Vermogensgrens van ¤6.020 voor een alleenstaande. Zie https://www.rijksoverheid(...)ik-recht-op-bijstand.quote:Op zaterdag 15 december 2018 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe kan jij nou van je bijstand vliegtickets naar de Filipijnen en hierheen betalen?
Als je vermogen hebt zou je volgens mij niet eens bijstand horen te krijgen.
En ‘het klikte goed tussen ons’? Hoe ken je dit meloveyoulongtime-meisje?
Als het land geen onvoorspelbare dictatuur was dan had hij er zelfs naartoe gekund om te werken en te leven maar ik zou daar voorlopig liever niet op inzetten.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Dit gaat je met een uitkering / bijstand nooit lukken.
Waarom ga je er zelf niet heen, je hebt geen werk dus tijd genoeg?
It's all about the money!
Als je in Nederland al gaan baan kan vinden, dan ga je het daar zeker niet redden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als het land geen onvoorspelbare dictatuur was dan had hij er zelfs naartoe gekund om te werken en te leven maar ik zou daar voorlopig liever niet op inzetten.
Zo makkelijk gaat dat dus nietquote:Op zaterdag 15 december 2018 09:44 schreef Vlaggenroof het volgende:
Kan je haar inderdaad niet als toerist hier laten komen? Bedoel dat moet toch niet al te moeilijk zijn..?
Sollicitatieplicht he? En/of tegenprestatie. Je kunt en mag niet zo maar even voor onbepaalde tijd naar het buitenland.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Dit gaat je met een uitkering / bijstand nooit lukken.
Waarom ga je er zelf niet heen, je hebt geen werk dus tijd genoeg?
It's all about the money!
Kan je die paar sollicitatiemailtjes niet vanuit het buitenland verzenden?quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sollicitatieplicht he? En/of tegenprestatie. Je kunt en mag niet zo maar even voor onbepaalde tijd naar het buitenland.
Al heb je ook in de bijstand vakantiedagen.
Als het niet aannemelijk is dat zij zich kan permitteren hier een toerist te zijn dan is dat wat lastig.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:44 schreef Vlaggenroof het volgende:
Kan je haar inderdaad niet als toerist hier laten komen? Bedoel dat moet toch niet al te moeilijk zijn..?
Nee. Want je moet beschikbaar zijn voor werk (incl sollicitatiegesprekken).quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:49 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Kan je die paar sollicitatiemailtjes niet vanuit het buitenland verzenden?
Dat kan het kan dan ook dat hij zijn uitkering kwijt raakt vanwege fraude.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:49 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Kan je die paar sollicitatiemailtjes niet vanuit het buitenland verzenden?
Je betaalpas gebruiken in het buitenland is wel heel erg dom.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kan het kan dan ook dat hij zijn uitkering kwijt raakt vanwege fraude.
WGR / Bijstandsuitkering en op vakantie zonder toestemming (consequenties?)
Lekker frauderen ten koste van onze maatschappij. De moraal van een strontvlieg hebben. Ben je trots op jezelf?quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:56 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Je betaalpas gebruiken in het buitenland is wel heel erg dom.
Tickets en hotels kan je boeken met PayPal, niemand die het ziet.
Het geld verschijnt alleen niet zomaar even op je paypal account.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:56 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Je betaalpas gebruiken in het buitenland is wel heel erg dom.
Tickets en hotels kan je boeken met PayPal, niemand die het ziet.
Als je die gekoppeld hebt aan je rekening kan je gewoon direct betalen en is de afschrijving een paar dagen later.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het geld verschijnt alleen niet zomaar even op je paypal account.
Ik gaf alleen maar een tip!quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lekker frauderen ten koste van onze maatschappij. De moraal van een strontvlieg hebben. Ben je trots op jezelf?
Hij heeft vermogen, dus of het nu voor een dikke plasma tv is of voor vakantie maakt niet uit.quote:Op zaterdag 15 december 2018 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het geld verschijnt alleen niet zomaar even op je paypal account.
Yup. Maar op zich lijkt het qua papierwerk erger dan het daadwerkelijk is. Je moet een achterlijk pakket aan papieren uitprinten, maar een flink deel ervan hoef je niet in te vullen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 10:36 schreef Lienekien het volgende:
MIsschien een rare vraag, maar geldt die hele administratie voor elke toerist uit de Filipijnen die hier op vakantie wil komen?
Dus als je een Filipijnse toerist bent moet je hier iemand vinden die voor je garant wil staan? Hè?quote:Op zaterdag 15 december 2018 10:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup. Maar op zich lijkt het qua papierwerk erger dan het daadwerkelijk is. Je moet een achterlijk pakket aan papieren uitprinten, maar een flink deel ervan hoef je niet in te vullen.
Je moet je NAW-gegevens wel vrij vaak opnieuw invullen wat voor sommige mensen frustrerend kan zijn, maar dat is omdat delen van dat uitgeprinte pakket papieren naar allerlei verschillende instanties gaat. Ik heb het invullen toen volgens mij over 2 dagen verspreid.
Oh shit, schiet me nog te binnen dat de Filipijnse toerist / vriendin idd zelf ook nog allerlei papieren moet regelen en die hebben een beperkte geldigheidsdatum en uiteraard zitten er ook nog kosten aan. Bijvoorbeeld een bewijs van goed gedrag bij de politie en uittreksel bij de gemeente of zo, en volgens mij moeten een aantal zaken nog door de barangay captain ondertekend worden. Soms (met name op het consulaat) moet je echt achterlijk lang wachten, maar gelukkig zijn mensen daar dat wel gewend. Hier is alles veel beter geregeld en afgestemd.
Zorg wel dat die papieren niet te lang voor daadwerkelijk vertrek hier naar toe aangevraagd worden.
Onderschat het allemaal niet, maar denk ook niet dat het allemaal één grote administratieve nachtmerrie is. Stippel alles heel goed uit en laat je goed voorlichten door de IND, dan lukt het allemaal wel.
quote:Op zaterdag 15 december 2018 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
En ‘het klikte goed tussen ons’? Hoe ken je dit meloveyoulongtime-meisje?
Volgens mij wel, ja.quote:Op zaterdag 15 december 2018 10:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus als je een Filipijnse toerist bent moet je hier iemand vinden die voor je garant wil staan? Hè?
Hmm ik zou haast een [ONZ]-meme gaan posten van Probleemwijken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 10:53 schreef nietzman het volgende:
WGR / Een beetje geld verdienen in korte tijd
Waar komt dit vermogen dan ineens vandaan? Baantje in het Google datacenter?
Beetje offtopic, maar als Nederlander heb het je extreem makkelijk om de wereld rond te reizen. Er zijn een hoop landen waarbij het andersom een heel stuk moeilijker en duurder gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 15 december 2018 10:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus als je een Filipijnse toerist bent moet je hier iemand vinden die voor je garant wil staan? Hè?
quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:12 schreef Joachim het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar als Nederlander heb het je extreem makkelijk om de wereld rond te reizen. Er zijn een hoop landen waarbij het andersom een heel stuk moeilijker en duurder gemaakt wordt.
OOM is ok, gebruikte 'm zelf ook weleens in het verleden. Wel goed de voorwaarden lezen want het dekt niet de behandelingen of gevolgen van een bestaande aandoening of ziekte. Dus als ze naar het ziekenuis moet vanwege iets wat ze daar al mee rond liep dan kan het flink in de kosten lopen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 10:27 schreef ToT het volgende:
Als ze eenmaal hier is, moet je haar natuurlijk wel wat leuke dingen laten zien hier in Nederland, en je moet natuurlijk ook een ziektekostenverzekering voor haar betalen. (OOM verzekeringen is een goeie).
TS zal vooral moeten zorgen dat hij uit de bijstand komt, anders kan hij het sowieso vergeten een partner hierheen te halen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
OOM is ok, gebruikte 'm zelf ook weleens in het verleden. Wel goed de voorwaarden lezen want het dekt niet de behandelingen of gevolgen van een bestaande aandoening of ziekte. Dus als ze naar het ziekenuis moet vanwege iets wat ze daar al mee rond liep dan kan het flink in de kosten lopen.
Verder goede tips, ze kan het inburgeringsexamen ook daar in Manila doen op de ambassade. Maar dat moet je allemaal wat zien in te passen.
Vrij zeker idd. Er ZIJN uitzonderingen mogelijk, maar dat zijn niet voor niets uitzonderingen i.p.v. de norm.quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS zal vooral moeten zorgen dat hij uit de bijstand komt, anders kan hij het sowieso vergeten een partner hierheen te halen.
Als het duidelijk geen probleem is dat jij je kunt permitteren naar NL op vakantie te gaan dan zal dat niet nodig zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2018 10:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nooit bij stil gestaan. We gaan al een jaar of 10 bijna jaarlijks naar de VS en heb me nooit gerealiseerd dat ze een esta af zouden kunnen wijzen op basis van inkomen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je als Nederlander naar de VS probeert te gaan voor een "vakantie" terwijl je je dat helemaal niet kunt permitteren dan heb je ook grote kans dat je het land niet binnenkomt, als je überhaupt al een esta krijgt.
Dan moet hij eerst wat aan z’n arbeidsethos doen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS zal vooral moeten zorgen dat hij uit de bijstand komt, anders kan hij het sowieso vergeten een partner hierheen te halen.
quote:Op maandag 3 december 2018 18:17 schreef TechnoCat het volgende:
Werken is zo maatschappelijk en zou moeten worden afgeschaft.
Allemaal in het keurslijf
quote:Op maandag 3 december 2018 22:27 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Nooit doen, je bent een dief van je eigen portemonnee. Tegen minimumloon val je net buiten de boot met heel veel extraatjes voor de minima maar je kunt wel elke ochtend je nest uit. De heren aan de top hebben ook geen minimuminkomen en die doen al helemaal geen klap voor hun ons geld. Koffie zuipen, vergaderen, mensen ontslaan en dan bonussen vangen.
Dit soort figuren weigert dus om te werken, maar heeft wel genoeg geld om de halve wereld over te vliegen en een vriendin te kopen. Wat leven we toch in een bijzonder land...quote:Op maandag 12 februari 2018 00:58 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Slaven hebben geen keuze, hij kan ook gewoon stoppen als hij wil.
Gewoon starten, *kuch* met een ziekmelding, zeg dat je overspannen bent en dan langzaam naar ontslag toewerken. Dan een poosje ww ontvangen en dan voor het eind van de ww opnieuw ziekmelden met één of andere psychologische kwaal dat moeilijk aan te tonen valt. In elk geval kun je dan minimaal een jaar of 2 a 3 'vrij' nemen.
quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dan moet hij eerst wat aan z’n arbeidsethos doen.
[..]
[..]
[..]
Dit soort figuren weigert dus om te werken, maar heeft wel genoeg geld om de halve wereld over te vliegen en een vriendin te kopen. Wat leven we toch in een bijzonder land...
Met een baan met een minimumloon haal je het ook niet. En hij zal zijn inkomen voor de eerste jaren moeten houden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS heeft het juist alleen maar over een toeristenvisum gehad en expliciet niet over een verblijfsvergunning. Anderen wel.quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Jij hebt geen cent te makken. Zij heeft geen cent te makken. Je zit in de bijstand en niet alleen kan je zelf op vakantie naar de Filipijnen maar je kan ook een meisje vanuit daar hierheen laten komen? Opmerkelijk.
Verder denk ik dat je een beetje te hard van stapel loopt door haar nu al 'je vriendin' te noemen en te denken aan verblijfsvergunningen. Jullie kennen elkaar net 3 weken. En hoe oprecht is is haar 'liefde' voor jou?
quote:Op zaterdag 15 december 2018 01:38 schreef TechnoCat het volgende:
En ik praat alleen maar over een toeristenvisa, nog niet eens over een permanente verblijfsvergunning als ze hier bij me wil komen wonen ooit. Dat gaat nog wat worden. Alle (constructieve) suggesties zijn meegenomen.
Ik vind dit wel een geniaal idee eigenlijk: je weet daarna hoe dan ook waar je aan toe bent. In het slechtste geval ben je ¤1000 kwijt, maar heb je daar jezelf een hoop geld en ellende mee bespaard.quote:Op zaterdag 15 december 2018 13:55 schreef SeLang het volgende:
Ik snap niet goed wat het probleem is. Die ¤34 per dag is dus ¤1000 voor een bezoek van een maand. Big deal. Geef haar dat gewoon, dan heeft ze toch genoeg proof of funds als toerist? Of vertrouw je haar niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |