abonnement Unibet Coolblue
pi_189969927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dan moeten toch al heel wat mensen af zijn in jouw boekje of niet? Of vallen mensen die pro piet zijn en worden weggezet als nazi's, extremisten en racisten daar niet onder? Dan vind ik "negertjes" nog wel meevallen.
Pro- of anti-Piet.

Besef je zelf hoe treurig je nu overkomt? Dat hele apparaat is een verzinsel. Je bent nu pro- iets wat niet echt bestaat.
Dit, dus.
pi_189969948
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Verkleinwoorden zoals negertjes voor mensen die een andere mening hebben dan jij. :') dan ben je gewoon af hoor. Dan houdt het op.
Eens.

Zeker in dit geval.
pi_189969952
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Pro- of anti-Piet.

Besef je zelf hoe treurig je nu overkomt? Dat hele apparaat is een verzinsel. Je bent nu pro- iets wat niet echt bestaat.
Oei, ga de discussie niet met mij aan over "pro" zijn over iets wat niet bestaat, want dan kan ik je met heel wat ideologieën om de oren slaan.
  zaterdag 16 november 2019 @ 13:54:55 #279
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189969970
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Jezus bestaat ook niet meer, toch vieren we elk jaar weer zijn geboorte.

En van de Sint zijn verjaardag.
Jij misschien...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189969971
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Oei, ga de discussie niet met mij aan over "pro" zijn over iets wat niet bestaat, want dan kan ik je met heel wat ideologieën om de oren slaan.
Oh dus die accepteer je dan dus ook gewoon? Pro iets wat niet bestaat mag in het geval van zwarte Piet, dus ook bij andere zaken. Kun je niks meer zeggen of gebedshuizen en andere zaken die daarbij horen. Mooi.
Dit, dus.
pi_189969976
On topic :

Ik hoorde net van een kennis op de Fred dat in Den Haag heel veel mooie bruine en zwarte pieten meelopen en dat de sfeer zeer goed is.

Mensen van alle kleuren en culturen staan te zwaaien en hebben plezier.

Hopelijk blijft dat zo.
pi_189969990
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Jezus bestaat ook niet meer, toch vieren we elk jaar weer zijn geboorte.

En van de Sint zijn verjaardag.
|:( :') :')
  zaterdag 16 november 2019 @ 13:57:54 #283
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189970018
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:50 schreef asco het volgende:

[..]

Euh, het is gewoon in HD op de nationale zender he?
Oh ja.. Ketnet lijkt minder scherp door te komen, maar die beelden vanaf dat schip zien er wel wat gedateerd uit. (al is het inderdaad van vandaag)
pi_189970028
Het grootste verschil met België is zo te zien, dat alles hier om Zwarte Piet draait, daar waar ze in België een heel toneelstuk hebben met aparte figuren.
pi_189970032
Pegida aan het rellen....

quote:
De politie in Apeldoorn heeft zaterdag zo'n tien demonstranten opgepakt die zich verkleed als traditionele Zwarte Piet bij de intocht van Sinterklaas hadden gemeld. Zij weigerden naar het aangewezen demonstratievak te gaan. Een van de aangehouden pieten is Edwin Wagensveld, de voorman van anti-islamorganisatie Pegida.
https://www.nu.nl/sinterk(...)ht-in-apeldoorn.html

POL_Gelderland twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 13:11:20 We zien dat er vragen zijn rondom de aanhoudingen. De personen zijn niet aangehouden omdat ze met de pers hebben gepraat. We hebben ze in alle rust aangehouden omdat ze niet voldeden aan een vordering van de politie. Het onderzoek is er nu op gericht wat daar precies is gebeurd. reageer retweet
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 16 november 2019 @ 13:59:54 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189970050
quote:
Ze hebben niet zitten rellen!!!! Ze deelden pepernoten uit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189970056
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je weet hoe ik erin sta, m'n mening is heel duidelijk.

Maar ik begrijp het omzeilen en marginaliseren in dit geval niet.

Gewoon zeggen dat dat woord bewust gekozen en gebruikt is met een duidelijke reden.

Zonder een heel betoog er omheen om aan te tonen dat het meestal wel goed gaat.
Zeker is het woord zeer bewust gekozen, allereerst valt het wel weer op dat ik al meermaals "donkere medelander/Nederlander" heb geroepen in dit topic en daar natuurlijk geen commentaar op kwam. Maar die keer dat ik "negertjes" zeg staan de nekharen weer overeind.

En daar zal ik ook nooit mee stoppen omdat het keer op keer weer bevestigd, gezien de reacties van bepaalde personen (jij niet), dat er met twee maten wordt gemeten en de hypocrisie weer goed tiert in bepaalde kringen.

Het wegzetten van blanke witte Nederlanders in de KOZP groep is standaard, het gehuil over racisme, witte slavendrijvers, nazi's etc. zijn de standaard en enige argumenten wat ze kunnen aandragen. Wil je niet meer dat ik negertjes roep? Geen probleem, zorg dan alleen dat die andere kant kapt met die denigrerende taal naar blanke Nederlanders, zolang dat niet veranderd doe ik hetgeen wat ik al jaren doe en dat is met dezelfde domme inhoudsloze argumenten en tactieken ze op hun nummer zetten.

Voor de rest ben ik nu klaar met de discussie hierover.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 16-11-2019 14:08:08 ]
pi_189970062
UPnetworkNL twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 13:37:08 We mogen van de politie ons werk niet doen tijdens de KOZP manifestatie, want de politie vreest voor onze veiligheid, omdat we de verkeerde mening hebben. Lekker inclusief. #UPNL #Sinterklaasintocht https://t.co/cnWd86rHTu reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:01:44 #289
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189970071
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:55 schreef DrMabuse het volgende:
On topic :

Ik hoorde net van een kennis op de Fred dat in Den Haag heel veel mooie bruine en zwarte pieten meelopen en dat de sfeer zeer goed is.

Mensen van alle kleuren en culturen staan te zwaaien en hebben plezier.

Hopelijk blijft dat zo.
Dat hoop ik ook.

Maar door anti andere vormen te zijn wordt het een gedoe.
Waarom denk je dat bv in andere landen die graag aangehaald worden zp niet zo'n probleem is?
Simpelweg omdat ze niet moeilijk doen. Roetveeg/kleur/wat dan ook Piet? Welkom, doe lekker mee met het plezier. Voeg toe.

De meeste kennen zp en vieren zo, maar anders wordt niet als aanval gezien, vijandigheid. Is een leuke toevoeging.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189970087
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:59 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze hebben niet zitten rellen!!!! Ze deelden pepernoten uit.
tjaaa pepernoten is niet gezond voor de kinderen, toch ?

Maar men weet dat bestuurders en politie strikt reageren rond sint-intochten.
Perse niet in een aangewezen vak willen staan is op een rel uit zijn.
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:06:11 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189970130
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat ik, heel idealstisch (kuch), vond dat een opvoeding berust op eerlijkheid bij mezelf begon.

Geen enkel probleem mbt kind, maar een shitstorm mbt volwassenen waar ik niet op voorbereidt was.
Achteraf had ik me misschien liever geconformeerd. Maar ik moet benadrukken dat het voor het kind niets uitmaakte. Die had gewoon dikke lol.
Ik ben nooit negatief geweest erover, heb enkel nooit gelogen.

Kind waagde het om 1 op 1 tegen de juf te zeggen dat het een toneelspelletje was die hij heel leuk vond.
Ik had daardoor gesprekken op school. Zonder dat hij de andere kinderen lastig viel ermee (rekening gehouden daarmee, net zoals met gelovige kinderen op andere gebieden), nooit de bubbel doorgeprikt heeft.
Ook gedoe gehad met schoonouders. Die regelrecht tegen mijn kind zeiden dat ik loog, de sint echt wel echt was. Na een stevig gesprekken, waarin ik vasthield aan mijn idee en aangaf het feest wel te waarderen pas wat rust en een ok voor mijn manier.

De vraag is eerder waarom zou je ze wel in de waan laten?
Waarom welk ander sprookje wel zo uitleggen en deze niet?
Pff vreselijk. Begrijp de school en je schoonouders goed.
pi_189970137
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:58 schreef Bluesdude het volgende:
Pegida aan het rellen....
[..]

https://www.nu.nl/sinterk(...)ht-in-apeldoorn.html

POL_Gelderland twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 13:11:20 We zien dat er vragen zijn rondom de aanhoudingen. De personen zijn niet aangehouden omdat ze met de pers hebben gepraat. We hebben ze in alle rust aangehouden omdat ze niet voldeden aan een vordering van de politie. Het onderzoek is er nu op gericht wat daar precies is gebeurd. reageer retweet
Rellen? :')

Wederom wordt de waarheid weer eens geweld aan gedaan vanuit de links extremistische hoek.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:07:16 #293
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189970147
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:48 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Omdat het een leugen is als je verteld dat hij bestaat.
Ja lekker boeiend. Het zijn kinderen, laat ze lekker kind zijn.
pi_189970157
Honderdenduizenden mensen vieren een prima feestje met zwarte piet en maken zich verder niet druk...

Gezien de foto's die ik voorbij zie komen zijn er 2 man en een paardekop aan het demonstreren tegen zwarte piet... Is dat nou die "hoogopgeleide meerderheid" die tegen zwarte piet is? Althans, ik zie dat argument hier regelmatig voorbij komen... :')
pi_189970184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 14:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja lekker boeiend. Het zijn kinderen, laat ze lekker kind zijn.
Zijn opvoeding. Laat hem zelf bepalen wat ie
zijn kind meegeeft.
Dit, dus.
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:12:37 #296
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189970206
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 13:47 schreef StephanL het volgende:
LC_Live twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 13:43:02 Ruiterskwartier, demonstranten kozp en mensen die daar weer tegen ageren. https://t.co/0gwK0jZNSB reageer retweet
Met live beelden.
Ik tel zo rond de 15-20 KOZP gasten _O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_189970230
jvdplicht twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 14:08:47 Terwijl het “no more blackface” klinkt zwaaien de Zwarte Pieten in #Nijmegen uitdagend naar de groep demonstranten. https://t.co/k8Uc9SHrS2 reageer retweet
Genot _O_
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:14:13 #299
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189970232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 14:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Pff vreselijk. Begrijp de school en je schoonouders goed.
Apart.

Want de praktijk was dat hij hun belevenis niet verstoorde. Alleen op andere manier met erg veel plezier meedeed.

Ik heb het sint feest inc zp nooit als kwalijk gezien. Vind het idee erachter zelfs supertof.
Snap nogsteeds niet goed wat er mis is met de waarde van iets zien zonder regelrecht te liegen.

Ik woon niet in de stad. Ik heb gezien hoe kinderen bedreigt werden met sinterklaas. Hoe ze zout/kool in hun schoen kregen, met een nare begeleidende brief erbij over het 'beter' moeten doen.
Hun angst en verdriet erover.

Dat vond ik erg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 16 november 2019 @ 14:16:06 #300
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_189970246
amavel_81 twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 19:00:50 Verschrikkelijk, Stop whitefacing! https://t.co/nrF4G7cqow reageer retweet
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')