abonnement Unibet Coolblue
pi_183495488
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Die TAN lijst gaat eruit per 2019, dan moet je via App op je smartphone, transacties goedkeuren.

Storing kan ik me niet heugen.
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?

Zelf zit ik bij de Rabo, zowel betaal- als spaarrekening.
Ik ben daar dik tevreden over en overweeg niet eens om over te stappen naar een andere bank.
Don't fix it when it ain't broken. :)
pi_183495677
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?

Ja, is dat zo exceptioneel dan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183495678
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

antieke bedrijfsvoering nietwaar?
Je legitimeren als je klant wordt bij een bank is wettelijk verplicht (en de bank is verplicht een kopie van die legitimatie in hun archief te hebben); daar kan ING verder weinig aan veranderen.

Nouja. of wel eigenlijk. De banken zijn onderling nu aan het inregelen dat als je je bij ING al eens geïdentificeerd hebt dat bij RABO niet meer hoeft en vv.
En als je al een rekening hebt is een extra aanvragen gewoon digitaal mogelijk zonder enig menselijk contact :P
pi_183495752
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?
Als alternatief voor mensen die pertinent weigeren om een smartphone te gebruiken (of de app te installeren) maar toch willen internetbankieren komt er een rabo-reader achtig apparaat.
pi_183495994
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je legitimeren als je klant wordt bij een bank is wettelijk verplicht (en de bank is verplicht een kopie van die legitimatie in hun archief te hebben); daar kan ING verder weinig aan veranderen.

Nouja. of wel eigenlijk. De banken zijn onderling nu aan het inregelen dat als je je bij ING al eens geïdentificeerd hebt dat bij RABO niet meer hoeft en vv.
En als je al een rekening hebt is een extra aanvragen gewoon digitaal mogelijk zonder enig menselijk contact :P
je kan je prima via een geautomatiseerd systeem en online legitimeren. Dat hele kantoor en baliegedoe is van een andere tijd
pi_183496018
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Wellicht is er veel veranderd in het afgelopen jaar. Zou zomaar kunnen. Ik heb me een beetje afgekeerd van de Rabo want ik werd nogal ongelukkig van ze. Ben er best van overtuigd dat alle medewerk(st)ers hun best doen, maar het komt allemaal niet uit de verf. Misschien inherent aan wat ze zijn (regionaal met allemaal kantoren die het op hun eigen manier doen).
volgend mij is dat hele lokale verhaal er niet meer bij de boerenleenbank.
pi_183496079
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:17 schreef blomke het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht staan ze vrij vooraan met app ontwikkelingen voor betalen, geld overmaken en beleggen. Dat laatste doe ik niet via hun app (wel op de desktop), dus ik ben niet van al hun faciliteiten op de hoogte.

Ook niet van betalen met smartphone, maar dat komt meer door mijn (antieke) smartphone.
ik vind het wel mooi om te horen dat de ING zich zo heeft teruggeknokt van achterhaalde status van de Postbank
  zondag 2 december 2018 @ 16:26:57 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183496850
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?

Zelf zit ik bij de Rabo, zowel betaal- als spaarrekening.
Ik ben daar dik tevreden over en overweeg niet eens om over te stappen naar een andere bank.
Don't fix it when it ain't broken. :)
Voor mensen zonder smartphone komt er een andere oplossing.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183498164
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 15:58 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je kan je prima via een geautomatiseerd systeem en online legitimeren. Dat hele kantoor en baliegedoe is van een andere tijd
Vormen van online legitimeren zijn bij mijn weten nog steeds niet geaccepteerd. Frauderen met dergelijke systemen is nog te makkelijk. Alleen de afgeleide legitimatie (dat wil zeggen dat je een transactie doet vanaf een andere rekening, waarvan de rekeninghouder zich eens heeft gelegitimeerd) is online wel mogelijk.
pi_183498278
Voordeel van de ING is dat haar vorm van bankieren meer gebruikersvriendelijk is, omdat je niet afhankelijk bent van een kastje.
Het kastje van de Rabobank en van ABN AMRO is vervelend, omdat je het kastje bij je moet hebben. Gelukkig kan je die van een ander ook gebruiken omdat het aan je bankpas is gekoppeld.
Het kastje van de SNS is nog vervelender, omdat dit kastje persoonlijk is.

Laatst zag ik ook dat de ABN, ING en Rabobank gaan samenwerken om pin-automaten onder een nieuwe label te introduceren. Hiermee vervalt ook het nadeel dat je moet kijken welke geldautomaten er bij jou in de buurt zijn.

Veel is dus gebaseerd op emotie. Ook kan je een kijkje nemen in dit topic met andere argumenten zoals het 'groene beleid' of de kosten voor buitenlandse transacties.
WGR / Waar een bankrekening?
pi_183498669
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 17:45 schreef snabbi het volgende:
Voordeel van de ING is dat haar vorm van bankieren meer gebruikersvriendelijk is, omdat je niet afhankelijk bent van een kastje.
Het kastje van de Rabobank en van ABN AMRO is vervelend, omdat je het kastje bij je moet hebben. Gelukkig kan je die van een ander ook gebruiken omdat het aan je bankpas is gekoppeld.
Het kastje van de SNS is nog vervelender, omdat dit kastje persoonlijk is.

Laatst zag ik ook dat de ABN, ING en Rabobank gaan samenwerken om pin-automaten onder een nieuwe label te introduceren. Hiermee vervalt ook het nadeel dat je moet kijken welke geldautomaten er bij jou in de buurt zijn.

Veel is dus gebaseerd op emotie. Ook kan je een kijkje nemen in dit topic met andere argumenten zoals het 'groene beleid' of de kosten voor buitenlandse transacties.
WGR / Waar een bankrekening?
Bij de ABN heb je dat kastje echt niet zo vaak nodig, een hoop kan gewoon via de app.
pi_183498676
Rabo en ING. Rabobank heb ik al sinds mijn geboorte en ik ING is destijds ivm hypotheek gekomen. Voor beiden zie ik geen redenen om er van af te willen.
pi_183499064
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Bij de ABN heb je dat kastje echt niet zo vaak nodig, een hoop kan gewoon via de app.
Dat klopt. Je hebt het kastje alleen nodig voor traditioneel internet bankieren (inloggen), voor transacties naar rekeningnummers die niet in je adresboek staan (dus nog nooit geld naar hebt overgemaakt) en nog wat andere specifieke dingen). Omgekeerd, als je hem wel nodig hebt is het gewoon irritant.
pi_183499111
Bij de ING omdat ik vroeger toen ik kind was daar een rekening kreeg via mn ouders en omdat ik een luie aap ben en het verder wel prima vind, dus geen zin om te wisselen.

Ow en omdat TAN codes natuurlijk altijd stukken beter is dan altijd die klote randomreader mee moeten zeulen. Dat mensen daar nooit kotsmisselijk van werden zeg :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183499130
Goed, die TAN codes gaan ze mee stoppen nu en tegenwoordig steeds meer via mobiel en QR code scannen en alles, maar die TAN codes kreeg je 10+ jaar geleden al gewoon als smsje op je mobiel die je toch altijd bij had. En andere banken maar met zo een randomreader lopen kutviolen _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183499535
In de woonkamer.
  zondag 2 december 2018 @ 19:20:14 #42
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_183500549
Ooit zat ik bij de Postbank omdat m'n ouders daar ooit een rekening voor mij hebben geopend. Ik ben daar weggegaan in 2000 omdat ik het zo beu was dat mijn salaris altijd een paar dagen onderweg was (toen was dat nog zo).
Ik ben overgestapt naar de Rabo. De reden was dat mijn werkgever daar ook bij zat. Ik ben daar jaren tevreden geweest.

Ik zit nu bijna 5 jaar bij de ING ivm de hypotheek die we daar ook hebben afgesloten. Ik ben er prima tevreden over. De app werkt prettig, desktopversie is ook fijn. Nota's uit bouwdepot opvragen gaat super soepel en snel. Is ook duidelijk en eenvoudig aangegeven wat je moet doen. Ik kan al mijn producten inzien (alle rekeningen, hypotheekleningdelen, wat oorspronkelijk hoofdsom was en wat nu openstaat, stand van het bouwdepot etc.)

De Rabo rekening heb ik alleen nog voor de machtiging die ik heb op de rekening van m'n moeder. Anders kan ik de app niet meer inzien. Nu gebruik ik die machtiging niet, maar je zal net zien dat het ineens nodig is. M'n moeder is tevreden over de Rabo dus die ga ik niet overzetten naar iets anders. Hier is ze aangewend dus prima. Zij bankiert toch altijd via een desktop.

Ik vond de dienstverlening van de Rabo altijd superieur juist omdat ze de lokale banken hadden. Korte lijnen altijd. Maar dat is al grotendeels veranderd en gaat nog verder veranderen. Rabo loopt nu aan tegen problemen die de andere grote banken jaren geleden hadden. Ik zie in de dienstverlening nog weinig positiefs bij de Rabobank. Terwijl het heus niet aan de poppetjes ligt, die mensen doen ook hun best.

Bij de ing is het wat mij betreft en op dit moment goed geregeld.
klerkje
pi_183500611
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 17:39 schreef snabbi het volgende:

[..]

Vormen van online legitimeren zijn bij mijn weten nog steeds niet geaccepteerd. Frauderen met dergelijke systemen is nog te makkelijk. Alleen de afgeleide legitimatie (dat wil zeggen dat je een transactie doet vanaf een andere rekening, waarvan de rekeninghouder zich eens heeft gelegitimeerd) is online wel mogelijk.
Voor een Duitse bankrekening kon het gewoon digitaal :Y. Eerder nog met skypen/videobellen, maar later o.a. met een foto van het ID bewijs.

@tt: ING, vanwege het digitaal gemak.
Rabo is de deur uit vanwege o.a. de random reader.
dag
pi_183502415
gewoon smart
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 21:42:16 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183504287
Rabobank vanaf mn geboorte. En zo is het gebleven. Hypotheek bij de Aegon ivm nieuwbouw en de lange rentevastperiode.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 2 december 2018 @ 23:31:08 #46
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_183506589
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Is dit recent? De Rabobank werkt volgens mij niet meer met die lokale kantoortjes.
Dit zal een jaar of 5 geleden zijn geweest. In de tussentijd hebben ze het nog wel voor elkaar gekregen om in mijn hypotheek offerte de aanhef van mij en m'n ex te gebruiken ondanks dat we al een jaar of 3 geen gezamenlijke producten meer hadden... Bij nabellen was dit uitermate lastig om aan te passen en moest ik er maar omheen lezen, bij de definitieve overeenkomt zou het wel goed komen...
pi_183515218
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2018 18:23 schreef vosss het volgende:
Bij de ING omdat ik vroeger toen ik kind was daar een rekening kreeg via mn ouders en omdat ik een luie aap ben en het verder wel prima vind, dus geen zin om te wisselen.

Ow en omdat TAN codes natuurlijk altijd stukken beter is dan altijd die klote randomreader mee moeten zeulen. Dat mensen daar nooit kotsmisselijk van werden zeg :')
Heb die randomreader eigenlijk zelden nodig.
pi_183515365
Zit bij ING, alleen omdat ouders daar al rekening hadden. Weet niet zeker, maar volgens mij was de oude Postbank ook de bank die het langste nog gratis betaalrekening had. Moet wel wennen aan nieuwe internetbankieren omgeving...alles moet tegenwoordig afgestemd worden op app's. Steeds minder info op één scherm, want dat is op de telefoon zo lastig. Vroeger had je in één oogopslag veel meer info.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 3 december 2018 @ 15:42:53 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183515401
ING

Omdat mn moeder bij mn geboorte een rekening bij de Postbank opende.
pi_183517818
ING sinds m'n allereerste rekening. Spaargeld staat ergens anders. Mensen die hun spaargeld bij de grootbanken laten staan, begrijp ik niet. Maar qua betaalgemak vind ik ING wel oké.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')