abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183590871


Vanaf donderdag 13 december opent het Alexandra Palace weer haar deuren voor het walhalla dat de PDC World Darts Championship heet. Editie 26 alweer, jongens toch. Wie zal de WK-winnaar van het jaar 2019(!) worden? Het wonder Rob Cross ligt verdomme alweer een jaar achter ons. Er is in die maanden toch veel gebeurd.

Historie


Stiekem moet het hoogseizoen van de TV-toernooien nog losbarsten, maar het grootste nieuws van het jaar werd op 4 juni bekendgemaakt; we gaan naar deelnemersveld van liefst 96 spelers. Dat betekent een hoop sessies meer vertier en vermaak, maar ook weer extra kans op vloergoden en andere schimmige figuren. Maar ook, maar ook; we krijgen twee Women Qualifiers erbij: een UK Qualifier en Rest of the World-qualifier.

Dit wordt een onvergetelijk en nog leuker en beter WK dan ooit, maar dat is het ieder jaar. We mogen weer genieten van Michael van Gerwen, Gary Anderson, Rob Cross, Raymond van Barneveld, Peter Wright, Adrian Lewis, Mensur Suljovic, Michael Smith en een hoop unseeded goden; Hopp, Noppert, Evans, De Zwaan, Schindler en onder andere Jantje Dekker. Oh, oh, oh. Ik verlang alweer naar mijn Mekka.

Maar TS, hoe worden de deelnemers bepaald?
https://www.pdc.tv/news/2(...)ship-field-confirmed

Schema


Verder kunnen we in de studio weer genieten van Marcel Maijer, Koert Westerman, Co Stompe, Roland Scholten, Vincent van der Voort (wanneer hij weer uitgeschakeld is) en allerlei andere halfgoden. Bengi, Hameren, DrankA, De slimme radiatorfolie van Tonzon, DLM, Keukenconcurrent, Draaijer Turbo Service, Loonvisie en de woksauzen van Go-Tan zijn belangrijke inspirators voor deze topshow.

Gaan we als forum nog spelletjes spelen rond het WK?
- Masterminded zal een voorspeltopic organiseren.
- Sportpools lijkt een uitwijkoptie ten opzichte van de geldeisers van Scorito.





[ Bericht 3% gewijzigd door Masterminded op 07-12-2018 19:41:06 ]
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_183598865
rtl7darts twitterde op vrijdag 07-12-2018 om 17:40:45 VANAF 10 DECEMBER: DARTEN MET DONNIE! 🎤Rapper Donnie is bij enkele Nederlandse WK-deelnemers langsgegaan. Check het vanaf 10 december via ons YouTube-kanaal! #rtl7darts https://t.co/y5tmWMro7Y reageer retweet
HAHA!
  zaterdag 8 december 2018 @ 10:01:27 #3
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_183601498
Die kop van Rab Krass in de OP is best eng.
pi_183602213
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 07:27 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Is dat boek te koop in de sjop?
Nee dat niet.
Bol.com

Maar is mooi boek hoor.
Weet je meteen met wie The Feather goed gaat en met wie hij mot heeft.

Barry Hearn, Bob Potter (eigenaar van het complex van Lakeside) en Chris Mason gaat ie slecht mee.
Barney, Mardle, Hankey, Adams vindt ie helemaal top.

Ben nu halverwege, maar geeft wel mooi inkijkje achter de schermen plus wat mooie anekdotes.
pi_183602341
Mooi verhaal ook over Chris Mason die 3 vrouwelijke Nederlandse dartsfans in een hotellobby wil naaien van achteren, terwijl zijn hoogzwangere vrouw er 3 meter langs zit. De 3 vrouwen zaten er niet op te wachten. Dat hij later op de avond door z'n vrouw uit zijn hotelkamer gegooid wordt en dat hij dronken nog weet te regelen dat hij op de grond bij de scheidsrechters kan pitten.

(Is ondertussen zijn ex-vrouw.)
  zaterdag 8 december 2018 @ 11:10:29 #6
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_183602481
MasonGod.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_183602759
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
Mooi verhaal ook over Chris Mason die 3 vrouwelijke Nederlandse dartsfans in een hotellobby wil naaien van achteren, terwijl zijn hoogzwangere vrouw er 3 meter langs zit. De 3 vrouwen zaten er niet op te wachten. Dat hij later op de avond door z'n vrouw uit zijn hotelkamer gegooid wordt en dat hij dronken nog weet te regelen dat hij op de grond bij de scheidsrechters kan pitten.

(Is ondertussen zijn ex-vrouw.)
Mason is echt de grootste mongool in t darts.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zaterdag 8 december 2018 @ 12:14:45 #8
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_183603406
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:29 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Mason is echt de grootste mongool in t darts.
Of Burnett die probeerde met water uit een verwarming een kom noedels voor te bereiden? _O-
pi_183603481
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:54 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Nee dat niet.
Bol.com

Maar is mooi boek hoor.
Weet je meteen met wie The Feather goed gaat en met wie hij mot heeft.

Barry Hearn, Bob Potter (eigenaar van het complex van Lakeside) en Chris Mason gaat ie slecht mee.
Barney, Mardle, Hankey, Adams vindt ie helemaal top.

Ben nu halverwege, maar geeft wel mooi inkijkje achter de schermen plus wat mooie anekdotes.
Is een geinig boekie inderdaad. Van al die anekdotes kun je best een toffe quiz maken.
pi_183605349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:14 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Of Burnett die probeerde met water uit een verwarming een kom noedels voor te bereiden? _O-
Daar heb ik dan nog wel enige sympathie voor. Die doet geen vlieg kwaad maar probeert gewoon met n klein budget rond te komen. Mason is gewoon n agressieve (mishandelt mensen met hamers enzo) mongool.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_183606852
Over Burnett gesproken, hoe zit het nou met hem? Sinds wanneer is die weer terug na zijn ban? En heeft hij nog ergens in een interview het achterste van zijn tong laten zien?

Vragen, vragen.

Hij heeft een norse uitstraling, maar is volgens mij wel een sympathiek persoon.
  zaterdag 8 december 2018 @ 17:18:57 #12
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_183607763
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 16:01 schreef TserrofEnoch het volgende:
Over Burnett gesproken, hoe zit het nou met hem? Sinds wanneer is die weer terug na zijn ban? En heeft hij nog ergens in een interview het achterste van zijn tong laten zien?

Vragen, vragen.

Hij heeft een norse uitstraling, maar is volgens mij wel een sympathiek persoon.
Is volgens mij zijn tourkaart weer kwijt? Ik meen dat hij alweer in zijn tweede jaar zat nadat hij een tourkaart heeft weten te veroveren.
  zaterdag 8 december 2018 @ 17:40:04 #13
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_183608133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:17 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Daar heb ik dan nog wel enige sympathie voor. Die doet geen vlieg kwaad maar probeert gewoon met n klein budget rond te komen. Mason is gewoon n agressieve (mishandelt mensen met hamers enzo) mongool.
Met een klein budget proberen rond komen en cocaïne snuiven rijmen niet echt met elkaar.
pi_183608284
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 16:01 schreef TserrofEnoch het volgende:
Over Burnett gesproken, hoe zit het nou met hem? Sinds wanneer is die weer terug na zijn ban? En heeft hij nog ergens in een interview het achterste van zijn tong laten zien?

Vragen, vragen.

Hij heeft een norse uitstraling, maar is volgens mij wel een sympathiek persoon.
quote:
Darts, drugs and desperation: The resurgence of a Welsh sporting icon who lost everything
He once sat on top of the darting world but lost it all

Where do you go once you've reached the top? All good things must come to an end, and all that. Apparently.

But sometimes it's not that downfall that's the unknown, but the manner in which it will unfolds. Ask former darts world champion Richie Burnett.

The Welshman became a household name in the mid-90s as his rapid rise from pub player to world No.1 saw him crowned as the best player on the planet when he defeated the great Raymond van Barneveld in the 1995 BDO world final.

And he was putting his country on the map too.

Glory at Lakeside saw him become only the second Welshman to land the world title after Leighton Rees, with only Mark Webster achieving the same fate since Burnett's stunning triumph.

The bank balance wasn't too shabby either, turbo-boosted by the collection of £34,000 in prize money for his world title.

"They were great times, everywhere I went I was recognised," said Burnett.

"I had a massive boost winning the World Championship, that set me off and it went on from there.

"At the time I was the best player in the world so nobody bothered me. I never even thought about who I played.

"It was a really quick rise. I just grew in confidence year after year. Darts is mostly in your head. Once you can throw, it's just practising and then using your brain to assess situations when they turn up."

Burnett had first stepped onto the oche as a 15-year-old in his native Rhondda Valley. At the age of 28, he won the World Championships at the first time of asking. He'd reach further finals in the years to come.

The lad from Cwmparc was doing something extraordinary. But what next? Where else was there to go?

"I was No.1 for about three years and then I realised that being the No.1 doesn't get you any more money than being No.21," he added.

"There was only the World Championship, and that was the only televised tournament at the time so I eased off and ended up in the wilderness.

"I had a break for about five or six years in the early noughties.

"I had personal problems and a breakdown with a relationship so it forced me to go back to work and leave the darts until I got back on my feet."

And having enjoyed the riches of the game during his journey to the top, Burnett soon found himself in the desperate situation of struggling to make ends meet during his hiatus from the game.

"I had to sign on the dole and that was pretty daunting," said Burnett.

"At the time there was no work around at all, it was tough.

"I wish I'd kept my foot on the pedal to be honest, but you can't look back and have regrets. If I had regrets I'd be beating myself up every day."

After finding work as a roofer, father-of-three Burnett was able to keep things ticking over. Or survive, to put it more bluntly.

By hook or by crook, the man nicknamed The Prince of Wales dragged himself through the hard times and even returned to the oche.

And for a brief spell at least, Burnett proved that form really is temporary, while class is permanent.

A run to the semi-finals of the World Grand Prix in 2011 was followed by a maiden PDC Pro Tour title.

He then paired up with Webster to take Wales to the semi-finals of the World Cup and was a regular on the world stage again, as he was in the halcyon days of the 1990s.

But just as things were looking promising once more, Burnett's life changed forever.

His withdrawal from the 2015 World Championship just hours before the showpiece event got underway made serious headlines. In October that year, it was confirmed that Burnett had tested positive for cocaine at a competition one year earlier.

He was hit with an 18-month ban, and despite his hugely encouraging return to the sport, the Welshman was now well and truly in the darting wilderness.

"My world came tumbling down when I got caught taking cocaine, and the aftermath of that was a ban," he said.

"I would have been a top-16 player but for that ban.

"I just had to grin and bear it for those years and I had some help, but at the end of the day it was down to me."

So there it was. Rock bottom.

Having been at the peak of his powers in the mid-90s, Burnett was now as low as he could go having struck every twig and branch on the way down from the top of the darting tree.

There was no coming back from this.

"They were really tough times. I couldn't see the light at the end of the tunnel," admitted the 51-year-old.

"It cost me a hell of a lot of money. I would have been alright for life by now.

"But hey, things happen, you live by it, and I've got no excuses. It was my fault. The rules are the rules and I had to abide by it."

Having been banned from playing in the packed darting pantheons of the world, Burnett's only opportunity to chuck three arrows at a board came in his living room.

And the lack of competitive action crippled the Welshman who had little choice but to turn his hand to roofing once again to scrape a living.

So his journey now required a different question to be asked.

Where do you go once you're at the bottom of the pile?

As far as Burnett is concerned, there was only one option.

"I was thinking about getting back into it all the time. Day in day out it never left me," he admitted.

And get back into it the Welshman did.

After serving his drugs ban, Burnett had to put in the hard yards to work his way back up the rankings.

But the rapid evolution of the sport that has seen the likes of darting juggernauts Michael van Gerwen and Gary Anderson tear up the rule books in recent years means it's going to be a monumental challenge to say the least.

"I've come back and I've got a lot to prove," he added.

"I just want to earn a good living and be happy because for the last few years I've been in a dark place.

"How I got through it I don't know. But one thing I do know about myself is that I'm a survivor, and now it's time for the serious stuff.

"The players are turning up professionally motivated now.

"They don't drink much either. When we used to finish a tournament we used to go straight to the pub back in the day.

"Now they'll go back to a hotel room to sleep all night, it's totally different now.

"Practice wasn't for me in them days, but now you have to do it, that's changed.

"The money has escalated. Barry Hearn has done a fantastic job to bring darts forward. And everyone wants some of that money."

Not only did Burnett have to cope with coming up against a plethora of arrow slingers, but he was also immobilised physically too.

"I was still playing really well when I came back, I just wasn't getting luck with injuries and things like that," admitted the former world No.1.

"I realised I couldn't see, then my knee gave way. I competed through that.

"There was a lump on the back of my knee and I could hardly practice.

"The real problem was my eye. I've been throwing for the last seven or eight years with one eye.

"But since getting that all sorted I feel fine.

"All I can do now is gain confidence. The next couple of months are going to be crucial for my progression. But I'm ready for it.

"Once something sparks in my head I'll move forward. Until I have a good break I'll still struggle until my confidence gets there.

"But I've got no excuses now. I'm fit and ready to go."

Burnett has climbed back into the top 100 of the PDC world rankings since completing his ban.

But what next for the man who had it all and then lost it all?

Only time will tell.

The rise back to the big time has already started for Burnett.

And while a return to the summit of the tungsten tree would represent a comeback of Lazarus proportions for the Welshman, you simply can't rule anything out.

Because he's sampled life at polar opposites of the darting spectrum.

And it's the dark days spent away from the oche that are now fuelling the resurgence of a man desperately trying to salvage something from the game that once gave him absolutely everything.
pi_183613319

DE setup is gekozen _O_

En Mason is ingefluisterd _O_
pi_183613345
quote:
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_183613377
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 21:32 schreef wimderon het volgende:

DE setup is gekozen _O_

En Mason is ingefluisterd _O_
Maar hij moet tegen Lewis. :{
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 9 december 2018 @ 12:09:50 #18
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_183622297
Alles Stoney. :D
pi_183623914
rtl7darts twitterde op zondag 09-12-2018 om 14:00:00 JE WK-VOORBEREIDING MET CO!De zesde en laatste tip voor het WK Darts! Breng nog snel een bezoekje aan de supermarkt!TIP 6: De boodschappen https://t.co/tSDrKZWbPm reageer retweet
pi_183623950
Ook nog hier even, ter attentie: DRT / [PDC WK 2019] Voorspelspelspelspel #1:
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_183626113
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:10 schreef Mani89 het volgende:
MasonGod.
rtl7darts twitterde op zondag 09-12-2018 om 16:23:00 REVEAL ✨- De 180 Limited Edition Darts Setjes gaan bijna in de verkoop! Voor meer informatie, check Darts Inside morgen! #rtl7darts https://t.co/RiBAYYtrk2 reageer retweet
!
  zondag 9 december 2018 @ 16:42:16 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_183626149
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 16:39 schreef wimderon het volgende:

[..]

rtl7darts twitterde op zondag 09-12-2018 om 16:23:00 REVEAL ✨- De 180 Limited Edition Darts Setjes gaan bijna in de verkoop! Voor meer informatie, check Darts Inside morgen! #rtl7darts https://t.co/RiBAYYtrk2 reageer retweet
!
Ach wat leuk, weer zo'n hondslelijk setje RTL7 pijlen. Nee bedankt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_183626220
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 16:42 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ach wat leuk, weer zo'n hondslelijk setje RTL7 pijlen. Nee bedankt.
  zondag 9 december 2018 @ 16:47:25 #24
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_183626226
Tokkiepijlengenot.
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 18:54:57 #25
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_183628148
Zin in *O*
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zondag 9 december 2018 @ 19:00:21 #26
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_183628251
Nog 4 lange dagen wachten

Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_183628300
De Finder als opwarmtoernooi achter de rug, nu aftellen naar Mekka. Genot.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_183630037

Enzo kan nog best lekker darten voor iemand die nagenoeg nooit gedart heeft.
Beter dan mij iig.
pi_183631517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
Mooi verhaal ook over Chris Mason die 3 vrouwelijke Nederlandse dartsfans in een hotellobby wil naaien van achteren, terwijl zijn hoogzwangere vrouw er 3 meter langs zit. De 3 vrouwen zaten er niet op te wachten. Dat hij later op de avond door z'n vrouw uit zijn hotelkamer gegooid wordt en dat hij dronken nog weet te regelen dat hij op de grond bij de scheidsrechters kan pitten.

(Is ondertussen zijn ex-vrouw.)
Verhaal van Barney en de frituurseltjes ook al voorbij gekomen?
U MAD?
pi_183631580
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 20:30 schreef TserrofEnoch het volgende:

Enzo kan nog best lekker darten voor iemand die nagenoeg nooit gedart heeft.
Beter dan mij iig.
Waarom heeft die jongen met die verstandelijke beperking een muts op binnenshuis?
U MAD?
pi_183631598
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 16:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Precies dit erger ik me dus aan. Je ziet gewoon dat hij nep lacht. Dit is gewoon pure trucage van die lamlul. Walgelijk!!!
U MAD?
pi_183631629
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 21:58 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waarom heeft die jongen met die verstandelijke beperking een muts op binnenshuis?
Ik kijk niet meer sinds ie gedumpt is door die geile blonde
  zondag 9 december 2018 @ 22:20:35 #33
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_183632002
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 20:30 schreef TserrofEnoch het volgende:

Enzo kan nog best lekker darten voor iemand die nagenoeg nooit gedart heeft.
Beter dan mij iig.
Iedere keer weer die 'je kunt ook meer dan 180 punten gooien, ik kan het zelfs met één pijl'-grap. _O-
pi_183632072
Hij snapt de 40.000 pond is 20.000 kilo grap niet :')
pi_183632095
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 21:54 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Verhaal van Barney en de frituurseltjes ook al voorbij gekomen?
nee nog niet.
Of bedoel je met de feather op Barney zijn hotelkamer gehaktballetjes eten?
pi_183632131
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:20 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Iedere keer weer die 'je kunt ook meer dan 180 punten gooien, ik kan het zelfs met één pijl'-grap. _O-
Ja viel mij ook op. Achja het is ook geen cabaretier
  maandag 10 december 2018 @ 08:50:52 #37
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_183635717
Hebben jullie echt 40 minuten naar Knol gekeken?
pi_183635736
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 08:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hebben jullie echt 40 minuten naar Knol gekeken?
KNOLPOWER
pi_183635745
Zit nog eens te kijken naar de hoogtepunten uit de finale Barneveld - Taylor. Het vroegere Circus Tavern had toch veel meer sfeer met die compactheid en het publiek dicht op het podium:

Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_183636178
Die wedstrijd. _O_
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 december 2018 @ 09:41:05 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183636192
Jaaaaa WK-week _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 december 2018 @ 09:51:35 #42
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_183636359
Kan pas vanaf zaterdag kijken. :|W
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_183636698
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:51 schreef borisz het volgende:
Kan pas vanaf zaterdag kijken. :|W
Dit niet allang geblokt hebben in je agenda :') !
pi_183636718
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:17 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Dit niet allang geblokt hebben in je agenda :') !
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
  maandag 10 december 2018 @ 10:27:39 #45
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_183636840
Makkelijk tweede.
pi_183636883
quote:
Dat was wel van andere proporties, hé. Richardson was gewoon een nobody destijds terwijl Cross nu tegen een World Matchplay-halve finalist speelt.

Als het over regerende wereldkampioenen gaat:
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_183637084
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:29 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Dat was wel van andere proporties, hé. Richardson was gewoon een nobody destijds terwijl Cross nu tegen een World Matchplay-halve finalist speelt.

Als het over regerende wereldkampioenen gaat:

Genot
pi_183638113
quote:
_O_



Maar Lewis won uiteindelijk het WK (lol)
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_183638190
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:43 schreef Masterminded het volgende:

[..]

_O_

[ afbeelding ]

Maar Lewis won uiteindelijk het WK (lol)
Het jaar van de tochtgate.
pi_183638214
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:46 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Het jaar van de tochtgate.
Tevens het piekjaar van Hamilton en het eerste WK van Jizzy waarbij hij Teler versloeg.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')