abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 00:43:19 #1
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183617760
De meeste mensen zijn wel bekend met de Release Radar van Spotify, de lijst die iedere vrijdag wordt vernieuwd en samen wordt gesteld op basis van je luistergedrag. Dat laatste maakt dat ik wel redelijk benieuwd ben naar de radars van anderen.

Zitten er nummers in je radar waar je helemaal van ondersteboven bent of wil je juist een nummer naar de prullenbak verwijzen, dan is dit de plek! Door hier pareltjes te plaatsen hoop ik ook dat we nummers tegenkomen die niet in onze eigen Release Radar staan, maar wel zeer de moeite waard zijn.

Handig is dus om niet alleen de link naar het nummer te kopiëren, maar ook even een korte omschrijving te geven van het nummer.

TS begint:

Sometimes - Revisited 2018, a song by Chloé on Spotify
Staat in mijn huidige Release Radar, kan me niet herinneren dat ik ooit naar deze artiest bewust heb geluisterd, maar luistert prima weg. Fijne elektronische deuntjes, niet enorm speciaal.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_183618316
Potentieel leuk topic; ik zal het volgen. ^O^

Tip: Als je de "s" weghaalt uit de https-link, komt er een speler in het topic te staan die 30 seconden afspeelt.

Als voorbeeld een nummer uit mijn Release-radar van een paar weken geleden:

http://open.spotify.com/t(...)dvHi8hRKOgOsc4W8pqag
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 01:47:35 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183618711
Nooit van gehoord :o ik ga het eens bekijken!

Spotify werkt al maanden niet goed op mijn laptop -O- vandaag opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft het programma de hele tijd openen zonder dat er iets gebeurt :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 01:53:21 #4
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183618796
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 01:47 schreef MaJo het volgende:
Nooit van gehoord :o ik ga het eens bekijken!

Spotify werkt al maanden niet goed op mijn laptop -O- vandaag opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft het programma de hele tijd openen zonder dat er iets gebeurt :?
je kan ook de desktopdingens ervanaf pleuren en via de browser luisteren (https://open.spotify.com )
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 01:56:25 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183618836
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2018 01:53 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

je kan ook de desktopdingens ervanaf pleuren en via de browser luisteren (https://open.spotify.com )
Zat ik vandaag ook naar te kijken :Y maar moest dan een of andere plug-in installeren en daar had ik geen zin. Misschien toch maar doen dan!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 01:57:49 #6
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183618853
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 01:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zat ik vandaag ook naar te kijken :Y maar moest dan een of andere plug-in installeren en daar had ik geen zin. Misschien toch maar doen dan!
plug in installeren? :?

Bedoel je dit: https://support.spotify.c(...)-spotify-web-player/

bij plugin denk ik altijd aan iets dat je moet downloaden nl...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 02:04:47 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183618938
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2018 01:57 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

plug in installeren? :?

Bedoel je dit: https://support.spotify.c(...)-spotify-web-player/

bij plugin denk ik altijd aan iets dat je moet downloaden nl...
Ja dat :Y ik dacht dat ik iets moest installeren en daar had ik geen zin in. Dat is me namelijk al vaker gebeurd dat ik iets had geïnstalleerd wat ik er dan nauwelijks weer afkrijg :') ik zal het morgen nog eens bekijken ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183619287
Leuk topic O+
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 03:05:09 #9
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183619314
Oké, ik heb mijn volledige Release Radar inmiddels afgeluisterd, hoogtepunten:

Mona Lisa, a song by De Staat on Spotify

De Staat, wie kent ze niet, De Staat De Staat en natuurlijk een fijne beat, of beter: gitaren. Maar ook weer niet uitzonderlijk goed in vergelijking met de rest van hun oeuvre.

Deep Down, a song by Noisia, Phace on Spotify

Ik heb een maat die helemaal weg is van Drum n Bass, maar dan voornamelijk eigenlijk de liquid kant, terwijl ik uiteindelijk meer van de neurofunk ben en in dat genre komt natuurlijk ons eigen fabrikaat ook weer goed bovendrijven.

Praise You - Purple Disco Machine Extended Remix, a song by Fatboy Slim on Spotify

Purple Disco Machine kenden we al van Male Stripper (Dished) waarin ze 90s eurodance sound terugbrachten, nu hebben ze het nummer Praise You van Fatboy Slim in de remix gezet en het resultaat is ook erg smullen.

Ja Precis, a song by Jungle By Night on Spotify

Jungle By Night, heb ik nog gezien toen ze vrij onbekend waren tijdens een Record Store Day aantal jaar geleden en ze blijven goede muziek maken. Ik heb het album waar dit opstaat nog niet geluisterd, maar het feit dat ik iedere keer blij wordt als een nummer daarvan in de Release Radar staat geeft me de overtuiging dat ik dat wel eens moet gaan doen.

#1#0#2, a song by Djedjotronic on Spotify

zie: MUZ / Djedjotronic

Johnny De Pony, a song by Kramer, Flip Kowlier on Spotify

Ik ken ze niet verder, maar ik vind het wel een fijn rapnummer eigenlijk

Dit waren de hoogtepunten bij eerste keer luisteren van deze release radar, verder geen dieptepunten of nummers die uit mijn smaak lagen.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_183620206
Leuk idee! ^O^

Nu kan het aan mijn standaard luistergedrag liggen, maar mijn release radar staat vaak vol met nummers die helemaal niet zo nieuw zijn.
Vaak re-releases van oude artiesten, en dan ook nog vaak een paar weken achter elkaar een ander nummer van hetzelfde album.

Zo staan er deze week o.a. John Mellencamp, Squeeze, Fats Domino, Cream en Paul McCartney in.

Maar soms ontdek inderdaad wel leuke nieuwe dingen :)
pi_183633466
Ik heb even naar mijn release radar geluisterd O+

The New Funkadelic - Ice Cube
Heerlijk funky nummer van Ice Cube *O* staat al op m'n hardlooplaylistje.

Under Pressure (live Glastonbury 2000) - David Bowie

Ik wist dus niet David Bowie dit nummer ooit live gedaan heeft :o
Sowieso is het hele live album van Glastonbury wel de moeite waard om te luisteren

Heaven is in The Back Seat of My Cadillac - Hot Chocolate
Heerlijke ondergewaardeerde discoplaat van een heerlijke band *O*

The Descent - Other People's Heartache, Bastille, Jacob Banks, Lilly Moore Moss Kena
Ik heb dus normaal helemaal niks met Bastille maar ik vind dit wel een lekkere plaat. Het geeft me wel een beetje zomer gevoelens O+

Gladys Knight & The Pips - Queen Of Tears
Een mooie soulplaat van Gladys Knight wat weer eens wat anders is dan Midnight Train To Georgia

Linus & Lucy - Anderson Paak.
Een kerstplaat met zomervibes ~:) O+
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 09:55:26 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183636417
Ik gok dat ik te weinig luister voor spotify om ziets aan te maken, ik draai vooral platen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 10:57:10 #13
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183637298
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2018 09:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik gok dat ik te weinig luister voor spotify om ziets aan te maken, ik draai vooral platen :P
Spotify maakt dat toch sowieso aan? Als je spotify hebt, dan is er een release radar, als het goed is :+
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 15:15:36 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183642303
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 10:57 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Spotify maakt dat toch sowieso aan? Als je spotify hebt, dan is er een release radar, als het goed is :+
Oh is me nog nooit opgevallen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 15:42:41 #15
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_183642843
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2018 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh is me nog nooit opgevallen :D
Staat bij Speciaal voor Jou een Discover Weekly en een Release Radar, altijd, dacht ik
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')