Klopt, maar ik bepaal liever zelf de afstand die ik bewaar tot mijn voorganger.quote:Op woensdag 5 december 2018 11:46 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt ook de volgafstand instellen op 20 meter...
2x een dag ermee gereden en mis het gelijk eigenlijk. Als je vind, dat hij te vaak remt, moet je de snelheid wat lager instellen. De max snelheid instellen, dus 100 ipv 106-108 op de teller helpt daarin.quote:Op woensdag 5 december 2018 13:06 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Klopt, maar ik bepaal liever zelf de afstand die ik bewaar tot mijn voorganger.
Echter misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. Ik heb één keer een proefrit gemaakt in een auto met Adaptove Cruise Control (ACC?) en toen ik die aanzette vond ik het absoluut niet prettig dat de auto zelf begon te remmen en gas te geven.
Dat zijn zakkevullersquote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Eens, doorstroming bevorderen is net zo goed een belangrijk onderdeel van het autorijden.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Als de leerling bang is kan de instructeur ook weinig doen. Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Dat kreeg ik, inmiddels acht jaar geleden ook gewoon te horen: gas!quote:Op woensdag 5 december 2018 21:39 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Eens, doorstroming bevorderen is net zo goed een belangrijk onderdeel van het autorijden.
Nee hoor, genoeg lesauto's die ook gas hebben. Maar niet allemaal waarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 december 2018 21:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.
Ah ok, dacht dat dat in NL niet gebruikelijk was. Mijne had het niet en van hem mocht ik ook lekker doorrijden. Was nog net voor het nieuwe rijden.quote:Op donderdag 6 december 2018 09:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg lesauto's die ook gas hebben. Maar niet allemaal waarschijnlijk.
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??quote:Op donderdag 6 december 2018 09:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ok, dacht dat dat in NL niet gebruikelijk was. Mijne had het niet en van hem mocht ik ook lekker doorrijden. Was nog net voor het nieuwe rijden.
van die eikels die menen dat de stoep of het fietspad niet voor je gelden als je als een debiel gekleed gaat in lycra.quote:
Haha ja herkenbaarquote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Lijkt mij ook raar ja 😂quote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Volgens mij is er een ander topic voor.quote:Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij ook raar ja 😂
Mag ik een dashcam vid plaatswj (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?
https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html
Ja eerst had ik les in een Astra 1.7 TD. Die had wel 2 gaspedalen nodig om vooruit te komen. De Polo SDi erna niet meer.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Wordt heel goed uitgelegd in de reacties daaronder. Die vrachtwagen weegt 20/30/40.000 kilo, als dat begint te zwiepen omdat er iemand op het allerlaatste moment voor knalt kan dat gigantische gevolgen hebben. Gewoon even iets meer die 2e baan gebruiken en mensen ontmoedigen een laatste moment-actie te voeren.quote:Op donderdag 6 december 2018 20:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is er een ander topic voor.
Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
Tja, dan snijdt de bus er net links voor, komt op de linker weghelft terecht of klapt tegen de zijkant van de truck, so be it. Dan heeft die bus het echt helemaal zelf gedaan.quote:Op donderdag 6 december 2018 20:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wordt heel goed uitgelegd in de reacties daaronder. Die vrachtwagen weegt 20/30/40.000 kilo, als dat begint te zwiepen omdat er iemand op het allerlaatste moment voor knalt kan dat gigantische gevolgen hebben. Gewoon even iets meer die 2e baan gebruiken en mensen ontmoedigen een laatste moment-actie te voeren.
ik heb dat soort idioten in diezelfde sithatie dagelijks met de kraan. Ik snap het, zelfs vrachtwagens doen de binnenkant van turbo-rotondes om me voorbij te komen, maar toch zijn er grenzen aan wat kan.. Ik heb er ooit eentje de middendruppel/berm op gebonjourd op de N207.. Naja, hij deed het zelf want er was geen ruimte; dat verdrijvingsvlak houdt ook een keer op, en ik ga geen centimeter naar rechts om je te redden; it's your party, and your funeralquote:Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij ook raar ja 😂
Mag ik een dashcam vid plaatswj (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?
https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html
Oh ja je hebt gelijk! Excuus. Maar dit topic is nog mooi actiefquote:Op donderdag 6 december 2018 20:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is er een ander topic voor.
Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
Mijn ouders kochten in 1995 een nieuwe auto: een Astra 1.7D Station. Die was pas traagquote:Op donderdag 6 december 2018 20:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja eerst had ik les in een Astra 1.7 TD. Die had wel 2 gaspedalen nodig om vooruit te komen. De Polo SDi erna niet meer.
Oef, dat lijkt me wel lastig ja. Maar toch al netjes dat ze ze er langs laat. Ik zou me ook wel opgelaten voelen.quote:Op donderdag 6 december 2018 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb dat soort idioten in diezelfde sithatie dagelijks met de kraan. Ik snap het, zelfs vrachtwagens doen de binnenkant van turbo-rotondes om me voorbij te komen, maar toch zijn er grenzen aan wat kan.. Ik heb er ooit eentje de middendruppel/berm op gebonjourd op de N207.. Naja, hij deed het zelf want er was geen ruimte; dat verdrijvingsvlak houdt ook een keer op, en ik ga geen centimeter naar rechts om je te redden; it's your party, and your funeral
Als ik naar rechts duik en ik rijd hem naast het asfalt en ik sta daar verzakt, zit hij breed grijnzend op de bank thuis terwijl ik met een scheppie sta te zweten of de halve provincie staat gefileerd omdat er even een 200 tonner op de weg moet staan om mij weer op het asfalt te krijgen.. Jammer dan, pech voor je, jouw gok, jouw schade, en ik ga mezelf niet in de ellende storten omdat jij de tokkie uit moet hangen.
Laatst reed ik ergens in Brabant binnendoor over een B-weg die zó smal was dat er buiten mij nog maar anderhalve mefer asfalt over was, dus alle tegenliggers moesten de berm in.. Na een minuutje of 10 zaten er denk ik 30 - 40 auto's a hter me, en elke 250 meter zat er een drempel in de weg waar ik écht niet harder dan stapvoets overheen kan, dus ik reed gemiddeld 30 ofzo, dan moest ik alweer in de ankers
Op een gegeven moment heb ik heb ik hem dwars voor een zijweg van rechts neergezet om al die knarsende mensen achter me er even voorbij te laten, want je voelt je dan echt kut, maar ik kan er ook niks aan doen; ik hoop dan maar dat de imbeciel die verzint dat je in zulke ontsluitingswegen om de 250 meter zo'n subsidiebult neer moet pleuren er ook tussen zit. Je zal er wonen en je hut vliegt in brand
Als ik 75 rij op en 80 weg zit er toch echt iemand naast mij te schreeuwen hoor...quote:Op woensdag 5 december 2018 21:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als de leerling bang is kan de instructeur ook weinig doen. Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.
Maar irritant is het wel ja, had het van de week ook nog. Hele tijd 30 in een 50 zone 🥺
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |