abonnement Unibet Coolblue
pi_183490630
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:25 schreef -Phineas- het volgende:
Nu voel ik mij wel als een van die wijfen in first dates als ze tijdens de eerste afspraakje niet meteen een klik voelen en het direct geen kans willen geven. Ik voel mij echt schuldig erdoor, maar helaas steek ik blijkbaar dus (ook) zo in elkaar..
Zo steekt iedereen in elkaar. Je hebt grofweg 3 categorien:

1. Helemaal geweldig! Daarmee kun je het beste direct het bed induiken en de volgende ochtend bespreken of jullie in zijn huis, jouw huis of een gezamelijk huis gaan wonen en dan even de agenda trekken voor de verhuizing.

2. Kan wat worden, maar nog niet duidelijk. Daarnee kun je het beste direct het bed induiken, want je hebt immers meer info nodig. Verhuisbedrijf nog niet bellen, wel alvast de contactgegevens noteren. O ja, vervolgdate plannen.

3. Nee, dit wordt hem niet. Pity fuck is te overwegen als hij lekker genoeg is, jij al te lang droog staat of je gewoon te empathisch bent voor je eigen bestwil.

(disclaimer: ik maak natuurlijk een grapje over de contactgegevens van de verhuizers, die heb je al lang genoteerd toen je Tinder installeerde)
pi_183490661
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:28 schreef -Phineas- het volgende:
Daarna gelijk verwijderen en blokkeren? Of is dat te abrupt.
Ik laat het eigenlijk altijd een dagje openstaan. Geen idee waarom, maar ik denk gewoon omdat ik meteen verwijderen ook weer zo cru vind. En blokken van Whatsapp doe ik sowieso niet, tenzij iemand misbruik gaat maken van dat de lijn nog open staat.
pi_183490662
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:25 schreef -Phineas- het volgende:
Nu voel ik mij wel als een van die wijfen in first dates als ze tijdens de eerste afspraakje niet meteen een klik voelen en het direct geen kans willen geven. Ik voel mij echt schuldig erdoor, maar helaas steek ik blijkbaar dus (ook) zo in elkaar..
Also iets zo geforceerd gaat dan is hij vooral voor zichzelf bezig. Leegtes vullen, een oppervlakkig plaatje compleet maken. Hij heeft dat blijkbaar nodig. Zijn eerdere relatie ligt ook in het verlengde daarvan.

Dat jij dan ook voor jezelf kiest en daarvoor past is je goed recht. Goed dat je er niet ingetrapt bent.
Het heden is eindig. Het verleden blijft bestaan.
pi_183490687
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:36 schreef DeOvenist het volgende:

[..]

Also iets zo geforceerd gaat dan is hij vooral voor zichzelf bezig. Leegtes vullen, een oppervlakkig plaatje compleet maken. Hij heeft dat blijkbaar nodig. Zijn eerdere relatie ligt ook in het verlengde daarvan.

Dat jij dan ook voor jezelf kiest en daarvoor past is je goed recht. Goed dat je er niet ingetrapt bent.
crisis wat een aannames en een beschuldigende vinger in 1 post

Je was niet op die date en kent die vent niet

Waarom moet altijd iemand iets slechts hebben gedaan? Waarom is hdt niet genoeg dat het niet werkt tussen die 2 en moet er altijd naar 1 iemand gewezen worden
pi_183490695
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar hoeft niet zo ondankbaar toch.
Het is niet ondankbaar als je het voelt. Het is ondankbaar als je hem laat weten: gadverdamme, rot op met je gelul over romantiek!

Maar gevoel is er. Mag ook.
pi_183490702
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:36 schreef DeOvenist het volgende:

[..]

Also iets zo geforceerd gaat dan is hij vooral voor zichzelf bezig. Leegtes vullen, een oppervlakkig plaatje compleet maken. Hij heeft dat blijkbaar nodig. Zijn eerdere relatie ligt ook in het verlengde daarvan.

Dat jij dan ook voor jezelf kiest en daarvoor past is je goed recht. Goed dat je er niet ingetrapt bent.
Iemand is enthousiast over de date. Zegt dat de volgende date romantisch gaat worden en dan is dat oppervlakkig en met slechte intenties?
pi_183490709
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is niet ondankbaar als je het voelt. Het is ondankbaar als je hem laat weten: gadverdamme, rot op met je gelul over romantiek!

Maar gevoel is er. Mag ook.
Nah vind het wel wat ondankbaar. Je kan er verder niets mee hebben maar je kan wel waarderen dat iemand iets leuks voor je wilt doen.
pi_183490723
Ergens is het ook wel raar die gedachten gang.
Je kan niet zeggen dat iets met slechte intenties is omdat je date de "fout" maakt te zeggen dat het romantisch word :')

Romantisch wil niet meteen zeggen dat 'ie 2 vingers tussen je benen steekt..
pi_183490730
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:24 schreef Jegudiel het volgende:
Jammer dat het niks wordt maar wel begrijpelijk. Zelf heb ik een hekel aan "klik mist", spaart misschien nu wel de gevoelens een beetje maar het is niks zeggend en je weet dus niet wat je de volgende keer beter kan doen en je blijft je afvragen waar het mis is gegaan. Zijn zelfvertrouwen loopt hoe nu dan ook een deuk op, maar met eerlijke feedback waar hij aan kan werken help je hem denk ik wel het meest.

"Je bent een lieve en knappe man, maar ik mis toch de gedeelde interesses. Ik snap dat je veel tijd met school bezig bent maar ik zoek iemand die iets zekerder is en ook meer te vertellen heeft. Hoe lief ook bedoeld, voor mij was je te veel te geforceerd romantisch en werkte dat beklemmend. Er zullen er vast zijn die het meer op prijs stellen maar alles bij elkaar gaat het voor mij niet werken. Ik hoop dat je het begrijpt em wens je het allerbeste in het vinden van iemand die wel bij je past."
Het gevaar daarvan is dat hij de volgende keer iets anders gaat doen bij iemand die zijn natural state of being wel weet te waarderen.

Het is eigenlijk nooit de ander. Of jij. Het is de combi die niet werkt.

Kijk, iemand die uit zijn muil meurt, ok, dat is feedback die je beter wel kan geven. Of andere totaal ongepaste zaken.
pi_183490801
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:39 schreef Yasmin23 het volgende:

Nah vind het wel wat ondankbaar. Je kan er verder niets mee hebben maar je kan wel waarderen dat iemand iets leuks voor je wilt doen.
Ik denk dat het de combi is. Niet het juiste gevoel hebben en dan zo’n opmerking. Dat roept weerstand op.

Per definitie, als je weerstand voelt moet je heel goed kijken waar die vandaan komt. En als het iets is in de ander waardoor je die weerstand voelt, in het begin zeker, dan is afkappen het beste.

Goed bedoeld of niet, je gevoel kun je niet veranderen.

En misschien ben jij ook te lief, te pleasend. Wat sommigen ook erg kunnen waarderen, maar het is voor jezelf gewoon niet zo goed. Maar ik heb nog wat bloed in mijn alcohol, dus neem mij nuet te serieus. ;)
pi_183490821
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:39 schreef MisterLastName het volgende:
Ergens is het ook wel raar die gedachten gang.
Je kan niet zeggen dat iets met slechte intenties is omdat je date de "fout" maakt te zeggen dat het romantisch word :')

Romantisch wil niet meteen zeggen dat 'ie 2 vingers tussen je benen steekt..
Wat een raar einde van deze post.
pi_183490857
quote:
15s.gif Op zondag 2 december 2018 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat een raar einde van deze post.
Misschien een raar einde, maar het is niet onwaar toch? Als iemand zo overdrijft op iets wat iemand zegt en roept dat het verkeerde intenties zijn zonder dat er ook maar IETS heeft plaatsgevonden omdat het vooraf ging aan die evt date, dan gaat dat bij mij gepaard met, oh, er word nu al gedaan alsof er van zijn kant puur gedate word voor eventuele seks... :')
pi_183490865
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat het de combi is. Niet het juiste gevoel hebben en dan zo’n opmerking. Dat roept weerstand op.

Per definitie, als je weerstand voelt moet je heel goed kijken waar die vandaan komt. En als het iets is in de ander waardoor je die weerstand voelt, in het begin zeker, dan is afkappen het beste.

Goed bedoeld of niet, je gevoel kun je niet veranderen.

En misschien ben jij ook te lief, te pleasend. Wat sommigen ook erg kunnen waarderen, maar het is voor jezelf gewoon niet zo goed. Maar ik heb nog wat bloed in mijn alcohol, dus neem mij nuet te serieus. ;)
Ik ben te lief ja :P Maar kan wel heel goed waarderen dat iemand iets leuks wilt doen voormij ook al vind ik er geen flikker aan.

Zeg niet dat met de date doorgegaan moet worden maar beetje waardering kan geen kwaad toch.
pi_183490996
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:49 schreef MisterLastName het volgende:

[..]

Misschien een raar einde, maar het is niet onwaar toch? Als iemand zo overdrijft op iets wat iemand zegt en roept dat het verkeerde intenties zijn zonder dat er ook maar IETS heeft plaatsgevonden omdat het vooraf ging aan die evt date, dan gaat dat bij mij gepaard met, oh, er word nu al gedaan alsof er van zijn kant puur gedate word voor eventuele seks... :')
Ik heb denk ik even gemist dat met slechte intenties verwezen werd naar seks.

Wat ik ook raar vind, want wat is er slecht aan de intentie om intiem met iemand te worden. Hoogstens is daarbij bewust een verkeerd beeld schetsen zodat iemand overstag gaat (of dwingen natuurlijk, maar dat speelt al helemaal niet hier) een slechte intentie.
pi_183491015
Er is helemaal niets slecht aan die intentie, maar zoals ik het in elk geval opvat is dat ze het niet ziet als iets goeds, anders had ze niet zo'n probleem gemaakt hiervan.
pi_183491038
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:49 schreef Yasmin23 het volgende:

Ik ben te lief ja :P Maar kan wel heel goed waarderen dat iemand iets leuks wilt doen voormij ook al vind ik er geen flikker aan.

Zeg niet dat met de date doorgegaan moet worden maar beetje waardering kan geen kwaad toch.
Waardering uitspreken is nooit fout. Ook gewoon in het dagelijks leven. Naar wie dan ook. Bijvoorbeeld een passant.

Dus ga vooral daarmee door. Zorg alleen dat je een beetje op jezelf past en ook aan jezelf denkt. :)
pi_183491103
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:56 schreef MisterLastName het volgende:
Er is helemaal niets slecht aan die intentie, maar zoals ik het in elk geval opvat is dat ze het niet ziet als iets goeds, anders had ze niet zo'n probleem gemaakt hiervan.
Als jij aan het daten bent en al voelt dat het tot niets gaat leiden is enthousiasme van de ander vaak bedreigend omdat je dan de ander moet gaan kwetsen.

Zeker meer empatische mensen, al dan niet hooggevoelig, kunnen zich daar heel ongemakkelijk bij voelen.

Ik heb ook 10x liever dat de ander zegt dat ze het niet ziet zitten dan dat ik dat moet zeggen. Niet dat je een keus hebt, maar ik vind het echt heel naar om een ander te kwetsen.

Dus ik snap het wel hoor.
pi_183491118
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waardering uitspreken is nooit fout. Ook gewoon in het dagelijks leven. Naar wie dan ook. Bijvoorbeeld een passant.

Dus ga vooral daarmee door. Zorg alleen dat je een beetje op jezelf past en ook aan jezelf denkt. :)
Had het meer over waardering voelen :')
pi_183491221
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Had het meer over waardering voelen :')
Als je het niet uitspreekt, wat is dan het nut? ;)
pi_183491313
Hoe was je date gisteren VEM??
  zondag 2 december 2018 @ 12:17:27 #196
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_183491399
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 11:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben te lief ja :P Maar kan wel heel goed waarderen dat iemand iets leuks wilt doen voormij ook al vind ik er geen flikker aan.

Zeg niet dat met de date doorgegaan moet worden maar beetje waardering kan geen kwaad toch.
Helaas zijn er ook mensen die niet zo werken en als iets niet leuk lijkt meteen ook niet meer willen ookal is het leuk bedoeld.

Ieder zijn/haar ding natuurlijk maar als zoiets zoveel weerstand opzoekt dan zou ik eerst bij mijzelf te raden gaan voordat ik uberhaupt verder zou daten.
pi_183491410
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 09:40 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

Ik vind tinder gold, vooral voor die prijs, wel toegevoegde waarde hebben. Je kunt vooraf zien wie jou een like geeft, dus je kunt alvast voorsorteren. Daarnaast kun je je locatie ''spoofen'', en ik heb het idee dat je locatie (en weergegeven matches) accurater worden als je zelf een locatie instelt.

Zo heb ik bijvoorbeeld twee keer een vrouw willen ''vangen'' waarvan ik wist waar ze woonde, en dat ze op tinder zat. Toen heb ik die punaise op haar huis gezet, en kwam ik haar in 20 seconde tegen. Dus je kunt, als je wilt, zo een beetje sturen :P
Oké, ik heb het voor een maandje... gelijk even door al mijn likes heen gegaan 😅
pi_183491418
Trouwens date van gisteren was erg leuk, tijd vliegt als we samen zijn. Hebben ook weer afgesproken snel elkaar te treffen. Vanavond eens agenda’s trekken.

Maar: er zit iets bij haar waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Ik heb er wel naar gevraagd (nog niet rechtstreeks, maar gewoon open vragen, want het is ook lastig om rechtstreeks te vragen naar iets waar je je vinger niet op kan leggen), maar ik krijg er vooralsnog de vinger niet achter. Iets zegt mij dat het heel bepalend kan zijn. En dus wil ik het ook wel snel weten.

Nou moet ik ook niet zeuren, ze is iemand met een wild verleden, wat ik zelf altijd kan waarderen, en daar sluimert vaak iets bij. Maar iets zegt mij dat er nog niemand ooit echt haar hart heeft weten te veroveren, alleen andersom (en vaak!). En ik hou wel van een uitdaging, maar ja, het is toch vaak alsof je bij de Grand Canyon staat en denkt ‘volgens mij ga ik de eerste zijn die het lukt naar de overkant te springen’.

Nou heb ik wel de juiste combinatie van arrogantie en domheid in mij om het toch weer te proberen, maar misschien moet ik ook eens gaan leren van al die keren dat ik in de Colorado River ben gepleurd.
pi_183491430
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Hoe was je date gisteren VEM??
Ik was al aan het typen... ;) Zie hierboven.
pi_183491444
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
Trouwens date van gisteren was erg leuk, tijd vliegt als we samen zijn. Hebben ook weer afgesproken snel elkaar te treffen. Vanavond eens agenda’s trekken.

Maar: er zit iets bij haar waar ik mijn vinger niet op kan leggen. Ik heb er wel naar gevraagd (nog niet rechtstreeks, maar gewoon open vragen, want het is ook lastig om rechtstreeks te vragen naar iets waar je je vinger niet op kan leggen), maar ik krijg er vooralsnog de vinger niet achter. Iets zegt mij dat het heel bepalend kan zijn. En dus wil ik het ook wel snel weten.

Nou moet ik ook niet zeuren, ze is iemand met een wild verleden, wat ik zelf altijd kan waarderen, en daar sluimert vaak iets bij. Maar iets zegt mij dat er nog niemand ooit echt haar hart heeft weten te veroveren, alleen andersom (en vaak!). En ik hou wel van een uitdaging, maar ja, het is toch vaak alsof je bij de Grand Canyon staat en denkt ‘volgens mij ga ik de eerste zijn die het lukt naar de overkant te springen’.

Nou heb ik wel de juiste combinatie van arrogantie en domheid in mij om het toch weer te proberen, maar misschien moet ik ook eens gaan leren van al die keren dat ik in de Colorado River ben gepleurd.
Maar wat is het dan :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')