abonnement Unibet Coolblue
pi_183955084
TS: Het is kerstmis en je hebt 2 dagen de tijd...probeer het eens: https://www.dsm-5.nl/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183957105
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:20 schreef Sigaartje het volgende:
De hel bestaat, geloof me.
Er zijn flink veel mensen die al in de hel zitten. Waar denk je dat het vandaan komt dat mensen in staat zijn effe een zooitje willekeurige mensen neer te knallen? Dan doe je echt niet als je state of mind zich in hemelse sferen bevindt.
Eens kijken
  woensdag 2 januari 2019 @ 08:51:35 #53
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_184155543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 04:01 schreef possetje het volgende:
De hel, vrolijk topic nee, maar denk er soms aan

Omdat ik vaak drink tot ik ga ijlen, gaat de dood in mn nek hijgen en zie ik vaak in mn dromen hoe ik aan mijn einde zou kunnen komen in een mogenlijke hel

( of hij wel of niet bestaat is niet aan de orde in dit topic, wil je daar over praten , maak een eigen topic )

Oke, deze droom had ik een keer,

stel je einde van je leven is gekomen, en een soort hogere macht zegt tegen je : Hoi wij hebben alle keren dat jij met een vrouw was opgenomen in een soort recorder, en jou straf is dat je alles opnieuw gaat meemaken, alleen jij bent nu elke keer een van je ex vrouwen, en je hebt totaaaal geen controle, en de man die jij vroeger was gaat jou dan elke keer neuken, Net zo lang totdat je alle neukpartijen hebt afgewerkt,, En dan praten we verder

Deze droomde ik ook keer

Je bent opgesloten met een vrouw, die totaaal niet sexy is en je vind haar lichamelijk afstotelijk , maar ze hebben een robot van je gemaakt, en je gaat haar beminnen van top tot teen zonder dat je enige controle hebt, en dan voor eeuwig

derde :

Je hoofd zit ergens op het achterwerk van een vrouw en je mond is haar anus ,,,,, heel de dag kan je nauwelijks adem halen, maar dan gaat opeens haar rok omlaag, en je ziet dat ze een date heeft met een afschuwelijke man, deze man penetreert jouw mond tot het achterste van je keel tot hij klaar komt, dan trekt de vrouw haar rok weer aan, en het duurt 24 uur voordat ze weer een date krijgt,,

Deze

Ze hebben je omgebouwt ttot een vrouw,, de vrouw is een robot, je gaat elke nacht naar de goedkoopste club van heel de regio, en zodra er een man intresse heeft hoor je je zelf zeggen : owwwww schatje, jij maakt mij echt enorm heet, Je ziel wil schreeuwen dat je dood wilt gaan, maar omdat je een robot bent geworden heb je geen enkele wil meer, de man vind je wel geil en gaat met je naar bed, in de plee, je zal hem pijpen, desnoods vreet je zijn schijt op, maar je bent een robot zonder enige wil ,,, deze straf is van onbepaalde lengte,,,

een andere is

je hoofd is geamputeerd, je leeft wel, er zit een machine onder je die je hoofd levend houd, je staat in een ruimte en een persoon die je totaaaaal niet aangenaam vind, komt elke dag thuis van een baan, en komt naar je toe en gaat voor je staan , en begint tegen je te praten, je mag alleen praten als ......

deze

je wordt wakker sochtends en denk : fuck, ik heb tieten en ik ben een wijf,, dat kan niet , gisteren was ik een nedrelandse man,,, en fuck het is bleodheet,,,, je kijkt om je heen en je bent in soort primitief huis,, je kijkt in een spiegel en je bent een dikke oude moslima en je voelt je enorm slap , dan hoor je iemand binnen komen, het is een akelig sterke man, met een zwarte baard, en saaie gemene donkere ogen,, je wilt iets tegen hem zeggen maar je spreekt geen arabisch,, dan komt hij op je aflopen en geeft je een bitch slap,, en werpt je op het bed en neemt je,, deze straf is van onbepaalde lengte.. ..
LSD?
  woensdag 2 januari 2019 @ 09:11:01 #54
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_184155641
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:13 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Waarom denk je van niet?
Waarom denk je van wel?
pi_184156274
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarom denk je van wel?
Dat inderdaad. Als we elk concept dat ooit door een religie is bedacht serieus moeten gaan overwegen, dan hou je geen leven meer over. Straatevangelisten vragen me ook wel es waarom ik niet in God geloof. Dat is naar mijn idee de verkeerde vraag; alsof ik iets heb uit te leggen. :D
-
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:45:12 #56
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184157527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 09:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarom denk je van wel?
Ik weet nog steeds niet helemaal zeker wat ik nou moet denken van de hel. Ik denk wel dat er íets van een hel is - het alternatief is dat er of helemaal geen leven na de dood is (lijkt mij als christen zeer onwaarschijnlijk), of dat iedereen naar de hemel gaat (=alverzoening). Dat laatste lijkt me superlullig - heb je redelijk goed geleefd, kom je in de hemel ineens Hitler en Marc Dutroux en dat soort figuren tegen. Ik kan dat niet rijmen met de rechtvaardigheid van God.

Dus denk ik wel dat er een soort van hel is, een spirituele plek van duisternis en afscheiding van God. Maar ik weet niet hoe die is en wie er precies naartoe gaan. De Bijbel is daar ook niet echt heel duidelijk over.

De reden waarom ik aan AliKannibali specifiek vroeg 'waarom denk je van niet' is omdat ik uit een ander topic wist dat hij christen is. Aangezien jij atheïst bent is het logisch dat je niet in de hel gelooft. Voor een christen is dat minder gebruikelijk en ik was wel benieuwd hoe je tot die conclusie komt :)
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:52:19 #57
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184157653
Toevoeging: ik realiseer me dus nu pas dat mijn post van vorig jaar ook opgevat kan worden als heel aanvallend. Zo van 'als je niet in de hel gelooft ben je een sukkel' ofzo. Dat bedoel ik dus beslist niet! :) Ik probeer tot voortschrijdend inzicht te komen over dit lastige onderwerp.
pi_184157866
Jehova's getuigen geloven ook niet in een hel. Zie b.v. een oud topic van een JG hier op Fok,

WFL / Leert de bijbel het bestaan van een 'hel'?

Ali was volgens mij zevendedagsadventist, maar dat moet ie zelf maar zeggen :P
-
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:21:37 #59
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184158158
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:03 schreef Haushofer het volgende:
Jehova's getuigen geloven ook niet in een hel. Zie b.v. een oud topic van een JG hier op Fok,

WFL / Leert de bijbel het bestaan van een 'hel'?
Dat wist ik inderdaad :) Heb dat boekje van de Jehova's Getuigen hier thuis liggen. Het zou natuurlijk best kunnen dat je niet langer bij bewustzijn bent ten tijde van de tweede dood, en dat je volledig vernietigd wordt... maar dan is dát toch de hel?
pi_184159782
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 12:21 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat wist ik inderdaad :) Heb dat boekje van de Jehova's Getuigen hier thuis liggen. Het zou natuurlijk best kunnen dat je niet langer bij bewustzijn bent ten tijde van de tweede dood, en dat je volledig vernietigd wordt... maar dan is dát toch de hel?
Ik heb geen idee wat er na de dood komt. Waarschijnlijk gaat het lichtje uit, maar bij gebrek aan bewijs hou ik alle deuren op een kier. Ik zou in elk geval niet weten waarom we moreel worden beoordeeld aangezien ik niet in een objectieve moraal geloof. Het idee dat God ons handelen veroordeelt is voor mij net zo vergezocht als dat God mijn voetbalclub of muzieksmaak veroordeelt.

Volledige vernietiging heb ik overigens wel liever dan eeuwige marteling. Dat lijkt me nogal wiedes.
-
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:01:19 #61
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_184161260
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:45 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet helemaal zeker wat ik nou moet denken van de hel. Ik denk wel dat er íets van een hel is - het alternatief is dat er of helemaal geen leven na de dood is (lijkt mij als christen zeer onwaarschijnlijk), of dat iedereen naar de hemel gaat (=alverzoening). Dat laatste lijkt me superlullig - heb je redelijk goed geleefd, kom je in de hemel ineens Hitler en Marc Dutroux en dat soort figuren tegen. Ik kan dat niet rijmen met de rechtvaardigheid van God.
Iemand straffen voor andermans zonden kun je wel rijmen met de rechtvaardigheid van God?
quote:
Dus denk ik wel dat er een soort van hel is, een spirituele plek van duisternis en afscheiding van God. Maar ik weet niet hoe die is en wie er precies naartoe gaan. De Bijbel is daar ook niet echt heel duidelijk over.

De reden waarom ik aan AliKannibali specifiek vroeg 'waarom denk je van niet' is omdat ik uit een ander topic wist dat hij christen is. Aangezien jij atheïst bent is het logisch dat je niet in de hel gelooft. Voor een christen is dat minder gebruikelijk en ik was wel benieuwd hoe je tot die conclusie komt :)
Voor veel christenen is het zo klaar als een klontje: louter het feit dat iemand gelooft maakt hem tot een dusdanig goed mens dat hij/zij behouden blijft. En al leef je nog zo goed, al je niet gelooft ga je naar de hel. Ook hier weer vraag ik: is dit Gods rechtvaardigheid?
  Beste debater 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 18:17:38 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184164627
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Iemand straffen voor andermans zonden kun je wel rijmen met de rechtvaardigheid van God?

[..]

Voor veel protestantse christenen is het zo klaar als een klontje: louter het feit dat iemand gelooft maakt hem tot een dusdanig goed mens dat hij/zij behouden blijft. En al leef je nog zo goed, al je niet gelooft ga je naar de hel. Ook hier weer vraag ik: is dit Gods rechtvaardigheid?
Zo klopt 'ie.

De Oosterse, Oriëntaalse, Armeense, Koptische en Katholieke kerken hebben nooit 'geloof alleen' geleerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 2 januari 2019 @ 18:22:40 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184164707
Verder is het dogma van de hel zoals wij dat thans kennen de meest goddeloze, blasfemische, menshatende vinding bekokstooft in het hoofd van een uiterst zieke menselijke geest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184174755
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:45 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt me superlullig - heb je redelijk goed geleefd, kom je in de hemel ineens Hitler en Marc Dutroux en dat soort figuren tegen. Ik kan dat niet rijmen met de rechtvaardigheid van God.
Dat ik een hemel zou moeten delen met christenen kan ik daar ook niet bepaald mee rijmen. Geef mij dan maar de hel.
quote:
Dus denk ik wel dat er een soort van hel is, een spirituele plek van duisternis en afscheiding van God.
Dat lijkt mij wenselijk :P
Conscience do cost.
  donderdag 3 januari 2019 @ 08:31:58 #65
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_184175201
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verder is het dogma van de hel zoals wij dat thans kennen de meest goddeloze, blasfemische, menshatende vinding bekokstooft in het hoofd van een uiterst zieke menselijke geest.
Vergeet het gevoel van genoegdoening, of wraak niet. "Slechte" mensen op aarde ontlopen hun straf niet in het hiernamaals, dat voelt blijkbaar goed.
pi_184387058
Als je het enig echte en ware geloof aanhangt hoef je nergens meer bang voor te zijn.
Hierbij vallen alle geschilpunten weg, alle twistpunten over wat de wil van God is eveneens.
Je hoeft je niet bezig te houden met het bijwonen van kerkdiensten of rituelen, doop besnijdenis of belijdenis zijn overbodig geworden.
Zonde, oordeel en verdoemenis hebben geen betekenis meer.
Wat dat enig echte en ware geloof is?
Het ongeloof.
Al het andere geloof is bijgeloof.

[ Bericht 4% gewijzigd door Schonedal op 13-01-2019 21:53:55 ]
pi_184494361
Waar ben je meer bang voor of waar zou je meer last van kunnen hebben, de realiteit of je gedachten over de realiteit?

Als je gaat kijken naar alles wat er aan gedachten tussen de oren afgespeeld kan worden dan kunnen die gedachten al een "hel" creëren.
pi_184729429
Als je bij de hemelpoort komt zeggen ze : ja je mag de hemel in, maar je moet eerst vrijwilligers werk doen in de hel, die is om de hoek, dus gaan ze daar naar toe, de taak is mensen in kooien te straffen maar in de kooien zitten tijdelijk engelen die er later weer uitgaan, de engelen zien er vermoeid uit,, dan heb je een rode knop en daar moet je op drukken om ze te straffen, dan drukken de mensen even een week lang 1000 keer op een knop de engelen acteren dat ze pijn hebben,, , en de mensen komen weer bij de hemelpoort en zeggen : we zijn klaar met de week werk, mogen we nu naar binen?
pi_184737744
Ik denk dat jheronimus bosch ook dit soort voorstellingen moet hebben gehad
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:10:49 #70
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_184831855
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:10 schreef possetje het volgende:
Als je bij de hemelpoort komt zeggen ze : ja je mag de hemel in, maar je moet eerst vrijwilligers werk doen in de hel, die is om de hoek, dus gaan ze daar naar toe, de taak is mensen in kooien te straffen maar in de kooien zitten tijdelijk engelen die er later weer uitgaan, de engelen zien er vermoeid uit,, dan heb je een rode knop en daar moet je op drukken om ze te straffen, dan drukken de mensen even een week lang 1000 keer op een knop de engelen acteren dat ze pijn hebben,, , en de mensen komen weer bij de hemelpoort en zeggen : we zijn klaar met de week werk, mogen we nu naar binen?
Doe mij ook eens zo'n pilletje ....
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:15:14 #71
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_184831942
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:10 schreef possetje het volgende:
Als je bij de hemelpoort komt zeggen ze : ja je mag de hemel in, maar je moet eerst vrijwilligers werk doen
Op zich is het idee van een loutering/zuivering voor je de hemel in kan nog niet zo gek. In de katholieke theologie wordt dat het vagevuur genoemd.

De rest van je post laat ik maar even buiten beschouwing.
pi_184865504
Deze : Satan komt naar je toe, en veranderd je in een object, een beeldje.,, je bent van steen geworden, maar je kan wel zien en horen en nadenken, het object laat hij bezorgen naar dat ene meisje dat jij zo graag wilde hebben, en hij stuurt haar zodat ze het in de slaapkamer neerzet, met ogen gericht naar het bed..
pi_184875776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:12 schreef possetje het volgende:
Deze : Satan komt naar je toe, en veranderd je in een object, een beeldje.,, je bent van steen geworden, maar je kan wel zien en horen en nadenken, het object laat hij bezorgen naar dat ene meisje dat jij zo graag wilde hebben, en hij stuurt haar zodat ze het in de slaapkamer neerzet, met ogen gericht naar het bed..
Ik had verwacht dat het beeldje verkocht zou worden op een kleedjesmarkt en kapot gegooid zou worden door de eerste koper. Weet niet zo goed waarom dat in me op kwam.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 15:20:50 #74
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184876324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:12 schreef possetje het volgende:
Deze : Satan komt naar je toe, en veranderd je in een object, een beeldje.,, je bent van steen geworden, maar je kan wel zien en horen en nadenken, het object laat hij bezorgen naar dat ene meisje dat jij zo graag wilde hebben, en hij stuurt haar zodat ze het in de slaapkamer neerzet, met ogen gericht naar het bed..
@jigggy
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184972954
de hel is de hemel op aarde...zoiets? de hel en de hemel op aarde en dan tegelijkertijd?

[ Bericht 2% gewijzigd door gummetje69 op 12-02-2019 16:16:07 ]
  maandag 4 maart 2019 @ 11:11:40 #76
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185380098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 18:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zo klopt 'ie.

De Oosterse, Oriëntaalse, Armeense, Koptische en Katholieke kerken hebben nooit 'geloof alleen' geleerd.
Dat zijn dan ook dwaalleren.
  Beste debater 2022 maandag 4 maart 2019 @ 13:35:42 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185382774
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook dwaalleren.
Uiteraard; gelukkig is er 1500 jaar later iemand opgestaan die het allemaal wel begrepen had.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 maart 2019 @ 15:35:55 #78
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185384804
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard; gelukkig is er 1500 jaar later iemand opgestaan die het allemaal wel begrepen had.
hordes
  Beste debater 2022 maandag 4 maart 2019 @ 16:29:46 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_185385814
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 15:35 schreef hoatzin het volgende:

[..]

hordes
Nou ja, die kwamen erna, toen er iemand was die zei dat degene die het wel begrepen had het toch niet helemaal begrepen had... en toen kwam er iemand die zei dat ze het allebei niet helemaal begrepen hadden maar hij wel... en daarop verscheen iemand die zei dat ze alledrie het niet helemaal begrepen hadden maar hij wel... etcetera... Nou ja, tot op de dag van vandaag dus met pak 'm beet 156 protestantse kerkgenootschappen en tellende.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 5 maart 2019 @ 08:13:52 #80
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_185398559
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]

Nou ja, die kwamen erna, toen er iemand was die zei dat degene die het wel begrepen had het toch niet helemaal begrepen had... en toen kwam er iemand die zei dat ze het allebei niet helemaal begrepen hadden maar hij wel... en daarop verscheen iemand die zei dat ze alledrie het niet helemaal begrepen hadden maar hij wel... etcetera... Nou ja, tot op de dag van vandaag dus met pak 'm beet 156 protestantse kerkgenootschappen en tellende.
Inzicht komt met de jaren he?

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 05-03-2019 08:20:32 ]
  dinsdag 19 maart 2019 @ 21:42:33 #81
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_185725340
Je wordt wakker in het bed van je oude kinderkamer. Beneden hoor je de gedempte pianoklanken van de klassieke muziek die je moeder altijd op zondagmorgen draaide. De geuren van geroosterd brood en koffie die uit de keuken komen, lokken je. Wanneer je uit bed stapt, merk je dat je veel kleiner bent en je oude pyjama draagt, deze is versierd met rode en blauwe sportautootjes. Nog wennend aan je veranderde lengte loop je naar de deur van je kamer. Door op je tenen te staan, kan je net bij de deurklink. Voorzichtig schuifel je over het tapijt van de gang, tot je de trap bereikt hebt. De muziek van beneden klinkt steeds harder en je hoort nu ook hoe het gerinkel van pannen uit de keuken komt. Je zet je voet op de bovenste traptrede en loopt voorzichtig naar beneden. Hoewel het tientallen jaren geleden geleden was dat je van deze trap liep, weet je nog precies welke treden een krakend geluid maken. Deze treden sla je over, omdat je niet wilt dat je moeder hoort dat je uit bed bent. Wanneer je op de onderste trede staat, steek je jouw hoofd tussen de spijlen van de trap en kijk je voorzichtig om de hoek, richting het einde van de gang. De deur naar de keuken staat op een kier. Er komt een streep licht vanuit de opening, die soms wordt doorbroken door het silhouet van je moeder. Dan ren je zo hard als je kunt op je blote voeten door de gang. Het lijkt minuten te duren voordat je bij de deur bent. Wanneer je de deur openzwaait en de keuken in rent, is er niemand. Je hoort je moeder meeneuriën op de muziek, maar ziet haar niet. Uit wanhoop roep je haar naam, maar hoe hard je ook roept, haar stem reageert niet op de jouwe. Dan schieten de tranen je in de ogen, tot je niets anders kan doen dan ze even te sluiten. Pas op de diepzwarte binnenkant van je oogleden zie je het gezicht van je moeder een fractie van een seconde voor je, maar dan verdwijnt dit gezicht, en daarmee jouw herinnering. Al snel kun je zelfs haar haarkleur niet meer in je gedachten oproepen. Zodra je jouw ogen weer opent, zie je dat je op het bed van je oude kinderkamer ligt. Beneden hoor je gedempte pianoklanken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')