebt niet helemaal begrepen hoe sociale omgangsvormen in elkaar zitten
Als het zo is als zij zegt... nog nooit iemand gezien gesproken of oogcontact en dan zeggen je bent mooi is wel heel raar, ja... maar dat lees ik nergens aan af... en uit het gemak ging ik daar ook niet van uit want ja, dat is wel apart.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:32 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Omdat het voor mensen als ongemakkelijk en raar wordt ervaren. Kan me het wel voorstellen, maar goed, films en zo waar dit gebeurd klopt niet echt. Achteraf denk ik van zal nooit meer iemand zo zou bejegenen...
TS geeft aan dat hij het tegen random mensen zegt in de Bieb enzo. NIet dat zij hem ook echt een keer heeft gezien / oogcontact hebben gewisseld.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:34 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als het zo is als zij zegt... nog nooit iemand gezien gesproken of oogcontact en dan zeggen je bent mooi is wel heel raar, ja... maar dat lees ik nergens aan af... en uit het gemak ging ik daar ook niet van uit want ja, dat is wel apart.
Nee, oke ja dan is het wel wat vreemd. Ik ging er wel een beetje vanuit dat ze elkaar zagen, oogcontact hadden of wellicht zelfs (meermaals) elkaar hadden gegroet minimaal.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
TS geeft aan dat hij het tegen random mensen zegt in de Bieb enzo. NIet dat zij hem ook echt een keer heeft gezien / oogcontact hebben gewisseld.
Dat hij haar al een uur in de gaten heeft, betekent niet dat dit andersom ook zo is.
In totaal twee meisjes, die van vrijdag had ik ontmoet en oogcontact. Die van gister zag me wel gewoon, geen oogcontact..quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
TS geeft aan dat hij het tegen random mensen zegt in de Bieb enzo. NIet dat zij hem ook echt een keer heeft gezien / oogcontact hebben gewisseld.
Dat hij haar al een uur in de gaten heeft, betekent niet dat dit andersom ook zo is.
Jaa maar goed, als het altijd apart is...Maar ja, ik moet intern meer veranderen dan, meer waarde aan mezelf toekennen. Dacht echt van het is nu al beter..maar jaquote:Op dinsdag 18 december 2018 14:50 schreef 2NutZ het volgende:
Maarja sociaal gezien is het sowieso apart om zomaar tegen mensen te praten behalve als er echt reden toe is dat ze bijv. bij een boek staat die jij wil pakken maar er niet bij kan.
Dat zijn prima redenen om een gesprek aan te gaan (overigens dan ook niet gelijk zeggen dat je iemand mooi vind).
Als je 5 weken lang elke dinsdag middag naar de bieb gaat en je ziet rond die tijd elke keer een leuke meid, die jou ook ziet staan, dan is het een stuk minder apart een gesprek te starten dan gewoon naar een willekeurig persoon te lopen en hen te melden wat je van ze vind.quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:28 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Jaa maar goed, als het altijd apart is...Maar ja, ik moet intern meer veranderen dan, meer waarde aan mezelf toekennen. Dacht echt van het is nu al beter..maar ja
En als een persoon je nooit heeft gezien? Dan geen gesprek beginnen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:35 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als je 5 weken lang elke dinsdag middag naar de bieb gaat en je ziet rond die tijd elke keer een leuke meid, die jou ook ziet staan, dan is het een stuk minder apart een gesprek te starten dan gewoon naar een willekeurig persoon te lopen en hen te melden wat je van ze vind.
Let wel, je mag dan wel zeker zijn van je zaak dat ze jou ook echt letterlijk ziet staan.
Als er geen aanleiding is niet, nee... hoe lastig soms. Maar het pakt gewoon eigenlijk nooit goed uit lijkt me, random mensen op straat aanspreken of tegen ze zeggen dat ze mooi zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:36 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
En als een persoon je nooit heeft gezien? Dan geen gesprek beginnen?
Het gevaar met drank op is dat elke vrouw na 7 bier knap is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:46 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als er geen aanleiding is niet, nee... hoe lastig soms. Maar het pakt gewoon eigenlijk nooit goed uit lijkt me, random mensen op straat aanspreken of tegen ze zeggen dat ze mooi zijn.
Werkt denk ik alleen als je er goed uit ziet en tijdens uitgaan ofzo met drank op.
Ach als ze achteraf leuk blijkt te zijn wat boeit het danquote:Op dinsdag 18 december 2018 15:51 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Het gevaar met drank op is dat elke vrouw na 7 bier knap is.
Vreselijk hè, ik kan ook gewoon echt niets met dat soort creepy conversaties.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Die volgt dan ook meestal niet, terwijl het zo makkelijk is om met mensen in gesprek te raken.quote:Op dinsdag 18 december 2018 17:00 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Vreselijk hè, ik kan ook gewoon echt niets met dat soort creepy conversaties.
Inderdaad, TS is veel te krampachtig bezig met redenen zoeken om vrouwen aan te spreken. Elke poging zal dan ook overkomen ala creepy/raar.quote:Op dinsdag 18 december 2018 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die volgt dan ook meestal niet, terwijl het zo makkelijk is om met mensen in gesprek te raken.
quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:51 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Het gevaar met drank op is dat elke vrouw na 7 bier knap is.
Jawel, dat komt hij wel. Anders is de toevoeging 'ik heb een vriend' wel heel defensief.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:34 schreef 2NutZ het volgende:
Ja als je gewoon vrouwen ziet als mensen, en daarnaast sport of hobby's gebruikt om eens voorzichtig wat te praten kom je al heel ver.quote:Op dinsdag 18 december 2018 17:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die volgt dan ook meestal niet, terwijl het zo makkelijk is om met mensen in gesprek te raken.
Oke laten we niet overdrijven. Jezus. Ja ik zag haar als mens en nee, ik wilde geen seks met haar. Heb geen reden om te liegen hier. Ik dacht gewoon je kan iemand mooi noemen uit het niets, kan niet en daarmee done zou ik zeggen. En haar bevestiging had ik eveneens niet nodig anders zou ik wel denken dat ik ‘haar moest overwinnen’ of zo. Sometimes shit happens, ben wel verbaasd dat mensen het zo onwijs creepy vinden. Er is geen creepy politie gelukkig. En ja achteraf denk ik van ‘ahh zo moet het dus niet’, maar goed had dat boek gelezen en dacht van oke, zo eerlijk mogelijk zijn :’)quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja als je gewoon vrouwen ziet als mensen, en daarnaast sport of hobby's gebruikt om eens voorzichtig wat te praten kom je al heel ver.
Nee nee je interpreteert mij fout, ik bedoel dat je ze juist te veel op afstand plaatst als iets heel bijzonders. En zoals ik zei, kies een betere setting dat helpt veel.quote:Op dinsdag 18 december 2018 22:16 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Oke laten we niet overdrijven. Jezus. Ja ik zag haar als mens en nee, ik wilde geen seks met haar. Heb geen reden om te liegen hier. Ik dacht gewoon je kan iemand mooi noemen uit het niets, kan niet en daarmee done zou ik zeggen. En haar bevestiging had ik eveneens niet nodig anders zou ik wel denken dat ik ‘haar moest overwinnen’ of zo. Sometimes shit happens, ben wel verbaasd dat mensen het zo onwijs creepy vinden. Er is geen creepy politie gelukkig..
‘Waarom open je dan een topic?’ : Omdat het kan en ik benieuwd was waarom de reactie hetzelfde was en het ongemak. Word nu gedaan alsof ik haar als stuk vlees zag, wilde haar gewoon leren kennen en een praatje maken op deze manier. That’s all.
Ik ben echt eerlijk, maar ik dacht niet van ‘oh wat is ze bijzonder’. Heb je nooit een meisje gehad die je gewoon mooi leuk en dat je dacht ‘ik begin een gesprek ermee en stap erop af’. Ik dacht ook gewoon dat, had haar niet op voetstuk dus dacht oke met eerlijkheid kom je het verst. En ja, maybe was ze een bitch vanbinnen. Uiteraard besef ik me dat, maar ze wekte mijn interesse. De benadering was fout, mijn intentie was een ander leren kennen. Moet meer aan mezelf werken, dat is absoluut juist, zodat ik meer ‘relaxed’ iemand benader. Dat is ook wat hierboven wordt gezegd ja..quote:Op dinsdag 18 december 2018 22:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee nee je interpreteert mij fout, ik bedoel dat je ze juist te veel op afstand plaatst als iets heel bijzonders. En zoals ik zei, kies een betere setting dat helpt veel.
Nee eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 22:24 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik ben echt eerlijk, maar ik dacht niet van ‘oh wat is ze bijzonder’. Heb je nooit een meisje gehad die je gewoon mooi leuk en dat je dacht ‘ik begin een gesprek ermee en stap erop af’. Ik dacht ook gewoon dat, had haar niet op voetstuk dus dacht oke met eerlijkheid kom je het verst. En ja, maybe was ze een bitch vanbinnen. Uiteraard besef ik me dat, maar ze wekte mijn interesse. De benadering was fout, mijn intentie was een ander leren kennen. Moet meer aan mezelf werken, dat is absoluut juist, zodat ik meer ‘relaxed’ iemand benader. Dat is ook wat hierboven wordt gezegd ja..
En ik snap het over een betere setting..maar goed, is wel lastig..
Wat ‘nee eigenlijk niet’? En andere setting is moeilijk omdat ik mezelf daar niet in begeef..quote:Op dinsdag 18 december 2018 22:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet.En waarom is een andere setting moeilijk?
Ik heb nooit in het OV of zo dat ik mensen wil aanspreken tenzij ik ze ken.quote:Op dinsdag 18 december 2018 23:01 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Wat ‘nee eigenlijk niet’? En andere setting is moeilijk omdat ik mezelf daar niet in begeef..
Ik ga bijna op martial arts, maar goed..quote:Op dinsdag 18 december 2018 23:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik heb nooit in het OV of zo dat ik mensen wil aanspreken tenzij ik ze ken.Misschien eens wat leuks ondernemen? Misschien kom je dan nog een leuke tegen waar je wat mee gemeen hebt.
Ja prima toch, na het trainen even blijven plakken of zo.quote:Op dinsdag 18 december 2018 23:05 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik ga bijna op martial arts, maar goed..
Ja mee eens, überhaupt iemand aanspreken begint al vreemd te worden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 23:14 schreef Kiid het volgende:
Je kan beter een gericht compliment geven of zoeken naar een gespreksonderwerp (nog beter) dan wat je nu doet. In basis is het goed om zo te beginnen want dat haalt de stigma weg van het aanspreken van vrouwen. Alleen met: 'je bent mooi' kunnen ze niet zoveel dus zal je ook niet veel feedback terugkrijgen om op in te haken. Op die manier krijg je geen gesprek en dat is wel een beetje waar je naar op zoek bent. Eenmaal een gesprek gaande kan je polsen naar wederzijdse interesse.
Ik weet alleen niet of we wel helemaal de samenleving ervoor hebben. Iedereen zit met zijn/haar snuitje in zijn/haar mobiel en mensen kijken je raar aan als je een praatje begint te maken. Denk dat slechts een heel klein percentage van de relaties beginnen vanuit niets. De meesten beginnen toch al met een opening; via-via, school/werk, hobby's, activiteiten etc. Dat zie je ook terugkomen in dit topic zoals je al hebt kunnen merken. We zijn als samenleving alleen maar asocialer geworden sinds het gebruik van social media.
Als een relatie je doel is dan vind ik het slimmer om je pijlen te richten op een paar goede foto's op dating apps. Dat is hedendaags een stuk effectiever dan random mensen aan te spreken.
Hoezo? Wat is dan verdacht? Dat je dr leuk vindt? In dr geinteresseerd bent? So fucking what? Mag toch? Maar er is een time and a place for everything. Hou rekening met de omstandigheden en met je surroundings. In een kroeg of whatever is het eerder geaccepteerd om meteen maar over iemands uiterlijk te beginnen dan in de supermarkt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:28 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ah oke, wel goede attitude dan om te denken dat het gewoon mag, want tja..zou maybe niet hoeven uit te maken.quote:Op woensdag 19 december 2018 01:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is dan verdacht? Dat je dr leuk vindt? In dr geinteresseerd bent? So fucking what? Mag toch? Maar er is een time and a place for everything. Hou rekening met de omstandigheden en met je surroundings. In een kroeg of whatever is het eerder geaccepteerd om meteen maar over iemands uiterlijk te beginnen dan in de supermarkt.
Los daarvan, ik ben niet op de markt zogezegd maar contact leggen met dames is gewoon niet moeilijk. Gespreksonderwerpen overal om je heen.
Ik merk het zelfs dat ze indirect aan een gesprek kunnen gaan deelnemen. Zo zit ik geregeld met een collega in de trein, flauwe grappen over en tegen elkaar maken. Meer dan eens zit er dan zon meisje binnen gehoor afstand een beetje mee te grijnzen. En dan zeg ik tegen haar: ja je lacht nu wel maar ik moet die onzin dus de hele dag aanhoren. En hop, twee stations verder ou je bij wijze van spreken dr nummer kunnen hebben. Het is die dames overigens meer om mijn collega te doen maar het gaat om het principe. Heb je collegas en een OV kaart?
Zolang je het onbewust was en niet bedoelt. Helaas mar jammer en weer doorgaan.quote:Op woensdag 19 december 2018 13:15 schreef Gregor1994 het volgende:
Moet dus wel toegeven dat ik het gevoel nu heb een creep te zijn geweest. Hoe kom je daar overheen? Dat ik denk van damn, leek me leuk meisje, was ook gewoon aardig en ja hoor, creepiness ipv normaal zijn.
Hmm, wellicht dat het me stieken toch dwars lijkt te zitten inderdaad. Denkend van, naja laat je leuk meisje gaan op zo’n manier. Maar dit toont inderdaad aan dat ikzelf nog werk moet verrichten aan mezelf..quote:Op woensdag 19 december 2018 13:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zolang je het onbewust was en niet bedoelt. Helaas mar jammer en weer doorgaan.
Als je nu hierin blijft steken, dan heb je nog wel wat werk te doen lijkt me zo.
Download tinder en ga daar met vrouwen op praten. Als je een reactie op je openingszin krijgt kan je dat al als winst zien in jouw geval.quote:Op woensdag 19 december 2018 13:21 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hmm, wellicht dat het me stieken toch dwars lijkt te zitten inderdaad. Denkend van, naja laat je leuk meisje gaan op zo’n manier. Maar dit toont inderdaad aan dat ikzelf nog werk moet verrichten aan mezelf..
Kerel, lees dat boek nou eens nog een keer want het staat er allemaal in. Je snapt het alleen niet.quote:Op woensdag 19 december 2018 13:15 schreef Gregor1994 het volgende:
Moet dus wel toegeven dat ik het gevoel nu heb een creep te zijn geweest. Hoe kom je daar overheen? Dat ik denk van damn, leek me leuk meisje, was ook gewoon aardig en ja hoor, creepiness ipv normaal zijn.
Ik snap wat je bedoelt met intentie, maar dan is alles misgegaan bij het tweede meisje. Wilde haar gewoon leren kennen en switchte plotseling naar het Engels ''Hi, I don't do this often, but I think you're beautiful (intentie: wat ben je mooi) and was wondering whether you want to grab a drink sometime (intentie, ik wil je leren kennen)''. Ik ben hier eerlijk geweest, maar dan toch is het heel creepy. Want dit is wel gewoon wat ik wilde doen met haar..of althans. Nu je het zegt, mijn intentie was eigenlijk niet om te zeggen dat ze mooi was, maar om haar te leren kennen, maar dan geleidelijk. Dus dan heb je wrs wel gelijk over mijn intentie, want ook al dacht ik dat het klopte, het was niet mijn echte intentie (en nee dat was oprecht niet in haar broek komen), gewoon wilde haar leren kennen. Dus eigenlijk moest ik dat gewoon zeggen. ''Hi, I wanted to meet you''..maar dan toch vind ik haar mooi, of hoef je dat niet te zeggen dan?quote:Op woensdag 19 december 2018 14:24 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Kerel, lees dat boek nou eens nog een keer want het staat er allemaal in. Je snapt het alleen niet.
Je bent creepy overgekomen omdat je een compliment gebruikte als een manier om een vrouw te regelen. Zij ziet dit ook, want vrouwen krijgen 24/7 fake complimenten van mannen naar hun hoofd geslingerd met de achterliggende gedachte dat ze in hun broekje willen komen. Je kan wel zeggen dat dit niet je doel was, maar dat was het wel. Je wilde op zijn minst een gesprek. Dan is het compliment dus nep. Je was 'gewoon aardig' als trucje, omdat je dacht gelezen te hebben dat dat magisch zou werken met vrouwen. Het gaat echter om intentie, intentie en nog eens intentie, en dat staat verdomme ook in het boek.
In andere woorden: je zegt iets positiefs (wat ben je mooi) maar verhult daarmee je ware intentie (ik wil proberen of ik je hiermee kan regelen). Dan kom je dus nep over en dat is creepy. Had je gezegd 'ik vind je leuk lachen en daarom wil ik met je praten' verhul je niks. Dat is al veel beter.
Nog een: als je gewoon 'hoi' had gezegd was het al minder creepy geweest, want dan was de intentie van je minder duidelijk voor haar. Het kon bijvoorbeeld ook dat je de weg wilde vragen aan haar.
Een ander voorbeeld: het was minder creepy geweest als je had gezegd 'wat ben je mooi' en dan direct was doorgelopen. Dan zou duidelijk zijn dat je dit compliment aan haar wil geven, maar dat je niks terug verwacht (je loopt immers verder). Dat maakt het echt.
Jaa, zo wordt dagelijks contact onmogelijk hoor, als iemand mij random vraagt wat ik aan het doen ben..tja, kan ook creepy zijn, dat terwijl velen het hier voorstellen. Zo kan alles creepy zijn afhankelijk van de persoon. Laatst werd ik ook gevraagd naar een route en vervolgens werd er doorgevraagd en ook ik vond dat creepy, omdat ik dacht wat wil je nou.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:05 schreef Ludachrist het volgende:
'Hoi, ik wil je leren kennen' is niet minder creepy ofzo.
Kan wel, als je het doet als je het echt meent en zonder een verwachting terug te hebben. Als je bijv. een compliment geeft met de verwachting dat zij daarna met je gaat praten is het dus manipulatie.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:20 schreef Kreator het volgende:
Maar samenvattend met andere woorden zeggen jullie dus eigenlijk dat je een vrouw niet zomaar een compliment over haar uiterlijk moet geven, out of the blue?
quote:Op woensdag 19 december 2018 15:00 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt met intentie, maar dan is alles misgegaan bij het tweede meisje. Wilde haar gewoon leren kennen en switchte plotseling naar het Engels ''Hi, I don't do this often, but I think you're beautiful (intentie: wat ben je mooi) and was wondering whether you want to grab a drink sometime (intentie, ik wil je leren kennen)''. Ik ben hier eerlijk geweest, maar dan toch is het heel creepy. Want dit is wel gewoon wat ik wilde doen met haar..of althans. Nu je het zegt, mijn intentie was eigenlijk niet om te zeggen dat ze mooi was, maar om haar te leren kennen, maar dan geleidelijk. Dus dan heb je wrs wel gelijk over mijn intentie, want ook al dacht ik dat het klopte, het was niet mijn echte intentie (en nee dat was oprecht niet in haar broek komen), gewoon wilde haar leren kennen. Dus eigenlijk moest ik dat gewoon zeggen. ''Hi, I wanted to meet you''..maar dan toch vind ik haar mooi, of hoef je dat niet te zeggen dan?
Stel je ziet een mooie dame en je zegt:
''wilde even hoi zeggen en je leren kennen''...jouw intentie is toch nog dat ze mooi is en dat je haar daarom in eerste instantie wil leren kennen. Maar dat kan je dus niet zeggen over dat mooie, ook al vind je dat echt?
Wellicht dat ik er te hard aan trek ook en dat ik gewoon fout ben begonnen met iemand aanspreken...mijn intentie was inderdaad haar te leren kennen, uiteraard..dat is wat je wil, wie is zij en wat doet ze allemaal..
Ja, dit dus.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:13 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Zolang je er té veel mee bezig bent, zul je als een creep overkomen. Het is allemaal geforceerd.
Sarcasme.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:27 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Kan wel, als je het doet als je het echt meent en zonder een verwachting terug te hebben. Als je bijv. een compliment geeft met de verwachting dat zij daarna met je gaat praten is het dus manipulatie.
Sluit ik me bij aan dan. Want het is mijn hoofddoel geworden...en heb stap 1 van Models idd overgeslagen. Moet echt voor mezelf alles gaan doen. Dus had niet uitgemaakt wat ik had gezegd denk ik ook..naja, wellicht, wel voor creepiness maar uiteindelijk nog steeds needy.quote:
Je gaat toch niet random tegen een griet zeggen "he ik vind je mooi"quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:07 schreef Gregor1994 het volgende:
Hi leden,
Ik ben 24 jaar oud en tot op heden nooit succes gehad met vrouwen. Altijd mijn waarde opgehangen aan de bevestiging van vrouwen en sinds ik mezelf ken was ik altijd verliefd op een vrouw, zoals aantal van jullie weten. Na het debacle met het laatste meisje weet ik dat niemand me gelukkig kan maken. Inmiddels ook in therapie vanwege ziekte start ik in januari weer..
Voor het eerst in mijn leven voel ik me ''normaal'', niet verliefd en geen behoefte om creepy ass dingen te doen. Gewoon dat ik denk...eindelijk, rust. De afgelopen maand heb ik een boek gelezen over het aantrekken van vrouwen door middel van eerlijk/kwetsbaarheid. Vandaag en vrijdag heb ik vrouwen aangesproken (2) en hen verteld wat ik van hen vind overdags. ''Hi, ik doe dit niet vaak, maar ik wilde zeggen dat ik je mooi vind''...Op beide keren een nee gekregen omdat ze allebei een vriend hadden. (wellicht hadden ze dit, maar soort van defense mechanisme).
Ik stelde me kwetsbaar op, ik wilde eigenlijk niks van hen. Gewoon dat tegen hen zeggen....en ja, niks meer eigenlijk, ik weet niet eens wat ik wilde. Maar omdat ik nog nooit succes heb gehad bij vrouwen, dacht ik van moet het toch proberen. Enerzijds lees ik dat ik het moet proberen en om moet leren gaan met afwijzing. Wat denken jullie? De afwijzing zelf maakte mij niet echt uit, maar wel dat ik tijdens het aanspreken mezelf toch nerveus voelde. Klinkt wellicht vreemd, maar als je al zolang geen ervaring hebt dan geloof ik niet ''dat het vanzelf komt''. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet eens waarom ik het doe.
Ik weet dat er een topic is over vrouwen versieren en zo...maar vraag me af hoe je dat in godsnaam doet, hoe kan je een conversatie gaande houden als je iemand nog nooit heb ontmoet en zomaar die persoon aanspreekt? Wellicht dat vrouwen dit creepy vinden, vraag me alleen dan af hoe je in vredesnaam je eigen datingleven bepaalt. Dan ontmoet ik dus nooit meer iemand? Enerzijds moet je van jezelf houden en anderzijds moet je over je approach anxiety komen...
Ach ja, kan gebeuren. Wist ik veel, als je niet zoveel ervaring hebt. Vind reacties hier ook :’)quote:Op woensdag 19 december 2018 15:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik heb
[..]
Je gaat toch niet random tegen een griet zeggen "he ik vind je mooi"![]()
En het dat gek vinden dat ze zeggen 'ik heb al een vriend'.
Mijn god...
Ahh, nee altijd. Zeg gewoon 10x alles goedquote:Op woensdag 19 december 2018 15:52 schreef Cue_ het volgende:
Ik mag hopen dat je in de gesprekken met vrouwen/mensen minder vaak in herhaling valt dan hier..
In Rotterdam is je gedrag gewoon verboden.quote:Op woensdag 19 december 2018 16:06 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ach ja, kan gebeuren. Wist ik veel, als je niet zoveel ervaring hebt. Vind reacties hier ook :’)
Het was in de bieb, niet random op straat, ze had me al gezien. Geen oogcontact trouwens. En ik liep erheen en zei het tegen haar, nadat ze nee zei was ik direct weg. Bleef niet hangen of zo. En ja, ik vind het niet gepast om mensen luidop op straat te gaan complimenteren ‘je bent mooi schatje psst’. Dat is m.i. denigrerend, maar naar iemand naar een vrouw toegaat en aangeeft dat ze mooi is, is wel wat anders. Ben wellicht creepy overgekomen, maar ja, was niet bedoeld en dat is naschelden bv wel.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
In Rotterdam is je gedrag gewoon verboden.
https://www.volkskrant.nl(...)antwoorden~b3e609cd/
Ook al heb je nul ervaring, dan kun je toch nog wel nagaan dat het random 'complimenteren' van vrouwen op straat niet gepast is?
Ja dat is nog iets enger, omdat het ook nog eens een afgesloten omgeving is met minder mensen om je heen.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:42 schreef Gregor1994 het volgende:
, maar naar iemand naar een vrouw toegaat en aangeeft dat ze mooi is, is wel wat anders.
Je maakt een grapje???????????? Er is geen politie die je oppakt als je ‘eng’ overkomt, wat kan jij eraan doen. Het gebeurd, ongemakkelijkheden gebeuren, creepy situaties gebeuren. En ja onopzettelijk. Als jij sissen en uitschelden hetzelfde vind als iemand aanspreken en zeggen dat je haar mooi vindt, dan mis jij veel nuances. Achteraf denk ik van oke dat werkt niet. Maar denk niet ‘is echt strafbaar’. Ongemakkelijk, maar ja, it happens.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja dat is nog iets enger, omdat het ook nog eens een afgesloten omgeving is met minder mensen om je heen.
Je hebt echt hulp nodig als je denkt dat dit acceptabel is.
Als je al je sociale contact bestaat uit wildvreemden aanklampen is dat al aardig creepy an sich. Dat klopt.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:12 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Jaa, zo wordt dagelijks contact onmogelijk hoor, als iemand mij random vraagt wat ik aan het doen ben..tja, kan ook creepy zijn, dat terwijl velen het hier voorstellen. Zo kan alles creepy zijn afhankelijk van de persoon. Laatst werd ik ook gevraagd naar een route en vervolgens werd er doorgevraagd en ook ik vond dat creepy, omdat ik dacht wat wil je nou.
Dus denk van als iemand dan eerlijk zegt dat hij je wil leren kennen, dan weet je waar je aan toe bent. Maar ook dat is creepy
Dus ja, ik vind het wel acceptabel. Maar zou het zelf niet meer doen omdat het ongemakkelijk is. Maar sissen/naschelden/hardop door straten dingen roepen..ja dat wel. Je betrekt publiek dan wel dat je met opzet denigrerend bent.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja dat is nog iets enger, omdat het ook nog eens een afgesloten omgeving is met minder mensen om je heen.
Je hebt echt hulp nodig als je denkt dat dit acceptabel is.
Het viel per ongeluk uit je mond? Je liep er zonder opzet naartoe?quote:Op woensdag 19 december 2018 17:49 schreef Gregor1994 het volgende:
Het gebeurd, ongemakkelijkheden gebeuren, creepy situaties gebeuren. En ja onopzettelijk.
De intentie om iemand te intimideren, absoluut.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het viel per ongeluk uit je mond? Je liep er zonder opzet naartoe?.
En btw wat een onzin zeg, dan is iedereen sjans in een club strafbaar. Sure. Leuk.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het viel per ongeluk uit je mond? Je liep er zonder opzet naartoe?.
De intentie is niet leidend. Wie weet had Harvey W. ook wel hele goede bedoelingen. Maar het kwam er dan wel zo ongelukkig uit dat hem dat wel degelijk te verwijten is.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:52 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
De intentie om iemand te intimideren, absoluut.
Moet toegeven dat ik erdoor zelf geschrokken ben. Maar het had ook flink te maken met dat boek dat ik las, dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn. Moet toegeven dat ik altijd dacht van je moet complimenten verdienen, geef je niet zomaar. Maar toen ik die zin las, dacht ik van ‘ja het kan dus zo het best’. Nee dus, zal dat nooit meer zeggen. Uiteraard niet schuld van het boek, maar ik dacht dat je dus zo moest aanspreken om een conversatie te beginnen. Ik kan opzicht gewoon mensen aanspreken, maar ben nu ietwat geschrokken.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:52 schreef yra het volgende:
Is het niet een idee om eerst eens 'gewone' gesprekjes met mensen aan te gaan. Gewoon, alledaagse koetjes en kalfjes gesprekken, even een vreemd iemand aanspreken om iets te vragen of een grappige opmerking te maken. Het hele 'versier' gedeelte en flirten kan daarna nog wel komen, maar het lijkt in dit topic alsof je alles veel te geforceerd goed wil doen en er te veel over nadenkt, waardoor het bij voorbaat al gedoemd is om te mislukken. Je wilt ontspannen en zelfverzekerd overkomen en niet per ongeluk een creepy opmerking waarbij je door je zenuwen en het overdenken al niet eens meer door hebt dat dit niet gepast is. Hoe benader je andere vreemde mensen? Mensen die je niet aantrekkelijk vindt bijvoorbeeld, zoals oudere dames of mannen? Kun je daar wel een gezellig, losjes gesprek mee aanknopen?
je lijkt er echt geen snars van te begrijpen en hoe vaak we het hier ook op tig manieren proberen uit te leggen, het komt niet binnen.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:54 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
En btw wat een onzin zeg, dan is iedereen sjans in een club strafbaar. Sure. Leuk.
Je kwetsbaar op durven stellen is een mooie eigenschap, maar als je enkel eerlijk bent omdat je met iemand het bed in wil duiken kom je niet heel ver. Het is dan alleen een trucje wat je probeert toe te passen.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:57 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Moet toegeven dat ik erdoor zelf geschrokken ben. Maar het had ook flink te maken met dat boek dat ik las, dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn. Moet toegeven dat ik altijd dacht van je moet complimenten verdienen, geef je niet zomaar. Maar toen ik die zin las, dacht ik van ‘ja het kan dus zo het best’. Nee dus, zal dat nooit meer zeggen. Uiteraard niet schuld van het boek, maar ik dacht dat je dus zo moest aanspreken om een conversatie te beginnen. Ik kan opzicht gewoon mensen aanspreken, maar ben nu ietwat geschrokken.
Hetzelfde als dat je zegt ‘ja moord is hetzelfde’, want ook daar kan iemand goede bedoelingen hebben. Gaat ook om de handeling en ja wellicht creepy, maar ja geen politie die je oppakt. Stel het zou wel zou zijn, dan moet je perfect zijn in het verleiden van een vrouw. Doesn’t work that way. Niet zozeer omdat ik het heb gedaan, maar ook gewoon omdat het dom zou zijn. En daarnaast kan je geen lijn leggen ‘wat normaal is daarin’.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:55 schreef Chia het volgende:
[..]
De intentie is niet leidend. Wie weet had Harvey W. ook wel hele goede bedoelingen. Maar het kwam er dan wel zo ongelukkig uit dat hem dat wel degelijk te verwijten is.
Dan heb je dus hulp nodig.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:52 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
De intentie om iemand te intimideren, absoluut.
Ik begrijp het wel, anders zou ik nu toch denken van ‘oke ga het volgende x doen’. Ik las dat boek op die wijze dat het zo gedaan moest worden..dat is alles.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
je lijkt er echt geen snars van te begrijpen en hoe vaak we het hier ook op tig manieren proberen uit te leggen, het komt niet binnen.
Je bereikt er in elk geval helemaal niks mee, met dat out of the blue complimenteren. En dan focus jij je op: maar het is toch niet strafbaar...
Mee oneens, ongemakkelijkheden zijn er gewoon. Stel je staat bij een bus en iemand die likt zijn lippen of zo en vraagt oprecht waar je vandaan komt en je bent een vrouw. Ook strafbaar dus? Je moet het niet willen zijn, ben ik met je eens.quote:
Jij schermde met je goede intenties. Dat pleit je niet vrij van mensen lastig vallen, omdat je het zo goed en oprecht bedoelde.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:01 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat je zegt ‘ja moord is hetzelfde’, want ook daar kan iemand goede bedoelingen hebben. Gaat ook om de handeling en ja wellicht creepy, maar ja geen politie die je oppakt. Stel het zou wel zou zijn, dan moet je perfect zijn in het verleiden van een vrouw. Doesn’t work that way. Niet zozeer omdat ik het heb gedaan, maar ook gewoon omdat het dom zou zijn. En daarnaast kan je geen lijn leggen ‘wat normaal is daarin’.
Om eerlijk te zijn had ik er ook geen problemen mee dat ik het zei erna. Ben blij dat ik dit toch voor zekerheid had gepost, want dacht wel degelijk van Models zegt het, dus zal het kloppen dat je dat echt moet zeggen. Na de afwijzing boeide het mij niet, nu wel weer dat ik denk van jaa je bent creepy en zoquote:Op woensdag 19 december 2018 17:57 schreef needlesslylargerod het volgende:
TS, het gaat allemaal om de verwachtingen die je hebt zodra jij iemand out of the blue aanspreekt. Als jij enkel een compliment wil geven dat verder compleet onafhankelijk is van hoe diegene verder gaat handelen, zou jij een stuk minder creepy gevonden worden. Lees dat boek Models desnoods nog eens door (ook al gaat dit an sich je niet van je problemen afhelpen). Jij wilt te graag dat die ander jou leuk vindt.
Maar het boeide je op dat moment dus niet wat die ander zou zeggen? Lijkt me sterk.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:08 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn had ik er ook geen problemen mee dat ik het zei erna. Ben blij dat ik dit toch voor zekerheid had gepost, want dacht wel degelijk van Models zegt het, dus zal het kloppen dat je dat echt moet zeggen. Na de afwijzing boeide het mij niet, nu wel weer dat ik denk van jaa je bent creepy en zo
Oké, dat is ook juist wat ik probeer te zeggen: waarom kun je wel met andere vreemde mensen een leuk gesprekje aanknopen, maar niet met (aantrekkelijke) vrouwen? Waarom behandel je vrouwen ineens zo anders? Dat zit echt in je hoofd, want je kúnt het dus wel. Maar je bent zo bezig met hoe je nu uiteindelijk wil gaan versieren, dat het hele luchtige praatjesmaken, de eerste stap vóór het daadwerkelijke versieren, al niet meer lukt. Kun je niet eerst daar meer mee gaan oefenen? Flirten en versieren komt uiteindelijk wel, waarschijnlijk ook eerder bij iemand die je al een paar keer hebt gesproken en bij wie je je op je gemak voelt. Dan ken je haar beter, kun je wat subtieler een gericht complimentje geven en heb je misschien ook al een beetje kunnen aanvoelen of ze daar wel of niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:57 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Moet toegeven dat ik erdoor zelf geschrokken ben. Maar het had ook flink te maken met dat boek dat ik las, dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn. Moet toegeven dat ik altijd dacht van je moet complimenten verdienen, geef je niet zomaar. Maar toen ik die zin las, dacht ik van ‘ja het kan dus zo het best’. Nee dus, zal dat nooit meer zeggen. Uiteraard niet schuld van het boek, maar ik dacht dat je dus zo moest aanspreken om een conversatie te beginnen. Ik kan opzicht gewoon mensen aanspreken, maar ben nu ietwat geschrokken.
Ik ben zelf in het recht afgestudeerd. En ja je kan mensen lastig vallen, maar je moet het niet willen. En daarnaast ‘lastig vallen is relatief’. Stel Brad Pitt zou het doen en het is niet lastig gevallen worden, maar bij wel en bij jou. Snap je de nonsens? Ik zal het niet meer doen, maar goed als je ook niet meer iemand mag aanspreken op een gewone normale manier dan is dat een inperking op meningsuiting. Wel vreemd dat je daarvoor zou staan, maar goed. It happens zulke situaties, als je na een nee gewoon weggaat dan is het ook klaar.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:07 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij schermde met je goede intenties. Dat pleit je niet vrij van mensen lastig vallen, omdat je het zo goed en oprecht bedoelde.
Zelfs Brad Pitt zal mensen lastig vallen als hij mensen op straat aanspreekt op dezelfde manier als jij, just saying.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:13 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik ben zelf in het recht afgestudeerd. En ja je kan mensen lastig vallen, maar je moet het niet willen. En daarnaast ‘lastig vallen is relatief’. Stel Brad Pitt zou het doen en het is niet lastig gevallen worden, maar bij wel en bij jou. Snap je de nonsens? Ik zal het niet meer doen, maar goed als je ook niet meer iemand mag aanspreken op een gewone normale manier dan is dat een inperking op meningsuiting. Wel vreemd dat je daarvoor zou staan, maar goed. It happens zulke situaties, als je na een nee gewoon weggaat dan is het ook klaar.
Absoluut en dit gelooft niemand. Maar de afwijzing boeide mij niet, en ook dat ze ‘nee’ zei. Ik dacht van prima, heb laten weten dat ik haar mooi vind volgens Models..zo hoort het :’) . Hij zei dat zo expliciet. Gelukkig postte ik het hier alsnog of het vreemd was. Als ik die zin niet had gelezen, zou ikzelf nooit op die manier aanspreken. Ondanks dat ik geen ervaring heb, zou ik het raar vinden, maar tja dat bloek klopt op zoveel vlakken.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:10 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Maar het boeide je op dat moment dus niet wat die ander zou zeggen? Lijkt me sterk.
Maar je moet het wel in de juiste context plaatsen hè. Het is vreemd als iemand naar een ander zonder enige voorgaande contact toeloopt en zegt dat hij diegene leuk vindt. Zo werkt het gewoon niet.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:16 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Absoluut en dit gelooft niemand. Maar de afwijzing boeide mij niet, en ook dat ze ‘nee’ zei. Ik dacht van prima, heb laten weten dat ik haar mooi vind volgens Models..zo hoort het :’) . Hij zei dat zo expliciet. Gelukkig postte ik het hier alsnog of het vreemd was. Als ik die zin niet had gelezen, zou ikzelf nooit op die manier aanspreken. Ondanks dat ik geen ervaring heb, zou ik het raar vinden, maar tja dat bloek klopt op zoveel vlakken.
Omdat ik uit dat boek las dat je vrouwen zo moest aanspreken. Dus dacht van oke, helder. Vandaar dat ik nooit succes heb. Ik wilde haar gewoon leren kennen, en maybe was ze idd een bitch, maybe mijn droomvrouw, who knows.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:11 schreef yra het volgende:
[..]
Oké, dat is ook juist wat ik probeer te zeggen: waarom kun je wel met andere vreemde mensen een leuk gesprekje aanknopen, maar niet met (aantrekkelijke) vrouwen? Waarom behandel je vrouwen ineens zo anders? Dat zit echt in je hoofd, want je kúnt het dus wel. Maar je bent zo bezig met hoe je nu uiteindelijk wil gaan versieren, dat het hele luchtige praatjesmaken, de eerste stap vóór het daadwerkelijke versieren, al niet meer lukt. Kun je niet eerst daar meer mee gaan oefenen? Flirten en versieren komt uiteindelijk wel, waarschijnlijk ook eerder bij iemand die je al een paar keer hebt gesproken en bij wie je je op je gemak voelt. Dan ken je haar beter, kun je wat subtieler een gericht complimentje geven en heb je misschien ook al een beetje kunnen aanvoelen of ze daar wel of niet op zit te wachten.
Boeiend, ik had het niet over de strafbaarheid, maar over fatsoen en een tweede keer nadenken over hoe een ander het ervaart. IPV het gewoon iets uit een boek te kopiëren en op mensen toe te gaan passen.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:13 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik ben zelf in het recht afgestudeerd. En ja je kan mensen lastig vallen, maar je moet het niet willen. En daarnaast ‘lastig vallen is relatief’. Stel Brad Pitt zou het doen en het is niet lastig gevallen worden, maar bij wel en bij jou. Snap je de nonsens? Ik zal het niet meer doen, maar goed als je ook niet meer iemand mag aanspreken op een gewone normale manier dan is dat een inperking op meningsuiting. Wel vreemd dat je daarvoor zou staan, maar goed. It happens zulke situaties, als je na een nee gewoon weggaat dan is het ook klaar.
Ja, ik moet sowieso meer aan self improvement doen. Maar voel me niet afhankelijk van een vrouw, wilde wel vrouwen ontmoeten omdat ik bijna 25 ben en zo. Dus dacht van, het wordt een x tijd. Maar denk nu wel weer van oke zo werkt het absoluut niet..quote:Op woensdag 19 december 2018 18:18 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Maar je moet het wel in de juiste context plaatsen hè. Het is vreemd als iemand naar een ander zonder enige voorgaande contact toeloopt en zegt dat hij diegene leuk vindt. Zo werkt het gewoon niet.
1. Je klinkt niet direct als een juristquote:Op woensdag 19 december 2018 18:13 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Deel ik wel met je danquote:Op woensdag 19 december 2018 18:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Boeiend, ik had het niet over de strafbaarheid, maar over fatsoen en een tweede keer nadenken over hoe een ander het ervaart. IPV het gewoon iets uit een boek te kopiëren en op mensen toe te gaan passen.
Jawel van Brad Pitt is het ook raar en ongemakkelijk.
Ja I know, ben ook echt wel dankbaar voor alle reacties, maar bij een aantal lees ik alsof ik volledig met intentie een ander zo probeer aan te spreken om haar het bed in te krijgen/intimideren. Heb dingen verkeerd opgevolgd inderdaad en een fout gemaakt. Maar neem die punten zeker mee.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Je klinkt niet direct als een jurist
2. Wat je deed was creepy en ongepast en schrikt meisjes/vrouwen af, of je nou oprecht was of niet
3. Mensen proberen je te helpen, niet je af te zeiken (althans, de meesten dan)
4. Doe niet zo eigenwijs, op deze manier lukt het je nooit
Je focust je te veel op hoe het 'moet' man, zonde. Houd het natuurlijk, blijf bij jezelf. Al dat geforceerde schrikt alleen maar af en zorgt voor een compleet tegenovergesteld effect. Wat je deed bij dat meisje in college, haar gewoon even aanspreken over de stof, dat is goed! Vanuit daar kun je verder bouwen. Oké, dit meisje was dus niet geïnteresseerd. Goed dat je dat opgemerkt hebt en niet blijft pushen. Maak gewoon contact met verschillende mensen op deze manier en er zal echt wel iemand geïnteresseerd gaan reageren (hoewel je dan natuurlijk niet alleen maar meisjes moet gaan aanspreken die waarschijnlijk out of your league zijn, want dan wordt de kans wel erg klein op succes --> niet onmogelijk, maar wel klein).quote:Op woensdag 19 december 2018 18:20 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Omdat ik uit dat boek las dat je vrouwen zo moest aanspreken. Dus dacht van oke, helder. Vandaar dat ik nooit succes heb. Ik wilde haar gewoon leren kennen, en maybe was ze idd een bitch, maybe mijn droomvrouw, who knows.
Vandaag zat een meisje naast mij tijdens college, echt heel mooi. Sprak haar aan over de stof en zo, gewoon normaal, ze deed niet geinteresseerd, prima dacht ik, dan niet. Maar tuurlijk niet zo aangesproken of wat dan ook, dacht van okee zo hoort het absoluut niet hoe ik dacht dat het moest.
Het is meer dat ik nu denk van dammit je kan vrouwen niet zo aanspreken met ‘je bent mooi blablavla’ en ik dacht van wel. Gewoon geschrokken dat ik het advies zo voor lief nam uit dat boek.
Ze proberen je duidelijk te maken dat het echt creepy en ongepast is omdat jij dat niet lijkt/leek te willen geloven.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:26 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ja I know, ben ook echt wel dankbaar voor alle reacties, maar bij een aantal lees ik alsof ik volledig met intentie een ander zo probeer aan te spreken om haar het bed in te krijgen/intimideren. Heb dingen verkeerd opgevolgd inderdaad en een fout gemaakt. Maar neem die punten zeker mee.
Ja precies, vind gewoon niet fijn om steeds te horen dat het zo creepy was. Sterker nog, vind her gewoon pijnlijk. Met name omdat ik sinds lange tijd ‘normaal voel’, geen laag eigenwaarde meer..en dacht van oke ik weet nu hoe je met mensen om moet gaan. En dan copy paste ik iets uit een boek, en voelt alsof ik weer stap terugga...schaamte weet je wel.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze proberen je duidelijk te maken dat het echt creepy en ongepast is ondat jij dat niet lijkt/leek te willen geloven.
Ik snap dat dat niet leuk is om te horen, want dat was je intentie niet. En dus schiet je in de verdediging. Maar dat is wel wat er gebeurde en zal blijven gebeuren als jij je aanpak niet verandert. En omdat men je wil helpen hamert men er op dat dat niet de manier is
Schiet uit de verdedigingskramp en luister naar het goedbedoelde advies. Leer wat meer sociale omgangsvormen (al dan nier met hulp), ga observeren en ga oefenen met het casual en zonder bijbefoeling aanspreken van allerlei mensen. Jong, oud, vrouw, man etc.
Succes
Hulp nodig van een psycholoog. Dat is wat anders dan strafbaar.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:05 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mee oneens, ongemakkelijkheden zijn er gewoon. Stel je staat bij een bus en iemand die likt zijn lippen of zo en vraagt oprecht waar je vandaan komt en je bent een vrouw. Ook strafbaar dus? Je moet het niet willen zijn, ben ik met je eens.
Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:13 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik ben zelf in het recht afgestudeerd.
Is het niet een beetje voorbarig om meteen te zeggen dat diegene niet geïnteresseerd is? Ik vraag dit onder andere omdat ik er zelf ook wel mee struggle. Mij overkomt het niet ontzettend vaak dat iemand nadrukkelijk duidelijk probeert te maken dat diegene mij leuk vindt en als dit me wel overkomt vind ik diegene meestal niet leuk, dat is het jammere. Daarentegen kom ik in het dagelijks leven ook niet vaak in aanraking met vrouwen die ik aantrekkelijk vind, dus tja, wat kan ik anders verwachten. Hier kan natuurlijk verandering in komen, ik kan bijvoorbeeld lid worden van een studentenvereniging (TS ook, aangezien hij nog studeert), dat is de perfecte gelegenheid om een gelijkgestemd iemand te ontmoeten! Echter vereist dit wel dat ik buiten mijn comfortzone zal moeten treden, wat de reden is dat ik nog geen lid ben van eentjequote:Op woensdag 19 december 2018 18:31 schreef yra het volgende:
[..]
Je focust je te veel op hoe het 'moet' man, zonde. Houd het natuurlijk, blijf bij jezelf. Al dat geforceerde schrikt alleen maar af en zorgt voor een compleet tegenovergesteld effect. Wat je deed bij dat meisje in college, haar gewoon even aanspreken over de stof, dat is goed! Vanuit daar kun je verder bouwen. Oké, dit meisje was dus niet geïnteresseerd. Goed dat je dat opgemerkt hebt en niet blijft pushen. Maak gewoon contact met verschillende mensen op deze manier en er zal echt wel iemand geïnteresseerd gaan reageren (hoewel je dan natuurlijk niet alleen maar meisjes moet gaan aanspreken die waarschijnlijk out of your league zijn, want dan wordt de kans wel erg klein op succes --> niet onmogelijk, maar wel klein).
In studentenverenigingen gaat het om zuipen denk ik...niks voor mij. Niet gelijkgestemden voor mij..quote:Op woensdag 19 december 2018 19:16 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Is het niet een beetje voorbarig om meteen te zeggen dat diegene niet geïnteresseerd is? Ik vraag dit onder andere omdat ik er zelf ook wel mee struggle. Mij overkomt het niet ontzettend vaak dat iemand nadrukkelijk duidelijk probeert te maken dat diegene mij leuk vindt en als dit me wel overkomt vind ik diegene meestal niet leuk, dat is het jammere. Daarentegen kom ik in het dagelijks leven ook niet vaak in aanraking met vrouwen die ik aantrekkelijk vind, dus tja, wat kan ik anders verwachten. Hier kan natuurlijk verandering in komen, ik kan bijvoorbeeld lid worden van een studentenvereniging (TS ook, aangezien hij nog studeert), dat is de perfecte gelegenheid om een gelijkgestemd iemand te ontmoeten! Echter vereist dit wel dat ik buiten mijn comfortzone zal moeten treden, wat de reden is dat ik nog geen lid ben van eentje
Tja, dat is dus ook wat mij ervan weerhoudt lid van eentje te worden.quote:Op woensdag 19 december 2018 19:21 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
In studentenverenigingen gaat het om zuipen denk ik...niks voor mij. Niet gelijkgestemden voor mij..
Ik denk dat je tussen al die dronken jongens en meisjes het meeste succes hebt op dronken praat en bedsportquote:Op woensdag 19 december 2018 19:21 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
In studentenverenigingen gaat het om zuipen denk ik...niks voor mij. Niet gelijkgestemden voor mij..
Studievereniging zijn rustiger, ga daar gewoon bij. Is echt lachen, zit zelf niet bij 1, maar kantoor waar ik stage loop ontving laatst bezoek. Hele avond geouwehoert..niks vertelt over mijn stageplek tho..quote:Op woensdag 19 december 2018 19:22 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Tja, dat is dus ook wat mij ervan weerhoudt lid van eentje te worden.
Waarom word jij daar dan geen lid van? Mijn studievereniging bestaat voor het grootste deel uit jongens dus voor het vrouwelijk contact moet ik het daar niet zo snel zoeken.quote:Op woensdag 19 december 2018 19:24 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Studievereniging zijn rustiger, ga daar gewoon bij. Is echt lachen, zit zelf niet bij 1, maar kantoor waar ik stage loop ontving laatst bezoek. Hele avond geouwehoert..niks vertelt over mijn stageplek tho..
Ben nogal druk met school, bijna klaar ook. Niet echt tijd om eerlijk te zijn..wellicht laterquote:Op woensdag 19 december 2018 19:28 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Waarom word jij daar dan geen lid van? Mijn studievereniging bestaat voor het grootste deel uit jongens dus voor het vrouwelijk contact moet ik het daar niet zo snel zoeken.
Uiteindelijk liggen je prioriteiten dus op een andere plek. Dan moet je ook niet verbaasd staan dat dat gebied van je leven zo'n heikel punt voor je is...quote:Op woensdag 19 december 2018 19:36 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ben nogal druk met school, bijna klaar ook. Niet echt tijd om eerlijk te zijn..wellicht later
Ja, tot en met februari moet ik ook eerlijk toegeven. Dus dit is echt een drukke periode mbt school/stage..andere dingen krijgen daardoor geen tijd. Maar goed, heb ambities met school..dus ja.quote:Op woensdag 19 december 2018 19:40 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Uiteindelijk liggen je prioriteiten dus op een andere plek. Dan moet je ook niet verbaasd kijken dat dat gebied van je leven zo'n heikel punt voor je is...
Vrouwen accentueren vooraleer en voornamelijk zelf hun uiterlijk. Waar moet je anders op afgaan?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:16 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou eerder iets specifiek zeggen wat je opvalt of proberen bepaalde interesses naar boven te krijgen dan puur over het uiterlijk te beginnen.
Zoek eens op NPO.nl lauren en de liefde, versiercoaches.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
je lijkt er echt geen snars van te begrijpen en hoe vaak we het hier ook op tig manieren proberen uit te leggen, het komt niet binnen.
Je bereikt er in elk geval helemaal niks mee, met dat out of the blue complimenteren. En dan focus jij je op: maar het is toch niet strafbaar...
Zou jij out of the blue op meisjes afstappen of niet?quote:Op woensdag 19 december 2018 19:40 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Uiteindelijk liggen je prioriteiten dus op een andere plek. Dan moet je ook niet verbaasd staan dat dat gebied van je leven zo'n heikel punt voor je is...
Niet zo snel nee, en als ik dat wel doe schrijf ik er een topic vol over op fok!quote:Op woensdag 19 december 2018 20:00 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Zou jij out of the blue op meisjes afstappen of niet?
Tsja, wat is voorbarig... Als iemand echt 0,0 interesse heeft voel je dat meestal (hoop ik) wel aan. Als je dan contact blijft 'afdwingen' (want dat wordt het dan, als iemand daar geen interesse in heeft), gaat dat alleen maar averechts werken en kom je dus over als een vervelende creep. Tuurlijk, in sommige gevallen is er niet op het eerste ogenblik interesse van de ander en groeit dat naarmate het contact groeit. In dat geval zou ze toch op z'n minst enigszins vriendschappelijke interesse in je moeten hebben, waarna ze je steeds meer gaat waarderen en er mogelijk uiteindelijk meer ruimte is voor meer romantische gevoelens. Maar zoals ik al zei, dan moet ze je toch op z'n minst aardig vinden. Als iemand echt heel ongeïnteresseerd reageert en duidelijk niet op een gesprekje zit te wachten, nee dan laat het zitten.quote:Op woensdag 19 december 2018 19:16 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Is het niet een beetje voorbarig om meteen te zeggen dat diegene niet geïnteresseerd is? Ik vraag dit onder andere omdat ik er zelf ook wel mee struggle. Mij overkomt het niet ontzettend vaak dat iemand nadrukkelijk duidelijk probeert te maken dat diegene mij leuk vindt en als dit me wel overkomt vind ik diegene meestal niet leuk, dat is het jammere. Daarentegen kom ik in het dagelijks leven ook niet vaak in aanraking met vrouwen die ik aantrekkelijk vind, dus tja, wat kan ik anders verwachten. Hier kan natuurlijk verandering in komen, ik kan bijvoorbeeld lid worden van een studentenvereniging (TS ook, aangezien hij nog studeert), dat is de perfecte gelegenheid om een gelijkgestemd iemand te ontmoeten! Echter vereist dit wel dat ik buiten mijn comfortzone zal moeten treden, wat de reden is dat ik nog geen lid ben van eentje
Met nadruk op "zou".quote:Op woensdag 19 december 2018 19:47 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Zoek eens op NPO.nl lauren en de liefde, versiercoaches.
Letterlijk dat is precies wat die versiercoaches doen. Meiden aanhouden op straat en complimenteren. Dus dat zou moeten werken.
Ja okey, als de interesse er zelfs op vriendschappelijk gebied niet was zou ik dat contact ook niet aan willen houden. Op romantisch gebied ligt het alleen anders, dat is een veel grijzer en variabeler gebied dan vriendschappelijk contact is mijn ervaring.quote:Op woensdag 19 december 2018 21:30 schreef yra het volgende:
[..]
Tsja, wat is voorbarig... Als iemand echt 0,0 interesse heeft voel je dat meestal (hoop ik) wel aan. Als je dan contact blijft 'afdwingen' (want dat wordt het dan, als iemand daar geen interesse in heeft), gaat dat alleen maar averechts werken en kom je dus over als een vervelende creep. Tuurlijk, in sommige gevallen is er niet op het eerste ogenblik interesse van de ander en groeit dat naarmate het contact groeit. In dat geval zou ze toch op z'n minst enigszins vriendschappelijke interesse in je moeten hebben, waarna ze je steeds meer gaat waarderen en er mogelijk uiteindelijk meer ruimte is voor meer romantische gevoelens. Maar zoals ik al zei, dan moet ze je toch op z'n minst aardig vinden. Als iemand echt heel ongeïnteresseerd reageert en duidelijk niet op een gesprekje zit te wachten, nee dan laat het zitten.
joh, tv programma's zijn van a tot z opgezet, ga dat aub niet geloven. Dat is zeker niet de werkelijkheid hoor.quote:Op woensdag 19 december 2018 19:47 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Zoek eens op NPO.nl lauren en de liefde, versiercoaches.
Letterlijk dat is precies wat die versiercoaches doen. Meiden aanhouden op straat en complimenteren. Dus dat zou moeten werken.
laat gaan, iedereen heeft wel eens dat hij iets fout zegt/doet, volgende keer beterquote:Op donderdag 20 december 2018 08:30 schreef Gregor1994 het volgende:
Ik geraak nu in een fantasie dat ik denk ‘och, ik had dit en dat moeten zeggen’. Zo irritant, wil ook realiteit nog niet accepteren dat ik een creep ben geweest...
Bij mij gebeurt het vaak dat ik dingen fout doe..snap het wel. Ben nu gewoon bang om überhaupt een vrouw aan te spreken, denk van dammit, wat als dit weer gebeurd..dat ik creepy ben en iemand out of the blue aanspreken is not done..quote:Op donderdag 20 december 2018 09:33 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
laat gaan, iedereen heeft wel eens dat hij iets fout zegt/doet, volgende keer beter
Zoiets moet je in het begin maar voor je houden. Niemand wil opgescheept worden met het levensverhaal van iemand die je niet kent.quote:Op donderdag 20 december 2018 10:01 schreef Gregor1994 het volgende:
Heb trouwens wel een vraag, want mijn zus vond dit ook echt not done. Zij gaf aan dat het voor vrouwen beter is dat je ook gewoon aangeeft dat wat je doet vreemd is en dat je ook moeite hebt met erop af te lopen, maar dat ik het toch moet doen. Dit had ik bv, dat ik daarover eerlijk ben als ik iemand wil ontmoeten.
Maar je beschrijft het proces toch, dat je aangeeft van dat je twijfelde om erop af te lopen en toch deed. Of is dat volgens jou een levensverhaal?quote:Op donderdag 20 december 2018 10:29 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Zoiets moet je in het begin maar voor je houden. Niemand wil opgescheept worden met het levensverhaal van iemand die je niet kent.
he, ik vind het eng, maar zag je zitten, wou je toch even aanspreken anders zou het nooit gebeuren, vroeg me af wat je aan het lezen bent/waar je vandaan komt (bij buitenlands uiterlijk bv).quote:Op donderdag 20 december 2018 10:36 schreef Cue_ het volgende:
"he ik doe dit normaal nooit... maar"
Dat zal ze niet geloven
"he, ik zag je lopen, wou je even zeggen dat je er leuk uit ziet, nouja, dat dus"
En weer weglopen, geen probleem ansich.Maarja daar heb je niets aan, want jij wil meer in gesprek raken met zo'n vrouw.
"he, ik vind het eng, maar zag je lopen, wou je toch even aanspreken, want je lijkt me een leuke meid"
Tja.. weet niet of ik het zou geloven, maar het komt minder creepy over dan "he, mooie meid"
Of het effect anders zou zijn, geen idee.
Hi Lienekien,quote:Op donderdag 20 december 2018 10:44 schreef Lienekien het volgende:
Imo is een ‘natuurlijke’ context voor een spontaan praatje een situatie waarin bijv. je beiden ergens op wacht. Bushalte, rij voor de kassa. Je maakt dan een praatje om de tijd een beetje te doden. Dat komt allemaal veel minder opdringerig over.
Ik zou weglaten dat je het eng vindt om haar aan te spreken, komt naar mijn mening niet erg charmant over. Hoogstens kan je aangeven dat het ongebruikelijk is dat je iemand die je niet kent zo maar out of the blue aanspreekt. Til er gewoon niet te zwaar aan, houd de conversatie laagdrempelig.quote:Op donderdag 20 december 2018 10:41 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
he, ik vind het eng, maar zag je zitten, wou je toch even aanspreken anders zou het nooit gebeuren, vroeg me af wat je aan het lezen bent/waar je vandaan komt (bij buitenlands uiterlijk bv).
Ik zou lopend niet iemand aanspreken tbh.
Blijf optimistisch. Je kunt nog best een eind komen met ervaring en wat hulp.quote:Op donderdag 20 december 2018 10:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hi Lienekien,
Je ziet weer dat ik in de nesten zit. Alhoewel het nu wel veel beter gaat, even nog deze slechte ervaring aan het verwerken...
Vrijblijvend zou ook kunnen zijn dat je alleen hen dat compliment wilde maken, maar er zit meer achter dus. Niet per se verkeerd, maar die vrijblijvend kun je op verschillende manieren zien natuurlijk. Denk dat het voor de gemiddelde aantrekkelijke vrouw niet altijd even vrijblijvend wordt ervaren als ze aan wordt gesproken op d'r uiterlijk om een gesprekje te openen. Ongeacht de intentie zeg maar..quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:14 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
[..]
Het is wel vrijblijvend, want ik heb daarna niet dat ik denk van ''jezus waarom nou'''. Het is meer zo leer ik omgaan met afwijzing?...dat ik denk dat het mij leert om te gaan met approach anxiety...meer zelfvertrouwen helpt opbouwen. Mijn therapist raadde mij dat ook aan namelijk, voel me nog wel nerveus als ik die dingen zeggen.. En ik doe het alleen bij vrouwen die ik oprecht mooi vind. Of is dit dan wellicht vreemd? Want stel je hebt zelfvertrouwen, dan zou dat er ook automatisch toe leiden dat je zomaar vrouwen kunt aanspreken? Moet je zoiets niet leren..?
Klinkt als pleasen dit, zand vast houden in je vuist ipv op platte hand, remember. Eerlijk doen omdat je denkt dat dat is wat de vrouwen willen en jij wil gewild worden, dus dan lijkt het logisch. Maar ben je dan niet weer extern bezig, terwijl het van binnenuit zou moeten komen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:32 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar hoe kan ik iemand compliment geven over diens innerlijk/persoonlijkheid als ik die persoon niet ken? Weet je wat het is. Enerzijds willen vrouwen denk ik wel dat een leuke man hen aanspreekt, anderzijds vind ik het zeer lastig om over iets anders in te gaan (zoals dat ze bv aan het lezen is) terwijl het eerste wat me aantrok haar uiterlijk was. Moet ik dan niet eerlijk zijn? Vind wel jammer dat het als ongemakkelijk wordt opgevat uiteraard..kan me dat voorstellen, maar heb dacht van als ik direct eerlijk ben dan is het zo..
Ben je niet op je meest kwetsbaarst als je gewoon jezelf kan en durft te zijn? Hoe helpt deze aanspreekttactiek je daarbij denk je?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Denk dat het vooral zo aanvoelt omdat je het doel afhankelijk van de ander opstelt en niet bij jezelf houdt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Uhh bedoel meer van of die mensen haar aanspreken zoals ik dat deed bij dat meisje. Maar goed, jullie zeggen dus creepy en anders aanspreken als je wil aanspreken. Of is z'n geheel niet meer aanspreken? Het is zo counterintuitive. Enerzijds wil ik vrouwen ontmoeten, anderzijds willen sommige nooit worden aangesproken. Het is frustrerend..
Het verbaast me altijd een beetje hoe mensen zo prat kunnen gaan op iemand beter willen leren kennen, maar vervolgens totaal geen benul lijken te hebben waar ze dan een gesprekje over moeten aanknopen. En zich dan blind willen staren op tactiekjes, terwijl de halve maatschappij loopt te mauwen over oprechte interesse en degelijke aandacht enzo.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ergens wel een goede dit, maar ik zou het breder willen trekken. En dan niet alleen dikke vrouwen erbij, maar gewoon allerlei mensen. Want wat houdt je tegen om bij die bejaarde meneer op dat bankje niet wat meer van jezelf te laten zien? Lijkt me een stuk vrijblijvender dan een lekkere chick stiekem toch willlen scoren en wie weet hebben die oudjes nog mooie verhalen waar je wat van kan leren op liefdesgebied. Win-win toch..quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Sowieso een slim idee om jezelf wat breder te gaan ontwikkelen ja. Buiten studie en werk om weten wat je leuk vindt om te doen, waar je blij van wordt en wat je ongeacht of je een partner hebt wil blijven doen. Wat jou jou maakt en onderscheidt van de buurman en wat je wellicht wel belangrijk vindt om te kunnen delen met een partner later.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:05 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Snap ik..maar als ik dat zie dat mensen me teruglachen moet ik hen dan aanspreken..? Om eerlijk te zijn ben ik best oke met mezelf, ondanks dat ik momenteel geen hobbies en vrienden heb. Voel me emotioneel niet afhankelijk....ja ik ben paar keer afgewezen. Maar heb ook nog nooit iemand aangesproken in mijn leven, wist ik veel..
Wellicht nog meer focus op mezelf en dit ‘vrouwen aanspreken’ als zij-ding zien. Niet als hoofddoel. Ik zie het nu als hoofddoel..dat ik denk hierdoor verbeter ik mezelf ook. Snap je?
Nou ga ik even streng worden, want die investering in jezelf is gewoon ook de weg van de minste confrontatie geweest hè. Denk dat het ook best wel mee kan spelen in dat jij eerst wil weten of je haar kan vertrouwen voor je er meer mee zou willen (ik denk zeker ook durven) doen. Zolang jij geen sociale activiteiten onderneemt, ben je ook minder kwetsbaar in dat opzicht en kun je jezelf helemaal een slag in de rondte lullen over je inzet en je intenties etc. Blijft alleen geen kut meer van over zodra je een vrouw aanspreekt, want haar reactie (ongeacht wat daar achter zit, zie hierboven ergens) doet je meer een creep voelen dan je intentie. En dan pas kom je hier een topic openen over welke tactiek je dan beter kan gebruiken. Ja, die vrijblijvend- en oprechtheid naar haar komen dan wat minder uit de verf hè.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:25 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hmm, wel vreemd, want heb dat gevoel namelijk niet man. Snap wat je bedoelt van ‘je wil ze krijgen zodat je jezelf goed voelt’. Dat heb ik lange tijd gehad inderdaad. Nu merk ik dat mijn waarden belangrijk zijn en dat afwijzing normaal is (ook in vriendenkring onlangs na jaren). Maar wellicht dat ik meer in mezelf moet investeren dan dat ik denk dat ik al doe. Ik ben opzicht best tevreden, maar heb geen hobbies en sociale activiteiten gaande. En spreek nooit vrouwen aan, twee keer dus..dus heb daar ook onzekerheden (die wellicht gewoon normaal zijn). Maar tbh, als een vrouw zomaar zou zeggen ‘ik wil seks met je blabla’. Dan nee, moet haar eerst kennen denk ik dan oprecht. Ook bij die vrouwen die ik aansprak en ja ik vond hen mooi en het kwam wellicht creepy over en denk van ‘dammit je wil ook geen creep uithangen’. Denk ergens dat het ook normaal is. Maar volledig investeren in mezelf is wellicht inderdaad het beste. Denk dat ik dat niet helemaal heb gedaan, maar tot op zekere hoogte. In januari begin ik ook weer met therapie en zo.
Eigenlijk vind ik jou wel een mooi voorbeeld voor ts. Natuurlijk niet om schaamteloos proberen te kopiëren ook zo over te komen (er is natuurlijk maar 1 Kreaquote:Op woensdag 19 december 2018 15:20 schreef Kreator het volgende:
Maar samenvattend met andere woorden zeggen jullie dus eigenlijk dat je een vrouw niet zomaar een compliment over haar uiterlijk moet geven, out of the blue?
quote:Op donderdag 20 december 2018 15:12 schreef Kreator het volgende:
Wat een mooi compliment (oprecht), enge Marie. Zo uit het niets (hehe).
Het is vrijblijvend hoor, dus jij mag Marie zeggenquote:Op donderdag 20 december 2018 15:12 schreef Kreator het volgende:
Wat een mooi compliment (oprecht), enge Marie. Zo uit het niets (hehe).
Het klinkt altijd zo makkelijk, een ''gewoon'' gesprekje aangaan over koetjes en kalfjes.. of een grappige opmerking te maken. Dat is het (k*t)advies wat vrouwen vaak geven in dit soort discussies. Maar probeer op het moment zelf als je bij wijze van spreken maar een paar seconden bedenktijd hebt maar even snel iets te bedenken, zo makkelijk is dat niet. Je kan altijd iets zeggen over het weer of over de drukte ofzo, of desnoods de weg aan iemand vragen, maar verder houdt het wel een beetje op toch ?quote:Op woensdag 19 december 2018 17:52 schreef yra het volgende:
Is het niet een idee om eerst eens 'gewone' gesprekjes met mensen aan te gaan. Gewoon, alledaagse koetjes en kalfjes gesprekken, even een vreemd iemand aanspreken om iets te vragen of een grappige opmerking te maken.
Inderdaad, het ging om die afwijzing en daarmee om te leren gaan. Ik dacht dat ik leer oefenen dat een vrouw aanspreken helemaal niet raar is en dat het kan. En dan leer ik met afwijzing om te gaan. Maar ja, achteraf denk ik van, leek me een leuk meisje...zonde.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
[quote]
Vrijblijvend zou ook kunnen zijn dat je alleen hen dat compliment wilde maken, maar er zit meer achter dus. Niet per se verkeerd, maar die vrijblijvend kun je op verschillende manieren zien natuurlijk. Denk dat het voor de gemiddelde aantrekkelijke vrouw niet altijd even vrijblijvend wordt ervaren als ze aan wordt gesproken op d'r uiterlijk om een gesprekje te openen. Ongeacht de intentie zeg maar..
Als je er op af stapt met het idee om beter met afwijzing om te leren gaan, dan ben je denk ik niet zo vrijblijvend bezig. Je wil immers meer dan alleen complimenteren en dan ga je ook nog uit van een negatief scenario dat je afgewezen zou worden. Dat iemand geen tijd of een rotdag heeft of gewoon in een fijne relatie zit, maakt niet per se dat jij afgewezen bent, maar je zoekt die negatieve insteek zo wel actief op zonder te relativeren dat als het nergens op uit loopt het geen kut met jou of je aanspreektactiek te maken hoeft te hebben.
Wat oefen en leer je dan zo denk je?
Jaa..ik dacht dat het zo was ja. Met name omdat ik dacht van kan niet zomaar mezelf de allereerste keer zijn, maar moet dat opbouwen. Maar dit was wel heel slecht ja. Waar zal het dan aan liggen dat er niks door mij heen ging van ''het ligt aan hoe jij de persoon aanspreekt''? Dat ik constant dacht van zo heb ik snel antwoord door een nee.quote:Waarom raadde je therapeut dit nu aan eigenlijk? Hoe zit het met je basis?
Naja, eigenlijk dat zei hij dat je zowel van binnenuit als van buitenuit aan jezelf kan werken. Dit was van buiten aan jezelf werken in ieder geval. Hierdoor zou ik meer leren over vrouwelijk contact bijvoorbeeld.
[quote]
Klinkt als pleasen dit, zand vast houden in je vuist ipv op platte hand, remember. Eerlijk doen omdat je denkt dat dat is wat de vrouwen willen en jij wil gewild worden, dus dan lijkt het logisch. Maar ben je dan niet weer extern bezig, terwijl het van binnenuit zou moeten komen?
Zeg maar het verschil tussen de beste versie van jezelf zijn en op basis daarvan een vrouw aan proberen te trekken versus jezelf proberen te vormen naar wat je denkt dat vrouwen willen.. Ben je niet op je meest kwetsbaarst als je gewoon jezelf kan en durft te zijn? Hoe helpt deze aanspreekttactiek je daarbij denk je?
Jaa klopt inderdaad, dus wat jij hier zegt is dat ik me van mijn beste kant moet laten zien, maar dat betekent niet dat ik willekeurig ook elke vrouw aantrek?quote:Denk dat het vooral zo aanvoelt omdat je het doel afhankelijk van de ander opstelt en niet bij jezelf houdt.
Het is tevens geen homogene groep, net zoals jij toch ook niet een man wil zijn, maar de man voor die ene vrouw. Dan zou je meer moeten denken aan maatwerk. Natuurlijk weet je niet zoveel van een wildvreemde vrouw, maar jij zou wel beter kunnen weten wie jij bent en wat je te bieden hebt (jawel, je basis). Kan het iets zeggen dat je nu inzet op hoe je een willekeurige vrouw benadert in plaats van hoe jij het beste jezelf kan laten zien?
Niks inderdaad, wilde wel oprecht interesse tonen. Heb gewoon echt gedacht dat dit de goede approach zou zijn. Ik snap het nu beter met mezelf zijn, heb wel spijt achteraf. En dat is een behoorlijk zwakke eigenschap van mij. Mezelf vergeven en niet fantaseren over hoe het had moeten zijn. Ik merk namelijk dat ik wegloop van realiteit hierover. Ik dacht dat wanneer ik mezelf direct zou laten zien dat ik dan iets slechts zou vertonen of zo...quote:Het verbaast me altijd een beetje hoe mensen zo prat kunnen gaan op iemand beter willen leren kennen, maar vervolgens totaal geen benul lijken te hebben waar ze dan een gesprekje over moeten aanknopen. En zich dan blind willen staren op tactiekjes, terwijl de halve maatschappij loopt te mauwen over oprechte interesse en degelijke aandacht enzo.
Waar is je oprechte interesse in een persoon als je bezig bent met willen scoren? Waar is je aandacht voor wat ze echt wil als je kennelijk liever bezig bent met bedenken wat je denkt dat ze wil? Wat laat je dan van jezelf en je mogelijkheden tot een echte connectie maken zien dan?
Ok ok, echte connectie lijkt wat overdreven bij zo een praatje, maar #authentiek ditdat.
Dat hebben die vlotte en arrogante boys gewoon wel mee, die voelen authentieker aan omdat ze doen wat ze willen zeg maar. De twijfelaars lijken vooral te willen doen wat werkt en dat roept niet geheel onterecht enig argwaan op qua oprechtheid en oprechte interesse in wie ze zijn ipv wat ze op kunnen leveren.
Nu heb ik nog steeds een stop van ''oke, eens een creep altijd een creep''. Wat zou je met het gevoel dan moeten doen dat ik nu gewoon niet meer iemand wil aanspreken? Dat ik denk, ik trad buiten mijn comfortzone en het ging volledig fout.quote:Ergens wel een goede dit, maar ik zou het breder willen trekken. En dan niet alleen dikke vrouwen erbij, maar gewoon allerlei mensen. Want wat houdt je tegen om bij die bejaarde meneer op dat bankje niet wat meer van jezelf te laten zien? Lijkt me een stuk vrijblijvender dan een lekkere chick stiekem toch willlen scoren en wie weet hebben die oudjes nog mooie verhalen waar je wat van kan leren op liefdesgebied. Win-win toch..
quote:Sowieso een slim idee om jezelf wat breder te gaan ontwikkelen ja. Buiten studie en werk om weten wat je leuk vindt om te doen, waar je blij van wordt en wat je ongeacht of je een partner hebt wil blijven doen. Wat jou jou maakt en onderscheidt van de buurman en wat je wellicht wel belangrijk vindt om te kunnen delen met een partner later.
Ook zodat er minder afhangt van de goedkeuring van een vrouw, meer balans, etc.
Hoe bedoel je weg met minste confrontatie? Bedoel je dat ik meer moet ondernemen in mezelf? Wat bedoel je met dat er niks overblijft aangezien haar reactie mij een creep laat voelen dan mijn intentie? Wat bedoel je daarnaast met je laatste zin zeg maar?quote:Nou ga ik even streng worden, want die investering in jezelf is gewoon ook de weg van de minste confrontatie geweest hè. Denk dat het ook best wel mee kan spelen in dat jij eerst wil weten of je haar kan vertrouwen voor je er meer mee zou willen (ik denk zeker ook durven) doen. Zolang jij geen sociale activiteiten onderneemt, ben je ook minder kwetsbaar in dat opzicht en kun je jezelf helemaal een slag in de rondte lullen over je inzet en je intenties etc. Blijft alleen geen kut meer van over zodra je een vrouw aanspreekt, want haar reactie (ongeacht wat daar achter zit, zie hierboven ergens) doet je meer een creep voelen dan je intentie. En dan pas kom je hier een topic openen over welke tactiek je dan beter kan gebruiken. Ja, die vrijblijvend- en oprechtheid naar haar komen dan wat minder uit de verf hè.
Wel eerlijker en dichter bij jezelf, dus dat is niet per se negatief, maar muy importante voor meetbare effectiviteit. En dat is waar het pas echt investeren en kwetsbaar wordt..
Ik vind de suggestie van mijn zus dan toch het beste. Dat je het proces aangeeft. Het is niet dat ik nu compleet alles wens in te studeren, maar ook al ben je jezelf je kan alsnog creepy overkomenl. Ik zou zeggen dat indien je aangeeft dat wat je doet ongewoon is, maar je het toch doet omdat je degene toch zou willen spreken dat een vrouw op z'n minst weet dat wat je doet ongewoon is. Mijn zus wordt zelf ook weleens aangesproken, maar geeft aan dat vrouwen in eerste instantie altijd wantrouwend zijn met random mannen...maar wanneer iemand het proces aangeeft dat je op z'n minst denkt ''oke hij snapt het''. Uiteraard moet je jezelf blijven trouwens gedurende een gesprek, maar daarvoor kan je wel daarin eerlijk zijn..quote:Op donderdag 20 december 2018 19:14 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
[..]
Het klinkt altijd zo makkelijk, een ''gewoon'' gesprekje aangaan over koetjes en kalfjes.. of een grappige opmerking te maken. Dat is het (k*t)advies wat vrouwen vaak geven in dit soort discussies. Maar probeer op het moment zelf als je bij wijze van spreken maar een paar seconden bedenktijd hebt maar even snel iets te bedenken, zo makkelijk is dat niet. Je kan altijd iets zeggen over het weer of over de drukte ofzo, of desnoods de weg aan iemand vragen, maar verder houdt het wel een beetje op toch ?
Slecht advies. Dat boeit niemand. En het komt alleen maar onoprecht en slijmerig over.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:38 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik vind de suggestie van mijn zus dan toch het beste. Dat je het proces aangeeft. Het is niet dat ik nu compleet alles wens in te studeren, maar ook al ben je jezelf je kan alsnog creepy overkomenl. Ik zou zeggen dat indien je aangeeft dat wat je doet ongewoon is, maar je het toch doet omdat je degene toch zou willen spreken dat een vrouw op z'n minst weet dat wat je doet ongewoon is. Mijn zus wordt zelf ook weleens aangesproken, maar geeft aan dat vrouwen in eerste instantie altijd wantrouwend zijn met random mannen...maar wanneer iemand het proces aangeeft dat je op z'n minst denkt ''oke hij snapt het''. Uiteraard moet je jezelf blijven trouwens gedurende een gesprek, maar daarvoor kan je wel daarin eerlijk zijn..
Huh..denk je? Ook als je het snel aangeeft van ''ik weet dat het ongewoon is, maar ik wilde toch even hi zeggen en vragen wat je aan het doen bent''. Wat is daar onoprecht aan, het is toch ongewoon? Moet eerlijk toegeven, de guy die me laatst uit het niets persoonlijke vragen begon te stellen nadat hij de route wilde weten, had liever gehad dat hij aangaf waarom hij opeens persoonlijke vragen ging stellen. Als hij bv had gezegd ''ik ben ook student en dacht van even sociaal contact maken''..dan zou ik denken van ohh prima ipv eerst naar een route vragen en opeens vragen over mij en mijn studie..quote:Op donderdag 20 december 2018 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Slecht advies. Dat boeit niemand. En het komt alleen maar onoprecht en slijmerig over.
het boeit mij voor geen meter of je aangeeft of het ongewoon is, het resultaat is nog steeds dat je me op een niet heel prettige manier out of the blue benadert. Maar echt, zoek hier professionele hulp bij, want je trekt steeds precies de verkeerde conclusies uit wat we je proberen te zeggen.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:42 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Huh..denk je? Ook als je het snel aangeeft van ''ik weet dat het ongewoon is, maar ik wilde toch even hi zeggen en vragen wat je aan het doen bent''. Wat is daar onoprecht aan, het is toch ongewoon? Moet eerlijk toegeven, de guy die me laatst uit het niets persoonlijke vragen begon te stellen nadat hij de route wilde weten, had liever gehad dat hij aangaf waarom hij opeens persoonlijke vragen ging stellen. Als hij bv had gezegd ''ik ben ook student en dacht van even sociaal contact maken''..dan zou ik denken van ohh prima ipv eerst naar een route vragen en opeens vragen over mij en mijn studie..
Maar de conclusies zijn dat je iemand op een normale manier moet benaderen als je het al wil doen?quote:Op donderdag 20 december 2018 20:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
het boeit mij voor geen meter of je aangeeft of het ongewoon is, het resultaat is nog steeds dat je me op een niet heel prettige manier out of the blue benadert. Maar echt, zoek hier professionele hulp bij, want je trekt steeds precies de verkeerde conclusies uit wat we je proberen te zeggen.
Juist dan.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:42 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Huh..denk je? Ook als je het snel aangeeft van ''ik weet dat het ongewoon is, maar ik wilde toch even hi zeggen en vragen wat je aan het doen bent''. Wat is daar onoprecht aan, het is toch ongewoon? Moet eerlijk toegeven, de guy die me laatst uit het niets persoonlijke vragen begon te stellen nadat hij de route wilde weten, had liever gehad dat hij aangaf waarom hij opeens persoonlijke vragen ging stellen. Als hij bv had gezegd ''ik ben ook student en dacht van even sociaal contact maken''..dan zou ik denken van ohh prima ipv eerst naar een route vragen en opeens vragen over mij en mijn studie..
Maar dat zeg ik toch ook niet, ik zeg van ''ik weet dat het ongewoon is, maar wilde me voorstellen, hi ik ben ...''. Of is dit echt te vreemd allemaal? Of mezelf gewoon voorstellen en klaar..quote:Op donderdag 20 december 2018 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Juist dan.
"Ik doe dit normaal nooit" is nou niet echt een weinig gebruikte rotsmoes/tactiek. De bedoeling is dat je gevleid wordt en vertederd raakt.
Dat gebeurt niet, want de tactiek wordt regelmatig gebruikt en over het algemeen door types waar je het liefst hard voor weg rent.
Je lijkt het niet te kunnen of willen begrijpen ofzo
Ook als iemand zich out of the blue zou voorstellen dus?quote:Op donderdag 20 december 2018 20:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
het boeit mij voor geen meter of je aangeeft of het ongewoon is, het resultaat is nog steeds dat je me op een niet heel prettige manier out of the blue benadert. Maar echt, zoek hier professionele hulp bij, want je trekt steeds precies de verkeerde conclusies uit wat we je proberen te zeggen.
Juist dan.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:54 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ook als iemand zich out of the blue zou voorstellen dus?
Het is echt te raar. Sorry.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:53 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik toch ook niet, ik zeg van ''ik weet dat het ongewoon is, maar wilde me voorstellen, hi ik ben ...''. Of is dit echt te vreemd allemaal? Of mezelf gewoon voorstellen en klaar..
Tja, dan houdt het op volgens jullie. Dat is dan jullie conclusie. Dat er niks mogelijk is, en dat het altijd via-via moet, wat mij nogal vreemd lijkt.quote:
Geen idee? Ik heb nog geen conclusie uit dit topic kunnen trekken. Het zou wel fijn zijn als iemand eens gewoon wil zeggen of het normaal is om vreemden ongevraagd op daarvoor niet bedoelde locatie te complimenteren met iets dat eigenlijk geen prestatie is.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:49 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar de conclusies zijn dat je iemand op een normale manier moet benaderen als je het al wil doen?
Nee, dat zeggen we NIET.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:56 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Tja, dan houdt het op volgens jullie. Dat is dan jullie conclusie. Dat er niks mogelijk is, en dat het altijd via-via moet, wat mij nogal vreemd lijkt.
Elke wijze die ik voorstel is niet goed, maakt niet uit hoe. Weet niet waarom, maar of ik me nou voorstel, gewoon hoi zeg. Of gewoon hoi zeg en opmerk wat ze doet, het lijkt niet voldoende..quote:
Omdat je geen goede wijze voorstelt he? En je weigert iets aan te nemen van anderen of naar advies te luisteren. Het is je je vaak genoeg uitgelegd nu. Overdreven vaak zelfs.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:03 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Elke wijze die ik voorstel is niet goed, maakt niet uit hoe. Weet niet waarom, maar of ik me nou voorstel, gewoon hoi zeg. Of gewoon hoi zeg en opmerk wat ze doet, het lijkt niet voldoende..
Probeer het anders even met iemand die er voor open staat. Op Tinder ofzo.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:03 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Elke wijze die ik voorstel is niet goed, maakt niet uit hoe. Weet niet waarom, maar of ik me nou voorstel, gewoon hoi zeg. Of gewoon hoi zeg en opmerk wat ze doet, het lijkt niet voldoende..
Jij zei ''chithat en dan leren kennen''.. Dan moet je toch eerst zeggen hi, en dan opmerken wat die persoon doet en daarop verder ingaan als het out of the blue is?quote:Op donderdag 20 december 2018 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat je geen goede wijze voorstelt he? En je weigert iets aan te nemen van anderen of naar advies te luisteren. Het is je je vaak genoeg uitgelegd nu. Overdreven vaak zelfs.
Tsja, dan is het wel klaar lijkt me..
Er is niks mis met mensen aanspreken. Dat beweert ook niemand. Het gaat om hoe en waar.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:08 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Jij zei ''chithat en dan leren kennen''.. Dan moet je toch eerst zeggen hi, en dan opmerken wat die persoon doet en daarop verder ingaan als het out of the blue is?
Zal ik wel nog een keer doen, voel me zwaar klote ook over dit alles. Ook dat hele aanspreken en zo heb ik spijt van. Kan daar echt in dwijlen, weer iets gedaan waar ik spijt van heb..quote:Op donderdag 20 december 2018 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is niks mis met mensen aanspreken. Dat beweert ook niemand. Het gaat om hoe en waar.
Lees dit topic nog eens terug anders.
Je hebt dus niet geoefend in oprechte interesse tonen en niet beter met afwijzing om leren gaan. Hoogstens geconcludeerd dat het je minder doet dan gedacht..quote:Op donderdag 20 december 2018 19:31 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Inderdaad, het ging om die afwijzing en daarmee om te leren gaan. Ik dacht dat ik leer oefenen dat een vrouw aanspreken helemaal niet raar is en dat het kan. En dan leer ik met afwijzing om te gaan. Maar ja, achteraf denk ik van, leek me een leuk meisje...zonde.
Heb je wel wat over vrouwelijk contact geleerd nu? Of draaide dit stiekem toch gewoon vooral om jezelf?quote:over therapeut
Beter stel je die laatste vraag aan jezelf en denk je daar nog eens goed over na. Of nog beter, focus je op hoe je dit een volgende keer wel mee gaat nemen in je denkproces. Dat is een stukje constructiever zeg maar.quote:[..]
Jaa..ik dacht dat het zo was ja. Met name omdat ik dacht van kan niet zomaar mezelf de allereerste keer zijn, maar moet dat opbouwen. Maar dit was wel heel slecht ja. Waar zal het dan aan liggen dat er niks door mij heen ging van ''het ligt aan hoe jij de persoon aanspreekt''? Dat ik constant dacht van zo heb ik snel antwoord door een nee.
Ik ga niet voor je herkauwen, even terug naar de kern: Wat is je doel? Wil je elke willekeurige vrouw aantrekken?quote:[..]
Jaa klopt inderdaad, dus wat jij hier zegt is dat ik me van mijn beste kant moet laten zien, maar dat betekent niet dat ik willekeurig ook elke vrouw aantrek?
Of iets een goede tactiek is, is nogal afhankelijk van het doel en daar ben je tegenstrijdig in. Dat maakt dit en jou niet zo geloofwaardig.quote:[..]
Niks inderdaad, wilde wel oprecht interesse tonen. Heb gewoon echt gedacht dat dit de goede approach zou zijn. Ik snap het nu beter met mezelf zijn, heb wel spijt achteraf. En dat is een behoorlijk zwakke eigenschap van mij. Mezelf vergeven en niet fantaseren over hoe het had moeten zijn. Ik merk namelijk dat ik wegloop van realiteit hierover. Ik dacht dat wanneer ik mezelf direct zou laten zien dat ik dan iets slechts zou vertonen of zo...
Typisch hoe je binnen dit topic draait van oh, deed me niks, wereld draaide door, liet haar meteen met rust, etc naar helemaal buiten mijn comfortzone en ging volledig fout.quote:[..]
Nu heb ik nog steeds een stop van ''oke, eens een creep altijd een creep''. Wat zou je met het gevoel dan moeten doen dat ik nu gewoon niet meer iemand wil aanspreken? Dat ik denk, ik trad buiten mijn comfortzone en het ging volledig fout.
Wat jij nu als investering beschouwde is de weg van de minste confrontatie. Even makkelijk boekske doorbladeren, niet bij het begin beginnen. Nee, meteen door voor de chickies benaderen. Zeggen dat je heus wel oprecht wil doen, maar ondertussen je daar eigenlijk helemaal niet zo mee bezig houden. Etc etc.quote:[..]
[..]
Hoe bedoel je weg met minste confrontatie? Bedoel je dat ik meer moet ondernemen in mezelf? Wat bedoel je met dat er niks overblijft aangezien haar reactie mij een creep laat voelen dan mijn intentie? Wat bedoel je daarnaast met je laatste zin zeg maar?
Nogmaals: (bijna) iedereen probeert je te helpen, niet je je rot te laten voelen. Maar je moet uiteraard wel beseffen wat je fout deed zodat je die fout niet meer meer maakt. En je hebt ook echt veel opbouwend advies gehad.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:16 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Zal ik wel nog een keer doen, voel me zwaar klote ook over dit alles. Ook dat hele aanspreken en zo heb ik spijt van. Kan daar echt in dwijlen, weer iets gedaan waar ik spijt van heb..
Ik zou zelf leuk vinden, als je mijn aandacht zou zoeken.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:56 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Tja, dan houdt het op volgens jullie. Dat is dan jullie conclusie. Dat er niks mogelijk is, en dat het altijd via-via moet, wat mij nogal vreemd lijkt.
De ander zijn of haar ervaring kan prima los staan van hoe je een en ander bedoelt ja.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:38 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik vind de suggestie van mijn zus dan toch het beste. Dat je het proces aangeeft. Het is niet dat ik nu compleet alles wens in te studeren, maar ook al ben je jezelf je kan alsnog creepy overkomenl.
Want dat weet ze niet zonder jouw duiding? Of moet het geruststellend zijn dat jij je bewust bent van hoe het overkomt en het toch doet? Dat het dan maar complimenteus moet zijn dat je het dan alsnog doet en zij dan toch wel echt heel erg leuk moet zijn om zo een risico te nemen ofzo?quote:Ik zou zeggen dat indien je aangeeft dat wat je doet ongewoon is, maar je het toch doet omdat je degene toch zou willen spreken dat een vrouw op z'n minst weet dat wat je doet ongewoon is.
Je wil dus vooral investeren in externe dingen en je blijven focussen op het effect van de oh zo gewenste reactie. Is dat wie je bent cq wil zijn?quote:Mijn zus wordt zelf ook weleens aangesproken, maar geeft aan dat vrouwen in eerste instantie altijd wantrouwend zijn met random mannen...maar wanneer iemand het proces aangeeft dat je op z'n minst denkt ''oke hij snapt het''. Uiteraard moet je jezelf blijven trouwens gedurende een gesprek, maar daarvoor kan je wel daarin eerlijk zijn..
Misschien is het beter om dit bizarre gedrag niet goed te praten.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:22 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Ik zou zelf leuk vinden, als je mijn aandacht zou zoeken.
Voorbeeldje in de bieb!
Ik zou aan dezelfde tafel plaatsnemen, wel met mag ik bij je zitten?
Als je reactie krijgt .. ja hoor of tuurlijk.
Zou ik zeggen.. ik wil je ook niet storen je zit zo geconcentreerd te lezen. (En daarbij een glimlach) en dan merk je wel of ze openstaat voor een gesprek.
Bijvoorbeeld ze antwoord waar ze echt mee bezig is (vak/studie) en dan kan je daar misschien op ingaan.
Zo van oh cool ik ben erg goed in dat vak.. of ja saai he.. of nou succes dat klinkt erg leuk wat studeer je dan?
En bij een leuk gesprek een soort binnenpretje lachje en als ze vraagt waarom lach je.
Dan zeg je bijvoorbeeld, ik had vanochtend echt niet gedacht dat ik zo’n leuk gesprek zou hebben vandaag waarbij je haar recht in de ogen aankijkt en dan zie je wel of dat binnenkomt als friendzone of als geïnteresseerd in meer.
Zo ja dan zou ik zeggen :... is het raar als ik zeg dat het me heel leuk lijkt om samen eens een drankje te doen?
IMHO![]()
![]()
Ik denk dat hij gebaadt is bij praktijkvoorbeelden want duidelijk is dat hij er geen kaas van gegeten heeft maar toch probeert dat te verbeteren (al zei dat wat onhandig) maar ik ken plenty mannen die totaal niet met vrouwen om kunnen gaan en als je hun er 1 op 1 over aanspreekt, hebben ze het 9/10 keer niet eens zelf door hoe bot of onhandig ze zijn. Maar ik vind dat je dat dan juist wel moet zeggen in plaats van achter rug om belachelijk maken ik gin iedereen z’n liefdesgeluk.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Misschien is het beter om dit bizarre gedrag niet goed te praten.
We zeggen dan ook dat hij het totaal verkeerd aanpakt (en geven advies hoe het wel aan te pakken/te leren hoe je het aanpakt) Hij wil er alleen niet aan..quote:Op donderdag 20 december 2018 21:34 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gebaadt is bij praktijkvoorbeelden want duidelijk is dat hij er geen kaas van gegeten heeft maar toch probeert dat te verbeteren (al zei dat wat onhandig) maar ik ken plenty mannen die totaal niet met vrouwen om kunnen gaan en als je hun er 1 op 1 over aanspreekt, hebben ze het 9/10 keer niet eens zelf door hoe bot of onhandig ze zijn. Maar ik vind dat je dat dan juist wel moet zeggen in plaats van achter rug om belachelijk maken ik gin iedereen z’n liefdesgeluk.
Ach leven en laten leven dan uiteindelijk!quote:Op donderdag 20 december 2018 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We zeggen dan ook dat hij het totaal verkeerd aanpakt (en geven advies hoe het wel aan te pakken/te leren hoe je het aanpakt) Hij wil er alleen niet aan..
En als ze niet naar het waarom van je binnenpretje vraagt?quote:Op donderdag 20 december 2018 21:22 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Voorbeeldje in de bieb!
Zou ik zeggen.. ik wil je ook niet storen je zit zo geconcentreerd te lezen. (En daarbij een glimlach) en dan merk je wel of ze openstaat voor een gesprek.
Bijvoorbeeld ze antwoord waar ze echt mee bezig is (vak/studie) en dan kan je daar misschien op ingaan.
Zo van oh cool ik ben erg goed in dat vak.. of ja saai he.. of nou succes dat klinkt erg leuk wat studeer je dan?
En bij een leuk gesprek een soort binnenpretje lachje en als ze vraagt waarom lach je.
Dan zeg je bijvoorbeeld, ik had vanochtend echt niet gedacht dat ik zo’n leuk gesprek zou hebben vandaag waarbij je haar recht in de ogen aankijkt en dan zie je wel of dat binnenkomt als friendzone of als geïnteresseerd in meer.
Zo ja dan zou ik zeggen :... is het raar als ik zeg dat het me heel leuk lijkt om samen eens een drankje te doen?
IMHO![]()
![]()
Dan ga je gewoon verder lullen of je laat een stilte vallen ik denk dat jf gauw aanvoelt wat de verdere aanpak nodig heeft.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:48 schreef Argento het volgende:
[..]
En als ze niet naar het waarom van je binnenpretje vraagt?
Lijkt me sterk dat TS dat aanvoelt.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:51 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Dan ga je gewoon verder lullen of je laat een stilte vallen ik denk dat jf gauw aanvoelt wat de verdere aanpak nodig heeft.
Tja ... misschien, maar dan word het nooit wat 🙈quote:Op donderdag 20 december 2018 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat TS dat aanvoelt.
Kijk dit is nou tenminste echt een goed praktijkvoorbeeld,hier hebben we tenminste wat aan. Jammer dat de meeste vrouwen niet veel verder komen dan het advies geven van "gewoon een gesprekje aanknopen" of iets dergelijks. Dames,dat is echt gewoon veelste abstract voor het merendeel van de mannen,kom liever met voorbeelden en voorbeeldsituaties!quote:Op donderdag 20 december 2018 21:22 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:
[..]
Voorbeeldje in de bieb!
IMHO![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |