We hadden het al lang over de houderschapsbelasting gehad. Ga daar dan maar lekker op in.quote:Op zondag 16 december 2018 12:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Je betaalt niets, terwijl je voor bijvoorbeeld een bestelauto een bedrag moet betalen dat afhangt van de nettocatalogusprijs. Dat zou ook gewoon voor de Tesla moeten gelden. Het is een subsidie.
Leuk ook dat je de wegenbelasting steeds weglaat . Leuk, maar transparent. En een beetje zielig.
Een accu kan men ook niet vertrouwen, schakelt die Tesla zijn stroom verbruikers ook uit bij een minimale accu spanning kan ik mijn klokje niet alleen met het omzetten van zomer tijd op winter tijd omzetten maar dan ook nog eens.quote:Op zondag 16 december 2018 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ging om de fantasieopmerking dat je een accu niet kan vertrouwen omdat een vorige eigenaar hem wel eens leeg kan hebben gereden.
Sorry, maar denken dat er geen belasting zit op elektriciteit is vrij dommig. Dan moet je toch echt jouw elektriciteitsrekening goed bekijken.quote:Op zondag 16 december 2018 12:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg ja. Mooi dat we het eens zijn.
Oh en je hoeft ook geen accijns te betalen. Nog een subsidie.
Yep wat waar is is waar dat heeft men snel aangepast.quote:Op zondag 16 december 2018 12:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hadden het al lang over de houderschapsbelasting gehad. Ga daar dan maar lekker op in.
De wet BPM kent helemaal geen vrijstelling voor elektrische auto’s. En wordt gewoon berekend over de uitstoot en niet over de catalogusprijs. Dat was vroeger zo.
Ik raad jou google aan.
Ik heb hier 68 panelen liggen (20.400Wp), meer dan ruim voldoende om 8 maanden per jaar een elektrische auto vrijwel geheel op zonnestroom te laten rijden zodra ik die aanschaf. Gas aansluiting ook niet meer nodig, all electric.quote:Op zondag 16 december 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
https://science.howstuffw(...)hybrid-benefits2.htm
Lees dit maar eens dan.
Ja en nu?quote:Op zondag 16 december 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
https://science.howstuffw(...)hybrid-benefits2.htm
Lees dit maar eens dan.
Onder ieder paneel een aparte hoe heet het omvormer, stel er ligt er eentje in de schaduw.quote:Op zondag 16 december 2018 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb hier 68 panelen liggen (20.400Wp), meer dan ruim voldoende om 8 maanden per jaar een elektrische auto vrijwel geheel op zonnestroom te laten rijden zodra ik die aanschaf. Gas aansluiting ook niet meer nodig, all electric.
Het komt wel eens voor, met name in het begin. Zo hebben alle merken wel wat.quote:Op zondag 16 december 2018 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens, om even bij de Tesla’s te blijven. Staat even los van het EV verhaal. Wie zet die krengen in elkaar? De panelen van Tesla’s zitten schots en scheef. Moet je maar eens opletten bij de naden van de achterklep bijv. - en hoe de verlichting overloopt in de achterklep. Voor een auto van boven de ton mag je gerust zeggen dat dat eigenlijk niet zou mogen.
Dat denk ik dan ook niet. Mooie frame.quote:Op zondag 16 december 2018 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sorry, maar denken dat er geen belasting zit op elektriciteit is vrij dommig.
Leuk voor je maar compleet irrelevant.quote:Op zondag 16 december 2018 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb hier 68 panelen liggen (20.400Wp), meer dan ruim voldoende om 8 maanden per jaar een elektrische auto vrijwel geheel op zonnestroom te laten rijden zodra ik die aanschaf. Gas aansluiting ook niet meer nodig, all electric.
Je hebt het dus niet gelezen. Jammer, je laatste kans om serieus genomen te worden.quote:Op zondag 16 december 2018 12:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja en nu?
Het recyclen en de energie om te produceren zijn ook een hoax zeker..
Ze vallen zo op de aarde en zijn bio afbreekbaar ofzo?
Is ook niet van belang.quote:Op zondag 16 december 2018 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat om de frequentie van opladen.
Maat hoe stelt men vast die stroom is voor een auto op te laden en die ander voor het huishouden, als met paal goedkoper lever ik die wel terug gedurende de dag hoor, ik vind er wel iets op.quote:Op zondag 16 december 2018 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sorry, maar denken dat er geen belasting zit op elektriciteit is vrij dommig. Dan moet je toch echt jouw elektriciteitsrekening goed bekijken.
Je hoeft je onkunde over dit onderwerp niet zo te onderstrepen hoor!
Hoe zou dat nou komen, denk daar maar eens over na.quote:Op zondag 16 december 2018 12:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja want niemand wil dat ding...
Nou breng maar.. oh wacht.. hij is niet te krijgen in NL..
Hoe kan het dat het nu geen hoax meer is? En je op een hoax ingaat?quote:Op zondag 16 december 2018 12:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou komen, denk daar maar eens over na.
Met je 'hybride zijn vervuilender' !
!quote:Op zondag 16 december 2018 12:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een hybride milieuvriendelijk noemen... DAT is een hoax..
Omdat het energiebelasting heet is het totaal anders dan accijns voor jou?quote:Op zondag 16 december 2018 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat je dus geen accijns betaalt en dus weer een verkapte subsidie krijgt. Tjongejonge de oogkleppen zitten wel goed dicht vandaag zeg!
Ik ben de eerste die zal zeggen dat ik geen expert ben. Dit is gewoon informatie van een autodealer. Een merkdealer.quote:Op zondag 16 december 2018 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is ook niet van belang.
Je weet gewoon niet waar je het over hebt.
Precies de reactie die ik verwacht had..quote:
Betaal jij meer voor de stroom die je gebruikt om die patserbak van je op te laden? Nee? Niet zeiken dan.quote:Op zondag 16 december 2018 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat het energiebelasting heet is het totaal anders dan accijns voor jou?
Grapjurk!
Die praktische problemen zijn er in de praktijk helemaal niet bij de nieuwste modellen met een goede actieradius.quote:Op zondag 16 december 2018 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben de eerste die zal zeggen dat ik geen expert ben. Dit is gewoon informatie van een autodealer. Een merkdealer.
Maar goed, ondertussen heb ik je nog steeds geen weerwoord zien geven als het gaat om de praktische problemen en de zeer hoge aanschafprijs.
Ik moet iedere kwh netjes afrekenen inclusief de energiebelasting. Net als met benzine dus.quote:Op zondag 16 december 2018 12:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Betaal jij meer voor de stroom die je gebruikt om die patserbak van je op te laden? Nee? Niet zeiken dan.
Behalve dus dat op benzine accijns geheven wordt. Op stroom niet. Een kind ziet dat verschil.quote:Op zondag 16 december 2018 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik moet iedere kwh netjes afrekenen inclusief de energiebelasting. Net als met benzine dus.
Wat is het kenmerkende verschil tussen energiebelasting en accijns?quote:Op zondag 16 december 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Behalve dus dat op benzine accijns geheven wordt. Op stroom niet. Een kind ziet dat verschil.
Wat bedoel je precies. Ook de auto’s met een goede actieradius moeten ooit aan de laadpaal. En de meeste mensen hebben geen oprit. Dus die laadpalen moeten op straat komen, dus moet daarvoor de infrastructuur aangelegd worden. En die is er nu onvoldoende.quote:Op zondag 16 december 2018 12:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die praktische problemen zijn er in de praktijk helemaal niet bij de nieuwste modellen met een goede actieradius.
Hoogstens kun je zeggen dat het wat lastig is als je geen eigen laadpunt thuis hebt, maar die kun je gewoon laten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |