?quote:Op zondag 2 december 2018 10:21 schreef Poes. het volgende:
Ik sloot 7 1/2 jaar geleden een hypotheek af bij de ING en werd verplicht om daar ook onze bankzaken te doen.
Na de scheiding blijven hangen bij ING, ben er zeer tevreden over Vooral de app is handig.
Nee joh, nooit last van.quote:Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Wat ik van Rabo vind, kan ik op straffe van een eeuwige ban, niet meer neerplempen.quote:Op zondag 2 december 2018 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu denk ik er aan om over te gaan stappen naar Knab omdat dit meer bij mijn behoeftes lijkt te passen en het me ook erg makkelijk lijkt.
Waar regel jij je bankzaken, en waarom daar? Wat zijn de voordelen, wat de nadelen? En vertel ook even je situatie. Samen, alleen, kinderen etc.
Ik ben dus getrouwd en heb een kind waar ik voor spaar en ben van plan over te stappen naar Knab.
Die TAN lijst gaat eruit per 2019, dan moet je via App op je smartphone, transacties goedkeuren.quote:Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.quote:Op zondag 2 december 2018 10:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat ik van Rabo vind, kan ik op straffe van een eeuwige ban, niet meer neerplempen.
Maar bij ING hebben wij (tweeën) al decennia onze betaalbankzaken en hypotheek met actieve betaalrekening korting.
Voor de spaarrente hoef je het niet te doen, wel voor het gemak.
Verder had ik een Knab rekening, maar ben overgestapt naar MoneYou vanwege gratis betaalpas.
Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?quote:Op zondag 2 december 2018 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:
Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?quote:Op zondag 2 december 2018 10:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?
1 Maakte afspraak voor een Rabo hypotheek, werd week later gebeld dat de afspraak niet doorging, ik eerst een ordner met papieren moest vullen en dan "misschien wel weer in contact mocht treden".
2 Wilde een spaardeposito openen bij Rabo kantoor, zonder (dure) Rabo betaalrekening. Huppelkutje 1 achter de balie zei: "voor zo'n bedrag is dat prima, dar regelen we wel met de manager, komt u volgende week terug dan is het geregeld" Week later, huppelkutje 2 achter de balie, zegt "Nee, hoor, bij nader inzien doen we dat toch niet zonder betaalrekening"
3 Autoverzekering bij Rabo bank. Om all risk terug te schroeven naar WA (of zo), heb ik 3x moeten bellen en mailen en moeten dreigen met een topic in Tros Radar en een klacht bij AFM. Toen pas werd de verzekering teruggeschroefd.
Plm. 2012. Toen zijn we op een ING hypotheek overgestapt.quote:Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:
Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen.
Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.quote:Op zondag 2 december 2018 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
quote:Op zondag 2 december 2018 11:36 schreef SailorP het volgende:
Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.
Overstapservice van de ING vond ik fantastisch. Binnen een uur alles geregeld en een tijdelijke pas waarmee ik kon pinnen. Dat je dan ook geen raar kastje nodig hebt om betalingen te autoriseren maar dat dat met SMS of app kan was een bijkomend voordeel. Lijsten met tan codes heb ik al jaren niet gezien.
het ontkennen van afspraken heb ik ook ervaring mee in mijn hypotheekgesprek. Ik ben toen opgestaan en weggelopenquote:Op zondag 2 december 2018 10:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?
1 Maakte afspraak voor een Rabo hypotheek, werd week later gebeld dat de afspraak niet doorging, ik eerst een ordner met papieren moest vullen en dan "misschien wel weer in contact mocht treden".
2 Wilde een spaardeposito openen bij Rabo kantoor, zonder (dure) Rabo betaalrekening. Huppelkutje 1 achter de balie zei: "voor zo'n bedrag is dat prima, dar regelen we wel met de manager, komt u volgende week terug dan is het geregeld" Week later, huppelkutje 2 achter de balie, zegt "Nee, hoor, bij nader inzien doen we dat toch niet zonder betaalrekening"
3 Autoverzekering bij Rabo bank. Om all risk terug te schroeven naar WA (of zo), heb ik 3x moeten bellen en mailen en moeten dreigen met een topic in Tros Radar en een klacht bij AFM. Toen pas werd de verzekering teruggeschroefd.
Ik moest dat iig wel bij ING in 2017. Was ook ter identificatie, want had daar nog geen rekening.quote:Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?
Duidelijke ervaringen. Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen. Als dat wel zo is maakt dat de rabo behoorlijk antiek
antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?quote:Op zondag 2 december 2018 12:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik moest dat iig wel bij ING in 2017. Was ook ter identificatie, want had daar nog geen rekening.
Is dit recent? De Rabobank werkt volgens mij niet meer met die lokale kantoortjes.quote:Op zondag 2 december 2018 11:36 schreef SailorP het volgende:
[..]
Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.
Overstapservice van de ING vond ik fantastisch. Binnen een uur alles geregeld en een tijdelijke pas waarmee ik kon pinnen. Dat je dan ook geen raar kastje nodig hebt om betalingen te autoriseren maar dat dat met SMS of app kan was een bijkomend voordeel. Lijsten met tan codes heb ik al jaren niet gezien.
Ik gebruik alleen het pasje van de gezamenlijke rekening, dus geen idee.quote:Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?
Zo op het eerste gezicht staan ze vrij vooraan met app ontwikkelingen voor betalen, geld overmaken en beleggen. Dat laatste doe ik niet via hun app (wel op de desktop), dus ik ben niet van al hun faciliteiten op de hoogte.quote:Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:
antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?
Dito! Ik moest een afspraak van een uur inplannen met een zakelijk adviseur voor een simpele zakelijke betaalrekening zonder kredietmogelijkheid. Daar had ik echt zó geen zin in.quote:Op zondag 2 december 2018 13:35 schreef SpecialK het volgende:
Voor zakelijk
ING, omdat toen ik naar de Rabobank ging om een zakelijke rekening te openen ze een afspraak voor me wilde maken over 4 a 5 weken om even langs te komen terwijl de ING dat in 16 minuten voor me gepiept had. Doei rabobank. Doeiiiiii daaag.
TAN-codes kon je ook gewoon automatisch per sms krijgen als je een transactie invoerde. Verder geen extra kastje of dingetje nodig. Ideaal.quote:Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Die lijst was maar kort eigenlijk. Gaat de afgelopen 8 of 9 jaar al gewoon via SMS. Sinds 3 jaar via de app. ING was wat dat betreft altijd de eerste met het inzetten van makkelijker betalen. Ik zie nu nog mensen bij andere banken met zo'n reader apparaat rotzooien met 80 cijfers over en weer intypen voordat je 1 transactie hebt gedaan ik zou er mijn polsen van open krassen.quote:Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Wellicht is er veel veranderd in het afgelopen jaar. Zou zomaar kunnen. Ik heb me een beetje afgekeerd van de Rabo want ik werd nogal ongelukkig van ze. Ben er best van overtuigd dat alle medewerk(st)ers hun best doen, maar het komt allemaal niet uit de verf. Misschien inherent aan wat ze zijn (regionaal met allemaal kantoren die het op hun eigen manier doen).quote:Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?
Duidelijke ervaringen. Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen. Als dat wel zo is maakt dat de rabo behoorlijk antiek
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?quote:Op zondag 2 december 2018 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Die TAN lijst gaat eruit per 2019, dan moet je via App op je smartphone, transacties goedkeuren.
Storing kan ik me niet heugen.
Ja, is dat zo exceptioneel dan?quote:Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?
Je legitimeren als je klant wordt bij een bank is wettelijk verplicht (en de bank is verplicht een kopie van die legitimatie in hun archief te hebben); daar kan ING verder weinig aan veranderen.quote:Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
antieke bedrijfsvoering nietwaar?
Als alternatief voor mensen die pertinent weigeren om een smartphone te gebruiken (of de app te installeren) maar toch willen internetbankieren komt er een rabo-reader achtig apparaat.quote:Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?
je kan je prima via een geautomatiseerd systeem en online legitimeren. Dat hele kantoor en baliegedoe is van een andere tijdquote:Op zondag 2 december 2018 15:42 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je legitimeren als je klant wordt bij een bank is wettelijk verplicht (en de bank is verplicht een kopie van die legitimatie in hun archief te hebben); daar kan ING verder weinig aan veranderen.
Nouja. of wel eigenlijk. De banken zijn onderling nu aan het inregelen dat als je je bij ING al eens geïdentificeerd hebt dat bij RABO niet meer hoeft en vv.
En als je al een rekening hebt is een extra aanvragen gewoon digitaal mogelijk zonder enig menselijk contact
volgend mij is dat hele lokale verhaal er niet meer bij de boerenleenbank.quote:Op zondag 2 december 2018 15:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Wellicht is er veel veranderd in het afgelopen jaar. Zou zomaar kunnen. Ik heb me een beetje afgekeerd van de Rabo want ik werd nogal ongelukkig van ze. Ben er best van overtuigd dat alle medewerk(st)ers hun best doen, maar het komt allemaal niet uit de verf. Misschien inherent aan wat ze zijn (regionaal met allemaal kantoren die het op hun eigen manier doen).
ik vind het wel mooi om te horen dat de ING zich zo heeft teruggeknokt van achterhaalde status van de Postbankquote:Op zondag 2 december 2018 13:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht staan ze vrij vooraan met app ontwikkelingen voor betalen, geld overmaken en beleggen. Dat laatste doe ik niet via hun app (wel op de desktop), dus ik ben niet van al hun faciliteiten op de hoogte.
Ook niet van betalen met smartphone, maar dat komt meer door mijn (antieke) smartphone.
Voor mensen zonder smartphone komt er een andere oplossing.quote:Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?
Zelf zit ik bij de Rabo, zowel betaal- als spaarrekening.
Ik ben daar dik tevreden over en overweeg niet eens om over te stappen naar een andere bank.
Don't fix it when it ain't broken.
Vormen van online legitimeren zijn bij mijn weten nog steeds niet geaccepteerd. Frauderen met dergelijke systemen is nog te makkelijk. Alleen de afgeleide legitimatie (dat wil zeggen dat je een transactie doet vanaf een andere rekening, waarvan de rekeninghouder zich eens heeft gelegitimeerd) is online wel mogelijk.quote:Op zondag 2 december 2018 15:58 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
je kan je prima via een geautomatiseerd systeem en online legitimeren. Dat hele kantoor en baliegedoe is van een andere tijd
Bij de ABN heb je dat kastje echt niet zo vaak nodig, een hoop kan gewoon via de app.quote:Op zondag 2 december 2018 17:45 schreef snabbi het volgende:
Voordeel van de ING is dat haar vorm van bankieren meer gebruikersvriendelijk is, omdat je niet afhankelijk bent van een kastje.
Het kastje van de Rabobank en van ABN AMRO is vervelend, omdat je het kastje bij je moet hebben. Gelukkig kan je die van een ander ook gebruiken omdat het aan je bankpas is gekoppeld.
Het kastje van de SNS is nog vervelender, omdat dit kastje persoonlijk is.
Laatst zag ik ook dat de ABN, ING en Rabobank gaan samenwerken om pin-automaten onder een nieuwe label te introduceren. Hiermee vervalt ook het nadeel dat je moet kijken welke geldautomaten er bij jou in de buurt zijn.
Veel is dus gebaseerd op emotie. Ook kan je een kijkje nemen in dit topic met andere argumenten zoals het 'groene beleid' of de kosten voor buitenlandse transacties.
WGR / Waar een bankrekening?
Dat klopt. Je hebt het kastje alleen nodig voor traditioneel internet bankieren (inloggen), voor transacties naar rekeningnummers die niet in je adresboek staan (dus nog nooit geld naar hebt overgemaakt) en nog wat andere specifieke dingen). Omgekeerd, als je hem wel nodig hebt is het gewoon irritant.quote:Op zondag 2 december 2018 18:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Bij de ABN heb je dat kastje echt niet zo vaak nodig, een hoop kan gewoon via de app.
Voor een Duitse bankrekening kon het gewoon digitaal . Eerder nog met skypen/videobellen, maar later o.a. met een foto van het ID bewijs.quote:Op zondag 2 december 2018 17:39 schreef snabbi het volgende:
[..]
Vormen van online legitimeren zijn bij mijn weten nog steeds niet geaccepteerd. Frauderen met dergelijke systemen is nog te makkelijk. Alleen de afgeleide legitimatie (dat wil zeggen dat je een transactie doet vanaf een andere rekening, waarvan de rekeninghouder zich eens heeft gelegitimeerd) is online wel mogelijk.
Dit zal een jaar of 5 geleden zijn geweest. In de tussentijd hebben ze het nog wel voor elkaar gekregen om in mijn hypotheek offerte de aanhef van mij en m'n ex te gebruiken ondanks dat we al een jaar of 3 geen gezamenlijke producten meer hadden... Bij nabellen was dit uitermate lastig om aan te passen en moest ik er maar omheen lezen, bij de definitieve overeenkomt zou het wel goed komen...quote:Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Is dit recent? De Rabobank werkt volgens mij niet meer met die lokale kantoortjes.
Heb die randomreader eigenlijk zelden nodig.quote:Op zondag 2 december 2018 18:23 schreef vosss het volgende:
Bij de ING omdat ik vroeger toen ik kind was daar een rekening kreeg via mn ouders en omdat ik een luie aap ben en het verder wel prima vind, dus geen zin om te wisselen.
Ow en omdat TAN codes natuurlijk altijd stukken beter is dan altijd die klote randomreader mee moeten zeulen. Dat mensen daar nooit kotsmisselijk van werden zeg
Waarom begrijp je dat niet?quote:Op maandag 3 december 2018 17:55 schreef Pleun2011 het volgende:
ING sinds m'n allereerste rekening. Spaargeld staat ergens anders. Mensen die hun spaargeld bij de grootbanken laten staan, begrijp ik niet. Maar qua betaalgemak vind ik ING wel oké.
Die codes zijn ideaal, bij de rabobank heb je steeds je pas en dat apparaatje nodig. Contactloos betalen met je telefoon werkt ook enorm goed met de ING app.quote:Op zondag 2 december 2018 10:30 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik bankier zelf via de app. Kwestie van je eigen bedachte pincode invoeren en klaar. Bij webshops kun je een QR code scannen en zo via de app betalen. Heel simpel allemaal.
Dit idd alleen bij grote bedragen. En eigenlijk waardeer ik die extra veiligheid wel.quote:Op maandag 3 december 2018 15:31 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Heb die randomreader eigenlijk zelden nodig.
Ik heb zoveel banken (ook: opgedoekte rekeningen) en de verschillen zijn, zeker de afgelopen 20 jaar, aanzienlijk geworden. Niet alleen kan je bij één bank tegenwoordig een gratis betaalrekening plus pasje krijgen, ook de service en de beleggingskosten zijn enorm verschillend. Ik heb al iets verteld over de Rabo, over de SNS zal ik maar helemaal zwijgen….quote:Op dinsdag 4 december 2018 23:44 schreef Storpojke het volgende:
Conclusie: Waar je ook je geldzaken regelt, het maakt allemaal niets uit.
Waar dan?quote:Op woensdag 5 december 2018 08:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb zoveel banken (ook: opgedoekte rekeningen) en de verschillen zijn, zeker de afgelopen 20 jaar, aanzienlijk geworden. Niet alleen kan je bij één bank tegenwoordig een gratis betaalrekening plus pasje krijgen, ook de service en de beleggingskosten zijn enorm verschillend. Ik heb al iets verteld over de Rabo, over de SNS zal ik maar helemaal zwijgen….
MoneYou Goquote:Op woensdag 5 december 2018 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waar dan?
Ik ken alleen Duitse banken die dat doen.
Idem, nooit problemen ook ondervonden dus gen reden om eens over te stappen.quote:Op woensdag 5 december 2018 02:46 schreef BasEnAad het volgende:
Bij abn-amro al heel lang, niet om een speciale reden, maar ik kan er altijd terecht, prima wel.
ik ookquote:Op zondag 2 december 2018 15:34 schreef baskick het volgende:
Rabobank, simpelweg omdat m'n ouders daar bankierden en daar mijn eerste rekening openden. Geen enkele reden om daar te vertrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |