abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 december 2018 @ 21:39:06 #1
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183631279
Ik zit zo een beetje over Youtube te schuimen, en iedereen heeft tegenwoordig eigenhandig het wiel, het vuur en het warm water uitgevonden als het gaat om efficiënt inpakken. Het gaat dan vooral om vliegpassagiers die geen check-in bagage willen (okee, daar ben ik het helemaal mee eens :Y daarom zoek ik daar op :P )

Nou komt iedereen ineens aan met het idee van packing cubes :? Hoewel ik op zich wel het nut van die dingen begrijp als het gaat om orde en structuur, ben je toch puur proppenderwijs gezien, alleen maar onzinnige extra voorwerpen aan het meesjouwen? :? Sommige mensen beweren dat je door het gebruik van packing cubes tot wel de helft meer mee kunt nemen? 8)7

Mis ik iets? Wie heeft er ervaring met packing cubes en waarom moet ik ze hebben? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183632181
Dat snap ik ook niet. Ziplockzakjes zijn wel fijn. Kan je nog wat lucht uitpersen enzo. En je kan zaken groeperen. Maar deze lijken me wel zwaar /fors.
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 22:37:40 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_183632335
Ik had er nog nooit van gehoord dus even opgezocht, het lijkt me dat dit juist MEER ruimte inneemt al die hoesjes. Het ziet er wel netjes uit maar of je ruimte bespaart? Kan me niet voorstellen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:43:37 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183632432
quote:
99s.gif Op zondag 9 december 2018 22:37 schreef Karina het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord dus even opgezocht, het lijkt me dat dit juist MEER ruimte inneemt al die hoesjes. Het ziet er wel netjes uit maar of je ruimte bespaart? Kan me niet voorstellen.
Ja precies, dat idee heb ik dus ook. Ik begin meer en meer het idee te krijgen dat al die "packing light guru's" het vooral hebben tegen mensen die zelf zo dom als kak zijn. Ik zit nou al 2 uur video's te kijken en behalve dat ik 800 keer gedacht heb "ja okee wist ik al bedankt" en 140 keer "ja maar dude dit weet ik beter", heb ik ongeveer 2 dingen opgestoken. Eén over een UV-waterontsmetter en één over commando-style T-shirts oprollen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 december 2018 @ 22:54:48 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183632617
Je moet voor de gein eens zoeken op Rick Steves of Sarah Murdoch. Die staan gewoon uren aan een stuk, voor een volle zaal (!!) te oreren over hoe je een tas moet inpakken :o Ik vind dit grenzen aan zorgwekkend :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 december 2018 @ 22:58:16 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_183632667
quote:
15s.gif Op zondag 9 december 2018 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet voor de gein eens zoeken op Rick Steves of Sarah Murdoch. Die staan gewoon uren aan een stuk, voor een volle zaal (!!) te oreren over hoe je een tas moet inpakken :o Ik vind dit grenzen aan zorgwekkend :{
Ach, als ik kijk hoeveel mensen er op een doorsnee avond naar de poep op SBS/RTL/whatever kijken dan kan ik me niet heel erg druk maken over volle zalen bij tas-inpakpraatjes.
Huilen dan.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 december 2018 @ 23:00:03 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183632697
Nee okee, maar goed. Ik dacht dat ik ergens wat miste :) Valt allemaal wel mee dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zondag 9 december 2018 @ 23:25:10 #8
169210 liesje1979
pi_183633114
En dan kun "wijst naar beneden" hierrrrrr een linkje vinden naar deze geweldige uitvindingggg!
Daar zit het hem denk ik in, al die vloggers e.d genereren er inkomsten mee op amazon en what so ever. Want mensen die niet zo vaak reizen googlen die dingen ook en denken dan, dat is handig, die moet ik ook.
En vergeet niet deze video te liken. *O*
pi_183633196
Ik vind het handig als je aan het rondtrekken bent je snel hè tas kan in en uitpakken. Of snel een onderbroek en een shirtje weet te vinden zonder je hele tas door te spitten.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 december 2018 @ 23:49:32 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183633416
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 23:30 schreef Blijkonijn het volgende:
Ik vind het handig als je aan het rondtrekken bent je snel hè tas kan in en uitpakken. Of snel een onderbroek en een shirtje weet te vinden zonder je hele tas door te spitten.
Bij een beetje rolkoffer is dat geen enkel probleem. Maar als je met een "zachte" rugzak reist met alleen een ritsje bovenaan, dan kan ik me voorstellen dat organiseren wat voordeel kan hebben. Aan de andere kant kan je je tas leegschudden (3,7 seconden) en je onderbroek (1,2 seconden) en shirtje (1,9 seconden) er zo uit graaien. Nog 13,2 seconden om alles er weer in te proppen, 20 seconden klaar *O*

Serieus, welk probleem lossen packing cubes op? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 december 2018 @ 08:41:42 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183635661
Ik organiseer mijn spullen altijd in plastic tasjes van supermarkten, kledingzaken e.d. En omdat elk tasje anders is weet je waar alles is. Plus, het geeft extra bescherming tegen water.

Verder heb ik geen flauw idee wat een packing cube is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183636020
Voor lange reizen zweer ik er ook bij
Drie van die dingen zijn voldoende
Een voor sokken en ondergoed, ander voor shirts en nog eentje voor broeken.

Het ordent in een backpack, heeft liggend formaat en ventileert, in tegenstelling tot plastic zakken. Zo kan je snel ff iets pakken onder veel overhoop te halen.
Love is in the air!
pi_183636072
Als SeLang niet weet wat het is dan is het compleet overbodig, lijkt mij zo als leek op dit gebied.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 december 2018 @ 09:38:35 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183636153
En ik maar denken dat dit onder TRV-ers gesneden koek was :P Gaat dus om dit soort "must-haves" :') https://www.sunflake.nl/p(...)OEAQYASABEgLRsvD_BwE

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183636174
Ze comprimeren je bagage enigszins maar ze zijn vooral heel handig om dingen te organizeren. Kleding bij elkaar, electronica bij elkaar etc. en ja het neemt met packing cubes toch echt minder ruimte in dan alles los in je tas proberen te smijten, zeker als je je kleding oprolt. Zo'n packing cube houdt de boel bij elkaar.

Ik vind het de beste investering die ik ooit gedaan heb en reizen met 1 rugtas is super handig. Scheelt zóveel tijd bij het in en uit checken op luchthavens.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 december 2018 @ 09:42:45 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183636210
Als ik de "argumentatie" van die leverancier volg kun je dus komen tot eindeloos veel ruimte in je koffer door vooral veel packing cubes in packing cubes te nesten _O_ MUST-HAVE! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183636291
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 08:41 schreef SeLang het volgende:
Ik organiseer mijn spullen altijd in plastic tasjes van supermarkten, kledingzaken e.d. En omdat elk tasje anders is weet je waar alles is. Plus, het geeft extra bescherming tegen water.

Verder heb ik geen flauw idee wat een packing cube is.
packing cubes zijn de dure versies van jouw plastic tasjes :D
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 09:55:31 #18
45833 crew  Fogel
pi_183636418
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik maar denken dat dit onder TRV-ers gesneden koek was :P Gaat dus om dit soort "must-haves" :') https://www.sunflake.nl/p(...)OEAQYASABEgLRsvD_BwE

[ afbeelding ]
Uhm, een plastic zak voor ‘chemisch afval’ (gebruikte sokken en ondergoed), een voor de rest wat vuil is, en alles wat schoon is ligt gewoon los.
Enige waar ik een ‘cube’ (als in een ding van stof en met een rits) voor gebruik is om mijn kabelsalade op een plek te houden (oa powerbank, verschillende usb-stekkers, internationale stekkerovergangdinges, en een zaklamp). Maar ook voor dat is een ziplock prima.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_183636444
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:25 schreef Landgeld het volgende:
Voor lange reizen zweer ik er ook bij
Drie van die dingen zijn voldoende
Een voor sokken en ondergoed, ander voor shirts en nog eentje voor broeken.

Het ordent in een backpack, heeft liggend formaat en ventileert, in tegenstelling tot plastic zakken. Zo kan je snel ff iets pakken onder veel overhoop te halen.
En wat doe je met vieze kleding?
Somebody that I used to know
pi_183636475
Als je dan echt iets handigs wil, dan moet je van die plastic zakken van de Xenos hebben die je vacuüm kunt zuigen zonder pomp. Ik heb het gezien en het werkt :Y Dat scheelt ruimte. En het organiseert ook nog eens.
Somebody that I used to know
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 december 2018 @ 12:15:27 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_183638671
Nog een stuk goedkoper ook zo te zien: https://www.xenos.nl/huis(...)bergers/vacuumzakken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_183639483
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 09:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En wat doe je met vieze kleding?
Doorzichtige plastic tas..
Love is in the air!
pi_183639495
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:58 schreef Postbus100 het volgende:
Als je dan echt iets handigs wil, dan moet je van die plastic zakken van de Xenos hebben die je vacuüm kunt zuigen zonder pomp. Ik heb het gezien en het werkt :Y Dat scheelt ruimte. En het organiseert ook nog eens.
Leuk voor opbergen maar totaal onhandig als je gaat backpacken voor lange tijd. Dan zijn die cubes praktischer om zaken te organiseren.
Love is in the air!
pi_183639526
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:47 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

packing cubes zijn de dure versies van jouw plastic tasjes :D
Klopt...

Ik vind packing cubes alleeen veel handiger omdat je ook dingen naast elkaar kan leggen, het ventileert en minder snel kapot scheurt. In een plastic zak wordt het vaak op elkaar gepropt en heeft minder ruimte. Maar principe is inderdaad hetzelfde ;)
Love is in the air!
pi_183640527
Packing cubes zijn inderdaad gewoon de fancy versie van de eerdergenoemde plastic tasjes. Ik heb ook een (goedkoop) setje en vind het wat handiger dan plastic tasjes. Maar onmisbaar zijn ze allerminst.

Je gebruikt ze om je bagage te organiseren, je gaat niet ineens veel meer ruimte creëren in je tas. Sowieso wordt mijn tas eerder te zwaar dan ik ruimtegebrek heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')