abonnement Unibet Coolblue
pi_183742401
We hadden de broodmachine ingesteld zodat hij vanmorgen ging bakken alleen is na een tijd de stop eruit geklapt en bij een tweede poging weer.hij staat in de keuken bij een ongebruikt stopcontact .behalve de koelkast stond er verder niks aan.we hebben hem toen in de woonkamer gezet en daar ging het wel goed.wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik heb datzelfde stopcontact gebruikt met het tosti apparaat en dat ging wel goed.
pi_183742426
draai de stekker eens om?

mijn oven liet ook steeds de stop klappen, stekker omgedraaid, nooit meer problemen gehad (vraag me niet hoe dit werkt, had deze tip op internet gevonden)
pi_183742806
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:08 schreef Banaanvragen het volgende:
draai de stekker eens om?

mijn oven liet ook steeds de stop klappen, stekker omgedraaid, nooit meer problemen gehad (vraag me niet hoe dit werkt, had deze tip op internet gevonden)
Bedankt voor de tip zal het proberen.
pi_183743009
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:43 schreef Quoman het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip zal het proberen.
is de aandrijfriem van de broodmachine niet stuk?
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator zaterdag 15 december 2018 @ 13:53:57 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183743782
Welkom op het forum allereerst!
Weet je zeker dat er verder niets op die groep is aangesloten?
Zijn de schakelaars van beide groepen hetzelfde en/of zitten beide groepen achter dezelfde aardlekschakelaar?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183743810
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:06 schreef Quoman het volgende:
We hadden de broodmachine ingesteld zodat hij vanmorgen ging bakken alleen is na een tijd de stop eruit geklapt en bij een tweede poging weer.hij staat in de keuken bij een ongebruikt stopcontact .behalve de koelkast stond er verder niks aan.we hebben hem toen in de woonkamer gezet en daar ging het wel goed.wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Wat is het vermogen van de broodbakmachine? Welke zekering? Als het een smeltveiligheid is: weke kleur heeft (had) hij?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183743981
Probeer de machine op een ander stopcontact dan?
.
pi_183744890
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:09 schreef Fer het volgende:
Probeer de machine op een ander stopcontact dan?
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:06 schreef Quoman het volgende:
…...we hebben hem toen in de woonkamer gezet en daar ging het wel goed…....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183745966
Is het stopcontact in de keuken geaard en het andere niet?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_183746984
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:06 schreef Quoman het volgende:
na een tijd de stop eruit geklapt en bij een tweede poging weer
Zit er niet meer op die groep waar jij vanaf weet zodat je afgenomen vermogen boven de 3500W komt?
Zo'n tosi pret ding is al gauw 2000W of meer; neem je op die groep (in oude huizen is die groep vaak
gecombineerd met andere ruimtes) al meer dan 1500W af word dat dus kritiek.

quote:
we hebben hem toen in de woonkamer gezet en daar ging het wel goed.wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik heb datzelfde stopcontact gebruikt met het tosti apparaat en dat ging wel goed.
Zie hierboven.
En anders misschien rotte las op dat stopcontact wat nu je het gaat belasten duidelijk word.

Is het echt de zekering die door smelt, of een automaat die eruit klapt?
De aardlek, als je die hebt, blijft wel ingeschakeld?
pi_183754835
Ik heb de machine in de kamer gezeten nu bleef hij wel werken alleen nu een ander probleem de machine kneed het deeg goed maar het brood rijst voor geen meter. Hebben broodmeel waar alleen water bij moet deze meel hebben we al veel vaker gebruikt bij onze vorige machine .maar nu gaat het niet goed er ligt 1 hoop deeg onderin het blik.wat zou het kunnen zijn ?
pi_183754919
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:12 schreef naaa het volgende:

[..]

Zit er niet meer op die groep waar jij vanaf weet zodat je afgenomen vermogen boven de 3500W komt?
Zo'n tosi pret ding is al gauw 2000W of meer; neem je op die groep (in oude huizen is die groep vaak
gecombineerd met andere ruimtes) al meer dan 1500W af word dat dus kritiek.

[..]

Zie hierboven.
En anders misschien rotte las op dat stopcontact wat nu je het gaat belasten duidelijk word.

Is het echt de zekering die door smelt, of een automaat die eruit klapt?
De aardlek, als je die hebt, blijft wel ingeschakeld?
Nee het is een autmaat die uit klapt en zolang de stekker erin zat konden we de schakelaar niet omzetten.we hebben hem in de woonkamer gezet en daar bleef hij het wel doen.
pi_183755149
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:12 schreef Quoman het volgende:
Ik heb de machine in de kamer gezeten nu bleef hij wel werken alleen nu een ander probleem de machine kneed het deeg goed maar het brood rijst voor geen meter. Hebben broodmeel waar alleen water bij moet deze meel hebben we al veel vaker gebruikt bij onze vorige machine .maar nu gaat het niet goed er ligt 1 hoop deeg onderin het blik.wat zou het kunnen zijn ?
Misschien is het inmiddels helemaal kapot (intern) en is dat het probleem geweest. Als je vermoed dat het het broodmachine is, ga dan gewoon terug als er nog garantie op zit of gooi hem weg. Het is het risico niet waard dat iets in de brand vliegt omdat je een paar euro's wil besparen door geen nieuw of ander brood machine te kopen.
pi_183759414
Klinkt als een kapot warmte element dat sluiting maakt.
Laat die handjes wapperen!
pi_183759602
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:15 schreef Quoman het volgende:

[..]

Nee het is een autmaat die uit klapt en zolang de stekker erin zat konden we de schakelaar niet omzetten.we hebben hem in de woonkamer gezet en daar bleef hij het wel doen.
Het apparaat veroorzaakt een aardlek. Waarschijnlijk heeft je stopcontact in de woonkamer geen randaarde waardoor ie 't doet.

Anyway, je ben gevaarlijk bezig, kans op el. schok. Ding omruilen of wegdoen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183763490
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 09:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Het apparaat veroorzaakt een aardlek. Waarschijnlijk heeft je stopcontact in de woonkamer geen randaarde waardoor ie 't doet.

Anyway, je ben gevaarlijk bezig, kans op el. schok. Ding omruilen of wegdoen.
:') die dingen hebben bijna allemaal een kunststof behuizing en bijna alle apparaten bouwen maar weinig energie op als ze ongeaard zijn. Je zal het dan alleen voelen als je iets metaals aanraakt, als je al iets voelt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183765546
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

:') die dingen hebben bijna allemaal een kunststof behuizing en bijna alle apparaten bouwen maar weinig energie op als ze ongeaard zijn. Je zal het dan alleen voelen als je iets metaals aanraakt, als je al iets voelt.
Een defect elektrisch apparaat is in potentie (levens)gevaarlijk.

Daar veranderd jouw aanname van kunststof behuizing en ' :') ' niets aan
pi_183766095
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 15:24 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Een defect elektrisch apparaat is in potentie (levens)gevaarlijk.

Daar veranderd jouw aanname van kunststof behuizing en ' :') ' niets aan
Dat het apparaat defect is staat nog helemaal niet vast.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183767258
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat het apparaat defect is staat nog helemaal niet vast.
Dat jouw advies over het niet gevaarlijk zijn van sluiting in een apparaat wel gevaarlijk is,staat wel vast.
pi_183768061
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 16:43 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat jouw advies over het niet gevaarlijk zijn van sluiting in een apparaat wel gevaarlijk is,staat wel vast.
nee hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183771486
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
:') die dingen hebben bijna allemaal een kunststof behuizing en bijna alle apparaten bouwen maar weinig energie op als ze ongeaard zijn. Je zal het dan alleen voelen als je iets metaals aanraakt, als je al iets voelt.
Dan zou er geen randaarde aan de stekker zitten en blijkbaar zit die er wel vanwege aanrakingsgevaar bij gestelsluiting. Dus is er wel degelijk risico op een "schok".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 16 december 2018 @ 20:14:53 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183771662
Je kunt er van uit gaan dat een toestel of apparaat met een geaarde stekker aangesloten en gebruikt dient te worden op een geaard stopcontact om mogelijke gevaarvorming te kunnen voorkomen.

pi_183788476
Misschien overbodig, maar heb je een stekkerdoos ertussen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')