Dank je, maar hoezo ging het bij jou wel goed dan als er niet veel veranderd is? En het is inderdaad gestoord dat die wachtlijsten zo lang zijn... Komt op mij over alsof er totaal geen prioriteit aan wordt gegeven.quote:Op maandag 24 december 2018 23:14 schreef Burner82 het volgende:
Ik begin je aversie wel te snappen onderhand. Lijkt wel alsof bij mij alles goed gaat, wat er bij jou fout ging. Al moet ik zeggen, dat er qua klachten/verbetering, bij mij niet ook niet echt veel veranderd is. Maar ik ben nu ook meer een "moetje", omdat de wachtlijst voor de verwijzing gewoon gestoord lang is.
Dus het is weer iets waar alleen zijzelf en misschien toekomstige clienten iets aan hebben? Dat vermelden ze er dan niet duidelijk bij. Het werd bij mij nooit besproken iig. Ik denk dat ze mijn huisarts wel hebben geinformeerd ja dan als ze dat standaard achter mijn rug om doen, maar ik heb er nooit naar gevraagd omdat ik er uit mezelf niet aan denk en het me niet interesseerde. In overleg ben ik er gewoon mee gestopt en dat was het. Ik heb er niet aan gedacht om opnieuw ergens anders aan te kloppen, omdat dit mijn vierde instelling was. Het gevoel dat ik ergens anders op een andere manier geholpen kon worden had ik dan ook niet meer en ik wilde koste wat het kost weer zo'n uitzichtloos traject vermijden.quote:Op maandag 24 december 2018 23:18 schreef Lurf het volgende:
Dat laatste dan, denk ik. ROM-vragenlijsten zijn bedoeld om het effect van een behandeling te meten, niet meer en niet minder. Eén ROM per jaar is ook wel erg weinig. Bij de instelling waar ik onder behandeling ben vul je minimaal één keer per kwartaal een vragenlijst in en meestal vaker. Resultaten worden ook besproken in evaluatiegesprekken. Dat je als instelling iemand naar huis stuurt en niets meer van je laat horen kan echt niet, je zal toch op zijn minst het dossier moeten sluiten (anders krijg je ook niet betaald). Hebben ze je huisarts niet geïnformeerd? Gebeurt meestal achter je rug om. Niet omdat je het niet mag weten, maar omdat ze er niet aan denken om het je te melden.
Heb je er wel eens over gedacht om elders aan te kloppen? De meeste GGZ-winkels verkopen toch ongeveer dezelfde soort diensten, alleen de kwaliteit verschilt wel.
Het scheelt dat ze het in ieder geval uitspreekt. Volgende keer kan/gaat ze het benoemen als je weer zo bent?quote:Op maandag 24 december 2018 23:30 schreef Lurf het volgende:
Vandaag weer wat geleerd over mezelf. Ik word kennelijk heel erg onaangenaam als ik boos ben en me in de steek gelaten voel. Mijn psycholoog sprak me erop aan dat ze het zelfs opvatte als een verkapte bedreiging, en of ik me daar bewust van was. Nee dus. Ik merkte alleen dat ze wat stilletjes werd
Nou, we maken wel stappen hoor... Ik krijg steeds meer inzicht in het hoe en wat. Hoe bouwt het op, hoe uit het zich, welke factoren spelen er allemaal mee, wat moet ik wel/niet doen.quote:Op maandag 24 december 2018 23:34 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dank je, maar hoezo ging het bij jou wel goed dan als er niet veel veranderd is? En het is inderdaad gestoord dat die wachtlijsten zo lang zijn... Komt op mij over alsof er totaal geen prioriteit aan wordt gegeven.
Een verkapte bedreiging is een tegenstelling. Als je iemand wilt bedreigen, zorg je er wel voor dat het niet verkapt is lijkt mij, wat voor nut heeft het anders? Maar was je ook boos op haar of vatte zij dat alleen maar zo op?quote:Op maandag 24 december 2018 23:30 schreef Lurf het volgende:
Vandaag weer wat geleerd over mezelf. Ik word kennelijk heel erg onaangenaam als ik boos ben en me in de steek gelaten voel. Mijn psycholoog sprak me erop aan dat ze het zelfs opvatte als een verkapte bedreiging, en of ik me daar bewust van was. Nee dus. Ik merkte alleen dat ze wat stilletjes werd
Hoeft niet hoor.. Passieve agressie zou dan ook een tegenstelling moeten zijn.quote:Op maandag 24 december 2018 23:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Een verkapte bedreiging is een tegenstelling. Als je iemand wilt bedreigen, zorg je er wel voor dat het niet verkapt is lijkt mij, wat voor nut heeft het anders? Maar was je ook boos op haar of vatte zij dat alleen maar zo op?
Zij vatte het zo op. Ik was voor mijn gevoel alleen maar assertief, maar kennelijk kwam dat heel agressief over. Het is meer dat ik haar reactie wel herkende, dat zie ik mensen vaker doen, maar dit was eigenlijk voor het eerst dat ik concrete feedback kreeg. Het geeft wel te denken dat anderen dat kennelijk niet aandurven.quote:Op maandag 24 december 2018 23:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Een verkapte bedreiging is een tegenstelling. Als je iemand wilt bedreigen, zorg je er wel voor dat het niet verkapt is lijkt mij, wat voor nut heeft het anders? Maar was je ook boos op haar of vatte zij dat alleen maar zo op?
Even ter verdediging van andere: iemand die agressief overkomt daarop terecht wijzen, is niet het 1e dat in mensen op komtquote:Op maandag 24 december 2018 23:48 schreef Lurf het volgende:
[..]
Zij vatte het zo op. Ik was voor mijn gevoel alleen maar assertief, maar kennelijk kwam dat heel agressief over. Het is meer dat ik haar reactie wel herkende, dat zie ik mensen vaker doen, maar dit was eigenlijk voor het eerst dat ik concrete feedback kreeg. Het geeft wel te denken dat anderen dat kennelijk niet aandurven.
Misschien ja. Maar passieve agressie komt op mij eerder kwetsend over dan bedreigend. Het roept een andere emotie op. Je kunt eigenlijk niet passief agressief zijn vind ik omdat het totaal iets anders is. Bijv dat ik hier de ggz bekritiseer schaadt niemand. Ik wil gewoon persoonlijk mijn gevoelens kwijt terwijl de meesten mijn mening niet delen en mij voor ontoerekeningsvatbaar verklaren. Dat is iets totaal anders als wanneer ik actief agressief zou zijn en beledigingen schreeuwend hun ruiten in zou gooien of zo.quote:Op maandag 24 december 2018 23:41 schreef Burner82 het volgende:
Hoeft niet hoor.. Passieve agressie zou dan ook een tegenstelling moeten zijn.
Dus je vind zelf ook niet dat het eerder nodig is, je kunt het wel accepteren die wachtlijst aangezien je er toch niks aan kunt veranderen?quote:Op maandag 24 december 2018 23:38 schreef Burner82 het volgende:
Nou, we maken wel stappen hoor... Ik krijg steeds meer inzicht in het hoe en wat. Hoe bouwt het op, hoe uit het zich, welke factoren spelen er allemaal mee, wat moet ik wel/niet doen.
Het enige is, het helpt mij qua gedrag niet. Maar daar is die verwijzing ook voor.
Planning is half januari de intake... en normaal is dan pas 9 weken later begin behandeling, maar dat is koffiedik kijken natuurlijk. Als zij het eerder nodig achten, denk ik dat zij er wel iets aan kunnen doen, ipv de verwijzende instantie.
In principe niet, het gaat om het effect van de behandeling op jou. ROM's worden ook wel gebruikt om instellingen te benchmarken, maar daar zijn ze eigenlijk niet voor bedoeld. Is ook veel gedoe over in de ggz.quote:Op maandag 24 december 2018 23:34 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dus het is weer iets waar alleen zijzelf en misschien toekomstige clienten iets aan hebben?
Hoe dingen overkomen, ligt voor iedereen heel anders natuurlijk..Tegen de tijd dat ik door heb dat iemand (passief) agressief is....quote:Op maandag 24 december 2018 23:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Misschien ja. Maar passieve agressie komt op mij eerder kwetsend over dan bedreigend. Het roept een andere emotie op. Je kunt eigenlijk niet passief agressief zijn vind ik omdat het totaal iets anders is. Bijv dat ik hier de ggz bekritiseer schaadt niemand. Ik wil gewoon persoonlijk mijn gevoelens kwijt. Dat is iets totaal anders als wanneer ik actief agressief zou zijn en beledigingen schreeuwend hun ruiten in zou gooien of zo.
[..]
Dus je vind zelf ook niet dat het eerder nodig is, je kunt het wel accepteren die wachtlijst aangezien je er toch niks aan kunt veranderen?
Precies dat. Mijn moeder was zo. Ik ben absoluut niet zo. Dacht ik. Ik blijf ook altijd heel rustig als anderen uit hun vel springen. In snap nu waarom mensen dat vreemd vinden.quote:Op maandag 24 december 2018 23:53 schreef Burner82 het volgende:
Ik ben ook wel eens een beetje sjaggie... Mensen denken dat ik de hel op aarde laat komen dan of zo..
Ik zit ook pas bij mijn 1e, die sturen me meteen door..quote:Op maandag 24 december 2018 23:57 schreef Lurf het volgende:
[..]
In principe niet, het gaat om het effect van de behandeling op jou. ROM's worden ook wel gebruikt om instellingen te benchmarken, maar daar zijn ze eigenlijk niet voor bedoeld. Is ook veel gedoe over in de ggz.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je het na vier instellingen wel gezien hebt. Ik ben pas bij mijn eerste, dus ik heb nog even, maar helemaal tevreden over hoe het gaat ben ik ook niet. Dat heeft meer te maken met hoe traag dingen gaan. Ik heb me wel voorgenomen om in het nieuwe jaar eens wat marktonderzoek te doen en zonodig ergens anders naartoe te gaan. Weer een half jaar wachten op een vervolgbehandeling heeft weinig zin.
Naja, voor mijn gevoel, doe ik normaal.. Ok, misschien een beetje kortaf of wat stiller.. Maar verder doe ik alles normaal, vind ik.quote:Op dinsdag 25 december 2018 00:03 schreef Lurf het volgende:
[..]
Precies dat. Mijn moeder was zo. Ik ben absoluut niet zo. Dacht ik. Ik blijf ook altijd heel rustig als anderen uit hun vel springen. In snap nu waarom mensen dat vreemd vinden.
Johan Cruyff was echt de grootste psycholoog van allemaal; je zie het pas als je het doorhebt.
Ik word daar gelijk wantrouwend van. Ik krijg dan het gevoel dat ze gezonde assertiviteit wi indammen door haar reactie te overdrijven en ineens het zielige bange vogeltje uit te hangen. Maar misschien zegt dat wel meer over mijn aversie tegen psychologen dan over de situatie als anderen hetzelfde reageerden. Dan heeft ze misschien wel gelijk.quote:Op maandag 24 december 2018 23:48 schreef Lurf het volgende:
Zij vatte het zo op. Ik was voor mijn gevoel alleen maar assertief, maar kennelijk kwam dat heel agressief over. Het is meer dat ik haar reactie wel herkende, dat zie ik mensen vaker doen, maar dit was eigenlijk voor het eerst dat ik concrete feedback kreeg. Het geeft wel te denken dat anderen dat kennelijk niet aandurven.
Ja precies. Het is goed dat je het volhoud, houden zo.quote:Op maandag 24 december 2018 23:59 schreef Burner82 het volgende:
Hoe dingen overkomen, ligt voor iedereen heel anders natuurlijk..Tegen de tijd dat ik door heb dat iemand (passief) agressief is....
Ja, van 1 kant heb ik daar totaal geen moeite mee. Van de andere kant, misschien kunnen zij me wel verder helpen en die kans wordt me nu maanden lang onthouden.
Dus wat dat betreft hink ik wel op 2 gedachtes. Als dit het is, is dit het, ok. Dan gaat het wel een keer fout denk ik. Nu is het gewoon volhouden tot ik daar terecht kan en hopen dat zij inderdaad de expertise hebben om me te helpen.
Bedoel je dat ggz instellingen ze gebruiken voor hun eigen marktonderzoek? Goed aan de ene kant om te lezen dat het daar niet voor bedoeld is, maar aan de andere kant vermoeit het me ook, dan denk ik ach wat heb je aan goede intenties als er in de praktijk toch niks van terechtkomt en niemand de moeite neemt het meer te controleren omdat het toch weer teveel geLd kost of wat dan ook. Het is wel goed om zelf marktonderzoek te doen. Sowieso denk ik dat clienten meer consumenten moeten worden, maar dat is een utopie aangezien het zo duur is dat de verzekering de klant is die koning is ipv de client. Het enige waar ik heil in zou zien is dat de zorg goedkoper wordt door automatisering. Het vrijgeven van onderzoeken en diagnostische testen online. Hoeft geen mens meer aan te pas te komen om ze af te nemen, verkleint de kans op vooroordelen aanzienlijk. Grote verbetering lijkt mij, ik maak liever wat testen online dan dat ik meteen al in gedachten in een hokje wordt ingedeeld op basis van mijn gedrag door iemand die mij niet kent. Maar ja.., dan moeten de mensen die er nu werken hun baan anders vorm gaan geven. En volgens mij zien ze dat niet echt zitten, want het doel is denk ik niet dat de client meer keuze en invloed krijgt. De psychologen die echt niet kunnen wennen, kunnen altijd nog handmatig testen afnemen bij mensen die vanwege hun psychische klachten een arbeidsongeschiktheidsuitkering willen waardoor de testen bij hen beter niet volledig anoniem kunnen zijn omdat de psycholoog en de gemeente hun gegevens nodig hebben. In alle andere gevallen is er geen enkele reden om een dossier van iemand aan te maken, iemand kan gewoon regelmatig een test doen en het resultaat inzien en eventueel zelf verwijderen. Het is een bizar idee dat er documenten rondslingeren waar observaties over jou in staan, vaak gedaan op een manier als dat onderzoekers dieren bestuderen, waar je zelf maar beperkt inzicht in hebt (je hele dossier krijg je niet want "dat zou teveel moeite zijn om te printen, het is zo veel!". En digitaal sturen kan ook niet) behandelaars trekken allemaal hun eigen plan, vorige meningen van vorige behandelaars worden er voor de vorm bijgezet maar niets mee gedaan, daar dient het dus niet echt voor.quote:Op maandag 24 december 2018 23:57 schreef Lurf het volgende:
In principe niet, het gaat om het effect van de behandeling op jou. ROM's worden ook wel gebruikt om instellingen te benchmarken, maar daar zijn ze eigenlijk niet voor bedoeld. Is ook veel gedoe over in de ggz.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je het na vier instellingen wel gezien hebt. Ik ben pas bij mijn eerste, dus ik heb nog even, maar helemaal tevreden over hoe het gaat ben ik ook niet. Dat heeft meer te maken met hoe traag dingen gaan. Ik heb me wel voorgenomen om in het nieuwe jaar eens wat marktonderzoek te doen en zonodig ergens anders naartoe te gaan. Weer een half jaar wachten op een vervolgbehandeling heeft weinig zin.
Dat is wel goed dat je rustig kunt blijven. Wat vind je dan zo leuk aan die collega? Gewoon zijn uiterlijk of hoe hij overkomt? Ga je hem vertellen dat je hem leuk vindt of neem je maar niet het risico in het geval hij hetero blijkt te zijn?quote:Op dinsdag 25 december 2018 00:08 schreef Burner82 het volgende:
Naja, voor mijn gevoel, doe ik normaal.. Ok, misschien een beetje kortaf of wat stiller.. Maar verder doe ik alles normaal, vind ik.
Ik blijf ook altijd rustig, het boeit mij ook niet zoveel wat die mensen zich bedenken. Maar daarin ligt ook meteen mijn probleem: het boeit mij geen fuck hoe ik over kom. Als mensen denken dat ik de hel op aarde laat komen als ik een beetje sjaggie ben, hun probleem, niet de mijne.
En die ene leuke collega ziet het niet, of wil het niet zien, want die komt altijd even met me praten, en ik met hem. Ben wel altijd stuk vriendelijker tegen hem![]()
![]()
Knappe jongen, aardig ook. En we zitten beetje in hetzelfde schuitje. HBO gedaan, niet afgemaakt, gaan werken, zwaar onder ons niveau. Hij heeft het geluk dat hij volgend jaar weer een opleiding kan gaan startenquote:Op dinsdag 25 december 2018 00:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat is wel goed dat je rustig kunt blijven. Wat vind je dan zo leuk aan die collega? Gewoon zijn uiterlijk of hoe hij overkomt? Ga je hem vertellen dat je hem leuk vindt of neem je maar niet het risico in het geval hij hetero blijkt te zijn?
Ja, als hij er leuk uitziet en jullie in hetzelfde schuitje zitten kan ik mij voorstellen dat je hem leuk vindt. Alleen, had je hem ook mee laten rijden als je hem niet leuk had gevonden? Hoewel het wel een goede manier is om hem te leren kennen en hij ook geen nee zegt dus het kennelijk wel prettig vindt zou ik zelf not amused zijn als ik erachter kwam dat een ander alleen maar aardig is geweest omdat diegene hoopte meer uit het contact te halen wanneer de verliefdheid niet wederzijds is. Ik zou diegene alsnog dankbaar zijn voor wat diegene heeft gedaan, maar als ik erachter kwam zou ik dan toch wat meer afstand bewaren. Maar misschien verschilt dat per individu, is het een vrouwendingetje of is hij zo'n type die uberhaupt niet met een ander was meegereden als hij diegene niet leuk had gevonden.quote:Op dinsdag 25 december 2018 00:23 schreef Burner82 het volgende:
Knappe jongen, aardig ook. En we zitten beetje in hetzelfde schuitje. HBO gedaan, niet afgemaakt, gaan werken, zwaar onder ons niveau. Hij heeft het geluk dat hij volgend jaar weer een opleiding kan gaan starten
Ik ga hem nog niks vertellen, pas sinds vandaag heb ik zijn telefoonnummer weten te ontfrutselenDonderdag pik ik hem op, kan hij met mij mee rijden. Ik begin normaal uur eerder dan hij, maar voor donderdag kon ik zelf beslissen hoe laat ik begin
![]()
En, mijn geluk kennende, issie toch wel hetero![]()
Maar, mijn grootste valkuil ligt daar ook meteen, ken je de term love-bombing? Ik heb dat echt ontzettend heftig als ik iemand leuk vind. Dat zou ik wel echt in de hand willen krijgen, want ik kan daar echt in doorslaan.
Ik heb ooit eens gelezen dat ze mensen die net niet voldoen aan allerlei criteria mbt persoonlijkheidsstoornissen vallen onder een apart kopje; persoonlijkheidsstoornis niet anderszins omschreven. Misschien dat ze daarom niets voor je konden doen? Ik doe maar een gok.quote:Op maandag 24 december 2018 22:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dank je. Tja, ik heb geen idee waar die vragenlijsten voor dienen , maar ik krijg dan sterk het gevoel dat het alleen maar dient om te kunnen beweren tegen de buitenwereld dat ze naar de mening van de clienten luisteren. DAT, of het is gewoon te moeilijk om de uitslag van wat vragenlijsten te bekijken (nadat het niet te moeilijk was om ze te sturen) en er iets mee te doen.
Same here. Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Maar goed, ik ga wel heen.quote:Op maandag 24 december 2018 22:00 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Thnx. Het eten is altijd goed, voor de rest is het meer overleven...
Vorig jaar had ik de beste kerst, nergens heen geweest. Kon alleen niet iedereen waarderenquote:Op dinsdag 25 december 2018 10:05 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Same here. Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Maar goed, ik ga wel heen.
Had ik maar zo'n kerst.quote:Op dinsdag 25 december 2018 10:18 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik de beste kerst, nergens heen geweest. Kon alleen niet iedereen waarderen
Nou, er was toch redelijk wat weerstand vanuit mijn ouders, die vonden dat ik dat niet kon maken. Uiteindelijk wel gewoon lekker thuis gebleven, ik denk dat ik dat volgend jaar weer ga doen.quote:
Nee, het is een gestandaardiseerde manier om de uitkomst van een behandeling te meten. Gestandaardiseerd omdat het bij iedereen op dezelfde manier gebeurt en niet afhankelijk is van de observaties/mening/vooroordelen van de psych. En om die reden worden ze secundair ook gebruikt om de kwaliteit van de instellingen te meten en die info wordt weer gebruikt door de verzekeraars. Met marktonderzoek heeft het niet zo heel veel te maken, meer met prestatiebeoordelingen. Zoiets dat jouw psych pas een kerstbonus krijgt als jij in je ROM verbetering laat zienquote:Op dinsdag 25 december 2018 00:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Bedoel je dat ggz instellingen ze gebruiken voor hun eigen marktonderzoek?
Dan mis je wel de gourmetschotel.quote:Op dinsdag 25 december 2018 10:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Nou, er was toch redelijk wat weerstand vanuit mijn ouders, die vonden dat ik dat niet kon maken. Uiteindelijk wel gewoon lekker thuis gebleven, ik denk dat ik dat volgend jaar weer ga doen.
Daar kon ik wel mee levenquote:Op dinsdag 25 december 2018 13:33 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dan mis je wel de gourmetschotel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |