abonnement Unibet Coolblue
pi_183461937
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:30 schreef VEM2012 het volgende:
HRA leidt niet tot een verhoging van huizenprijzen
OMG. Je post ook enkel en altijd in jouw eigen belang. Het is gewoon beschamend. :{w

Het is bekend en eigenlijk een gegeven dat IEDERE vorm van meer geld beschikbaar stellen de prijs verhoogt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 18:34:10 #252
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183461974
En dat rijke ouders hun kind financieel heel aantrekkelijk een ton kunnen schenken voor een nieuw huis :')
Drijft ook weer de prijs op en het lijkt een nobel idee, maar uiteindelijk betaalt de lagere middenklasse daar weer voor.
pi_183461984
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het probleem is dat een overheid je in principe dwingt om bepaalde maatregelingen te nemen die de burger veel geld kosten ondanks die subsidie. En kun je het doodeenvoudig niet betalen dan krijg je alsnog een fikse rekening gepresenteerd.

Waar het mij om gaat is dat men mensen die op benzine rijden omdat ze of niet electrisch willen rijden of het doodeenvoudig niet kúnnen betalen extra gast belasten.

Het gaat er totaal niet om of jij een Tesla en of warmtepomp hebt en kunt betalen. Maar schijnbaar constateer jij bij iedere opmerking die tegen deze vorm van subsidie is gelijk dat het om zure reacties gaat.
Nee, het gaat mij heel specifiek om de inbreng van bart2002.

Tegenover dat beetje ‘sigaar uit eigen doos’, die ondernemers kregen en krijgen voor Tesla’s staat wel dat Tesla hier in Nederland zijn Europese hoofdkwartier heeft met veel banen ten gevolg. Ook heeft het Tesla geholpen om de elektrische auto volwassen te maken.

Daar blind voor zijn omdat er ook rijken van geprofiteerd hebben is heel erg kortzichtig!
pi_183462024
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:35 schreef VEM2012 het volgende:
met veel banen ten gevolg
Hoeveel zijn dat er en wat kost dat aan subsidie per FTE? Dat zul je vast wel weten. Ben benieuwd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183462032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

OMG. Je post ook enkel en altijd in jouw eigen belang. Het is gewoon beschamend. :{w

Het is bekend en eigenlijk een gegeven dat IEDERE vorm van meer geld beschikbaar stellen de prijs verhoogt.
Maar HRA is niets anders dan een andere allocatie. Van dure huur naar koop. Maar dan heb je het over een niche ten opzichte van bulk. Daarbij heb je ook nog de meerkosten. Waardoor de koopmarkt niet goedkoper is geworden, maar de dure huur wel duurder.

Dit is allemaal onderzocht en blijkt ook in de praktijk (zie bv Zweden waar afschaffing van een royaal HRA systeem in de praktijk niet duurzaam heeft geleid tot een daling van de prijzen, slechts een zeer tijdelijke dip, vergelijkbaar met die wij hier hebben gehad toen de overheid aan de HRA knoppen aan het draaien was).
pi_183462044
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:34 schreef BasEnAad het volgende:
En dat rijke ouders hun kind financieel heel aantrekkelijk een ton kunnen schenken voor een nieuw huis :')
Drijft ook weer de prijs op en het lijkt een nobel idee, maar uiteindelijk betaalt de lagere middenklasse daar weer voor.
De lagere middeninkomens moeten helemaal geen woning kopen!
pi_183462064
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoeveel zijn dat er en wat kost dat aan subsidie per FTE? Dat zul je vast wel weten. Ben benieuwd.
Welke subsidie? En dan echt subsidie, niet ‘minder geld afpersen van ondernemers’, want die hele bijtelling is een schandelig roofverhaal.
pi_183462118
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welke subsidie? En dan echt subsidie, niet ‘minder geld afpersen van ondernemers’, want die hele bijtelling is een schandelig roofverhaal.
Het was geloof ik in Duitsland waar de subsidie voor de Tesla stopgezet werd. Van het ene op het andere jaar werden er opeen 0 (nul) Tesla's meer verkocht. Dat betekent dat deze hele industrie enkel kan bestaan als "les autres" dat betalen voor de gebruikers (jij). Hoe eerlijk is dat? Jij (en anderen) kunnen dat makkelijk zelf betalen maar dat willen jullie niet gezien de daling in verkoop naar nul. Dat geeft aan dat je een freerider bent. Kan er niets anders van maken hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183462140
5 minuten geleden op de FP van de Telegraaf :)

quote:
Tesla produceert duizend Model 3's per dag

PALO ALTO (ANP) - Tesla heeft de barrière van duizend Model 3's per dag geslecht. Dat schrijft de Amerikaanse website Electrek op basis van een interne mail van topman Elon Musk van de maker van elektrische auto's.

Tesla wil nu eerst zorgen dat de productie stabiel op duizend stuks van zijn goedkoopste voertuig per dag kan komen te liggen, voordat de productie verder wordt opgevoerd. Ook wil het bedrijf de kosten per voertuig verder omlaag brengen. Die liggen nu nog rond de 38.000 dollar, schat Musk in.

Tesla wil echter een instapversie van de Model 3 op de markt brengen die 35.000 dollar kost. Om dat rendabel te maken, moeten de kosten dus flink lager. Musk verwacht dat dat binnen zes maanden lukt.

In het derde kwartaal wist Tesla de productie van de Model 3 ver genoeg op te krikken om een winst in de boeken te kunnen zetten. Om die productie op te krikken, moesten Musk en zijn onderneming wel door een ,,productiehel''. Onlangs gaf de topman toe dat Tesla eerder dit jaar slechts ,,enkele weken'' van een acuut geldtekort af was.

bron: https://www.telegraaf.nl/financieel/2863796/tesla-produceert-duizend-model-3-s-per-dag

pi_183462179
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het was geloof ik in Duitsland waar de subsidie voor de Tesla stopgezet werd. Van het ene op het andere jaar werden er opeen 0 (nul) Tesla's meer verkocht. Dat betekent dat deze hele industrie enkel kan bestaan als "les autres" dat betalen voor de gebruikers (jij). Hoe eerlijk is dat? Jij (en anderen) kunnen dat makkelijk zelf betalen maar dat willen jullie niet gezien de daling in verkoop naar nul. Dat geeft aan dat je een freerider bent. Kan er niets anders van maken hoor.
Wederom zonder enige kennis van zaken. Je bent de Trump van Fok (als het om liegen gaat en beledigen van discussiepartners, verder niet). Vanaf de introductie verkocht Tesla ieder jaar in Duitsland meer auto’s dan het jaar daarvoor.
pi_183462221
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het was geloof ik in Duitsland waar de subsidie voor de Tesla stopgezet werd. Van het ene op het andere jaar werden er opeen 0 (nul) Tesla's meer verkocht. Dat betekent dat deze hele industrie enkel kan bestaan als "les autres" dat betalen voor de gebruikers (jij). Hoe eerlijk is dat? Jij (en anderen) kunnen dat makkelijk zelf betalen maar dat willen jullie niet gezien de daling in verkoop naar nul. Dat geeft aan dat je een freerider bent. Kan er niets anders van maken hoor.
Germany - Tesla sales
2013 - 204
2014 - 814
2015 - 1.582
2016 - 1.908
2017 - 3.332

Welk jaar was dat? :P

In Nederland zijn er overigens meer verkocht ;)
pi_183462222
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wederom zonder enige kennis van zaken. Je bent de Trump van Fok (als het om liegen gaat en beledigen van discussiepartners, verder niet). Vanaf de introductie verkocht Tesla ieder jaar in Duitsland meer auto’s dan het jaar daarvoor.
Van 1 naar 2 en van 2 naar 3, druppel op en gloeiende plaat?

Het zijn er steeds meer he, ook al doe ik een zwart strikje erom het zijn er meer dus Roze strikje!
pi_183462308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Van 1 naar 2 en van 2 naar 3, druppel op en gloeiende plaat?

Het zijn er steeds meer he, ook al doe ik een zwart strikje erom het zijn er meer dus Roze strikje!
Bartje liegt dat zonder subsidie in Duitsland de verkoop naar 0 is gegaan. Het blijken er duizenden op jaarbasis te zijn. En jij gaat vervolgens zeiken tegen mij dat het er maar zo weinig zijn?

Ben jij de Spicer van Fok ofzo?
pi_183462323
https://www.nu.nl/auto/48(...)lledig-ingezakt.html

Hong Kong was het.

quote:
Sterke prijsstijging
Elektrische auto's werden in Hongkong tot 1 april vrijgesteld van een forse registratieheffing. Een basis-Model S kostte vóór die datum zo'n 75.000 dollar en staat sinds het opheffen van de maatregel voor een stevige 130.000 dollar op de prijslijst.
Ook daar dus tot voor kort een subsidie van 55.000 dollar opgebracht door de bulk die geen Tesla kan betalen en dat nooit zal kunnen.

Het is i.i.g. duidelijk dat de kapitaalkrachtigen zonder sterke ondersteuning nooit zelf een Tesla zouden kopen. Dat vind ik niet erg consequent. Put your money where your mouth is. Maar dat werkt dus niet zo. Best hypocriet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183462336
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bartje liegt dat zonder subsidie in Duitsland de verkoop naar 0 is gegaan. Het blijken er duizenden op jaarbasis te zijn. En jij gaat vervolgens zeiken tegen mij dat het er maar zo weinig zijn?

Ben jij de Spicer van Fok ofzo?
Duitsland had een veel leukere regeling om van het oude wagenpark af te komen dat is stimuleren!
Ik hoef het niet eens te zijn met Bart maar met jouw VEM als VVD er die de cijfertjes naar hun hand zetten, vind ik, ben ik het bij voorbaat al niet eens!
pi_183462370
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:57 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.nu.nl/auto/48(...)lledig-ingezakt.html

Hong Kong was het.

[..]

Ook daar dus tot voor kort een subsidie van 55.000 dollar opgebracht door de bulk die geen Tesla kan betalen en dat nooit zal kunnen.
Een vrijstelling van een hoge heffing is geen subsidie. En het ging om een dip van maanden, wat logisch is als die vooraf aangekondigd wordt. Dan haal je de verkopen naar voren.
pi_183462385
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Duitsland had een veel leukere regeling om van het oude wagenpark af te komen dat is stimuleren!
Ik hoef het niet eens te zijn met Bart maar met jouw VEM als VVD er die de cijfertjes naar hun hand zetten, vind ik, ben ik het bij voorbaat al niet eens!
Dus jij bent het niet eens met de objectieve cijfers die door een SPer hier zijn geplaatst, omdat ik als VVDer over dezelfde cijfers beschik?

Wat is dit voor onzin?
pi_183462423
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus jij bent het niet eens met de objectieve cijfers die door een SPer hier zijn geplaatst, omdat ik als VVDer over dezelfde cijfers beschik?

Wat is dit voor onzin?
Jij bent belanghebbende VEM. Subsidieslurper. Daarom kan het nooit objectief zijn wat je beweert. Dat geldt voor dit en tevens voor de "huizenmarkt". Jij eet lekker mee en wil dat niet opgeven. Derhalve kan je er nooit eerlijk over berichten.

Ik denk ook dat het niet kan dat men "objectief" kan zijn als er tevens "eigenbelang" speelt. Dat is menselijk. It's a thin line.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183462561
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jij bent belanghebbende VEM. Subsidieslurper. Daarom kan het nooit objectief zijn wat je beweert. Dat geldt voor dit en tevens voor de "huizenmarkt". Jij eet lekker mee en wil dat niet opgeven. Derhalve kan je er nooit eerlijk over berichten.

Ik denk ook dat het niet kan dat men "objectief" kan zijn als er tevens "eigenbelang" speelt. Dat is menselijk. It's a thin line.
Jij geeft zelf net zo goed aan belanghebbende te zijn. Sterker nog, dat iedereen belanghebbende is in dezen, ten voordele, dan wel ten nadele.

Dus nu mag niemand meer een mening hierover hebben? En moeten we de discussie stoppen?

Of mogen alleen mensen die het met jou eens zijn een mening hebben hierover?
pi_183462583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nuance my dear. Maar omdat jij iemand bent die op alle fronten profiteert zie je nuance cq kritiek daarop nooit zo zitten. De deelnemers moeten dat maar beoordelen.
En toch werken dit soort maatregelen. Ik ga straks met dit soort zaken veel eerder elektrisch rijden. Nu nog te duur, straks bereikbaar met zon Audi. Overigens gaat het niet om extra subsidie, maar minder belasting of vrijstelling van belasting.

Dat bespaart netjes. Daarnaast heb ik al zo veel mogelijk zonnepanelen op het dak liggen overigens. Dus een elektrische auto zou echt wel helpen in mijn geval. Jan modaal kan sowieso geen elektrische auto betalen komende tijd. Dus ja, je begint met korting even op relatief dure auto’s. Benzineauto’s waren vroeger opklaren voor de rijken. Zonetarief iets nu eenmaal.

Ja, er is een deel van de mensen voor wie een auto eigenlijk al duur is en die wellichtwat minder kunnen rijden. Ook dat zal helpen CO2 te besparen.

Want wat Zullen er een hoop petjes minder in een afgetrapte golf onzinnig rondjes gaan rijden. Misschien we goed ok autorijden weer te zien voor wat het is. Luxe.

Ik vlieg wel maar zeker niet voor vakanties, voor werk ontkom ik er niet aan. Ook daar vind ik dat het luxe is. Ga jij ook klagen als kees niet goedkoop per vliegtuig naar Turkije kan?

Enneh, uiteindelijk is de industrie de echte grote vervuiler. En wij kopen de producten. Zullen we ons geld eens uitgeven aan minder vervuilende shit?
Whatever...
pi_183462630
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jij bent belanghebbende VEM. Subsidieslurper. Daarom kan het nooit objectief zijn wat je beweert. Dat geldt voor dit en tevens voor de "huizenmarkt". Jij eet lekker mee en wil dat niet opgeven. Derhalve kan je er nooit eerlijk over berichten.

Ik denk ook dat het niet kan dat men "objectief" kan zijn als er tevens "eigenbelang" speelt. Dat is menselijk. It's a thin line.
De vraag is altijd maar wie waarvan profiteert en netto het meeste belasting betaalt.

Prima om veel te betalen, maar als je dan korting krijgt levert dat ook meer op. Niet heel gek eigenlijk.
Whatever...
pi_183462791
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En toch werken dit soort maatregelen. Ik ga straks met dit soort zaken veel eerder elektrisch rijden. Nu nog te duur, straks bereikbaar met zon Audi. Overigens gaat het niet om extra subsidie, maar minder belasting of vrijstelling van belasting.

Dat bespaart netjes. Daarnaast heb ik al zo veel mogelijk zonnepanelen op het dak liggen overigens. Dus een elektrische auto zou echt wel helpen in mijn geval. Jan modaal kan sowieso geen elektrische auto betalen komende tijd. Dus ja, je begint met korting even op relatief dure auto’s. Benzineauto’s waren vroeger opklaren voor de rijken. Zonetarief iets nu eenmaal.

Ja, er is een deel van de mensen voor wie een auto eigenlijk al duur is en die wellichtwat minder kunnen rijden. Ook dat zal helpen CO2 te besparen.

Want wat Zullen er een hoop petjes minder in een afgetrapte golf onzinnig rondjes gaan rijden. Misschien we goed ok autorijden weer te zien voor wat het is. Luxe.

Ik vlieg wel maar zeker niet voor vakanties, voor werk ontkom ik er niet aan. Ook daar vind ik dat het luxe is. Ga jij ook klagen als kees niet goedkoop per vliegtuig naar Turkije kan?

Enneh, uiteindelijk is de industrie de echte grote vervuiler. En wij kopen de producten. Zullen we ons geld eens uitgeven aan minder vervuilende shit?
Die 'petjes' hebben vaak gewoon een baan bij een metaalfabriek ergens waar ze om 8u moeten beginnen :') Maar ga vooral verder met vertellen hoe jouw bubbel eruitziet.

En zelf je vliegen goedkeuren 'omdat het moet van werk' :')
pi_183462831
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:10 schreef Spanky78 het volgende:
En toch werken dit soort maatregelen. Ik ga straks met dit soort zaken veel eerder elektrisch rijden.
Jij zit dan ook in de kapitaalkrachtige doelgroep.

Ik breek juist een lans (althans dat probeer ik) voor hen die niet meekunnen in dit geweld. Wat gaan we daarmee doen? Ik zie het wel zover komen dat de grote bulk "rechtse hobby's" :) steeds meer gaat bekostigen want dat is nu al zo en de trend wijst erop dat dit alleen maar meer wordt. Ergo een steeds grotere en snellere kapitaalverplaatsing van arm naar rijk.

Ik zeg dit omdat het duidelijk is dat jullie van je eigen geld nooit een Tesla zouden kopen. Want dat is overduidelijk. Dat doen jullie enkel als de bulk eraan mee betaalt. Dat vind ik dus een foute tendens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:20:47 #274
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183462838
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:10 schreef Spanky78 het volgende:
Jan modaal kan sowieso geen elektrische auto betalen komende tijd.
Nee, maar Jan Modaal mag dus wel meebetalen aan de subsidie op jouw elektrische auto ;(
pi_183462885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Nee, maar Jan Modaal mag dus wel meebetalen aan de subsidie op jouw elektrische auto ;(
Stuitend hoe egoïstisch sommigen zijn onder de noemer 'maatschappelijk verantwoord bezig zijn'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')