Sassafras is in de meeste landen verboden, niet in NL overigens.quote:Op maandag 17 december 2018 12:45 schreef john2406 het volgende:
https://www.oneworld.nl/achtergrond/xtc-vernielt-bossen-cambodja/
GL verliest haar wortels?
Dus wordt het geëxporteerd naar een land dat veel minder moeite heeft met het verwerken (lees: dumpen) van dat afval.quote:
Hitzubishi Mitsubishi! No wonder they sell a lot of cars...quote:
Nu wordt het afval sowieso gedumpt of verbrand.quote:Op maandag 17 december 2018 12:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dus wordt het geëxporteerd naar een land dat veel minder moeite heeft met het verwerken (lees: dumpen) van dat afval.
Neem aan dat men tijdens dat verbranden evt energie doet winnen of fikt men dat zomaar even weg?quote:Op maandag 17 december 2018 13:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nu wordt het afval sowieso gedumpt of verbrand.
Je kan natuurlijk altijd een negatief scenario bedenken maar je kan met regulering prima eisen stellen aan de verwerking van de afvalstoffen.
Geen idee, ik hou het bij koffie en af en toe een biertjequote:Op maandag 17 december 2018 13:41 schreef john2406 het volgende:
Party pilletje neuk pilletje, kan men het echte leven aan zonder pilletje?
Wat die user zei wordt exact zo beaamd door het trimbos instituut. Hoe is dat weinig verstand hebben?quote:Op maandag 17 december 2018 14:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Sowieso iemand die er weinig verstand van heeft.
Baasquote:Op maandag 17 december 2018 12:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hitzubishi Mitsubishi! No wonder they sell a lot of cars...
"Would you like a mint before we go to the showroom?"
Moest ik meteen aan denken.
Aantal alcohol gerelateerde incidenten ligt vele male hoger en het aantal doden 100x hoger.quote:Op maandag 17 december 2018 15:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Intussen een artikel op NOS met meer achtergronden rond XTC en eventuele legalisering. Gelukkig hebben ze ook nog even het Trimbos instituut om een mening gevraagd, anders was het allemaal wel erg positief ingestoken.
https://nos.nl/artikel/22(...)-het-al-30-jaar.html
Bottom line: er is geen politiek of maatschappelijk draagvlak voor, al 30 jaar niet.
Vertel mij meer erover ik ken het niet, is het sneller uit het bloed en kan het niet bewezen worden?quote:Op maandag 17 december 2018 15:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Aantal alcohol gerelateerde incidenten ligt vele male hoger en het aantal doden 100x hoger.
Vergelijking loopt volgens mij niet helemaal lekker in dat artikel
En als criminelen niks meer te doen hebben dan zullen ze vast het rechte pad op gaan, ipv andere criminele activiteiten gaan ondernemenquote:Op maandag 17 december 2018 07:39 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Houtkachels. Bedrijven.
Verder ben ik niet tegen. Als je wiet en xtc (en coke) legaliseert hebben veel criminelen in 1 klap niks meer te doen
Hoe verhoudt zich dat met het tabak gebeuren, niet meer in een super verkopen, is toch veel gemakkelijker als overal te verkrijgen of niet?quote:Op maandag 17 december 2018 16:11 schreef Toefjes het volgende:
Prima plan. Hoeven de mensen ook geen contacten te zoeken met vage dealers. Genieten en de overheid vindt het prima. Het zou leuk zijn.
Tabak ook lekker vrij verkrijgbaar laten zijn hoor. Alcohol ook.quote:Op maandag 17 december 2018 16:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe verhoudt zich dat met het tabak gebeuren, niet meer in een super verkopen, is toch veel gemakkelijker als overal te verkrijgen of niet?
De politie hoeft dan in ieder geval geen tijd, energie en geld meer te steken in de jacht op XTC-producenten. Daarnaast komt het de veiligheid van gebruikers ten goede, omdat de kans kleiner wordt dat zij giftig spul slikken.quote:Op maandag 17 december 2018 15:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als criminelen niks meer te doen hebben dan zullen ze vast het rechte pad op gaan, ipv andere criminele activiteiten gaan ondernemen
Als ik kijk naar alle plannen van GL, dan krijg ik het idee dat ze zelf behoorlijk veel verdovende middelen snoepen
XTC productie zal niet meer afval opleveren dan andere pharmaceutische stoffen. De pharmaceutische industrie recycleert die "afval" grotendeels, omdat het winstgevend is.quote:Op maandag 17 december 2018 08:40 schreef PzKpfw het volgende:
Inclusief bijbehorende dumping van zware chemicaliën?
Zo weer iets geleerd tabak is niet giftig, of slecht maar dat noem je niet.quote:Op maandag 17 december 2018 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarnaast komt het de veiligheid van gebruikers ten goede, omdat de kans kleiner wordt dat zij giftig spul slikken.
De corruptie, de moorden, de criminaliteit, de illegale afvaldumpingen, alle problemen die door de War on Drugs worden veroorzaakt worden door legalisatie opgelost.quote:Op maandag 17 december 2018 14:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Het is een lastige issue, maar ik vraag me af welk probleem met legalisering wordt opgelost.
Ja want al die criminelen beginnen dan een bloemenwinkel zeker.quote:Op maandag 17 december 2018 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De corruptie, de moorden, de criminaliteit, de illegale afvaldumpingen, alle problemen die door de War on Drugs worden veroorzaakt worden door legalisatie opgelost.
quote:Op maandag 17 december 2018 12:45 schreef john2406 het volgende:
https://www.oneworld.nl/achtergrond/xtc-vernielt-bossen-cambodja/
GL verliest haar wortels?
De War on Drugs vernielt de bossen in Cambodja.quote:de illegale kap
Drooglegging: Na legalisatie van alcohol is 1/3 van de illegale alcohol stokers legaal alcohol gaan stoken, 1/3 ging iets anders legaals doen, 1/3 ging iets anders illegaals doen. 2/3 van de criminelen gingen dus legale dingen doen.quote:Op maandag 17 december 2018 16:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja want al die criminelen beginnen dan een bloemenwinkel zeker.
En uiteraard wordt het produceren zelf ook op een veiliger locatie gedaan.quote:Op maandag 17 december 2018 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De politie hoeft dan in ieder geval geen tijd, energie en geld meer te steken in de jacht op XTC-producenten. Daarnaast komt het de veiligheid van gebruikers ten goede, omdat de kans kleiner wordt dat zij giftig spul slikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |