Nee, nog geen nieuwe informatie.quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al wat meer bekend? Ik wil eigenlijk wel met het boekje beginnen.
quote:Dates not yet available for booking:
17, 24 February 2019
2, 3, 9, 10, 16, 17, 23, 24 March 2019
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus, kunnen ze aangeven waarom weekendkaartjes zoveel moeilijker zijn dan week kaartjes?
De vroegboekkaartjes ('Advance') zijn inclusief reservering, en ze beginnen pas met verkopen wanneer zeker is dat de treinen ook echt gaan rijden. Ze willen geen reserveringen verkopen voor treinen die uiteindelijk niet rijden.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
En hoe zit het nou eigenlijk met die zogenaamde werkzaamheden?
Volgens mij liggen er wel meer lijnen in Engeland dan deze ene. Crosscountry verkoopt al wel tickets Edinburgh-York, dus daar zit het probleem blijkbaar niet. En vanaf York kun je zo te zien ook nog via Birmingham naar Londen.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dit gaat dus gewoon alsnog helemaal in het honderd lopen.
Daaruit maak ik op dat Londen - York gewoon open is.quote:Engineering work is taking place resulting in the 19:27 London Kings Cross to Sunderland service being amended. The service will terminate at York.
Deze post is waardeloos zonder kaartjequote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:58 schreef James1988 het volgende:
Als XC al Advance-tickets verkoopt voor Edinburgh-York zal die route open zijn. Er is geen alternatieve route binnendoor.
Op die werkzaamhedenpagina staan twee meldingen over treinen van London Kings Cross naar Sunderland en Bradford Interchange. Die rijden tussen Londen en York over dezelfde route als LNER. In de details staat:
[..]
Daaruit maak ik op dat Londen - York gewoon open is.
York-Peterborough zou ook via Lincoln (standaard omleidingsroute) kunnen, en Peterborough-London is ook mogelijk via Cambridge.
York - Londen via Birmingham lijkt me niet slim, dan kun je het NRM wel vergeten.
Ik ben nu niet thuis en zoiets doen op een telefoon is kwalitatief uitermate teleurstellend. Wanneer ik weer thuis ben zal ik een poging wagen.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze post is waardeloos zonder kaartje
Fijnquote:Op vrijdag 4 januari 2019 20:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben nu niet thuis en zoiets doen op een telefoon is kwalitatief uitermate teleurstellend. Wanneer ik weer thuis ben zal ik een poging wagen.
Met de VSM kan riskant zijn toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgend jaar gaan we gewoon Apeldoorn - Zutphen - Deventer doen. Hopen dat dat wel goed gaat, zonder gelazer.
Precies, dat gaan we dus ook niet doenquote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, dat gaan we dus ook niet doen
Wie weet hoe gezellig dat wordtquote:Op vrijdag 4 januari 2019 21:15 schreef ReisT het volgende:
Dan moet ik wel eerst in Apeldoorn of Zutphen zien te komen. Grote kans natuurlijk dat daar onderweg iets mis gaat. Dan moeten we voor de zekerheid maar allemaal bij jou in Deventer overnachten!
Bij deze:quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze post is waardeloos zonder kaartje
Met zicht op Farne Islands, Holy Island of Lyndisfarne, Bamburgh Castle etcquote:Op zaterdag 5 januari 2019 00:06 schreef James1988 het volgende:
Ik kijk ook erg uit naar Edinburgh - Newcastle, je rijdt echt vlak langs de zee daar.
632,488km volgens mijn berekening (via https://brouter.damsy.net/)quote:Op vrijdag 4 januari 2019 23:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij deze:
[ afbeelding ]
De rode lijn is de normale route van Edinburgh naar Londen via York.
En voor de statistiekenfappertjes: de rode lijn is 589,34 km lang. Dat is van station naar station gemeten, dus de hoeveelheid daadwerkelijk afgelegde kilometers kan nog een beetje meer zijn.
Via welke route dan? Want het schijnt dat er nogal wat mogelijkheden zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2019 11:59 schreef trein2000 het volgende:
Mag ik even melden dat London edingburgh echt een mooi stuk is
Euhm rechtstreeks langs de kust, met LNER geloof ikquote:Op zaterdag 5 januari 2019 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Via welke route dan? Want het schijnt dat er nogal wat mogelijkheden zijn
Zorg ik voor een wisselstoring.quote:Op vrijdag 4 januari 2019 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgend jaar gaan we gewoon Apeldoorn - Zutphen - Deventer doen. Hopen dat dat wel goed gaat, zonder gelazer.
Ga ergens anders klieren, naarlingquote:
Lijkt mij primaquote:Op zaterdag 5 januari 2019 18:46 schreef James1988 het volgende:
Hoe laat willen we eigenlijk reizen op die zaterdag?
Ik zat te denken aan deze treinen:
- 09:30 Edinburgh => 11:55 York (LNER)
- 17:06 York => 19:08 London Kings Cross (Grand Central, non-stop)
(Onder voorbehoud van last-minute wijzigingen)
Dat geeft ons dan 5 uur om wat in York te doen (citytrippen, NRM bezoeken, lunchen), en dan kunnen we in Londen een plaatselijke pub overvallen bezoeken om daar te eten (of een McDonald's). Er zit een Wetherspoons in het naastgelegen St. Pancras International.
Ja dat zal ook wel lukken. maar ik bedoel meer dat we niet het idee moeten hebben dat we dan zaterdagavond nog uitgebreid London in kunnen of zo. De tijd gaat in Londen gewoon net zo snel als in een klein gehucht langs een A-routequote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:09 schreef James1988 het volgende:
Dus als je om 22:30 daar aankomt zou dat ook wel prima moeten zijn toch?
Ik denk dat dat bij de andere hotels ook wel zo zal zijn. Het is Londen hea, niet een hotel in een klein gehucht langs een A-route
Prima! Moeten we daar niet reserveren als we op zaterdagavond met 8 man komen?quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:34 schreef James1988 het volgende:
Nee joh, de pub zit ernaast
https://www.jdwetherspoon(...)rel-vault-st-pancras
Ah, dus niet "required"quote:What is the dress code?
Customers are requested to remain fully clothed throughout their visit,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 45% gewijzigd door James1988 op 05-01-2019 21:34:16 ]
Nou ja allicht een stuk beter dan de Mac Ik denk dat ik met een portie fish n chips prima onder de pannen ben danquote:Op zaterdag 5 januari 2019 21:27 schreef James1988 het volgende:
Bangers = worst, mash = aardappelpuree. Geen culinair hoogstandje, maar gewoon een decent portie voer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien kan je aan de machinist vragen of jouw timelapscameraatje aan zijn raam mag hangen.quote:
Niet meer nodig dusquote:Op zaterdag 5 januari 2019 22:31 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Misschien kan je aan de machinist vragen of jouw timelapscameraatje aan zijn raam mag hangen.
Ik heb alvast een poging gewaagd, dit is wat we kunnen verwachten voor York - Londen:quote:Op zaterdag 5 januari 2019 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan hier niet zo veel mee. Ik wacht graag op het volledige overzicht met de mogelijkheden op een rijtje
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | +---+---------+----------+------------+---------------+ | # | Vertrek | Aankomst | Prijs p.p. | Vervoerder | +---+---------+----------+------------+---------------+ | 1 | 14:58 | 16:52 | Ŗ34,10 | LNER | | 2 | 15:31 | 17:39 | Ŗ28,50 | LNER | | 3 | 15:57 | 17:49 | Ŗ41,90 | LNER | | 4 | 16:02 | 18:29 | Ŗ13,40 | LNER | | 5 | 16:34 | 18:46 | Ŗ21,50 | LNER | | 6 | 16:58 | 18:52 | Ŗ21,50 | LNER | | 7 | 17:06 | 19:08 | Ŗ18,40 | Grand Central | | 8 | 17:31 | 19:46 | Ŗ21,50 | LNER | +---+---------+----------+------------+---------------+ |
Die gebruik ik altijd, vorig jaar waren ze nog 24 euro, Maar voor mij voor deze trip niet interessant. Want twee gewone kaartjes zijn goedkoper.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:05 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog een treinkaartje naar Schiphol en vanaf Rotterdam/Amsterdam nodig heeft, er zijn nu 2 enkeltjes voor ¤25 te koop. Wel pas na 9u op vrijdag, dus je moet niet te ver vanaf Schiphol wonen: https://www.vakantieveilingen.nl/winstpakker.html
Bij jou slapen?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Die gebruik ik altijd, vorig jaar waren ze nog 24 euro, Maar voor mij voor deze trip niet interessant. Want twee gewone kaartjes zijn goedkoper.
EDB naar KGXquote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is er nou al eens wat duidelijk over hoe we van EDI naar LON komen?
Is dat spoors of luchts? Ik heb best een talenknobbel op zich, maar je kunt het overdrijvenquote:
Lol naja ik kan een logeermatras in mijn kleine woonkamertje gooien, maar of je daar nou heel blij van wordt.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij jou slapen?
Nee ik dop mijn eigen boontjes wel (pun intended )
Is er nou al eens wat duidelijk over hoe we van EDI naar LON komen?
Al nieuws?quote:Op dinsdag 8 januari 2019 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
EDB naar KGX
En nee. Nog geen nieuws.
Ik zit dat voor de twee weekenden van februari die niet boekbaar waren nu wel tickets te krijgen zijn, dat moet sinds een paar dagen zijn dan. Maar James krijgt automatisch een mailtje als 2 maart boekbaar is: https://www.lner.co.uk/tr(...)-bird-ticket-alerts/quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor welke weekends zijn er al wel tickets boekbaar? Zodat we een indicatie hebben op welke termijn onze tickets boekbaar zouden kunnen worden?
1 | | 6 | 16:58 | 18:52 | Ŗ21,50 | LNER | |
Het lijkt erop dat dat gewoon een dure trein is. Misschien is die expres zo duur gemaakt vanaf York omdat er 5 minuten later een trein vertrekt die in York begint, en dus nog leeg is.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:48 schreef dennistd het volgende:
Maar welke nemen we nou dan? Wat mij betreft nummer 3, maar is die sowieso zoveel duurder of waren de goedkope kaartjes al weg in dit geval?
Ik ben serieus heel benieuwd waarom die jouw voorkeur heeft, behalve dat hij 13 pond duurder is dan die ervoor die 10 minuten eerder gaat.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:48 schreef dennistd het volgende:
Maar welke nemen we nou dan? Wat mij betreft nummer 3, maar is die sowieso zoveel duurder of waren de goedkope kaartjes al weg in dit geval?
Ik wil zowel York (museum) genoeg tijd hebben als het stuk naar Londen nog enigszins bij daglicht afleggenquote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:59 schreef liesje1979 het volgende:
Oh en hij is 20 minuten korter reizen. Maar jullie houden toch van in de trein zitten?
Daar ben je toch met maximaal 2 uur wel uitgekeken?quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik wil zowel York (museum) genoeg tijd hebben als het stuk naar Londen nog enigszins bij daglicht afleggen
Niet als je voor elke trein tachtig verschillende postities van je statief moet uitproberen hequote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:27 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Daar ben je toch met maximaal 2 uur wel uitgekeken?
De echte enthousiasteling is daar met 2 dagen nog niet uitgekeken denk ikquote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:27 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Daar ben je toch met maximaal 2 uur wel uitgekeken?
Ze hebben zelfs een kopbak van een Shinkansen.quote:The National Railway Museum in York displays a collection of over 100 locomotives and nearly 300 other items of rolling stock, virtually all of which either ran on the railways of Great Britain or were built there. Also on the 20 acres (8.1 ha) site are many hundreds of thousands of other items and records of social, technical, artistic and historical interest, exhibited mostly in three large halls of a former motive power depot next to the East Coast Main Line, near York railway station.
quote:Op zaterdag 12 januari 2019 17:05 schreef liesje1979 het volgende:
Okay. Dan hebben 2 en 4 voorlopig mijn voorkeur.
Dit is allemaal totaal niet relevant, zolang we niet weten wat het uiteindelijke aanbod aan treinen en tarieven op 2 maart is.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:48 schreef dennistd het volgende:
Maar welke nemen we nou dan? Wat mij betreft nummer 3,
Lol ik heb denk ik de memo gemist dat we alleen relevante reacties mogen posten.quote:Op zondag 13 januari 2019 00:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Dit is allemaal totaal niet relevant, zolang we niet weten wat het uiteindelijke aanbod aan treinen en tarieven op 2 maart is.
We moeten gewoon wachten tot er een concreet aanbod voor die ene dag is,
DAN kunnen we per persoon een voorkeur aangeven
DAN kunnen we democratisch besluiten welke trein we nemen.
Dus we moeten eerst wachten op meer info.
Ik heb er ook geen moeite mee hoor, maar het enige waar ik bang voor ben is dat de goedkope kaartjes in mum van tijd uitverkocht zijn terwijl wij hier nog aan het discussiëren zijn welke trein we willen nemenquote:Op zondag 13 januari 2019 10:43 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol ik heb denk ik de memo gemist dat we alleen relevante reacties mogen posten.
De kans dat die treinen ongeveer hetzelfde zijn als in het lijstje van James lijkt mij best groot. Overigens heb ik er totaal geen moeite mee dat het nog niet bekend is, in tegenstelling tot anderen hier.
nee hoor, dat is prima. Maar het zou jammer zijn als wel ons al helemaal vastleggen op basis van aannames en voorlopige dingen, en dat het dan in werkelijkheid ineens ontzettend kut blijkt uit te komen qua tijden of enorm duur wordt.quote:Op zondag 13 januari 2019 10:43 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol ik heb denk ik de memo gemist dat we alleen relevante reacties mogen posten.
http://www.nationalrail.co.uk/service_disruptions/184755.aspxquote:Saturday 2 to Friday 8 March
At present we cannot confirm whether these services are correct. We expect correct information to be available from Tuesday 22 January.
De stations zijn al een paar jaar buiten gebruik, maar het spoor ligt er nog gewoon. Goederentreinen maken er nog gewoon gebruik van.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 06:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Bestaat dat nog eigenlijk? Of is dat volledig ontmanteld? Het spoor zal er nog wel liggen, maar de stations...?
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Edinburgh York Prijs A1 8:00 10:29 Ŗ25,20 A2 8:07 10:41 Ŗ33,45 A3 8:30 10:56 Ŗ25,20 A4 9:00 11:28 Ŗ20,80 A5 9:08 11:40 Ŗ33,45 A6 9:30 11:55 Ŗ20,80 A7 10:00 12:28 Ŗ25,20 A8 10:05 12:39 Ŗ22,10 York London Prijs B1 14:05 16:30 Ŗ13,40 B2 14:31 16:46 Ŗ21,50 B3 14:58 16:52 Ŗ28,50 B4 15:31 17:39 Ŗ21,50 B5 15:57 17:49 Ŗ41,90 B6 16:02 18:29 Ŗ13,40 B7 16:34 18:46 Ŗ17,10 B8 17:06 19:08 Ŗ18,40 B9 17:31 19:46 Ŗ17,10 B10 17:58 19:49 Ŗ41,90 B11 18:02 20:23 Ŗ13,40 |
Jawel, maar dat vond ik nogal vroeg... Zal hem zo toevoegenquote:
Top en dan maar met een poll stemmen ofzo?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jawel, maar dat vond ik nogal vroeg... Zal hem zo toevoegen
Ongeveer 20-25 minuten.quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:22 schreef liesje1979 het volgende:
Hoe lang is het reizen vanaf ons hotel naar het opstap station in Edinburgh?
De eer gaat naar Peterquote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:38 schreef James1988 het volgende:
Dennis is er snel bij zie ik al. Het mailtje komt hier net binnen
Hoezo?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:42 schreef James1988 het volgende:
De trein van 9:30 is toffer dan die van 9:00. En die van 16:02 en 17:06 zijn ook toffer dan de rest.
De watte?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb al gestemd. Welke rit er met een Slammer rijdt of met een IC125 zien we dan wel weer
quote:Op vrijdag 18 januari 2019 14:38 schreef ReisT het volgende:
Of je nog ouderwets met de deuren mag slaan
quote:Op vrijdag 18 januari 2019 12:42 schreef James1988 het volgende:
De trein van 9:30 is toffer dan die van 9:00. En die van 16:02 en 17:06 zijn ook toffer dan de rest.
quote:
Maar welke trein terug dan?quote:
Uitstekend. Plus dat we dan wat bijtijdser in Londen zijn. Plus 5 pond goedkoperquote:Op vrijdag 18 januari 2019 23:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar welke trein terug dan?
Mijn argument voor de 16.02u is dat we dan een langer stuk afleggen bij daglicht, en ik mag graag wat zien onderweg op een onbekende lijn. We hebben dan 4 uur in York, dat moet te doen zijn lijkt me.
Weet ik, maar ik kom nog wel graag thuisquote:Op vrijdag 18 januari 2019 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Zien we dan wel weer toch Het is dan toch pikkedonker En de eurostar hebben we al geboekt soberzo
ja, zelfde schuitje heaquote:Op vrijdag 18 januari 2019 23:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik kom nog wel graag thuis
Al moet dat wel lukken met de laatste trein om 22.35u uit Rotterdam
Oh ja, is voor jou ook de laatste. Dacht misschien gaat er nog wel eentje later tot Deventer, omdat er 's morgens ook wat in Deventer opstart. Maar dat materieel zal wel dagelijks bij AnsaldoZutphen gebouwd worden danquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je zit in Brabant tegenwoordig toch? Dan is er volgens mij sowieso al niemand aanwezig op Rosenmontagquote:Op vrijdag 18 januari 2019 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee, maar misschien ga ik toch alsnog die maandag maar even vrij vragen
Dat sowieso ja. Overigens is dat eerste bij mij ook niet zo'n heel goed plan denk ikquote:Op vrijdag 18 januari 2019 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Thuiswerken of thuis slapen is een heel verschil he
Heb je gelijk in inderdaadquote:Op zaterdag 19 januari 2019 00:09 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet is de enige die wat in Amsterdam (en verder) te zoeken heeft onze vriend van de Belastingdienst, voor de rest is overstappen in Rotterdam makkelijker.
Voor mij al helemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |