quote:Op maandag 10 december 2018 11:37 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Omdat ik veel dingen letterlijk neem, moet ik wel elke keer keihard nadenken als ik ergens "zolderkamerautist!" zie staan: ergens in mijn hoofd denk ik dan meteen: "Hoera! Een soortgenoot!". Het kost me dan even (of soms best lang) om erachter te komen dat het geen echte autist betreft.
- Vlak voordat ik mijn diagnose kreeg, dacht ik dat ik me wel bijzonder zou voelen. Maar helaas, eigenlijk voel ik me hetzelfde als ervoor. Alleen krijg ik nu hulp die aanslaat (toen mijn diagnose nog 'paniekstoornis' heette kreeg ik 'exposure therapie', die me alleen maar verder overstuur maakte).quote:Op maandag 10 december 2018 18:41 schreef Inbox het volgende:
-Nu je het label 'autisme' hebt, voel je je nu bijzonder?
-Zag je jezelf ook als autist of kwam het enigzins als een verrassing?
-En, nu met een officieel erkend label. Biedt het nog wat voordelen? Bijv. door potjes van gemeente ofzo? Of geeft het alleen maar nadelen en had je liever gehad dat je geen label had?
-
Definieer "behandeling".quote:Op maandag 10 december 2018 18:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei, het voordeel is vooral dat ik nu voor het JUISTE word behandeld en dat behandeling aanslaat (ook al gaat het met mini-stapjes).
Ik ben net begonnen met psycho-educatie, waarin ik informatie krijg over hoe ASS zich manifesteert in mij. Verder praat ik vooral over dingen waar ik tegenaan loop, waarna mijn psych met mogelijke oplossingen komt.quote:
Heb ik al beantwoord, maar wil het nog wel eens vertellen:quote:Op maandag 10 december 2018 19:06 schreef MMaRsu het volgende:
Hoe gaat het bij jou in de liefde? En hoe ontmoet je mensen?
Aha, ik snap het. Elk mens is ook anders, en de een heeft baat bij psycho-educatie en de ander bij cursussenquote:Op maandag 10 december 2018 19:06 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik ben net begonnen met psycho-educatie, waarin ik informatie krijg over hoe ASS zich manifesteert in mij. Verder praat ik vooral over dingen waar ik tegenaan loop, waarna mijn psych met mogelijke oplossingen komt.
Voorbeeldje: Mijn ouder bemoeit zich steeds met mijn leven en komt ongevraagd bij mij aan de deur.
Mogelijke oplossing: Samen met ouder om de tafel en samen data prikken waarop we (op een lokatie die niet mijn huis is), maximaal een uurtje of twee, koffie gaan drinken.
Uitkomst: Ouder houdt op met zeuren.
quote:
Mee eens. Voorheen vond ik ze wel okee, maar toen dronk ik zelf ook nog.quote:Op maandag 10 december 2018 19:12 schreef MMaRsu het volgende:
Begrijpelijk. Ik ben zelf absoluut geen drinker, wel een blower maar zit dus niet veel in de kroeg.
Hou meestal ook niet zo van dronken lui. Zwaar annoying vaak
En dan ook die klote muziek overal op straat en in de winkels, en i.d.d. de "gemaakte" gezelligheidquote:Op maandag 10 december 2018 15:15 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Het gebrek aan routine, ja, maar ook verplichte gezelligheid.
Ik drink echt alleen on occasion, maar laatst was ik in een kroeg met collega's van werk na een etentje en na anderhalf uur in een teringvolle kroeg, ik bier over mn nieuwe trui kreeg, waar de genre's van muziek elk nummer helemaal anders waren had ik echt zoiets van wtf doe ik hier in godsnaam, ik ben 31, dit is niet mijn scene.quote:Op maandag 10 december 2018 19:13 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Mee eens. Voorheen vond ik ze wel okee, maar toen dronk ik zelf ook nog.
Dit ga je niet geloven, maar Free Hugs-events en andere 'random acts of kindness'. Hoewel het enorm veel energie vraagt, word ik er ook heel blij van.quote:Op maandag 10 december 2018 19:36 schreef MaLo het volgende:
Waar krijg je energie van? En ik bedoel dus niet van voedsel, maar, van / door welke handelingen / activiteiten / gebeurtenissen voel jij je op je best?
Inderdaad niet een antwoord dat ik had verwacht, maar wel heel leukquote:Op maandag 10 december 2018 19:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dit ga je niet geloven, maar Free Hugs-events en andere 'random acts of kindness'. Hoewel het enorm veel energie vraagt, word ik er ook heel blij van.
Ik denk dat het neerkomt op 'andere mensen een verbetering van hun dag bezorgen'.quote:Op maandag 10 december 2018 19:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Inderdaad niet een antwoord dat ik had verwacht, maar wel heel leuk.
Ontmoet je wel nu ook andere mensen online? (bijvoorbeeld via het FOK!forum)quote:Op maandag 10 december 2018 19:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Goed bezig voor mijn fysieke gezondheid, ja. Maar mijn sociale netwerk is hierdoor wel mega-klein. Niet dat ik daar veel last van heb, hoor. Ik vind het wel okee zo.
Niet echt. Ik ben al lang actief (onder mijn eigen username, uiteraard) op FOK!, sinds 2000 ofzo, maar denk niet dat ik zou kunnen zeggen dat ik er echt vrienden heb gemaakt. Sowieso vind ik 'vriendschap' een ingewikkeld iets.quote:Op maandag 10 december 2018 20:00 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ontmoet je wel nu ook andere mensen online? (bijvoorbeeld via het FOK!forum)
Als ik alle communicatie in mijn leven schriftelijk zou kunnen doen, of op z'n minst met ondertitels, zou het werkelijk perfect zijn.quote:Op maandag 10 december 2018 20:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind je online omgaan met mensen eigenlijk makkelijker dan in het echt, of maakt dat geen verschil? Omdat je online toch veel minder met emoties omgaat en ze veel meer geuit worden via simpele middelen (smileys onderandere)...
Hoi, ik wil je diagnose niet tegenspreken (ben geen psychiater of psycholoog). Echter stel ik me er toch wat vragen bij.quote:Op maandag 10 december 2018 20:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik ga even TV kijken. Kom later vanavond nog wat vragen wegwerken en daarna ben ik morgen terug. Thanks voor alle vragen tot zover!
Weet je zeker dat je de diagnose niet tegen wilt spreken? Zo komt het wel over.quote:Op maandag 10 december 2018 22:03 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Hoi, ik wil je diagnose niet tegenspreken (ben geen psychiater of psycholoog). Echter stel ik me er toch wat vragen bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |