abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183514106
Nazil, wat goed dat N in zijn eigen bed heeft geslapen!

Quoi, dat klinkt inderdaad niet als een leuk sinterklaasfeest, voor kinderen is al die opsmuk mijn inziens ook helemaal niet nodig.

Jagar, wat fijn dat je weer een vrolijk kind hebt en dat je er zo van kan genieten O+

Bij mij is de ellende van intekenlijsten begonnen, haha. Ik kreeg zojuist een nieuwsbrief van onze kinderdagopvang met daarin de mededeling dat er op 24 december een kerstbrunch wordt georganiseerd, en het verzoek voor eenieder die hiervoor wat wil maken zich op te geven met het te maken gerecht. Onze meiden gaan sinds oktober naar deze opvang en ik wil natuurlijk wel graag een goede indruk maken, plus dat ik het een kleine moeite vind gelet op alles wat ze voor onze kinderen doen daar. Maar wat máák je dan? :o Het betreft een Montessori opvang en ik ben zelf niet zo Montessori ingesteld, dus wil de plank niet volledig mis slaan door met ingeblikte knaks of poffertjes bestrooid met veel poedersuiker op de proppen te komen. Ik kreeg al mooie fruitspies ideeën van een collega, maar ligt dat niet een beetje teveel voor de hand? Iemand nog andere wilde ideeën die leuk, lekker maar stiekem ook eenvoudig zijn?
  maandag 3 december 2018 @ 14:37:08 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183514396
Gevulde eieren waren bij ons vroeger in de jaren 80 altijd een dikke hit, of een huzarensalade ofzo.

Wat zou je zelf maken voor een groep vrienden als je weinig tijd hebt? Gaat om het idee toch, welk schooltype dan ook ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183514429
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:37 schreef Molo het volgende:
Gevulde eieren waren bij ons vroeger in de jaren 80 altijd een dikke hit, of een huzarensalade ofzo.

Wat zou je zelf maken voor een groep vrienden als je weinig tijd hebt? Gaat om het idee toch, welk schooltype dan ook ;)
Nou, knaks dus :')
  maandag 3 december 2018 @ 14:40:39 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183514462
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:39 schreef Schanu het volgende:

[..]

Nou, knaks dus :')
Prima dan toch :)
pi_183514527
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Prima dan toch :)
Misschien moet ik er inderdaad niet al te zwaar aan tillen :+
pi_183514602
Nazil, wat goed zeg! En Jagar, fijn dat de rust weer wat is teruggekeerd!

Grappig om de verschillende reacties op het Sinterklaasgebeuren te lezen. Ik moet er ook eerlijk bijzeggen dat ik er zelf ook wat hyper van word, en dat zal ik ongetwijfeld overbrengen op mijn zoon. Ik had er trouwens totaal niet bij stilgestaan dat je 5/12 ook het weekend voor 5/12 kan vieren, slim :')

Schanu, borduur lekker voort op de knaks, en wikkel er wat bladerdeeg omheen :D
  maandag 3 december 2018 @ 17:45:06 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183517622
Jägar, wat tof om te lezen dat alles weer OK is!

Knaks :9~

quote:
The fuck, wat ongezellig. :{ Bij mijn vader op het werk vroeger zat Sinterklaas op een podium en mochten de kinderen één voor één naar voren komen (en op schoot, als je durfde), en dan las hij iets uit het grote boek waarvan je dacht "hoe wéét hij dat van mij! :o " en dan kreeg je een cadeau en wat pepernoten aangereikt. Verder ook geen poespas. Hier overigens geen Sint-feest op het werk van mij (te kleine organisatie) of mijn man (te groot).
Bij mijn vader’s werk ook én dat is dus nu de werkgever van mijn vriend. Heb daar warme herinneringen aan. Dus expectations were sky high ;) Tijden zijn veranderd.

Zei de moeder van Max.
pi_183520678
Vivi, klinkt ook leuk! Alleen misschien in de toekomst wel lastig als ZZ naar school zou moeten op 6 december. Wij vierden het vroeger altijd op zaterdag, maar nu J nog niet naar school gaat, doen we het gewoon op 5 december. Volgend jaar zien we wel weer.

Jagar, dat klinkt heel fijn O+

Schanu, ik zou gewoon even bij een leidster navragen wat voor gerechtjes ze daar gewend zijn.
pi_183521190
Ik ken van vroeger juist de massale sinterklaasviering op het werk zoals jullie het hebben meegemaakt, maar wij kregen juist een totaal ander soort viering op mans werk. Eerst inloop met kleuren en de mogelijkheid om wat eten/drinken te pakken, daarna een erg leuke goochelaar van een half uurtje en daarna kwamen Sint en pieten die uiteindelijk grote zakken met kado's hadden met namen erop en die uitdeelden. Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen, ¤10 pp kreeg je vergoed. Ik vond het perfect zo! En ook heel leuk om te zien wat de kinderen kregen, zoveel variatie en iedereen iets wat ze leuk vonden. Maar dat is het verschil tussen 40 en 500+ kinderen...

Vivi, ik zou aan je eigen traditie vast houden, ook al is dat niet standaard. Familietradities zijn veel waardevoller dan hoe je het 'hoort'. En waarschijnlijk 'tweak' je het in de loop der tijd toch vanzelf.

Sinterklaas is mijn favoriete feestdag. Vond het als kind al leuker dan mijn eigen verjaardag. Kerst heb ik niet zoveel mee, daar kijk ik alleen naar uit vanwege m'n schoonmoeders kookkunsten.
pi_183524345
Sinterklaas is juist mijn allerlievelingst O+
Afgelopen zaterdag bij mijn schoonouders, hartstikke gezellig en de jongens hebben genoten, maar die hebben er minder traditie in.

Bij ons thuis doen we al 30 jaar pakjesavond en dit jaar voor het eerst heeft mijn moeder maar 1/2 cadeaus pp in plaats van de gebruikelijke 10+ :@

Eerst doen we de kindjes, krijgen van ons allerlei attributen en een gepimpte Ikea-keuken. En ze krijgen van hun tantes en opa en oma ook nog.
Daarna gaan zij naar bed en doen we pakjesavond met de volwassenen :D we kopen dus ook allemaal iets voor iedereen en de helft weten we al enzo. Maar toch altijd genieten! En vooral de gedichten, want daar zijn we super fanatiek in.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 3 december 2018 @ 23:47:58 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183525346
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ken van vroeger juist de massale sinterklaasviering op het werk zoals jullie het hebben meegemaakt, maar wij kregen juist een totaal ander soort viering op mans werk. Eerst inloop met kleuren en de mogelijkheid om wat eten/drinken te pakken, daarna een erg leuke goochelaar van een half uurtje en daarna kwamen Sint en pieten die uiteindelijk grote zakken met kado's hadden met namen erop en die uitdeelden. Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen, ¤10 pp kreeg je vergoed. Ik vond het perfect zo!
Waren wij op hetzelfde sinterklaasfeest?
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 00:19:20 #37
269689 crew  Viv
pi_183525765
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:16 schreef Hupje het volgende:
Vivi, klinkt ook leuk! Alleen misschien in de toekomst wel lastig als ZZ naar school zou moeten op 6 december.
Ja, kwestie van op tijd uit bed plukken dan, denk ik. :D
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:38 schreef FlyingFish het volgende:
Kado's moest iedereen zelf een week van tevoren inleveren voor eigen kinderen
Oh wat slim zeg! O+
quote:
Vivi, ik zou aan je eigen traditie vast houden, ook al is dat niet standaard. Familietradities zijn veel waardevoller dan hoe je het 'hoort'. En waarschijnlijk 'tweak' je het in de loop der tijd toch vanzelf.
:Y
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 22:48 schreef LeSage het volgende:
En vooral de gedichten, want daar zijn we super fanatiek in.
Toen ook mijn zusje niet meer in Sinterklaas geloofde hebben we wel nog een tijd pakjesavond gevierd met lootjes trekken, maar mijn vader en ik kunnen dus totaal niet dichten, terwijl mijn moeder en zusje het zó uit de pen toveren. :(
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:26:53 #38
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183533349
Excusi, moet toch even binnen vallen met een vraag.

Onze kleine van 2 was een paar dagen geleden wat koortsig, maar dat is omgeslagen in onderkoeling, vannacht 35.5. Tussendoor is ie superfit, kamer is warm etc, maar het is nog niet over.

Van de ha krijg ik geen helder antwoord, dus hoop ik dat de ervaringsdeskundigen hun kennis willen delen. Wat is dit voor rare ziekte?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 4 december 2018 @ 17:04:11 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183534009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:26 schreef Tyr80 het volgende:
Excusi, moet toch even binnen vallen met een vraag.

Onze kleine van 2 was een paar dagen geleden wat koortsig, maar dat is omgeslagen in onderkoeling, vannacht 35.5. Tussendoor is ie superfit, kamer is warm etc, maar het is nog niet over.

Van de ha krijg ik geen helder antwoord, dus hoop ik dat de ervaringsdeskundigen hun kennis willen delen. Wat is dit voor rare ziekte?
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beter
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 20:00:35 #40
269689 crew  Viv
pi_183537328
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:04 schreef Molo het volgende:
Terug naar de huisarts, wij hier weten het echt niet beter
Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.

Dat gezegd hebbende, er werd om ervaringen gevraagd en die heb jij toevallig wel op dit vlak, Molo. :Y) Ja, ik onthoud zo ongeveer alles. :')
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:11:34 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183537626
Of ik een sinterklaasverhaaltje wou voorlezen voor het slapengaan. Daarna graag een sinterklaasliedje zingen. At your service <O)

Geen ervaringen met een lage temperatuur nee. Ik temperatuur sowieso nooit zo vaak en kijk meer naar de algehele toestand. Koorts kan ik dan wel zonder thermometer inschatten en onderkoeling komt zo weinig voor (tenzij ramp met de titanic of zeer zeldzame aandoeningen).

Maar als je je zorgen maakt, altijd even aan een belletje trekken :)
pi_183537718
Tyr80, wat hierboven gezegd wordt: als je je zorgen maakt, bellen. Mijn peuter krijgt altijd een poosje ondertemperatuur (echt lager dan 35,5) nadat hij koorts heeft gehad. Daarna is hij dan weer fit. Het 'kan' dus.

J heeft zo'n zin in pakjesavond O+ Zó schattig.
pi_183537987
S. was net (zoals iedere avond ;( ) compleet door het lint aan het gaan met slapen. Toen ik uiteindelijk even heel streng werd werd hij rustig. Toen zei hij: ‘Ik moet nog iets vertellen, mama.’ Normaal is dat vooral een manier om tijd te rekken. Nu zei hij: ‘Ik vond het leuk.’
:'( :'( O+ O+
De laatste tijd heb ik best veel struggles met S. en trekt hij erg van me weg naar papa toe. Vandaag hadden we het zo gezellig, met pepernoten bakken en samen koken en knuffelen op de bank. Dus toen hij dit zei kreeg ik even tranen in mijn ogen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_183538209
Pepernotenkoorts, die term :') maar peuter heeft wel er wel last van ja, best onrustig. Slaapt weer iedere nacht tussen ons in. Met haar hoofd tegen mij aan geplakt en haar voeten in de rug van mijn vriend. Die laatste is not amused 's ochtends :+.

Schanu wat leuk dat Jewel het zo leuk vond en O+ leuke foto's ook van je pietje!

Vivi ik zou ook gewoon jouw traditie aanhouden als je dat zelf het leukste vind, of je geeft er idd je eigen draai aan.

Klinkt leuk LeSage! Ik hou d'r van, hoe jullie Sinterklaas vieren. Balen dat S het zo moeilijk heeft met bedtijd, dat blijft moeilijk voor 'm he? Wel een fijne afsluiter van de dag zo O+.

Ik heb trouwens n.a.v. dit topic vanmiddag een eerste hoofdkussen voor peuter gehaald. Ben benieuwd hoe ze slaapt, of ze het fijn vindt etc. Ze was in elk geval super trots op d'r kussen, toen papa thuis kwam zei ze gelijk "papa ik ga jou dalijk mijn kussen laten zien!" :D. En babyzusje moest ook even in haar bed op haar kussen liggen. Schatje.
pi_183538441
Wat fijn lesage, kan me voorstellen dat dat je goed deed.

In het kader daarvan, ik vraag T elke dag als ik hem naar bed breng "wil je me nog wat vertellen?" En elke avond is het antwoord hetzelfde. "Een auto reed tegen een boom". En als ik dan vraag of hij nog wat wil vertellen gaat het verder in variaties daarop, altijd een auto die ergens tegenaan rijdt. Gek kind O+
pi_183538449
Lesage wat vervelend van het naar bed gaan maar leuk dat s. Aangaf het vandaag zo leuk gehad te hebben.

Hetzusjevan ik was ook toevallig voor een kussen aan het kijken. Ik heb 'm nu nog een kussen van mij gegeven (ik wissel er 2 af) om het bed optisch kleiner en knusser te maken omdat de overgang nog zo groot is. Maar vanmiddag trof ik hem volledig op het kussen aan :') de draak had daarvoor tactisch z'n lievelingsknuffels uit bed gegooid en was mij gaan roepen in de hoop dat ik kwam, maar daar trapte ik niet in. En hij had vanuit bed het gordijn open getrokken _O- hij heeft wel door dat hij overal bij kan vanuit bed, maar hij gaat er nog niet uit. Nou zit er ook een hekje voor, maar dat aapje komt daar echt wel overheen met wat moeite.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:03:51 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183538936
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mee eens, als je je zorgen maakt of niet weet of je hier nu iets mee moet doen of het prima even kan aankijken, overleg dan opnieuw met de huisarts.

Dat gezegd hebbende, er werd om ervaringen gevraagd en die heb jij toevallig wel op dit vlak, Molo. :Y) Ja, ik onthoud zo ongeveer alles. :')
Jezus, jouw geheugen _O-

Het was hier uiteindelijk niks gelukkig (ik vermoedde een schildklierdefect vanwege mijn eigen gedoe wat genetisch kan zijn), ze is tegenwoordig qua basistemperatuur vrij hoog eigenlijk. Heeft het iig nooit meer koud of ondertemperatuur ;)
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:08:32 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183539041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn lesage, kan me voorstellen dat dat je goed deed.

In het kader daarvan, ik vraag T elke dag als ik hem naar bed breng "wil je me nog wat vertellen?" En elke avond is het antwoord hetzelfde. "Een auto reed tegen een boom". En als ik dan vraag of hij nog wat wil vertellen gaat het verder in variaties daarop, altijd een auto die ergens tegenaan rijdt. Gek kind O+
_O-
Ramptoerist in miniformaat :D

Die kleine hier heeft in de file naar huis toe vanavond blijkbaar de chocoladeletter die ze op de crèche kreeg te pakken en open gekregen. En hoefde na die hele letter dus geen avondeten meer :')
Dit hoorde ik toen ik net het eten op tafel zette, top :+

Hier verstopt ze zich trouwens steeds onder de deken en gaat dan een spookie nadoen. Zo lollig, zeker als er nog een voet of een enorme bos haar onder de dekens vandaan komen _O-
En maar lachen _O-
pi_183550501
Tyr, mijn jongste had moeite met haar temperatuur op peil te houden en de kraamverzorgster waarschuwde ons er toen voor dat ziekte zich bij baby's ook kan openbaren in ondertemperatuur in plaats van koorts. Maar goed, dat is 1 geval en ik ben ook geen dokter, dus ik hoop dat de huisarts je beter kan helpen :)

LeSage, wat fijn dat het zo gezellig was en dat hij dat ook benoemde, ik begrijp dat je daareven emotioneel van wordt O+

Zusje, hoe ging het slapen op een hoofdkussen? :D

Molo, die chocoladeletter :')

Ik heb navraag gedaan bij mijn kdv voor de kerstbrunch en fruitspiesjes it is! Nog even op zoek naar een uitsteekvormpje van een ster en dan kan ik mooi aan de knutsel :')

En gisteren is vrouwlief bij het cb geweest, Jewel weer helemaal goedgekeurd, 11,5 kilo en 86 cm. Ook de testjes meer dan goed doorlopen, behalve dat ze bij de 2e pagina dingen aanwijzen en opnoemen de kinderarts ging papegaaien waardoor er dus geen zinnig woord meer uit kwam. Maar toen had de arts al wel door dat ze prima kan praten en goed van begrip is, dus alsnog geslaagd gelukkig :+
Ze heeft meteen ook even naar de billetjes van Jewel gekeken, gelet op het vele pijn bij het poepen. Volgens haar was dat dus niét normaal op die leeftijd. Ze kon het niet goed zien maar vermoed dat Jewel een klein scheurtje heeft waardoor het pijn doet om te poepen, ze het ophoudt en het dus ophoopt waardoor het poepen uiteindelijk ook alleen maar meer pijn gaat doen. De probiotica helpt heel goed in zoverre dat de poep sindsdien nog maar zelden zo hard is, maar de pijn gaat dus alsnog niet over omdat Jewel dus niet wil poepen. Nu dus aan de laxeermiddel zodat het echt even dun genoeg blijft en ze het niet meer op kan houden, zodat het scheurtje kan helen en het daarna hopelijk beter blijft gaan.
  donderdag 6 december 2018 @ 08:38:29 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_183561916
Hoop maar dat het zo heelt Schanu.

Zo, Vivi, sinterklaasochtend leuk geweest? ;)

Iedereen een gezellig avondje gehad? Wij hadden wat kleine kadootjes voor elkaar in een zak gedaan en meneertje lag weer bijtijds in zijn bed :)

Haal ik op mijn werk een politieauto uit mn jaszak 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')