abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183786172
Hier sowieso altijd D3 omhoog in de winter, maar het enige wat hier altijd heeft geholpen is rond de grauwe grijze periode even een weekje zon opzoeken. Maar dat zat er dit jaar niet in vanwege verbouwing en aanschaf auto.

En ik kijk nu nog meer dan ooit uit naar de zomer want warmte EN baby O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  maandag 17 december 2018 @ 16:18:07 #152
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183787474
Nu in het tweede trimester is de vermoeidheid overdag weg, mits ik 's nachts 12 uur slaap :') dus ik zit voor mijn gevoel echt tijd weg te gooien, maar dan kan ik de rest van de dag veel meer aan. Als ik vroeg/normale tijd op sta blijf ik echt de hele dag moe. Dan kan ik beter wat langer slapen, toch? Oh maar ik moet er 's nachts sowieso een keer uit om te plassen. Meestal 2 keer. Dat dan weer wel.
pi_183788723
Ik sliep vannacht dus voor het eerst in weken weer eens de hele nacht door zonder plasonderbreking *O* was best jammer dat kleuter me om 6 uur riep dat haar deken overdwars lag en haar voetjes onder de deken uitstaken -O- moest ik even rechtleggen :')
  maandag 17 december 2018 @ 17:36:15 #154
346653 Ceviche
pi_183788875
Hier een kat die om eten gaat zeuren (en dan ook best lastig doet, herrie maken en over je heen rennen enzo) dus ik voel je struggle een beetje :+

Tevens heb ik hier veel te dure kersttoetjes gekocht waar alcohol in blijkt te zitten en voor m'n gemoedsrust blijf ik er maar vanaf. Niet zo handig van me :N
  maandag 17 december 2018 @ 18:00:41 #155
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183789329
Wij lopen inmiddels vast op 4 namen. Allemaal mooi, kiezen wordt moelijk! :o

Ohja, bij jongste had m'n lief op zijn lijstje een onzinnaam genoteerd, namelijk Buldervoske. Nu is onze jongste een echte Buldervoske :') die benaming past hem zo goed dat ik hem vaak zo noem.

Dus ik was nogal bang voor de grapnaam van dit lijstje, en ik had geduimd voor een schattig lief poppennaampje.

Komtie:
Anarchablast.

:') :+ Wish me luck met dit kind
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 17 december 2018 @ 18:02:01 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183789350
Oh poep, verkeerde topic. Ahwell, mag hier ook vast :P
pi_183789406
:D :')

Hier was de naam van onze dochter in de buik Vliegende Beer O+ Nu noemt ze de buikbaby zelf ook zo *;

Ik ben benieuwd naar jullie namen!

Hier droomde ik dus laatst dat er in een meisje in m'n buik zit die de naam uitkoos die ik ook al had uitgekozen. Als het een meisje is, dan wordt het wel die naam denk ik zo. :) Maar voor een jongen is hier de grootste uitdaging... Ik ben benieuwd!
pi_183789505
Hier al een hele lijst namen voor een meisje. Jongensnamen zijn we nog niet echt over uit. Het zal sowieso iets worden wat lekker combineert met onze Hollandse namen.
  maandag 17 december 2018 @ 18:12:28 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183789517
Vliegende beer O+
pi_183789584
En jullie werktitels _O-. Hier is het toch miniPiko geworden :'( :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183789872
We dachten helemaal uit de naam te zijn, maar onze zoon blijft een andere naam opperen en die blijft ook behoorlijk hangen. We hebben gelukkig nog tijd zat!

Ik heb wel meer energie dan in het eerste trimester, wanneer begint het derde?

Vandaag even gezeten met mijn leidinggevende hoe we de taken gaan verdelen richting mijn verlof en tijdens mijn verlof. Fijn om dat geregeld te hebben.

Tevens wisseldag vandaag. Ik moest er even over nadenken, maar volgens mij zit ik nu op de vijfentwintig weken.
  maandag 17 december 2018 @ 18:43:03 #162
346653 Ceviche
pi_183789999
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 18:34 schreef Cholula het volgende:
We dachten helemaal uit de naam te zijn, maar onze zoon blijft een andere naam opperen en die blijft ook behoorlijk hangen. We hebben gelukkig nog tijd zat!

Ik heb wel meer energie dan in het eerste trimester, wanneer begint het derde?

Vandaag even gezeten met mijn leidinggevende hoe we de taken gaan verdelen richting mijn verlof en tijdens mijn verlof. Fijn om dat geregeld te hebben.

Tevens wisseldag vandaag. Ik moest er even over nadenken, maar volgens mij zit ik nu op de vijfentwintig weken.
Schiet al op! Ik geloof dat het derde trimester bij 28 weken begint.

Hier zijn we ook al uit de naam. Zowel voor een jongen als een meisje. Kan helaas niet hier delen ivm herkenbaarheid, mocht het een jongen worden dan krijgt hij een unieke naam. Niet heel raar of hipster hoor (vinden we zelf). Oud-engels.
Eventueel nog af te korten tot een meer gangbare naam :+
Volgende week donderdag weten we wat het wordt *O*
  maandag 17 december 2018 @ 19:16:15 #163
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183790597
Hier ook echt enorme vermoeidheid. Soms kan ik om 8 uur 's avonds nog nauwelijks wakker blijven. Ik slaap ook vrij onrustig en met veel intense en ongebruikelijke dromen. (Hele sciencefiction verhalen enzo :D ) Het enige voordeel van mijn nieuwe slaapgewoontes is dat ik 's ochtends, ondanks winter, veel makkelijker wakker word.

Ik ben best zenuwachtig voor het derde trimester want die valt precies in mijn allerdrukste periode met werk en ik weet nog niet hoe ik dat ga bekokstoven...

Ondertussen heb ik moeders ook ingelicht van het heuglijke nieuws en die begon prompt vreugdedansjes te doen. Ik hoop dat mijn baby minstens zo schattig wordt als mijn moedertje O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 17 december 2018 @ 19:22:38 #164
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183790750
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 18:00 schreef pinquit het volgende:
Wij lopen inmiddels vast op 4 namen. Allemaal mooi, kiezen wordt moelijk! :o

Ohja, bij jongste had m'n lief op zijn lijstje een onzinnaam genoteerd, namelijk Buldervoske. Nu is onze jongste een echte Buldervoske :') die benaming past hem zo goed dat ik hem vaak zo noem.

Dus ik was nogal bang voor de grapnaam van dit lijstje, en ik had geduimd voor een schattig lief poppennaampje.

Komtie:
Anarchablast.

:') :+ Wish me luck met dit kind
lekker creatief :P

Over namen gesproken, het lijkt mij heel leuk om een naam echt helemaal zelf te verzinnen. Eentje die niemand heeft en echt uniek is. Maar dat is denk ik wel moeilijk zonder dat het ietwat gestoord, hip of zielig voor het kind klinkt :P
Ik weet ook niet zeker of ik er creatief genoeg voor ben, maar ik vind het toch leuker dan een naam "na-apen".
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 17 december 2018 @ 20:43:52 #165
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183792909
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:22 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

lekker creatief :P

Over namen gesproken, het lijkt mij heel leuk om een naam echt helemaal zelf te verzinnen. Eentje die niemand heeft en echt uniek is. Maar dat is denk ik wel moeilijk zonder dat het ietwat gestoord, hip of zielig voor het kind klinkt :P
Ik weet ook niet zeker of ik er creatief genoeg voor ben, maar ik vind het toch leuker dan een naam "na-apen".
Oh mellow, voordat je zoiets doet. Ik weet niet ķf je al lid bent van de Facebook groep Powermommy’s, maar daar komen écht juweeltjes voorbij. Allemaal zelf verzonnen :D
En wat schrijf je liever over je moeder. Verwarmt me!

Cho, heerlijk die rust! Heb je goede afspraken kunnen maken?

Werknaam: de onze is Nana Neenee. Door Ro verzonnen.

Echte naam waren we over uit zo gauw het bekend werd. Er is al een andere user hier die haar kindje zo genoemd heeft. Had toen ook al aan haar verteld dat dat ‘onze ‘ naam was haha. Maar nu mag ik hem dan eindelijk voor ons gezin!
Tevens zou ik graag Jura als tweede naam willen, maar dat vind Mn man niks.
Ik hou echt van historische of woorden als namen.
Zo ken ik ook een Z.e.e. en God, wat is die naam schitterend voor dat jochie. Klopt helemaal.
Net als de Ronja, Wolf, Vos en Archie die ik laatst op kaartjes moest schrijven. Alsof ik een kinderboek schreef. Zo leuk! Maar goed. Wij zijn dan ook we van de groene thee met biologisch linksgedraaide vrijeschool achtige hippie praktijken 💪🏻

[ Bericht 0% gewijzigd door Sisu op 18-12-2018 18:26:03 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_183793424
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 20:43 schreef Sisu het volgende:

Echte naam waren we over uit zo gauw het bekend werd. Er is al een andere user hier die haar kindje zo genoemd heeft. Had toen ook al aan haar verteld dat dat ‘onze ‘ naam was haha. Maar nu mag ik hem dan eindelijk voor ons gezin!
Zo ken ik ook een Zee en God, wat is die naam schitterend voor dat jochie. Klopt helemaal.
Net als de Ronja, Wolf, Vos en Archie die ik laatst op kaartjes moest schrijven. Alsof ik een kinderboek schreef. Zo leuk! Maar goed. Wij zijn dan ook we van de groene thee met biologisch linksgedraaide vrijeschool achtige hippie praktijken 💪🏻
O+
Make your own kind of music.
  maandag 17 december 2018 @ 21:19:52 #167
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183794085
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 20:43 schreef Sisu het volgende:

[..]

Oh mellow, voordat je zoiets doet. Ik weet niet ķf je al lid bent van de Facebook groep Powermommy’s, maar daar komen écht juweeltjes voorbij. Allemaal zelf verzonnen :D
En wat schrijf je liever over je moeder. Verwarmt me!
:D Nee, maar ik hou niet zo van onzin op facebook.
quote:
Cho, heerlijk die rust! Heb je goede afspraken kunnen maken?

Werknaam: de onze is Nana Neenee. Door Ro verzonnen.

Zo ken ik ook een Zee en God, wat is die naam schitterend voor dat jochie. Klopt helemaal.
Ojee, heftig hoor. Nee ik vind dat toch een soort van zielig. En heel erg niet mooi bovendien.
quote:
:D
  maandag 17 december 2018 @ 22:10:04 #168
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_183795686
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 21:19 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ojee, heftig hoor. Nee ik vind dat toch een soort van zielig. En heel erg niet mooi bovendien.
Volgens mij heet het jongetje Zee. Niet Zee en God :+
quote:
Zo ken ik ook een Zee. En god, wat is die naam schitterend voor dat jochie
Puntje er tussen is misschien beter :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 17 december 2018 @ 22:13:33 #169
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183795802
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 22:10 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Volgens mij heet het jongetje Zee. Niet Zee en God :+

[..]

Puntje er tussen is misschien beter :+
Haha wow dit was echt een moeilijke puzzel voor mij :') tis al laat he.
  maandag 17 december 2018 @ 22:16:45 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_183795917
Ik onthoud Zee en God wel even voor als iemand hier om een bijzondere jongensnaam komt vragen.

Ik kwam vandaag op Facebook het newborn jongetje Pep tegen. Hij keek ook echt zo van: wtf ouders??

Oh wacht, dit is niet het namentopic :(
disclaimer
pi_183799252
Ik zit mijn bevaltopic (Z&G 1872) door te lezen, en ik zie dat ik op veel dingen nog niet gereageerd heb! Limone vroeg of het gelukt was met bevalbad. Nee dus, het ging zo snel dat na 20 cm water we de kraan uit hebben gedaan, en ik op bed ben gaan liggen en ben bevallen. Grappig feitje: 11 dagen later is (op mijn UD!) mijn zus bevallen, in het bevalbad, zonder vk, zo snel ging het :o Zij is met 38 wk bevallen, ik met 38+3, dus beiden op tijd, van ons tweede kind. Zij 2 meiden, ik 2 jongens O+

Nu SQ hier toch is:

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik bedacht me net dat ik 5 jaar geleden al samen met mrs. Peel in wohts postte. Ik kreeg mijn baby al op 9 oktober 2014, en jij nu 4! jaar later. Wat een geduld en tegenslag heb jij moeten doorstaan zeg, ongelooflijk. Maar hij is er! O+
SHS, ik weet het nog! Wij hebben exclusief draagtijd ruim 5 jaar op deze zwangerschap gewacht ;( Wat een geluk, en 9 oktober-kindjes zijn tha bomb O+

Sorry voor het oftopic gaan, ik hoor hier echt niet meer. Wanneer mijn bevalverhaal klaar is, zal ik dat in het bevaltopic posten!
  dinsdag 18 december 2018 @ 05:47:50 #172
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183801352
Altijd leuk om het over namen te hebben! In mijn familie word er veel vernoemd, ik geloof dat onze zoon de eerste in generaties zal zijn die niet vernoemd is.
Ik ben wel benieuwd naar die Facebook pagina, helaas heb ik mijn account verwijderd. Misschien ga ik even neuzen op mijn “onzin” account.

Vervelend om te lezen over de winterdipjes. Januari vind ik nou de leukste maand maar dan ben ik ook jarig.

Mrs Peel, hoe gaat het met jou en de kleine?

[ Bericht 18% gewijzigd door VenusFlyTrap op 18-12-2018 05:56:49 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 07:14:25 #173
346653 Ceviche
pi_183801625
Volgens mij voelde ik vanochtend de baby :o
Werd ook wel tijd :+
pi_183801803
Leuk ceviche O+ babyplopjes *O*
pi_183801975
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 00:05 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik zit mijn bevaltopic (Z&G 1872) door te lezen, en ik zie dat ik op veel dingen nog niet gereageerd heb! Limone vroeg of het gelukt was met bevalbad. Nee dus, het ging zo snel dat na 20 cm water we de kraan uit hebben gedaan, en ik op bed ben gaan liggen en ben bevallen. Grappig feitje: 11 dagen later is (op mijn UD!) mijn zus bevallen, in het bevalbad, zonder vk, zo snel ging het :o Zij is met 38 wk bevallen, ik met 38+3, dus beiden op tijd, van ons tweede kind. Zij 2 meiden, ik 2 jongens O+

Nu SQ hier toch is:

[..]

SHS, ik weet het nog! Wij hebben exclusief draagtijd ruim 5 jaar op deze zwangerschap gewacht ;( Wat een geluk, en 9 oktober-kindjes zijn tha bomb O+

Sorry voor het oftopic gaan, ik hoor hier echt niet meer. Wanneer mijn bevalverhaal klaar is, zal ik dat in het bevaltopic posten!
Wat een verhaal he, met dat bad :D En dat van die toevaligheidjes met jou en je zus ook. O+ Behalve dan dat stukje over zonder vk bevallen. Dat is mijn grootste angst :{ Ondanks dat mijn belinstructies bestaan uit: 'bellen bij het eerste krampje', mijn man zegt dat hij het wel kan opvangen en de bevalling van de tweede weliswaar rap ging (het ontsluitingsgedeelte), maar dat ik daar toch meer controle over had dan bij de eerste. Respect, hoor, voor je zus. _O_

En 9 oktober-kindjes zijn inderdaad tha bomb! O+
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:17:25 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183803223
Ik heb vannacht gedroomd dat ik maar niet ging bevallen. Dat ik er echt al weeeeeken op aan 't wachten was, na de due date dus :P want vanaf nu gerekend klopt dat gewoon.
En ik was echt radeloos. Zo bang dat 't nooit meer zou komen :')
  dinsdag 18 december 2018 @ 10:25:10 #177
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183803331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:17 schreef pinquit het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik maar niet ging bevallen. Dat ik er echt al weeeeeken op aan 't wachten was, na de due date dus :P want vanaf nu gerekend klopt dat gewoon.
En ik was echt radeloos. Zo bang dat 't nooit meer zou komen :')
Rare dromen-boks. Ik droomde dat ik ging bevallen, de baby er was en er was kraamzorg enzo en die was aan het strijken en aan het praten met iemand anders, terwijl ik op bed lag met man (geen baby :? ) en dat er toen NOG een baby kwam (maar dus echt een halve dag later) en de kraam bleef rustig strijken en kletsen en toen had ik nog een baby. En toen had ik enorme paniek wat die baby hadden we pas een paar weken later verwacht ( :') ) en we hadden maar namen voor één jongen en hoe moest deze nou heten!
:')

Al heb ik wel al een paar keer de vraag gehad of het er echt maar 1 is, dus misschien maar eens extra laten checken bij de volgende echo :')
pi_183804478
Gewoon hier na vier dagen al uitslag van de NIPT test. En alles goed *O*
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:54:20 #179
346653 Ceviche
pi_183804723
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:38 schreef Linkse_krijger het volgende:
Dat is snel! Gefeliciteerd *O*
pi_183804733
Ik droomde alleen maar dat ik met m'n auto niet harder dan 50 kon rijden.

En toen mocht ik vanmorgen de Wegenwacht bellen want kapotte bobine. :( En nu weer terug naar huis want zo 1e afspraak bij de verloskundige.

En goede nipt voor linkse krijger *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 18-12-2018 12:14:17 ]
pi_183805131
Hier ook allerlei dromen. Ook over vrienden die zwanger zijn en dat ik niet alleen een meisje krijg maar ook een jongen en zo. :D O+

*O* Dat is fijn Linkse_Krijger!

Veel plezier douche-eendje! Jammer van je auto... De mijne moet vanmiddag ook naar de garage, want die stopt telkens met gas geven als ie warm is.. Dan moet ik hem langs de weg af laten koelen. :')
  dinsdag 18 december 2018 @ 12:49:48 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183805577
Hier ook al auto gedoe! Onze verwarming is stuk. En twee sterren in de voorruit :{ maar ben alleen WA verzekerd, dus bluh.

Gelukkig hebben we de auto niet heel hard nodig
  dinsdag 18 december 2018 @ 13:32:38 #183
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183806311
Mama komt zo haring brengen *O*
( zaterdag had ik er ook al twee, dat gebeurt zelden in mijn overwegend veganistische dieet :D )

Hebben jullie ook vreemde eetgewoontes of accute trek in specifieke dingen?
Hier gaat dat de hele dag door, van de hak op de tak, zoet en hartig door elkaar, abrupt naar de supermarkt lopen om er vervolgens weer kotsmisselijk weg te gaan etc.

Verse sinaasappelsap is er ook zo een...
Enorme onbedwingbare trek daarin 's ochtends :D
  dinsdag 18 december 2018 @ 13:35:07 #184
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183806368
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:38 schreef Linkse_krijger het volgende:
Fijne geruststelling :)

Weet zelf nog niet of ik die test ga doen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 13:41:54 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_183806535
Vorige week auto naar garage gebracht ivm kapot elektrisch raam. ¤400,-! Het is dat ie aan de bestuurderskant zat wat het steeds wel heel erg lastig maakte met parkeerkaartjes...
airco is ook stuk, maar dat heeft nu even geen prioriteit. ;)

Dit keer heb ik eigenlijk maar weinig dromen.

En pinq nu al ongeduldig! :D
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_183806544
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 13:35 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Fijne geruststelling :)

Weet zelf nog niet of ik die test ga doen.
Kan ik me goed voorstellen aangezien deze test eigenlijk alleen betrouwbaar is indien het resultaat positief is.
pi_183806568
Haha, hier ook wel gekke eetdingen die heel anders zijn dan normaalgesproken, maar geen vlees/vis in m'n vegetarische dieet. Wel bio paprika chips :9~ en bloemkool met kaassaus :9~ :Y)

Maar vooral van de hak op de tak en ook uit het niets opeens superveel trek in iets specifieks. Dan is het maar net geluk hebben dat het in huis is.

Nu ik minder misselijk ben, is mijn trek ook weer een heel stuk minder gelukkig, ik maakte me best zorgen dat ik opeens zoveel at! Ik ben niet een heel grote eter van mezelf, maar wel voluptueus ;) dus met zoveel eten zag ik al voor me dat je me dan straks kunt wegrollen.. :'(
pi_183806964
Hele gekke dingen niet, maar in het begin heb ik cola verslonden :P Maar dan alleen Pepsi. En uit een blikje, en eigenlijk ook het liefst ijskoud.

Ik drink nooit cola verder haha :D
pi_183807002
Chemische perzik hier. Perzik frisdrank, perzik snoepjes, perzik lucht in de geurverstuiver...
  dinsdag 18 december 2018 @ 14:24:07 #190
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183807394
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 13:43 schreef elamanilo het volgende:
Haha, hier ook wel gekke eetdingen die heel anders zijn dan normaalgesproken, maar geen vlees/vis in m'n vegetarische dieet. Wel bio paprika chips :9~ en bloemkool met kaassaus :9~ :Y)

En bedankt -O-
pi_183808221
@Ela, dat is ook niet handig als je auto dat doet. En ik baalde vanmorgen best wel. Heb vorige maand mijn rijbewijs gehaald, sinds vorige week zaterdag een eigen auto en dan nu dit. Was dus een mooi moment voor een hormonale huilbui. Maar ik heb er vandaag weer probleemloos mee kunnen rijden. Gebruik hem nu toch 4 dagen in de week om naar werk te gaan, dus het is wel fijn als hij het gewoon doet.

Mellow.... Doritos Nacho Cheese :9. En eigenlijk alle kaaschips. :') .
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 14:05 schreef Limone het volgende:
Chemische perzik hier. Perzik frisdrank, perzik snoepjes, perzik lucht in de geurverstuiver...
Fristi mer perziksmaak :9 . Dat was mijn ding de eerste paar weken.

Zo eerste sticker van de verloskundige is binnen *O* en het hartje weer gehoord. Ook nog even mijn 'onvrede' mogen uiten over het weinige begeleiding tussen positieve zwangerschapstest t/m termijnecho in het ziekenhuis hier. Bleek dat ik niet de enige ben die dat zo ervaart.
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:53:47 #192
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183814733
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 december 2018 15:04 schreef douche-eendje het volgende:
@Ela, dat is ook niet handig als je auto dat doet. En ik baalde vanmorgen best wel. Heb vorige maand mijn rijbewijs gehaald, sinds vorige week zaterdag een eigen auto en dan nu dit. Was dus een mooi moment voor een hormonale huilbui. Maar ik heb er vandaag weer probleemloos mee kunnen rijden. Gebruik hem nu toch 4 dagen in de week om naar werk te gaan, dus het is wel fijn als hij het gewoon doet.

Mellow.... Doritos Nacho Cheese :9. En eigenlijk alle kaaschips. :') .

[..]

Fristi mer perziksmaak :9 . Dat was mijn ding de eerste paar weken.

Zo eerste sticker van de verloskundige is binnen *O* en het hartje weer gehoord. Ook nog even mijn 'onvrede' mogen uiten over het weinige begeleiding tussen positieve zwangerschapstest t/m termijnecho in het ziekenhuis hier. Bleek dat ik niet de enige ben die dat zo ervaart.
Had je geen echo rond 8/9 weken? Dacht dat dat standaard was...
pi_183814921
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:53 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Met 7 weken een echo gehad en een termijnecho, maar meer dan een envelop met 3 informatieboekjes en een formulier voor de nipt is dat dus alle zorg die ik heb gehad tot ik naar de verloskundige mocht. Met 13 weken voor het eerst naar de verloskundige is dan ook relatief laat.
pi_183815049
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:53 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Echo rond 8/9 weken is ook niet standaard, in principe krijg je alleen termijn en 20 weken echo vergoed. Alleen veel VK’s bieden tegenwoordig ook vitaliteitsecho’s en groeiecho’s aan :)

Douche-eend toch slecht dat je zo weinig begeleiding/informatie kreeg.. vooral omdat je niet eerder naar de VK mocht ook 8)7 Hopelijk doen ze er wat aan gezien jij ook niet de enige bent die het zo ervaarde!
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:22:36 #195
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183815611
DE ik heb het even gemist: waarom mocht je dan pas zo laat naar de vk? Hier inderdaad met 7 weken een echo en daarna meteen overgedragen aan de vk. Zeker als ze je langer laten lopen in het zkh mogen ze inderdaad wel meer informatie en begeleiding geven!
pi_183815884
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:22 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
DE ik heb het even gemist: waarom mocht je dan pas zo laat naar de vk? Hier inderdaad met 7 weken een echo en daarna meteen overgedragen aan de vk. Zeker als ze je langer laten lopen in het zkh mogen ze inderdaad wel meer informatie en begeleiding geven!
Beleid van het ziekenhuis dat je t/m termijnecho onder hun zorg valt. Verloskundigepraktijk gaat het verder oppakken, omdat ik al de zoveelste ben.
Nu was die termijnecho 2 weken geleden en had ik ook afgelopen donderdag naar de verloskundige gekund, maar alsnog neemt dat niet weg dat je tot 11w3d amper informatie of begeleiding krijgt.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:00:51 #197
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183816600
Ik ben dus niet de enige met een liefde voor bloemkool met kaas saus. Kan het wel elke dag eten!

Vandaag mijn moeder te eten gehad en haar de babykamer laten zien. Ze vind het geweldig dat ze voor het eerst oma gaat worden 😍.
pi_183817384
Ik ga proberen weer in te haken, zou makkelijker moeten gaan nu ik minder ga werken....
Alles met kaas O+ Of kaas-smaak O+
Over begeleiding van ziekenhuizen kan ik niet meepraten, direct na 1e IUI raak, 1 echo in 't ziekenhuis en niet lang daarna konden we gelijk bij de verloskundige terecht.
Gedoe met auto's :{ Airco is met dit seizoen soms best handig, kan je lekker snel je auto ontwasemen O+ Maar als ze geld slurpen als een zwart gat is dat best een domper :|W
pi_183823696
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:00 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ik ben dus niet de enige met een liefde voor bloemkool met kaas saus. Kan het wel elke dag eten!

Vandaag mijn moeder te eten gehad en haar de babykamer laten zien. Ze vind het geweldig dat ze voor het eerst oma gaat worden 😍.
*;

En tof dat je mama voor het eerst oma wordt! Dat is volgens mij ook heel speciaal. O+

:* Voor iedereen met autotroubles...

Mijne is inmiddels bij de garage, nog niets gehoord. Toen ik aan die dude uitlegde wat er allemaal aan de hand was, werd z'n gezicht een steeds groter vraagteken. :') Dus ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.

We hebben wel een nieuwe auto nodig, omdat er 3 kinderstoeltjes op de achterbank moeten passen. Maar ik had gehoopt dat we dat pas ergens komend jaar hoefden te regelen. Nou ja, we zien het wel. :D Vorige keer stopte m'n auto er ook in de zwangerschap mee trouwens, in november toen. :P
pi_183823733
Zelf ben ik pas met 16 weken voor de eerste keer naar de vroedvrouw gegaan. En in januari ga ik voor de tweede keer. Ik mag de afspraken bij haar maken zoals voor mij het fijnst is, ik hoef me niet te houden aan de standaard elke maand als ik dat niet wil. Het mag vaker of minder vaak. EN de afspraken zijn ruim, 1 tot 1,5 uur per keer. Dus alle tijd om alles rustig te bespreken en zo. O+

Het is wel jammer dat je zo weinig begeleiding krijgt als je daar wel behoefte aan hebt, douche-eendje... Maar kon je niet op eigen initiatief al een afspraak bij de verloskundige maken? Om alvast kennis te maken en net die extra begeleiding te krijgen waar je wel behoefte aan had? Jouw lijf, jouw zwangerschap toch?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')