Rechtszitting Masmeijer in Antwerpen verloopt chaotisch 
Frank Masmeijer wordt vanmiddag onderworpen aan een kruisverhoor door de verdediging en enkele medeverdachten bij het Antwerpse hof van beroep. De extra zitting, over de smokkel van 467 kilo cocaïne, is gepland vanwege de plotselinge bekentenis van de voormalige tv-presentator in zijn strafzaak twee weken geleden en verloopt chaotisch.
De gevallen showbizz-ster Frank Masmeijer, die bij de zitting aanwezig is en zich op zijn zwijgrecht beroept, is al veroordeeld voor acht jaar cel en ging daartegen in hoger beroep.
Nu riskeert hij opnieuw acht jaar cel voor de smokkel van de grote hoeveelheid drugs via de Antwerpse haven. Hij probeerde met een gehuurde bestelwagen een lading bananen op te halen. Daarin zat 467 kilo coke, ter waarde van 23 miljoen euro, verstopt. Het plan mislukte. De bende voor wie de drugs bestemd waren, pakte Masmeijer stevig aan en sloegen hem in elkaar.
Twee weken geleden bekende Masmeijer plots voor het eerst in vier jaar dat hij wetens en willens had meegewerkt aan de smokkel.
KruisverhoorNa de opvallende bekentenissen van Masmeijer hadden advocaten Hans Rieder en Mounir Souidi, die een Mechelse hoofdverdachte verdedigen, gevraagd om Masmeijer aan een ‘kruisverhoor’ te mogen onderwerpen. Het hof stond een extra zitting met enkel de ondervraging van Masmeijer toe. Hij moet vanmiddag verplicht aanwezig zijn.
De uitspraak in de zaak werd op zijn vroegst eind februari verwacht, maar zal waarschijnlijk nu nog meer vertraging oplopen. Al die tijd zal Masmeijer in de cel in België blijven. Mocht hij opnieuw worden veroordeeld, mag hij de rest van zijn straf in Nederland uitzitten.
Tweets door @DennisJansenAD 'Masmeijer heeft mijn cliënt aangewezen dat hij klappen zou hebben uitgedeeld. Logisch dat ik daar iets meer over wil weten' aldus Souidi, advocaat van een van de verdachte #Masmeijer
Advocaat Souidi zag Masmeijer na 1 vraag alweer verdwijnen.

'Hij heeft twee geleden gezegd A gezegd maar zegt geen B. Hij zou een verklaring afleggen. Dit is teleurstellend' #Masmeijer
Het 'kruisverhoor' Masmeijer heeft een kwartiertje geduurd

. 'Bizar', zegt advocaat Souidi van een van de verdachten #Masmeijer
Frank Masmeijer stelt dat hij de vorige keer alles heeft gezegd. 'Hij heeft het recht om te zwijgen', zegt zijn advocaat Vincke #Masmeijer
Enige onduidelijkheid:
Frank Masmeijer verlaat nu alweer de zaal #Masmeijer
Masmeijer vertelt dat het hem enorm gestoord heeft dat er van hem een 'afschuwelijke foto' in de pers is verschenen. 'Mensonterend' #Masmeijer
Collega van de voorzitter voert het woord.
Dat komt omdat de bril van de voorzitter stuk is en hij Masmeijer niet goed kunt zien

#Masmeijer
Frank Masmeijer kom geboeid binnen in de zaal. 
Draagt jasje #Masmeijer
Begin deze maand verraste oud-quizmaster Frank Masmeijer met een plotselinge bekentenis. 'Ik was maar een tussenpersoon. Geef me alstublieft een menselijke straf' #masmeijer
Aangekomen bij Hof van Beroep in Antwerpen vanwege extra verhoor Frank Masmeijer die recent toch bekende betrokken te zijn geweest in de cocainesmokkel in 2014 #masmeijer
https://www.ad.nl/show/re(...)-chaotisch~a2ea635f/Lekker bezig weer