abonnement Unibet Coolblue
pi_183626792
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B.ertha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cygne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AN.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ereshkigal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:

Bottoms_up *O*
Douche-eendje *O*
BobbyMcGee *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 18-01-2019 20:09:27 ]
pi_183626913
Voor B.ertha, en aanhakend bij Arja. Ik voelde me ook zo direct na de teleurstelling. En toch kon ik na afloop van m'n menstruatie weer hoopvol vooruit met een nieuwe poging! Maar op het moment zelf was ook alles zwart en hopeloos. Heb je de mogelijkheid om via de fertiliteitspoli hulp te krijgen? Via maatschappelijk werk of een psycholoog? :*
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 17:37:03 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183626963
Ik sluit me aan bij Mrs Peel. Bij een mislukte poging ben ik ook een paar dagen down en daarna lukt het me wel weer om vooruit te kijken. Bij mij werkt het vooral door naar dingen te kijken waar ik veel zin in heb zoals festivals en reizen. En ook het besef dat we bepaalde dingen nog wel kunnen doen helpt me er ook wel doorheen. Maar ook ik, die doorgaans erg positief is, ben nu onder behandeling van een psycholoog omdat ik het steeds moeilijker vind om deze teleurstellingen te verwerken.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 9 december 2018 @ 20:56:31 #4
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183630580
Och Bertha :*

Hier is de truc veel pauzes.. het samen leuk hebben.. een plan B hebben (bij ons is dat evt. Adoptie van pleegkinderen) .. en ons richten op de andere dingen in ons leven zoals carrière..

Maar je moet er zelf je eigen stappen en handelings mechanismen in zien te vinden..

Ik wens je succes en sterkte en gebruik ook vooral dit topic om alles van je af te spuien.. we begrijpen je hier helaas dondersgoed.. :* *;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183630856
Bertha ik sluit me aan bij de rest. Ook ik snap precies wat je bedoelt. Je vind je moed wel weer, maar vraag ook vooral hulp! Je hoeft het niet alleen (of samen met je vriend natuurlijk) te doen allemaal. Voor nu een dikke knuffel :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_183632533
Bedankt allemaal :)

Ik geloof dat ik toch maar naar die maatschappelijk werker ga.. Dat is wel echt een enorme stap voor mij :X
pi_183637440
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 12:20 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb de hoop inmiddels ook opgegeven. Gisteren alweer pms dus het bloed zal morgen of overmorgen wel komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach meisje toch. Helaas herken ik het gevoel. Soms moet je voor je gemoed rust toch even een pauze inlassen. En even weer normaal leven.
Het voelt ook allemaal als een soort kermis allemaal.
Ik heb de moed ook regelmatig opgegeven en daarna toch maar weer mijzelf opgeraapt. Ik wou dat ik je kon helpen, maar je mag altijd met mij schrijven of bellen of dergelijk als je wilt.

quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:49 schreef B.ertha het volgende:
Bedankt allemaal :)

Ik geloof dat ik toch maar naar die maatschappelijk werker ga.. Dat is wel echt een enorme stap voor mij :X
Zo herkenbaar. dat heb ik ook, maar het heeft mij toch wel geholpen gelukkig.
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 21:47:46 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183650757
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:49 schreef B.ertha het volgende:
Bedankt allemaal :)

Ik geloof dat ik toch maar naar die maatschappelijk werker ga.. Dat is wel echt een enorme stap voor mij :X
Heb jij überhaupt mensen in je omgeving waarmee je hier over praat? Nu "ken" ik je natuurlijk een klein beetje en ik denk dat jij niet snel het achterste van je tong laat zien aan vrienden/familie. Weet sowieso dat je bij mij terecht kunt voor dit soort dingen :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183651623
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 21:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heb jij überhaupt mensen in je omgeving waarmee je hier over praat? Nu "ken" ik je natuurlijk een klein beetje en ik denk dat jij niet snel het achterste van je tong laat zien aan vrienden/familie. Weet sowieso dat je bij mij terecht kunt voor dit soort dingen :*
:@ :@

Denk dat ik dat dan bij jou ook niet zou doen.. Mijn zus komt nog het meest in de buurt maar haar zie ik niet vaak genoeg. En ik uit ook wel veel tegen mijn vriend hoor, maar hij wil graag optimistisch blijven en dat ben ik nou eenmaal niet altijd.

Ik voel me wel een beetje betrapt nu :@ :P O-)
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 22:33:06 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183651737
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 22:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]

:@ :@

Denk dat ik dat dan bij jou ook niet zou doen.. Mijn zus komt nog het meest in de buurt maar haar zie ik niet vaak genoeg. En ik uit ook wel veel tegen mijn vriend hoor, maar hij wil graag optimistisch blijven en dat ben ik nou eenmaal niet altijd.

Ik voel me wel een beetje betrapt nu :@ :P O-)
Ik heb een beetje hetzelfde. Aan de ene kant praat ik er vrij makkelijk over maar echt heel diep laat ik het niet gaan omdat ik dan bang ben dat ik instort :@

En voel je niet betrapt, en ook niet beschaamd, maar weet dat er een luisterend oor voor je is als je dat nodig hebt :* En voel je ook niet verplicht :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183651931
Precies dat heb ik ook. Niet eens zozeer uit angst om in te storten, mijn eigen emoties zitten namelijk zo diep dat ik er soms zelf niet eens bij kan. Maar ik ga gewoon nooit echt diep terwijl iedereen er altijd naar mag vragen en dan vertel ik heel open.

Wie weet, misschien houd ik je er nog eens aan ;)
  Moderator dinsdag 11 december 2018 @ 00:17:16 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183653530
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:45 schreef B.ertha het volgende:
Precies dat heb ik ook. Niet eens zozeer uit angst om in te storten, mijn eigen emoties zitten namelijk zo diep dat ik er soms zelf niet eens bij kan. Maar ik ga gewoon nooit echt diep terwijl iedereen er altijd naar mag vragen en dan vertel ik heel open.

Wie weet, misschien houd ik je er nog eens aan ;)
Dat er zelf niet bij kunnen is best herkenbaar :Y huilen in dit traject doe ik vrijwel nooit. Bij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik alleen gehuild van de pijn en niet omdat ik verdrietig was :@ daar wil ik ook met de psych aan werken, dat ik niet alles maar opkrop maar het er ook eens uitkomt.

Ik ben het allemaal ook zat trouwens :( niet per se psychisch maar lichamelijk, het lijkt weer alsof ik helemaal leeg loop :X ik werd er vandaag letterlijk niet goed van, alsof ik flauw ging vallen en helemaal rillen.

Hoe is het met de anderen? Er moet toch iemand wel een tweede streep piesen :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183656183
Niet bezig met een tweede streep hier, maar het gaat wel ronduit kut eigenlijk gewoon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder duim ik ontzettend voor de dames met NOD in het vooruitzicht!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_183657638
En als ik dan mezelf teruglees word ik ook weer boos :'). Blegh.
De feestdagen helpen ook niet mee, al dat terugblikken en wederom proosten op dat volgend jaar maar "ons jaar" mag worden. Net als vorig jaar, en het jaar daarvoor |:(.

En toch, toch hoop ik het van harte voor iedereen hier! O+ En wie weet zelfs nog wat mooie streepjes dit jaar *O*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_183658392
Ik hoor hier niet (meer), maar heb zelf ook in de MMM gezeten (niet alleen omdat ik met een vrouw ben, maar ook omdat zwanger worden niet wilde lukken waardoor we na 2 jaar IUI met hormonen in het ivf traject belandden bij onze 1e) dus ik weet (ongeveer) hoe jullie je voelen en hoe extra zwaar dat kan zijn rond deze periode. Ik wil dan ook alleen even een knuffel en een hartje komen brengen voor jullie, sterkte en weet dat er aan jullie wordt gedacht :*
pi_183661590
Ach Kirb, jij ook al... is het dan gewoon de tijd van het jaar dat we hier allemaal last van hebben? Goed dat je hulp krijgt.

:*
pi_183663869
Ik kwam even een :* brengen voor jullie. O+
pi_183666074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:48 schreef B.ertha het volgende:
Ach Kirb, jij ook al... is het dan gewoon de tijd van het jaar dat we hier allemaal last van hebben? Goed dat je hulp krijgt.

:*
Misschien wel he? :{

Sterkte Kirb :* Heel erg herkenbaar allemaal..

Morgen heb ik ook een afspraak bij de psych. Zie er best tegen op.
Verder vandaag ongesteld geworden. ;(
Nu beslissen of we een maand pauze nemen, of wel doorgaan met de hormonen en kijken of het iui wordt of zelf vrijen (ivm alle feestdagen etc)
Ik weet niet zo goed wat te kiezen.
Ben eigenlijk bang dat als ik een pauze neem, ik niet meer wil starten daarna.
Klotekeuzes ook allemaal. :{


O+ :* sterkte en liefs voor allen die het nodig hebben x
pi_183666354
Wat een narigheid allemaal ;(

Het meeste kutte aan dit traject vind ik (en ik zit nog maar in het begin) is dat niemand je kan garanderen dat het goed komt. En dat vind ik naar. Wachten vind ik niet erg, als er maar resultaat komt, maar dat kan niemand beloven. Die onzekerheid vind ik zo killing. Merk dat mijn zelfvertrouwen hierdoor echt een knauw heeft gekregen. Totaal onzinnig, want je kunt er niets aan doen, maar het voelt wel zo.

Denk dat het ook komt door de donkere dagen, meer 's avonds thuis, meer tijd om na te denken, de aankomende feestdagen..
Shine bright like a diamond.
pi_183669001
AN ook heel veel sterkte en een dikke knuffel meid :* Misschien toch maar gewoon die pauze nemen. Geloof mij maar, iets wat je zo graag wilt vergeet je niet met één maandje ;)

June, heel herkenbaar! Ook dat je zelfvertrouwen eronder lijdt. Geef er maar gewoon aan toe ook al lijkt het onzin, je doet er toch niets tegen. Ook jij een :*
pi_183669304
Het breekt mijn hart, alle lieve meiden hier met een vooralsnog onvervulde kinderwens ;( Heel herkenbaar ook de hoop dat de volgende feestdagen er een dikke buik of een lieve baby is. Een dikke :* voor ieder die het nodig heeft!
  dinsdag 11 december 2018 @ 22:46:34 #22
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183672071
Och dames toch
:*

Ik kwam van de week tot de conclusie dat er nu ontzettend veel reclames op tv zijn die gezins- georiënteerd zijn... allemaal happy families. En dan wordt je toch echt ook weer meer met de neus op de feiten gedrukt..

Hier gaan we de kerst eigenlijk redelijk relaxt in en vieren we vooral ons samenzijn.. in de afgelopen 5 jaar hebben we het 2 maal same gevierd en dit word de 3e keer..extra genieten van elkaar.. O-)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183672629
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 18:45 schreef June. het volgende:


Het meeste kutte aan dit traject vind ik (en ik zit nog maar in het begin) is dat niemand je kan garanderen dat het goed komt. En dat vind ik naar. Wachten vind ik niet erg, als er maar resultaat komt, maar dat kan niemand beloven. Die onzekerheid vind ik zo killing. Merk dat mijn zelfvertrouwen hierdoor echt een knauw heeft gekregen. Totaal onzinnig, want je kunt er niets aan doen, maar het voelt wel zo.
Dit is echt zo waar, die onzekerheid is killing.

Wij hebben morgen weer afspraak in het ziekenhuis. Behandeling is al gepland maar ik speel nog steeds struisvogelpolitiek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183676730
AN zet 'm op vandaag :*. Een maandje pauze doet mij tot nu toe meestal wel goed. Vaak juist dan wel weer zin om te beginnen na de pauze, alsof je toch alle spanningen enzo een beetje vergeet. Of nouja, niet vergeten, maar het verdwijnt wel wat meer naar de achtergrond.

June die onzekerheid is inderdaad het rotst. Als iemand me kon vertellen dat ik over 5 jaar na 100.000 behandelingen een kindje kreeg, zou ik er meteen voor tekenen. Maar zo werkt het niet. Dus rapen we onszelf maar zo veel mogelijk weer bij elkaar en gaan we door :*.

Cygne :o :( :'( je spoiler. Bestaan er zulke mensen die dat zeggen? Dat is toch te bizar voor woorden. Ik hoop echt dat je je daar heel erg niks van aan trekt, want dat soort commentaar :N. Mensen weten écht niet waar ze het over hebben.
Wat spannend dat jullie er gauw weer voor gaan. Heel veel succes!

En even een hoop O+ voor dit topic hoor. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik haal hier in ieder geval een hele hoop steun uit. Ik voel me heel wat minder alleen, door iedereen (ook dames waarbij het al gelukt is, met of zonder MMM) die zo meeleeft.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 12 december 2018 @ 11:50:21 #25
269689 crew  Viv
pi_183678866
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:07 schreef Cygne het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Godsamme, je wil alleen maar een kans maken op een zwangerschap die eindigt met een levend kindje, is het zo moeilijk om iemand dat te gunnen? :(

:* :* voor jullie allemaal
pi_183680258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 11:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Godsamme, je wil alleen maar een kans maken op een zwangerschap die eindigt met een levend kindje, is het zo moeilijk om iemand dat te gunnen? :(

:* :* voor jullie allemaal
Nee, dat is verwend. Je moet 'gewoon' accepteren dat het er niet in zit. Of 'gewoon' adopteren. :')
pi_183683226
Daar word je toch pisnijdig van :( :( :( o|O
pi_183683321
Och meiden, wat een heftige berichten. Helaas heel herkenbaar. Als ik terug kijk op vorig jaar heb ik echt niet lekker in mijn vel gezeten. Kort lontje, donkere gedachten, minder lachen... Het is dus zeker herkenbaar. Ik vind het heel knap dat een aantal op het punt staan om hulp te zoeken. Ik hoop dat dat jullie wat rust geeft en weer verder helpt :*
Wat June zegt, de onzekerheid of je ooit een kindje in je armen mag sluiten maakt het zo ongrijpbaar en zo onzeker. Dat vrat het meest aan me. Nog meer dan de onderzoeken, het ongemak, de pijn.

Ik denk aan jullie :* :* :*
pi_183683671
Och dames :* In deze donkere dagen wil ik jullie een dikke knuffel geven. Wat gun ik jullie toch allemaal een prachtige dikke buik en een baby'tje in jullie armen... Ik vind het zo dapper dat jullie dit pad bewandelen. Ik hoop zo dat jullie hartewens uit mag komen. :*
  woensdag 12 december 2018 @ 17:33:41 #30
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_183685091
Lieve dames :*
Even een dikke knuffel van mijn kant, ik herken zoveel nog steeds. Ook al staat de kinderwens hier voor nu in een ijskast ipv dat het een gesloten boek is. De angst de onzekerheid, geen garanties, hormonen, ziekenhuis afspraken. Het vergt gewoon zoveel van iedere vezel in je lijf, een kinderwens is meer dan alleen een wens, het zit in je diepste wezen van je zijn.
Praat, huil, las een pauze in als je het nodig hebt, geef grenzen aan, ook naar de buitenwereld.
Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie de feestdagen een beetje overleven. Probeer te genieten van elkaar hoe moeilijk het ook soms kan zijn :*
Nogmaals dikke knuffel van mijn kant
Be happy with the little things in life
pi_183685239
Lieve dames, het is ook allemaal gewoon klote als je iedere keer weer hoop hebt en die weer de grond in wordt geboord. Het is lichamelijk zwaar (want hormonen), maar ook mentaal is het zo ontzettend belastend. Ik kan me de dagen nog herinneren dat ik zat te janken omdat er weer een mislukte poging was. Het werd iedere keer moeilijker om mezelf weer op te peppen en door te gaan. Mensen zijn veerkrachtig, maar er zit ook een grens aan wat je kunt hebben.

Ik denk sowieso altijd aan jullie, maar nu net een beetje meer :*
pi_183685349
Ach wat lief allemaal. :*

We zijn weer goedgekeurd en de koelkast ligt vol. ^O^
pi_183686962
Dv is er weer een opening?!! Wat zou ik het tof vinden als jij toch nog mama gaat zijn.

Cygne spannend weer!

Heel herkenbaar allemaal dames. Ik heb me ook vaak zo gevoeld en zeker met oud en nieuw, ieder jaar weer hopen dat dit het jaar voor ons zou worden. Maar dit topic is ook het bewijs dat het heel vaak goed kan komen. Hang in there, geef toe aan de tranen en houd hoop.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:42:59 #34
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_183687671
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:12 schreef Arja het volgende:
Dv is er weer een opening?!! Wat zou ik het tof vinden als jij toch nog mama gaat zijn.

Cygne spannend weer!

Heel herkenbaar allemaal dames. Ik heb me ook vaak zo gevoeld en zeker met oud en nieuw, ieder jaar weer hopen dat dit het jaar voor ons zou worden. Maar dit topic is ook het bewijs dat het heel vaak goed kan komen. Hang in there, geef toe aan de tranen en houd hoop.
Door de scheiding staat voor mij alles weer open. Ik ga met een open blik de toekomst in. Misschien dat ik het alleen doe, misschien dat ik een leuke vent ontmoet die met mij nog een poging wil wagen of dat de vent zo leuk is dat ik voor mijzelf de deur echt kan sluiten of dat het gewoon goed is, maar dan is het mijn keuze en niet een keuze die voor mij werd gemaakt
Be happy with the little things in life
pi_183688333
Ach lieve dames. Hetgeen wat jullie posten voelt nog zo herkenbaar dat ik nu gewoon zit te huilen. Precies wat June ook zo mooi aangeeft dat er gewoon geen zekerheid is, dat gevoel had ik ook zo ontzettend. Ik gun het jullie zo onwijs :*.
pi_183688559
Dv dat heb ik helemaal gemist. Ik begrijp helemaal dat je die keuze zelf wilt maken. Spannend dat er weer mogelijkheden zijn.
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 22:32:06 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183692080
Het ligt ook echt aan de tijd van het jaar ja. Het besef dat dit de 5e kerst wordt zonder zwangerschap en de 5e oud en nieuw waarbij we tegen elkaar zeggen "volgend jaar dan echt?" Het wordt steeds moeilijker om er vertrouwen in te blijven houden. Die onzekerheid is inderdaad het meest killing. Dus ook hier helaas een kleine dip -O-

DV ik heb ook helemaal gemist dat je gescheiden bent! Wat spannend zeg dat het allemaal weer openligt. Is het traject ook de reden van jullie scheiding geweest? Ik vond het altijd al erg moeilijk voor je dat je zelf door wilde maar je ex man niet. Aan de andere kant ben ik ook van mening dat als de ene het echt niet meer wil dat de ander dat ook moet respecteren, maar damn wat moet dat ontzettend lastig zijn geweest :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 12 december 2018 @ 22:55:55 #38
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_183693180
Dat accepteren is makkelijker als je relatie goed zit, dat was bij ons helaas niet meer het geval, dan gaat het knagen. En als je dan ook langzaam dat punt bereikt dat je weet dat er eigenlijk nog maar weinig te redden valt, dan word het steeds moeilijker om het los te laten.

Oa.. we hebben gewoon heel veel meegemaakt, hele diepe dalen en alles kwam eigenlijk een beetje tegelijk, dus toen eindelijk adem ruimte kwam wisten we elkaar niet meer te vinden, tel daar veranderde toekomstbeelden, andere behoefte bij op. Dan weet je dat het niet meer lukt. Ik kan niet zijn voor hem wat hij nodig heeft en andersom.. we zijn ook als vrienden en zonder ruzie uitelkaar gegaan
Be happy with the little things in life
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 23:29:03 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183694163
Ik kan me heel goed voorstellen dat je relatie kapot kan lopen op dit traject, als je niet uitkijkt groei je zo uit elkaar. Wat dat betreft is de liefde voor mijn man alleen maar groter geworden en dat is wederzijds.

Fijn om te horen dat jullie in ieder geval zonder ruzie uit elkaar zijn :* is het recent?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183697388
Jemig droomvrouwtje, wat naar dat het zo heeft moeten lopen. Ook al is het fijn dat jullie amicaal uit elkaar zijn gegaan, je bent nu zo mijlenver af van het beeld wat je zoveel jaar geleden samen had :{ Veel sterkte en ik wens je heel veel geluk in de toekomst, ongeacht wat jij en het lot besluiten voor je kinderwens. Dikke :*
pi_183697670
Mag ik trouwens even klagen over hoe duur de MMM eigenlijk is? :X Ik bedoel, ik weet dat kinderen geld kosten maar ik had niet verwacht al ¤2000 euro uit te moeten geven voorafgaand aan de conceptie! Het gaat echt hard met 2x per jaar eigen risico, extra vitaminepillen, alle parkeerkosten en brandstofkosten, anders eten.... Het enige wat scheelt is dat de alcoholrekening een stuk lager is :D
pi_183700044
2 x per jaar eigen risico?

En wat voor vitamine pullen heb jij dan? :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183700207
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:34 schreef Barreltje het volgende:
2 x per jaar eigen risico?

En wat voor vitamine pullen heb jij dan? :+
Eigen risico van je partner.
pi_183703270
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Eigen risico van je partner.
Waarvoor?
Hier wordt alleen mijn eigen risico ingehouden bij een ivf poging..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183703913
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Waarvoor?
Hier wordt alleen mijn eigen risico ingehouden bij een ivf poging..
Bij ons was het toen iig wegens semenanalyse, maar verder heeft MeneerEend niks meer hoeven doen
pi_183704469
Ik heb gisteren wel echt moeten lachen. Ging over eventuele terugplaatsing in natuurlijke cyclus of kunstmatige cyclus. Wij wilden kunstmatige cyclus want logistiek wat makkelijker. Arts: 'dat is dan wel met utrogestan, dat vind jij niks!' Wij (in koor): 'Natuurlijke cyclus!!'. Arts: _O-

Ze was ook helemaal weg van Wolf, ze was er gewoon trots op. Hoe leuk hij was gelukt. O+ Leuk die binding die de artsen toch hebben met hun patiënten en de kindjes die met behulp van hun afdeling ontstaan zijn.
  Moderator donderdag 13 december 2018 @ 15:20:59 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183704859
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 09:17 schreef B.ertha het volgende:
Mag ik trouwens even klagen over hoe duur de MMM eigenlijk is? :X Ik bedoel, ik weet dat kinderen geld kosten maar ik had niet verwacht al ¤2000 euro uit te moeten geven voorafgaand aan de conceptie! Het gaat echt hard met 2x per jaar eigen risico, extra vitaminepillen, alle parkeerkosten en brandstofkosten, anders eten.... Het enige wat scheelt is dat de alcoholrekening een stuk lager is :D
Er gaat niks van het eigen risico van je vriend af als het goed is, alleen bij de vrouw. Dat vind ik juist zo oneerlijk :(

Verder alle kosten opschrijven, is aftrekbaar voor de belastingdienst! Zelfs de kilometers naar het ziekenhuis a 19 cent per uur :)

Edit: eigen risico is niet aftrekbaar maar wel supplementen en andere dingen die je nodig hebt voor dit traject :)

[ Bericht 7% gewijzigd door MaJo op 13-12-2018 16:03:22 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 13 december 2018 @ 16:32:04 #48
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_183706102
Bij ons ging eigen risico van man er ook aan hoor :? Waarom dat allemaal was weet ik niet meer.
pi_183706694
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 16:32 schreef snoenk het volgende:
Bij ons ging eigen risico van man er ook aan hoor :? Waarom dat allemaal was weet ik niet meer.
Het ligt er vooral aan of er ook wat met de man gedaan wordt.. hier is dat 4 jaar geleden ( :'( ) ooit eens getest en daarna is er nooit meer een onderzoek aan/met hem geweest.. dus dan ook geen eigen risico wat aangesproken wordt.. en dat is wel prima.. anders moet je idd 2 keer eigen risico betalen.. nu blijft dat bij ons beperkt tot 1 keer.

Zeg Majo.. zou ik mn acupunctuur ook van de belasting af mogen trekken dan? (Een deel word ook al vergoed door de zorgverzekeraar, maar het is toch leuk zeg maar als dat kan..)

En hoe werkt Dat dan, "van de belasting aftrekken" ? Wordt dat in mindering gebracht (of bijgeteld) bij het bedrag wat je moet betalen/ontvangt? Of wordt het meegenomen in de berekening en krijg je er dan een deel van terug?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183706823
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:37 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij ons was het toen iig wegens semenanalyse, maar verder heeft MeneerEend niks meer hoeven doen
Bij ons dus al voor het tweede jaar op rij en dit jaar heeft hij niets ondergaan (onderzoek of behandeling). Ik vind ook dat hij het zh moet bellen hoor.
pi_183706836
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Er gaat niks van het eigen risico van je vriend af als het goed is, alleen bij de vrouw. Dat vind ik juist zo oneerlijk :(

Verder alle kosten opschrijven, is aftrekbaar voor de belastingdienst! Zelfs de kilometers naar het ziekenhuis a 19 cent per uur :)

Edit: eigen risico is niet aftrekbaar maar wel supplementen en andere dingen die je nodig hebt voor dit traject :)
Dat kan wel, maar de drempel is echt heel hoog, toch? Met alleen eigen risico en een paar tientjes hier en daar kom je er niet.
  donderdag 13 december 2018 @ 17:55:54 #52
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_183707701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 23:29 schreef MaJo het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je relatie kapot kan lopen op dit traject, als je niet uitkijkt groei je zo uit elkaar. Wat dat betreft is de liefde voor mijn man alleen maar groter geworden en dat is wederzijds.

Fijn om te horen dat jullie in ieder geval zonder ruzie uit elkaar zijn :* is het recent?
Nah weet je, hier werd mijn liefde ook groter, maar soms is houden van niet genoeg. Er is meer nodig dan dat, dat ontbrak er gewoon aan, van beide kanten

Hier nooit eigen risico voor ex hoeven te betalen. Wel iedere keer mijn eigen er doorheen gejaagd.
Verder kwamen wij niet aan de drempel om teruggave te krijgen via de belastingdienst.
Maar heb het zelf nooit een probleem gevonden.
Be happy with the little things in life
pi_183709857
Lurker hier. Ik denk ook extra aan jullie met de feestdagen en het nieuwe jaar op komst :*

Wbt zorgkosten aftrekken: hier en hier staat er alles over incl doorkliklinkjes. Eigen risico is niet aftrekbaar, of de vitaminen e.d. dat wel zijn zag ik zo snel niet staan, maar bv van de reiskosten naar ziekenhuis staat precies wat aftrekbaar is.
Het bedrag aan zorgkosten min het drempelbedrag wordt afgetrokken van je inkomsten en over dat bedrag betaal je dus geen inkomstenbelasting. Als ik het goed heb onthouden van mijn aangifte van vorig jaar.
pi_183720426
Die drempel is heel hoog. Ik heb het eens opgeteld van een jaar: benzine kosten, parkeergarage, homeopathie en paar keer acupunctuur maar ik kwam er bij lange na niet aan.
pi_183721483
Droomvrouwtje dat moet een heftige tijd (geweest) zijn. Dat besluit nemen lijkt me heel moeilijk nadat je samen zoveel hebt meegemaakt :*. Wel ontzettend fijn dat de deur weer op een kier staat wb de kinderwens O+.

Soms is het wel een angst van me, dat onze relatie dit hele gedoe niet overleefd. Momenteel zit alles goed (meer dan goed) gelukkig, maar hoe vaak hoor je niet dat het toch mis gaat ;(. We hebben echt al het nodige meegemaakt samen, in de afgelopen 13 jaar. Tot nu toe komen we er inderdaad sterker uit, maar dit lijkt toch wel het heftigst te worden tot nu toe.

Bij ons is trouwens ook bij beiden het eigen risico ingehouden tot nu toe, misschien dat de semenopwerking elke keer bij IUI van zijn zorgverzekering af gaat? Toch eens checken. Maar wel herkenbaar hoor, Bertha! Ik vind het ook superstom dat het zo veel kost allemaal.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 14 december 2018 @ 10:55:10 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183721816
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:00 schreef Arja het volgende:
Die drempel is heel hoog. Ik heb het eens opgeteld van een jaar: benzine kosten, parkeergarage, homeopathie en paar keer acupunctuur maar ik kwam er bij lange na niet aan.
Ligt aan je inkomen en daardoor is het voor iedereen anders of je het haalt of niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183724353
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Ligt aan je inkomen en daardoor is het voor iedereen anders of je het haalt of niet.
Het gaat niet alleen om mijn inkomen maar ook die van mijn fiscaal partner en dat maakt de drempel nog hoger.

Dv jij had 3 pogingen gedaan toch? Kun je nog een verzekering afsluiten voor een vierde poging?
  vrijdag 14 december 2018 @ 13:34:26 #58
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183724491
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:27 schreef Arja het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om mijn inkomen maar ook die van mijn fiscaal partner en dat maakt de drempel nog hoger.

Dv jij had 3 pogingen gedaan toch? Kun je nog een verzekering afsluiten voor een vierde poging?
Het gaat om 3 pogingen met een bepaalde partner ..

Wij dachten nog slim te zijn en te kijken om een nieuw rijtje IVF's te doen maar dan met een sperma donor, maardat werd toch echt niet gezien als een andere partner :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183725336
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:34 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Het gaat om 3 pogingen met een bepaalde partner ..

Wij dachten nog slim te zijn en te kijken om een nieuw rijtje IVF's te doen maar dan met een sperma donor, maardat werd toch echt niet gezien als een andere partner :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei dat is lastig barreltje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over zorgverzekeringen gesproken.. ik heb inmiddels die van UMC afgesloten. Voor zover ik kon vinden de enige die zonder medische acceptatie of collectiviteiten nog een 4e poging vergoed.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 14 december 2018 @ 17:20:11 #60
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_183728948
Nieuwe pogingen met een nieuwe partner gaan niet op. Je krijgt pas 3 nieuwe pogingen als blijkt dat je nieuwe partner problemen heeft (slecht zaad bijv)
Dus of ik moet kijken of ik terecht kan bij een verzekering die eventueel een 4e poging vergoeden en anders is het zelf betalen
Be happy with the little things in life
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 december 2018 @ 10:21:49 #61
269689 crew  Viv
pi_183741244
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:34 schreef Barreltje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183754961
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 17:20 schreef droomvrouwtje het volgende:
Nieuwe pogingen met een nieuwe partner gaan niet op. Je krijgt pas 3 nieuwe pogingen als blijkt dat je nieuwe partner problemen heeft (slecht zaad bijv)
Dus of ik moet kijken of ik terecht kan bij een verzekering die eventueel een 4e poging vergoeden en anders is het zelf betalen
Kan het theoretisch niet zijn dat jij met een nieuwe partner probleemloos zwanger wordt? Ik dacht dat het bij jullie onverklaard was :@
pi_183754985
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit heb ik ook heel vaak en dan zo af en toe voel ik weer precies hoe graag ik het eigenlijk nog steeds wil :Y
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 december 2018 @ 01:00:57 #64
269689 crew  Viv
pi_183757453
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:16 schreef B.ertha het volgende:
Kan het theoretisch niet zijn dat jij met een nieuwe partner probleemloos zwanger wordt? Ik dacht dat het bij jullie onverklaard was :@
Nee, dv heeft geen eileiders meer, dus ze is sowieso aangewezen op IVF.
Groetjes, mijn geheugen O+
  Moderator zondag 16 december 2018 @ 09:15:59 #65
447051 crew  Peejtur
pi_183760801
Hier hebben ze alle behandelingen, ook het zaadspoelen zaadcontrole zaadalles van mijn eigen risico ingehouden. Man zijn eigen risico is twee jaar op een rij op nul blijven staan. Ik vond dat toen zo gek, omdat het ook duidelijk beschreven stond als zaadzuszo i.p.v. IUI behandelingzuszo.

Verder wil ik jullie allemaal knuffelen in deze gewoon niet zo heel leuke tijd van het jaar. O+ :*
  zondag 16 december 2018 @ 16:18:16 #67
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_183766694
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 01:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee, dv heeft geen eileiders meer, dus ze is sowieso aangewezen op IVF.
Groetjes, mijn geheugen O+
<3 goed geheugen idd..
Maar idd geen eileiders meer, zonder ivf kan ik niet zwanger raken.
Het enige wat onverklaarbaar is, is dat we in poging 2 en 3 altijd super embryo’s hadden en ook cryos, maar dat het altijd al heel vroeg mis ging, als ik mijn eigen cyclus aanhield werd ik altijd ongesteld klokslag ongesteld, ook met hormonen (altijd ruim voor de testdatum en meestal op dag 10-12 na punctie en 14 dagen na tp mocht ik pas testen maar dan was ik al ongesteld dus testen was alleen bevestigen van wat ik wist). De enige keer dat ik niet ongesteld werd is bij de laatste terugplaatsing, toen was alles in eigen cyclus, geen hormonen niks alleen pregnyl maar klopte precies met eigen cyclus. Toen was ik op testdag nog niet ongesteld, niks voor mij want ik was zo punctueel dat s’nachts altijd de dijken doorbraken.
De test van toen was ook vaag positief, ben diezelfde dag nog in het ziekenhuis geweest en liet foto zien, dat was in de middag, mocht ik daar nog een keer testen. Maar toen ik met mijn potje naar het toilet liep voelde ik het letterlijk knappen. Ik ben toen ook heel heftig ongesteld geweest.
Daarna hebben we nog een gesprek met de gyn gehad en die opperde toen omdat het toch wel duidelijk te zien valt in mijn dossier om eventueel de 4e poging ivf in eigen cyclus te gaan doen en met zo’n min mogelijk medicijnen te gaan werken bij de terugplaatsingen.

Maar je weet nooit waar het aan ligt, kan het een combi van mij en mijn ex zijn? Dat dit DNA niet wil? Je hoort vaak genoeg dat het met een nieuwe partner ineens wel lukt.
Is het idd de hormonen die niet hielpen, mijn lijf die dwars door alles een eigen cyclus probeerde te houden, ondanks mijn heftige reactie op de hormonen.

Ik weet het niet..
Be happy with the little things in life
pi_183803978
Dat maakt het wel extra verdrietig DV, dat het er allemaal goed uitzag en toch niet wilde lukken. Is er een zorgverzekering die een 4e poging zou vergoeden met donorzaad? Of wat kost zoiets uit eigen zak? :@
pi_183850671
Nou, vanochtend weer follikelmeting en er zat er weer eentje. Geen verrassing maar toch wel cool dat ik nu ineens zo consistent ben :P Morgen terug..

En meteen maar de evaluatie-afspraak gemaakt. 6 februari gaan we kijken of IUI of IVF de volgende stap wordt. Tot die tijd nemen we pauze na deze ronde :s)


PS rustig hier, heeft iedereen nu pauze met de feestdagen?
pi_183851161
B:)B ^O^
;)

wij gaan in feb weer verder.. voor nu is mijn schildklier weer goedgekeurd.. nu hopen dat ie zo blijft :) *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183857902
Fijn zeg, Barreltje! *O*
pi_183860587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:28 schreef B.ertha het volgende:
Nou, vanochtend weer follikelmeting en er zat er weer eentje. Geen verrassing maar toch wel cool dat ik nu ineens zo consistent ben :P Morgen terug..

En meteen maar de evaluatie-afspraak gemaakt. 6 februari gaan we kijken of IUI of IVF de volgende stap wordt. Tot die tijd nemen we pauze na deze ronde :s)

PS rustig hier, heeft iedereen nu pauze met de feestdagen?
Wij hebben net evaluatie gehad. Zaad van vriend nu heel goed dus dat is fijn! Betekend wel dat we gaan starten met IUI met hormonale ondersteuning (clomid). Als ik in januari weer ongesteld wordt van tevoren nog zo'n HSG en dan denk ik in februari de IUI. Ben benieuwd.

Wie van jullie heeft ervaring met zo'n HSG? Veel last gehad daarna?
Shine bright like a diamond.
pi_183860737
Geen ervaring met hsg, ik had de vergelijkbare schuimecho en die viel me best me.
Fijn dat het zaad van je vriend goed is zeg! Dat moet een hele opluchting zijn ^O^ en fijn dat jullie weer een stap verder kunnen :)
pi_183860775
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:40 schreef June. het volgende:

[..]

Wij hebben net evaluatie gehad. Zaad van vriend nu heel goed dus dat is fijn! Betekend wel dat we gaan starten met IUI met hormonale ondersteuning (clomid). Als ik in januari weer ongesteld wordt van tevoren nog zo'n HSG en dan denk ik in februari de IUI. Ben benieuwd.

Wie van jullie heeft ervaring met zo'n HSG? Veel last gehad daarna?
Klinkt allemaal goed!

Ik had vrij weinig last van de hsg.. je ligt daar wel weer met je benen omhoog.. die dan geen jurkje aan,want je zult zien dat er dan vloeistof op komt.. :+

Je kan wat druk voelen.. ik vond het tov een ivf reuze meevallen.. maar geen idee hoe het "valt" als je dat nog niet gehad hebt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_183862347
June, ik heb ook een hsg gehad. Ik ging echt door de grond van de pijn, moest er bijna van kotsen. De gyn zei dat het ook eerst niet goed doorliep, alsof er iets dwars zat, en toen ineens wel. Ik was daarna trouwens wel vlot zwanger (in combi met Clomid) :)

en vier jaar later spontaan zonder enige hulp van de tweede :)
pi_183863856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:48 schreef B.ertha het volgende:
Geen ervaring met hsg, ik had de vergelijkbare schuimecho en die viel me best me.
Fijn dat het zaad van je vriend goed is zeg! Dat moet een hele opluchting zijn ^O^ en fijn dat jullie weer een stap verder kunnen :)
Ja gelukkig wel. In het begin was het niet goed, maar hij ging ook veel naar de sauna etc. Dus waarschijnlijk was dat toch een belangrijke factor..

Voelt wel een beetje dubbel, als het namelijk slecht was geweest had ik geen hormonen hoeven slikken en zouden wede IUI in eigen cyclus kunnen doen.

En wat fijn Barrel en Bertha, ook weer plannen om naar uit te kijken.

@ Jentin, oeh dat is naar. Heb inderdaad voor de zekerheid maar vrij genomen die middag.
Shine bright like a diamond.
  Moderator donderdag 20 december 2018 @ 22:11:13 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183864367
Ik kom even onder mijn steen vandaan :@ het gaat de laatste weken niet zo goed met me. We zitten, los van ons traject, in een zeer zware periode. Mijn schoonmoeder is ziek en takelt steeds verder af. Wij zijn dus veel bij haar om voor haar te zorgen maar dat hakt er bij beiden flink in. Daarnaast is het de drukste tijd van het jaar bij ons op het werk dus we zijn doodmoe en hebben beiden een kort lontje. Ik merk dat ik weer erg down ben maar gelukkig kan ik daar met mijn psych over praten. Ik kijk heel erg uit naar even een paar dagen helemaal niets hoeven, heb dan ook erg veel zin in de kerst!

Verder heb ik helaas even weinig warme woorden te bieden, ben te druk met zelf overeind te blijven ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183865373
Klote Majo :{
Sterkte met je schoonmoeder :* Succes nog even de komende dagen voor jou en G!
pi_183865704
MaJo :*
  vrijdag 21 december 2018 @ 09:47:10 #80
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_183870378
Majo :* dikke knuffel voor jou
Be happy with the little things in life
pi_183870510
Majo toch. Wat verdrietig.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Hopelijk heb je gauw een paar dagen rust en kan je wat bijkomen. :* :*
pi_183870540
Barrel wat goed van je schildklier!

June ik vond de HSG behoorlijk naar, maar wel goed te doen. Rest van de dag lekker rustig aan gedaan en volgende dag nergens meer last van. Ik deed de HSG overigens in dezelfde cyclus als de eerste IUI, had hem toen ergens rond CD7 (na menstruatie, voor eisprong). Wie weet kun jij ook gelijk door! Geruststelling dat in ieder geval bij je vriend alles goed is :s).

Wij hebben ook een pauzemaand. Ik verwacht ergens rond 31-12 ( :') ) ongesteld te worden en dan mag ik bellen voor het inplannen van de eerste echo voor cryo terugplaatsing.

Bertha jullie gaan dus wel door deze maand? Veel succes weer!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_183870563
En er was nog een pagina..

Majo :* :* ik wens je veel rust, en sterkte met je schoonmoeder.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_183871112
Majo, het doet me verdriet dat je zo slecht in je vel zit. Alles komt nu even tegelijk. Denk vooral lekker even aan jezelf :* Sterkte :*

Barrel, fijn dat je schildklier weer op orde is. En ik moest grinniken om jouw bier-smiley ;)

June, ik heb alles 2x door laten spuiten. Eén keer tijdens een fertiloscopie en één keer tijdens een HSG. De eerste keer deed het zo'n pijn dat ik bijna out ging. Maar ze zetten ook erg veel druk op de vloeistof. De tweede keer was een eitje. Ik heb ze gevraagd of ze de vloeistof wat rustiger en meer met beleid in wilden spuiten. Dat ging prima! Deed op het toppunt eventjes zeer maar dat duurde nog geen 5 sec.
Tip van flip: vraag of ze de vloeistof met beleid in willen spuiten, zodat de druk zich langzaam opbouwt.
Succes :*
pi_183972433
(Nog) fijne feestdagen allemaal! :*
pi_183990248
Even bijlezen. Majo :* Weet niet goed wat te zeggen, hopelijk geven deze dagen je wat rust om jezelf weer te kunnen herpakken.

Hoe is het met de verdere metingen gegaan Bertha?

Thanks voor alle adviezen rondom HSG. Geen jurkje aan, check. Langzaam spuiten, check. Niet werken daarna, check. Moet goedkomen!

Zo fijn om het hier ook erover te hebben, ben ons traject langzaam aan het vertellen aan anderen, maar dit is ook zo'n fijn klankbord. Dank allen O+ :* Jullie ook fijne feestdagen en hoop dat 2019 voor ons allemaal een mooi jaar mag worden (in alle opzichten).
Shine bright like a diamond.
pi_183997541
:* een dikke knuffel voor jullie hier. Hopelijk waren de feestdagen fijn en niet te moeilijk. En ik wens jullie een fijn 2019, waarin dromen uit mogen komen :* Voor wie er tegenop ziet: sterkte met oud & nieuw.
pi_183997562
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 22:43 schreef June. het volgende:
Even bijlezen. Majo :* Weet niet goed wat te zeggen, hopelijk geven deze dagen je wat rust om jezelf weer te kunnen herpakken.

Hoe is het met de verdere metingen gegaan Bertha?

Thanks voor alle adviezen rondom HSG. Geen jurkje aan, check. Langzaam spuiten, check. Niet werken daarna, check. Moet goedkomen!

Zo fijn om het hier ook erover te hebben, ben ons traject langzaam aan het vertellen aan anderen, maar dit is ook zo'n fijn klankbord. Dank allen O+ :* Jullie ook fijne feestdagen en hoop dat 2019 voor ons allemaal een mooi jaar mag worden (in alle opzichten).
Prima :) nu heerlijk van kerst genoten met een wijntje O+

Wanneer is jouw hsg?
En je bent hier altijd welkom :*
pi_184015581
Zo, flinke bijleespost..! oO<

Cygne, ik schrik er van wat mensen tegen je zeggen. Ongelooflijk.. :{
Hoe gaat het verder? Verloopt het goed?

Droomvrouwtje, wat fijn dat je wens weer in de ijskast kan staan. Zo te lezen zal het geen gemakkelijke weg zijn.
Ik wens je alles wat je tegen die tijd nodig hebt. :*

Barreltje, fijn dat je schildklier oke is!

June, ik heb twee keer een HSG gehad.
Beide keren vond ik het echt onprettig.
Alhoewel het gelukkig van korte duur is.
Ik hoor ook genoeg dat vrouwen en praktisch geen last van hebben. Ik hoop dat jij daar bij hoort! Succes!
(Overigens was ik wel na de eerste HSG direct zwanger en de ronde er na ook! - ze liepen beide uit op een miskraam, maar toch!)

Majo, wat een narigheid allemaal zeg..
Heel veel sterkte deze periode.
Ik hoop dat de vrije kerstdagen je wat rust hebben gegeven. :*

Bertha, jij nu op het wachtbankje?

Ikzelf heb deze maand toch door laten gaan ondanks feestdagen en mogelijk geen inseminatie.
Na flink wat gehakketak is het uiteindelijk toch goed gekomen en heb ik aankomende zaterdag mijn inseminatie.
Duimen dus dan maar. :s)

Ook naar de psycholoog geweest.
Maar duidelijk geen match. Ze heeft niet goed geluisterd naar onze hulpvraag en ging meer zitten op mijn verleden dan het heden - waar we juist hulp bij willen.
Dus we zetten het niet voort. En rommelen maar weer even aan.
Niet m’n voorkeur, maar dit is de zoveelste ‘slechte’ ervaring met een psycholoog.

Ik vind verder december en januari (de maand dat m’n moeder stierf) echt klote maanden.
En hoop dat ik ze redelijk doorkom.
December is al bijna klaar..!

Veel liefde en geluk voor jullie allemaal in 2019!!
En heel lief, alle oudbekende en anderen vanaf het forum, om nu even een hart onder de riem te steken.
Doet toch goed! O+
pi_184019810
An, wat een monsterpost! O+ De discussie werd denk ik een beetje meer actueel door het nieuws in China over die Crispr-Cas tweeling. PGD vinden mensen dan al gauw eng klinken en het idee leeft echt dat je gewoon kan kiezen wat je wilt. Die techniek is er wel hoor en het gebeurt ook wel, maar gelukkig niet in Nederland.

Verder gaat het wel goed, maandag weer prikken. Ik hoop dat het ons wat moois gaat brengen maar ondertussen genieten we ontzettend van Wolf. Het raakt me eigenlijk elke dag nog wel dat we hem mochten krijgen.

En pittige tijd voor jou zo, en stomme psycholoog. Zo zonde is dat dan. :*
pi_184071632
Wat mooi Cygne, hoe je schrijft over Wolf, ik hoop van harte dat je dat nog eens mag mee maken O+
Succes maandag!

Hier vandaag inseminatie gehad.
Kregen we ineens te horen dat het zaad een ‘stuk slechter’ was.
En nu Google ik me suf, want ben zo bang dat daar toch ook nog een ‘fout’ zit.

Met de allereerste semenanalyse kwam er 37,6 miljoen uit. Toen kregen we te horen dat alles prima was.
Met de eerste iui hadden we na opwerking 1,4 miljoen.
Nu met de tweede iui was het 0,6 miljoen.

Iemand die mij verder wat opheldering kan geven?
De arts (een andere dan m’n vaste ivm weekend) zei dat het nog prima was voor iui, maar dat we verder wel zouden horen van onze arts hoe nu verder.
En nu maak ik me dus zorgen :')
Waarschijnlijk dus voor niks, maar toch..
pi_184074046
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:43 schreef AN. het volgende:
Wat mooi Cygne, hoe je schrijft over Wolf, ik hoop van harte dat je dat nog eens mag mee maken O+
Succes maandag!

Hier vandaag inseminatie gehad.
Kregen we ineens te horen dat het zaad een ‘stuk slechter’ was.
En nu Google ik me suf, want ben zo bang dat daar toch ook nog een ‘fout’ zit.

Met de allereerste semenanalyse kwam er 37,6 miljoen uit. Toen kregen we te horen dat alles prima was.
Met de eerste iui hadden we na opwerking 1,4 miljoen.
Nu met de tweede iui was het 0,6 miljoen.

Iemand die mij verder wat opheldering kan geven?
De arts (een andere dan m’n vaste ivm weekend) zei dat het nog prima was voor iui, maar dat we verder wel zouden horen van onze arts hoe nu verder.
En nu maak ik me dus zorgen :')
Waarschijnlijk dus voor niks, maar toch..
Sorry ik kan je hier niet mee helpen. Ik stuur je positieve energie voor een goede inseminatie. Hopelijk kan dit je straks januari een positief randje geven. Ik hoop het zo.
  zondag 30 december 2018 @ 09:37:59 #93
208890 June.
Seriously?
pi_184080586
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:43 schreef AN. het volgende:
Wat mooi Cygne, hoe je schrijft over Wolf, ik hoop van harte dat je dat nog eens mag mee maken O+
Succes maandag!

Hier vandaag inseminatie gehad.
Kregen we ineens te horen dat het zaad een ‘stuk slechter’ was.
En nu Google ik me suf, want ben zo bang dat daar toch ook nog een ‘fout’ zit.

Met de allereerste semenanalyse kwam er 37,6 miljoen uit. Toen kregen we te horen dat alles prima was.
Met de eerste iui hadden we na opwerking 1,4 miljoen.
Nu met de tweede iui was het 0,6 miljoen.

Iemand die mij verder wat opheldering kan geven?
De arts (een andere dan m’n vaste ivm weekend) zei dat het nog prima was voor iui, maar dat we verder wel zouden horen van onze arts hoe nu verder.
En nu maak ik me dus zorgen :')
Waarschijnlijk dus voor niks, maar toch..
Dat is naar AN.. Ik heb gelezen dat de ondergrens voor IUI qua zaadcellen wisselt per ziekenhuis (ene accepteert >1 miljoen, andere ook nog >0,5).

En dan gaan ze uit van de VCM (totaal aantal zaadcellen x hoeveel ml x meest beweeglijke zaadcellen). Dus misschien is het totaal aantal zaadcellen wel veel, maar dat kan dus een stuk minder worden als bv maar 4% goed mobiel is of er maar weinig volume is ‘geproduceerd’.
En na opwerking kan er volgens mij ook nog wat verloren gaan, dan kiezen ze de beste geloof ik.

Het zaad is dus niet zo goed :{ Maar misschien nog wel net voldoende. Zou je vriend nog iets kunnen verbeteren? Bijvoorbeeld minder alcohol? Geen sauna/hete baden? Niet roken? Maar waarschijnlijk hebben jullie daar allang aan gedacht.
Shine bright like a diamond.
pi_184080734
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:43 schreef AN. het volgende:
Wat mooi Cygne, hoe je schrijft over Wolf, ik hoop van harte dat je dat nog eens mag mee maken O+
Succes maandag!

Hier vandaag inseminatie gehad.
Kregen we ineens te horen dat het zaad een ‘stuk slechter’ was.
En nu Google ik me suf, want ben zo bang dat daar toch ook nog een ‘fout’ zit.

Met de allereerste semenanalyse kwam er 37,6 miljoen uit. Toen kregen we te horen dat alles prima was.
Met de eerste iui hadden we na opwerking 1,4 miljoen.
Nu met de tweede iui was het 0,6 miljoen.

Iemand die mij verder wat opheldering kan geven?
De arts (een andere dan m’n vaste ivm weekend) zei dat het nog prima was voor iui, maar dat we verder wel zouden horen van onze arts hoe nu verder.
En nu maak ik me dus zorgen :')
Waarschijnlijk dus voor niks, maar toch..
Ik weet dat het met de jaren kan afnemen bij mannen vanaf zo'n 35 maar dat hoeft niet en is dus niet zeker de verklaring voor jullie situatie. Maar onthoud goed: ook met een lage score kun je gewoon zwanger worden met iui! Mocht je nog invloed willen uitoefenen, dan kan hij misschien hoge dosis antioxidanten en vitamine C gaan slikken.

:* voor je zorgen en onzekerheid. Ik hoop voor je dat ze onnodig blijken O+
pi_184081768
Cygne, ik ben dan weer van het andere team. Ik vind het mooi dat PGD bestaat, dat het voor veel stellen waarbij een heftige erfelijke afwijking voorkomt het zo'n hulp mag zijn om een gezond kindje te mogen krijgen.

AN. :* Is hij niet recent ziek geweest? En inderdaad met je normale arts hierover gaan praten.

En alle andere dames :*. Ik hoop dat jullie in 2019 maar mooie strepen mogen krijgen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 30-12-2018 11:19:08 ]
pi_184082350
douche-eendje: ja, ik ook. Ik ben er echt heel, heel dankbaar voor.

An: wat stom. :* Ik sluit me aan bij wat June zegt.
pi_184091480
AN bij ons schommelde de VCM na opwerken bij de IUI’s tussen de 0 en 4 miljoen. Ik heb begrepen dat VCM boven de 1 miljoen (na opwerken) geschikt is voor IUI en IVF, daaronder komt ICSI toch om de hoek kijken (waar wij nu ook beland zijn). Het kan wel heel erg wisselen, en IUI kan wel succesvol zijn met de waardes die je noemt. Ik zou ook even contact zoeken met je eigen arts :*.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184095333
Dankje Gaddle :*
Ik hoop het ook, ik mag evt testen rond haar sterfdatum, het zou de cirkel mooi rond maken.
Duimen maar.
Hoe is het verder met jou?

June, bedankt voor het meedenken!
Hij rookt niet, leeft verder ook gezond en als hij al drinkt is het niet meer dan drie biertjes.
Sauna etc doet hij niet.

Bertha ook bedankt voor het meedenken.
Hij is inmiddels wel 35.
Je tips houd ik in gedachten! Dankjewel!

D-e ook bedankt, gelukkig is hij niet ziek geweest afgelopen tijd, de arts vroeg dat ook al ja.

Kirb, jij ook bedankt voor je info en het meedenken. :*

Ik had sowieso al een belafspraak staan met de arts - want de menopur geeft nog niet echt het gewenste effect bij mij en het is elke maand erg zoeken voor een juiste dosering.
Dit stukje zal dus ook zeker ter sprake komen!

Maar de info die jullie hebben gegeven stelt al wel wat gerust. Dus dank daarvoor! O+ :*
  zondag 30 december 2018 @ 21:17:45 #99
208890 June.
Seriously?
pi_184100168
AN., mijn vriend is trouwens ook begonnen met slikken van vitaminen en mineralen onder het mom van " baat het niet dan schaadt het niet". Hij neemt een multivitamine, L-arginine, selenium en zink (zo uit mijn hoofd).

Zaad is sindsdien wel spectaculair verbeterd (VCM van 6 naar >30 miljoen).. Hij is alleen ook gestopt met sauna's en heeft zijn alcoholinname verder beperkt, hoewel dit al niet zoveel was. Dus niet erg evidence based, maar misschien iets voor jullie om te proberen.
Shine bright like a diamond.
pi_184100914
AN, ik heb je een dm gestuurd
pi_184122339
Ik hoop dat jullie de kerstdagen goed doorgekomen zijn. Ik weet hoe zwaar het kan zijn :{
Fijne jaarwisseling allemaal en ik hoop met heel mijn hart dat in 2019 jullie allerliefste wens in vervulling gaat :*
pi_184122515
Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling dames :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184128505
Een fijne jaarwisseling en ik hoop op een vruchtbaar jaar.

Ik ga zometeen weer de eerste spuit zetten. Hopelijk een goed begin van wat moois.
pi_184129278
Voor jullie allemaal alvast de beste wensen, ik hoop dat al jullie wensen in vervulling gaan O+
pi_184131200
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 18:58 schreef Cygne het volgende:
Een fijne jaarwisseling en ik hoop op een vruchtbaar jaar.

Ik ga zometeen weer de eerste spuit zetten. Hopelijk een goed begin van wat moois.
Zet ‘m op O+

Zo heb ik vanmorgen het ziekenhuis gebeld voor de eerste echo voor een cryo terugplaatsing. We gaan er weer voor!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184131428
Oooh spannend ook weer Kirb! O+
pi_184195792
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 21:30 schreef Cygne het volgende:
Oooh spannend ook weer Kirb! O+
Wanneer heb jij je eerste meting?

Hoe gaat het verder met iedereen hier? Feestdagen (gelukkig :P) weer achter de rug, allemaal een beetje goed doorgekomen? Nog NOD's in het vooruitzicht?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184196463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:49 schreef Kirb het volgende:

[..]

Wanneer heb jij je eerste meting?

Hoe gaat het verder met iedereen hier? Feestdagen (gelukkig :P) weer achter de rug, allemaal een beetje goed doorgekomen? Nog NOD's in het vooruitzicht?
De 14e uitgangsecho. Dan ook starten met stimuleren.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:43:52 #109
437909 GVman
korte tekst
pi_184196535
Beste mensen,

Allereeerst nog de allerbeste wensen voor 2018: dat wanhoop mag plaats maken voor hoop, dat hoop mag plaats maken voor verwachting en dat verwachting mag leiden tot streepjes, knippers en bolle buiken!

Zo rond de feestdagen hadden wij een kraambezoek aan een vriend van mij. De kleine meid was inmiddels 10 weken oud, mooi meisje en alles roze etc. Helemaal wat je verwacht. Na dat kraambezoek trokken we gelijk samen een conclusie: dit hoeft voor ons niet meer. We hebben het ervoor nog wel eens over gehad, de mogelijkheden doorgenomen e.d. Maar na dat kraambezoek viel eigenlijk het kwartje: het is goed zo. We keken sowieso al niet uit naar nog een keer een heftige mallemolen, maar dus eigenlijk ook niet naar nog een keer een zwangerschap en geboorte e.d.

Ik lees af en toe nog eens met een schuin oog door de topics, maar DV: jouw bericht had ik gemist. Ik wist helemaal niet dat je relatie is omgevallen en dat je wellicht andere wegen gaat bewandelen. 2018 moet voor jou hevig zijn geweest. Hopelijk een beter 2019 voor jou! (en ook voor jouw ex natuurlijk, want zo te lezen is het gelukkig geen vechtscheiding).
ruimte gereserveerd voor signature...
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:48:21 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184197584
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:43 schreef GVman het volgende:
Beste mensen,

Allereeerst nog de allerbeste wensen voor 2018:
Tnx.. ;)

Fijn dat voor jullie het nu duidelijk is.. ^O^

En fijn als je hier als man blijft mee lezen.. die input is soms ook fijn..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184254285
TVP :'(
pi_184257024
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 02:29 schreef Majoraan het volgende:
TVP :'(
Welkom?
pi_184258887
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:56 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Welkom?
Niet om actief mee te doen, maar om mee te lezen en mee te leven.
Een zoon en schoondochter zitten al jaren in deze verdrietige situatie.

In het begin zeg je nog van die domme goedbedoelde dooddoeners waar ze niets aan hebben en mogelijk kwetsen. Zoals ach joh het lukt vast wel, geduld, je bent nog jong, je bent er teveel mee bezig etc :shame:
pi_184264180
Hoi allemaal !

Allemaal een mooi 2019 met hopelijk een mooi kadootje voor ons allemaal.
Wij hebben even pauze, pff dan merk je pas weer wat voor troep je toch in spuit elke dag weer...ik ben nu sinds 8 dec gestopt en ik voel me echt zo goed nu...wereld van verschil...zo fijn om even bij te kunnen tanken! Eind januari starten wij weer en dan eerst een hsg onderzoek van te voren...
Tot die tijd lees ik rustig mee en duim ik alleen maar voor veel positief nieuws in de tussentijd
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_184269215
Hier nog een meelezer die nu maar eens de stap neemt om ook iets te posten. Wij (31/35) proberen sinds augustus een kindje te krijgen. Voor ons beide een eerste. Omdat we wisten dat dit voor vriendlief moeilijk kon worden zijn we begin oktober al richting huisarts gegaan.

Inmiddels zijn we twee afspraken in het ziekenhuis verder. In februari krijgen we weer een zaadonderzoek en afhankelijk daarvan horen we welk traject we in gaan. Of IUI of gelijk ICSI. Eerste onderzoek was een vcm van 0.6 en bij de tweede 1.4. Met wat leefregels (weinig koffie, gezond eten, wat afvallen etc) willen ze kijken of dit nog te verhogen is. Zo niet, dan zal het richting ICSI gaan. Tussen de onderzoeken moet 70 dagen zitten, dus daarom nu weer in de wachtstand.

Heel erg spannend allemaal! En vooral het lange wachten vind ik best slopend. Maar ondanks alles blijven we positief! Ik ben nog jong, vriendlief heeft weinig maar wel gewoon goed zaad dus opzich zouden er mogelijkheden moeten zijn.

We hopen dat 2019 ons een wondertje mag brengen ❤
pi_184269324
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:17 schreef June. het volgende:
AN., mijn vriend is trouwens ook begonnen met slikken van vitaminen en mineralen onder het mom van " baat het niet dan schaadt het niet". Hij neemt een multivitamine, L-arginine, selenium en zink (zo uit mijn hoofd).

Zaad is sindsdien wel spectaculair verbeterd (VCM van 6 naar >30 miljoen).. Hij is alleen ook gestopt met sauna's en heeft zijn alcoholinname verder beperkt, hoewel dit al niet zoveel was. Dus niet erg evidence based, maar misschien iets voor jullie om te proberen.
Wij zijn hier sinds een aantal weken ook mee begonnen. Vriendlief neemt multi vitamine, l'arginine, en ubiquinol. Die laatste neem ik zelf ook.

Ben benieuwd wat het doet! Verder geen alcohol meer en max drie koffie per dag.

Ik hoop dat het net zo goed mag helpen.
pi_184274680
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:35 schreef Luna-87 het volgende:
Hier nog een meelezer die nu maar eens de stap neemt om ook iets te posten. Wij (31/35) proberen sinds augustus een kindje te krijgen. Voor ons beide een eerste. Omdat we wisten dat dit voor vriendlief moeilijk kon worden zijn we begin oktober al richting huisarts gegaan.

Inmiddels zijn we twee afspraken in het ziekenhuis verder. In februari krijgen we weer een zaadonderzoek en afhankelijk daarvan horen we welk traject we in gaan. Of IUI of gelijk ICSI. Eerste onderzoek was een vcm van 0.6 en bij de tweede 1.4. Met wat leefregels (weinig koffie, gezond eten, wat afvallen etc) willen ze kijken of dit nog te verhogen is. Zo niet, dan zal het richting ICSI gaan. Tussen de onderzoeken moet 70 dagen zitten, dus daarom nu weer in de wachtstand.

Heel erg spannend allemaal! En vooral het lange wachten vind ik best slopend. Maar ondanks alles blijven we positief! Ik ben nog jong, vriendlief heeft weinig maar wel gewoon goed zaad dus opzich zouden er mogelijkheden moeten zijn.

We hopen dat 2019 ons een wondertje mag brengen ❤
Welkom Luna! Ik ben wel benieuwd waarom jullie al wisten dat het voor je vriend moeilijk zou worden. Fijn dat je zo snel terecht kon en ook meteen serieus werd genomen ^O^
pi_184276530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 09:20 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Welkom Luna! Ik ben wel benieuwd waarom jullie al wisten dat het voor je vriend moeilijk zou worden. Fijn dat je zo snel terecht kon en ook meteen serieus werd genomen ^O^
Omdat mijn vriend een jaar of 5 geleden geprobeerd heeft kinderen te krijgen met zijn ex. Toen zijn er al onderzoeken geweest waaruit bleek dat hij verminderd vruchtbaar is. Zij hebben samen 1 IUI poging gedaan (niet gelukt) en zijn daarna uit elkaar gegaan (heel zwart/wit gezegd).
pi_184286462
:@ sorry voor m’n late reactie terug, het zijn niet zo mijn dagen.

June, bedankt voor de vitamine info! En wat een verschil bij jullie zeg! Het proberen waard!
(Sauna doet mijn vriend niet en hij drinkt hooguit drie biertjes in een maand zo ongeveer)

Bertha, bedankt voor je dm, ik beantwoord hem nog!

Kirb en Cygne, hoe gaat het met jullie?
Volop bezig he?

Gvman, fijn dat alles dan ineens heel helder en duidelijk voelt, wens je het beste!

Majoraan, lastig om het zo van een afstandje mee te maken en tegelijkertijd machteloos te staan.
Lees gerust mee en vraag ook gerust advies :)

Eresh, wat doen die hormonen dan veel he? Fijn dat je je tussendoor zo fijn hebt gevoeld, en dan op met goede moed weer starten!

Luna, welkom, ik hoop dat alles razend voorspoedig bij jullie zal verlopen en je hier snel weer weg bent! ;)


Ik heb morgen m’n telefonisch consult met de arts.
Over of ik toch andere hormonen moet gaan gebruiken en ik wil vragen naar het zaad.
Ben heel benieuwd, naar allebei eigenlijk..

Verder dit weekend m’n nod. Al heb ik niet veel hoop.
pi_184286968
Spannend An!
pi_184296048
Eresh lekker van de pauze he? Eind van de maand met nieuwe moed er tegenaan ^O^.

Welkom Luna! Hopelijk raak je met de juiste behandeling gauw zwanger :).

AN toch spannend, dit weekend je NOD. Ik ben benieuwd wat je arts zegt over de zaadkwaliteit na opwerking. Laat je het even weten?

Wij zijn inderdaad wel echt weer gestart. Gister een eerste FM, er zitten links twee follikels zonder enig stimuleren, echt, mijn lijf :') :') van zo'n 11mm dus ik mag morgen terug. Verwacht volgende week ergens hopelijk een cryo terugplaatsing O+.
Tegen die tijd ga ik me vast weer enorm druk maken over of hij wel goed ontdooit.. kwaliteit.. blabla.. Maar ik voel me nu wel goed gelukkig. Vanaf de tweede helft december kwam er eindelijk weer een beetje licht in mijn hoofd na een paar hele zwarte weken.

Majo hoe gaat het nu met jou (en je schoonmoeder)? Gaan jullie binnenkort ook voor een cryo'tje of even pauze?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:53:43 #122
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184296144
Ik lees het vast helemaal verkeerd, maar ik moest enorm grijnzen..

"We gaan even voor een cryootje" _O-
Ghehe alsof je een wandelingetje gaat doen..

*;
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184296319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:53 schreef Barreltje het volgende:
Ik lees het vast helemaal verkeerd, maar ik moest enorm grijnzen..

"We gaan even voor een cryootje" _O-
Ghehe alsof je een wandelingetje gaat doen..

*;
Nu je het zo zegt staat het er inderdaad wel een beetje raar |:( :'). Ik ben niet altijd even goed in het verwoorden van dingen 8)7. En uiteraard niet bedoelt alsof je afspreekt voor een bakkie koffie.. was het maar zo'n feest.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:51:32 #124
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184297143
ahjoh, ik vond het wel leuk.. :P

vandaag weer bloed laten prikken en volgende week uitslag van schildklier. Helaas voel ik me de afgelopen tijd echt volkomen klote.. dus ik vermoed dat mijn schildklier toch nog niet helemaal goed is..

spannend dus
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184298624
Wat rot van je schildklier, hoop alsnog een goede uitslag.

Hier volop aan het spuiten maar als ik het informatieboekje lees zakt de moed me alweer in de schoenen. Zoveel hordes. -O-
pi_184303562
Cygne. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:58:14 #127
208890 June.
Seriously?
pi_184304030
An., ben je nog wat wijzer geworden van het telefoontje vandaag?

Succes kirb deze ronde!

Hier HSG gehad. Alles ging prima tot het moment van het ballontje opblazen. Wat een helse kramp gaf dat :X

Verder niets mee gemerkt van de vloeistof zelf :’) Toen ze het ballonnetje weer leeg liet verdween het ook weer gelukkig. En alles zag er op het eerste oog goed uit, dus blij mee.
Shine bright like a diamond.
pi_184306861
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:00 schreef Cygne het volgende:
Wat rot van je schildklier, hoop alsnog een goede uitslag.

Hier volop aan het spuiten maar als ik het informatieboekje lees zakt de moed me alweer in de schoenen. Zoveel hordes. -O-
You know the drill.
Yes you can *O*

Rotgevoel he june, maar achteraf is het toch maar een kort naar gevoel he

Majo, hoe gaat het met jou?

Barreltje wat enorm irritant die stomme schildklier van jou :6
pi_184307886
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:58 schreef June. het volgende:
An., ben je nog wat wijzer geworden van het telefoontje vandaag?

Succes kirb deze ronde!

Hier HSG gehad. Alles ging prima tot het moment van het ballontje opblazen. Wat een helse kramp gaf dat :X

Verder niets mee gemerkt van de vloeistof zelf :’) Toen ze het ballonnetje weer leeg liet verdween het ook weer gelukkig. En alles zag er op het eerste oog goed uit, dus blij mee.
Fijn dat alles goed lijkt te zijn.
Dan is dat ook weer afgevinkt.
Die kramp moet ik dan denken aan menstruatie pijn ofzo? Ik krijg waarschijnlijk half februari als we weer beginnen een hsg onderzoek...

Cygne...jullie kunnen het... :*

En echt...wat een krengen zijn hormonen en met een pauze kom je er weer achter hoe erg het is.
In februari inderdaad met frisse tegenzin er weer tegen aan.
Deze eigen cyclus duurt inmiddels 33 dagen benieuwd of het nog vanzelf komt of ik toch die medicijnen weer moet nemen om het op te wekken...voorlopig even rust...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  donderdag 10 januari 2019 @ 07:37:48 #130
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184313895
Ghehe.. ik heb nu juist last van de schildklier hormonen.. ben blij dat we nu eerst cryos doen.. want deze meds en ivf hormonen lijkt me ook een goede explosieve combi..

Hier trouwens ook dag 33. Met een hoge bmm ook geen idee of mijn cyclus snel gaat beginnen (ik hoop nu op een FOK wet :P )

en ook geen streepjes eergister.. als ik dan nog niet ongesteld ben gooi ik zondag nog wel een test tegen de kat van de buren aan..
:+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184334529
Cygne :*, zet 'm op!

Gister weer check gehad en volgende week donderdag is de cryo tp gepland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184334708
June fijn dat de HSG achter de rug is en dat alles goed is :). Wat zijn nu de vervolgstappen bij jullie?

Barrel hopelijk valt het mee met je schildklier, wat ongelooflijk irritant zeg :{.

Bertha hoe gaat het met jou?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:26:29 #133
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184335001
@ kirb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inmiddels ongesteld geworden.. de cycli worden steeds langer.. daar begin ik me dan weer zorgen over te maken.. maar misschien eerst maar die schildklier afwachten en dan conclusies trekken

verder was ik gister bezig met "plan B"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik ontplofte gister weer eens.. die schildklier is nog niet op orde hoor :N :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184337055
Barrel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:22:39 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184337307
tnx Arja.
dat is een wat uitgebreiddere uitleg.
En ook een begrijpelijkere redenering..
zoiets had ik verwacht van zo'n organisatie..

[ Bericht 20% gewijzigd door Barreltje op 11-01-2019 13:31:26 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184375193
Cygne, veel liefs!
Ik hoop dat je als een ware hinde over de hordes heen weet te springen :* Jullie kunnen dit!

June, fijn dat de HSG er op het eerste gezicht oke uit zag, en fijn dat het achter de rug is!

Krib, m’n duimen gaan als een malle draaien voor donderdag! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje, balen toch die schildklier, ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt.
En ook stom van dat mailtje..

Hier inmiddels ongesteld geworden (vrijdag al), hoewel verwacht, toch weer balen.
Komende ronde weer met GonalF prikken, daar deed ik het mentaal niet zo best op, maar de arts hoopt daarmee wel wat betere eiblaasjes te creëeren. Zelf zie ik er wel tegenop eigenlijk..

Verder ook de arts gesproken over het zaad.
De grens ligt bij ons ZH bij 0,8 miljoen (en wij hadden 0,6).
Niet perse reden tot zorgen, al zouden ze normaal gesproken adviseren om een maand rust te nemen.
Maar gezien mijn cyclus (die er amper is) raadde ze ons dat niet aan.

Duimen draaien dus maar dat komende maand de opbrengst weer beter is.

Al met al zakt de moed wel steeds meer in m’n schoenen. En zie ik op tegen die hogere dosering GonalF.
Maar goed, dit is sowieso een rot periode voor me, dus misschien moet ik maar even accepteren dat alles klote is op dit moment..! :P
Moed en hoop komen vast wel weer een keer!

Succes iedereen deze week met metingen, terugplaatsingen :*
pi_184378982
Even geen inhoudelijke reactie maar ik lees wel alles mee dus voor iedereen voor wie het nodig heeft een heel dikke knuffel :*
  zondag 13 januari 2019 @ 19:48:36 #138
208890 June.
Seriously?
pi_184384417
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:14 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Fijn dat alles goed lijkt te zijn.
Dan is dat ook weer afgevinkt.
Die kramp moet ik dan denken aan menstruatie pijn ofzo? Ik krijg waarschijnlijk half februari als we weer beginnen een hsg onderzoek...

Ja, zoiets, maar veel intenser. Gelukkig duurt het onderzoek maar een aantal minuten, dus toen ze het ballonetje weer leeg liet was het ook meteen weer weg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:05 schreef Kirb het volgende:
June fijn dat de HSG achter de rug is en dat alles goed is :). Wat zijn nu de vervolgstappen bij jullie?

In februari starten we met IUI en dan met clomid/ovitrelle! Heb nog stiekem de hoop dat de HSG zijn werk gedaan heeft en dat we de "echte" molen nog niet in hoeven, maar we'll see.

@ Cygne het is al eens gelukt, inclusief alle hordes, dus houd moed!
Shine bright like a diamond.
pi_184385004
De vorige keer gebruikten ze een andere techniek voor de pgd. Eerst was het op dag 3 cel afnemen, 2 dagen later uitslag en terugplaatsing.

Nu op dag 3 cel afnemen, moeten de Embryos goed genoeg zijn om in te vriezen. 6 weken later uitslag en als er dan een gezonde is moet 'ie ook nog goed ontdooien. En dan nog plakken.

En ik heb meestal niet zoveel opbrengst. Bij Wolf 4 eitjes, drie rijp, drie embryo's, 1 gezond en de laatste poging 6 eicellen, 2 Embryo's, 1 gezond.

En ik mág eigenlijk ook helemaal niet klagen van mezelf. Want ben al zo gezegd met Wolf.
pi_184385227
:* Bertha, hoop dat het goed met je gaat.

June, ik hoop ook dat je al genoeg hebt aan de HSG, duimen draaien!

En Cygne, tuurlijk mag je ‘klagen’ :*
Het is nogal een traject en ik kan me goed indenken dat het nu weer extra spannend voelt ivm de nieuwe manier van handelen..
Blijf alsjeblieft hier ook spuien :*
pi_184386892
Ik lees mee, maar om de een of andere reden kan ik het niet zo goed opbrengen om wat te typen.
Ik hoop dat ik gauw de energie ervoor kan opbrengen.
Dikke kus allemaal
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:18:26 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184412582
bijna donderdag voor kirb!

ik ben verder even kwijt wie er nog meer bezig is? :@

hier minder goed schildklier nieuws. waarde is toch weer te hoog ( zo'n vermoeden had ik al :P ) dus medicijnen weer ophogen.
het fijne is wel dat het 2.6 is waar het 2.5 of lager moet zijn.. dus we zijn er biiiiijjjnnaa.. :) over 4 weken de go/no go voor de tp :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184412757
Jeminee barrel, het is wel een enorm gedoe he, dat finetunen van de medicatie :o. Hopelijk is het straks goed zodat je door kan. Is het planningstechnisch nog een beetje te doen met jullie werk en buitenland enzo?

June spannend dat jullie bijna aan IUI gaan beginnen, hopelijk is het helemaal niet nodig en was de HSG het laatste zetje in de goede richting.

Bertha hopelijk gaat het wel oke met je :*.

Cygne dat zijn heel wat hordes en ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. Ik vind ook dat je dit hier kunt spuien en je mag je er ook rot over voelen. Dat je Wolf hebt is natuurlijk fantastisch, maar de wens voor een tweede kindje kan nét zo sterk zijn heb ik altijd begrepen :*. Ik duim heel hard voor je!

Dikke knuffel voor Gaddle en AN :*. AN, ik duim voor een betere volgende ronde!

Bijna donderdag voor ons inderdaad.. ik word 's ochtends gebeld als er geen TP is. Nog even contact gehad met de verpleegkundige en die stelde me wel weer gerust :).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 15 januari 2019 @ 10:51:57 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184413078
ik vind dat altijd zo stom. je wordt gebeld als dit of dat..
bel gewoon sowieso.. dat is wel zo fijn.. anders blijft er altijd een stemmetje in je achterhoofd als je daar zit te wachten van :" misschien zijn ze vergeten te bellen en is er TOCH geen TP" aargghh.. :P

en te plannen.. tsjah als het feb niet wordt, dan wordt het wsl april, en anders Juli en anders Augustus :) K. is weg van mei t/m aug, maar voor die TP's heb ik hem natuurlijk niet per se nodig ( al zou het leuk zijn als ie er bij is)

Verder heb ik van de week een discussie met mijn baas over mijn rooster dit jaar en dat KAN nog wel eens anders zijn dan wat ik heb bedacht.. gelukkig heb ik weer een dosis flexibiliteit, en is de frustratie ( waarschijnlijk als gevolg van de schildklier) een beetje weggeebt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184454735
Ons cryo’tje zit in m’n buik!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kirb op 17-01-2019 15:38:59 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:07:00 #146
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184454834
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:59 schreef Kirb het volgende:
Ons cryo’tje zit in m’n buik!
PUPO!!!!!!!!

:s) :s)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184455454
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:59 schreef Kirb het volgende:
Ons cryo’tje zit in m’n buik!
Ja *O* Go cryo, blijf daar zitten O+

En voor alle dames hier een :*. Ik denk nog regelmatig aan jullie
pi_184455543
Kirb is PUPO O+ *O*
pi_184455775
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:59 schreef Kirb het volgende:
Ons cryo’tje zit in m’n buik!
*O* pupo Kirb O+ Ik ga keihard voor je duimen O+
pi_184456342
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:08 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

*O* pupo Kirb O+ Ik ga keihard voor je duimen O+
Dit!!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184456608
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:59 schreef Kirb het volgende:
Ons cryo’tje zit in m’n buik!
Ik ga weer voor je duimen Kirb!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_184458270
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:59 schreef Kirb het volgende:
Ons cryo’tje zit in m’n buik!
PUPO!! *O*

De duimen gaan overuren maken de komende twee weken!
pi_184460003
Kirb! *O*
pi_184460306
Hee Kirb is ineens PUPO :o O+ *O*
Ik ga voor je duimen O+
pi_184460418
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 20:16 schreef Cygne het volgende:
De vorige keer gebruikten ze een andere techniek voor de pgd. Eerst was het op dag 3 cel afnemen, 2 dagen later uitslag en terugplaatsing.

Nu op dag 3 cel afnemen, moeten de Embryos goed genoeg zijn om in te vriezen. 6 weken later uitslag en als er dan een gezonde is moet 'ie ook nog goed ontdooien. En dan nog plakken.

En ik heb meestal niet zoveel opbrengst. Bij Wolf 4 eitjes, drie rijp, drie embryo's, 1 gezond en de laatste poging 6 eicellen, 2 Embryo's, 1 gezond.

En ik mág eigenlijk ook helemaal niet klagen van mezelf. Want ben al zo gezegd met Wolf.
Wat een moeilijk verhaal! Je krijgt dus sowieso geen verse TP deze ronde? Ik duim iig voor je ^O^

Barreltje, fijn dat je waarden de goede kant op gaan zeg! Nu kunnen jullie ook bijna door O+

En June de hsg weer overleefd, fijn :) nu door voor echte kansen..

En met mij gaat het prima hoor. Juist, nu zonder hormonen :s)
pi_184460771
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:59 schreef Kirb het volgende:
Ons cryo’tje zit in m’n buik!
Hartstikke goed nieuws. Ik stuur je positieve energie O+
pi_184461123
Zo hier gaat het gelukkig weer de goede kant op.
Ik had bij de gyn aangegeven dat ik veel bijwerkingen heb.
Toen kwam ze met een nieuw medicijn wat vergelijkbaar is met clomid.
Letrozol heet het. Het is een medicijn dat nog niet erkend wordt voor dit gebruik. Spannend is dat
Dit medicijn word nog niet veel gebruikt, maar in Groningen word dit al veel vaker gebruikt.
Het doet in principe hetzelfde, maar dan met veel minder bijwerkingen.

Ik vind het alleen heel bijzonder dat ik bij de 1% van de mensen die de bijwerking: hartkloppingen heeft. Aan de andere kant gaat het wel heel goed.
Mooi baarmoederslijmvlies en een folikel van 21mm op dag 11. Dat is echt insane snel voor mijn doen.
Zaterdag heb ik al de iui. (ik weet niet waarom maar die is zowat altijd in het weekend)
pi_184462456
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:59 schreef Kirb het volgende:
Ons cryo’tje zit in m’n buik!
Broedze! :*

Overigens niet herkenbaar wat je schreef over je ziekenhuis. Bij ons waren ze juist behoorlijk optimistisch, terwijl mijn verwachtingen laag waren. De hele tijd behoorlijk positief over onze kansen. Ik vond dat eigenlijk vervelend want ik had de indruk dat dat onrealistisch was en alleen bedoelt om ons moed in te praten. Zo zie je maar, bij iedereen past iets anders ;) Zou fijn zijn als ze wat beter zouden aansluiten bij hoe je er zelf in staat he? :)
pi_184462524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:15 schreef Gaddle het volgende:
Zo hier gaat het gelukkig weer de goede kant op.
Ik had bij de gyn aangegeven dat ik veel bijwerkingen heb.
Toen kwam ze met een nieuw medicijn wat vergelijkbaar is met clomid.
Letrozol heet het. Het is een medicijn dat nog niet erkend wordt voor dit gebruik. Spannend is dat
Dit medicijn word nog niet veel gebruikt, maar in Groningen word dit al veel vaker gebruikt.
Het doet in principe hetzelfde, maar dan met veel minder bijwerkingen.

Ik vind het alleen heel bijzonder dat ik bij de 1% van de mensen die de bijwerking: hartkloppingen heeft. Aan de andere kant gaat het wel heel goed.
Mooi baarmoederslijmvlies en een folikel van 21mm op dag 11. Dat is echt insane snel voor mijn doen.
Zaterdag heb ik al de iui. (ik weet niet waarom maar die is zowat altijd in het weekend)
Wat fijn! Hopelijk werkt dit voor je!
pi_184464155
Zo de pegnyl is ook weer gezet. Ik ben nog steeds bang voor naalden. :o
pi_184470020
Ohh bedankt allemaal voor de jompels en duimen O+.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:22 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Broedze! :*

Overigens niet herkenbaar wat je schreef over je ziekenhuis. Bij ons waren ze juist behoorlijk optimistisch, terwijl mijn verwachtingen laag waren. De hele tijd behoorlijk positief over onze kansen. Ik vond dat eigenlijk vervelend want ik had de indruk dat dat onrealistisch was en alleen bedoelt om ons moed in te praten. Zo zie je maar, bij iedereen past iets anders ;) Zou fijn zijn als ze wat beter zouden aansluiten bij hoe je er zelf in staat he? :)
Het probleem is een beetje dat ik er zelf ook nogal pessimistisch in sta, en dat het ZH dus ook nog eens zo voorzichtig is zorgt dus helemaal voor een gezellige stemming zeg maar :'). Ik wil proberen toch telkens positief een nieuwe poging in te gaan, en dat is soms zo lastig. Ik vind het nog steeds zo fantastisch voor je O+, gaat alles goed? (ik lees al een tijd niet meer mee in Z&G)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaddle wat fijn dat die nieuwe medicatie zo goed voor je werkt! Ik ga voor je duimen zaterdag en daarna :*.

Bertha :W, fijn dat het goed met je gaat.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184474689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:38 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat een moeilijk verhaal! Je krijgt dus sowieso geen verse TP deze ronde? Ik duim iig voor je ^O^

Nee, geen verse.
Ik hoor opzich goede verhalen over deze techniek dus ik ben benieuwd.

Wat ik wel wonderlijk vind: hoor van andere stellen die pgd deden dat ze wel te horen krijgen dat hun embryo drager of vrij is. Anderen mochten dat weer niet weten. Stom dat het niet eenduidig is.
pi_184474764
Heb je dan na die 6 weken een terugplaatsing in eigen cyclus, Cygne? Ik vind het ergens maar gek, je kansen met pgd zijn al klein omdat er zoveel afvalt, en dan heb je nu nog de extra invriezen/goed ontdooien factor. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184476464
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:21 schreef Nanuke het volgende:
Heb je dan na die 6 weken een terugplaatsing in eigen cyclus, Cygne? Ik vind het ergens maar gek, je kansen met pgd zijn al klein omdat er zoveel afvalt, en dan heb je nu nog de extra invriezen/goed ontdooien factor. :@
In eigen cyclus inderdaad.
Die factor vind ik inderdaad ook lastig.
pi_184479722
Dat vind ik ook wel gek. Geven ze daar een verklaring voor?
pi_184479741
Kan een mod mijn gegevens uit de 1e post halen?

Ik ben op dit moment 6 weken zwanger, mocht dit goed gaan hoor ik hier niet meer thuis in dit topic en mocht het wel mis gaan dan hoor ik hier ook niet meer aangezien we het medische traject hebben verlaten
  vrijdag 18 januari 2019 @ 20:10:02 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_184479816
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:06 schreef Whoopje het volgende:
Kan een mod mijn gegevens uit de 1e post halen?

Ik ben op dit moment 6 weken zwanger, mocht dit goed gaan hoor ik hier niet meer thuis in dit topic en mocht het wel mis gaan dan hoor ik hier ook niet meer aangezien we het medische traject hebben verlaten
ik heb je er uit gehaald. Ik hoop ontzettend hard dat alles goed gaat :*
disclaimer
pi_184480040
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:06 schreef Whoopje het volgende:
Kan een mod mijn gegevens uit de 1e post halen?

Ik ben op dit moment 6 weken zwanger, mocht dit goed gaan hoor ik hier niet meer thuis in dit topic en mocht het wel mis gaan dan hoor ik hier ook niet meer aangezien we het medische traject hebben verlaten
Wow, na zo lang! Ik hoop ontzettend voor je dat het goed blijft gaan
pi_184481122
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:06 schreef Whoopje het volgende:
Kan een mod mijn gegevens uit de 1e post halen?

Ik ben op dit moment 6 weken zwanger, mocht dit goed gaan hoor ik hier niet meer thuis in dit topic en mocht het wel mis gaan dan hoor ik hier ook niet meer aangezien we het medische traject hebben verlaten
Gefeliciteerd! Ik stuur je positieve energie. Dat het maar goed mag blijven gaan.
pi_184481657
Gefeliciteerd Whoopje! En nu duimen voor een prachtige september-baby ^O^
pi_184481831
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 20:05 schreef B.ertha het volgende:
Dat vind ik ook wel gek. Geven ze daar een verklaring voor?
De arraytest die ze eerst gebruikten is niet meer leverbaar. Nu gaan ze gebruik maken van ngs. Die methode duurt lang en dat houden die embryo's niet vol.
pi_184483394
Oh.. Maakt het uit voor de succeskansen? Ik hoop zo dat we hier binnenkort weer iemand kunnen uitzwaaien O+
Mijzelf bijvoorbeeld O-)
pi_184485257
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:57 schreef B.ertha het volgende:
Oh.. Maakt het uit voor de succeskansen? Ik hoop zo dat we hier binnenkort weer iemand kunnen uitzwaaien O+
Mijzelf bijvoorbeeld O-)
Ze zeggen dat een cryo vaak ietsje sterker is. Maar dan moet hij wel goed genoeg zijn om in te vriezen, te ontdooien. NGS schijnt wel betrouwbaarder te zijn dan array.

Ik hoop het ook zo! :*
pi_184487393
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:57 schreef B.ertha het volgende:
Oh.. Maakt het uit voor de succeskansen? Ik hoop zo dat we hier binnenkort weer iemand kunnen uitzwaaien O+
Mijzelf bijvoorbeeld O-)
haha sorry ik moest daar echt om lachen. :+ Ik hoop het ook B.ertha :* O+
pi_184488023
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:57 schreef B.ertha het volgende:
Mijzelf bijvoorbeeld O-)
Ja goed plan. En doe dan gelijk streepjesregen XXXXXXXXXL waarbij iedereen hier uitgezwaaid kan worden O+
pi_184488033
:D
Ik hoop het voor iedereen hier. Zeker voor de dames die al zo lang bezig zijn, al zo veel teleurstellingen te verwerken hebben gehad. Maar dan bedenk ik dat ik inmiddels langzaam maar zeker ook bij die groep ga horen en dat de echt heftige shit binnenkort ook gaat beginnen ;( dus zo af en toe probeer ik mezelf hoop in te praten :+
pi_184488198
Whoopje wat spannend, ik hoop op een mooie zwangerschap voor je.

Gaddle succes vandaag!! *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184488321
Ja, succes Gaddle *O*
pi_184488879
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 09:54 schreef B.ertha het volgende:
:D
Ik hoop het voor iedereen hier. Zeker voor de dames die al zo lang bezig zijn, al zo veel teleurstellingen te verwerken hebben gehad. Maar dan bedenk ik dat ik inmiddels langzaam maar zeker ook bij die groep ga horen en dat de echt heftige shit binnenkort ook gaat beginnen ;( dus zo af en toe probeer ik mezelf hoop in te praten :+
Dat, ik gun het iedereen hier zo. Toen wij gingen starten met clomid had ik nooit durven hopen/dromen dat het bij ons zo snel zou gaan, en dat is ook soms nogsteeds hetgeen wat het voor mij zo absurd maakt. Hoe kan het nou dat het bij ons wel zo is gegaan, en bij alle andere lieve dames hier niet? Vooral als ik dan ook nog eens zie hoeveel er dan ook PCOS hebben.

Succes Gaddle :*
  Moderator zaterdag 19 januari 2019 @ 13:01:15 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184490775
Whoopje gefeliciteerd, wat ontzettend spannend!

Gaddle en kirb ik ga voor jullie duimen ^O^ En cygne ook weer bezig, spannend!

Ik zag dat er naar me gevraagd werd, wat lief O+ Bij ons staat alles op een laag pitje, mede door mijn schoonmoeder. Het gaat nog steeds niet goed maar haar toestand is redelijk stabiel. We zijn dus voorzichtig positief.

We zitten eraan te denken om een grote reis in april te doen (weer VS O+ ) en er daarna weer voor te gaan. Maar de komende maanden op dit gebied dus even niets.

Ik lees regelmatig mee maar heb vaak niet de puf om te reageren :@ lief dat er aan me gedacht wordt, ik leef op de achtergrond met jullie mee :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_184507360
Dank je dames. :*
Sterkte MaJo. Gaaf hoor nog een reis naar Amerika. Echt een super leuk vooruit zicht. Geniet maar alvast van de voorpret
pi_184527992
Kirb ik duim voor je!
Gaddle wat fijn dat dit lijkt te werken! Heb je nu ook minder bijwerkingen?

Hier op dag 40 ongesteld geworden, weer aan het spuiten en woensdag hsg onderzoek...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_184528582
Majo :*

Kirb, wanneer mag je testen?

Gaddle, hoe is het gegaan gisteren?
pi_184534770
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:07 schreef B.ertha het volgende:
Majo :*

Kirb, wanneer mag je testen?

Gaddle, hoe is het gegaan gisteren?
Ik denk komend weekend. Zondag is in principe 14 dagen na ovulatie.

Majo :W :* veel plezier met plannen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184538443
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 10:24 schreef Ereshkigal het volgende:
Kirb ik duim voor je!
Gaddle wat fijn dat dit lijkt te werken! Heb je nu ook minder bijwerkingen?

Hier op dag 40 ongesteld geworden, weer aan het spuiten en woensdag hsg onderzoek...
Het heeft goed gewerkt, maar ik mag hem desondanks niet nog een keer gebruiken van de gyn. Ik had slecht een bijwerking (hartkloppingen). Dat vond ze gevaarlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 11:07 schreef B.ertha het volgende:
Majo :*

Kirb, wanneer mag je testen?

Gaddle, hoe is het gegaan gisteren?
het ging goed, maar om de een of andere reden vond ik de vrouw die het deed niet fijn. Ik vond haar niet prettig. Gelukkig deed ze het wel goed. :o

Succes Kirb
pi_184548690
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:38 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Het heeft goed gewerkt, maar ik mag hem desondanks niet nog een keer gebruiken van de gyn. Ik had slecht een bijwerking (hartkloppingen). Dat vond ze gevaarlijk.

[..]

het ging goed, maar om de een of andere reden vond ik de vrouw die het deed niet fijn. Ik vond haar niet prettig. Gelukkig deed ze het wel goed. :o

Succes Kirb
Hopelijk was die ene keer gewoon genoeg O+

Ik kan op 25 februari terecht bij de medisch psycholoog. Doodeng maar tegelijkertijd ook wel fijn. We gaan het zien :s)
pi_184550415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Hopelijk was die ene keer gewoon genoeg O+

Ik kan op 25 februari terecht bij de medisch psycholoog. Doodeng maar tegelijkertijd ook wel fijn. We gaan het zien :s)
Fijn! Kan veel helpen. Hopelijk ook bij jou. :*
pi_184558833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Hopelijk was die ene keer gewoon genoeg O+

Ik kan op 25 februari terecht bij de medisch psycholoog. Doodeng maar tegelijkertijd ook wel fijn. We gaan het zien :s)
Fijn! Ik ben er ook geweest begin december. Ze kon niet veel betekenen voor mij omdat ik wel goed weet hoe ik ons traject zie...maar dan nog was het fijn om te horen dat we het prima deden...
Hopelijk helpt het voor jou ook :*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_184568833
Hsg gehad...niet fijn maar wel goed nieuws! Beide eileiders zijn goed toegankelijk!! Terwijl bij de kijkoperatie 2 jaar terug rechts dicht zat! Die hebben ze toen open gefriemeld. Dus dit kunnen we ook weg strepen... nu gewoon geduld....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_184572171
Kirb, wat spannend! Heb je al 'kwaaltjes'? Lukt het om af te wachten tot zondag?

Bertha, dapper dat je de stap hebt genomen om met een maatschappelijk werkster te gaan praten. Ik hoop dat het je wat brengt!

Ereshkigal, fijn dat de HSG een positieve uitkomst heeft! Nu gewoon geduld als in dat je jullie het zelf weer verder mogen proberen?

Een vraag van mij kant. Heeft er iemand hier ervaring met ICSI in de natuurlijke cyclus? De gynaecoloog heeft aangegeven dat dit voor ons de optie zou zijn wanneer blijkt dat het zaad niet verbeterd is. Ik lees er veel tegenstrijdige berichten over. Voordeel is natuurlijk dat je maar een aantal dagen hormonen hoeft te spuiten en het hierdoor een stuk minder belastend is. Echter lees je ook dat de kans op een teleurstelling veel groter is omdat je maar met één eitje per keer werkt waar in het proces van alles mee mis kan gaan (bij de punctie, geen bevruchting etc). Plus je moet dan maandelijks een punctie ondergaan (wel met maar 1x aanprikken). Al hoop je natuurlijk dat dit maar één keer nodig is..

Ik vraag me af of het uiteindelijk niet minder belastend is om je één maand gewoon helemaal vol te spuiten met hormonen en een paar embyro's in de vriezer te hebben zodat je 'alleen' maar een terugplaatsing hoeft. Ik hoor graag jullie ervaringen!
  woensdag 23 januari 2019 @ 14:04:53 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184572452
Luna, heeft je gyn uitgelegd dat het daadwerkelijk zo gaat of heb je dat gegoogled?

en fijn van de HSG Erish! jullie gaan nu voor de 2e toch? of heb ik weer een gat in mijn herinerringen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184572549
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:04 schreef Barreltje het volgende:
Luna, heeft je gyn uitgelegd dat het daadwerkelijk zo gaat of heb je dat gegoogled?

en fijn van de HSG Erish! jullie gaan nu voor de 2e toch? of heb ik weer een gat in mijn herinerringen
Eresh gaat voor een derde!

Luna, geen ervaring mee maar mij lijkt elke maand een punctie meer belastend dan 1 maand flink hormonen spuiten.

Hier gaat de punctie door. 5 follikels die groot genoeg zijn, ze willen ze liefst nog ietsje groter dus nog vanavond nog decapeptyl en gonal F. Morgen (op mijn verjaardag) de pregnyl spuiten.
pi_184572652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Hopelijk was die ene keer gewoon genoeg O+

Ik kan op 25 februari terecht bij de medisch psycholoog. Doodeng maar tegelijkertijd ook wel fijn. We gaan het zien :s)
Zet 'm op! :*
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 10:55 schreef Ereshkigal het volgende:
Hsg gehad...niet fijn maar wel goed nieuws! Beide eileiders zijn goed toegankelijk!! Terwijl bij de kijkoperatie 2 jaar terug rechts dicht zat! Die hebben ze toen open gefriemeld. Dus dit kunnen we ook weg strepen... nu gewoon geduld....
Wat goed! Succes met het "gewoon" geduldig zijn ;). Ik duim voor je.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:53 schreef Luna-87 het volgende:
Kirb, wat spannend! Heb je al 'kwaaltjes'? Lukt het om af te wachten tot zondag?

Bertha, dapper dat je de stap hebt genomen om met een maatschappelijk werkster te gaan praten. Ik hoop dat het je wat brengt!

Ereshkigal, fijn dat de HSG een positieve uitkomst heeft! Nu gewoon geduld als in dat je jullie het zelf weer verder mogen proberen?

Een vraag van mij kant. Heeft er iemand hier ervaring met ICSI in de natuurlijke cyclus? De gynaecoloog heeft aangegeven dat dit voor ons de optie zou zijn wanneer blijkt dat het zaad niet verbeterd is. Ik lees er veel tegenstrijdige berichten over. Voordeel is natuurlijk dat je maar een aantal dagen hormonen hoeft te spuiten en het hierdoor een stuk minder belastend is. Echter lees je ook dat de kans op een teleurstelling veel groter is omdat je maar met één eitje per keer werkt waar in het proces van alles mee mis kan gaan (bij de punctie, geen bevruchting etc). Plus je moet dan maandelijks een punctie ondergaan (wel met maar 1x aanprikken). Al hoop je natuurlijk dat dit maar één keer nodig is..

Ik vraag me af of het uiteindelijk niet minder belastend is om je één maand gewoon helemaal vol te spuiten met hormonen en een paar embyro's in de vriezer te hebben zodat je 'alleen' maar een terugplaatsing hoeft. Ik hoor graag jullie ervaringen!
Tot nu toe kan ik redelijk afwachten. Ik voel me wederom helemaal normaal, dus verwacht er niks van. Gelukkig hebben ze er maar 1 hoeven ontdooien dus we hebben hopelijk nog 2 kansen in de vriezer. De moed zakt me af en toe wel in de schoenen.

Ik heb ook gelezen over ICSI in natuurlijke cyclus. Het lijkt mij juist een hele mooie optie. Je krijg dan 6 pogingen toch? Dat zijn 6 mogelijke "verse" terugplaatsingen! Houd in je achterhoofd dat er een hele hoop dames zijn waarbij de embryo's nooit goed genoeg zijn om in te vriezen, dan heb je dus een stuk meer kans met 6 ICSI's in natuurlijke cyclus (volgens mij spuit je dan zelfs maar 1 keer om een eisprong op te wekken, verder helemaal geen stimulatie). Daarna heb je nog 2 volledige ICSI pogingen. Ik zou het in ieder geval niet zo maar afschrijven en goed overleggen met je arts wat zijn beweegredenen zijn.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

Eresh gaat voor een derde!

Luna, geen ervaring mee maar mij lijkt elke maand een punctie meer belastend dan 1 maand flink hormonen spuiten.

Hier gaat de punctie door. 5 follikels die groot genoeg zijn, ze willen ze liefst nog ietsje groter dus nog vanavond nog decapeptyl en gonal F. Morgen (op mijn verjaardag) de pregnyl spuiten.
Heel, heel veel succes :*, mijn duimen gaan overuren draaien voor je.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184573498
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:04 schreef Barreltje het volgende:
Luna, heeft je gyn uitgelegd dat het daadwerkelijk zo gaat of heb je dat gegoogled?

en fijn van de HSG Erish! jullie gaan nu voor de 2e toch? of heb ik weer een gat in mijn herinerringen
Wij gaan voor de 3e
Hebben al 2 jongens van bijna 6 en 2. Oudste is alleen met behulp van hormonen spuiten geboren de jongste met iui.
Maar ze zijn zo goed gelukt dat we er graag nog een van willen..en dan is het klaar
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_184574878
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:04 schreef Barreltje het volgende:
Luna, heeft je gyn uitgelegd dat het daadwerkelijk zo gaat of heb je dat gegoogled?

en fijn van de HSG Erish! jullie gaan nu voor de 2e toch? of heb ik weer een gat in mijn herinerringen
Dat wat zo gaat? Icsi in natuurlijke cyclus? Nee dat is standaard voor vrouwen onder de 35 met een goede natuurlijke cyclus in ons ziekenhuis. Al mag je wel aangeven als je daar bezwaar tegen hebt.

Het is dus afwachten wat de uitkomst van het zaadonderzoek is. Blijft de vcm van vriendlief 1.4 Dan zal het icsi worden. En de gynaecoloog heeft ons dus al gezegd dat het dan dus in de natuurlijke cyclus zal gebeuren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luna-87 op 23-01-2019 16:17:37 ]
pi_184577921
Luna, ik heb ervaring met beide, ik zal later reageren, nu aan het voeden O+
pi_184578404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:15 schreef Kirb het volgende:

[..]

Tot nu toe kan ik redelijk afwachten. Ik voel me wederom helemaal normaal, dus verwacht er niks van. Gelukkig hebben ze er maar 1 hoeven ontdooien dus we hebben hopelijk nog 2 kansen in de vriezer. De moed zakt me af en toe wel in de schoenen.
Dat kan ik me helemaal voorstellen.. maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo zijn! Ik duim voor jullie! Hoeveelste icsi poging is dit voor jullie?

quote:
Ik heb ook gelezen over ICSI in natuurlijke cyclus. Het lijkt mij juist een hele mooie optie. Je krijg dan 6 pogingen toch? Dat zijn 6 mogelijke "verse" terugplaatsingen! Houd in je achterhoofd dat er een hele hoop dames zijn waarbij de embryo's nooit goed genoeg zijn om in te vriezen, dan heb je dus een stuk meer kans met 6 ICSI's in natuurlijke cyclus (volgens mij spuit je dan zelfs maar 1 keer om een eisprong op te wekken, verder helemaal geen stimulatie). Daarna heb je nog 2 volledige ICSI pogingen. Ik zou het in ieder geval niet zo maar afschrijven en goed overleggen met je arts wat zijn beweegredenen zijn.
Hmm, zo heb ik er nog niet naar gekeken maar dat is natuurlijk wel zo. Al hoor je wel dat van de 6 pogingen er ongeveer 3 resulteren in een terug plaatsing. De rest strand bij de punctie, bevruchting of deling. Al is dat risico er natuurlijk ook bij 'gewone' icsi.

Wij zijn hiervoor wel goede kandidaten. Ik ben 31jaar, cyclus van standaard 27/28 dagen. Eisprong op rondom dag 13 en precies 14 dagen later wordt ik ongesteld. Vorige cyclus bloed geprikt op progesteron 1 week na eisprong en dat was 50. Ook goed dus. Probleem zit hem in de weinig goede zaadjes van vriendlief.

Bedankt voor je reactie! Ik hoop dat we eventueel nog richting IUI iets kunnen doen, maar dan moet de vcm van de gynaecoloog boven de 3 zijn.. dat is meer dan een verdubbeling. Spannend!
pi_184579087
Zo, nu heb ik iets meer tijd om wat uitgebreider te reageren.

Wij hebben ook ICSI in eigen cyclus gedaan. Van de vier puncties waren er twee eicellen. Toen er eicellen waren, was er geen geschikt zaad. Bij ons heeft het dus geen enkele keer tot een bevruchting geleid. Wel heb je de zeer frequente echo's toch ook hormonen spuiten en een punctie zonder pijnstilling. En dus de teleurstelling elke keer. Ik moest best vaak voor een echo komen, soms dagen achter elkaar. Ik vond dat erg belastend icm werk met name (fulltime, en werk 25 minuten van mijn huis naar links en ziekenhuis 25 minuten van mijn huis naar rechts :') ). Overigens kun je je afvragen achteraf of deze behandeling wel geschikt was voor ons. Wij hadden de pech dat de eerste 2-3 keer zaadanalyse veruit het beste waren (slecht hoor, maar voldoende voor deze behandeling), en daarna, toen de behandeling startte was er niets meer ;(

De voordelen van de behandeling in eigen cyclus zijn ook al genoemd: minder hormonen, geen kans op overstimulatie, alleen een verse terugplaatsing met iets meer kans op succes dan bij een cryo.

Na 4 keer een behandeling in eigen cyclus over een periode van 1,5 jaar vanwege de slechte zaadkwaliteit, zijn we er voortijdig mee gestopt en overgestapt naar icsi met stimulatie.

Door de tweede icsi behandeling (dus vergoedingstechnisch de derde ivf behandeling) ging onze kinderwens in vervulling O+ Wat ik heftig vond aan deze behandeling was het vele en lange prikken. Ik heb toen zo'n aversie ontwikkeld tegen mezelf injecteren, dat ik bij de laatste poging het niet meer zelf heb gedaan. Een voordeel vond ik de morfine tijdens de puncties, zo was het echt veel beter te doen ^O^

Je ziet, het is heel erg afhankelijk van je eigen situatie en voorkeuren welke behandeling bij jullie past. Succes!
pi_184587063
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:44 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zo, nu heb ik iets meer tijd om wat uitgebreider te reageren.

Wij hebben ook ICSI in eigen cyclus gedaan. Van de vier puncties waren er twee eicellen. Toen er eicellen waren, was er geen geschikt zaad. Bij ons heeft het dus geen enkele keer tot een bevruchting geleid. Wel heb je de zeer frequente echo's toch ook hormonen spuiten en een punctie zonder pijnstilling. En dus de teleurstelling elke keer. Ik moest best vaak voor een echo komen, soms dagen achter elkaar. Ik vond dat erg belastend icm werk met name (fulltime, en werk 25 minuten van mijn huis naar links en ziekenhuis 25 minuten van mijn huis naar rechts :') ). Overigens kun je je afvragen achteraf of deze behandeling wel geschikt was voor ons. Wij hadden de pech dat de eerste 2-3 keer zaadanalyse veruit het beste waren (slecht hoor, maar voldoende voor deze behandeling), en daarna, toen de behandeling startte was er niets meer ;(

De voordelen van de behandeling in eigen cyclus zijn ook al genoemd: minder hormonen, geen kans op overstimulatie, alleen een verse terugplaatsing met iets meer kans op succes dan bij een cryo.

Na 4 keer een behandeling in eigen cyclus over een periode van 1,5 jaar vanwege de slechte zaadkwaliteit, zijn we er voortijdig mee gestopt en overgestapt naar icsi met stimulatie.

Door de tweede icsi behandeling (dus vergoedingstechnisch de derde ivf behandeling) ging onze kinderwens in vervulling O+ Wat ik heftig vond aan deze behandeling was het vele en lange prikken. Ik heb toen zo'n aversie ontwikkeld tegen mezelf injecteren, dat ik bij de laatste poging het niet meer zelf heb gedaan. Een voordeel vond ik de morfine tijdens de puncties, zo was het echt veel beter te doen ^O^

Je ziet, het is heel erg afhankelijk van je eigen situatie en voorkeuren welke behandeling bij jullie past. Succes!
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik blijf het lastig vinden. Is in jullie ziekenhuis de icsi in natuurlijke cyclus ook 'normaal' voor vrouwen onder de 35 met een goede eigen cyclus?

Eerst maar afwachten wat ons over 4 weken verteld wordt. En dan met de arts overleggen wat de beste keus is. Stiekem hoop ik dat IUI toch nog een goede optie is. Geeft toch wat meer kansen in totaal met iets minder 'gedoe'.

We zullen zien!
pi_184588995
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:15 schreef Luna-87 het volgende:

[..]

Dat kan ik me helemaal voorstellen.. maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo zijn! Ik duim voor jullie! Hoeveelste icsi poging is dit voor jullie?

[..]

Hmm, zo heb ik er nog niet naar gekeken maar dat is natuurlijk wel zo. Al hoor je wel dat van de 6 pogingen er ongeveer 3 resulteren in een terug plaatsing. De rest strand bij de punctie, bevruchting of deling. Al is dat risico er natuurlijk ook bij 'gewone' icsi.

Wij zijn hiervoor wel goede kandidaten. Ik ben 31jaar, cyclus van standaard 27/28 dagen. Eisprong op rondom dag 13 en precies 14 dagen later wordt ik ongesteld. Vorige cyclus bloed geprikt op progesteron 1 week na eisprong en dat was 50. Ook goed dus. Probleem zit hem in de weinig goede zaadjes van vriendlief.

Bedankt voor je reactie! Ik hoop dat we eventueel nog richting IUI iets kunnen doen, maar dan moet de vcm van de gynaecoloog boven de 3 zijn.. dat is meer dan een verdubbeling. Spannend!
Dit is onze 2e ICSI behandeling. (Zie openingspost :) )

Ik wens je veel wijsheid. Ons ziekenhuis had deze optie niet (ETZ Tilburg).
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184594564
Ik mag vanavond de pregnyl zetten! Op mijn 30e verjaardag, als dat geen goed teken is.. _O-
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:15:08 #202
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184594660
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:10 schreef Cygne het volgende:
Ik mag vanavond de pregnyl zetten! Op mijn 30e verjaardag, als dat geen goed teken is.. _O-
Gefeliciteerd met je verjaardag! ;)
Wanneer is dan de punctie zaterdag ?

Ik heb morgen mijn ovulatie vermoed ik.. op mijn verjaardag ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184594812
Gefeliciteerd met je verjaardag *O*
pi_184595554
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:10 schreef Cygne het volgende:
Ik mag vanavond de pregnyl zetten! Op mijn 30e verjaardag, als dat geen goed teken is.. _O-
Gefeliciteerd!
pi_184595906
Dank jullie wel! O+

Punctie is zaterdag!
pi_184608164
Nog van harte gefeliciteerd Cygne! w/ En zet 'm op morgen!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184610479
@ kirb hopelijk heb je een innesteling bloeding gehad ipv dat het niet blijft plakken. Bij alle 2 heb ik dit ook gehad. Volgens mij ook nog eens een bijwerking van de utro... ik duim gewoon verder hoor

Hier controle follikel dag 10.
Zit er gewoon al een van 13 ! En een van 10. Gaat snel deze keer. Zondag terug voor controle hopelijk dan de gonal erin !
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 25 januari 2019 @ 14:41:56 #208
208890 June.
Seriously?
pi_184613517
Kirb, ik duim ook nog even mee hoor. Indien nog geen krampen of stortvloed aan bloed..

Succes Eresh en cygne. Hopen op mooie eicellen en embryo’s O+

Hier definitief bericht gekregen dat we volgende maand mogen starten met IUI. Spannend..
Shine bright like a diamond.
pi_184628398
Ik heb negatief getest helaas ;(.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184628402
Cygne hopelijk zit de punctie er al op. Ik duim voor goed resultaat.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 09:39:19 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184628432
Bwuh Kirb.. :*

Welke dag na tp was dit eigenlijk?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 26 januari 2019 @ 09:40:19 #212
208890 June.
Seriously?
pi_184628446
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:36 schreef Kirb het volgende:
Ik heb negatief getest helaas ;(.
:*

Was vandaag ook je officiele dag dat je mocht testen?
Shine bright like a diamond.
pi_184628634
Vorige week donderdag is er een 5 dagen oude embryo teruggeplaatst, dus ik had nu echt wel positief moeten testen. Het is gewoon zo jammer, maar de kans is natuurlijk niet zo groot. Kreeg gister ook nog de standaard pre menstruele puistjes dus ik wist het al wel.. Hopelijk de volgende keer beter dan maar.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184628675
Ah Kirb ;( alweer zo'n teleurstelling :'(

En ik heb nog wel gedroomd dat iemand hier positief testte...
pi_184628684
Kirb :*

Nog gefeliciteerd Cygne & Barreltje!

Hopelijk ging/gaat de punctie goed Cygne.
pi_184629397
Ach Kirb. :*

Punctie zit er op. 1 follikel was wat gevoelig maar verder viel het heel erg mee weer. 7 aangeprikt waarvan 5 mooie grote, 1 middelgrote en een kleintje.

Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid eicellen.
pi_184629872
Kirb :'( :*

Cygne, ik duim ^O^
pi_184630033
Kirb :'( Wat klote :* Dikke knuffel

Cygne, klinkt als een prima opbrengst. Ik duim voor je dat er straks een paar mooie gezonde embryo's tussen zitten :*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 12:41:05 #219
269689 crew  Viv
pi_184630630
Kirb :* :*

Cygne de eerste horde zit er weer op, ik duim voor goed nieuws de komende tijd! Ik bedenk me nu pas dat die andere techniek ook betekent dat jullie wekenlang in plaats van dagenlang in spanning moeten zitten. :*
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 13:16:53 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184631202
Fijn dat het goed is gegaan cygne, mooie opbrengst toch? Nu inderdaad nog een tijdje afwachten. Wanneer hoor je iets?

Kirb wat ontzettend balen zeg ;( zijn er nog cryos?

Verder een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_184631521
Vivi, klopt.
MaJo, Woensdag horen we hoeveel embryo's er zijn ontstaan/gebiopteerd/ingevroren.

Ik ben in ieder geval blij dat het er weer opzit voor nu.
pi_184650131
Interessant artikel in de NRC Next over de impact van bacteriën in de vagina op slagingskans van IVF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184662510
Hier op dag 13 2 follikels van 16 en 17...morgen de ovitrelle en dan is het weer afwachten...
Vindt het bizar snel gegaan deze keer !

Kirb wat ontzettend balen zeg :{
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_184694822
Eresh inmiddels op het wachtbankje?
Cygne morgen hopelijk goed nieuws
Nog meer dames actief bezig op dit moment?

Wij hebben over 8 dagen de evaluatieafspraak (man wat duurt dat lang :X) om te spreken over eventueel IVF. Ik merk dat het nu ook wel mag komen, begin toch wel zenuwachtig te worden!
En wij hebben de pauzemaand iets te letterlijk genomen en ook maar 1x gevreeën, op dag 6 ofzo, dus wij maken geen kans deze ronde :D
pi_184709627
Cygne, heb je al nieuws?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184709632
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:51 schreef Kirb het volgende:
Cygne, heb je al nieuws?
Nee, tussen 3 en 4.
pi_184709849
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:51 schreef Cygne het volgende:

[..]

Nee, tussen 3 en 4.
Ik duim!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  woensdag 30 januari 2019 @ 13:12:41 #228
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184710030
^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 13:24:33 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184710280
Spannend cygne, de duimen gaan aan! ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_184710960
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:16 schreef MaJo het volgende:
Fijn dat het goed is gegaan cygne, mooie opbrengst toch? Nu inderdaad nog een tijdje afwachten. Wanneer hoor je iets?

Kirb wat ontzettend balen zeg ;( zijn er nog cryos?

Verder een knuffel voor iedereen die het nodig heeft :*
We hebben nog twee cryo's.

Bedankt nog voor jullie reacties allemaal. We hopen maar gewoon dat de volgende wel lekker wil blijven zitten.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184712183
We begonnen met zes eicellen, daarvan vijf rijp. Drie ervan lieten tekenen van bevruchting zien. Alledrie geschikt voor biopt op dag drie, alledrie doorgedeeld tot dag 5 en ook allemaal geschikt om in te vriezen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 15:18:42 #232
269689 crew  Viv
pi_184712218
Fijn dat de 3 bevruchte eicellen de vriezer gehaald hebben Cygne, hoelang moeten jullie nu wachten op de uitslag?
pi_184712241
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
Fijn dat de 3 bevruchte eicellen de vriezer gehaald hebben Cygne, hoelang moeten jullie nu wachten op de uitslag?
Ik moet voor 6 maart een belafspraak maken met mijn arts. Dan horen we de uitslag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 15:42:13 #234
269689 crew  Viv
pi_184712613
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:20 schreef Cygne het volgende:
Ik moet voor 6 maart een belafspraak maken met mijn arts. Dan horen we de uitslag.
5 volle weken, pfff :* :* :*
pi_184712921
Cygne wat goed dat er in ieder geval 3 in de vriezer zitten *O* . Maar jeminee wat een geduld moeten jullie hebben voor de uitslag. :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184713570
Mijn hemel wat een lang proces! Fijn dat er drie in de vriezer zitten *O*
pi_184717411
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:42 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

5 volle weken, pfff :* :* :*
Even bijkomen, vind ik wel prettig.
Nu nog drie hordes: gezond, goed ontdooit en plakken natuurlijk.

Maar voor nu ben ik opgelucht. 3 uit 5 is een prima resultaat.
pi_184718648
Prima resultaat Cygne *O* Ik duim voor een positief resultaat bij de volgende hordes :*
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:23:24 #239
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184719789
*O* voor cygne!!
Nu hopen op goede embryo's! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 23:25:09 #240
269689 crew  Viv
pi_184722938
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:03 schreef Cygne het volgende:
Even bijkomen, vind ik wel prettig.
Ja, hopelijk kunnen jullie het grotendeels als een pauze ervaren en zitten jullie niet continu enorm in de rats tot de uitslag bekend is. :Y Ik duim voor een mooie score straks!
pi_184726638
Fijn Cygne!

Hier toch weer ongesteld geworden helaas. Morgen eerste uitgangsecho voor starten IUI.
Shine bright like a diamond.
pi_184730990
Jammer -O-
pi_184732685
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:57 schreef June. het volgende:
Fijn Cygne!

Hier toch weer ongesteld geworden helaas. Morgen eerste uitgangsecho voor starten IUI.
:*
pi_184737578
Hè June., dit was niet de bedoeling :*
pi_184738874
June :*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 07:28:27 #246
208890 June.
Seriously?
pi_184745844
Thanks ladies. Nu maar met volle moed de volgende stap in..
Shine bright like a diamond.
pi_184747811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 07:28 schreef June. het volgende:
Thanks ladies. Nu maar met volle moed de volgende stap in..
Ik hoop dat die stap voor jullie net zo succesvol gaat zijn als bij ons :* Succes!
pi_184747946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 07:28 schreef June. het volgende:
Thanks ladies. Nu maar met volle moed de volgende stap in..
Succes June :*. Pfff, wij zaten samen ook in WOHTS...

Cygne, wat een fijn resultaat. Nu hopen op mooie DNA-uitslagen!
pi_184788982
Helaas ben ik weer ongesteld geworden. Ik was er echt van overtuigd dat het was gelukt. Toch niet.
Zijn er hier die ervering hebben met gonal f?
pi_184789263
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:58 schreef Gaddle het volgende:
Helaas ben ik weer ongesteld geworden. Ik was er echt van overtuigd dat het was gelukt. Toch niet.
Zijn er hier die ervering hebben met gonal f?
Aaah Gaddle wat balen zeg ;( :*

Ik heb gonalF gebruikt. Wat wil je erover weten?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184789973
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:58 schreef Gaddle het volgende:
Helaas ben ik weer ongesteld geworden. Ik was er echt van overtuigd dat het was gelukt. Toch niet.
Zijn er hier die ervering hebben met gonal f?
-O- :*
pi_184791180
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:25 schreef Kirb het volgende:

[..]

Aaah Gaddle wat balen zeg ;( :*

Ik heb gonalF gebruikt. Wat wil je erover weten?
Ik vind spuiten heel eng om zelf te doen. je moet iets van 10 dagen spuiten ofzo. Is dat te doen? En word je niet enorm blauw en beurs ervan?
pi_184791346
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:58 schreef Gaddle het volgende:
Helaas ben ik weer ongesteld geworden. Ik was er echt van overtuigd dat het was gelukt. Toch niet.
Zijn er hier die ervering hebben met gonal f?
Wat balen weer Gaddle :'( Zeker als je ervan overtuigd was dat het gelukt zou zijn komt de klap extra hard aan :*

Ik heb ook Gonal F gebruikt (ook alleen maar Gonal F, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal). Ik vond het mega fijn dat het in een voorgevulde pen zat. Zelf de dosering opdraaien, fijne kleine naaldjes en prikken maar. Was best easy. Kon het ook gewoon op mijn werk doen als het nodig was. Ik was door de hormonen wel wat meer uit balans, maar hey wie niet? Ik weet ook niet wat ik toe kan schrijven aan de hormonen en wat aan de impact van het medisch traject en alle bijbehorende gevoelens daar om heen. Als je nog andere dingen wil weten, roep maar :) Ik lurk hier nog met regelmaat.

Edit: scherm te lang open.
Het prikken was in het begin natuurlijk spannend. Daarom deed mijn man het ook de eerste paar keer. Ik was bang dat ik zelf te voorzichtig zou zijn en het zou mislukken of dat ik de pen van spanning er te snel weer uit zo trekken. Maar de naaldjes zijn heel klein en fijn. Af en toe zat er eens een iets bottere tussen en heb je een klein blauw plekje. Maar dat gebeurde zelden.
pi_184791424
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:36 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik vind spuiten heel eng om zelf te doen. je moet iets van 10 dagen spuiten ofzo. Is dat te doen? En word je niet enorm blauw en beurs ervan?
Is goed te doen, het naaldje is vrij dun. Of je blauwe plekken krijgt verschilt per persoon en zelfs per cyclus. De eerste keer had ik er een hele hoop, de laatste keer maar één.
pi_184792333
Gaddle :*

Ik gebruik ook gonal-f en voor mij is het precies zoals peace omschrijft. Ik kan je nog de tip geven die ik hier kreeg: steek de naald er vrij vlot in, alsof je hem in een kipfilet ploft. De paar keren dat ik het langzaam deed (uit angst voor pijn / mentale weerstand), deed het beduidend meer pijn.

Blauwe plekken had ik alleen van de ovitrelle omdat dat veel meer vloeistof is, en dan nog niet elke keer.
  zondag 3 februari 2019 @ 14:44:15 #256
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184793377
Kipfilet O+

Geen ervaring met de gonal f specifiek, maar inderdaad.. zo snel mogelijk er in is het fijnste.. voor mij was het ook de aanloop naar het zetten van de prik.. de eerste keren stond ik dan een minuut naar die pen te kijken,maar daar werd het mentaal eigenlijk alleen maar lastiger van..
Dus .. diepe zucht.. naald er op , prik zetten klaar.. soms vond ik het fijn om de plek nog zacht een beetje te masseren..

En ik weet niet of je de vloeistof in de koelkast moet bewaren.. ik vond het fijn om de vloeistof iets warmer te laten worden. . :@ maar of dat echt MAG.. geen idee..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184794652
Ik vond Gonal F echt de fijnste prik van alles wat ik inmiddels uitgeprobeerd heb, voor zover een prik “fijn” kan zijn. Het is een heel dun, scherp naaldje. De pen is ook erg praktisch in gebruik en ik voelde bijna niets van het prikje of het inspuiten van de vloeistof.
Het is echt bijna niet te vergelijken met bijvoorbeeld pregnyl (wat spuit je nu om eisprong te triggeren?).
Verder helpt het om de plek goed af te wisselen. Ik deed (alles onder m’n navel uiteraard) linksboven - rechtsboven -linksonder - rechtsonder. Echt precies onder de navel deed wel zeer bij mij.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184800755
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:44 schreef Barreltje het volgende:
Kipfilet O+

Geen ervaring met de gonal f specifiek, maar inderdaad.. zo snel mogelijk er in is het fijnste.. voor mij was het ook de aanloop naar het zetten van de prik.. de eerste keren stond ik dan een minuut naar die pen te kijken,maar daar werd het mentaal eigenlijk alleen maar lastiger van..
Dus .. diepe zucht.. naald er op , prik zetten klaar.. soms vond ik het fijn om de plek nog zacht een beetje te masseren..

En ik weet niet of je de vloeistof in de koelkast moet bewaren.. ik vond het fijn om de vloeistof iets warmer te laten worden. . :@ maar of dat echt MAG.. geen idee..
Dat mag, gonal mocht zelfs een hele dag uit de koelkast toen ik een bruiloft had. Maar ik voelde zelf geen verschil.
pi_184821276
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:37 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Dat mag, gonal mocht zelfs een hele dag uit de koelkast toen ik een bruiloft had. Maar ik voelde zelf geen verschil.
Een aantal dagen zelfs.
pi_184822237
Dank je dames
Dat geeft mij gelijk meer moed om gonal f te gaan spuiten
pi_184837110
Gaddle, ben je al begonnen? Hoe ging het?

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Super irritant, dan heb je een pauzemaand zit je nog de hele tijd te broekloeren en krampjes te analyseren uit angst dat het op een onhandig moment begint :')
  dinsdag 5 februari 2019 @ 16:57:28 #262
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184837695
herkenbaar B.ertha..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184838223
Dat is pas helemaal onhandig!
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:51:02 #264
208890 June.
Seriously?
pi_184841411
Ah barrel, dat is inderdaad superirritant.

Hier een onverwachtse wending, ik moet per direct stoppen met de clomid :{

Even in spoiler voor herkenbaarheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:46:03 #265
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184842635
Oh bwuh June! Wat zal je geschrokken zijn!
Sterkte! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184844523
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:51 schreef June. het volgende:
Ah barrel, dat is inderdaad superirritant.

Hier een onverwachtse wending, ik moet per direct stoppen met de clomid :{

Even in spoiler voor herkenbaarheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shit June, dat is klote! Voel je je wel beter nu het gestopt is?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 23:07:45 #267
208890 June.
Seriously?
pi_184846196
Ja echt een domper. Heb wel het idee dat het weer beter is nu gelukkig! Ik schrok er niet zo van, het ging vest geleidelijk tot een moment waarvan ik dacht “dit klopt niet”.
Shine bright like a diamond.
pi_184850092
Heftig June
Dat is even schrikken.
Misschien is letrozol dan wel wat voor je. Daar ervaren de meeste ook weinig bijwerkingen.
pi_184850136
Jeetje June :o. Dat is wel een flink nare bijwerking zeg. Hoeveel dagen heb je uiteindelijk clomid gebruikt?
pi_184850739
Wow June :o dat lijkt me eng. Gelukkig trok het gauw weer weg. Wanneer heb je de echo?

Barreltje gaan jullie weer beginnen? Gedraagt je schildklier zich inmiddels een beetje?

Bertha succes met je gesprek binnenkort.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184851298
Dankjewel Kirb. We hadden het gesprek vanochtend al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:03:31 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184852680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:05 schreef Kirb het volgende:
Wow June :o dat lijkt me eng. Gelukkig trok het gauw weer weg. Wanneer heb je de echo?

Barreltje gaan jullie weer beginnen? Gedraagt je schildklier zich inmiddels een beetje?

Bertha succes met je gesprek binnenkort.
Ik heb vandaag laten prikken.. als die waarde goed is, gaan we voor de dubbele tp *)

Dus nog even spannend allemaal.. vorige keer zat het op het randje van goed.. dosis verhoogd, nu zien wat voor effect dat heeft..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184872388
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:43 schreef B.ertha het volgende:
Dankjewel Kirb. We hadden het gesprek vanochtend al.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spannend zeg!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje ik duim voor goede schildklierwaarden.

Ik mag me morgen weer melden voor de eerste echo.. volgende week dan hopelijk weer een cryo terugplaatsing.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184872967
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik heb vandaag laten prikken.. als die waarde goed is, gaan we voor de dubbele tp *)

Dus nog even spannend allemaal.. vorige keer zat het op het randje van goed.. dosis verhoogd, nu zien wat voor effect dat heeft..
Ik duim voor je! Wanneer hoor je iets?
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:45 schreef Kirb het volgende:

[..]

Spannend zeg!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks. We gaan wel horen hoe het in de praktijk zal gaan :)
Wel gek dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Met Gonal-F zat ik op 25-27 dagen en nu al op 34. Toen ik met clomid een pauzemaand had, liep het niet zó hard op.

Wij zijn trouwens heel open over ons traject naar vrienden en familie, maar hebben gisteren besloten de deur weer iets dicht te doen. We gaan niet vertellen waar we precies zitten in het traject, voornamelijk niet omdat we net na positieve test of menstruatie meteen bestookt willen worden met vragen.
quote:
Barreltje ik duim voor goede schildklierwaarden.

Ik mag me morgen weer melden voor de eerste echo.. volgende week dan hopelijk weer een cryo terugplaatsing.
Ik ga ontzettend voor je duimen!!
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:33:43 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184873307
ohh wat goed weer allerlei actie hier ^O^

ik hoor het pas over 2 weken ofzo.. dan ben ik ook weer terug aan de wal en heb dan dus weer telefoon bereik ;)
ondertussen ga ik me wel al aanmelden als mijn cyclus begint..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 10 februari 2019 @ 13:35:34 #276
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184935507
Bwuh..
Ik kreeg vandaag een appje van mn vriend..

Hij is een kraamkado aan het kopen voor vrienden.. en nu is hij super verdrietig omdat er nooit een kraamkado voor ons gekocht word..

:'( :'( hoor.. -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184940050
Ach ;( is ook niet leuk -O-
  maandag 11 februari 2019 @ 11:31:25 #278
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184952231
Zo.cyclus begonnen..
Aangemeld.. Medicijnen voor ovulatie zijn besteld..

Ik vond het vanmorgen nog verdomd spannend om die mail te sturen.. is toch een soort Schrödingers Cat.. nu zijn de cryos nog mogelijkheden.. na de tp is dat toch weer anders... :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184952275
Barreltje :*
Ik snap dat je het spannend vindt. Maar wie weet zit er een heel mooi sterk embryootje tussen O+
  maandag 11 februari 2019 @ 11:35:14 #280
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184952278
En omdat ik altijd een beetje lomp ben..

Hoe is het met de rest nu?
June , voel je je al wat beter?
Kirb, weet je al meer over jouw tp? Hoeveel dagen na je ovulatie heb jij de tp?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184952446
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:35 schreef Barreltje het volgende:
En omdat ik altijd een beetje lomp ben..

Hoe is het met de rest nu?
June , voel je je al wat beter?
Kirb, weet je al meer over jouw tp? Hoeveel dagen na je ovulatie heb jij de tp?
Wij hebben donderdag (valentijnsdag :D :')) de terugplaatsing, gister had ik m'n eisprong. Vrijdag bij de echo bleek er meteen al een follikel van 21mm te zitten dus mocht direct de ovitrelle zetten.

En een knuffel voor jou :*, het is ook gewoon confronterend om maar kraamcadeautjes te blijven kopen voor anderen. Het is verdorie wel eens tijd om er een te krijgen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184953323
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:49 schreef Kirb het volgende:

[..]

Wij hebben donderdag (valentijnsdag :D :')) de terugplaatsing, gister had ik m'n eisprong. Vrijdag bij de echo bleek er meteen al een follikel van 21mm te zitten dus mocht direct de ovitrelle zetten.

En een knuffel voor jou :*, het is ook gewoon confronterend om maar kraamcadeautjes te blijven kopen voor anderen. Het is verdorie wel eens tijd om er een te krijgen.
Woei, dat is al snel! Succes!
Maar je hebt daarnaast dus ook een verse kans? Of mag je niet vrijen?
  maandag 11 februari 2019 @ 21:03:06 #283
208890 June.
Seriously?
pi_184961884
@bertha, ben je al ongesteld geworden?

@Barrel wat mooi en tegelijk ook verdrietig van je vriend. Praten jullie er regelmatig over?
Mijn vriend staat er wel nuchter in, maar kan door dat soort dingen ook weer getriggerd worden. Ik heb het idee dat ik er meer mee bezig ben, maarja, mannen worden niet elke maand geconfronteerd met een rode zee van teleurstelling..

Succes kirb op valentijnsdag! O+

Hier kan op Valentijn zomaar onze eerste IUI gaan plaatsvinden :D
Afgelopen weekend eerst echo gehad, er groeiden 2 relatief grotere follikels, een nog een iets minder grote en wat kleintjes. Dus ondanks maar 4/5 dagen clomid heeft het misschien toch iets gedaan. Morgen nieuwe echo. Duimen dus dat er maar maximaal 2 zijn.

En clomid is definitief einde verhaal. Dus zal wel Gonal-F worden (denk ik) mocht eerste poging niet raak zijn.
Shine bright like a diamond.
pi_184962781
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:58 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Woei, dat is al snel! Succes!
Maar je hebt daarnaast dus ook een verse kans? Of mag je niet vrijen?
In theorie wel, maar we hebben elkaar helemaal niet gezien dit weekend :’) en de kansen zijn sowieso bijna nihil bij ons.

June wat goed en spannend! Ik duim voor 2 goede follikels.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_184962848
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:03 schreef June. het volgende:
@:Bertha, ben je al ongesteld geworden?

@:Barrel wat mooi en tegelijk ook verdrietig van je vriend. Praten jullie er regelmatig over?
Mijn vriend staat er wel nuchter in, maar kan door dat soort dingen ook weer getriggerd worden. Ik heb het idee dat ik er meer mee bezig ben, maarja, mannen worden niet elke maand geconfronteerd met een rode zee van teleurstelling..

Succes kirb op valentijnsdag! O+

Hier kan op Valentijn zomaar onze eerste IUI gaan plaatsvinden :D
Afgelopen weekend eerst echo gehad, er groeiden 2 relatief grotere follikels, een nog een iets minder grote en wat kleintjes. Dus ondanks maar 4/5 dagen clomid heeft het misschien toch iets gedaan. Morgen nieuwe echo. Duimen dus dat er maar maximaal 2 zijn.

En clomid is definitief einde verhaal. Dus zal wel Gonal-F worden (denk ik) mocht eerste poging niet raak zijn.
Spannend June. Gebruiken ze bij jou in het ziekenhuis geen letrozol? Dat is de alternatief van clomid.
pi_184962866
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:30 schreef Kirb het volgende:

[..]

In theorie wel, maar we hebben elkaar helemaal niet gezien dit weekend :’) en de kansen zijn sowieso bijna nihil bij ons.

June wat goed en spannend! Ik duim voor 2 goede follikels.
Het was ook meer een vraag om de algemeenheid, snap dat het voor jullie niet aan de orde is :@ jullie krijgen gewoon een mooi vriezerbaby'tje
pi_184962923
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:03 schreef June. het volgende:
@:Bertha, ben je al ongesteld geworden?

@:Barrel wat mooi en tegelijk ook verdrietig van je vriend. Praten jullie er regelmatig over?
Mijn vriend staat er wel nuchter in, maar kan door dat soort dingen ook weer getriggerd worden. Ik heb het idee dat ik er meer mee bezig ben, maarja, mannen worden niet elke maand geconfronteerd met een rode zee van teleurstelling..

Succes kirb op valentijnsdag! O+

Hier kan op Valentijn zomaar onze eerste IUI gaan plaatsvinden :D
Afgelopen weekend eerst echo gehad, er groeiden 2 relatief grotere follikels, een nog een iets minder grote en wat kleintjes. Dus ondanks maar 4/5 dagen clomid heeft het misschien toch iets gedaan. Morgen nieuwe echo. Duimen dus dat er maar maximaal 2 zijn.

En clomid is definitief einde verhaal. Dus zal wel Gonal-F worden (denk ik) mocht eerste poging niet raak zijn.
Nee, maar had een paar dagen geleden een negatieve test (en kwam daarna even in een flinke dip omdat het toen echt even bezonk).

Ik hoop dat je eitjes mooi doorgroeien en dat meer clomid niet nodig is O+
  maandag 11 februari 2019 @ 23:05:54 #288
208890 June.
Seriously?
pi_184964949
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 21:32 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Spannend June. Gebruiken ze bij jou in het ziekenhuis geen letrozol? Dat is de alternatief van clomid.
Weet ik niet, maar letrozol lijkt qua werking wel wat op clomid dus waarschijnlijk zal dat geen optie zijn. De echoscopiste had het erover dat het wel spuiten zal worden.

En wat kut Bertha. Hopelijk kun je de knop weer omzetten. Op naar IVF met nieuwe kansen.
Shine bright like a diamond.
pi_184973884
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:05 schreef June. het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar letrozol lijkt qua werking wel wat op clomid dus waarschijnlijk zal dat geen optie zijn. De echoscopiste had het erover dat het wel spuiten zal worden.

En wat kut Bertha. Hopelijk kun je de knop weer omzetten. Op naar IVF met nieuwe kansen.
Dan gaan wij samen de stap maken. Ik ga de volgende ronde ook goal f spuiten. spannend hoor.
Vrijdag heb ik prikinstructie.
pi_185007771
Door naar spuiten, dat is toch weer een hele stap. Succes June en Gaddle ^O^

Is het normaal om na stoppen met Gonal-F zo'n lange cyclus te hebben? Ik zit nu op dag 41 en ondanks PCOS is dat voor mij wel echt een record. Terwijl ik in de pauzemaand tussen clomid en gonal-f van een stabiele 28 naar 31 dagen ging, ga ik nu van 26 naar 40+
  donderdag 14 februari 2019 @ 13:03:48 #291
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185011837
Kirb, hoe is het gegaan vandaag?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_185014642
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 13:03 schreef Barreltje het volgende:
Kirb, hoe is het gegaan vandaag?
Goed :) er is een mooie morula teruggeplaatst, de eerste ontdooide mooi dus nog 1 in de vriezer. Duimen maar weer.
Aan de dag zal t niet liggen :P.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_185014672
Wat is een morula? #dtv
Shine bright like a diamond.
pi_185014819
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:57 schreef June. het volgende:
Wat is een morula? #dtv
Het ontwikkelingsstadium voordat het een blastocyste wordt. Globaal is het op dag 4 een morula en op dag 5 een blastocyste.

Maak me wel een beetje zorgen dat het nu nog “maar” een morula is (vorige keer een blastocyste). Zou dat iets betekenen voor de kans? :{
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_185015449
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:07 schreef Kirb het volgende:

[..]

Het ontwikkelingsstadium voordat het een blastocyste wordt. Globaal is het op dag 4 een morula en op dag 5 een blastocyste.

Maak me wel een beetje zorgen dat het nu nog “maar” een morula is (vorige keer een blastocyste). Zou dat iets betekenen voor de kans? :{
*Ontlurkt
Ik ga in ieder geval voor je duimen! Plak, morula, plak!
pi_185015958
Kirb PUPO *O*
Hebben ze niks gezegd over de score van dit embryo?
pi_185016862
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:50 schreef HollyMcClane het volgende:

[..]

*Ontlurkt
Ik ga in ieder geval voor je duimen! Plak, morula, plak!
Dankje O+

Bertha ze zeiden dat het een mooie morula was, hij doet ‘t goed. Dus ik moet gewoon vertrouwen hebben :Y PUPO *O*
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  donderdag 14 februari 2019 @ 18:21:29 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185016978
PUPO!!!! *O* w/ *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_185017420
Yay! Lekker broeden nu kirb! O+
Shine bright like a diamond.
pi_185018709
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:15 schreef Kirb het volgende:

[..]

Dankje O+

Bertha ze zeiden dat het een mooie morula was, hij doet ‘t goed. Dus ik moet gewoon vertrouwen hebben :Y PUPO *O*
PUPO *O*

*duimen aan
pi_185019004
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:55 schreef Kirb het volgende:

[..]

Goed :) er is een mooie morula teruggeplaatst, de eerste ontdooide mooi dus nog 1 in de vriezer. Duimen maar weer.
Aan de dag zal t niet liggen :P.
Ik ga mega hard voor je duimen Kirb *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')