quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:32 schreef Tailless het volgende:
Heeft website X belooft te leveren vandaag ?
quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:26 schreef Vocatala het volgende:
Verdere info: zoals gezegd is de leverafspraak telefonisch overeen gekomen en ik heb als bewijs een screenshot van het scherm waarin transportbedrijf Y zegt het meubel vandaag voor 11:00 te leveren.
Hoe maak je een screenshot van een stem?quote:
Middels postcode + huisnummer kan je via de website van het transportbedrijf je leverdatum en tijdstip opvragen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Hoe maak je een screenshot van een stem?
Maar als je voor transport hebt betaald aan transportbedrijf Y, dan kun je wel bij hen aankloppen toch?quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Jij hebt bij X gekocht, dus moet je bij X zijn. Zij kiezen voor Y als transporteur, dus enige financiële of andere schade die Y maakt, moet X dan maar op Y verhalen.
Maar het is nog maar de vraag of je ooit een cent gaat zien, want X en Y kunnen de boel natuurlijk zo lang heen en weer kaatsen dat je er óf geen zin meer in hebt, óf je eventueel naar de rechter zou moeten stappen, maar of het die laatste stap waard is...
Heeft TS dat aan Y betaalt of aan X? Kan ik er niet uit opmaken.quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:52 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Maar als je voor transport hebt betaald aan transportbedrijf Y, dan kun je wel bij hen aankloppen toch?
Y verleent een dienst aan jou in opdracht van X. Dat telefonisch onderhands het een en ander is afgestemd tussen Y en jou doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:21 schreef Vocatala het volgende:
Wij hebben alles betaald aan webshop X. Een x bedrag voor het meubel en ¤60 voor het transport.
Vervolgens is door X een transporteur gekozen om te zorgen voor het transport naar ons.
Dit idd.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Y verleent een dienst aan jou in opdracht van X. Dat telefonisch onderhands het een en ander is afgestemd tussen Y en jou doet daar niets aan af.
Het was een beetje aan algemene vraag eigenlijk. Zo van stel dat, wat dan?quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heeft TS dat aan Y betaalt of aan X? Kan ik er niet uit opmaken.
Ik denk dat je dan een nóg lastiger vraagstuk krijgt.quote:Op dinsdag 11 december 2018 14:39 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Het was een beetje aan algemene vraag eigenlijk. Zo van stel dat, wat dan?
En wat zeggen de relevante voorwaarden van winkel X?quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:26 schreef Vocatala het volgende:
Dit zeggen de algemene voorwaarden van Y:
https://www.mupload.nl/img/v7luo4mjnqbr.25.55.png
Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:38 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Middels postcode + huisnummer kan je via de website van het transportbedrijf je leverdatum en tijdstip opvragen.
Via de website kun je zien wanneer en hoe laat er geleverd wordt. Dat jij "zeggen" letterlijk neemt, is irrelevant.quote:Op dinsdag 11 december 2018 23:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
Het is wellicht een indicatie, geen garantie. Net als bij andere vervoerders.quote:Op woensdag 12 december 2018 00:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Via de website kun je zien wanneer en hoe laat er geleverd wordt. Dat jij "zeggen" letterlijk neemt, is irrelevant.
Ja je hebt misschien een kansje dat ze de transportkosten (deels) vergoeden.. meer niet verwacht ik.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:42 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn ervaring is dat de webshop hier best gevoelig voor kan zijn en enige tegemoetkoming kan willen geven. Gewoon vriendelijk vragen, nee heb je ja kan je krijgen. Een volledige 100% vergoeding kan je vergeten
Begrijpend lezen blijft een vak apart. Zoals gezegd heb ik een screenshot waarin het systeem van het transportbedrijf mij vanuit de door hen gemaakte planning aangeeft dat de levering van de vracht is gepland voor dinsdag ochtend tussen 08:00 en 11:00.quote:Op dinsdag 11 december 2018 23:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
De webshop is momenteel inderdaad bezig om "schade" te verhalen bij het transport bedrijf. Goede service vind ik, ongeacht wat er uit komt.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:42 schreef investeerdertje het volgende:
Mijn ervaring is dat de webshop hier best gevoelig voor kan zijn en enige tegemoetkoming kan willen geven. Gewoon vriendelijk vragen, nee heb je ja kan je krijgen. Een volledige 100% vergoeding kan je vergeten
quote:Op dinsdag 11 december 2018 21:25 schreef lichtknopje het volgende:
Misschien kun je nu in ieder geval regelen dat de transporteur je een half uurtje voor aankomst belt. Dan hoef je geen dag vrij te nemen en kun je even snel heen er weer al je reistijd niet al te lang is.
Het meubel wordt morgen geleverd, ze bellen nu inderdaad een half uur van tevoren..quote:Op woensdag 12 december 2018 08:31 schreef Black-Death het volgende:
Kun je niet iets afspreken dat ze een X aantal minuten van te voren bellen als ze komen leveren? Dat je dán naar huis kan. Of de buurman inschakelen? Of familie etc?
Je gaat hier echt geen vergoeding oid voor krijgen. Probeer het praktisch op te lossen.. hoe vervelend het ook is!
Levering is voor X een best effort dat is namelijk een extra service die zij bieden tegenover de klant, weliswaar tegen betaling. Voor een gerenommeerd transport bedrijf met 80 vrachtwagens is het core business en daarvan verwacht je dat ze juist plannen en de afspraak nakomen, desnoods door het inzetten van extra capaciteit of een andere koeriersdienst.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:01 schreef Hallmark het volgende:
Zo werkt dit niet, natuurlijk. Levering is een best effort, geen garantie.
Als je betere kwaliteit wilt, dan moet je zelf een koeriersdienst bestellen.
quote:Op woensdag 12 december 2018 09:59 schreef Vocatala het volgende:
[..]
[..]
Het meubel wordt morgen geleverd, ze bellen nu inderdaad een half uur van tevoren..
Gepland, ja, maar een planning kan wijzigen/uitlopen.quote:Op woensdag 12 december 2018 09:55 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft een vak apart. Zoals gezegd heb ik een screenshot waarin het systeem van het transportbedrijf mij vanuit de door hen gemaakte planning aangeeft dat de levering van de vracht is gepland voor dinsdag ochtend tussen 08:00 en 11:00.
Ik heb dus bewijs dat zij de afspraak bevestigen om op dat moment te leveren.
Mee eens, maar daarover zeggen zij zelf iets in de algemene voorwaarde, zie OP.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Gepland, ja, maar een planning kan wijzigen/uitlopen.
True, maar die gelden tussen winkel en transporteur.quote:Op woensdag 12 december 2018 10:45 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Mee eens, maar daarover zeggen zij zelf iets in de algemene voorwaarde, zie OP.
Natuurlijk, accepteer het allemaal maar, lekker makkelijk... Ik vraag me oprecht af hoe mensen zoals jij door het leven gaan met deze instelling.quote:Op woensdag 12 december 2018 08:01 schreef Hallmark het volgende:
Zo werkt dit niet, natuurlijk. Levering is een best effort, geen garantie.
Als je betere kwaliteit wilt, dan moet je zelf een koeriersdienst bestellen.
Ja succes daarmee, dan gaat zo’n bedrijf in no time failliet vanwege al die vinexwijk-pannekoeken die gecompenseerd moeten worden. Je kiest een plek om te leveren, dat het jou geld kost om daar vaker te zijn dan die ene window of oppurtunity is het gebrek van de klant, niet zo’n bedrijf. Als ze een alternatief moment proberen aan te bieden, dan hebben zij voldoende oplossing geboden, het moet niet gekker worden hoorquote:Op woensdag 12 december 2018 11:22 schreef Travok het volgende:
[..]
Natuurlijk, accepteer het allemaal maar, lekker makkelijk... Ik vraag me oprecht af hoe mensen zoals jij door het leven gaan met deze instelling.
Als een transporteur zegt tussen 8u en 11u te leveren mag je er toch vanuit gaan dat ze dat ook gaan doen? Hoe zou het andersom werken denk je? Zal de transporteur het gewoon kosteloos de volgende dag nog een keer proberen als TS niet huis zou zijn?
Daarbij, een dagje vrijnemen kost je al gauw zo'n 100 euro, gok ik.Bij een hoop bedrijven is het nu ook een nogal drukke periode, dus je moet maar afwachten of je op korte termijn nog een vrije dag kan opnemen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat TS niet zo blij is en graag een compensatie wil ontvangen.
Maar het is het gebrek van het bedrijf dat ze niet binnen de afgesproken tijden op die locatie zijn toch? Ze maken toch een planning? Dan hebben ze zich daar ook maar te houden. En die transporteur heeft kennelijk niet eens even de moeite genomen om op tijd te laten weten dat ze het niet gingen redden, hier kwamen ze pas een uur na de afleverwindow mee. Op zn zachtst gezegd nogal slordig.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:39 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja succes daarmee, dan gaat zo’n bedrijf in no time failliet vanwege al die vinexwijk-pannekoeken die gecompenseerd moeten worden. Je kiest een plek om te leveren, dat het jou geld kost om daar vaker te zijn dan die ene window of oppurtunity is het gebrek van de klant, niet zo’n bedrijf. Als ze een alternatief moment proberen aan te bieden, dan hebben zij voldoende oplossing geboden, het moet niet gekker worden hoor
Je hebt toch de mogelijkheid om de koop te annuleren, dan heb je toch voldoende opties?
Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:45 schreef Travok het volgende:
[..]
Maar het is het gebrek van het bedrijf dat ze niet binnen de afgesproken tijden op die locatie zijn toch? Ze maken toch een planning? Dan hebben ze zich daar ook maar te houden. En die transporteur heeft kennelijk niet eens even de moeite genomen om op tijd te laten weten dat ze het niet gingen redden, hier kwamen ze pas een uur na de afleverwindow mee. Op zn zachtst gezegd nogal slordig.
Wat zou jij een passende compenserende oplossing vinden dan? Buiten het aanbieden van een ander levermoment?quote:Op woensdag 12 december 2018 11:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.
Ik zeg ook niet dat ze gelijk maar een heel dagloon terug moeten betalen, dat kan nogal uit de klauwen lopen als je, ik noem maar wat, de Algemeen Directeur van Shell een dagje thuis laat zitten Mij lijkt een compensatie in de vorm van het terugbetalen van de leveringskosten wel schappelijk.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zeker, ik vind het ook hinderlijk geklooi, daar mogen ze wel wat tegenover zetten, maar financiele compensatie naar een niet vooraf besproken tarief is het andere uiterste. Dat ga je nooit afdwingen, zo werkt het (gelukkig) niet.
Gratis levering vind ik niet een gek verzoek om te proberen. Maar dat gaat de winkel misschien zelf wel aan de transporteur moeten compenseren, dus dan heb jij en de winkel er last van, en de transporteur boeit het geen fuck, dus dat is ook niet optimaal. Maar veel meer zie ik niet wat er te proberen valt behalve heel rigoreus er een halszaak van maken.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:48 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Wat zou jij een passende compenserende oplossing vinden dan? Buiten het aanbieden van een ander levermoment?
Oh dan zitten we wel op één lijn ja.quote:Op woensdag 12 december 2018 11:57 schreef Travok het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze gelijk maar een heel dagloon terug moeten betalen, dat kan nogal uit de klauwen lopen als je, ik noem maar wat, de Algemeen Directeur van Shell een dagje thuis laat zitten Mij lijkt een compensatie in de vorm van het terugbetalen van de leveringskosten wel schappelijk.
Het gaat mij dan ook meer om het principe dat de transporteur doet alsof er niets aan de hand is en het er zich zo makkelijk mogelijk vanaf wil brengen door te zeggen; dan plannen we toch gewoon een nieuwe dag in?quote:Op woensdag 12 december 2018 12:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gratis levering vind ik niet een gek verzoek om te proberen. Maar dat gaat de winkel misschien zelf wel aan de transporteur moeten compenseren, dus dan heb jij en de winkel er last van, en de transporteur boeit het geen fuck, dus dat is ook niet optimaal. Maar veel meer zie ik niet wat er te proberen valt behalve heel rigoreus er een halszaak van maken.
Die vrije dag is toch ook niet verloren? Ik zou het trapgat schilderen of al die rommellades opruimen ofzo.
Als de transporteur dan ook nog even op diezelfde lijn komt zitten zijn we eruitquote:Op woensdag 12 december 2018 12:01 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Oh dan zitten we wel op één lijn ja.
Nee zeker niet, dan annuleer ik m’n bestelling. Die optie heb je altijd nog.quote:Op woensdag 12 december 2018 12:11 schreef Vocatala het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook meer om het principe dat de transporteur doet alsof er niets aan de hand is en het er zich zo makkelijk mogelijk vanaf wil brengen door te zeggen; dan plannen we toch gewoon een nieuwe dag in?
Als je in een restaurant zit en je besteld een biefstuk verwacht je toch ook dat die binnen, laten we zeggen een half uurtje voor je neus staat? Of neem je er dan genoegen mee wanneer ze zeggen, sorry Marsenal, we hebben niet helemaal lekker gepland in de keuken, uw biefstuk is er over 2 uur, wacht je even?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |