Iets beter lezen wellicht? Ik schrijf duidelijk dat mijn moeder en ik onze inkomens en vaste lasten delen. Het inkomen is dus, wat ons betreft, het probleem niet. We zijn nu met een eigen auto per jaar meer kwijt dan een goedkoop en zuinig leaseautootje kost. De vraag is alleen of er mogelijkheden zijn waarbij de leasemaatschappij hier rekening mee houdt en deze constructie mogelijk maakt, aangezien dit een niet vaak voorkomende situatie is.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je van je bijstandsuitkering een auto kan leasen is er iets grondig mis. Wat waar mis is zal ik maar in het midden laten.
Dat is vrijwel onmogelijk.. Of je moet hele vreemde bijkomende kosten maken..quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:08 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Tot nu toe altijd zelf een auto gehad, maar wat rekenen leert dat een auto private leasen goedkoper uitvalt in ons geval.
Waarom onmogelijk?quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat is vrijwel onmogelijk.. Of je moet hele vreemde bijkomende kosten maken..
Een leasebedrijf leeft niet van lucht..
De auto betaal je drie keer.. en de vaste lasten betaal je ook gewoon..quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:04 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Waarom onmogelijk?
Met een eigen auto heb je te maken met motorrijtuigenbelasting, verzekering, pechhulp, afschrijving, reparatie- en onderhoudskosten terwijl deze kosten bij een leaseauto bij de prijs inbegrepen zijn.
Daarbij komt nog dat met een auto op eigen naam er andere regelingen waarop normaliter recht bestaat wegvallen, waaronder bijv. kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
Zo is een auto leasen (gewoon een kleine zuinige) in ons geval dus onder de streep wél goedkoper en daarnaast nog een stuk minder rompslomp.
wacht ff, koop jij voor 2 keer ¤188 een auto?quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De auto betaal je drie keer.. en de vaste lasten betaal je ook gewoon..
Een kleine japanner kost niets in onderhoud en koop je voor 2 keer het maandbedrag..
Kijk als je zegt: we kunnen niet in 1 keer een auto kopen dan snap ik dat best.. maar goedkoper is het niet..
Ik heb aan mijn wagen in nog geen twee jaar tijd allerlei reparaties gehad: brandstofpomp, startmotor, ECU, uitlaat, lambdasonde. Goed voor enkele duizenden euro's bij elkaar. En nu met de APK voor de deur weer toe aan nieuwe banden, remmen, distributieriem is onderhand aan vervanging toe en wederom problemen met de brandstoftoevoer. Daarvoor ook met andere auto's zeer frequent (dure) reparaties gehad. Een vriend van me heeft een Toyota en heeft ook behoorlijk wat kosten aan reparaties etc en om de haverklap problemen. Dus om nou te zeggen dat een Japanner helemaal niets kost in onderhoud? Je zult er geluk mee moeten hebben, maar met een tweedehands auto is het altijd onzeker wat je krijgt.quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De auto betaal je drie keer.. en de vaste lasten betaal je ook gewoon..
Een kleine japanner kost niets in onderhoud en koop je voor 2 keer het maandbedrag..
Kijk als je zegt: we kunnen niet in 1 keer een auto kopen dan snap ik dat best.. maar goedkoper is het niet..
Voor 1 keer zelfs.. Maargoed ik doe verder alles zelf.. dus dat telt niet..quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
wacht ff, koop jij voor 2 keer ¤188 een auto?
Dan heb je steeds hele slechte auto's gekocht.. ook die vriend van je.. Een toyota met om de haverklap problemen is het bewijs daarvan.. Een aankoopkeuring of gewoon een monteur betalen om een auto te bekijken bespaart je vaak al heel wat..quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:19 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Ik heb aan mijn wagen in nog geen twee jaar tijd allerlei reparaties gehad: brandstofpomp, startmotor, ECU, uitlaat, lambdasonde. Goed voor enkele duizenden euro's bij elkaar. En nu met de APK voor de deur weer toe aan nieuwe banden, remmen, distributieriem is onderhand aan vervanging toe en wederom problemen met de brandstoftoevoer. Daarvoor ook met andere auto's zeer frequent (dure) reparaties gehad. Een vriend van me heeft een Toyota en heeft ook behoorlijk wat kosten aan reparaties etc en om de haverklap problemen. Dus om nou te zeggen dat een Japanner helemaal niets kost in onderhoud? Je zult er geluk mee moeten hebben, maar met een tweedehands auto is het altijd onzeker wat je krijgt.
Die ellende heb je dus allemaal niet met een leasewagen en als je dan ook nog een klein en zuinig model kiest is het vaak al gauw toch goedkoper.
En wie betaalt dat dan?quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:04 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Met een eigen auto heb je te maken met motorrijtuigenbelasting, verzekering, pechhulp, afschrijving, reparatie- en onderhoudskosten terwijl deze kosten bij een leaseauto bij de prijs inbegrepen zijn.
Wat zou je dan ongeveer per maand betalen voor een leaseautootje dat je in gedachte hebt? Gewoon nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:45 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Iets beter lezen wellicht? Ik schrijf duidelijk dat mijn moeder en ik onze inkomens en vaste lasten delen. Het inkomen is dus, wat ons betreft, het probleem niet. We zijn nu met een eigen auto per jaar meer kwijt dan een goedkoop en zuinig leaseautootje kost. De vraag is alleen of er mogelijkheden zijn waarbij de leasemaatschappij hier rekening mee houdt en deze constructie mogelijk maakt, aangezien dit een niet vaak voorkomende situatie is.
Eerder zo rond 200 euro. Zag dat kleine budgetmodellen al te leasen zijn vanaf ongeveer 160 euro p.m. Het gaat er vooral om vervoer te hebben en een laag brandstofverbruik.quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat zou je dan ongeveer per maand betalen voor een leaseautootje dat je in gedachte hebt? Gewoon nieuwsgierig.![]()
Zo’n 200 tot 250 euro?
Zoek daarvoor dus wel de ervaringen van anderen die ermee rijden.. (op autoweek bijvoorbeeld)quote:
al het onderhoud zit erbij, zo ook de verzekeringquote:Op vrijdag 7 december 2018 18:12 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik vind priveleasen altijd gevoel hebben dat er een luchtje aan hangt of nog addertje onder het gras ligt.
Ik rijd zelf ook niet zo veel kms in een kleine Franse auto (max 12.000 per jaar).
Beestje gekocht met 7 jaar en nu is ze 11. Heb tot nu toe 1x zware kosten gehad door 2e hands/ouderdom. Al de rest was schade (spiegel of band) of onderhoud.
Ik weet ook wel dat ik geluk heb en dat dit niet de maatstaf van 2e hands is.
Ik heb 1x aanschaf betaald (sparen/opzij leggen voor (grote) aankopen heb ik geleerd). En nu betaal ik enkel belasting, benzine, onderhoud en verzekering die mooi elk jaar daalt. Als beestje dr laatste adem uitblaast dan krijg ik nog een beetje geld toe van het autokerkhof of een inruilwaarde oid.
Bij zon lease constructie of auto betaal je maandelijks eigenlijk nog steeds je aanschaf van een nieuwe auto af en wordt het nooit de jouwe.
Weet niet of je verplicht ben om via hen te verzekeren en hoe dat zit met je schadevrije jaren.
En kan me niet wijs maken dat elke grote reparatie (koppeling of andere dure geintjes, of kleinere geintjes meerdere keren spiegels/banden vervangen) dr in zit, maar enkel het nodige onderhoud om de x km.
En je zit x tijd vast aan het contract, dus eerder stoppen of als je wel financieel aan de grond raakt....
Ohja die 1/20 of 1/21 volgens het boekje heb ik nooit weten te halen....
Ja, alle schades. Vaak wel eigen risico van toepassing.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:32 schreef Roosgeluk het volgende:
gewoon nieuwsgierig, hoe zit dat dan met je schadevrije jaren?
Bouw je die in die verzekering ook af? En kun je die ook weer terug meenemen?
En schades die je bijv door paaltje oid rijdt zit dat er ook in?
Jawel lijkt me wel.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:50 schreef vannelle het volgende:
Even een offtopic vraagje want ik snap iets niet en als ik gelijk heb kun je grote moeilijkheden krijgen.....
Jij hebt bijstand en je moeder AOW, 2 inkomens dus.
Is het dan niet zo dat het bedrag AOW van jouw bijstand afgetrokken hoort te worden?
Want nu lijken jullie ruim boven bijstandsniveau uit te komen terwijl er in andere situaties alleen maar wordt aangevuld tot bijstandsniveau.
Hopelijk begrijp je mijn vraag, ik heb de vraag zo goed mogelijk neergezet maar misschien wat minder goed verwoord.
Dan kan ik me goed voorstellen dat het voordelig(er) is inderdaad. Nieuwe zuinige autootjes zijn inderdaad vaak ook echt heel zuinig (vergeleken met oudere auto’s).quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:03 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Eerder zo rond 200 euro. Zag dat kleine budgetmodellen al te leasen zijn vanaf ongeveer 160 euro p.m. Het gaat er vooral om vervoer te hebben en een laag brandstofverbruik.
Ja dat is echt een giga kostenpost. Hoeveel onderhoud heeft een klein hok nodig wat max 10k per jaar rijdt? Dan heb je na 4 jaar nog niet eens banden nodig.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
al het onderhoud zit erbij, zo ook de verzekering
Nee, want TS is de zoon van zijn moeder. Dat is een uitzondering.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:50 schreef vannelle het volgende:
Even een offtopic vraagje want ik snap iets niet en als ik gelijk heb kun je grote moeilijkheden krijgen.....
Jij hebt bijstand en je moeder AOW, 2 inkomens dus.
Is het dan niet zo dat het bedrag AOW van jouw bijstand afgetrokken hoort te worden?
Want nu lijken jullie ruim boven bijstandsniveau uit te komen terwijl er in andere situaties alleen maar wordt aangevuld tot bijstandsniveau.
Hopelijk begrijp je mijn vraag, ik heb de vraag zo goed mogelijk neergezet maar misschien wat minder goed verwoord.
Schadevrij jaren heb je een probleem mee. Voor de leasemaatschappij en hun verzekering maken die geen snars uit, je verliest dus na verloop van tijd je jaren. Roydata geldt max 3 jaar. Daarentegen kan je van de leasemaatschappij wel een verklaring krijgen voor de jaren bij hen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:32 schreef Roosgeluk het volgende:
gewoon nieuwsgierig, hoe zit dat dan met je schadevrije jaren?
Bouw je die in die verzekering ook af? En kun je die ook weer terug meenemen?
En schades die je bijv door paaltje oid rijdt zit dat er ook in?
Hoeveel onderhoud, pechhulp en reparaties heeft een nieuwe auto in de eerste 4 jaar? Die ook nog eens buiten de garantie vallen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:04 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Maar als je veel negatieve jaren hebt, raak je die na drie jaar dan ook kwijt. Terwijl je dan in die drie jaar wel gewoon kan autorijden (in je leaseauto)? Dat zou dat voor sommige mensen juist een voordeel zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Schadevrij jaren heb je een probleem mee. Voor de leasemaatschappij en hun verzekering maken die geen snars uit, je verliest dus na verloop van tijd je jaren. Roydata geldt max 3 jaar. Daarentegen kan je van de leasemaatschappij wel een verklaring krijgen voor de jaren bij hen.
Maar stel dat je nu 15 jaar schadevrij hebt en je gaat leasen voor 4 jaar. Dan sta je na 4 jaar op 0, maar de leasemaatschappij geeft je met een verklaring er 4 terug. Normaal had je nu op 19 gestaan, maar je staat dus op 4.
Zeker, dat krijg je ook voor elkaar door 3 jaar geen auto op je naam te hebben.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar als je veel negatieve jaren hebt, raak je die na drie jaar dan ook kwijt. Terwijl je dan in die drie jaar wel gewoon kan autorijden (in je leaseauto)? Dat zou dat voor sommige mensen juist een voordeel zijn.
Dat wist ik, maar met een leaseauto kan je dan nog wel gewoon in je ‘eigen’ auto rijden.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zeker, dat krijg je ook voor elkaar door 3 jaar geen auto op je naam te hebben.
Ah, dus er is wel een ‘catch’! Dat had ik al verwacht, maar wist het niet.quote:Echter, de LM kijkt ook naar Roydata. En sta je daar op veel schadejaren dan krijg je ofwel een stuk hoger tarief ofwel geen auto
Ja, voor niets gaat de zon opquote:Op vrijdag 7 december 2018 19:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat wist ik, maar met een leaseauto kan je dan nog wel gewoon in je ‘eigen’ auto rijden.
[..]
Ah, dus er is wel een ‘catch’! Dat had ik al verwacht, maar wist het niet.
quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:59 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Jawel lijkt me wel.
En met bijstand mag je ook niet een auto boven een bepaalde waarde hebben als het goed is.
Omdat dit dan gezien wordt als vermogen.
Dus daarmee verklein je dus al de kans om hem zelf te leasen. Want dit moet je dan melden bij de gemeente lijkt me ?
Kee, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:07 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, want TS is de zoon van zijn moeder. Dat is een uitzondering.
https://www.juridischloke(...)stand-en-samenwonen/
De kostendelersnorm wel (waardoor je nog maar 50% van de gehuwdennorm krijgt), maar het inkomen van de andere bewoner wordt niet van de bijstand afgetrokken.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:35 schreef ConqueringChaos het volgende:
In mijn gemeente ben ik betrokken geweest bij een moeder en zoon; beiden bijstand (ik kwam er voor schuldenproblematiek als vrijwilliger).
Zij werden toch wel degelijk gekort op hun uitkering dmv kostendelersnorm. Ze kregen ieder rond de 700 nog wat, zodat ze samen op het bedrag zaten wat je krijgt als je samen woont.
En ook nog zo dom om te denken dat elke maand geld weggooien, goedkoper is dan een oud barrel op de kop tikken.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je van je bijstandsuitkering een auto kan leasen is er iets grondig mis. Wat waar mis is zal ik maar in het midden laten.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 8 december 2018 08:30 schreef Armani XL het volgende:
Ik heb wel eens gekeken naar private lease bij verschillende maatschappijen.
Eén van de eerste vragen was of je beschikt over een geldig rijbewijs. Nu heb jij die wel, maar aangezien je moeder de lease-overeenkomst aangaat zal zij ook over een geldig rijbewijs moeten bezitten.
Nee toch ?quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:07 schreef Physsic het volgende:
Nee, want TS is de zoon van zijn moeder. Dat is een uitzondering.
(...)
Dit dus. 😉quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
De kostendelersnorm wel (waardoor je nog maar 50% van de gehuwdennorm krijgt), maar het inkomen van de andere bewoner wordt niet van de bijstand afgetrokken.
Dat is bijvoorbeeld wel zo bij een stel waarvan de ene partner parttime werkt en/of studeert en de andere partner bijstand ontvangt.
Een auto op eigen naam mag zeker, heb ik nu dus ook. Auto wordt alleen wel meegeteld voor het vermogen, maar in de meeste gevallen zijn de auto's die door mensen in een bijstand gereden worden weinig tot niets meer waard.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:59 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Jawel lijkt me wel.
En met bijstand mag je ook niet een auto boven een bepaalde waarde hebben als het goed is.
Omdat dit dan gezien wordt als vermogen.
Dus daarmee verklein je dus al de kans om hem zelf te leasen. Want dit moet je dan melden bij de gemeente lijkt me ?
Mag ik vragen welke lease maatschappij dit is?quote:Op zaterdag 8 december 2018 18:43 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Nee hoor.
Onze lease maatschappij boeit het niet wie er betaald, wel willen ze idd een kopie van het rijbewijs van diegene die de auto hoofdzakelijk gaat besturen (die wordt ook aanspreekpersoon).
Toen nog wel idd. Helaas is ze daar inmiddels wegens oogproblematiek (dubbelzien) niet meer toe in staat.quote:Op vrijdag 7 december 2018 21:28 schreef praadje het volgende:
Correct me if I'm wrong. Maar ergens in een topic van 2016 schrijf je dat je moeder je naar de Arbodienst zou rijden omdat je daar zelf niet toe in staat was.
Is haar rijbewijs verlopen, in beslag genomen of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb een paar jaar terug idd geen kwijtschelding gekregen toen ik een auto op mijn naam had en alleen woonde met toch een inkomen op minimumniveau. Ook al was die auto geen euro meer waard, dat verandert daar niets aan.quote:Op maandag 10 december 2018 19:05 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ahaa okeDat is wel duidelijk !
Dus wanneer ik een auto bezit zou ik automatisch geen recht meer hebben op kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen? (Of begrijp ik je dan verkeerd).
Aaah okequote:Op maandag 10 december 2018 19:22 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar terug idd geen kwijtschelding gekregen toen ik een auto op mijn naam had en alleen woonde met toch een inkomen op minimumniveau. Ook al was die auto geen euro meer waard, dat verandert daar niets aan.
Weet niet of ook zo wordt gekeken als je nog met iemand anders samen woont, zoals nu met mijn moeder in mijn huidige situatie. Komend jaar is pas het eerste volledige jaar in deze gezinssamenstelling namelijk.
Ga er wel vanuit na een keer zoiets voorbij te hebben zien komen in Kassa of Radar. 😉
Nieuwe rekenmachine kopen en opnieuw rekenen, lijkt me verstandig.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:08 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Tot nu toe altijd zelf een auto gehad, maar wat rekenen leert dat een auto private leasen goedkoper uitvalt in ons geval.
Omdat uitkering + aow hoger is dan enkel uitkering of enkel aow:quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:24 schreef Fer het volgende:
Als de leasemij je uitkering ongeschikt voor een leaseauto acht. Waarom zouden ze wel genoegen nemen met een aow?
quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:08 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Zo niet, kan ik dan op mijn eigen naam eventueel ergens een leasecontract afsluiten waarbij met het inkomen van mijn moeder en mezelf gezamenlijk wordt gerekend bij de aanvraagprocedure? 😀
Omdat dan meteen duidelijk is dat de contractant niet de bestuurder is.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:16 schreef smizy het volgende:
Zou eerlijk gezegd niet weten waarom dit niet zou kunnen.
Dus? De leasemaatschappij wil geld. In dit geval van de contractant. In een leaseauto mag ook prima iemand anders rijden. Enige waar ze moeilijk over kunnen doen is dat het niet de hoofdbestuurder is. Dat is eventueel wel handig om te regelen voor de verzekering.quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:57 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Omdat dan meteen duidelijk is dat de contractant niet de bestuurder is.
dus? Dus! De leasemij gaat niets van doen willen met iemand zonder rijbewijs. Brengt onnodige risico's met zich mee.quote:Op dinsdag 11 december 2018 11:27 schreef smizy het volgende:
[..]
Dus? De leasemaatschappij wil geld. In dit geval van de contractant. In een leaseauto mag ook prima iemand anders rijden. Enige waar ze moeilijk over kunnen doen is dat het niet de hoofdbestuurder is. Dat is eventueel wel handig om te regelen voor de verzekering.
De meeste verzekeraars zullen vast niet meewerken maar als degene net rijbewijs als hoofdbestuurder staat zal het prima werken.quote:Op dinsdag 11 december 2018 11:35 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
dus? Dus! De leasemij gaat niets van doen willen met iemand zonder rijbewijs. Brengt onnodige risico's met zich mee.
Is dat niet te kort door de bocht? Ik heb nu idd zo'n barrel en dat bevalt me goed maar als ik een andere zou moeten zou ik ook wel private lease nemen denk ik.quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:41 schreef egelhond het volgende:
Mensen die denken dat privé autolease goedkoop is
Zeker de die tot 10.000km pj berekend zijn daar zit je zo aan.
Of wat als je volgend jaar een huis wilt kopen. Zit je met je privé lease. Koop gewoon voor 500 een barrel met apk als je geen geld hebt voor een fatsoenlijke auto. Alles op lease en lening zorgt voor problemen.
Niet wéér die discussie toch?quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:15 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Is dat niet te kort door de bocht? Ik heb nu idd zo'n barrel en dat bevalt me goed maar als ik een andere zou moeten zou ik ook wel private lease nemen denk ik.
Puur vanwege het gemakt en verder geen gedoe als er iets stukgaat of wat dan ook. en aan die 10k komt ik toch niet.
Hoe groot acht jij de kans dat iemand op bijstandsniveau volgend jaar een huis kan/wil/gaat kopen? De TS en z'n ma leven samen van 2 uitkeringen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:41 schreef egelhond het volgende:
Mensen die denken dat privé autolease goedkoop is
Zeker de die tot 10.000km pj berekend zijn daar zit je zo aan.
Of wat als je volgend jaar een huis wilt kopen. Zit je met je privé lease. Koop gewoon voor 500 een barrel met apk als je geen geld hebt voor een fatsoenlijke auto. Alles op lease en lening zorgt voor problemen.
Weer zo iets aan die 10.000 kom ik niet. Tot je straks ineens een relatie hebt met iemand die 100km van je af woont of verder van huis gaat werken. Ik ging in een jaar tijd ook van 9000 km naar 20.000 p J. Had ik ook nooit verwacht vantevoren.quote:Op dinsdag 11 december 2018 13:15 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Is dat niet te kort door de bocht? Ik heb nu idd zo'n barrel en dat bevalt me goed maar als ik een andere zou moeten zou ik ook wel private lease nemen denk ik.
Puur vanwege het gemakt en verder geen gedoe als er iets stukgaat of wat dan ook. en aan die 10k komt ik toch niet.
Daar heb je wel een punt, maar nu in mn barrel red ik dat ook niet dus moet ik ook iets anders eventueel. En je hebt ook abo's die je per maand kunt opzeggen toch?quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:14 schreef egelhond het volgende:
[..]
Weer zo iets aan die 10.000 kom ik niet. Tot je straks ineens een relatie hebt met iemand die 100km van je af woont of verder van huis gaat werken. Ik ging in een jaar tijd ook van 9000 km naar 20.000 p J. Had ik ook nooit verwacht vantevoren.
Tenzij je aan kunt tonen de auto echt nodig te hebben.quote:Op maandag 10 december 2018 19:22 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar terug idd geen kwijtschelding gekregen toen ik een auto op mijn naam had en alleen woonde met toch een inkomen op minimumniveau. Ook al was die auto geen euro meer waard, dat verandert daar niets aan.
Ook met een krediet kan gewoon een hypotheek afgesloten worden, hoor.quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:09 schreef egelhond het volgende:
Niemand kan in de toekomst kijken. Als ts over een half jaar een relatie krijgt en ze willen een jaar laten samen een huis kopen dan kan dat gewoon over het uitkeringsdeel. Maar met zo'n lease aan je kont kan je dat vergeten. Zeg niet dat ik lulkoek praat want ik ken iemand die in deze situatie zat. Wel wajong uitkering maar toch.
Ja, ongetwijfeld. Een studieschuld en een toestelkrediet voor een mobieltje evengoed. Het maakt het niet per definitie onmogelijk.quote:Op woensdag 12 december 2018 15:05 schreef marcosta het volgende:
met zon minimaal inkomen en dan een lease van 200 per maand wat drukt op je minimale inkomen blijft er weinig ruimte voor hypotheek over
jij begrijpt hetquote:Op zaterdag 8 december 2018 11:35 schreef Luppie0110 het volgende:
AOW, bijstand en een auto leasen. Nederland is zo slecht nog niet. Denk dat ik ook stop met werken en lekker een uitkering ga trekken. Heb je 52 weken per jaar vakantie!
Dat is geen probleem als je een huis zoekt die past bij je (nieuwe/werkelijke) financieringsmogelijkheden.quote:Op woensdag 12 december 2018 16:59 schreef egelhond het volgende:
Daar zit toch het probleem. Stel je wilt een huis gaan kopen en dan kom je net 10.000 euro aan ruimte tekort omdat je aan zo'n stom lease contract vastzit. Dan gaat het feest niet door.
En vraag je af wat je gaat doen met al die ruimte. Het gros van de mensen gebruikt die ruimte om ongebruikte spullen op te slaan die ze beter weg zouden gooien of verkopen. Al die ruimte wordt niet erg nuttig benut.quote:Op donderdag 13 december 2018 08:30 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is geen probleem als je een huis zoekt die past bij je (nieuwe/werkelijke) financieringsmogelijkheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |