abonnement Unibet Coolblue
pi_183602258
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 10:33 schreef Slobeend het volgende:
De Top 100:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staan 15 tot 20 3voor12 waardige nummers in ofzo, verder walgelijkheid tot aan de horizon.
eens
  zaterdag 8 december 2018 @ 12:44:38 #77
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_183603820
Zoutelande _O_
pi_183613154
Vorig jaar was zelfs PTM de winnaar of niet? Wel mee eens dat het een tenenkrommende lijst is :o grote shift tov vorig jaar.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_183613200
En ik had nog nooit van Andy Shauf (of foxwarren) gehoord maar heerlijk zeg :Y waar had ik die van moeten kennen???
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 9 december 2018 @ 03:11:54 #80
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_183619330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 21:28 schreef Norrage het volgende:
En ik had nog nooit van Andy Shauf (of foxwarren) gehoord maar heerlijk zeg :Y waar had ik die van moeten kennen???
Andy Shauf is wel vaker besproken hier dacht ik? Hij heeft vrij veel getourd ook de laatste jaren, o.a. ook op Down the Rabbit Hole gestaan en Le Guess Who.

Foxwarren daarentegen is voor mij ook vrij nieuw, maar denk een beetje Junip/Volcano Choir-achtig verhaal (dus bandje rommelt wat aan in obscuriteit, zanger gaat solo en wordt vrij bekend, en bandje krijgt door de bekende zanger ook ineens meer aandacht).
pi_183620713
Ik heb de afgelopen dagen wat in de Primavera-namen zitten snuisteren (wat een woord _O_ ) en kwam een Japanse artieste tegen die me erg bevalt: harunemuri. Haar plaat van dit jaar, harutosyura, is echt heel goed; vrij eclectisch, beetje een mix tussen (indie)rock, j-pop en spoken word met zo nu en dan een lijpe metalschreeuw.



[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 09-12-2018 10:05:23 ]
  zondag 9 december 2018 @ 21:27:59 #82
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_183631100
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 09:04 schreef kciR het volgende:
Wow, Kensington is Song van het Jaar bij 3voor12. Dat is niet best. En ik ben best grote Arctic Monkeys fan, maar een nummer twee op deze lijst is het echt niet waard. En wtf is nummer 4 'Lekker met de meiden'.
Het kan snel gaan, van Tame Impala via Arcade Fire naar Kensington.. maar de stille hoop is dat daarvoor ook een Dotan won. Dus wie weet volgend jaar weer wat fatsoenlijks.

Verder ben ik, in tegenstelling tot vorige jaren, nog niet met de eindlijstjes bezig. Van het weekend maar eens in verdiepen.
Dat nummer van kensington is nog uit 2016 ook :') :'( echt wat een drama
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_183632426
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 21:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat nummer van kensington is nog uit 2016 ook :') :'( echt wat een drama
echt ? |:( Ik haak echt af.
openhartig hoor!
quote:
En Youssef deelt nog meer - directer en duidelijker dan in eerder Kensington-werk. In het upbeat nummer 'Slicer' zingt hij hoe de ik-figuur zichzelf kwijtraakt. Dan snijden de woorden ,,I deleted all that I am" hard.


[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2018 22:45:05 ]
pi_183632631
Er waren nog wel een paar waardige #1’s in de afgelopen jaren, maar de lijst zelf is al jaren net zo dramatisch als dit jaar, al jaren een bij elkaar geraapt zooitje. Net als het medium 3VOOR12 en 3FM en de daarbij horende doelgroep heeft het totaal geen eigen identiteit meer. Het is puur wat 3FM een beetje gepusht heeft door het jaar heen.

Neem 2015, dat had wellicht ‘Let It Happen’ als winnaar, omdat 3FM het een half jaar na release (!) oppikte als een of andere ontdekking van een net doorgebroken act, onder het mom van “dit is zo’n raar liedje, het duurt ook zo lang, maar we zijn rebels en draaien het gewoon”. Maar ik lees in de top 50 van dat jaar alleen al Justin Bieber’s 'Sorry' (huis van een productie, maar alternatief?), 538-stampertje Years & Years’s ‘King’, TROS-liedje ‘Parijs’, de flauwe “shit, we willen weer Paradiso-Melkweg-HMH-Alpha-tent doen, snel een album opnemen” mislukkeling van De Jeugd Van Tegenwoordig, en dat door de strot geduwde schreeuwliedje van Adele van dat jaar zelfs op #5. Dat het dit jaar weer zo’n aanfluiting is komt dus niet uit de lucht vallen. Denk ook niet dat ze dat tij nog kunnen keren, ze hebben hun publiek gevoed met pulp, en dit is de oogst.

Ik denk trouwens niet eens dat het zo erg is dat er door een fanbase massaal is gestemd. Dat was precies 20 jaar geleden net zo, toen de titeltrack van een carrire-overzicht van Osdorp Posse de onbetwiste #1 werd. Een snoeiharde track, maar niet eens een ijkpunt uit hun catalogus, laat staan dat het een liedje is waar je gelijk aan denkt bij het muziekjaar 1998.
pi_183634456
Arctic Monkeys op nummer 2 ook :') die gasten zijn geen schaduw van zichzelf meer.
Verder heb ik het idee dat ik helemaal niet het publiek ben voor die lijst van 3voor12. Bijna al die crappy popmuziek gaat totaal langs me heen. Ik denk dat ik van die top 100 misschien 4 nummers bewust heb geluisterd? Zoiets als Calvin Harris, ik wist niet dat dat nog bestond ik zag het een jaar of 10 geleden een keer op Dour, na 5 minuten heb je dat ook wel gezien, wat een armoe.

Sowieso is het maar een dom idee om mensen te laten stemmen over wat goede muziek is. Zorg gewoon dat je een lijst cureert met een paar lui die er verstand van hebben. Dat schiet meer op, zo bereik je ook meer mensen. Neem de eindejaarslijst van The Quietus, oneindig veel beter. Okay, daarvan heb ik ook nog niet veel geluisterd maar wat ik ervan ken is top.

The Quietus Albums Of The Year 2018
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 december 2018 @ 02:16:25 #86
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_183634761
Ja, The Quietus heeft altijd wel interessante lijstjes. Maar ze gaan volgens mij wel heel bewust voor de ietwat afwijkende ( lees; minder toegankelijke ) albums. En Gazelle Twin is daar wel het mooiste ( - of in dit geval lelijkste? - ) meisje van de klas, geloof ik. Die prijkte n paar jaar terug namelijk ook al op de allerhoogste positie. Ik ben iets minder fan van haar werk, om eerlijk te zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 10 december 2018 @ 07:25:01 #87
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_183635234
Pitchfork heeft ook net hun lijst met beste songs van het jaar gepubliceerd. 1975 op 1. :') Robyn op 2. :') Wel veel van de juiste namen in de lijst, maar de volgorde is niet best.
https://pitchfork.com/fea(...)-best-songs-of-2018/
pi_183635279
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 07:25 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork heeft ook net hun lijst met beste songs van het jaar gepubliceerd. 1975 op 1. :') Robyn op 2. :') Wel veel van de juiste namen in de lijst, maar de volgorde is niet best.
https://pitchfork.com/fea(...)-best-songs-of-2018/
Nou ja, DJ Koze op vijf, da's nog een positief iets in de top tien. Ik had eigenlijk Kacey Musgraves op de bovenste plek verwacht met een van haar nummers, wat ik een heel stuk terechter had gevonden. Als 't gaat over goed gesmeden popnummers laat zij voor mijn gevoel iedereen een kilometer achter zich.
  maandag 10 december 2018 @ 07:38:31 #89
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_183635287
quote:
3s.gif Op maandag 10 december 2018 07:36 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Nou ja, DJ Koze op vijf, da's nog een positief iets in de top tien. Ik had eigenlijk Kacey Musgraves op de bovenste plek verwacht met een van haar nummers, wat ik een heel stuk terechter had gevonden. Als 't gaat over goed gesmeden popnummers laat zij voor mijn gevoel iedereen een kilometer achter zich.
Mitski en Snail Mail niet te vergeten, al staat die laatste wel met een van haar mindere singles in de top 10.
  maandag 10 december 2018 @ 07:40:29 #90
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_183635297
Maar echt he, ik kan dat nummer van Robyn 100 keer horen en dan blijft het me nog niet echt bij. Het is echt zo'n flinterdun niemendalletje.

Geen populaire mening hier, ik weet het.
pi_183635303
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 01:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Arctic Monkeys op nummer 2 ook :') die gasten zijn geen schaduw van zichzelf meer.
Verder heb ik het idee dat ik helemaal niet het publiek ben voor die lijst van 3voor12. Bijna al die crappy popmuziek gaat totaal langs me heen. Ik denk dat ik van die top 100 misschien 4 nummers bewust heb geluisterd? Zoiets als Calvin Harris, ik wist niet dat dat nog bestond ik zag het een jaar of 10 geleden een keer op Dour, na 5 minuten heb je dat ook wel gezien, wat een armoe.

Sowieso is het maar een dom idee om mensen te laten stemmen over wat goede muziek is. Zorg gewoon dat je een lijst cureert met een paar lui die er verstand van hebben. Dat schiet meer op, zo bereik je ook meer mensen. Neem de eindejaarslijst van The Quietus, oneindig veel beter. Okay, daarvan heb ik ook nog niet veel geluisterd maar wat ik ervan ken is top.

The Quietus Albums Of The Year 2018
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks mis met de nieuwe AM hoor. Haalt mijn top 10 ook wel en metacritic cijfer ook wel hoog. Een van hun betere albums wmb :Y maar zeker geen singles album dus in deze lijst waardeloos... _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_183635307
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 07:40 schreef Grobbel het volgende:
Maar echt he, ik kan dat nummer van Robyn 100 keer horen en dan blijft het me nog niet echt bij. Het is echt zo'n flinterdun niemendalletje.
Die hype snap ik ooo echt niet, bijna overal hoog :o
Wel lekker album hoor op zich, maar niet meer dan dat...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_183635316
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 07:38 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Mitski en Snail Mail niet te vergeten, al staat die laatste wel met een van haar mindere singles in de top 10.
Snail Mail en Mitski staan er ook terecht in inderdaad. Verder is The 1975 de ultieme r/im14andthisisdeep-band bedenk ik me nu, dus eigenlijk wel logisch dat ze op nummer een staan bij een Pitchfork dat popmuziek graag overserieus neemt.
  maandag 10 december 2018 @ 07:59:57 #94
13973 ranja
image means nothing
pi_183635404
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 07:40 schreef Grobbel het volgende:
Maar echt he, ik kan dat nummer van Robyn 100 keer horen en dan blijft het me nog niet echt bij. Het is echt zo'n flinterdun niemendalletje.

Geen populaire mening hier, ik weet het.
Bedoel je Honey, dan kan ik me er wat bij voorstellen.
Ik snap niet dat die hoger staat dan Missing U - die hoort bij mij bij de top van het jaar.
  maandag 10 december 2018 @ 08:00:53 #95
13973 ranja
image means nothing
pi_183637251
Zit na aanleiding van Gorilla vs bear lijstje naar Helena Deland te luisteren, prachtig zeg :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 10 december 2018 @ 11:05:06 #97
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_183637417
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 07:59 schreef ranja het volgende:

[..]

Bedoel je Honey, dan kan ik me er wat bij voorstellen.
Ik snap niet dat die hoger staat dan Missing U - die hoort bij mij bij de top van het jaar.
Ja, die inderdaad. Top 3, echt? :')
Overigens wil ik ook best claimen dat als die plaat van Rosalia in januari was uitgekomen in plaats van net voordat alle jaarlijstjes opgesteld moeten worden ze de top 3 echt niet had gehaald. Voelt heel opportunistisch...
  maandag 10 december 2018 @ 11:14:59 #98
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_183637581
Ik vind die Rosala wel heel wat interessanter dan Robyn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_183638640
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 11:05 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ja, die inderdaad. Top 3, echt? :')
Overigens wil ik ook best claimen dat als die plaat van Rosalia in januari was uitgekomen in plaats van net voordat alle jaarlijstjes opgesteld moeten worden ze de top 3 echt niet had gehaald. Voelt heel opportunistisch...
Het is voor matig genformeerde muziekjournalisten - en dat zijn er veel - wel altijd makkelijk om zo'n plaat op te hemelen in jaarlijstjes. Lekker risicoloos en je komt toch goed voor de dag.
Aldus.
pi_183638679
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 07:43 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Snail Mail en Mitski staan er ook terecht in inderdaad. Verder is The 1975 de ultieme r/im14andthisisdeep-band bedenk ik me nu, dus eigenlijk wel logisch dat ze op nummer een staan bij een Pitchfork dat popmuziek graag overserieus neemt.
haha wtf is dat nou weer "r/im14andthisisdeep" :D :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')