We hadden het al lang over de houderschapsbelasting gehad. Ga daar dan maar lekker op in.quote:Op zondag 16 december 2018 12:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Je betaalt niets, terwijl je voor bijvoorbeeld een bestelauto een bedrag moet betalen dat afhangt van de nettocatalogusprijs. Dat zou ook gewoon voor de Tesla moeten gelden. Het is een subsidie.
Leuk ook dat je de wegenbelasting steeds weglaat . Leuk, maar transparent. En een beetje zielig.
Een accu kan men ook niet vertrouwen, schakelt die Tesla zijn stroom verbruikers ook uit bij een minimale accu spanning kan ik mijn klokje niet alleen met het omzetten van zomer tijd op winter tijd omzetten maar dan ook nog eens.quote:Op zondag 16 december 2018 12:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ging om de fantasieopmerking dat je een accu niet kan vertrouwen omdat een vorige eigenaar hem wel eens leeg kan hebben gereden.
Sorry, maar denken dat er geen belasting zit op elektriciteit is vrij dommig. Dan moet je toch echt jouw elektriciteitsrekening goed bekijken.quote:Op zondag 16 december 2018 12:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg ja. Mooi dat we het eens zijn.
Oh en je hoeft ook geen accijns te betalen. Nog een subsidie.
Yep wat waar is is waar dat heeft men snel aangepast.quote:Op zondag 16 december 2018 12:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hadden het al lang over de houderschapsbelasting gehad. Ga daar dan maar lekker op in.
De wet BPM kent helemaal geen vrijstelling voor elektrische auto’s. En wordt gewoon berekend over de uitstoot en niet over de catalogusprijs. Dat was vroeger zo.
Ik raad jou google aan.
Ik heb hier 68 panelen liggen (20.400Wp), meer dan ruim voldoende om 8 maanden per jaar een elektrische auto vrijwel geheel op zonnestroom te laten rijden zodra ik die aanschaf. Gas aansluiting ook niet meer nodig, all electric.quote:Op zondag 16 december 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
https://science.howstuffw(...)hybrid-benefits2.htm
Lees dit maar eens dan.
Ja en nu?quote:Op zondag 16 december 2018 12:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
https://science.howstuffw(...)hybrid-benefits2.htm
Lees dit maar eens dan.
Onder ieder paneel een aparte hoe heet het omvormer, stel er ligt er eentje in de schaduw.quote:Op zondag 16 december 2018 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb hier 68 panelen liggen (20.400Wp), meer dan ruim voldoende om 8 maanden per jaar een elektrische auto vrijwel geheel op zonnestroom te laten rijden zodra ik die aanschaf. Gas aansluiting ook niet meer nodig, all electric.
Het komt wel eens voor, met name in het begin. Zo hebben alle merken wel wat.quote:Op zondag 16 december 2018 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens, om even bij de Tesla’s te blijven. Staat even los van het EV verhaal. Wie zet die krengen in elkaar? De panelen van Tesla’s zitten schots en scheef. Moet je maar eens opletten bij de naden van de achterklep bijv. - en hoe de verlichting overloopt in de achterklep. Voor een auto van boven de ton mag je gerust zeggen dat dat eigenlijk niet zou mogen.
Dat denk ik dan ook niet. Mooie frame.quote:Op zondag 16 december 2018 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sorry, maar denken dat er geen belasting zit op elektriciteit is vrij dommig.
Leuk voor je maar compleet irrelevant.quote:Op zondag 16 december 2018 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb hier 68 panelen liggen (20.400Wp), meer dan ruim voldoende om 8 maanden per jaar een elektrische auto vrijwel geheel op zonnestroom te laten rijden zodra ik die aanschaf. Gas aansluiting ook niet meer nodig, all electric.
Je hebt het dus niet gelezen. Jammer, je laatste kans om serieus genomen te worden.quote:Op zondag 16 december 2018 12:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja en nu?
Het recyclen en de energie om te produceren zijn ook een hoax zeker..
Ze vallen zo op de aarde en zijn bio afbreekbaar ofzo?
Is ook niet van belang.quote:Op zondag 16 december 2018 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat om de frequentie van opladen.
Maat hoe stelt men vast die stroom is voor een auto op te laden en die ander voor het huishouden, als met paal goedkoper lever ik die wel terug gedurende de dag hoor, ik vind er wel iets op.quote:Op zondag 16 december 2018 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sorry, maar denken dat er geen belasting zit op elektriciteit is vrij dommig. Dan moet je toch echt jouw elektriciteitsrekening goed bekijken.
Je hoeft je onkunde over dit onderwerp niet zo te onderstrepen hoor!
Hoe zou dat nou komen, denk daar maar eens over na.quote:Op zondag 16 december 2018 12:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja want niemand wil dat ding...
Nou breng maar.. oh wacht.. hij is niet te krijgen in NL..
Hoe kan het dat het nu geen hoax meer is? En je op een hoax ingaat?quote:Op zondag 16 december 2018 12:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou komen, denk daar maar eens over na.
Met je 'hybride zijn vervuilender' !
!quote:Op zondag 16 december 2018 12:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een hybride milieuvriendelijk noemen... DAT is een hoax..
Omdat het energiebelasting heet is het totaal anders dan accijns voor jou?quote:Op zondag 16 december 2018 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat je dus geen accijns betaalt en dus weer een verkapte subsidie krijgt. Tjongejonge de oogkleppen zitten wel goed dicht vandaag zeg!
Ik ben de eerste die zal zeggen dat ik geen expert ben. Dit is gewoon informatie van een autodealer. Een merkdealer.quote:Op zondag 16 december 2018 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is ook niet van belang.
Je weet gewoon niet waar je het over hebt.
Precies de reactie die ik verwacht had..quote:
Betaal jij meer voor de stroom die je gebruikt om die patserbak van je op te laden? Nee? Niet zeiken dan.quote:Op zondag 16 december 2018 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat het energiebelasting heet is het totaal anders dan accijns voor jou?
Grapjurk!
Die praktische problemen zijn er in de praktijk helemaal niet bij de nieuwste modellen met een goede actieradius.quote:Op zondag 16 december 2018 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben de eerste die zal zeggen dat ik geen expert ben. Dit is gewoon informatie van een autodealer. Een merkdealer.
Maar goed, ondertussen heb ik je nog steeds geen weerwoord zien geven als het gaat om de praktische problemen en de zeer hoge aanschafprijs.
Ik moet iedere kwh netjes afrekenen inclusief de energiebelasting. Net als met benzine dus.quote:Op zondag 16 december 2018 12:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Betaal jij meer voor de stroom die je gebruikt om die patserbak van je op te laden? Nee? Niet zeiken dan.
Behalve dus dat op benzine accijns geheven wordt. Op stroom niet. Een kind ziet dat verschil.quote:Op zondag 16 december 2018 12:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik moet iedere kwh netjes afrekenen inclusief de energiebelasting. Net als met benzine dus.
Wat is het kenmerkende verschil tussen energiebelasting en accijns?quote:Op zondag 16 december 2018 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Behalve dus dat op benzine accijns geheven wordt. Op stroom niet. Een kind ziet dat verschil.
Wat bedoel je precies. Ook de auto’s met een goede actieradius moeten ooit aan de laadpaal. En de meeste mensen hebben geen oprit. Dus die laadpalen moeten op straat komen, dus moet daarvoor de infrastructuur aangelegd worden. En die is er nu onvoldoende.quote:Op zondag 16 december 2018 12:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die praktische problemen zijn er in de praktijk helemaal niet bij de nieuwste modellen met een goede actieradius.
Hoogstens kun je zeggen dat het wat lastig is als je geen eigen laadpunt thuis hebt, maar die kun je gewoon laten maken.
Ik denk dat niemand weerwoord zal geven over de hoge aanschafprijs, dat is gewoon een feit. Elektrische auto's zijn momenteel duurder dan een ICE. Ze worden goedkoper, de accu capaciteit neemt toe, accu's worden tegelijk ook goedkoper (Tesla claimt al < $100 per kWh).quote:Op zondag 16 december 2018 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben de eerste die zal zeggen dat ik geen expert ben. Dit is gewoon informatie van een autodealer. Een merkdealer.
Maar goed, ondertussen heb ik je nog steeds geen weerwoord zien geven als het gaat om de praktische problemen en de zeer hoge aanschafprijs.
Die palen aan de straat kun je gewoon aanvragen.quote:Op zondag 16 december 2018 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies. Ook de auto’s met een goede actieradius moeten ooit aan de laadpaal. En de meeste mensen hebben geen oprit. Dus die laadpalen moeten op straat komen, dus moet daarvoor de infrastructuur aangelegd worden. En die is er nu onvoldoende.
Daarnaast zijn EV’s prijzig. Veel te prijzig voor de gemiddelde consument in ieder geval. Wil men daadwerkelijk dat de particulier overgaat tot aanschaf van dergelijke voertuigen, dan is het essentieel om een deugdelijke infrastructuur te hebben, moet de bouwkwaliteit echt omhoog, de prijs van de voertuigen fors omlaag en moeten de prijzen van de accupakketten ook fors omlaag.
Zo gek is dat niet.quote:Op zondag 16 december 2018 12:38 schreef john2406 het volgende:
Ik zie kansen ik ga mijn/onze oprit verhuren!
Noorwegen is sowieso een land om een voorbeeld aan te nemen...quote:Op zondag 16 december 2018 12:36 schreef MaGNeT het volgende:
In Noorwegen worden EV's gepusht dus mss is dat wel het ideale vakantieland voor een EV
Ik vond deze wel mooi, incl. RDW goedkeuring:quote:Op zondag 16 december 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Noorwegen is sowieso een land om een voorbeeld aan te nemen...
Maar ook amerika is veel soepeler:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit krijg je in NL niet geregeld..
en nou zijn dit foto's van tig jaar geleden met loodaccus.. daar moet je even niet naar kijken.. Maar met 6000 euro subsidie bouw ik je bestaande bakkie zo om.. met perfecte rijeigenschappen en een actieradius van 500 km
Maar nee.. het moet vooral nieuw zijn en niet lang meegaan.. dat is namelijk het beste voor het milieu..
20k alleen aan materiaal he..quote:Op zondag 16 december 2018 12:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vond deze wel mooi, incl. RDW goedkeuring:
http://www.olino.org/articles/2016/08/22/ombouw-van-klassieker-naar-elektrische-wagen
Alleen al voor de blik van een parkeerwachter als hij je auto bij een laadpaal ziet staan
Ja, maar de auto kost een ton, terwijl je voor 30k minder een benzinesedan hebt met zelfde klasse van luxe.quote:Op zondag 16 december 2018 12:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg ja. Mooi dat we het eens zijn.
Oh en je hoeft ook geen accijns te betalen. Nog een subsidie.
Ja vast...quote:Op zondag 16 december 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar met 6000 euro subsidie bouw ik je bestaande bakkie zo om.. met perfecte rijeigenschappen en een actieradius van 500 km.
Kan ook hoger.. kost wat meer..quote:
Ik zou hem nog hipper vinden, haalde ook altijd wat er achterop stond af, GS GT of wat dan ook, dat spaarde spins, niemand wou het opnemen tegen zo een aftandse golf manta Capri of noem maar, had een Capri ooit dacht een 3 ltr met die bult in de moterkap, dat was dus het eerste moterkap van de sloop van eentje zonder bult.quote:Op zondag 16 december 2018 18:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een golf 2 van 10K is niet hip genoeg..
Dat jij de nieuwe Bill Gates nog niet bent is me echt een raadsel... Tesla weet er met alle pijn en moeite net aan 500km uit te persen maar jij bouwt ff een auto om en die gaat dan meer halen...quote:Op zondag 16 december 2018 18:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kan ook hoger.. kost wat meer..
Goede cellen zijn er wel..
Punt is dat mensen niet in een oud brikkie willen rijden.. het moet allemaal met een glanszwart dashboard en 56 airbags..
Een golf 2 van 10K is niet hip genoeg..
Ik zou er geen flauw benul van hebben echter ik verwacht wel dat zo een Tesla wat kg meer wegen doet als een golf 2?quote:Op zondag 16 december 2018 18:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij de nieuwe Bill Gates nog niet bent is me echt een raadsel... Tesla weet er met alle pijn en moeite net aan 500km uit te persen maar jij bouwt ff een auto om en die gaat dan meer halen...
Hoezo? wat je niet uitgeeft aan een moderne auto, kun je dus uitgeven aan cellen.. Is geen hele moeilijke rekensom..quote:Op zondag 16 december 2018 18:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij de nieuwe Bill Gates nog niet bent is me echt een raadsel... Tesla weet er met alle pijn en moeite net aan 500km uit te persen maar jij bouwt ff een auto om die ruim meer doet...
quote:Op zondag 16 december 2018 18:19 schreef john2406 het volgende:
Ik zou er geen flauw benul van hebben echter ik verwacht wel dat zo een Tesla wat kg meer wegen doet als een golf 2?
Bronquote:I used inexpensive deep cycle marine batteries which gave a 25 mile range when new
Jaja... Goed verhaal...quote:Op zondag 16 december 2018 18:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoezo? wat je niet uitgeeft aan een moderne auto, kun je dus uitgeven aan cellen.. Is geen hele moeilijke rekensom..
Maar dan heb je dus nog steeds een oud golfje en geen moderne auto met alle foefjes..
Op tweakers zit een gast die het met scooters doet.. dan betaal je ongeveer 2a3000 voor een oude loodaccuscooter die 50 euro op marktplaats kost en daar komt nieuwe techniek in..
Daar rijd je ook snel en ver mee.. (veel verder/sneller dan spul wat kant en klaar te koop is)
Gvd...quote:The conversion cost was around $8,000, the EV has a top speed of 75 km/hr and a range of around 50 km.
Loodaccus ja..quote:
Ik neem aan dat het in 1983 was, met de accu s die toen waren?quote:
Gast doe niet zo achterlijk met je kutposts..quote:
Bouw een Golf om dan met een range van 500km...quote:Op zondag 16 december 2018 18:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Gast doe niet zo achterlijk met je kutposts..
Jah harharhar.. Dat doe ik wel even hoor..quote:Op zondag 16 december 2018 18:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bouw een Golf om dan met een range van 500km...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |