Is het niet mogelijk voor je om met een andere mindset er in te staan? Eentje waar je in de eerste instantie naar de korte termijn kijkt en wel ziet hoe het qua gevoel voor jullie beiden loopt?quote:Op zondag 2 december 2018 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
Trouwens date van gisteren was erg leuk, tijd vliegt als we samen zijn. Hebben ook weer afgesproken snel elkaar te treffen. Vanavond eens agenda’s trekken.
Maar: er zit iets bij haar waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Ik heb er wel naar gevraagd (nog niet rechtstreeks, maar gewoon open vragen, want het is ook lastig om rechtstreeks te vragen naar iets waar je je vinger niet op kan leggen), maar ik krijg er vooralsnog de vinger niet achter. Iets zegt mij dat het heel bepalend kan zijn. En dus wil ik het ook wel snel weten.
Nou moet ik ook niet zeuren, ze is iemand met een wild verleden, wat ik zelf altijd kan waarderen, en daar sluimert vaak iets bij. Maar iets zegt mij dat er nog niemand ooit echt haar hart heeft weten te veroveren, alleen andersom (en vaak!). En ik hou wel van een uitdaging, maar ja, het is toch vaak alsof je bij de Grand Canyon staat en denkt ‘volgens mij ga ik de eerste zijn die het lukt naar de overkant te springen’.
Nou heb ik wel de juiste combinatie van arrogantie en domheid in mij om het toch weer te proberen, maar misschien moet ik ook eens gaan leren van al die keren dat ik in de Colorado River ben gepleurd.
Ja okee.....je hebt gelijk....quote:Op zondag 2 december 2018 12:25 schreef Trashcanman het volgende:
Staat er toch best duidelijk? VEM vreest dat ze degene zal worden die het makkelijkst afstand kan houden op emotioneel vlak.
quote:Op zondag 2 december 2018 11:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Iemand is enthousiast over de date. Zegt dat de volgende date romantisch gaat worden en dan is dat oppervlakkig en met slechte intenties?
6 maanden een relatie hebben met iemand die je niet leuk vind. Romantisch willen doen zonder jezelf ervan te vergewissen of de ander het op prijs stelt.quote:Op zondag 2 december 2018 11:37 schreef Allures het volgende:
[..]
crisis wat een aannames en een beschuldigende vinger in 1 post
Je was niet op die date en kent die vent niet
Waarom moet altijd iemand iets slechts hebben gedaan? Waarom is hdt niet genoeg dat het niet werkt tussen die 2 en moet er altijd naar 1 iemand gewezen worden
Oh daar heb ik overheen gelezen.quote:Op zondag 2 december 2018 12:25 schreef Trashcanman het volgende:
Staat er toch best duidelijk? VEM vreest dat ze degene zal worden die het makkelijkst afstand kan houden op emotioneel vlak.
serieus?? Okquote:Op zondag 2 december 2018 12:26 schreef DeOvenist het volgende:
[..]
[..]
6 maanden een relatie hebben met iemand die je niet leuk vind. Romantisch willen doen zonder jezelf ervan te vergewissen of de ander het op prijs stelt.
Zal een labeltje achterwege laten maar als je er 1 kent, ken je ze allemaal. Het druipt er werkelijk van af.
Nu al.quote:Op zondag 2 december 2018 12:27 schreef Allures het volgende:
[..]
serieus?? Ok
Ik geef het op in dit topic
Dat doe je toch niet maar kan je ook niets aan doen. Vrouw-eigen, het ene zeggen, het andere doen. Daarom is het is je vergeven.quote:Op zondag 2 december 2018 12:27 schreef Allures het volgende:
[..]
serieus?? Ok
Ik geef het op in dit topic
Vrouweigen zegt die.quote:Op zondag 2 december 2018 12:30 schreef DeOvenist het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet maar kan je ook niets aan doen. Vrouw-eigen, het ene zeggen, het andere doen. Daarom is het is je vergeven.
Ik denk ernstige hechtingsproblematiek. Nou weet ik wel dat ze flink aan zichzelf heeft gewerkt, zonder dat ze daar heel erg op inzoomt, aangezien ze als ik doorvraag aangeeft dat ze het even nog voor zichzelf wil houden, maar de vraag is dus: wat dan precies en waar staat ze nu.quote:
Maar vrijwel al je dates hebben dit toch?quote:Op zondag 2 december 2018 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk ernstige hechtingsproblematiek. Nou weet ik wel dat ze flink aan zichzelf heeft gewerkt, zonder dat ze daar heel erg op inzoomt, aangezien ze als ik doorvraag aangeeft dat ze het even nog voor zichzelf wil houden, maar de vraag is dus: wat dan precies en waar staat ze nu.
En ik denk minder ver dan ze zelf denkt, of zelf aangeeft.
Dat haal ik met name uit haar dategedrag de laatste jaren. Daar zit gewoon het patroon in van wat ze heel haar leven heeft gehad.
En natuurlijk kan het aan al die mannen liggen. Dat ze ook echt niet leuk genoeg waren. Maar zij is wel de constante factor.
Maar wie weet kan een man die zo leuk is als ik daar wel doorheen beuken.
(ik hoor het mijzelf denken en weet dat ik echt dit niet moet negeren, hoe leuk ze ook is)
Natuurlijk.quote:Op zondag 2 december 2018 12:21 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk voor je om met een andere mindset er in te staan? Eentje waar je in de eerste instantie naar de korte termijn kijkt en wel ziet hoe het qua gevoel voor jullie beiden loopt?
Vind het wel mooi om te lezen hoe je hier mee omgaat en over nadenkt....quote:Op zondag 2 december 2018 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk ernstige hechtingsproblematiek. Nou weet ik wel dat ze flink aan zichzelf heeft gewerkt, zonder dat ze daar heel erg op inzoomt, aangezien ze als ik doorvraag aangeeft dat ze het even nog voor zichzelf wil houden, maar de vraag is dus: wat dan precies en waar staat ze nu.
Dat haal ik met name uit haar dategedrag de laatste jaren. Daar zit gewoon het patroon in van wat ze heel haar leven heeft gehad.
En natuurlijk kan het aan al die mannen liggen. Dat ze ook echt niet leuk genoeg waren. Maar zij is wel de constante factor.
(ik hoor het mijzelf denken en weet dat ik echt dit niet moet negeren, hoe leuk ze ook is)
Waarom zou ze dat nu wel doen als ze dat al tijden niet doet?quote:Op zondag 2 december 2018 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Komt een beetje in de buurt van de vraag of je oordeelt uit angst of uit liefde.quote:Op zondag 2 december 2018 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik kwam trouwens een gedicht tegen waar ik mijzelf in herken. Zo gaat het constant in mijn hoofd. Herkennen jullie dit:
Het is onzin/ zegt het verstand/ Het is wat het is/ zegt de liefde
Het is ongeluk/ zegt de berekening/ Het is alleen maar verdriet/ zegt de angst/ Het is uitzichtloos/ zegt het inzicht/ Het is wat het is/ zegt de liefde
Het is belachelijk/ zegt de trots/ Het is lichtzinnigheid/ zegt de voorzichtigheid/ Het is onmogelijk/ zegt de ervaring/ Het is wat het is/ zegt de liefde.
Niet zo extreem. Denk ik.quote:Op zondag 2 december 2018 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar vrijwel al je dates hebben dit toch?
Dank je wel.quote:Op zondag 2 december 2018 12:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Vind het wel mooi om te lezen hoe je hier mee omgaat en over nadenkt....
quote:Op zondag 2 december 2018 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dank je wel.
Ben eigenlijk benieuwd hoe ik erover denk als ik weer nuchter ben en meer dan 3 uur heb geslapen de nacht ervoor.
Nou ja, ik ben verder gekomen met haar dan al die anderen de afgelopen jaren.quote:Op zondag 2 december 2018 12:38 schreef S95Sedan het volgende:
Waarom zou ze dat nu wel doen als ze dat al tijden niet doet?
(Begrijp mij niet verkeerd, ik ben net zo hoor wat dat betreft. Alleen denk ik wel dat je enorm gekwetst kan worden)
Dank voor jouw inbreng, Kimi.quote:Op zondag 2 december 2018 12:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb nog maar één gezichtsuitdrukking als ik dit topic lees:.
Wat ik hierin lees is dat de schrijver geen eigendom claimt over zijn of haar eigen geluk. Daarmee wordt de gemoedstoestand van de schrijver afhankelijk van haar omgeving. Ofwel, ze laat zichzelf leiden door externe factoren en niet door zichzelf. Tijdens het daten herken ik mezelf hier niet in. Ik neem eigendom over mijn geluk en daarmee mijn eigen gemoedstoestand. Alleen dan ben ik immers mezelf. Ik moet wel bekennen dat zodra een POHWP aantreedt dit ietwat moeilijker wordt. Dan kom ik kennelijk wat meer in het grijze en ontastbare gebied van de liefde. Maar goed, daar ben ik mezelf van bewust en uiteindelijk gaat ook dat steeds beter. Het kan zomaar het verschil betekenen tussen een passant en een LVML.quote:Op zondag 2 december 2018 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik kwam trouwens een gedicht tegen waar ik mijzelf in herken. Zo gaat het constant in mijn hoofd. Herkennen jullie dit:
Het is onzin, zegt het verstand.
Het is wat het is, zegt de liefde.
Het is ongeluk, zegt de berekening.
Het is alleen maar verdriet, zegt de angst.
Het is uitzichtloos, zegt het inzicht.
Het is belachelijk, zegt de trots.
Het is lichtzinnigheid, zegt de voorzichtigheid.
Het is onmogelijk, zegt de ervaring.
Alleen al die twee afkortingen maken dat het volstrekt ongeloofwaardig is, dit verhaal.quote:Op zondag 2 december 2018 12:56 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Wat ik hierin lees is dat de schrijver geen eigendom claimt over zijn of haar eigen geluk. Daarmee wordt de gemoedstoestand van de schrijver afhankelijk van haar omgeving. Ofwel, ze laat zichzelf leiden door externe factoren en niet door zichzelf. Tijdens het daten herken ik mezelf hier niet in. Ik neem eigendom over mijn geluk en daarmee mijn eigen gemoedstoestand. Alleen dan ben ik immers mezelf. Ik moet wel bekennen dat zodra een POHWP aantreedt dit ietwat moeilijker wordt. Dan kom ik kennelijk wat meer in het grijze en ontastbare gebied van de liefde. Maar goed, daar ben ik mezelf van bewust en uiteindelijk gaat ook dat steeds beter. Het kan zomaar het verschil betekenen tussen een passant en een LVML.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |