abonnement Unibet Coolblue
pi_183489582
Op dit moment hebben mijn partner en ik een gezamenlijke bankrekening bij de Rabobank. Daar zit geen bewuste keuze achter, mijn ouders hebben toen ik een baby was een rekening geopend en ik ben daar blijven hangen en mijn vrouw is daar later bij geschreven. Verder hebben we ook nog rekeningen bij ABNAMRO.

Nu denk ik er aan om over te gaan stappen naar Knab omdat dit meer bij mijn behoeftes lijkt te passen en het me ook erg makkelijk lijkt.

Waar regel jij je bankzaken, en waarom daar? Wat zijn de voordelen, wat de nadelen? En vertel ook even je situatie. Samen, alleen, kinderen etc.

Ik ben dus getrouwd en heb een kind waar ik voor spaar en ben van plan over te stappen naar Knab.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183489606
Ik sloot 7 1/2 jaar geleden een hypotheek af bij de ING en werd verplicht om daar ook onze bankzaken te doen.
Na de scheiding blijven hangen bij ING, ben er zeer tevreden over :) Vooral de app is handig.
pi_183489697
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:21 schreef Poes. het volgende:
Ik sloot 7 1/2 jaar geleden een hypotheek af bij de ING en werd verplicht om daar ook onze bankzaken te doen.
Na de scheiding blijven hangen bij ING, ben er zeer tevreden over :) Vooral de app is handig.
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183489739
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Nee joh, nooit last van.

Ik bankier zelf via de app. Kwestie van je eigen bedachte pincode invoeren en klaar. Bij webshops kun je een QR code scannen en zo via de app betalen. Heel simpel allemaal.

De app heeft ook een ''kijk vooruit'' optie, dan kun je zien welke incasso's zijn ingepland of worden voorspeld. Je huidige saldo wordt dan meeverekend.
pi_183489742
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nu denk ik er aan om over te gaan stappen naar Knab omdat dit meer bij mijn behoeftes lijkt te passen en het me ook erg makkelijk lijkt.

Waar regel jij je bankzaken, en waarom daar? Wat zijn de voordelen, wat de nadelen? En vertel ook even je situatie. Samen, alleen, kinderen etc.

Ik ben dus getrouwd en heb een kind waar ik voor spaar en ben van plan over te stappen naar Knab.
Wat ik van Rabo vind, kan ik op straffe van een eeuwige ban, niet meer neerplempen.

Maar bij ING hebben wij (tweeën) al decennia onze betaalbankzaken en hypotheek met actieve betaalrekening korting.

Voor de spaarrente hoef je het niet te doen, wel voor het gemak.

Verder had ik een Knab rekening, maar ben overgestapt naar MoneYou vanwege gratis betaalpas.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183489748
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Die TAN lijst gaat eruit per 2019, dan moet je via App op je smartphone, transacties goedkeuren.

Storing kan ik me niet heugen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183489766
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat ik van Rabo vind, kan ik op straffe van een eeuwige ban, niet meer neerplempen.

Maar bij ING hebben wij (tweeën) al decennia onze betaalbankzaken en hypotheek met actieve betaalrekening korting.

Voor de spaarrente hoef je het niet te doen, wel voor het gemak.

Verder had ik een Knab rekening, maar ben overgestapt naar MoneYou vanwege gratis betaalpas.
Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
pi_183489822
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:
Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?

1 Maakte afspraak voor een Rabo hypotheek, werd week later gebeld dat de afspraak niet doorging, ik eerst een ordner met papieren moest vullen en dan "misschien wel weer in contact mocht treden".

2 Wilde een spaardeposito openen bij Rabo kantoor, zonder (dure) Rabo betaalrekening. Huppelkutje 1 achter de balie zei: "voor zo'n bedrag is dat prima, dar regelen we wel met de manager, komt u volgende week terug dan is het geregeld" Week later, huppelkutje 2 achter de balie, zegt "Nee, hoor, bij nader inzien doen we dat toch niet zonder betaalrekening"

3 Autoverzekering bij Rabo bank. Om all risk terug te schroeven naar WA (of zo), heb ik 3x moeten bellen en mailen en moeten dreigen met een topic in Tros Radar en een klacht bij AFM. Toen pas werd de verzekering teruggeschroefd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183489863
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:38 schreef blomke het volgende:

[..]

Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?

1 Maakte afspraak voor een Rabo hypotheek, werd week later gebeld dat de afspraak niet doorging, ik eerst een ordner met papieren moest vullen en dan "misschien wel weer in contact mocht treden".

2 Wilde een spaardeposito openen bij Rabo kantoor, zonder (dure) Rabo betaalrekening. Huppelkutje 1 achter de balie zei: "voor zo'n bedrag is dat prima, dar regelen we wel met de manager, komt u volgende week terug dan is het geregeld" Week later, huppelkutje 2 achter de balie, zegt "Nee, hoor, bij nader inzien doen we dat toch niet zonder betaalrekening"

3 Autoverzekering bij Rabo bank. Om all risk terug te schroeven naar WA (of zo), heb ik 3x moeten bellen en mailen en moeten dreigen met een topic in Tros Radar en een klacht bij AFM. Toen pas werd de verzekering teruggeschroefd.
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?

Duidelijke ervaringen. Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen. Als dat wel zo is maakt dat de rabo behoorlijk antiek
pi_183489880
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:
Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen.
Plm. 2012. Toen zijn we op een ING hypotheek overgestapt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183490082
Ik doe dat meestal gewoon op de computer van werk. De baas gaat meestal al 2 uur naar huis. Dus hebben we nog 2 uurtjes om wat voor onszelf te doen. En in de kantine staat een pc. Ik heb 4 collegae dus ieder mag een namiddag de pc gebruiken voor administratie e.d..
  zondag 2 december 2018 @ 11:36:28 #12
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_183490668
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:33 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Wil je dan een je verhaal van de rabo iets meer diplomatiek optekenen? Ben wel benieuwd namelijk.
Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.

Overstapservice van de ING vond ik fantastisch. Binnen een uur alles geregeld en een tijdelijke pas waarmee ik kon pinnen. Dat je dan ook geen raar kastje nodig hebt om betalingen te autoriseren maar dat dat met SMS of app kan was een bijkomend voordeel. Lijsten met tan codes heb ik al jaren niet gezien.
pi_183490872
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:36 schreef SailorP het volgende:
Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.

Overstapservice van de ING vond ik fantastisch. Binnen een uur alles geregeld en een tijdelijke pas waarmee ik kon pinnen. Dat je dan ook geen raar kastje nodig hebt om betalingen te autoriseren maar dat dat met SMS of app kan was een bijkomend voordeel. Lijsten met tan codes heb ik al jaren niet gezien.
^O^ ^O^
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183490999
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:38 schreef blomke het volgende:

[..]

Stuur je dan de moderator een PM/DM als ik eraf geplempt ben?

1 Maakte afspraak voor een Rabo hypotheek, werd week later gebeld dat de afspraak niet doorging, ik eerst een ordner met papieren moest vullen en dan "misschien wel weer in contact mocht treden".

2 Wilde een spaardeposito openen bij Rabo kantoor, zonder (dure) Rabo betaalrekening. Huppelkutje 1 achter de balie zei: "voor zo'n bedrag is dat prima, dar regelen we wel met de manager, komt u volgende week terug dan is het geregeld" Week later, huppelkutje 2 achter de balie, zegt "Nee, hoor, bij nader inzien doen we dat toch niet zonder betaalrekening"

3 Autoverzekering bij Rabo bank. Om all risk terug te schroeven naar WA (of zo), heb ik 3x moeten bellen en mailen en moeten dreigen met een topic in Tros Radar en een klacht bij AFM. Toen pas werd de verzekering teruggeschroefd.
het ontkennen van afspraken heb ik ook ervaring mee in mijn hypotheekgesprek. Ik ben toen opgestaan en weggelopen :Y
Als bank zijnde vind ik ze prima, maar volgens mij is er weinig verschil in de banken in hetgeen ik wil.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183491165
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?

Duidelijke ervaringen. Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen. Als dat wel zo is maakt dat de rabo behoorlijk antiek
Ik moest dat iig wel bij ING in 2017. :T Was ook ter identificatie, want had daar nog geen rekening.
pi_183491350
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2018 12:04 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik moest dat iig wel bij ING in 2017. :T Was ook ter identificatie, want had daar nog geen rekening.
antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?
pi_183491364
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:36 schreef SailorP het volgende:

[..]

Reden dat ik alles over heb gezet naar de ING was dat je alleen bij je lokale bank met legitimatie geld op kan halen als je pas het heeft begegeven. En laat deze lokale bank nu net alleen maandag tot vrijdag open zijn van 10-17. Als je dan 100 km verderop werkt is dat niet handig. Als je het dan daarna voor elkaar krijgt om een defecte pas te leveren waardoor ik nog een dag vrij moet nemen om geld op te halen ben ik er wel klaar mee, zeker als de balie mevrouw dan een preek geeft dat ik mijn pas in het hoesje moet laten en niet in mijn portemonnee in mijn achterzak.

Overstapservice van de ING vond ik fantastisch. Binnen een uur alles geregeld en een tijdelijke pas waarmee ik kon pinnen. Dat je dan ook geen raar kastje nodig hebt om betalingen te autoriseren maar dat dat met SMS of app kan was een bijkomend voordeel. Lijsten met tan codes heb ik al jaren niet gezien.
Is dit recent? De Rabobank werkt volgens mij niet meer met die lokale kantoortjes.
pi_183492594
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?
Ik gebruik alleen het pasje van de gezamenlijke rekening, dus geen idee.
pi_183492662
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:
antieke bedrijfsvoering nietwaar? Kom je dat nog meer tegen bij de ING?
Zo op het eerste gezicht staan ze vrij vooraan met app ontwikkelingen voor betalen, geld overmaken en beleggen. Dat laatste doe ik niet via hun app (wel op de desktop), dus ik ben niet van al hun faciliteiten op de hoogte.

Ook niet van betalen met smartphone, maar dat komt meer door mijn (antieke) smartphone.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 2 december 2018 @ 13:35:50 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183493023
Voor persoonlijk
ING, simpelweg omdat mijn moeder toen een postbank rekening had aangemaakt

Voor zakelijk
ING, omdat toen ik naar de Rabobank ging om een zakelijke rekening te openen ze een afspraak voor me wilde maken over 4 a 5 weken om even langs te komen terwijl de ING dat in 16 minuten voor me gepiept had. Doei rabobank. Doeiiiiii daaag.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183493036
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2018 13:35 schreef SpecialK het volgende:
Voor zakelijk
ING, omdat toen ik naar de Rabobank ging om een zakelijke rekening te openen ze een afspraak voor me wilde maken over 4 a 5 weken om even langs te komen terwijl de ING dat in 16 minuten voor me gepiept had. Doei rabobank. Doeiiiiii daaag.
Dito! Ik moest een afspraak van een uur inplannen met een zakelijk adviseur voor een simpele zakelijke betaalrekening zonder kredietmogelijkheid. Daar had ik echt zó geen zin in.
  zondag 2 december 2018 @ 13:46:09 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183493215
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
TAN-codes kon je ook gewoon automatisch per sms krijgen als je een transactie invoerde. Verder geen extra kastje of dingetje nodig. Ideaal.

Maar TAN gaat eruit. Je moet aan de app. En er komt een andere regeling voor mensen zonder smartphone.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 december 2018 @ 13:53:10 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183493343
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

?
Maar hoe zit het met internetbankieren? Heb je daar nog steeds zo'n lijst met codes om in te loggen? En ik heb de indruk dat ze daar zo vaak storing hebben, of valt dat mee?
Die lijst was maar kort eigenlijk. Gaat de afgelopen 8 of 9 jaar al gewoon via SMS. Sinds 3 jaar via de app. ING was wat dat betreft altijd de eerste met het inzetten van makkelijker betalen. Ik zie nu nog mensen bij andere banken met zo'n reader apparaat rotzooien met 80 cijfers over en weer intypen voordat je 1 transactie hebt gedaan ik zou er mijn polsen van open krassen.

Storing, maximaal 2x echt zelf last van gehad de afgelopen 10 jaar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183494952
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:42 schreef LorneMalvo het volgende:

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit een ban oplevert?

Duidelijke ervaringen. Is dit recent? Kan mij namelijk niet voorstellen dat je nu nog langs huppelkutjes moet om rekeningen te openen. Als dat wel zo is maakt dat de rabo behoorlijk antiek
Wellicht is er veel veranderd in het afgelopen jaar. Zou zomaar kunnen. Ik heb me een beetje afgekeerd van de Rabo want ik werd nogal ongelukkig van ze. Ben er best van overtuigd dat alle medewerk(st)ers hun best doen, maar het komt allemaal niet uit de verf. Misschien inherent aan wat ze zijn (regionaal met allemaal kantoren die het op hun eigen manier doen).
pi_183495468
Rabobank, simpelweg omdat m'n ouders daar bankierden en daar mijn eerste rekening openden. Geen enkele reden om daar te vertrekken. De Rabo Reader werkt prima, net als de app. De nieuwe online omgeving is even wennen en nog lang niet alle functionaliteit zit daarin, daarvoor moet dan naar de oude geswitcht worden. Dat is hopelijk tijdelijk :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183495488
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:31 schreef blomke het volgende:

[..]

Die TAN lijst gaat eruit per 2019, dan moet je via App op je smartphone, transacties goedkeuren.

Storing kan ik me niet heugen.
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?

Zelf zit ik bij de Rabo, zowel betaal- als spaarrekening.
Ik ben daar dik tevreden over en overweeg niet eens om over te stappen naar een andere bank.
Don't fix it when it ain't broken. :)
pi_183495677
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:
Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?

Ja, is dat zo exceptioneel dan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183495678
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:14 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

antieke bedrijfsvoering nietwaar?
Je legitimeren als je klant wordt bij een bank is wettelijk verplicht (en de bank is verplicht een kopie van die legitimatie in hun archief te hebben); daar kan ING verder weinig aan veranderen.

Nouja. of wel eigenlijk. De banken zijn onderling nu aan het inregelen dat als je je bij ING al eens geïdentificeerd hebt dat bij RABO niet meer hoeft en vv.
En als je al een rekening hebt is een extra aanvragen gewoon digitaal mogelijk zonder enig menselijk contact :P
pi_183495752
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?
Als alternatief voor mensen die pertinent weigeren om een smartphone te gebruiken (of de app te installeren) maar toch willen internetbankieren komt er een rabo-reader achtig apparaat.
pi_183495994
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je legitimeren als je klant wordt bij een bank is wettelijk verplicht (en de bank is verplicht een kopie van die legitimatie in hun archief te hebben); daar kan ING verder weinig aan veranderen.

Nouja. of wel eigenlijk. De banken zijn onderling nu aan het inregelen dat als je je bij ING al eens geïdentificeerd hebt dat bij RABO niet meer hoeft en vv.
En als je al een rekening hebt is een extra aanvragen gewoon digitaal mogelijk zonder enig menselijk contact :P
je kan je prima via een geautomatiseerd systeem en online legitimeren. Dat hele kantoor en baliegedoe is van een andere tijd
pi_183496018
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Wellicht is er veel veranderd in het afgelopen jaar. Zou zomaar kunnen. Ik heb me een beetje afgekeerd van de Rabo want ik werd nogal ongelukkig van ze. Ben er best van overtuigd dat alle medewerk(st)ers hun best doen, maar het komt allemaal niet uit de verf. Misschien inherent aan wat ze zijn (regionaal met allemaal kantoren die het op hun eigen manier doen).
volgend mij is dat hele lokale verhaal er niet meer bij de boerenleenbank.
pi_183496079
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 13:17 schreef blomke het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht staan ze vrij vooraan met app ontwikkelingen voor betalen, geld overmaken en beleggen. Dat laatste doe ik niet via hun app (wel op de desktop), dus ik ben niet van al hun faciliteiten op de hoogte.

Ook niet van betalen met smartphone, maar dat komt meer door mijn (antieke) smartphone.
ik vind het wel mooi om te horen dat de ING zich zo heeft teruggeknokt van achterhaalde status van de Postbank
  zondag 2 december 2018 @ 16:26:57 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183496850
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dus dan ben je min of meer verplicht een mobieltje te hebben of is er ook een andere manier om je rekeningen te beheren?

Zelf zit ik bij de Rabo, zowel betaal- als spaarrekening.
Ik ben daar dik tevreden over en overweeg niet eens om over te stappen naar een andere bank.
Don't fix it when it ain't broken. :)
Voor mensen zonder smartphone komt er een andere oplossing.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183498164
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 15:58 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je kan je prima via een geautomatiseerd systeem en online legitimeren. Dat hele kantoor en baliegedoe is van een andere tijd
Vormen van online legitimeren zijn bij mijn weten nog steeds niet geaccepteerd. Frauderen met dergelijke systemen is nog te makkelijk. Alleen de afgeleide legitimatie (dat wil zeggen dat je een transactie doet vanaf een andere rekening, waarvan de rekeninghouder zich eens heeft gelegitimeerd) is online wel mogelijk.
pi_183498278
Voordeel van de ING is dat haar vorm van bankieren meer gebruikersvriendelijk is, omdat je niet afhankelijk bent van een kastje.
Het kastje van de Rabobank en van ABN AMRO is vervelend, omdat je het kastje bij je moet hebben. Gelukkig kan je die van een ander ook gebruiken omdat het aan je bankpas is gekoppeld.
Het kastje van de SNS is nog vervelender, omdat dit kastje persoonlijk is.

Laatst zag ik ook dat de ABN, ING en Rabobank gaan samenwerken om pin-automaten onder een nieuwe label te introduceren. Hiermee vervalt ook het nadeel dat je moet kijken welke geldautomaten er bij jou in de buurt zijn.

Veel is dus gebaseerd op emotie. Ook kan je een kijkje nemen in dit topic met andere argumenten zoals het 'groene beleid' of de kosten voor buitenlandse transacties.
WGR / Waar een bankrekening?
pi_183498669
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 17:45 schreef snabbi het volgende:
Voordeel van de ING is dat haar vorm van bankieren meer gebruikersvriendelijk is, omdat je niet afhankelijk bent van een kastje.
Het kastje van de Rabobank en van ABN AMRO is vervelend, omdat je het kastje bij je moet hebben. Gelukkig kan je die van een ander ook gebruiken omdat het aan je bankpas is gekoppeld.
Het kastje van de SNS is nog vervelender, omdat dit kastje persoonlijk is.

Laatst zag ik ook dat de ABN, ING en Rabobank gaan samenwerken om pin-automaten onder een nieuwe label te introduceren. Hiermee vervalt ook het nadeel dat je moet kijken welke geldautomaten er bij jou in de buurt zijn.

Veel is dus gebaseerd op emotie. Ook kan je een kijkje nemen in dit topic met andere argumenten zoals het 'groene beleid' of de kosten voor buitenlandse transacties.
WGR / Waar een bankrekening?
Bij de ABN heb je dat kastje echt niet zo vaak nodig, een hoop kan gewoon via de app.
pi_183498676
Rabo en ING. Rabobank heb ik al sinds mijn geboorte en ik ING is destijds ivm hypotheek gekomen. Voor beiden zie ik geen redenen om er van af te willen.
pi_183499064
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Bij de ABN heb je dat kastje echt niet zo vaak nodig, een hoop kan gewoon via de app.
Dat klopt. Je hebt het kastje alleen nodig voor traditioneel internet bankieren (inloggen), voor transacties naar rekeningnummers die niet in je adresboek staan (dus nog nooit geld naar hebt overgemaakt) en nog wat andere specifieke dingen). Omgekeerd, als je hem wel nodig hebt is het gewoon irritant.
pi_183499111
Bij de ING omdat ik vroeger toen ik kind was daar een rekening kreeg via mn ouders en omdat ik een luie aap ben en het verder wel prima vind, dus geen zin om te wisselen.

Ow en omdat TAN codes natuurlijk altijd stukken beter is dan altijd die klote randomreader mee moeten zeulen. Dat mensen daar nooit kotsmisselijk van werden zeg :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183499130
Goed, die TAN codes gaan ze mee stoppen nu en tegenwoordig steeds meer via mobiel en QR code scannen en alles, maar die TAN codes kreeg je 10+ jaar geleden al gewoon als smsje op je mobiel die je toch altijd bij had. En andere banken maar met zo een randomreader lopen kutviolen _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183499535
In de woonkamer.
  zondag 2 december 2018 @ 19:20:14 #42
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_183500549
Ooit zat ik bij de Postbank omdat m'n ouders daar ooit een rekening voor mij hebben geopend. Ik ben daar weggegaan in 2000 omdat ik het zo beu was dat mijn salaris altijd een paar dagen onderweg was (toen was dat nog zo).
Ik ben overgestapt naar de Rabo. De reden was dat mijn werkgever daar ook bij zat. Ik ben daar jaren tevreden geweest.

Ik zit nu bijna 5 jaar bij de ING ivm de hypotheek die we daar ook hebben afgesloten. Ik ben er prima tevreden over. De app werkt prettig, desktopversie is ook fijn. Nota's uit bouwdepot opvragen gaat super soepel en snel. Is ook duidelijk en eenvoudig aangegeven wat je moet doen. Ik kan al mijn producten inzien (alle rekeningen, hypotheekleningdelen, wat oorspronkelijk hoofdsom was en wat nu openstaat, stand van het bouwdepot etc.)

De Rabo rekening heb ik alleen nog voor de machtiging die ik heb op de rekening van m'n moeder. Anders kan ik de app niet meer inzien. Nu gebruik ik die machtiging niet, maar je zal net zien dat het ineens nodig is. M'n moeder is tevreden over de Rabo dus die ga ik niet overzetten naar iets anders. Hier is ze aangewend dus prima. Zij bankiert toch altijd via een desktop.

Ik vond de dienstverlening van de Rabo altijd superieur juist omdat ze de lokale banken hadden. Korte lijnen altijd. Maar dat is al grotendeels veranderd en gaat nog verder veranderen. Rabo loopt nu aan tegen problemen die de andere grote banken jaren geleden hadden. Ik zie in de dienstverlening nog weinig positiefs bij de Rabobank. Terwijl het heus niet aan de poppetjes ligt, die mensen doen ook hun best.

Bij de ing is het wat mij betreft en op dit moment goed geregeld.
klerkje
pi_183500611
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 17:39 schreef snabbi het volgende:

[..]

Vormen van online legitimeren zijn bij mijn weten nog steeds niet geaccepteerd. Frauderen met dergelijke systemen is nog te makkelijk. Alleen de afgeleide legitimatie (dat wil zeggen dat je een transactie doet vanaf een andere rekening, waarvan de rekeninghouder zich eens heeft gelegitimeerd) is online wel mogelijk.
Voor een Duitse bankrekening kon het gewoon digitaal :Y. Eerder nog met skypen/videobellen, maar later o.a. met een foto van het ID bewijs.

@tt: ING, vanwege het digitaal gemak.
Rabo is de deur uit vanwege o.a. de random reader.
dag
pi_183502415
gewoon smart
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 21:42:16 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183504287
Rabobank vanaf mn geboorte. En zo is het gebleven. Hypotheek bij de Aegon ivm nieuwbouw en de lange rentevastperiode.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 2 december 2018 @ 23:31:08 #46
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_183506589
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Is dit recent? De Rabobank werkt volgens mij niet meer met die lokale kantoortjes.
Dit zal een jaar of 5 geleden zijn geweest. In de tussentijd hebben ze het nog wel voor elkaar gekregen om in mijn hypotheek offerte de aanhef van mij en m'n ex te gebruiken ondanks dat we al een jaar of 3 geen gezamenlijke producten meer hadden... Bij nabellen was dit uitermate lastig om aan te passen en moest ik er maar omheen lezen, bij de definitieve overeenkomt zou het wel goed komen...
pi_183515218
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2018 18:23 schreef vosss het volgende:
Bij de ING omdat ik vroeger toen ik kind was daar een rekening kreeg via mn ouders en omdat ik een luie aap ben en het verder wel prima vind, dus geen zin om te wisselen.

Ow en omdat TAN codes natuurlijk altijd stukken beter is dan altijd die klote randomreader mee moeten zeulen. Dat mensen daar nooit kotsmisselijk van werden zeg :')
Heb die randomreader eigenlijk zelden nodig.
pi_183515365
Zit bij ING, alleen omdat ouders daar al rekening hadden. Weet niet zeker, maar volgens mij was de oude Postbank ook de bank die het langste nog gratis betaalrekening had. Moet wel wennen aan nieuwe internetbankieren omgeving...alles moet tegenwoordig afgestemd worden op app's. Steeds minder info op één scherm, want dat is op de telefoon zo lastig. Vroeger had je in één oogopslag veel meer info.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 3 december 2018 @ 15:42:53 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183515401
ING

Omdat mn moeder bij mn geboorte een rekening bij de Postbank opende.
pi_183517818
ING sinds m'n allereerste rekening. Spaargeld staat ergens anders. Mensen die hun spaargeld bij de grootbanken laten staan, begrijp ik niet. Maar qua betaalgemak vind ik ING wel oké.
pi_183517899
Alles via de Rabobank. Tenminste mijn rekening no waar mijn salaris op gestort word en nog een andere rek. waar de reserve pot op staat. In dorpen had je in mijn jeugd weinig keus.

Mijn hypotheek loopt bij attens en alle verzekeringen via mijn werkgever vanwege het collectief en nog wat andere partijen.
pi_183517906
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 17:55 schreef Pleun2011 het volgende:
ING sinds m'n allereerste rekening. Spaargeld staat ergens anders. Mensen die hun spaargeld bij de grootbanken laten staan, begrijp ik niet. Maar qua betaalgemak vind ik ING wel oké.
Waarom begrijp je dat niet?
pi_183517958
Nou, het is knab geworden. Vanwege de onbeperkte hoeveelheid "potjes" die je kunt aanmaken en de handige online tools.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183518138
Ik zat ook vanaf jongsafaan bij de postbank. Maar toen de postbank echt ging integreren met ING heb ik een tijdje bij ING gewerkt. Daarna heb ik met spoed al m'n geld daar weggehaald :+.
Gelukkig hebben ze dat project toen met een jaar of wat uitgesteld. want het zou niet goedgekomen zijn :D.

Bankzaken verhuisd naar Triodos en daar prima tevreden over.
Hypotheek nog wel altijd bij ING, en dat is best vervelend, want je hebt géén mijning als je enkel een hypotheek hebt. En ze maken een axtra aflossing wel soms gewoon een tikje kwijt. Dat bankiert niet handig aan onze kant.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183518632
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom begrijp je dat niet?
Omdat je bij grootbanken bijna 0% rente krijgt.
  dinsdag 4 december 2018 @ 10:50:14 #56
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_183528999
Asn. Dik tevreden over! Hartstikke makkelijk bankieren via de app (ik doe alles met vingerafdruk) en hun service is fantastisch.
Ik pinde eens in Berlijn, waarna er geen geld uit het apparaat kwam. Het was wel afgeschreven. Asn maakte me het bedrag over en vertrouwde dus blindelings op mijn relaas. Ze konden het later wel checken in de gegevens van de machine, maar dat wachtten ze niet af toen ze mij het bedrag vergoedden.

Overstappen is hartstikke makkelijk ook. Ze regelden eigenlijk alles voor me. Ik kwam van ING.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 04-12-2018 11:12:06 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_183529033
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:30 schreef Poes. het volgende:

[..]
Ik bankier zelf via de app. Kwestie van je eigen bedachte pincode invoeren en klaar. Bij webshops kun je een QR code scannen en zo via de app betalen. Heel simpel allemaal.
Die codes zijn ideaal, bij de rabobank heb je steeds je pas en dat apparaatje nodig. Contactloos betalen met je telefoon werkt ook enorm goed met de ING app.
  dinsdag 4 december 2018 @ 12:24:55 #58
403253 Meke
after all this time? always.
pi_183530084
Triodos.

Heb bij Rabo en ING gezeten maar na alle verhalen bewust gekozen voor een bank die in groen investeert.

Wel inderdaad met (persoonlijke) e-identifier, maar voor de meeste transacties is dat niet nodig. Echt grote transacties regel ik toch meestal thuis, dus dat zie ik niet als nadeel :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_183530122
had ooit een pennyrekening, zit daarom nog steeds bij de ING. Te lui om over te stappen en hypotheek was ook beste optie daar.

werkt online iig 100x beter dan rabo, wat een ellende is die bank zeg met die scanners
I am a Koala who Stretches :P
  dinsdag 4 december 2018 @ 13:21:18 #60
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_183530947
Eigen rekening: Rabobank. Waarom? Eigenlijk puur omdat ik hier altijd al zat.
Gedeelde rekening met vriendin: ING. Waarom? Zij zit bij de ING en ik had geen zin in 2 RABO-pasjes. Te verwarrend. :7

Eigen spaarrekening: Argenta. Waarom? Hoogste spaarrente in de tijd van openen,
Eigen Deposito 5YR rekening: DHB Bank. Waarom? Hoogste 5 jaar deposito-rente in de tijd van openen.

Verder vind ik ING & RABO erg vergelijkbaar en gebruiksvriendelijk voor het minimale gebruik van mij. (Puur Internetbankieren). Dus geen reden gehad om over te stappen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_183533118
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 15:31 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Heb die randomreader eigenlijk zelden nodig.
Dit idd alleen bij grote bedragen. En eigenlijk waardeer ik die extra veiligheid wel.
Tevens Rabo omdat mijn ouders die afgesloten hadden en de Rabo nog een kantoor hier had. Dat is sinds dit jaar ook veranderd en zit te denken aan veranderen maar volgens mij wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.

Spaarrekeningen bij een 10tal banken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:15:49 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183533183
Rabobank. Zakelijk en privé. Nooit gezeur.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_183542226
Vroeger had ik van oudsher een rekening bij de Postbank wat later ING werd. Lange tijd een goede service en geen gekke kastjes nodig om te kunnen internetbankieren. Langzaamaan werd de service steeds slechter. Toen de ING het presteerde om een geheel onbekende lening bij het BKR aan mij te koppelen en mij letterlijk vroeg of ik geestelijk wel in orde was toen ik dat hersteld wilde hebben, ben ik als een speer naar de Rabobank gerend. Prima service, en zo’n gek kastje nam ik maar voor lief.

Later ook een gezamenlijke rekening geopend en een hypotheek bij de Rabobank afgesloten. Ook hier wordt de service alsmaar minder. Met als dieptepunt de totale non-communicatie afgelopen weekend over een dubbele afschrijving van de hypotheek-inleg. Dan is de Rabobank niet bereikbaar en moet je een dag later in de media lezen dat er een storing was.

Op mijn suggestie dat in dergelijke gevallen de bank eerst -ook in het weekend- de klanten zou moeten informeren en later de pers werd gezegd: “Ik geef het door aan Rabobank Nederland, lokaal kunnen wij daar niets aan doen.” That’s it!

Ik overweeg nu eigenlijk om maar weer naar een andere bank te verkassen, maar aan de andere kant, er is geen enkele bank met een goede klantenservice nadat je klant bent geworden.

Conclusie: Waar je ook je geldzaken regelt, het maakt allemaal niets uit.
pi_183543022
Triodos. Heel tevreden over ^O^

Voorheen altijd ING (want ooit begonnen met postbank, inclusief een knuffelleeuw), en hoewel ik absoluut geen klachten heb over de service (het werkte altijd meer dan prima), wilde ik geen ongein zoals bijv. de Dakota-pipeline meer steunen. Liever iets duurzamer.

Overstapservice werkte perfect en ik kan ze altijd eenvoudig bereiken.
  woensdag 5 december 2018 @ 02:46:50 #65
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183543674
Bij abn-amro al heel lang, niet om een speciale reden, maar ik kan er altijd terecht, prima wel.
pi_183544725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:44 schreef Storpojke het volgende:
Conclusie: Waar je ook je geldzaken regelt, het maakt allemaal niets uit.
Ik heb zoveel banken (ook: opgedoekte rekeningen) en de verschillen zijn, zeker de afgelopen 20 jaar, aanzienlijk geworden. Niet alleen kan je bij één bank tegenwoordig een gratis betaalrekening plus pasje krijgen, ook de service en de beleggingskosten zijn enorm verschillend. Ik heb al iets verteld over de Rabo, over de SNS zal ik maar helemaal zwijgen….

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 05-12-2018 09:00:01 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 09:25:16 #67
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183545046
Rabo, eigenlijk omdat ik hier altijd bij heb gezeten en ik er nooit problemen mee heb (alleen dat je af en toe die scanner nodig blijkt te hebben en dat ik er wat laat achterkwam dat een wereldpas niet standaard wereldwijd te gebruiken blijkt zonder deze daarvoor te activeren :P )

Verder tegenwoordig ook een rekening bij Bunq, dat vind ik qua mogelijkheden erg fijn werken. Verschillende rekeningen aan kunnen maken, voor verschillende doelen en meer handigheidjes :)
pi_183545760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik heb zoveel banken (ook: opgedoekte rekeningen) en de verschillen zijn, zeker de afgelopen 20 jaar, aanzienlijk geworden. Niet alleen kan je bij één bank tegenwoordig een gratis betaalrekening plus pasje krijgen, ook de service en de beleggingskosten zijn enorm verschillend. Ik heb al iets verteld over de Rabo, over de SNS zal ik maar helemaal zwijgen….
Waar dan?
Ik ken alleen Duitse banken die dat doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 5 december 2018 @ 10:21:12 #69
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_183545930
Zit nu bij ING.
Voorheen was het Abnamro, ben hier weggegaan omdat mijn pas een keer kapot ging.
Vervolgens is de vervangende pas nooit aangekomen.
Heeft de bank een nieuwe pas aangevraagd.
Deze bleek niet te werken want er was alweer een nieuwe pas onderweg.
9 passen en 4 weken zonder toegang tot een rekening later kreeg ik aan eindelijk een werkende pas van de filiaalmanager uitgereikt.
Heb hem terug gegeven en mijn rekening opgezegd.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_183545999
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Waar dan?
Ik ken alleen Duitse banken die dat doen.
MoneYou Go
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183551039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 02:46 schreef BasEnAad het volgende:
Bij abn-amro al heel lang, niet om een speciale reden, maar ik kan er altijd terecht, prima wel.
Idem, nooit problemen ook ondervonden dus gen reden om eens over te stappen.

Spaarrekeningen heb ik wel her en der (al zijn velen inactief, met hooguit een paar Euro erop)
pi_183623512
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 15:34 schreef baskick het volgende:
Rabobank, simpelweg omdat m'n ouders daar bankierden en daar mijn eerste rekening openden. Geen enkele reden om daar te vertrekken.
ik ook
pi_183632790
Betaalrekening bij de Rabobank omdat ik er werk :). Spaarrekening en depo's bij Leaseplan i.v.m. hoogste variabele rente. Spaarverzekering bij DELA i.v.m. nog hogere 10 jaar vast rente.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')