SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
In de States kwam er nog een Q&A van Peter Jackson bij. Die stelde dat er nog bonusmateriaal lag om uitgebracht te worden. Nu is opeens de blu-ray release opgeschort tot een nog niet aangekondigde datum. 1+1=2?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 01:33 schreef Aisumasen het volgende:
https://pers.pathe.nl/leg(...)f-bij-pathe-in-imax/
Toch nog. De edit duurt iets meer dan een uur, en bestaat dus onder andere uit het volledige Rooftop Concert-segment, maar wel in grotendeels dezelfde edit, dus inclusief onderbrekingen.
“I said at the end of the last tour that I’d see you next time. I said I was going to get back to you. Well, I got back!”—Paul McCartneyquote:Op donderdag 17 februari 2022 23:48 schreef Aisumasen het volgende:
En zo is plots de tijd aangebroken dat we gewoon weer kunnen uitkijken naar Paul McCartney op het podium, alsof alles bij het oude is. Al maanden het gerucht, maar in tegenstelling tot de Stones, Dylan, Elton John en vele andere oldies-acts bleef het al die tijd onzeker wanneer (niet óf...) Macca de draad weer zou oppakken.
Morgenochtend de aankondiging van de Got Back Tour. Een geweldige en wel te verwachten vondst als tournaam. Of de nieuwe tournaam meer dan 3 setlist-rotaties zal betekenen valt nog maar te bezien, maar ik denk dat we langzamerhand steeds minder eisen mogen gaan stellen als McCartney deze zomer 80 jaar mag worden en nog altijd de wereld rondtoert.
De tour start vooralsnog in Amerika, maar de weg is geplaveid voor Europese data in de zomer rondom Glastonbury. Die kaarten houden ze nog iets dichterbij het lichaam, maar een tweede poging met iets soortgelijks als de (moeilijk te verkopen) geplande data uit 2020 is het meest plausibele scenario.
Ja, ik vrees dat hij koppig is, hoor. Heeft hem best ver gebracht trouwensquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:09 schreef Peter88Online het volgende:
Bijzonder inderdaad. Ik had echt het vermoeden dat hij het touren voor gezien zou houden. Uiteraard zou ik gewoon weer gaan als hij komt, maar of dan alsnog het Goffertpark zo'n verstandige keuze zou zijn? Het verkocht moeilijk, en voor van zijn oudere publiek zitten niet te wachten op een concert waar je alleen maar kunt zijn. Een volgende show in opnieuw de Ziggo Dome zou mij verstandiger lijken.
Misschien is dit album dan ook wel wat voor je;quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:07 schreef Idisrom het volgende:
Monkberry Moon Delight zal hij nooit live (kunnen) gaan spelen.
Ik ben na Get Back het oudere werk van Paul solo aan het ontdekken, en ik ben verrast door dit nummer op RAM
Toen ik vanochtend op stond, draaide dit nummer weer in mijn brein rond.
Ja, sorry dat ik er zo laat mee ben. Maar destijds het gekweel van Mull of Kentyre, wat toen veel te lang op nummer één stond, en vlak erna of vlak ervoor het Smurfenlied ook nog op één, dat was gewoon te veel voor een puberbrein om het relativerend te verwerken.
Ik vind de kwaliteit van McCartney's solowerk enorm variëren. Sommige albums had hij van mij mogen laten zitten, andere zijn zeer de moeite waard. Hoogtepunten zijn voor mij Flaming Pie en Chaos and Creation in the Backyard. Daar staan een aantal prachtige, creatieve composities op.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:07 schreef Idisrom het volgende:
Monkberry Moon Delight zal hij nooit live (kunnen) gaan spelen.
Ik ben na Get Back het oudere werk van Paul solo aan het ontdekken, en ik ben verrast door dit nummer op RAM
Toen ik vanochtend op stond, draaide dit nummer weer in mijn brein rond.
Ja, sorry dat ik er zo laat mee ben. Maar destijds het gekweel van Mull of Kentyre, wat toen veel te lang op nummer één stond, en vlak erna of vlak ervoor het Smurfenlied ook nog op één, dat was gewoon te veel voor een puberbrein om het relativerend te verwerken.
Hij had beter een extra jonge gastzanger mee kunnen nemen, die zo af en toe nummers van hem zou overnemen, en om zelf zo nu en dan een pauze te kunnen inlassen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 20:48 schreef PimD het volgende:
Z'n stem is niet meer wat het is geweest inderdaad. Maar vergeleken met andere artiesten op leeftijd zoals Brian Wilson, Phil Collins etc kan ik alleen maar heel erg veel respect voor McCartney hebben. Wat een held, bijna 80!
Van de nummers die jij nu opnoemt heeft hij enkel Monkberry Moon Delight nooit livegespeeld, maar Band On The Run en Eleanor Rigby komen bijna ieder concert voorbij.quote:Op zaterdag 30 april 2022 10:02 schreef Idisrom het volgende:
Die gastzanger had dan de moeilijke nummers voor zijn rekening moeten nemen, die tot nu toe nauwelijks gespeeld worden, zoals Band on The Run, Monkberry Moon Delight, Eleanor Rigby
Hij gaat nu in Seattle 2 dagen achter elkaar concerten geven. Dat is niet best voor degenen die de tickets van de tweede dag hebben gekocht.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:10 schreef Aisumasen het volgende:
't is inderdaad geen showbandje hè. Het is een nog altijd even geanimeerde Paul McCartney die je nog live kunt zien. Een liedje in een lagere toonsoort gaat al niet gebeuren, laat staan gastzangers als bevestiging dat de beste pop/rock-vocalist aller tijden in zijn 8ste decennium op het podium staat. Het enige waar hij aan wil toegeven is het verbreken van zijn traditie om geen water op het podium te drinken.
Tijd rekken, op adem komen... Je bent een avond met het grootste muzikale icoon aller tijden, hij omlijst de klassieke liedjes met verhaaltjes en interactie met het publiek, zo is het altijd geweest. Van bas naar gitaar, naar z'n vleugel, naar een extra podium, terug op bas, akoestische gitaar, ukelele, mandoline, nog een andere piano. 2 uur en 40 minuten, 36 liedjes op de set.
Doet-ie ook al zo lang hij wereldwijd op tournee is. De vocalen van een zanger die al 65 jaar voluit zingt zijn kwetsbaar. Daar kan 1 dag pauze, of in dit geval zelfs 3 jaar geen shows, helaas nooit meer iets aan veranderen. Koester wat er nog is.quote:Op maandag 2 mei 2022 16:10 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij gaat nu in Seattle 2 dagen achter elkaar concerten geven. Dat is niet best voor degenen die de tickets van de tweede dag hebben gekocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |