quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:11 schreef Argento het volgende:
wat is precies je verwachting als je "geheel vrijblijvend" out of the blue tegen een vrouw zegt dat je dr mooi vindt?
Het is wel vrijblijvend, want ik heb daarna niet dat ik denk van ''jezus waarom nou'''. Het is meer zo leer ik omgaan met afwijzing?...dat ik denk dat het mij leert om te gaan met approach anxiety...meer zelfvertrouwen helpt opbouwen. Mijn therapist raadde mij dat ook aan namelijk, voel me nog wel nerveus als ik die dingen zeggen.. En ik doe het alleen bij vrouwen die ik oprecht mooi vind. Of is dit dan wellicht vreemd? Want stel je hebt zelfvertrouwen, dan zou dat er ook automatisch toe leiden dat je zomaar vrouwen kunt aanspreken? Moet je zoiets niet leren..?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:11 schreef Argento het volgende:
wat is precies je verwachting als je "geheel vrijblijvend" out of the blue tegen een vrouw zegt dat je dr mooi vindt?
Wat moeten ze daarmee dan? Waarom zouden ze aanbiddend aan je voeten vallen omdat jij ze mooi vindt?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:07 schreef Gregor1994 het volgende:
Hi leden,
Ik ben 24 jaar oud en tot op heden nooit succes gehad met vrouwen. Altijd mijn waarde opgehangen aan de bevestiging van vrouwen en sinds ik mezelf ken was ik altijd verliefd op een vrouw, zoals aantal van jullie weten. Na het debacle met het laatste meisje weet ik dat niemand me gelukkig kan maken. Inmiddels ook in therapie vanwege ziekte start ik in januari weer..
Voor het eerst in mijn leven voel ik me ''normaal'', niet verliefd en geen behoefte om creepy ass dingen te doen. Gewoon dat ik denk...eindelijk, rust. De afgelopen maand heb ik een boek gelezen over het aantrekken van vrouwen door middel van eerlijk/kwetsbaarheid. Vandaag en vrijdag heb ik vrouwen aangesproken (2) en hen verteld wat ik van hen vind overdags. ''Hi, ik doe dit niet vaak, maar ik wilde zeggen dat ik je mooi vind''...Op beide keren een nee gekregen omdat ze allebei een vriend hadden. (wellicht hadden ze dit, maar soort van defense mechanisme).
Ik stelde me kwetsbaar op, ik wilde eigenlijk niks van hen. Gewoon dat tegen hen zeggen....en ja, niks meer eigenlijk, ik weet niet eens wat ik wilde. Maar omdat ik nog nooit succes heb gehad bij vrouwen, dacht ik van moet het toch proberen. Enerzijds lees ik dat ik het moet proberen en om moet leren gaan met afwijzing. Wat denken jullie? De afwijzing zelf maakte mij niet echt uit, maar wel dat ik tijdens het aanspreken mezelf toch nerveus voelde. Klinkt wellicht vreemd, maar als je al zolang geen ervaring hebt dan geloof ik niet ''dat het vanzelf komt''. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet eens waarom ik het doe.
Ik weet dat er een topic is over vrouwen versieren en zo...maar vraag me af hoe je dat in godsnaam doet, hoe kan je een conversatie gaande houden als je iemand nog nooit heb ontmoet en zomaar die persoon aanspreekt? Wellicht dat vrouwen dit creepy vinden, vraag me alleen dan af hoe je in vredesnaam je eigen datingleven bepaalt. Dan ontmoet ik dus nooit meer iemand? Enerzijds moet je van jezelf houden en anderzijds moet je over je approach anxiety komen...
Maar hoe kan ik iemand compliment geven over diens innerlijk/persoonlijkheid als ik die persoon niet ken? Weet je wat het is. Enerzijds willen vrouwen denk ik wel dat een leuke man hen aanspreekt, anderzijds vind ik het zeer lastig om over iets anders in te gaan (zoals dat ze bv aan het lezen is) terwijl het eerste wat me aantrok haar uiterlijk was. Moet ik dan niet eerlijk zijn? Vind wel jammer dat het als ongemakkelijk wordt opgevat uiteraard..kan me dat voorstellen, maar heb dacht van als ik direct eerlijk ben dan is het zo..quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat moeten ze daarmee dan? Waarom zouden ze aanbiddend aan je voeten vallen omdat jij ze mooi vindt?
En wat zegt uiterlijk over iemand?
Ik krijg liever complimenten over mijn innerlijk/persoonlijkheid iig.
Zoals? Stel ze is gewoon aan het leren of zit op haar telefoon...? Of moet ik gewoon zeggen ''hey, wilde je ontmoeten''. Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk wel dat vrouwen intuïtief zijn en goed weten welke kant het op zal gaan.,..quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:16 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou eerder iets specifiek zeggen wat je opvalt of proberen bepaalde interesses naar boven te krijgen dan puur over het uiterlijk te beginnen.
Het boek vertelde dat...dat kwetsbaarheid goed is en dat je over angst voor afwijzing moet komen. Hoe pak jij het dan aan als man? (mocht je man zijn)quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:17 schreef Argento het volgende:
Geen idee of je zoiets moet leren maar het komt mij zo voor dat een dame vanuit het niets met haar uiterlijk complimenteren wellicht in theorie romantisch is maar in het dagelijks leven op de eerste plaats ronduit ongemakkelijk is. Voor haar dan.
Chitchat en leren kennen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:32 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar hoe kan ik iemand compliment geven over diens innerlijk/persoonlijkheid als ik die persoon niet ken? Weet je wat het is. Enerzijds willen vrouwen denk ik wel dat een leuke man hen aanspreekt, anderzijds vind ik het zeer lastig om over iets anders in te gaan (zoals dat ze bv aan het lezen is) terwijl het eerste wat me aantrok haar uiterlijk was. Moet ik dan niet eerlijk zijn? Vind wel jammer dat het als ongemakkelijk wordt opgevat uiteraard..kan me dat voorstellen, maar heb dacht van als ik direct eerlijk ben dan is het zo..
Interesse tonen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Het boek vertelde dat...dat kwetsbaarheid goed is en dat je over angst voor afwijzing moet komen. Hoe pak jij het dan aan als man? (mocht je man zijn)
Maar dit snap ik dus niet, hoe wil jij dan ooit aangesproken worden? Overigens is het niet op straat, ene was bij een meisje tijdens college en de ander in de bieb...quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:37 schreef Miss-X het volgende:
Ik vind het vreselijk als iemand me op zo’n manier aanspreekt, zeker zomaar op straat. Oh en als ik aan leren/lezen/e-mailen ben, dan zit ik er al helemaal niet op te wachten als ik heel eerlijk ben.
Nee. Me willen leren kennen is beter dan een "je bent zo mooi schatje"quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:37 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
En dat vind jij niet doorzichtig?
Cliche mooi-gezeik. En niks beters hebben terwijl je prio's hebt op dat moment. GA.WEG.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:37 schreef Miss-X het volgende:
Ik vind het vreselijk als iemand me op zo’n manier aanspreekt, zeker zomaar op straat. Oh en als ik aan leren/lezen/e-mailen ben, dan zit ik er al helemaal niet op te wachten als ik heel eerlijk ben.
Nou gewoon normaal gedag zeggen bijvoorbeeld en “hoe is het”quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:38 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar dit snap ik dus niet, hoe wil jij dan ooit aangesproken worden? Overigens is het niet op straat, ene was bij een meisje tijdens college en de ander in de bieb...
Creepy ook. En ik ben ah studeren. Rot op.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:40 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Nou gewoon normaal gedag zeggen bijvoorbeeld en “hoe is het”
Maar als iemand begint met: ik vind je mooi. Dan voelt dat vooral ongemakkelijk en geforceerd.
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Me willen leren kennen is beter dan een "je bent zo mooi schatje"
quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Cliche mooi-gezeik. En niks beters hebben terwijl je prio's hebt op dat moment. GA.WEG.
Wat? Jouw tentamens hadden prio -100?quote:
Oke..ik ben dus creepy overgekoen. Maar oke, ik denk alsnog van tja..dan werkt zo'n route niet. Heb het gewoon geprobeerd, wereld draait nog rond.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Creepy ook. En ik ben ah studeren. Rot op.
Ik vind het heel vaak niet fijn aangesproken te worden. Ik ben druk met mijn werk, ga weg... Maar als er oprechte interesse is (in mij als persoon, niet in mij als neukobject) dan kan die irritatie weggenomen worden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:44 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Oke..ik ben dus creepy overgenomen. Maar oke, ik denk alsnog van tja..dan werkt zo'n route niet. Don't know, in dat boek dat ik lees staan zoveel herkenbare dingen, en ik denk dan van als ik commentaar ga geven op wat ze doet dan voelt dat geforceerd juist. Maar niet dus? Maar eerlijk, vinden jullie het altijd niet fijn om aangesproken te voelen? En daarnaast, worden vrouwen overdag vaak aangesproken?
Het is niet zo dat ik creepy wil overkomen, maar goed, soms gebeurt het. Zoals de laatste twee keer dus![]()
Mijn beste vriendin zei namelijk van ''snap echt niet dat mannen nooit zomaar naar me komen en zeggen dat ze me mooi vinden, waarom doen guys dat niet''..maar goed.
Op dezelfde wijze zoals ik dat doe?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:49 schreef Miss-X het volgende:
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken hier, ik word inderdaad wel op straat aangesproken overdag en vind dit altijd irritant en soms ook wel creepy.
Was ze erbij dan?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:49 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Op dezelfde wijze zoals ik dat doe?
Uhh bedoel meer van of die mensen haar aanspreken zoals ik dat deed bij dat meisje. Maar goed, jullie zeggen dus creepy en anders aanspreken als je wil aanspreken. Of is z'n geheel niet meer aanspreken? Het is zo counterintuitive. Enerzijds wil ik vrouwen ontmoeten, anderzijds willen sommige nooit worden aangesproken. Het is frustrerend..quote:
Tuurlijk wel aanspreken. Maar niet zo cliche en geforceerd.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Uhh bedoel meer van of die mensen haar aanspreken zoals ik dat deed bij dat meisje. Maar goed, jullie zeggen dus creepy en anders aanspreken als je wil aanspreken. Of is z'n geheel niet meer aanspreken?
Dit geprobeerd..krijg nooit iemand die echt terugkijkt. Er is niks om op te bouwen zeg maar als ik om me heen kijk, waardoor ik out of the blue geneigd ben dingen te doen..maar goed wellicht daar meer gebruik van maken..quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
Haal je ogen van je smartphone en kijk eens om je heen, oogcontact. Zo simpel, lach eens naar een leuke dame, dan ben je al op de helft.
Ga dan ergens heen waar vrouwen mannen willen ontmoeten, een singles avond, speed daten, noem het maar op. Daar kan je dan gelijk wat oefenen in een beetje relaxt babbelen met vrouwen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Uhh bedoel meer van of die mensen haar aanspreken zoals ik dat deed bij dat meisje. Maar goed, jullie zeggen dus creepy en anders aanspreken als je wil aanspreken. Of is z'n geheel niet meer aanspreken? Het is zo counterintuitive. Enerzijds wil ik vrouwen ontmoeten, anderzijds willen sommige nooit worden aangesproken. Het is frustrerend..
Zeker weten, zo ben ik aan al mijn vriendjes gekomen. Digitale tijdperk maakt het niet makkelijk voor mensen met een leuke, goede uitstraling maar misschien wat ongemakkelijker op andere gebieden. Geef het niet op, blijf kijken.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:55 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Dit geprobeerd..krijg nooit iemand die echt terugkijkt. Er is niks om op te bouwen zeg maar als ik om me heen kijk, waardoor ik out of the blue geneigd ben dingen te doen..maar goed wellicht daar meer gebruik van maken..
En hoe zou jij aangesproken willen worden? Ook niet cliche dus?quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:00 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zeker weten, zo ben ik aan al mijn vriendjes gekomen. Digitale tijdperk maakt het niet makkelijk voor mensen met een leuke, goede uitstraling maar misschien wat ongemakkelijker op andere gebieden. Geef het niet op, blijf kijken.
Dat gaat iemand als TS echt niks opleveren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
Haal je ogen van je smartphone en kijk eens om je heen, oogcontact. Zo simpel, lach eens naar een leuke dame, dan ben je al op de helft.
Dat maakt me niks uit, first contact is het belangrijkst en dat is met de ogen. Vrouwen zien jou al veel eerder dan jij denkt. Ninja'squote:Op dinsdag 18 december 2018 01:01 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
En hoe zou jij aangesproken willen worden? Ook niet cliche dus?
Want?quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:05 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat gaat iemand als TS echt niks opleveren.
Ja ik snap je..maar dan zou ik alsnog direct kunnen zeggen dat ik haar mooi vind dus?quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:06 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat maakt me niks uit, first contact is het belangrijkst en dat is met de ogen. Vrouwen zien jou al veel eerder dan jij denkt. Ninja'sZorg dat je goed in je vel zit en hoe dat is, dat maakt niet uit, als jij je er maar goed bij voelt. Dan komt er vanzelf een vrouw die dat aantrekkelijk vindt in jou, jij hoeft je niet aan te passen want zij kiest voor jou "as is". Hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Na het oogcontact en wat algemeen geklets wel ja.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:10 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ja ik snap je..maar dan zou ik alsnog direct kunnen zeggen dat ik haar mooi vind dus?
Als ik het zo lees dan heeft TS echt 0 verstand van vrouwen ‘versieren’. Stel ze lacht terug, dan verneukt hij het alsnog. Die jongen heeft geen idee wat hij moet doen. Dat los je niet even op met een advies van 3 regels.quote:
quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:14 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Als ik het zo lees dan heeft TS echt 0 verstand van vrouwen ‘versieren’. Stel ze lacht terug, dan verneukt hij het alsnog. Die jongen heeft geen idee wat hij moet doen. Dat los je niet even op met een advies van 3 regels.
True...moet wel toegeven dat ik dat soort dingen echt niet snap. Maar heb ook drama ervaringen gehad...geen voorbeelden. Maar denk alsnog dat ik op mijn bek moet gaan etcquote:Op dinsdag 18 december 2018 01:14 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Als ik het zo lees dan heeft TS echt 0 verstand van vrouwen ‘versieren’. Stel ze lacht terug, dan verneukt hij het alsnog. Die jongen heeft geen idee wat hij moet doen. Dat los je niet even op met een advies van 3 regels.
Dan typ je 4 regels, Casanova.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:14 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ach welnee, luister niet naar hem. En dan loop je een blauwtje, so what. Gewoon doorbikkelen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
[..]
True...moet wel toegeven dat ik dat soort dingen echt niet snap. Maar heb ook drama ervaringen gehad...geen voorbeelden. Maar denk alsnog dat ik op mijn bek moet gaan etc
quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:24 schreef Gregor1994 het volgende:
Dus elke vrouw hier zegt:
Benader me normaal, ook overdag, zonder direct te zeggen hoe mooi ik wel niet ben etc. Dus gewoon aangeven wat ze aan het doen is en zo?
Yeah, I fuckud up big time. Beter om complimenten direct weg te laten...heel dom achteraf gezien.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
In mijn ervaring: Complimentjes over het uiterlijk zijn prima, maar liever specifiek dan algemeen, dus mooie ogen, lach, haar etc. bovendien doet het complimenteren van haar 'uitstraling' het meestal beter dan zeggen dat ze mooi is, kledingstijl complimenteren is ook een goede.
Een conversatie gaande houden doe je door vragen te stellen en in te gaan op de antwoorden die ze geeft. Grapjes maken, observaties doen, je eigen licht erover schijnen, zodat het niet te veel een interview wordt. Probeer een beetje aan te voelen of zij het nog leuk vindt en blijf niet te lang hangen. Na een kort gesprekje dat goed voelt kan je voorstellen dit binnenkort nog eens voort te zetten en gegevens uitwisselen. Of je kunt gaan voor een instant date, maar dat heeft een hogere moeilijkheidsgraad.
Ik zou ook geen gesprek beginnen met een uitleg over wat ze aan het doen is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:24 schreef Gregor1994 het volgende:
Dus gewoon aangeven wat ze aan het doen is en zo?
als je een meisje in de bied aanspreekt zou ik over het boek wat ze aan het zoeken/lezen is beginnen (of iets anders willekeurigs), heb je een veilig onderwerp en kan ze even rustig de kat uit de boom kijken, meteen beginnen over haar uiterlijk kan nogal bedreigend overkomen, ook al is het positief.quote:Op dinsdag 18 december 2018 01:24 schreef Gregor1994 het volgende:
Dus elke vrouw hier zegt:
Benader me normaal, ook overdag, zonder direct te zeggen hoe mooi ik wel niet ben etc. Dus gewoon aangeven wat ze aan het doen is en zo?
Welk boek lees je?quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:36 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Het boek vertelde dat...dat kwetsbaarheid goed is en dat je over angst voor afwijzing moet komen. Hoe pak jij het dan aan als man? (mocht je man zijn)
Models. Heeft wel echt dingen veranderd in mijn leven. Hoe vreemd ik ook op die meiden kwam, ik had nooit tegen iemand mezelf zo durven opstellenquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:15 schreef het_synergy_effect het volgende:
[..]
Welk boek lees je?
Ik vraag het voor een vriend. ;-)
Ja kan, maar ja. Ook al knoop je uit het niets een gesprek aan, is altijd verdacht tochquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:14 schreef BlackMolly77 het volgende:
Kun je niet gewoon over iets onschuldigs een kort gesprekje aanknopen?
Dus ook als ze studeren is? Dan vraag ik dat ook naar het boek?quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:07 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
als je een meisje in de bied aanspreekt zou ik over het boek wat ze aan het zoeken/lezen is beginnen (of iets anders willekeurigs), heb je een veilig onderwerp en kan ze even rustig de kat uit de boom kijken, meteen beginnen over haar uiterlijk kan nogal bedreigend overkomen, ook al is het positief.
als ze geconcentreerd zit te werken/leren zou ik niet storen, grote kans dat ze je afwimpelen zoals je hier voor al gelezen hebtquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:31 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Dus ook als ze studeren is? Dan vraag ik dat ook naar het boek?
Dit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:37 schreef Miss-X het volgende:
De vrouw weet dat je iets van hen wilt.. Alleen weten ze niet precies wat, dus ze zullen vooral achterdochtig zijn en van het ergste uitgaan.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:28 schreef Gregor1994 het volgende:
Ja kan, maar ja. Ook al knoop je uit het niets een gesprek aan, is altijd verdacht toch
Pijnlijke waarheidquote:Op dinsdag 18 december 2018 01:14 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat niet. Ik ga gelijk weg dan. Ik bedoel meer dat het een defense mechanisme kan zijn, wat aantoont dat wat ik doe heel vreemd is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Het is gewoon een zoveelste variant op "psst pssst hee meisje...."
Daarbij gaat TS er al vanuit dat het een verdedigingsmechanisme is dat de dames al een vriend hebben.
Dat maakt het helemaal creepy, want eigenlijk neemt hij hun "ik heb al een vriend" dus kennelijk niet serieus.
Valt wellicht ook mee..ik stap er wel op af snap je..dus toch overwin ik die angst, alleen manier waarop kan andersquote:
Blijft lastig, met name omdat je haar aandacht plots moet trekken door een grap en als dat niet lukt...blijft lastigquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:40 schreef Roellie80 het volgende:
Je versiert vrouwen niet door te complimenteren. Wat beter werkt is onverwachts grappig uit de hoek komen.
Probeer haar te lezen. non-verbale signalen zeggen een hoop. Afhankelijk van de locatie en de signalen die je van haar en de omgeving krijgt probeer hier iets grappigs mee te doen. Maar denk hier niet te lang over na, het moet spontaan overkomen.
Zorg dat je er netjes en verzorgd uitziet, je hebt maar 1x de kans een goede eerste indruk te maken
Nee andersom. "Past, hé meisje" is een zoveelste variant op wat de mensheid al sinds haar ontstaan doet: interactie tussen de geslachten die voortkomt uit voortplantingsdrift.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Het is gewoon een zoveelste variant op "psst pssst hee meisje...."
Daarbij gaat TS er al vanuit dat het een verdedigingsmechanisme is dat de dames al een vriend hebben.
Dat maakt het helemaal creepy, want eigenlijk neemt hij hun "ik heb al een vriend" dus kennelijk niet serieus.
Je stelt je inderdaad kwetsbaar op, wat goed is want hier leer je van.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:27 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Models. Heeft wel echt dingen veranderd in mijn leven. Hoe vreemd ik ook op die meiden kwam, ik had nooit tegen iemand mezelf zo durven opstellen
Thanks want ergens denk ik ook..hoe oneerlijk ben ik tegen mezelf als ik iemand mooi/intelligent eruit vind zien en vervolgens er niets mee doe omdat het niet appropriate is om aan te spreken...Dan kan ik nog 25 jaar wachten om iemand te ontmoeten..quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:48 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee andersom. "Past, hé meisje" is een zoveelste variant op wat de mensheid al sinds haar ontstaan doet: interactie tussen de geslachten die voortkomt uit voortplantingsdrift.
Flirten, complimenteren, indruk maken, afgeschoten worden, interesse wekken etc. etc. gebeurt al sinds mensenheugenis op de meest uiteenlopende plekken en daar is helemaal niks mis mee. Als het hem niet wordt, wordt het hem niet, maar een jongen die net de moed vindt om uit zijn comfortzone te treden en zich te voegen bij iedereen die hem voorging in het liefdesspel bestoken met redenen waarom hij dat niet zou mogen doen en hij eigenlijk al een viespeuk is, omdat hij het überhaupt wil, lijkt mij nou weinig verheffend.
Ik zou TS adviseren zich niet gek te laten maken door dat soort reacties en zelf uit te gaan vinden wat goed voelt, zowel voor hem als voor haar.
Juist op die manier benaderen is daar een platte variant op.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:48 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee andersom. "Past, hé meisje" is het zoveelste variant op wat de mensheid al sinds haar ontstaan doet: interactie tussen de geslachten die voortkomt uit voortplantingsdrift.
Flirten, complimenteren, indruk maken, afgeschoten worden, interesse wekken etc. etc. gebeurt al sinds mensenheugenis op de meest uiteenlopende plekken en daar is helemaal niks mis mee. Als het hem niet wordt, wordt het hem niet, maar een jongen die net de moed vindt om uit zijn comfortzone te treden en zich te voegen bij iedereen die hem voorging in het liefdesspel bestoken met redenen waarom hij dat niet zou mogen doen en hij eigenlijk al een viespeuk is, omdat hij het überhaupt wil, lijkt mij nou weinig verheffend.
Ik zou TS adviseren zich niet gek te laten maken door dat soort reacties en zelf uit te gaan vinden wat goed voelt, zowel voor hem als voor haar.
quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Thanks want ergens denk ik ook..hoe oneerlijk ben ik tegen mezelf als ik iemand mooi/intelligent eruit vind zien en vervolgens er niets mee doe omdat het niet appropriate is om aan te spreken...Dan kan ik nog 25 jaar wachten om iemand te ontmoeten..
The Fonz! "Eeeeeeeeeey"quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist op die manier benaderen is daar een platte variant op.
Flirten, interesse wekken enz, is allemaal veel subtieler dan gelijk een "wat ben je mooi".
Daarbij toont dat werkelijk interesse, terwijl een eerste opmerking over uiterlijk niets meer is dan oppervlakkigheid, en met oppervlakkigheid ga je geen verkering krijgen.
Tenzij je een soort Fonzie-achtige persoonlijkheid hebt, maar als je dat hebt dan hoef je geen topics te openen op FOK! over hoe te versieren.
Wacht jij las hem ook? En ja ik snap je, maar toch had ik geen verwachting, hoe vreemd het ook klinkt. Alleen dacht ik van ‘is dit dan jezelf kwetsbaar opstellen, creepy overkomen volgens omgeving’’. Het is meer zo dat ik twijfelde. Heb inmiddels Mark Manson gemaild en hij gaf aan dat ik haar ‘normaal’ moet aanspreken. Maar goed je hebt wel echt gelijk ja.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:51 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je stelt je inderdaad kwetsbaar op, wat goed is want hier leer je van.
Wat je echter niet doet is communiceren zonder intentie. Je denkt dat je door eerlijk te vertellen wat je van iemand denkt een chick te kunnen scoren, maar als dat niet werkt open je een topic hoe het dan wel moet.
Dan heb je er dus wél een bepaalde verwachting bij. Je hoopt namelijk dat het succes oplevert, en ik denk dat de vrouwen dit ook ruiken. Als het je echt niet uitmaakte, had je gewoon gezegd dat je haar mooi vond en was je verder gegaan met je leven, zonder een verwachting dat het zou werken. Dit is wat dit boek bedoelt met 'non-neediness'.
Maak gewoon rustig een praatje, puur omdat iemand je interessant lijkt en omdat je oprecht iets hebt wat je haar wil vertellen. Zonder enige verwachting om haar te versieren.
Eruit ziet of zo bedoel ik. Nu ik het lees klinkt het ook als bullshit ja, either way, gewoon iemand die er leuk uitzietquote:Op dinsdag 18 december 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij kunt aan iemand zien of ze intelligent is?![]()
![]()
Hoebedoel je krampachtig, manier van aandpreken, wat moet ik dan doen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
The Fonz! "Eeeeeeeeeey"![]()
TS, dit gaat niet werken. Je bent hier veel en veel te krampachtig mee bezig.
Nee zo heb ik bijna alle vrouwen in mijn leven versierd, gewoon beginnen met iets kleins zoals vragen hoe laat het is, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:28 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ja kan, maar ja. Ook al knoop je uit het niets een gesprek aan, is altijd verdacht toch
Je had wel een verwachting, want je komt hier om te vragen hoe je dan wél een chick krijgt. Je bent er teveel mee bezig, omdat je perse een iemand wil hebben. Dit schijnt door, omdat je meteen complimenten uitdeelt. Dan denken die vrouwen ook 'hij zegt het alleen maar omdat ie me in bed wil'quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:53 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Wacht jij las hem ook? En ja ik snap je, maar toch had ik geen verwachting, hoe vreemd het ook klinkt. Alleen dacht ik van ‘is dit dan jezelf kwetsbaar opstellen, creepy overkomen volgens omgeving’’. Het is meer zo dat ik twijfelde. Heb inmiddels Mark Manson gemaild en hij gaf aan dat ik haar ‘normaal’ moet aanspreken
Ahh okee dank je wel!quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:00 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je had wel een verwachting, want je komt hier om te vragen hoe je dan wél een chick krijgt. Je bent er teveel mee bezig, omdat je perse een iemand wil hebben. Dit schijnt door, omdat je meteen complimenten uitdeelt. Dan denken die vrouwen ook 'hij zegt het alleen maar omdat ie me in bed wil'
Je gebruikt eerlijkheid nu als een techniek, om vrouwen te versieren. Dat is nog steeds manipulatie.
Wat een toffe serie was datquote:
Nou ja, je kunt op zich best iets van iemand vinden zonder dat je dat móét vertellen. Maar inderdaad, de vrouwen gaan zich niet vanzelf op je stoep melden, daarvoor moet je zo nu en dan het heft in eigen hand nemen. En zo nu en dan op je bek gaan, maar nog veel vaker situaties die met een sisser aflopen, horen daar nou eenmaal bij. Van die ervaringen leer je ook.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Thanks want ergens denk ik ook..hoe oneerlijk ben ik tegen mezelf als ik iemand mooi/intelligent eruit vind zien en vervolgens er niets mee doe omdat het niet appropriate is om aan te spreken...Dan kan ik nog 25 jaar wachten om iemand te ontmoeten..
Het zijn misschien wel platte varianten, maar het is lastig om subtiel charmant te zijn (laat staan subtiele signalen op te pikken), als je vooral bezig bent met hoe klam je handen zijn, of je niet voor lul staat, of je stem niet raar klinkt etc. Het punt van 'gewoon aanspreken' is juist dat je leert dat het niet zo eng hoeft te zijn en dat, ook als je niet het perfecte zegt en/of er niks noemenswaardigs uitkomt, je er niet slechter uit bent gekomen en er eigenlijk niet zoveel aan de hand is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist op die manier benaderen is daar een platte variant op.
Flirten, interesse wekken enz, is allemaal veel subtieler dan gelijk een "wat ben je mooi".
Daarbij toont dat werkelijk interesse, terwijl een eerste opmerking over uiterlijk niets meer is dan oppervlakkigheid, en met oppervlakkigheid ga je geen verkering krijgen.
Tenzij je een soort Fonzie-achtige persoonlijkheid hebt, maar als je dat hebt dan hoef je geen topics te openen op FOK! over hoe te versieren.
Kom je nooit vrouwen tegen die je er mooi/intelligent uit vindt zien in je eigen omgeving waar je wel reden hebt om een gesprekje aan te knopen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 10:51 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mijn doel was om vrouwen aan te spreken die ik er aantrekkelijk uit vind zien. Zo bang altijd geweest voor afwijzing, maar moet eerlijk toegeven dat ik me er niet onzeker door heb gevoeld. Wel dat ik dacht..oke dan stoot ik hen af. Maar dus dan moet ik ook niet opzoek gaan of..allemaal zo counterintuitive. Enerzijds moet je hef in eigen handen nemen, anderzijds weer afwachten en anderzijds het niet je doel maken. Maar als je vrouwen wil leren kennen..dan moet het toch ook ergens je doel zijn?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat een toffe serie was dat![]()
TS, je doel is 'een meid'. Als dát je doel is van je handelen, dan hoef je er helemaal niet aan te beginnen, want op die manier gaat het gewoon niet werken, tenzij je iemand als de hier aangehaalde 'The Fonz' bent, waarbij je overloopt van het zelfvertrouwen en een womanizer bent, want dan is het geen trucje maar ben je gewoon jezelf.
Jij probeert een trucje toe te passen.
Begin eerst bij de lelijkste vrouwen, als dat goed gaat kun je naar de beter bedeelde dames overstappen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mijn doel was om vrouwen aan te spreken die ik er aantrekkelijk uit vind zien. Zo bang altijd geweest voor afwijzing, maar moet eerlijk toegeven dat ik me er niet onzeker door heb gevoeld. Wel dat ik dacht..oke dan stoot ik hen af. Maar dus dan moet ik ook niet opzoek gaan of..allemaal zo counterintuitive. Enerzijds moet je hef in eigen handen nemen, anderzijds weer afwachten en anderzijds het niet je doel maken. Maar als je vrouwen wil leren kennen..dan moet het toch ook ergens je doel zijn?
Lelijke vrouwen zijn de fietsen met zijwieltjes?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Begin eerst bij de lelijkste vrouwen, als dat goed gaat kun je naar de beter bedeelde dames overstappen.
Vrouwen versieren is nooit het doel. Lees dat boek nog eens wat je begrijpt het niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mijn doel was om vrouwen aan te spreken die ik er aantrekkelijk uit vind zien. Zo bang altijd geweest voor afwijzing, maar moet eerlijk toegeven dat ik me er niet onzeker door heb gevoeld. Wel dat ik dacht..oke dan stoot ik hen af. Maar dus dan moet ik ook niet opzoek gaan of..allemaal zo counterintuitive. Enerzijds moet je hef in eigen handen nemen, anderzijds weer afwachten en anderzijds het niet je doel maken. Maar als je vrouwen wil leren kennen..dan moet het toch ook ergens je doel zijn?
Ik zou dit niet doen. Buiten de ethische implicaties (vrij respectloos naar die 'lelijke vrouwen') kan het je zelfvertrouwen flink schaden, als je verwacht dat een meisje dat zo beneden jouw league is makkelijker is en het toch niet lukt. Bovendien maak je op die manier van mooie vrouwen een onbereikbaar ideaal, terwijl het juist belangrijk is om te realiseren dat ze ook gewoon mensen zijn, met hun eigen persoonlijkheden, bijzondere eigenschappen en onzekerheden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Begin eerst bij de lelijkste vrouwen, als dat goed gaat kun je naar de beter bedeelde dames overstappen.
Maar oke, stel ik volg dat op. Dan alsnog zou je niet aangeven dat je een vrouw mooi vindt? Of zou het dan sterk zijn als je zo’n persoon bentquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:30 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Vrouwen versieren is nooit het doel. Lees dat boek nog eens wat je begrijpt het niet.
Wat daar staat is dat je je levenswijze moet verbeteren om het maximale uit jezelf te halen. Dat doe je o.a. door je kwetsbaar op te stellen in allerlei situaties (dus niet alleen met vrouwen). Dat je leeft naar wie je wil zijn. Dan gaat de kwaliteit van vrouwen die je tegenkomt in je leven omhoog.
Vervolgens staat hoe je je goed kan uitdrukken richting vrouwen, door middel van eerlijkheid. Dat wil NIET zeggen dat vrouwen je hoofddoel moeten zijn, zoals jij het gebruikt. Dan ben je je eerlijkheid aan het inzetten met als doel er iets voor terug te krijgen. Dat maakt het compliment wat je geeft ook nep, en ja dat is zo doorzichtig als wat.
Neem nog steeds initiatief, maar zorg dat je focus in je leven op je carriere/sport/whatever ligt en spreek vrouwen aan puur om een praatje te maken, niet om ze in bed te lullen.
Je hoeft ze niet meteen te trouwen ofzo, maar gewoon om te oefenen, zodat je leert om zelfverzekerd over te komen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. Buiten de ethische implicaties (vrij respectloos naar die 'lelijke vrouwen') kan het je zelfvertrouwen flink schaden, als je verwacht dat een meisje dat zo beneden jouw league is makkelijker is en het toch niet lukt. Bovendien maak je op die manier van mooie vrouwen een onbereikbaar ideaal, terwijl het juist belangrijk is om te realiseren dat ze ook gewoon mensen zijn, met hun eigen persoonlijkheden, bijzondere eigenschappen en onzekerheden.
Wildvreemde vrouwen?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:17 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Mannen die in "beneden mijn league" denken en op hun 24ste nog nooit een relatie gehad hebben zitten meestal niet in de league waar ze denken te zitten....quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou dit niet doen. Buiten de ethische implicaties (vrij respectloos naar die 'lelijke vrouwen') kan het je zelfvertrouwen flink schaden, als je verwacht dat een meisje dat zo beneden jouw league is makkelijker is en het toch niet lukt. Bovendien maak je op die manier van mooie vrouwen een onbereikbaar ideaal, terwijl het juist belangrijk is om te realiseren dat ze ook gewoon mensen zijn, met hun eigen persoonlijkheden, bijzondere eigenschappen en onzekerheden.
Nou, ik ben 52 en heb een kont zo breed als de Titanic, maar een man die in het wild een knipoog geeft is altijd het soort man waarvan ik denk vanquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet meteen te trouwen ofzo, maar gewoon om te oefenen, zodat je leert om zelfverzekerd over te komen.
Ik weet het, ik zou dat dus niet doen, vanwege genoemde redenen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet meteen te trouwen ofzo, maar gewoon om te oefenen, zodat je leert om zelfverzekerd over te komen.
Mee eens. De charme van zowel een man als vrouw gaan verder dan hun uiterlijk. Als je ze op basis daarvan gaat opdelen in wie je wel en niet kan bereiken, dan kan je van een koude kermis thuiskomen. Bovendien was TS zijn doel juist om vrouwen aan te spreken, zonder dat daar iets uit hoeft te komen. Dus dat kan dan prima met vogels van diverse pluimage zijn. Dan ontdekt hij vanzelf wat er leuk aan iemand kan zijn behalve haar uiterlijk.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mannen die in "beneden mijn league" denken en op hun 24ste nog nooit een relatie gehad hebben zitten meestal niet in de league waar ze denken te zitten....
Want je kunt dat wel beperken tot uiterlijk, maar zo werkt het niet, het draait om uitstraling, en je hoeft helemaal niet enorm aantrekkelijk te zijn om wel een hele aantrekkelijke uitstraling te hebben.
Maar dan wel aanspreken op een minder creepy manier.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zou dat dus niet doen, vanwege genoemde redenen.
[..]
Mee eens. De charme van zowel een man als vrouw gaan verder dan hun uiterlijk. Als je ze op basis daarvan gaat opdelen in wie je wel en niet kan bereiken, dan kan je van een koude kermis thuiskomen. Bovendien was TS zijn doel juist om vrouwen aan te spreken, zonder dat daar iets uit hoeft te komen. Dus dat kan dan prima met vogels van diverse pluimage zijn. Dan ontdekt hij vanzelf wat er leuk aan iemand kan zijn behalve haar uiterlijk.
Als er niets uit dat aanspreken hoefde te komen, dan had hij dus juist niet moeten beginnen met een "wat ben je mooi", want daarmee beginnen is een verkapt "Neuken?!".quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik weet het, ik zou dat dus niet doen, vanwege genoemde redenen.
[..]
Mee eens. De charme van zowel een man als vrouw gaan verder dan hun uiterlijk. Als je ze op basis daarvan gaat opdelen in wie je wel en niet kan bereiken, dan kan je van een koude kermis thuiskomen. Bovendien was TS zijn doel juist om vrouwen aan te spreken, zonder dat daar iets uit hoeft te komen. Dus dat kan dan prima met vogels van diverse pluimage zijn. Dan ontdekt hij vanzelf wat er leuk aan iemand kan zijn behalve haar uiterlijk.
Ik zou eerder iets specifieks gebruiken, zoals 'wat zit je haar leuk vandaag' of 'ik vind dat je een leuke lach hebt'.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Maar oke, stel ik volg dat op. Dan alsnog zou je niet aangeven dat je een vrouw mooi vindt? Of zou het dan sterk zijn als je zo’n persoon bent
Wat een kutadvies!quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:20 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Dat is het paard achter de wagen spannen...quote:Op dinsdag 18 december 2018 00:07 schreef Gregor1994 het volgende:
Altijd mijn waarde opgehangen aan de bevestiging van vrouwen
quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:30 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Vrouwen versieren is nooit het doel. Lees dat boek nog eens wat je begrijpt het niet.
Wat daar staat is dat je je levenswijze moet verbeteren om het maximale uit jezelf te halen. Dat doe je o.a. door je kwetsbaar op te stellen in allerlei situaties (dus niet alleen met vrouwen). Dat je leeft naar wie je wil zijn. Dan gaat de kwaliteit van vrouwen die je tegenkomt in je leven omhoog.
Vervolgens staat hoe je je goed kan uitdrukken richting vrouwen, door middel van eerlijkheid. Dat wil NIET zeggen dat vrouwen je hoofddoel moeten zijn, zoals jij het gebruikt. Dan ben je je eerlijkheid aan het inzetten met als doel er iets voor terug te krijgen. Dat maakt het compliment wat je geeft ook nep, en ja dat is zo doorzichtig als wat.
Neem nog steeds initiatief, maar zorg dat je focus in je leven op je carriere/sport/whatever ligt en spreek vrouwen aan puur om een praatje te maken, niet om ze in bed te lullen.
Dus maw, complimenten nooit zomaar geven, maar pas als je iemand echt ken? Denk ook dat omdat ik nu wat meer in de bieb ben ik er wat meer aan denk en zo..quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:46 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ik zou eerder iets specifieks gebruiken, zoals 'wat zit je haar leuk vandaag' of 'ik vind dat je een leuke lach hebt'.
Daarnaast kun je dit wel doen, maar alleen als er geen verwachting achter zit. Een compliment is alleen 'echt' als dit het geval is. Denk daar maar eens over na.
Jij geeft het nu aan haar en hoopt vervolgens dat er een gesprek onstaat of iets dergelijks. Jij verwacht iets terug van haar. Dan is je compliment dus nep, want je gebruikt het om iets te bereiken.
Beter om zoiets te zeggen als je haar al kent en oprecht meent dat ze er leuk uit ziet. Én dat je dus niks wil bereiken hiermee behalve het geven van je compliment. Als dat geval is kun je alles zeggen, aangezien het nooit vanuit een manipulatief oogpunt komt.
Check je ware intenties voordat je zoiets zegt.
Nee, complimenten geven zonder intentie, en alleen als je het echt meent. En dus niet inzetten om een chick aan te spreken. Want dan is het niet zonder intentie (= manipulatie of een trucje gebruiken)quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:56 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Dus maw, complimenten nooit zomaar geven, maar pas als je iemand echt ken? Denk ook dat omdat ik nu wat meer in de bieb ben ik er wat meer aan denk en zo..
Waarom? Dat is niet erg geschikt om je sociale vaardigheden richting vrouwen aan te slijpen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |