Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?quote:Op zondag 2 december 2018 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Die TAN lijst gaat eruit per 2019, dan moet je via App op je smartphone, transacties goedkeuren.
Storing kan ik me niet heugen.
Ja, is dat zo exceptioneel dan?quote:Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?
Je legitimeren als je klant wordt bij een bank is wettelijk verplicht (en de bank is verplicht een kopie van die legitimatie in hun archief te hebben); daar kan ING verder weinig aan veranderen.quote:Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
antieke bedrijfsvoering nietwaar?
Als alternatief voor mensen die pertinent weigeren om een smartphone te gebruiken (of de app te installeren) maar toch willen internetbankieren komt er een rabo-reader achtig apparaat.quote:Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?
je kan je prima via een geautomatiseerd systeem en online legitimeren. Dat hele kantoor en baliegedoe is van een andere tijdquote:Op zondag 2 december 2018 15:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je legitimeren als je klant wordt bij een bank is wettelijk verplicht (en de bank is verplicht een kopie van die legitimatie in hun archief te hebben); daar kan ING verder weinig aan veranderen.
Nouja. of wel eigenlijk. De banken zijn onderling nu aan het inregelen dat als je je bij ING al eens geïdentificeerd hebt dat bij RABO niet meer hoeft en vv.
En als je al een rekening hebt is een extra aanvragen gewoon digitaal mogelijk zonder enig menselijk contact
volgend mij is dat hele lokale verhaal er niet meer bij de boerenleenbank.quote:Op zondag 2 december 2018 15:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Wellicht is er veel veranderd in het afgelopen jaar. Zou zomaar kunnen. Ik heb me een beetje afgekeerd van de Rabo want ik werd nogal ongelukkig van ze. Ben er best van overtuigd dat alle medewerk(st)ers hun best doen, maar het komt allemaal niet uit de verf. Misschien inherent aan wat ze zijn (regionaal met allemaal kantoren die het op hun eigen manier doen).
ik vind het wel mooi om te horen dat de ING zich zo heeft teruggeknokt van achterhaalde status van de Postbankquote:Op zondag 2 december 2018 13:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht staan ze vrij vooraan met app ontwikkelingen voor betalen, geld overmaken en beleggen. Dat laatste doe ik niet via hun app (wel op de desktop), dus ik ben niet van al hun faciliteiten op de hoogte.
Ook niet van betalen met smartphone, maar dat komt meer door mijn (antieke) smartphone.
Voor mensen zonder smartphone komt er een andere oplossing.quote:Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?
Zelf zit ik bij de Rabo, zowel betaal- als spaarrekening.
Ik ben daar dik tevreden over en overweeg niet eens om over te stappen naar een andere bank.
Don't fix it when it ain't broken.
Vormen van online legitimeren zijn bij mijn weten nog steeds niet geaccepteerd. Frauderen met dergelijke systemen is nog te makkelijk. Alleen de afgeleide legitimatie (dat wil zeggen dat je een transactie doet vanaf een andere rekening, waarvan de rekeninghouder zich eens heeft gelegitimeerd) is online wel mogelijk.quote:Op zondag 2 december 2018 15:58 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
je kan je prima via een geautomatiseerd systeem en online legitimeren. Dat hele kantoor en baliegedoe is van een andere tijd
Bij de ABN heb je dat kastje echt niet zo vaak nodig, een hoop kan gewoon via de app.quote:Op zondag 2 december 2018 17:45 schreef snabbi het volgende:
Voordeel van de ING is dat haar vorm van bankieren meer gebruikersvriendelijk is, omdat je niet afhankelijk bent van een kastje.
Het kastje van de Rabobank en van ABN AMRO is vervelend, omdat je het kastje bij je moet hebben. Gelukkig kan je die van een ander ook gebruiken omdat het aan je bankpas is gekoppeld.
Het kastje van de SNS is nog vervelender, omdat dit kastje persoonlijk is.
Laatst zag ik ook dat de ABN, ING en Rabobank gaan samenwerken om pin-automaten onder een nieuwe label te introduceren. Hiermee vervalt ook het nadeel dat je moet kijken welke geldautomaten er bij jou in de buurt zijn.
Veel is dus gebaseerd op emotie. Ook kan je een kijkje nemen in dit topic met andere argumenten zoals het 'groene beleid' of de kosten voor buitenlandse transacties.
WGR / Waar een bankrekening?
Dat klopt. Je hebt het kastje alleen nodig voor traditioneel internet bankieren (inloggen), voor transacties naar rekeningnummers die niet in je adresboek staan (dus nog nooit geld naar hebt overgemaakt) en nog wat andere specifieke dingen). Omgekeerd, als je hem wel nodig hebt is het gewoon irritant.quote:Op zondag 2 december 2018 18:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Bij de ABN heb je dat kastje echt niet zo vaak nodig, een hoop kan gewoon via de app.
Voor een Duitse bankrekening kon het gewoon digitaal . Eerder nog met skypen/videobellen, maar later o.a. met een foto van het ID bewijs.quote:Op zondag 2 december 2018 17:39 schreef snabbi het volgende:
[..]
Vormen van online legitimeren zijn bij mijn weten nog steeds niet geaccepteerd. Frauderen met dergelijke systemen is nog te makkelijk. Alleen de afgeleide legitimatie (dat wil zeggen dat je een transactie doet vanaf een andere rekening, waarvan de rekeninghouder zich eens heeft gelegitimeerd) is online wel mogelijk.
Dit zal een jaar of 5 geleden zijn geweest. In de tussentijd hebben ze het nog wel voor elkaar gekregen om in mijn hypotheek offerte de aanhef van mij en m'n ex te gebruiken ondanks dat we al een jaar of 3 geen gezamenlijke producten meer hadden... Bij nabellen was dit uitermate lastig om aan te passen en moest ik er maar omheen lezen, bij de definitieve overeenkomt zou het wel goed komen...quote:Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Is dit recent? De Rabobank werkt volgens mij niet meer met die lokale kantoortjes.
Heb die randomreader eigenlijk zelden nodig.quote:Op zondag 2 december 2018 18:23 schreef vosss het volgende:
Bij de ING omdat ik vroeger toen ik kind was daar een rekening kreeg via mn ouders en omdat ik een luie aap ben en het verder wel prima vind, dus geen zin om te wisselen.
Ow en omdat TAN codes natuurlijk altijd stukken beter is dan altijd die klote randomreader mee moeten zeulen. Dat mensen daar nooit kotsmisselijk van werden zeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |