Er is geen 'probleem'.quote:
Om onherkenbaar te zijn kun je dan toch echt beter als sinterklaas gaan. Die baard verbergt een heel stuk meer van je gezichtquote:Op donderdag 29 november 2018 13:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
eigenlijk gaat het niet zo zeer over ZP, de vergelijking is niet minder begrijpelijk. een onherkenbaar persoon op straat, net als de burka, integraal helm enz. zoals in de wet beschreven "god mag weten wat hij te verbergen heeft".
Wat mag niet van de wet, zoals die groep anti Pieten zich gedragen doet, waar is meneer agent om de wet te handhaven dan, mits dat het niet zou mogen?quote:Op donderdag 29 november 2018 17:36 schreef sp3c het volgende:
van de wet mag het sowieso dus echt boeiend is het niet
ik weet niet wat je vraag is en ik nam al een stellingquote:Op donderdag 29 november 2018 17:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe eens wat duidelijker!
Neem een stelling of wil je niet?
Ja en dan economisch centrum rechts zijnquote:Op donderdag 29 november 2018 17:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Je houdt er opvattingen op na die simpelweg extreem-links zijn.
"Links lullen, rechts vullen"quote:Op donderdag 29 november 2018 19:26 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Ja en dan economisch centrum rechts zijn
Heel goed. Gewoon je kop in het zand steken en halsstarrig de realiteit ontkennen. Op de lange termijn kom je in de moeilijkheden, maar voor even moet het heerlijk zijn.quote:
Kan hij niet exact hetzelfde van jou zeggen? Dat jij je kop in het zand steekt door niet te willen zien dat er helemaal niets mis is met Zwarte Piet zoals hij nu is? Ik zag je eerder ook zeggen dat iemand in een bubble leeft; kan jij je indenken dat er heel veel mensen zijn die juist denken dat jij in een bubble leeft waar je maar niet uit lijkt te willen komen?quote:Op donderdag 29 november 2018 21:02 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Heel goed. Gewoon je kop in het zand steken en halsstarrig de realiteit ontkennen. Op de lange termijn kom je in de moeilijkheden, maar voor even moet het heerlijk zijn.
En zie hier, de crux van deze gehele "discussie".quote:Op donderdag 29 november 2018 21:24 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Kan hij niet exact hetzelfde van jou zeggen? Dat jij je kop in het zand steekt door niet te willen zien dat er helemaal niets mis is met Zwarte Piet zoals hij nu is? Ik zag je eerder ook zeggen dat iemand in een bubble leeft; kan jij je indenken dat er heel veel mensen zijn die juist denken dat jij in een bubble leeft waar je maar niet uit lijkt te willen komen?
De discussie doet me ook denken aan die optische illusie tekeningen. Waar de een een oude man vrouw ziet en de ander een jonge vrouw enz.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:24 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Kan hij niet exact hetzelfde van jou zeggen? Dat jij je kop in het zand steekt door niet te willen zien dat er helemaal niets mis is met Zwarte Piet zoals hij nu is? Ik zag je eerder ook zeggen dat iemand in een bubble leeft; kan jij je indenken dat er heel veel mensen zijn die juist denken dat jij in een bubble leeft waar je maar niet uit lijkt te willen komen?
Is dat een dreigement?quote:Op donderdag 29 november 2018 21:02 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Heel goed. Gewoon je kop in het zand steken en halsstarrig de realiteit ontkennen. Op de lange termijn kom je in de moeilijkheden, maar voor even moet het heerlijk zijn.
En dan gewoon de Nederlandse vlag als ui hebbenquote:Op donderdag 29 november 2018 21:02 schreef Kiegie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 november 2018 21:02 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Klinkt heel redelijk wat je zegt. En je moet inderdaad altijd bereid zijn om je eigen overtuigingen te betwijfelen.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:24 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Goeie vergelijking.quote:Op donderdag 29 november 2018 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
De discussie doet me ook denken aan die optische illusie tekeningen. Waar de een een oude man vrouw ziet en de ander een jonge vrouw enz.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik kom daar toch op terug. Bij die tekening/illusie gaat het om wat je ziet en hoe je dat interpreteert. Het oppervlakkige uiterlijk. Terwijl met het karakter Zwarte Piet er veel meer meespeelt dan alleen de uiterlijke verschijning. Het zou bij Zwarte Piet veel meer moeten gaan over de inhoud ipv het uiterlijk. Ik vind dat het meeste storende aan deze discussie. De traditie met al zijn symboliek houdt zoveel meer in dan het op zijn uiterlijk gebaseerde statement Zwarte = racisme.quote:
Tof idee. Werk het uit zou ik zeggen. Wie weet is er ruimte en animo op dit forum.quote:Je moet proberen om met andere ogen naar de tekening te kijken. Maak je los van wat je nu ziet/vindt, probeer het met een andere blik te bezien.
Zou wel leuk/interessant zijn om te doen: op één bepaalde dag verruilt iedereen op Fok! z’n mening voor de tegenovergestelde opinie. Anti-Pieten bepleiten het behoud van de zwarte huidskleur van de kindervriend, Trumpfans bekritiseren de hele dag de Amerikaanse president, Eurofielen roemen de voordelen van een Nexit en Schipholfanaten betwijfelen het nut van een nog verdere groei van de luchtvaart. Bijvoorbeeld. En andersom, natuurlijk. We noemen het dan zoiets als Wisseldag.
De volgende dag neem je weer gewoon je eigen standpunt in - als je wilt.
Op z’n minst zou het een goeie en vermakelijke hersenoefening zijn. En misschien helpt het om halsstarrige stellingnames eens los te laten. Bij iedereen, ja.
Ga je nu een verklaring geven? Dat is nu juist het punt, dat boeit blijkbaar niemand. Men kijkt puur en alleen naar het uiterlijk. Qua uiterlijk: ZP=blackface, Semana Santa=KKK.quote:Op vrijdag 30 november 2018 08:54 schreef speknek het volgende:
Het uiterlijk van de KKK is gebaseerd op semana santa, het uiterlijk van zwarte piet is gebaseerd op blackface, klein verschilletje.
Het is niet door zwarte piet dat we schande spreken over blackface.
Dat is historisch gezien onjuist. Tenzij je niet verder terug gaat dan de 19de-eeuw.quote:Op vrijdag 30 november 2018 08:54 schreef speknek het volgende:
Het uiterlijk van de KKK is gebaseerd op semana santa, het uiterlijk van zwarte piet is gebaseerd op blackface, klein verschilletje.
Het is niet door zwarte piet dat we schande spreken over blackface.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |