abonnement Unibet Coolblue
pi_183659986
Vorige week hebben wij online een product gekocht dat vanochtend geleverd zou worden.

Het product is gekocht bij webshop X, zij hebben vervolgens partij Y ingeschakeld om te zorgen voor het transport naar ons adres. Het gaat om een groot tuinmeubel.

Het meubel zou vanochtend voor 11:00 geleverd worden en ik heb daarvoor een dag vrij genomen zodat ik dit in ontvangst zou kunnen nemen. De afspraak voor levering is telefonisch overeengekomen en tevens hebben wij ca. ¤60 betaald voor het transport.

Echter vandaag om 12:00 was het meubel nog niet geleverd en na contact met het betreffende transportbedrijf blijkt dat door "omstandigheden" het meubel met geen mogelijkheid vandaag geleverd kan worden. Ik moest niet zo lastig doen en gewoon maar een nieuwe afspraak maken voor later deze week was de strekking van het verhaal.

Conclusie: Vandaag voor niets een dag vrij genomen, geen meubel én ik moet donderdag of vrijdag opnieuw een dag vrij nemen omdat ze zeggen dan wél te kunnen leveren.

Gezien het feit dat een extra dag vrij nemen mij geld kost ben ik hier niet blij mee natuurlijk. Mijn vraag: kan ik de kosten van deze extra dag vrij verhalen op het transport bedrijf? of op welke andere manier kan ik hen in gebreke stellen?

Dit zeggen de algemene voorwaarden van Y:

https://www.mupload.nl/img/v7luo4mjnqbr.25.55.png

Ben ik hierin de opdrachtgever die de schade kan verhalen of is webshop X de opdrachtgever?

Verdere info: zoals gezegd is de leverafspraak telefonisch overeen gekomen en ik heb als bewijs een screenshot van het scherm waarin transportbedrijf Y zegt het meubel vandaag voor 11:00 te leveren.
pi_183660097
Heeft website X belooft te leveren vandaag ?
pi_183660173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:32 schreef Tailless het volgende:
Heeft website X belooft te leveren vandaag ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:26 schreef Vocatala het volgende:

Verdere info: zoals gezegd is de leverafspraak telefonisch overeen gekomen en ik heb als bewijs een screenshot van het scherm waarin transportbedrijf Y zegt het meubel vandaag voor 11:00 te leveren.
pi_183660186
Jij hebt bij X gekocht, dus moet je bij X zijn. Zij kiezen voor Y als transporteur, dus enige financiële of andere schade die Y maakt, moet X dan maar op Y verhalen.

Maar het is nog maar de vraag of je ooit een cent gaat zien, want X en Y kunnen de boel natuurlijk zo lang heen en weer kaatsen dat je er óf geen zin meer in hebt, óf je eventueel naar de rechter zou moeten stappen, maar of het die laatste stap waard is...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 11 december 2018 @ 13:37:16 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183660190
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:36 schreef Vocatala het volgende:

[..]


[..]

Hoe maak je een screenshot van een stem?
And so is the past
pi_183660206
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoe maak je een screenshot van een stem?
Middels postcode + huisnummer kan je via de website van het transportbedrijf je leverdatum en tijdstip opvragen.
pi_183660431
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Jij hebt bij X gekocht, dus moet je bij X zijn. Zij kiezen voor Y als transporteur, dus enige financiële of andere schade die Y maakt, moet X dan maar op Y verhalen.

Maar het is nog maar de vraag of je ooit een cent gaat zien, want X en Y kunnen de boel natuurlijk zo lang heen en weer kaatsen dat je er óf geen zin meer in hebt, óf je eventueel naar de rechter zou moeten stappen, maar of het die laatste stap waard is...
Maar als je voor transport hebt betaald aan transportbedrijf Y, dan kun je wel bij hen aankloppen toch?
pi_183660566
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:52 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Maar als je voor transport hebt betaald aan transportbedrijf Y, dan kun je wel bij hen aankloppen toch?
Heeft TS dat aan Y betaalt of aan X? Kan ik er niet uit opmaken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183660651
Wij hebben alles betaald aan webshop X. Een x bedrag voor het meubel en ¤60 voor het transport.

Vervolgens is door X een transporteur gekozen om te zorgen voor het transport naar ons.
pi_183661034
Ik denk dat je de eerste niet bent bij wie dit gebeurt...
Somebody that I used to know
pi_183661057
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:21 schreef Vocatala het volgende:
Wij hebben alles betaald aan webshop X. Een x bedrag voor het meubel en ¤60 voor het transport.

Vervolgens is door X een transporteur gekozen om te zorgen voor het transport naar ons.
Y verleent een dienst aan jou in opdracht van X. Dat telefonisch onderhands het een en ander is afgestemd tussen Y en jou doet daar niets aan af.
pi_183661226
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:33 schreef Chia het volgende:

[..]

Y verleent een dienst aan jou in opdracht van X. Dat telefonisch onderhands het een en ander is afgestemd tussen Y en jou doet daar niets aan af.
Dit idd.
Je moet bij X zijn, TS.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183661299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heeft TS dat aan Y betaalt of aan X? Kan ik er niet uit opmaken.
Het was een beetje aan algemene vraag eigenlijk. Zo van stel dat, wat dan?
pi_183661395
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:39 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Het was een beetje aan algemene vraag eigenlijk. Zo van stel dat, wat dan?
Ik denk dat je dan een nóg lastiger vraagstuk krijgt.
Als X Y aanwijst als transporteur en TS betaalt de transportkosten rechtstreeks aan Y.. dat gaat zo ver dat ik er geen antwoord op heb.

Maar dat is voor dit topic niet van toepassing.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183667972
Opdrachtgever = winkel

Nee, een schadeclaim zal je hiervoor niet kunnen krijgen. Zelfs bij een levertijd op een exacte datum/tijd moet jij de winkel extra tijd geven om alsnog te leveren voordat ze in gebreke zijn. Zij hebben jouw een nieuwe dag gegeven voor bezorging dus er is nog niets aan de hand.
pi_183669630
Denk alleen als je vooraf een boete hebt opgenomen in de overeenkomst.
.
pi_183669806
Als het product bij andere webwinkels ook prima te krijgen is aangeven dat ze dan in de avond of in het weekend langs mogen komen (ervan uitgaande dat je dan niet werkt), en je anders de order wil annuleren en dus het volledige bedrag (inc die 60 eu) retour wil.
pi_183669930
Je kan de koop annuleren ja, maar daar schaad je voornamelijk de winkel mee, terwijl het waarschijnlijk is dat het het ingehuurde transportbedrijf is dat heeft lopen klooien. :P
-nee-
pi_183669959
Misschien kun je nu in ieder geval regelen dat de transporteur je een half uurtje voor aankomst belt. Dan hoef je geen dag vrij te nemen en kun je even snel heen er weer al je reistijd niet al te lang is.
pi_183673531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:26 schreef Vocatala het volgende:
Dit zeggen de algemene voorwaarden van Y:

https://www.mupload.nl/img/v7luo4mjnqbr.25.55.png
En wat zeggen de relevante voorwaarden van winkel X?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 11 december 2018 @ 23:55:34 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183673561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:38 schreef Vocatala het volgende:

[..]

Middels postcode + huisnummer kan je via de website van het transportbedrijf je leverdatum en tijdstip opvragen.
Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
And so is the past
pi_183674199
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dus je hebt bewijs dat er telefonisch contact geweest is. Niet meer niet minder.
Via de website kun je zien wanneer en hoe laat er geleverd wordt. Dat jij "zeggen" letterlijk neemt, is irrelevant.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183675375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Via de website kun je zien wanneer en hoe laat er geleverd wordt. Dat jij "zeggen" letterlijk neemt, is irrelevant.
Het is wellicht een indicatie, geen garantie. Net als bij andere vervoerders.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 12 december 2018 @ 08:01:02 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183675533
Zo werkt dit niet, natuurlijk. Levering is een best effort, geen garantie.

Als je betere kwaliteit wilt, dan moet je zelf een koeriersdienst bestellen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_183675748
Kun je niet iets afspreken dat ze een X aantal minuten van te voren bellen als ze komen leveren? Dat je dán naar huis kan. Of de buurman inschakelen? Of familie etc?

Je gaat hier echt geen vergoeding oid voor krijgen. Probeer het praktisch op te lossen.. hoe vervelend het ook is! :(
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')