Het punt is dat in Nederland ooit de patriotten tegenover de orangisten stonden, terwijl de huidige vaderlandslievenden doorgaans het koninkrijk en daarmee de Oranjes steunen. Dus daarom wordt daarvoor de term patriotten niet gebruikt.quote:Op zaterdag 8 december 2018 13:21 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Klopt, in Frankrijk ligt dat ook heel anders. Kijk bijvoorbeeld maar naar hoe ze daar met veteranen omgaan: gratis musea in en allerlei extra voorzieningen.
quote:Op zaterdag 8 december 2018 15:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Op welke stream zitten jullie te kijken?
quote:Op zaterdag 8 december 2018 14:45 schreef Resistor het volgende:
Even de streampjes die ik aan het kijken ben delen:
Ja dat weet ik, ik ben er praktisch op afgestudeerdquote:Op zaterdag 8 december 2018 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het punt is dat in Nederland ooit de patriotten tegenover de orangisten stonden, terwijl de huidige vaderlandslievenden doorgaans het koninkrijk en daarmee de Oranjes steunen. Dus daarom wordt daarvoor de term patriotten niet gebruikt.
Je moet ze allemaal arresteren of een paar rotklappen geven.quote:Op zaterdag 8 december 2018 15:01 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Je moet demonstranten altijd een vluchtweg geven bij rellen. Zo haal je de angel eruit. Gewoon domme tactiek van de Brusselse politie.
twitter:BreakingNLive twitterde op zaterdag 08-12-2018 om 15:33:08BREAKING NEWS: ‘It’s getting worse by the minute’: Dozens of cars set on fire near the Champs Élysées in central Paris as heavy yellow vest riots continue.Multiple people reported injured. More than 500 people arrested.#GiletsJaunesDeveloping... https://t.co/Tu0iWzJHKk reageer retweet
quote:Op zaterdag 8 december 2018 15:28 schreef RobjeGeus het volgende:
Nouja het is niet erger dan de voorbije dagen..
It's on!quote:Op zaterdag 8 december 2018 15:33 schreef Infection het volgende:
twitter:BreakingNLive twitterde op zaterdag 08-12-2018 om 15:33:08BREAKING NEWS: ‘It’s getting worse by the minute’: Dozens of cars set on fire near the Champs Élysées in central Paris as heavy yellow vest riots continue.Multiple people reported injured. More than 500 people arrested.#GiletsJaunesDeveloping... https://t.co/Tu0iWzJHKk reageer retweet
twitter:LPLdirect twitterde op zaterdag 08-12-2018 om 15:33:10🇫🇷 [FLASH] - Des blindés également déployés à #Marseille dans le Vieux-Port où des incidents ont éclatés. #GiletsJaunes #8décembre https://t.co/0KLnhWG7oM reageer retweet
Het is wel interessant omdat er de laatste tijd heel veel dingen in meerdere landen tegelijk spelen en dan worden begrippen één op één vertaald terwijl het toch vaak deels valse vrienden zijn. Macron maakte laatst het onderscheid tussen nationalisme en patriottisme om de EU te promoten door nationalisme de schuld te geven van WOI. Maar behalve dat dat onderscheid sowieso wat onzinnig en kunstmatig was, kun je dat niet zomaar vertalen omdat patriottisme in Nederland vanwege onze geschiedenis een andere betekenis heeft.quote:Op zaterdag 8 december 2018 15:25 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, ik ben er praktisch op afgestudeerdIk bedoelde ook patriotisme in de algemene zin des woords, vaderlandsliefde, en niet de historische beweging uit ons verleden. Had misschien beter gewoon het woord vaderlandsliefde oid kunnen gebruiken.
Fucking debielen die auto's in de fik steken. Gewoon met scherp schieten zegt mijn onderbuikgevoelquote:Op zaterdag 8 december 2018 15:33 schreef Infection het volgende:
Naïef inderdaad maar niet iedereen heeft een garage of vrienden buiten de stad waar ze de auto kwijt kunnen denk ik. Ik zou gewoon die hele stad ontvluchten op de zaterdag of toekijken van mijn balkonquote:Op zaterdag 8 december 2018 16:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waarom parkeer je een auto in de binnenstad terwijl je weet dat dit gaat gebeuren?!
Welke stream is dit?quote:
quote:
Ik kan me geen saaie zaterdag herinneren.quote:Op zaterdag 8 december 2018 16:12 schreef StephanL het volgende:
Kunnen ze dit niet vaker doen? De zaterdagen zijn best wel saai vaak qua tv.
Al zijn de laatste weken wel goed gevuld op zaterdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |