quote:Op maandag 10 december 2018 13:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nergens geopperd dat wij niets moeten doen.
Maar quote me gerust je posts waarin je aangeeft wel wat te (willen) doen, ipv meteen met 'ja maar hullie' shit komt.quote:Ik hou mijn hand ook op de knip. Als iemand die weleens door China reist weet ik dat wat hij hier uitspoken echt 0,0 effect heeft op de CO2 uitstoot. Als je daar door industriële gebieden reist zie je om de zoveel meter een dikke schoorsteenpijp waar gitzwarte rook uit komt. Op sommige dagen kun je de overkant van de straat niets eens zien vanwege de smog, en dan zou ons warmtepompje wel even het verschil gaan maken
Ik geloof dat de Nederlandse bevolking voor 0,1% van de wereldwijde CO2 uitstoot verantwoordelijk is. En de wereldwijde CO2 uitstoot neemt voorlopig alleen nog maar toe. Al zou Nederland vandaag de CO2 uitstoot tot 0 reduceren is dat op wereldschaal niet eens meetbaar. ZO lang de grote vervuilers gewoon doorgaan met vervuilen zijn wij maar wat aan het rommelen in de marge.
Dan besteed ik mijn geld liever nuttig.
Is dat ook nog zo als we geheel stoppen met importeren en niets veranderen aan onze consumptie, denk je? (Dus alles zelf gaan produceren.)quote:Op maandag 10 december 2018 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Voor alle Nederlanders bij elkaar komt dat effect op 0,0007 graden celsius. Dan vind ik dat wel erg veel geld voor een niet merkbaar effect. Je thuistermometer zal het verschil niet eens merken.
Je bent nu vooral Baudet aan het napapegaaien. Je weet wel: die vent die antropogene klimaatverandering letterlijk een "hoax" noemt, en als zodanig niet minder gek is dan flat earthers en andere BNW gekkies.quote:Op maandag 10 december 2018 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dan kun je dat geld beter steken in maatregelen om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan, want als je met miljarden een resultaat van 0,0007 graden weet te behalen kan ik je nu al vertellen dat die klimaatverandering gewoon doorgaat, ondanks alle miljarden die we er tegenaan smijten, besteed dat geld nuttig.
Want daar staat dat wij niks moeten doen?quote:Op maandag 10 december 2018 13:33 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Maar quote me gerust je posts waarin je aangeeft wel wat te (willen) doen, ipv meteen met 'ja maar hullie' shit komt.
quote:Op maandag 10 december 2018 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dan kun je dat geld beter steken in maatregelen om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan, want als je met miljarden een resultaat van 0,0007 graden weet te behalen kan ik je nu al vertellen dat die klimaatverandering gewoon doorgaat, ondanks alle miljarden die we er tegenaan smijten, besteed dat geld nuttig.
Nogmaals, quote me dan je post waarin staat wat we wel moeten doen.quote:Op maandag 10 december 2018 13:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Want daar staat dat wij niks moeten doen?
Daar staat dat onze CO2 uitstoot een druppel op een gloeiende plaat is. Wij zouden ons geld dus niet over de balk moeten smijten met het proberen de CO2 uitstoot terug te dringen. Dat betekent echter niet dat we niks moeten doen.
Begrijpend lezen heet dat.
Nou, nog een keer dan:quote:Op maandag 10 december 2018 13:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Nogmaals, quote me dan je post waarin staat wat we wel moeten doen.
Want je bent hier gewoon continue bezig met een 'ja maar China, dus ik houd mijn hand op de knip'.
quote:Op maandag 10 december 2018 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Sociale stelsels stoppen bij de grens, het klimaat niet. Als je dat verschil weigert in te zien heeft deze 'discussie' weinig zin.quote:Op maandag 10 december 2018 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Leger ook maar afschaffen dan. Want als China binnenvalt zijn we sowieso de lul.
Internationale handel ook maar stoppen. China kan immers veel meer produceren.
Stoppen met kinderen maken. Zijn ze in China ook veel beter in.
Sociale stelsel afschaffen. Want het is natuurlijk onzin dat we hier proberen om de positie van, zeg 2-3 miljoen mensen proberen te verbeteren terwijl er daar een factor 100 meer mensen in een veel slechtere positie zitten.
Grenzen open. In China wonen immers 2 miljard mensen, die aantallen komen we hier niet eens in de buurt.
Ow en ik kom straks ook je hond opeten. Doen ze in China ook.
Ah ok, dus de gevolgen bestrijden maar niets doen aan de oorzaken?quote:Op maandag 10 december 2018 13:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, nog een keer dan:
[..]
Als dat het slimste is wat je kunt bedenken diskwalificeer je je wel heel erg.quote:Op maandag 10 december 2018 13:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah ok, dus de gevolgen bestrijden maar niets doen aan de oorzaken?
Laten we inderdaad de Sahara gaan bewateren. Puik plan.
Economieën niet. Onze economische positie (en daaruit voortvloeiend de mogelijkheden voor bepaalde sociale stelsels) is sterk afhankelijk van de rest van de wereld.quote:Op maandag 10 december 2018 13:37 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sociale stelsels stoppen bij de grens, het klimaat niet. Als je dat verschil weigert in te zien heeft deze 'discussie' weinig zin.
Moet dat nou, die persoonlijke aanval?quote:Op maandag 10 december 2018 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als dat het slimste is wat je kunt bedenken diskwalificeer je je wel heel erg.
Ik dacht zelf meer aan de dijken ophogen, waterreservoirs etc. Kennelijk gaat dat al ver boven je pet, dus is deze "discussie"zinloos omdat je het intellectuele niveau niet haalt.
Wat we ook doen, het klimaat gaat toch wel naar de tering. Dat jij 's nachts beter slaapt is mij geen duizenden miljarden waard.quote:Op maandag 10 december 2018 13:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Economieën niet. Onze economische positie (en daaruit voortvloeiend de mogelijkheden voor bepaalde sociale stelsels) is sterk afhankelijk van de rest van de wereld.
Daarbij is dat hele 'ja maar China' gewoon een enorme drogreden. Als je dat niet in kan zien heeft deze 'discussie' weinig zin.
Jij moet eens stoppen met denken voor een ander, daar gaat het iedere keer fout. Mijn insteek is wat er staat en niet de infantiele draai die jij er steeds aan geeft.quote:Op maandag 10 december 2018 13:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Moet dat nou, die persoonlijke aanval?
Maar ok, jouw insteek is dus 'na ons de zondvloed, zolang Nederland maar als een van de laatste natte voeten krijgt'. Duidelijk.
Hoef je je ook niet meer op die 'ja maar China' drogreden te beroepen.
Als je het mij vraagt schat jij de effectiviteit van symptoombestrijding veel te optimistisch in.quote:Op maandag 10 december 2018 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als dat het slimste is wat je kunt bedenken diskwalificeer je je wel heel erg.
Ik dacht zelf meer aan de dijken ophogen, waterreservoirs etc. Kennelijk gaat dat al ver boven je pet, dus is deze "discussie"zinloos omdat je het intellectuele niveau niet haalt.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 10 december 2018 11:17 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik voeg mij volledig bij die groep, ondanks dat ik wel degelijk waarde hecht aan milieumaatregelen (niet alleen klimaatmaatregelen). De verdeling van de lasten zijn namelijk absurd, niet alleen tussen landen, maar ook binnen Nederland, waar het vooral pakken wat je pakken kan van burgers is, maar grote vervuilende bedrijven nauwelijks bijdragen. Ondertussen zie ik niet wat voor nuttigs er met het geld wordt gedaan. Het gaat zo de schatkist in, zodat Rutte weer kan pochen hoe hij ons door de crisis heeft gesleurd en het begrotingstekort heeft gedicht. Hetzelfde verhaal met accijnzen op ongezonde dingen.
En is die 'alles gaat toch wel naar de tering' houding iets wat je alleen maar met betrekking tot het klimaat hanteert? Of heb je verder nog meer van dat soort dingetjes om onder enige vorm van persoonlijke verantwoordelijkheid uit te komen?quote:Op maandag 10 december 2018 13:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat we ook doen, het klimaat gaat toch wel naar de tering. Dat jij 's nachts beter slaapt is mij geen duizenden miljarden waard.
Ach, die maakt zichzelf als zondanig nog steeds minder belachelijk dan Baudet zelf, die het bestaan van antropogene klimaatverandering regelrecht ontkent en een hoax noemt.quote:Op maandag 10 december 2018 13:39 schreef Sjemmert het volgende:
Klaver die weer eens keihard faalt en roept dat Baudet niet kan rekenen terwijl die er zelf 126 miljard naast zit mbt zijn warmtepompen
Heb jij nog ergens een fatsoenlijk argument op de plank liggen of heb je besloten om het maar defnitief bij inhoudsloze persoonlijke aanvallen te houden?quote:Op maandag 10 december 2018 13:47 schreef probeer het volgende:
[..]
En is die 'alles gaat toch wel naar de tering' houding iets wat je alleen maar met betrekking tot het klimaat hanteert? Of heb je verder nog meer van dat soort dingetjes om onder enige vorm van persoonlijke verantwoordelijkheid uit te komen?
Als je het mij vraagt schat jij de effectiviteit van CO2 reductie veel te optimistisch in.quote:Op maandag 10 december 2018 13:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt schat jij de effectiviteit van symptoombestrijding veel te optimistisch in.
Je pleit er niet voor om de oorzaken niet aan te pakken en alleen in te zetten op het uitstellen van de voor ons mogelijk negatieve effecten, 'omdat China'?quote:Op maandag 10 december 2018 13:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij moet eens stoppen met denken voor een ander, daar gaat het iedere keer fout. Mijn insteek is wat er staat en niet de infantiele draai die jij er steeds aan geeft.
Is niet eens bedoeld als een persoonlijke aanval. Ben oprecht benieuwd of je met meer kwesties zo in het leven staat, of alleen mbt klimaat.quote:Op maandag 10 december 2018 13:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Heb jij nog ergens een fatsoenlijk argument op de plank liggen of heb je besloten om het maar defnitief bij inhoudsloze persoonlijke aanvallen te houden?
Inderdaad. Domme jij. De effecten kun je helemaal niet uitstellen dommie. Je kunt wel maatregelen nemen zodat je kunt leven met die effecten.quote:Op maandag 10 december 2018 13:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Je pleit er niet voor om de oorzaken niet aan te pakken en alleen in te zetten op het uitstellen van de voor ons mogelijk negatieve effecten, 'omdat China'?
Ok. Domme ik.
Alleen in de gevallen waar ik nul invloed op heb, zoals het klimaat en vallend ruimtepuin.quote:Op maandag 10 december 2018 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Is niet eens bedoeld als een persoonlijke aanval. Ben oprecht benieuwd of je met meer kwesties zo in het leven staat, of alleen mbt klimaat.
Dus .. Ben je altijd zo fatalistisch ingesteld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |