Dankje!quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:17 schreef elamanilo het volgende:
Ja Mellow! Wat tof! Gefeliciteerd! Wanneer komt je vriend terug?
Ja dat zou prima kunnen maar daar heb ik echt geen zin inquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef elamanilo het volgende:
Ohhhh, en heb jij een mogelijkheid om enkele dagen naar hem toe te gaan? Lijkt me onmenselijk om tot kerst of nog langer te wachten tot je het aan hem kunt vertellen![]()
quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:30 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ja dat zou prima kunnen maar daar heb ik echt geen zin in![]()
quote:Op woensdag 5 december 2018 00:14 schreef Limone het volgende:
Gefeliciteerd Mellow!
Aargh. zwanger + Sinterklaas = geen goede combi. Ik voel me eekhoorn. Ik heb de afgelopen weken cadeautjes verzameld en op allerlei plekjes verstopt en ik hoop dat ik nu alles heb ingepakt en niet in de lente nog cadeautjes tegenkom.
Gefeliciteerd, kan me voorstellen dat je wat terughoudend bent als het in het verleden niet goed is gegaan.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:50 schreef -Mellow- het volgende:
Ik had vanochtend n tweede streepje! Ik was er al echt van overtuigd maar het is fijn de bevestiging te hebben.
Mijn vriend zit voorlopig in het buitenland en vind het wel lastig dat ik het nog niet kan delen (wil het echt niet over de telefoon vertellen). Vind het sowieso niet zo fijn om met zo'n 'geheim' te zitten, maar ga nu zeker langer wachten voor ik het mensen vertel nadat ik vorige keer iedereen later ook het slechte nieuws moest brengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vrouw voelt het eten wat meer omhoog komen nu ze 28 weken is. Had ze een hele tijd geen last van gehad. Weer terug helaas.quote:Op woensdag 5 december 2018 08:05 schreef Mardy_Bum het volgende:
Ik kan nog niet aan kruidnoten denken zonder misselijk te worden. Was eindelijk af van mijn misselijkheid maar de afgelopen dagen is het weer terug. Hebben er meer last van als het derde trimester nadert? Ben inmiddels ruim 26 weken.
quote:
Hopelijk met kerst dus, als t m lukt om vrij te krijgen.quote:Op woensdag 5 december 2018 05:10 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Welkom mellow! Wanneer / hoe ga je het hem vertellen?
ben je niet bang voor een enorme relatiecrisis als je zulk groot nieuws zo lang verzwijgt?quote:Op woensdag 5 december 2018 09:11 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Hopelijk met kerst dus, als t m lukt om vrij te krijgen.
Hij zal enorm blij zijn. Was tot voor kort niet echt bezig met het idee van kinderen krijgen, maar is sinds het vorige ongelukje helemaal om, had het vrij direct ook al over n tweede ()en heeft zich de afgelopen maanden ook totaal niet met anticonceptie bezig gehouden ( ik wel, behalve n paar weken terug :p)
Ook als je zeker weet dat de ander het prachtig nieuws zal vinden en de reden voor het nog niet vertellen zit in het wachten tot je elkaar face to face ziet?quote:Op woensdag 5 december 2018 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben je niet bang voor een enorme relatiecrisis als je zulk groot nieuws zo lang verzwijgt?
Het zou hier denk ik bijna op een echtscheiding uitlopen als ik dat zou doen.
Ik zou er idd niet blij van worden nee. Maar wie ben ik?quote:Op woensdag 5 december 2018 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben je niet bang voor een enorme relatiecrisis als je zulk groot nieuws zo lang verzwijgt?
da's mooi. Het is ook zeker niet zo dat mijn man een begriploze zak is ofzo. Maar nee, ik zou het zelf ook niet accepteren. Ik kan me véél dingen voorstellen, maar dát niet, sorryquote:Op woensdag 5 december 2018 09:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Ook als je zeker weet dat de ander het prachtig nieuws zal vinden en de redden voor het nog niet vertellen zit in het wachten tot je elkaar face to face ziet?
Mijnes zou daar in elk geval alle begrip voor hebben, dat weet ik zeker.
Huh? Nee het is eigenlijk nog niet in me opgekomen dat hij daar boos of überhaupt negatief over zou zijn. Totaal niet bij stil gestaan ook dat iemand zoiets dus liever over de telefoon zou horen dan over n paar weekjes wanneer je elkaar kan knuffelen.quote:Op woensdag 5 december 2018 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja, die kreeg ik ook. Maar ik had al zoiets verwacht, blijkbaar is het een veelgestelde vraagquote:Op woensdag 5 december 2018 10:07 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Jemig D-E, wat een stomme reactie!
Toen ik het vertelde op mijn werk kreeg ik van 2 teammanagers (5 schalen hoger dan ik) de vraag of baby gepland was.![]()
Mellow, knap dat je 3 weken kan wachten!
in de weer zijn met temperaturen en ovulatietesten tegenover een gescheurd condoom, en daartussenin zit weer een heel grijs gebiedquote:Op woensdag 5 december 2018 11:08 schreef Cholula het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of het gepland was: kun je dat plannen dan?
Ik ben er zeker van dat hij zich niet buitengesloten zal voelen en heel goed zal begrijpen dat ik het liever niet over de telefoon zeg. Maar ik weet niet zeker wat hij liever heeft dat ik doe.quote:Op woensdag 5 december 2018 18:17 schreef Sisu het volgende:
Ben even kwijt wie het nieuws dat ze zwanger is als verrassing wil houden voor vriendlief, maar wauw. Team stormqueen hier. Hoe nobel en romantisch je idee ook klinkt als partner zou ik dat ook absoluut niet trekken zeg.
Vind dat nogal een groot geheim om alleen te dragen.
Ben je niet bang dat hij het gevoel heeft zich buitengesloten te voelen? wat ik juist zo bijzonder vind van die eerste drie maanden is dat je het echt met zn 2en deelt. Dat het een geheim is die je samen draagt. Vond het zo mooi om bij elkaar te zijn , wetende dat ik een kind droeg, en de wereld om ons heen gewoon door ging alsof er niks verandert was terwijl onze wereld juist begon. #rozewolk
Die angst probeer ik dus absoluut niet te voeden, en dus beslissingen ook niet te maken met die gedachte.quote:Op woensdag 5 december 2018 18:34 schreef Flav het volgende:
Stel het gaat fout dan kun je ook samen het verdriet delen.
quote:Op woensdag 5 december 2018 19:22 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Die angst probeer ik dus absoluut niet te voeden, en dus beslissingen ook niet te maken met die gedachte.
Ik ben dus helemaal niet (meer) zeker van mijn zaak!quote:Op woensdag 5 december 2018 19:26 schreef Sisu het volgende:
[..]![]()
Moet je je ook niet door laten leiden.
Miskramen zijn al heftig genoeg om mee te maken. Schuldgevoel zou geen tweede moeten zijn.
Goed dat je zo zeker bent van je zaak. Uiteindelijk blijven wij maar forummers en ken jij je vriend van binnen en buiten.
Praktisch vraagje: blijft hij veel in het buitenland werken als jullie ouders geworden zijn? Lijkt me zo zwaar!
Ah Meis, niemand wil je onzeker maken of een schuldgevoel aanpraten. Echt niet.quote:Op woensdag 5 december 2018 19:41 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik ben dus helemaal niet (meer) zeker van mijn zaak!Ik was er onbewust vanuit gegaan dat dit gewoon geen nieuws is voor over de telefoon, punt. En nu ben ik vrij verrast dat de meeste mensen daar in dit geval dus echt anders over denken.
Of hij in het buitenland zal werken als we een baby hebben weten we niet. In het eerste jaar kan ik me niet voorstellen dat we dat zouden willen. We leven al jaren niet met heel veel vastigheid. Dat is soms prettig, bijvoorbeeld dat het betekent dat we de eerste maanden volledig samen beschikbaar zouden kunnen zijn voor onze baby, zonder werkverplichtingen te hebben. Maar het betekent natuurlijk ook vaak onzekerheid en niet altijd geld hebben.
Nee hoor weet ik! Ik vind het juist wel verfrissend om het van een ander perspectief te bekijken. Juist fijn dat ik hier terecht kan, want wil het ook niet met mensen in mijn omgeving bespreken nog.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:28 schreef Sisu het volgende:
[..]
Ah Meis, niemand wil je onzeker maken of een schuldgevoel aanpraten. Echt niet.
Ik denk wel dat velen hun mond open getrokken hebben, omdat het in hun situatie niet denkbaar zou zijn.
Je zou toch gewoon eens licht kunnen polsen bij je vriend hoe hij erover denkt? Gewoon zo’n ‘what if’ gesprek? Dan kun je het er altijd op aanpassen?
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik zou zelf zo over the moon zijn dat ik het er direct uit zou gooien bij een telefoon gesprek 🙈
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |