Dus de dealers die die krengen zelf verkopen liegen. Ook goed om te weten. De desbetreffende dealer gaf zelf garantie op de accu tot 200.000 km overigens.quote:Op zondag 16 december 2018 11:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan de accu in een elektrische auto niet volledig leeg rijden.
Op het moment dat de range op je display 0km is, zit er nog lading in.
De fabrikant heeft daarvoor een veilige marge ingebouwd om de accu te beschermen.
Ook vaak aan de lader hangen voor kort laadcycles is voor Lithium accu's geen probleem.
Met een beetje geluk rijd ik die in een maand, heel af en toe halve maand.quote:Op zondag 16 december 2018 11:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onzin.. 80% rijd geen 160km per dag
Een brandstoftank kun je ook niet leegrijden..quote:Op zondag 16 december 2018 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
Bij een tesla kun je de accu niet volledig laten leeglopen.
De meeste fabrikanten geven 2-3 jaar garantie. En dan is 8 jaar verdacht?quote:Op zondag 16 december 2018 11:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tot 500000 ongeacht de jaren. Lezen kerel ik vraag tot 500.000 dus het antwoord is nee!
Mag men nog niet tellen wat de energie centrale uitstoot erop, is dat nog in de maak?quote:Op zondag 16 december 2018 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je betaalt net zoveel BPM per gr CO2 met een elektrische auto als met eender welke auto.
Dat jij de fiscale regelgeving niet kent is duidelijk.
Niet wat nu uitkomt, maar wat nu ontwikkeld wordt.quote:Op zondag 16 december 2018 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Integendeel, er staan veel meer hybride modellen in de planning dan elektrisch aangedreven door batterijen. Investeringen in 'electrification' klinken leuk voor de bühne maar in de praktijk betekent dat vooral nieuwe en bestaande hybride modellen.
De vraag is of die 8 jaar ook voor de accu’s geldt, ongeacht het aantal KM’s.quote:Op zondag 16 december 2018 12:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De meeste fabrikanten geven 2-3 jaar garantie. En dan is 8 jaar verdacht?
Wtf?
Jup... hybrides zijn de meeste vervuilende auto's ooit als je onder de streep kijktquote:Op zondag 16 december 2018 11:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je mag dat best breder bekijken wat mij betreft. Zouden we sowieso moeten doen. Echter dan was olie al zo duur geweest dat iedereen zijn auto aan zonnepanelen zou opladen.
Vreemd argument.quote:Op zondag 16 december 2018 11:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een brandstoftank kun je ook niet leegrijden..
Dat is niet correct.quote:Op zondag 16 december 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jup... hybrides zijn de meeste vervuilende auto's ooit als je onder de streep kijkt
Daar ging het toch ook om..quote:Op zondag 16 december 2018 12:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vreemd argument.
Bij een elektrische auto kan je de accu niet leegrijden, dat is een ingebouwde bescherming.
Als de display een range van 0km aangeeft, zit er nog zo'n 10 tot 15% lading in om de accu te beschermen.
Onzin. Je betaalt niets, terwijl je voor bijvoorbeeld een bestelauto een bedrag moet betalen dat afhangt van de nettocatalogusprijs. Dat zou ook gewoon voor de Tesla moeten gelden. Het is een subsidie.quote:Op zondag 16 december 2018 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je betaalt net zoveel BPM per gr CO2 met een elektrische auto als met eender welke auto.
Ik denk dat het dan opeens wel de panelen uit China mogen zijn?quote:Op zondag 16 december 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En niets mis met staats zonnepanelen tegen productietarief
Dat is precies wat ik zeg ja. Mooi dat we het eens zijn.quote:Op zondag 16 december 2018 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet wat nu uitkomt, maar wat nu ontwikkeld wordt.
Tuurlijk wel.. weet je wat de totale energie van zo'n ding kost?quote:
Murica!quote:Op zondag 16 december 2018 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens, om even bij de Tesla’s te blijven. Staat even los van het EV verhaal. Wie zet die krengen in elkaar? De panelen van Tesla’s zitten schots en scheef. Moet je maar eens opletten bij de naden van de achterklep bijv. - en hoe de verlichting overloopt in de achterklep. Voor een auto van boven de ton mag je gerust zeggen dat dat eigenlijk niet zou mogen.
Nergens staan elektrische auto’s langs de kant van de weg omdat ze leeggereden zijn.quote:Op zondag 16 december 2018 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, maar dat is een kulargument natuurlijk. Ik heb geen tekort gehad, dus het probleem bestaat niet. Ik heb geen problemen met de accu, dus het probleem bestaat niet. Ik ben rijk, dus het probleem bestaat niet.
Dat tellen we ook niet mee bij een ICE.quote:Op zondag 16 december 2018 12:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Mag men nog niet tellen wat de energie centrale uitstoot erop, is dat nog in de maak?
Ja.quote:Op zondag 16 december 2018 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vraag is of die 8 jaar ook voor de accu’s geldt, ongeacht het aantal KM’s.
En de volgende vraag de overheid loopt dan centjes mis, hoeveel mag ik dan meer betalen terwijl ik nog een 200 km rijden doe in de maand, zelfde als een telefoonabo de roaming welke ik zelden gebruiken doe, of het pinnen in het buitenland?quote:Op zondag 16 december 2018 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat tellen we ook niet mee bij een ICE.
De norm is gewoon de uitstoot op basis van de NEDC norm en volgend jaar op basis van de WLTP norm.
Het ging om de fantasieopmerking dat je een accu niet kan vertrouwen omdat een vorige eigenaar hem wel eens leeg kan hebben gereden.quote:
Het gaat om de frequentie van opladen.quote:Op zondag 16 december 2018 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ging om de fantasieopmerking dat je een accu niet kan vertrouwen omdat een vorige eigenaar hem wel eens leeg kan hebben gereden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |